Jdi na obsah Jdi na menu
 

The Experiment (Experience - Experiment 112)

26. 6. 1996

TOPlist

The Experiment (Experience - Experiment 112)

14.2.2009 Autor návodu: Karel Frey

Úvodní animace tě zavede na starou opuštěnou loď, která ztroskotala a uvízla mezi skalami u pobřeží neznámého ostrova. Paluba lodi je pokryta bujnou vegetací a její interiér je velmi zdevastovaný. V jedné z kajut lodi leží na posteli neznámá dívka. Dívka se po chvilce probouzí a zjišťuje, že si na nic nepamatuje. Jmenuje se Lea a je to hlavní hrdinka této zajímavé zpracované adventury.

Technická poznámka: Přihlašovací jména a hesla jednotlivých členů posádky se mohou lišit od anglického originálu hry. Všechna zjištěná hesla si doporučuji poznamenávat do přehledného seznamu pro jejich pozdější použití.

Chemicko ekologická laboratoř, horní paluba

- zadej heslo EDEHN a potvrď jej

- zvol v menu v levé části obrazovky KAMERY (na obrazovce se objeví ovládací panel kamer)

- klikni na ikonu aktivující OTÁČENÍ KAMER a vyzkoušej si funkci pohybu kamery

- zvol v menu MAPA OBLASTI

- zapni nejbližší kameru na chodbě UD4

- zapni kameru u dveří v místnosti UD2

- zapni postupně další dvě světla v chodbě UD4 a doveď Leu ke dveřím místnosti UD3

- otevři dveře místnosti UD3 a zapni jednu z kamer v jejím pravém horním rohu

- aktivuj objekt u levé stěny místnosti (Lea nahraje do systému funkci nočního vidění kamer)

- klikni na ikonu aktivující ROZJASNĚNÍ KAMER a vyzkoušej si funkci nočního vidění kamery

- zvol v menu ÚKOLY a přečti si zadané úkoly

- doveď Leu ke dveřím v chodbě UD4 úplně nalevo

- zapni kameru za dveřmi a aktivuj její noční vidění (spatříš neznámého muže který ihned uteče pryč)

- otevři dveře a doveď Leu dál do chodby UD5

- otevři dveře místnosti UD6 (Lea zažije zvláštní vzpomínku)

- zaveď Leu do místnosti UD7 nalevo

- prozkoumej místnost pomocí zapínání a vypínání světel (Lea najde na podlaze klíč)

- doveď Leu zpět na chodbu UD5 a pokračuj směrem nahoru (nechoď ke schodům nalevo!)

- zapni světlo poblíž místnosti UD11 (Lea zažije další vzpomínku)

- pokračuj chodbou nahoru a otevři dveře místnosti UD8

- rozsviť světlo uprostřed místnosti (světlo přestane fungovat)

- doveď Leu pomocí aktivace a deaktivace přístrojů do levé části místnosti (nechoď ke dveřím dole!)

- zapni světlo a kameru v místnosti UD9 (Lea spatří zmutovanou rostlinu a vzpomene si na práci Francoise Pierra)

- doveď Leu zpět do místnosti UD8 a zkus otevřít dveře v její dolní části (zámek dveří je zakódován)

- zadej v menu uživatelské jméno l.nicholsova, napiš heslo eurythmia a potvrď jej

- zvol v menu PERSONÁL a potvrď složku (fotografii) Ley Nicholsové

- prohlédni si osobní složku Ley Nicholsové (v její spodní části je kód ke dveřím)

- zavři složku a klikni na dveře znovu

- zadej kód 251803 a potvrď jej (dveře se odblokují a Lea vejde do místnosti UD10)

- otevři dveře nalevo a vejdi do místnosti UD12

- prozkoumej levý horní roh místnosti (Lea najde kazetu a přenosnou kameru)

- zapni přenosnou kameru kterou Lea našla

- klikni na ikonu aktivující ZOOM KAMER a vyzkoušej si funkci přiblížení kamery pomocí rolovacího tlačítka

- přepni se na kameru v levém horním rohu místnosti a aktivuj její zoom

- natoč kameru doprava a přibliž se na nástěnku vzadu (na dvou přišpendlených papírech jsou poznamenány kódy profesora Zeitfela)

- zadej v menu uživatelské jméno m.zeitfel, napiš heslo memoriam a potvrď jej

- zvol v menu PERSONÁL a potvrď složku Mocheho Zeitfela

- prohlédni si osobní složku Mocheho Zeitfela (v její spodní části je kód k pomocnému robotovi)

- zvol v menu DATA, projeď složky dolů a vyber CITLIVÁ DATA

- zadej kód 12345 a potvrď jej

- prohlédni si složku „Zabezpečené oficiální kódy“ (jsou zde uživatelská jména a hesla dvou dalších členů výzkumného týmu)

- zadej v menu uživatelské jméno j.palmer, napiš heslo ud03 a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Johna Palmera

