The Simpsons- Hit & Run

24. 3. 1985

The Simpsons: Hit & Run

Hra z roku 2003

21.3.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Ani po letech neztratila tato hra své kouzlo a pokud jste fandové téhle animované rodinky stejně jako já,věřte,že se budete bavit i u této výborné hry.Springfield je město ve kterém žije rodinka Simpsonových a nejen tato rodinka.Je tu spousta svérázných postaviček,které se ve hře také objeví.Nyní si řekněme něco o příběhu.Montgomery Burns je hajzlík k pohledání a tak vymyslí další povedený kousek.V ulicích Springfieldu se objevují létající kamery ,které mají dozorovat veškerý pohyb obyvatel města.V roli Homera se tedy vydáte překazit jeho plány.Pomáhat mu v tom bude celá jeho rodinka.Ve hře si ale nezahrajete jen za členy rodiny.Také prodavač Apu bude pomáhat rodince v odhalení toho co se vlastně ve městě děje.Ve hře je téměř 50!! misí ve kterých budete plnit nejrozmanitější úkoly.Většinou to budou mise ve kterých budete sedět za volantem nějakého auta.Některá jsou opravdu povedená,třeba vznášedlo ,které sestrojil vědec je hodně zajímavé.Většinou někoho honíte a následně musíte sbírat vypadlé předměty z auta,nebo do auta narážet a zlikvidovat ho.Dále je nutné zvítězit ve všech pouličních závodech – do nich nemá cenu se přihlašovat dřív,než získáte nejlepší možné auto.Bez něj na protivníka stačit nebudete.Důležitým aspektem je kupování aut.Ve hře sice můžete na ulici použít jakékoliv auto,ale není nad to z telefonní budky přivolat některé vlastněné auto.Ty získáte tak, že si je koupíte.Peníze se tu opravdu válejí doslova na ulici,vypadnou z rozbíjených krabic a nápojových automatů,z létajících kamer,z lamp,laviček,telefonních automatů.Prostě peníze kam se podíváš.Ale pozor-nasbírat požadované sumy není zrovna jednoduché.Dávat si pozor musíte na policii,pokud vás chytí tak zaplatíte pokutu a penízky hodně ubudou. Kromě aut si v každé misi můžete koupit několik různých oblečků, a i ty se vám započítávají do výsledného hodnocení.Některé potřebujete ke splnění konkrétních misí.Povedené je i hledání sběratelských karet,je to bonus pro milovníky seriálu. Každá karta připomíná nějakou scénku nebo epizodu ze seriálu, a když se vám podaří najít v dané lokaci všechny, můžete si koupit v krámku s komiksy jeden ze speciálních dílů seriálu Itchy & Scratchy. Město je poměrně rozsáhlé,ale nikdy ho nemáte k dispozici celé,vždy jen část.Je tu předměstí, přístav a centrum města. Nádherně vypadá Springfield při oslavě Haloweenu.Celé město ovládli čarodějnice,zombie,kostlivci a další nejroztodivnější strašidelné potvory.Hra je docela obtížná,časové limity jsou místy vražedné a tak je třeba trpělivě zkoušet jak nejlépe a nejrychleji úkol splnit.Naštěstí zde existuje možnost přeskočit misi, která je na vás příliš těžká. Stačí několikrát neuspět a v nabídce se objeví „Skip“.Kliknete a mise je přeskočena.Možná se vám to bude zdát až moc jednoduché,ale poslední sérii misí vedoucích k záchraně Springfieldu přeskočit nejde.Dokončit hru na 100% vyžaduje velkou dávku trpělivosti,ale stojí to za to.Hra je názornou ukázkou toho jak hru udělat zajímavou i bez násilí a potoků krve.Ve hře sice přejedete postavičky autem,ale to se v zápalu hry stane.Naštěstí postavičky nezemřou,zvednou se a pokračují v běžné činnosti.Grafika hry je celkem poplatná filmu.Postavičky jsou vykresleny tak jako ve filmu.Pozitivem také je ,že všechny postavičky namluvili původní herci a na tvorbě scénáře se podílel sám Matt Groening. A je to pořádně znát.Hudba a zvuky jsou také notoricky známe ze seriálu,takže i zde lze říci jediné-super.Ovládání si můžete nakonfigurovat podle svého.Můžete si i navolit jestli se chcete rozhlížet myšítkem či nikoliv.Postavu vidíte z pohledu třetí osoby.Umí skoro všechno,je pohyblivá.Příjemné je i to ,že pokud máte nějaký úkol, ukazují se vám na silnici šipky, kterým směrem máte jet. K dispozici máte mapu, která se zobrazuje v rohu obrazovky a na které je vidět, kde je váš cíl. Tato hra je opravdu určena pro celou rodinu,zahrají si nejen děti,ale budete se bavit i vy dospěláci. The Simpsons: Hit & Run je velmi povedená hra,kterou hodnotím 80%