Star Heritage 1-The Black Cobra

25. 5. 1986

Star Heritage 1-The Black Cobra
2.5.2007 Autor recenze-Standa Madukas
Star Heritage : The Black Cobra je sci-fi adventura,která vznikla jako remake textovky z roku 1994.Tato větička je výstižná,ale bohužel neřekne nám zhola nic o tom jaká ve skutečnosti tato hra je.Přiznám se,že když jsem hru rozehrál tak mne zaujala vynikající grafika.Skoro se dá říci,že je téměř fotorealistická a pokud se podíváte na screenshoty tak mi jistě dáte za pravdu.Jenže když uvážíme,že je to adventura ,kde máme statické obrázky tak to zase není taková bomba,abychom z toho měli závrať.Bohužel co je slabinou všech adventur je animace postav.A to platí i u této hry.Z letmého pohledu ještě vypadají dobře,ale pokud si budeme všímat detailů tak už nás to nijak neoslní.
Ovládání ve hře má u mne velkou jedničku.Musím pochválit autory,že ač udělali adventuru s bojovým systémem tak to neudělali přehnaně komplikované a vše co ve hře budete ovládat je levé a pravé myšítko.To maximálně využijete u soubojů,kde levé myšítko je útok a pravé obrana.Ne ,vy kovaní adventuristé se nemusíte bát,že to nezvládnete.Souboje jsou celkem lehké a když pochopíte rytmus obrany a útoku tak to pro vás nebude neřešitelný problém.Navíc soubojů je ve hře jen několik,takže se nemusíte bát toho,že budete na každém rohu bojovat.
Co je ve hře naprosto ojedinělé je velká závislost na střídání denní doby s noční.Musíte si totiž dávat velký pozor na své zdraví i na to jak jste unaveni.V případě, že je postava hodně unavená, je třeba ihned vyhledat bezpečné místo k odpočinku.A nejlépe si odpočinete na nějakém odlehlém místě,pokud možno ve dne,abyste měli přehled o nepřátelích.Ale ani to vám nezaručuje ,že načerpáte dostatek sil,takže vás to nutí i dost přemýšlet a uvažovat,kde a jak si odpočinout.Naštěstí se dá najít kapsle s dlouhodobým účinkem a na jednom místě ve hře rostou i uzdravovací bylinky,které vám navrátí energii.Toto střídání dne a noci má vliv i na to jak se kam dostanete či naopak nedostanete.Uvedu příklad-až budete u trosek letadla tak si musíte počkat na poledne,kdy se konečně budete moci do letadla dostat.Moc se mi to zamlouvalo a hře to dalo nový rozměr.S něčím podobným jsem se u žádné adventury nesetkal.Myslím,že tohle by mohl být další dobrý impuls pro tento žánr,protože to maximálně zvedá hratelnost a potažmo i zábavnost celé hry.
Co říci k samotnému příběhu?
Hra nás zavádí do vesmíru, kde lidstvo žije pod nadvládou rasy Artanganů,ale tajný odboj se připravuje na válku.Vše probíhá pod pláštíkem obchodních cest, které vykonávají agenti,kteří se nebojí riskovat svůj život v případě odhalení Artangany.Vy jste jeden z agentů,který je během jedné z výprav nucen nouzově přistát na neznámé planetě.Planeta není na žádné vesmírné mapě a je vzdálena od jakýchkoli obchodních cest, což značně snižuje naději na přežití.Hlavním cílem hry je opuštění planety, abyste mohli pokračovat v boji proti Artanganům.
Co říci na závěr?
V mnoha směrech je to hra novátorská.Na pomyslnou misku vah bych jako plus dal krásné lokace,dobrý příběh,příjemné ovládání,dynamické střídání denní a noční doby a velmi originální posun hrou prostřednictvím mapy.Jako mínus bych hodnotil animace postav a soubojový systém.Takže i z toho je vidět,že kladů je víc než záporů a i proto dávám hře 70%

Náhledy fotografií ze složky Star Heritage 1-The Black Cobra