- zvol v menu POŠTA a přečti si maily (důležitá je informace o výpadku systému během bouře)

- zadej v menu uživatelské jméno m.loyd, napiš heslo 114113145195 a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Mika Loyda

- zvol v menu POŠTA a přečti si maily (důležitá je informace o zdravotní dokumentaci 112 a o vydírání příjemců)

- zavři osobní složky a zapni kameru položenou na pomocném robotovi uprostřed místnosti

- aktivuj pomocného robota, zadej kód 521AG18 a potvrď jej (na obrazovce se objeví ovládací panel robota; robot vjede do prosklené dekontaminační komory uprostřed místnosti UD10)

- projeď robotem automatickými dveřmi napravo do místnosti UD11

- popojeď ke stolu a zastav hned vedle mrtvého vědce (na stole leží magnetická karta)

- přepni se na kameru dole vedle stolu, abys viděl robota z boku

- najeď ramenem robota nad magnetickou kartu tak, že ovladače obou motorů ramena otočíš směrem dolů (pokud se rameno nad stůl nenatočí, je robot moc blízko a tak s ním od stolu trochu poodjeď)

- aktivuj zmagnetizování ramene robota (k ramenu se přisaje magnetická karta)

- zatáhni rameno robota tak, že ovladače obou motorů otočíš zpět směrem nahoru

- přepni se na kameru položenou na robotovi a otoč se s ním na místě směrem k automatickým dveřím za robotem

- projeď do komory v místnosti UD10 a pokračuj k automatickým dveřím naproti

- projeď dveřmi do místnosti UD12 (Lea si vezme magnetickou kartu, dojde až na konec chodby UD5 a zpřístupní s její pomocí vchod do další oblasti)

Pokusná srovnávací etologická laboratoř, horní paluba

- zapni nejbližší kameru v chodbě UD13

- otevři dveře místnosti UD14 (Lea vejde dovnitř a zažije další vzpomínku)

- doveď Leu do místnosti napravo a nech jí prozkoumat rostlinu v kleci (rostlina se nečekaně pohne)

- vyveď Leu na chodbu UD13 a nech jí pokračovat dál doprava

- otevři dveře místnosti nalevo od místnosti UD17

- nech Leu prozkoumat místnost a otevři dveře napravo

- veď Leu místností UD17 a otevři dveře napravo

- v další místnosti opět otevři dveře napravo (Lea vejde do místnosti UD16 a zjistí, že všechny zásoby Hydroxidu Oxydrinu byly zničeny)

- problikni světlo v dolním levém rohu místnosti (Lea najde v trezoru první složku pro výrobu H.O.)

- problikni světlo ještě jednou (Lea najde v trezoru papírek s heslem Francoise Pierra; heslo poté napíše na tabuli a zapíše jej také do své složky v menu DATA)

- zadej v menu uživatelské jméno f.pierre, napiš heslo tyriades a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Francoise Pierra (v její spodní části jsou napsány kódy pro mrazák a trezor)

- zvol v menu POŠTA a přečti si všechny maily (v mailu „Polybiův čtverec“ je napsán Polybiův kód, v mailu „klíč v nádrži CT07“ je informace o tajném úkrytu klíče, v mailu „NOOB kód“ je napsán kód k osobním složkám úrovně zabezpečení 0, v mailu „Blaise de Vigénere“ je napsáno Dimitrinkovo zakódované vedlejší heslo a popis kódovací metody)

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a prohlédni si složku „Základy šifrování“ (je zde vyobrazena Vigénerova mřížka)

- dekóduj pomocí této mřížky podle postupu z mailu Dimitrinkovo heslo (postup je tento: napiš si na papír kód BLAISEBLAI (zašifrované heslo je delší a tak je část kódu zopakována); pod jednotlivá písmena kódu si napiš písmena zašifrovaného hesla NZNLSCKFLG; ve Vigénerově tabulce odpovídá sloupci začínajícímu nahoře písmenem B a písmenu N v tomto sloupci řádek začínající nalevo písmenem M; sloupci L a písmenu Z v tomto sloupci odpovídá zase řádek O, atd.; výsledné tajné heslo je tedy MONDAYJULY)

- aktivuj objekt v pravém horním rohu místnosti

- zadej kód mrazáku 310005B (mrazák se otevře a Lea se osvěží trochou H.O.)

