Specnaz 2

7. 6. 1986

SPECNAZ 2

13.únor 2009 Autor recenze-Standa Madukas

Vojenských,taktických stříleček je mnoho a tak je možnost z té kvantity vybrat kvalitu.Jedná se u Specnaz 2 právě o tu kvalitu, a nebo se jen zařadí po bok té kvantity?Po doslova propadáku prvního dílu vás bohužel nepotěším,o kvalitu určitě nejde.Slovenský tým BYTE Software bohužel opět stvořil jen hodně podprůměrnou hru.Řekněme si něco o příběhu,který není nikterak originální,ale v tomto žánru je dost těžké vymyslet něco, co by nepřipomínalo už dávno objevené.Specnaz jsou speciální ruské jednotky ,které operují po celém světě,všude tam kde jsou ohniska konfliktů,která je třeba řešit speciální operací.Nyní mají za úkol odstranit hrozbu potenciálního mezinárodního konfliktu mezi Ruskem a USA.Ruská státní moc,speciálně prezident do svých rukou soustřeďuje obrovskou moc,kterou se ještě snaží znásobit likvidací oligarchů,jejichž moc v určitých oblastech přerostla nad rámec toho, co považuje státní moc za únosné.Jeden z bossů/oligarchů/ svými nelegálními aktivitami nadělá hodně starostí vládci Kremlu.Jeden z obchodníků,kteří pracují právě pro tohoto oligarchu, se dopustí hrubé chyby,prodá nejmodernější utajovanou protitankovou střelu iráckým jednotkám,které s ní zničí tank americké armády.Při rozboru v laboratořích je nalezena zvláštní žlutá slitina.Tady vstupuje do hry speciální jednotka,která je nasazena do bojů po celém světě. Podíváme se do Iráku,Sýrie,a různých částí Ruska.Tolik tedy nástin příběhové linky a vy jako člen jednotky vstupujete do hry.Ocitnete se nejprve v ulicích Baghdadu.První co nepříjemně překvapí je odolnost nepřátel.Vystřílet do nich půlku zásobníku samopalu není žádný problém.Jsou to patrně tvrdí chlapíci.No ,proč ne.Grafika je příšerná,i na rozlišení 1600x1200 je vše hranaté a kostrbaté. Interakce je otřesná,sudy vybuchují,ale rozstřelit třeba bedny je nemožné. Nepřátelé vypadají jeden jak druhý,jen s tím rozdílem,že některý má fousy a jiný ne.Lepší než střílet ze zbraní je házet granáty, je to mnohem efektivnější.Protivníci mají IQ tykve.Vyřítí se na vás,ale běží často směrem ,kde vůbec nejste.Ač jste členem Specnaz tak jste pořád sám/alespoň k misi Siberia road tomu tak bylo/.Ani známka výpomoci vašich kolegů.Mise jsou zoufale nenápadité a stereotypní ,je jich údajně devatenáct/proč jsem je neodehrál se dozvíte níže/ . Ač jsem zastáncem koridorových stříleček a vesměs je chválím ,tak tato hra by měla sloužit jako odstrašující příklad toho, jak to nemá vypadat.Opravdová nuda,neustálý respaw protivníků a otřesná grafika.Co nemile překvapí je i špatná optimalizace.Na konci mise Siberia road/viz obrázek/Obrazek hra vždy spadla a nepomohlo nic.To pro mne znamenalo definitivní tečku za touto hrou.Závěrem bych řekl tolik-hoši z BYTE Software mají nejspíš plno elánu,ale bohužel chybí to základní-cit pro vytvoření kvalitní střílečky.Není třeba se hned měřit s Crysis nebo Call of Duty,ale zkusit udělat solidní,zábavnou akční hru.To se bohužel přátelům ze Slovenska nepovedlo.Dávám 10% /za kvalitní ovládání,které je bez problémů/

arnir@seznam.cz

(arnir, 3. 5. 2009 13:58)

tak vtom je teda uplne kurevskej bordel.
hledal jsem o tom informace a zjistil jsem ze tohle neni specnaz 2, tahle hra se jmenuje Modern Warrior: Special Tactics je to firmy GFI( zadny byte software) a bezi na enginu ubersoldier.
je tady vsak plno nejasnosti. i kdyz je hra od GFI( http://www.sector.sk/title.asp?filter=44625 ) tak presto je ve hre plno log byte software...

