Gibo - Stepmothers Sin

25. 2. 1998

Gibo - Stepmothers Sin/Hřích nevlastní matky/
9.12.2006 Autor recenze-Standa Madukas
Čím vlastně začít tuhle recenzi?Snad grafikou,která je již tradičně velmi kvalitní v tomto žánru kreslených japonských pornoher.Píši úmyslně pornohra,protože zaobalovat ji do jakéhosi hávu erotiky nemá smysl.Jde tu jen o to jedno a všichni víme o co.Je to dost zvláštní,že tento druh her je v Japonsku tak populární.Stále si lámu hlavu nad tím proč,ale zatím jsem se nějakého rozumného vysvětlení nedobral.Možná snad je v nich zakořeněn jakýsi až obdivný přístup k mládí,skoro až dětství. Každopádně grafika i animace jsou hodně barevné a velmi detailní. Myslím si,že tento způsob kresby má jak mnoho obdivovatelů tak i odpůrců. Když se podíváte na jednotlivé screenshoty ze hry tak jim v žádném případě nelze upřít velkou dávku erotické přítažlivosti.Tolik o grafice a nyní si něco řekněme o hře samotné.Místy je docela zajímavá a nepostrádá ani jisté prvky humoru,ale to jen na začátku.Bylo nebylo,dva bratranci Yusuke a Mio ,milenci, jejichž životy se stále točí kolem sexu. Společně se rozhodnou zkazit zdánlivě nevinnou Misako, Yusukeho novou nevlastní matku.Bohužel, ač tento scénář nabízí lákavé a zajímavé téma ,autoři Gibo z toho nic nevytěžili. V podstatě máte na výběr pouze volbu odpovědí.Autoři uvádějí,že ve hře je téměř 50 možností volby jak příběhem projít.Myslím,že je to velmi specifická hra ve všech směrech,takže na ní nemůžete uplatnit měřítko běžných her.Pokud si hru chcete zahrát,berte jí jako určitou hříčku či zpestření. Gibo mohl být zpracován mnohem lépe a zábavněji,ale autoři se o to ani nepokusili.Stačilo jim jít vyšlapanou cestičkou a oni moc dobře věděli,že se jim dolary,respektive jeny posypou. Gibo je místy nezáživný a protahovaný až hrůza,ale to bychom stále plakali nad tím samým.
Osoby,které se ve hře vyskytují
Misako Yagami (dříve Misako Kikuchi)
Nová manželka vašeho otce. Její předchozí manžel zemřel před třemi roky.Vztah Misako a vašeho otce je jen formální bez potřeby citu a sexu.Její touha po milování je neukojitelná.V závislosti na vašem jednání s Misako, může skončit jako sexuální narkomanka, vaše otrokyně, nebo naprosto zamilovaná do vás.
Shiina Yagami
Dcera Misako a jejího předchozího manžela. Vaše nevlastní sestra a čistá,naivní dívka.Protože ona nemá žádného otce, vždy hledá staršího muže který může tuto roli plnit.
Mio Shibahara