- otevři dveře v dolní části místnosti a doveď Leu na chodbu UD15

- otevři dveře na levé straně místnosti UD18 (Lea vejde do místnosti a má další vzpomínku)

- nech Leu několikrát prohledat skříňky a lavici v pravé části místnosti (Lea najde v jedné skříňce oblečení Abdalaha Melika a v něm klíč, na lavici najde uniformu Andyho Leonarda a v ní další klíč a v druhé skříňce svůj deník; poté se s tebou Lea podělí o zážitky zapsané v deníku a sdělí ti heslo do svých osobních citlivých složek)

- zvol v menu PERSONÁL a potvrď osobní složku Ley Nicholsové

- zvol v menu DATA a vyber složku CITLIVÁ DATA

- napiš kód arcane a potvrď jej

- přečti si všechny složky

- zavři složky a doveď Leu vpravo do místnosti UD19

- pomoz Lee najít zrcadlo u horní stěny místnosti (Lea po dlouhé době spatří svůj obličej)

- doveď Leu dolů do místnosti UD20 (Lea zde objeví mrtvého Abdalaha Melika)

- odveď Leu zpět skrz všechny předchozí místnosti a doveď jí až na chodbu UD15

- aktivuj objekt u stěny chodby nalevo(Lea zaktivuje server a zpřístupní další oblast)

Laboratorní místnosti a jídelna, 1.paluba

- nejprve se v mapě přepni na vyšší patro pomocí dvojité šipky v jejím pravém horním rohu

- nech Leu vyjít po schodech (Lea spatří na chodbě průstřely ve skleněné stěně)

- otevři dveře místnosti 1P09 (Lea vejde dovnitř)

- zapni kameru v dolním levém rohu místnosti 1P09 a poté zapni nejbližší světlo (Lea tě seznámí se základními informacemi ohledně tajného výzkumu nového živočišného druhu)

- nech Leu prozkoumat pravou část místnosti (Lea najde dopis podepsaný Andre Mourinem a zapíše jeho obsah do své složky v systému)

- zvol v menu DATA a podívej se do složky „Resumé dopisu doktora Melika“ (je zde uvedeno přístupové jméno, heslo a zakódované heslo k citlivým datům doktora Melika)

- zadej v menu uživatelské jméno a.melik, napiš heslo neuroleptic a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber složku OSOBNÍ DATA a prohlédni si všechny složky (je zde popsán postup výroby H.O. a jeho účinky)

- zvol v menu POŠTA a přečti si všechny maily (v mailu „Schůzka“ se dozvíš o vztahu doktora Melika s Nancy Edwardovou, v mailu „Šifrovací klíč“ je uveden šifrovací kód k Melikovým citlivým datům)

- dekóduj pomocí Vigénerovy tabulky heslo k citlivým datům doktora Melika (kód je CESARCE, zašifrofané heslo je UYUCVUW takže heslo je SUCCESS)

- zvol v menu DATA, vyber složku CITLIVÁ DATA, zadej heslo success a potvrď jej

- přečti si všechny složky (jsou zde poznatky o psychickém a mentálním stavu několika členů posádky; dále jsou zde uživatelská jména a hesla Alaina Mourina, Harimanji Namrika a Nancy Edwardové)

- zadej v menu uživatelské jméno a.mourin, napiš heslo me a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Alaina Mourina (v její spodní části je napsán kód k archivům)

- zvol v menu DATA, otevři složku OSOBNÍ DATA a přečti si složky „Schémata Dr. Melika“ a „Rezignace, návrh č.2“

- zvol v menu POŠTA a přečti si mail „Naléhavé, bezpečnost“ (je zde uvedeno přístupové heslo k citlivým datům)

- zvol v menu DATA, vyber složku CITLIVÁ DATA, napiš heslo ethology a potvrď jej

- přečti si složky a přehraj si obě videa (dozvíš se něco o Melikovi a zmutovaných zvířatech)

- zadej v menu uživatelské jméno h.namrik, napiš heslo kim a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Harimanji Namrika (v její spodní části je napsán kód do skladu)

- zvol v menu DATA, vyber složku OSOBNÍ DATA a přečti si složky „Přání a stížnosti“, „Elektrický systém nádrží“ a „Batyskafy“

- zvol v menu POŠTA a přečti si dva maily od Kim.M.Leeové (je v nich uvedeno Namrikovo heslo do citlivých dat a uživatelské heslo Kim)

- zvol v menu DATA, vyber složku CITLIVÁ DATA, napiš heslo 17061947 a potvrď jej

- přečti si složku „Přístupový kód dveří nádrže CT07“ (je zde uveden kód ke dveřím nádrže)

- zadej v menu uživatelské jméno n.edwardsova, napiš heslo luxury a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Nancy Edwardové

- zvol v menu POŠTA a přečti si mail od A. Lucianiho (je v něm uvedeno uživatelské jméno a heslo M. Lincolna)

- zadej v menu uživatelské jméno m.lincoln, napiš heslo heslo a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Michaela Lincolna (v její spodní části jsou kódy k bezpečnostním robotům a ke dveřím Tyriád)

- zvol v menu DATA a prohlédni si všechny složky

- zavři všechny složky a nech Leu vyjít z místnosti

- aktivuj objekt vpravo od dveří (Lea zpřístupní další oblast)

Venkovní paluba

- veď Leu pomocí světel na venkovní palubě 1P07 směrem doleva a zaktivuj objekt na rohu