jednoduse:
Specnaz 2 (Byte Software/Russobit-M): http://kioskgames.blogspot.com/2009/02/specnaz-2.html

Modern warrior (GFI) : http://www.gfi.su/index1.php?langid=2&categ_id=38&menu_id=3&page=Future
_action&idt=1079

fakt nechapu jak to stim specnaz je

arnir@seznam.cz

(arnir, 1. 5. 2009 20:53)

ta hra mi pada uplne ve stejnou chvili, to je teda bug ze to nejde dohrat...
a jak jste se bavili o te podobnosti s ubersoldier, to je fakt hrozny! menu hudy vsechno je uplne stejny, a navic kdyz minimalizujete hru tak je na liste napsano X-tend, coz je engine na kterem bezi i ubersoldier... mozna tam nejaka spojitost je

odpověd

(stan, 25. 4. 2009 18:25)

jak vidím shodneme se skoro ve všem.ta hra se opravdu přátelům ze Slovenska nepovedla.je to škoda,snad příště.

nepodarena kopia Ubersoldier

(tritonus, 25. 4. 2009 16:08)

Bol som velmi milo prekvapeny, ked po odohrati oboch dielov Ubersoldier som nainstaloval Specnaz 2. Hned po spusteni hry na mna vykukto totalne identicke menu ako v Ubersoldier, tak dufajuc ze to bude rovnako kvalitna hra, pustil som sa do hrania. V tomto bode vsak nastalo nieco co ma prinutilo na chvilu stopnut a kuknut sa do plafonu s vetou: "Pre Kristove rany a toto je co?!" Horsiu grafiku som nevidel ani u hier o 5 rokov starsich, hratelnost absolutne ziadna. Ta hudba v pozadi mi skor prisla smiesna ako autenticka a este viac dehonestovala zazitok z hry. Demenciu postav supluje ich nedobytnost a uplne "najkrajsie" boli momenty kedy sa oproti mne rutil vojak, ale uplne inym smerom strielajuc panu bohu do okien s vykonavanim pohybov pripominajucich svadobny obrad Apachov. V tom momente prve co som spravil bolo, ze som v menu vypol hudbu. A tak som hral dalej - bolo to o chlp lepsie az neprisli one vybuchovacky a efekty, ktore mi spomalili hru tak na 5 frameov za sekundu... keby mal moj pocitac 5 rokov tak sa nedivim, ale pocitac, s dvojjadrovym procesorom (Athlon X2 6000+) a 4 GB ram (800Mhz Patriot v dual channeli) + grafika Radeon HD 3200 256 Mb ak neutiahne tuto hru tak nie je cosi v poriadku a teda moj comp to asi nebude... Samozrejme aby toho malo nebolo, tie bestie sa respawnuju a to nie je nic prijemne pri ich uz aj tak dost velkom pocte a odolnosti. Aj ked nie je mozne v hre zabludit pre jej linearitu, aj tak sa stane o ze obcas neviete kadial ist. Menu zbrani v hre je tiez cmajznute z ubersoldieru a aj ony ukazovatel "energetickeho stitu" z Ubersoldiera, ktory vsak v tejto hre nie je a jedine co ten ukazovatel urcuje je energia pocas behu. CO sa tyka arzenalu tak celu hru prejdete s s jedinym kalasnikovom AK-47. Preco? Jednoducho preto, ze ziedne ine zbrane tam ani nie su. Pistol absolutne nepouzitelna a neucinna, sniperku sice obcas najdete, ale jej pouzitie je v podstate absolutne nepotrebne. Bohu vdaka za granaty ktorych je tam pomerne dost, inac by bolo dost velky problem vobec nieco prejst. Ak vojak oproti vam znesie pol zasobniku z kalasnikova a stale zije, tak si potom pripadate ako mucha medzi pavukmi. Miestami mi ucinnejsi prisiel obycajny nozik. Ja osobne mam rad budgetovky, ale toto je uz na mna moc. I napriek tolkym chybam ktore hra ma by som jej to vedel odpustit a dohrat ju do konca, ale jedina charakteristika priznacna pre hru je trapenie sa poctom nepriatelov a ich silou, ktore nakoniec vyustuje v totalnu nudu a podstatne zhorsenie nalady hraca. Takze asi po styroch hodinach hra a zufaleho hladania niecoho pozitivneho mi pretiekla trpazlivost a nasledovalo ono zname "uninstal"