- přepni se v mapě o patro výše a nech Leu vyjít po schodech na vyšší palubu 2P01 (je zde špatně vidět a tak tě Lea požádá o vedení pomocí kamery se světlometem)

- zapni kameru na rohu (je v zákrytu s rozsvíceným světlem) a zapni na kameře noční vidění

- naviguj Leu po chodnících na zemi za pomoci kužele světla z kamery a doveď jí až k dalšímu schodišti napravo (dosáhneš toho tak, že budeš kužel světla udržovat těsně před Leou a půjdeš střídavě doprava, k sobě, doprava, k sobě, atd.; Lea vyjde po schodech na nejvyšší palubu 3P01)

- přepni se v mapě o patro výše, nech Leu obejít zleva komín lodi a doveď jí k protilehlému schodišti (pokud chceš, můžeš zahoukat na lodní sirénu aktivací objektu vpravo mimo aktivní palubu)

- přepni se v mapě o patro níže a nech Leu sejít po schodech dolů na palubu 2P01 (Lea dojde ke schodišti vlevo dole, dá na stranu barely, kterým bylo zataraseno a poté si trochu odpočine; nenech Leu sejít po schodech dolů!)

- veď Leu pomocí světel na palubě 2P01 směrem doprava a aktivuj objekt za rohem (Lea zpřístupní další oblast)

Zdravotní jednotka, 2.paluba

- zapni kameru v pravé části chodby 2P02

- otevři dveře místnosti 2P03 vpravo dole (Lea si dveře odemkne pomocí klíče, který předtím našla a vejde do kajuty doktora Melika)

- aktivuj objekt na zdi vpravo (Lea nahraje do systému vylepšení kamer teplotní vidění)

- vyzkoušej si funkci TERMOVIZE na zapnuté kameře a poté jí opět vypni

- nech Leu prohledat celou místnost (Lea najde na podlaze poblíž stolu uprostřed klíč od lodní nemocnice)

- aktivuj objekt na stole (zazvoní telefon, ale Lee se v něm nikdo neozve)

- aktivuj telefon ještě jednou (Lea pochopí, že se má podívat na stůl a najde na něm dokument s kódem od lékárny)

- vyveď Leu z místnosti a nech jí jít dál po chodbě 2P02 směrem nahoru

- otevři dveře místnosti 2P04 nalevo (Lea dveře odemkne a vstoupí do místnosti)

- rozsviť světlo uprostřed místnosti (Lea dojde ke stolu s chemikáliemi; nepamatuje si ale jak rozeznat tu správnou)

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky Abdalaha Melika

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složku „Tepelná reakce u přísad H.O.“ (je zde napsáno, že jedna ze složek H.O. vytváří při zahřátí na 35 stupňů bioluminiscenční odezvu a poté zkrystalizuje)

- zavři složku doktora Melika (Lea po chvilce zprovozní klimatizaci v místnosti)

- přepni se na kameru nalevo

- aktivuj klimatizaci a nastav jí otočným ovladačem na 25 stupňů (Lea zaprotestuje, že je v místnosti moc horko)

- zapni na kameře funkci termovize a pomocí senzoru uprostřed sleduj teplotu uskladněných chemikálií (jejich teplota se ustálí na o 2 stupně menší hodnotě než je teplota okolí nastavená na klimatizaci)

- nastav tedy ovladačem klimatizace teplotu v místnosti na 37 stupňů (láhve s chemikáliemi se zahřejí na 35 stupňů a Lea najde za pomoci termovize Tryethylen Oxydrenu; poté místnost opustí)

- (zde doporučuji uložit hru kvůli jejímu následnému náročnějšímu úseku!)

- otevři dveře místnosti 2P04 naproti (Lea je odemkne, vejde dovnitř a požádá tě o rozsvícení světel)

- rozsviť obě světla v místnosti (Lea přejde do jejího pravého horního rohu a začne pomocí vakuové komory připravovat směsi pro výrobu H.O.; po chvilce tě požádá o aktivaci komory, aby mohla v práci pokračovat; budeš ale potřebovat kód)

- zvol v menu PERSONÁL a podívej se do složky doktora Melika (v její spodní části je kód pro směšovací místnost)

- aktivuj vakuovou komoru u které Lea sedí, napiš kód 245CX852 a potvrď jej (na obrazovce se objeví ovládací panel robotnického ramene uvnitř komory; Lea tě požádá o jeho vynulování)

- vynuluj rameno uvnitř komory pomocí ikony „+“ na ovládacím panelu

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složku „Výroba syntetického H.O.“ (je zde popsáno, že pro výrobu H.O. je potřeba smíchat 5 jednotek červené složky a 3 jednotky modré složky; směšovací reakce pak musí proběhnout přesně při 42°C)

- přepni se na kameru za komorou abys na směšovací proces, který budeš provádět, lépe viděl (uprostřed komory je robotické rameno, jehož pohyb se ovládá pomocí směrových šipek na ovládacím panelu; vysouvání ramena nahoru se ovládá kruhovým tlačítkem uprostřed; pokud tlačítko pustíš, rameno automaticky sjede dolů; u stropu komory jsou po stranách nádoby s červenou a modrou směsí, které budeš ramenem odebírat; jejich obsah je na ovládacím panelu znázorněn barevnými sloupci rozdělenými na dílky, které znázorňují počet jednotek; nezapomeň že pohled kamery je z druhé strany komory, takže umístění barevných směsí a ovládání pohybu robotnického ramena je opačný; pokud postup směšování zkazíš, můžeš komoru kdykoliv vynulovat a začít znovu od začátku)

- prohlédni si pomocí natočení kamery dno a strop komory (dno je pokryto rastrem čar; robotické rameno je ve vynulované poloze na průsečíku 4. čáry zezadu a 4. čáry zprava; nádoby se směsmi jsou umístěny v přibližně stejné vzdálenosti od zadní stěny jako rameno, takže jej stačí posouvat pouze napravo nebo nalevo)

- popojeď ramenem doprava (šipka vlevo) na průsečík s 2. čárou zprava

- vysuň rameno až nahoru a odeber 5 jednotek červené směsi

- popojeď ramenem doleva (šipka vpravo) na průsečík s 3. čárou zleva

- vysuň rameno až nahoru a odeber 3 jednotky modré směsi (Lea tě vyzve abys výslednou směs zahřál na požadovanou teplotu chemické reakce, kterou je nutné sledovat pomocí termovize)

- zapni na kameře termovizi a nastav její senzor nad rameno do výšky laserového paprsku

- vysuň rameno nahoru a udržuj jeho výšku tak, aby byla skleněná baňka se směsí zahřívána laserovým paprskem

- až bude teplota přesně 42°C, pusť okamžitě tlačítko vysouvání ramene (Lea si vezme vyrobený H.O. a vydá se urychleně do inhalační komory)

- sleduj pohyb Ley na mapě (Lea dojde až na venkovní palubu 2P01)

- doveď Leu ke schodům nalevo (u barelů) a nech jí sejít po schodech na palubu 1P07

- proveď Leu přední částí paluby směrem nahoru (Lea spatří hejno zmutovaných ptáků)

- doveď Leu doprava ke schodišti na vyšší palubu a nech jí pokračovat úplně doprava

- aktivuj objekt pro vstup do vnitřních prostor lodi (Lea vejde dovnitř)

Laboratorní místnosti a jídelna, 1.paluba

- veď Leu chodbou 1P04 směrem dolů a doveď jí do místnosti 1P10 (v místnosti je zřejmě infekce)

- nech Leu prohledat všechna tři mrtvá těla (Lea najde u jedné z mrtvol kartu s uživatelským jménem a heslem)

- zadej v menu uživatelské jméno r.leeglindova, napiš heslo matylda a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Resy Leeglindové (v její spodní části je kód k průchodu)

- aktivuj dveře průchodu do místnosti 1P11, zadej kód 45FR36D a potvrď jej

- otevři Lee i druhé dveře průchodu a nech jí vejít do místnosti 1P11

- aktivuj kruhovou inhalační komoru H.O. napravo (Lea komoru použije a během inhalace má další vzpomínku)

- otevři dveře inhalační komory (Lea komoru opustí)

- otevři oboje dveře průchodu (Lea projde do místnosti 1P10 a zadá do systému další úkoly)

- nech Leu vyjít na chodbu a veď jí směrem nahoru

- otevři dveře místnosti 1P08 vpravo (Lea vejde dovnitř)

- aktivuj objekt v pravém rohu místnosti (Lea zapojí kabel ovládacího panelu archivu)

- zadej kód archivu 1P08A25 z Mourinovy složky a potvrď jej (Lea získá přístup do archivu)

- projdi si složky archivu a ve ZVUKOVÝCH DATECH si přehraj záznam „Páska 22Z“ (Lea z něj zjistí uživatelské jméno dalšího člena vědeckého týmu)

- zadej v menu uživatelské jméno a.leonard, napiš heslo P38 a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Andyho Leonarda (v její spodní části je kód k bezpečnostní místnosti)

- nech Leu vyjít na chodbu

- aktivuj dveře místnosti 1P05, zadej kód 1P05U83 a potvrď jej (Lea vejde do místnosti 1P05)

- rozsviť světlo uprostřed místnosti (Lea zkusí použít lodní vysílačku)

- aktivuj objekty a světlo ve spodní části místnosti (Lea prohledá tělo mrtvého Andyho Leonarda a najde u něj heslo k jeho citlivým složkám)

- zvol v menu DATA, vyber SDÍLENÁ DATA a přečti si složku „Už. jméno, heslo a kód k citlivým datům A. Leonarda“

- zvol v menu CITLIVÁ DATA, napiš heslo rigour a potvrď jej

- přečti si složku „Špión“ a „Osobní zabezpečené kódy“ (dozvíš se něco o chystaném spiknutí a také zjistíš uživatelské jméno a heslo Paula de Provence)