odpověd

(stan, 4. 3. 2009 23:33)

ahoj,v pořádku,pokud tě hra nezklamala.recenze je vždy vyjádření názoru jednotlivce a ten se nemusí notně krýt s názorem většiny.to že jsem hru zhodnotil dost negativně je tím,že se mi zdá ,že takovéhle hry už mají svůj zenit za sebou.tohle by bylo možná dobré tak před 6 lety,ale dneska už je to někde jinde.jinak hru mám originál,respektive měl,protože jsem jí dal dál,protože doma si nechávám jen hry,které mě zaujmou a stojí za to je doma mít.bohužel u této hry jsem takový pocit neměl.jinak mi hra několikrát zamrzla/pomohl jen restart/,původně jsem si myslel,že je problém v počítači,ale když ostatní hry v pohodě fungují tak problém bude zřejmě jinde.

Máte orig hru?

(Leschij, 4. 3. 2009 12:51)

Netvrdím, že jsem nehrál lepší hry, ale mě osobně se to docela líbí. Osobně považuji Specnaz za nejlepší jednotku světa, takže pro mě to je vlastně taková povinnost mít to doma ve sbírce.
Hudba je skvělá už proto, že jsou to živé originální písničky ruských vojáků a ne nějaká hudba složená vývojáři v doma obýváku. Na druhou stranu, k délce misí, té muziky mohlo být více.
Osobně se mi ve hře líbí výběr ze třech druhů granátů, přičemž když se zápalný granát hodí do místnosti kde jsou nějaké hořlaviny tak je to opravdu dost drsný.
Co mě osobně zklamalo, že nebylo využito nápadů z prvního dílu. Je jasné, že když se střílí "v upor", musí se používat lékárny a životnost jak protivníků tak vlastní musí být nastavena jinak než v prvním díle, kde byla nastavena i reálná balistika zbraní. Protože když dopadaly kulky, vířil se prach, tak si člověk připadal jak v opravdovém boji, kde dojem umocňovalo použití autentických zaměřovačů zbraní, ať již se jednalo o protitankovou střelu nebo odstřelovaxí pušku. To bylo v 1 hře ojedinělé a originální a nechápu, proč nebylo využito ve 2 díle. V díle dvě není použita optika PSO ale nějaký křížek a protitanková střela nemá zaměřovač vůbec, což mě osobně zklamalo. Co se mi ale líbilo, byly dost drsný souboje "lico v lico."
Hra je orientována původně na ruský trh, takže je k dispozici mimo anglického i ruské menu, což pro mě kdo neumí slovo anglicky je docela pomůcka. Vzhledem k tomu, jaké měla recenze první hra i druhá před svým vydáním, ani jsem neočekával že se objeví na našem trhu a proto jsem si ji stáhl přes torrent a díky použité ochraně star force ani dlouho nezahrál. Nyní má hru v nabídce JRC a zvažuji její koupi, protože mě naštvalo, že hra spadla před vstupem do základny oligarchy. Osobně to považuji za chybu cracku, tak bych rád věděl, jestli máte orig hru nebo cracklou.
Dík za odpověď

odpověd

(stan, 23. 2. 2009 13:57)

Díky za to,že recenze vystihla to co cítíš sám....že se hra prostě nepovedla.k té hudbě se ti přiznám,že jsem ji hned na začátku vypnul,takže jsem jí nehodnotil,ale podle tvého odsudku počítám,že to s ní dopadlo jako s celou hrou.je škoda,že tito kluci ze slovenska zatím marně buší na bránu kvality.víš nechci nějaké hry odsoudit jen proto,že mi něco nesedí,ale tady se to nepovedlo celé.přeju jim at se to další povede,ale tudy přes specnaz 3 cesta nevede.

juh

(ciiigo, 23. 2. 2009 10:52)

Musim uznat velmi vystizna recenzia na skvele prepracovanu hru:P...azda by som vytkol len jedno...a co hudba?????:D:D:D:D...perfektne namixovane songy pre strielacku takehoto rangu....kto pre boha dovolil vydat takyto hrozny shiiiiit