- zadej v menu uživatelské jméno p.provence, napiš heslo ra a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku lodního šéfkuchaře Paula de Provence (není v ní nic zajímavého)

- aktivuj objekt v horní části místnosti (Lea najde schránku na klíče a na obrazovce se objeví tabulka jednotlivých šuplíků schránky)

- zvol otevření několika libovolných šuplíků schránky (Lea najde v jednom z nich použitelný klíč)

- nech Leu vyjít z místnosti 1P05 a otevři jí dveře místnosti 1P03 nalevo

- rozsviť světlo uprostřed místnosti 1P03 (Lea vejde do místnosti a spatří nebezpečného hada)

- aktivuj objekt ve spodní části místnosti (unikající pára zažene hada pryč)

- nech Leu projít místností 1P03 až do levé části místnosti 1P02

- otevři dveře místnosti 1P01 (Lea vejde dovnitř)

- nech Leu prozkoumat místnost (Lea najde na zdi zvláštní stopy a torza mrtvých vzorků; poté se trochu rozhovoří o zkoumaných tvorech nazývaných Tyriády)

- nech Leu dojít až do spodní části místnosti (Lea najde za krbem mrtvé tělo lodního šéfkuchaře; v jeho kuchařce je u kuchařova oblíbeného receptu zaznamenán kód k vnějšku základny)

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a všimni si složky s receptem na oblíbený kuchařův pokrm „Bouillabaisse“

- vyber složku CITLIVÁ DATA, napiš heslo bouillabaise a potvrď jej

- přečti s všechny složky „RA“ (jsou v nich informace o Tyriádách, o stodvanáctce, dále o plánované invazi na vědeckou základnu a také o vzácném artefaktu zvaném „kouzelný náhrdelník“)

- nech Leu opustit místnost 1P01 a proveď jí zpět doprava místnostmi 1P03 a 1P02

- vyveď Leu na chodbu 1P04 a doveď jí do její pravé horní části

- aktivuj objekt u stěny vpravo (Lea se přesune do další oblasti)

Venkovní paluba

- nech Leu jít směrem doprava a za rohem odbočit směrem dolů (Lea dojde ke spojovací lávce, kterou stráží rozzuření psi)

- nech Leu pokračovat směrem dolů a za rohem odbočit směrem doleva

- veď Leu po palubě 1P07 stále doleva až dojde na záď lodi (Lea zde najde zdechlinu zvířete; poté zdechlinu sebere, odnese jí zpět ke spojovací lávce a hodí jí psům jako návnadu)

- převeď Leu po lávce směrem doprava až dojde na její konec

- naveď Leu ke schodům dole, přepni se v mapě o palubu níže a nech Leu vejít na palubu UD21

- přepni se na kameru vpravo dole a zablikej nejbližším světlem (Lea dojde ke vstupu do nádrže CT06T a pokud má u sebe náhodou správný klíč, odemkne jej; pokud si nechal Leu vzít ze schránky jiný klíč než CT06T, musíš jí pro něj nechat dojít zpět do bezpečnostní místnosti 1P05; po přiblížení ke schránce s klíči pak zvol v tabulce šuplíků buňku ve sloupci CTT a řádku 06; poté co Lea získá správný klíč, nech jí opět dojít na palubu UD21 a odemknout vstup do nádrže; Lea vstoupí dovnitř)

Dílna, nádrže

- doveď Leu doprostřed místnosti CT6T a otevři dveře místnosti CT6C nalevo (Lea vejde dovnitř a spatří zde bujnou vegetaci)

- rozsviť světlo u odložené paraboly nalevo (Lea spatří v horní části místnosti chatu a prvního živého člena posádky; muž Leu informuje o délce jejího spánku a o bestiích vyskytujících se na lodi; poté jí pošle pro vejce z hnízda na lodním komínu)

- doveď Leu zpět do místnosti CT6T a aktivuj objekt vlevo dole (Lea se přesune zpět na palubu)

Venkovní paluba

- doveď Leu na spojovací lávku a přepni se v mapě o palubu výše

- převeď Leu po lávce zpět doleva a na konci jí nech odbočit směrem dolů a poté směrem doleva

- nech Leu pokračovat doleva po palubě 1P07 a na rohu zablikej světlem mezi dvěma objekty

- přepni se v mapě o palubu výše a nech Leu vyjít po schodech na palubu 2P01

- aktivuj nejbližší objekt na rohu, přepni se v mapě o palubu výše a nech Leu vyjít po schodech na palubu 3P01

- doveď Leu k zadní straně komínu (nalevo) a problikni několikrát obě jeho světla (Lea vyleze po žebříku na komín – kurzor označující její polohu na mapě se při tom pohybuje ze strany na stranu)

- zapni nejbližší kameru napravo a podívej se na vrchol komína (Lea chce vyplašit ptáky hlídající hnízdo pomocí sirény)

- aktivuj objekt napravo (po zatroubení sirény ptáci odletí a Lea si vezme vejce z jejich hnízda; poté sleze z komína a vydá se zpět do nádrže CT6T)

Dílna, nádrže

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se na složku Harimanja Namrika

- zvol v menu POŠTA a prohlédni si znovu korespondenci s Kim M. Leeovou (je zde uvedeno její uživatelské jméno a heslo)

- zadej v menu uživatelské jméno kl.leeova, napiš heslo yokobue a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Kim-Lan Leeové (v její spodní části je kód pro vstup do oceánu)

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si všechny složky (jsou zde informace o batyskafu a dále uživatelská jména a hesla dalších dvou členů vědeckého týmu)

- zadej v menu uživatelské jméno l.manchekova, napiš heslo archi a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Lindy Manchekové (v její spodní části je kód k batyskafu č.2)

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si všechny složky (jsou zde informace o kódech batyskafu, uživatelská příručka batyskafu a fotoarchiv)

- vyber CITLIVÁ DATA, napiš heslo ocean a potvrď jej (v jedné ze složek je popsána vodní stezka)

- zadej v menu uživatelské jméno s.algun, napiš heslo s.algun a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Stephena Alguna (v její spodní části je kód ke dveřím místnosti CT07)

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód s.algun a potvrď jej

- přečti si všechny složky které tě zaujmou a poté je zavři

- doveď Leu do místnosti CT6C (Lea poustevníkovi odevzdá ptačí vejce a poté si jdou oba promluvit do přilehlé místnosti; muž se jmenuje Mike Loyd; chce aby mu Lea prozradila jméno zrádce, který na loď vpustil vojenské komando; Lea tě požádá, abys jí pohybem kamery poradil, jak má odpovědět na Loydův seznam osob podezřelých ze špionáže; vodorovný pohyb znamená NE, svislý pohyb ANO)

- raď Lee na všechna jména NE dokud Loyd nevysloví jméno Paul de Provence; v tomto případě poraď Lee ANO (Lea označí za zrádce šéfkuchaře; Loyd si po chvilce všimne jejího zvláštního náhrdelníku a dá Lee klíč od batyskafu; Loyd jí též věnuje světélkující hmyz, aby v temných částech lodi viděla na cestu; Lea se od něj dále dozví informace o stavu ostatních nádrží: nádrž 3 je zaplavená, v nádrži 4 je zamčená skříňka s nářadím, v nádrži 5 je tma a je zde umístěn batyskaf, v nádrži 6 je převlékárna, kterou je potřeba prozkoumat, o nádržích 7 a 8 kolují zajímavé pověsti, ale klíč od nich nemá; nakonec Loyd Lee prozradí své uživatelské jméno, heslo a kód k citlivým složkám)

- zadej v menu uživatelské jméno m.loyd, napiš heslo 114113145195 a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód oxoldines a potvrď jej

- přečti si složku „Kódy k citlivým datům I. Dimitrinka“ (je v ní kód k jeho citlivým složkám)

- přečti si i ostatní složky (jsou v nich podrobné plánky na sestrojení bomb a příběh kuchaře)

- doveď Leu k parabole a nech jí projít místností uprostřed

- nech Leu projít místností a aktivuj objekt vlevo dole (Lea se přesune do další oblasti)

Paluba batyskafů, nádrže

- nech Leu popojít do levé části místnosti CT6B

- aktivuj dveře vlevo nahoře, zadej kód 55SW321 a potvrď jej (Lea vejde do skladu)

- problikni světlo uprostřed místnosti (Lea najde v jednom z regálů pojistky k batyskafu; poté sklad opustí a vyjde po schodech na spojovací lávku mezi nádržemi)

- přepni se v mapě o palubu výše a problikni světlo na lávce (Lea popojde dál)

- přepni se v mapě o palubu níže a problikni světlo uprostřed místnosti CT7B (Lea sejde do místnosti)

- veď Leu místností směrem dolů, doveď jí až ke dveřím v pravém dolním rohu a otevři je (Lea vejde do místnosti CT7C a požádá tě o rozsvícení světla)

- rozsviť libovolné světlo v místnosti (nastane zkrat a spálí se pojistky v rozvodné skříni; je potřeba sehnat nové pojistky)

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky Harimanji Namrika

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a prohlédni si složku „Elektrický systém nádrží“ (ze schématu pojistek je patrné, že pojistka pro nádrž CT7C má červenou barvu)

- doveď Leu zpět nahoru místností CT7B, dále přes spojovací lávku (s přepnutím paluby na mapě) až do místnosti CT6B

- problikni světlo nalevo (Lea vejde do skladu)

- nyní použij všechny kamery ve skladu a pomocí funkce přiblížení najdi červenou pojistku (najdeš jí pomocí kamery vpravo dole a leží na vyvýšené lávce hned pod kamerou)

- přepni se v mapě o palubu výše a aktivuj objekt nejblíže u kamery (Lea nalezne hledanou pojistku; poté dojde do místnosti CT7C, vloží pojistku do rozvodné skříně a nahodí pojistky)

- přepni se na kameru uprostřed místnosti, veď Leu směrem nahoru a poté ke kruhovému otvoru uprostřed místnosti

- aktivuj objekt uprostřed místnosti, zadej kód CT054400 (ze složky Kim M. Leeové) a potvrď jej (otevře se vstupní otvor do oceánu)

- nech Leu obejít vstup do oceánu směrem doprava, doveď jí ke dveřím v pravém horním rohu místnosti a otevři je (Lea vejde do kanceláře I. Dimitrinka v místnosti CT7T a chce se přihlásit do systému pod jeho profilem)

- zvol v menu PERSONÁL a přeni se do složky Francoise Pierra

- zvol v menu POŠTA a pročti si všechny maily s I. Dimitrinkem

- rozsviť levé zhasnuté světlo na stole za Leou (Lea najde na stole disketu s vylepšením kamer o funkci zaostřování a nahraje jí do systému)

- zapni kameru uprostřed místnosti a zkus jí zaostřit

- rozsviť světlo na pravém kraji stolu (Lea najde na zemi klíč)

- problikni znovu světlo uprostřed stolu (Lea najde Dimitrinkův zápisník s agendou a nahraje ho do systému)

- zvol v menu DATA, vyber SDÍLENÁ DATA a prohlédni si tabulku ve složce „Agenda“ (Dimitrinkův nepřímý kód, který jsi zjistil již dříve  je MONDAYJULY; v tabulce agendy je u pondělí v červenci napsáno heslo prostřednost; to v angličtině odpovídá slovu mediocritas)

- zadej v menu uživatelské jméno i.dimitrinko, napiš heslo mediocritas a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složky „Postup pro připojení vstupu k ponorce a tři klíče“ a „Klíč k tajným souborům“ (jsou zde uvedena čtyři dešifrovací hesla)

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód pigpen (z citlivých složek M. Loyda) a potvrď jej

- přečti si složku „Šifrovací kód L. Montflourové“ a poté si přehraj videozáznam ve složce „Tajemství Kim“

- až bude během přehrávání záznamu kamera přiblížená na zápisník odložený na stole, stiskni tlačítko pauza (v zápisníku je poznamenáno heslo a kód k citlivým datům Kim M. Leeové)

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky Kim M. Leeové

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód gagaku a potvrď jej

- přečti si obě složky (je v nich informace o rozchodu s H. Namrikem a o tajemných nádržích)

- doveď Leu do promítacího sálu uprostřed místnosti CT7T (Lea najde starou promítačku a použije jí; po přehrání záznamu najde jeho digitální kopii a nahraje jí do systému)

- (technická poznámka: u počeštěné anglické verze hry může na začátku promítání hra spadnout, v tomto případě je potřeba odinstalovat češtinu, překlenout toto místo v originální anglické verzi a poté češtinu znovu nainstalovat)

- zvol v menu DATA, vyber SDÍLENÁ DATA a přehraj si záznam ve složce „Magnetická trhlina“ (jsou zde záběry z podmořské výpravy vedené Lindou Manchekovou)

- přepni se na kameru nalevo abys získal lepší přehled o rozmístění šatních skříněk v dolní části místnosti

- zapni světlo na řadě třech skříněk hned naproti kameře (Lea jednu ze skříněk otevře a zjistí, že patřila pilotce batyskafu Lindě Manchekové; uvnitř skříňky Lea najde plánek ponorky s poznamenaným heslem „archi“; na dveřích skříňky jsou pro změnu zapsány kódy k batyskafu, na každý týden jiný)

- přibliž se záběrem kamery na otevřená dvířka skříňky (jsou na nich napsány v řádcích pod sebou tyto kódy:

1. řádek           UAZYPETO,

2. řádek           UZAYPTEO,

3. řádek           UZYATPEO,

4. řádek           EZUAYPTO,

5. řádek           EUZAYTPO,

6. řádek           EUAZTYPO;

když porovnáš řádky 2 až 6 vždy s předchozím řádkem tak zjistíš následující souvislosti:

2. řádek – přehozeno 2. se 3. písmenem a 6. se 7. písmenem,

3. řádek – přehozeno 3. se 4. písmenem a 5. se 6. písmenem,

4. řádek – přesunuto 7. písmeno na začátek a další tři páry písmen přehozeny,

5. řádek – přehozeno 2. se 3. písmenem a 6. se 7. písmenem,

6. řádek – přehozeno 3. se 4. písmenem a 5. se 6. písmenem;

kód pro následující 7. týden tedy získáš tak, že u kódu pro poslední týden v 6. řádku přesuneš 7. písmeno na začátek a prohodíš mezi sebou další tři páry písmen; kód k batyskafu pro 7. týden je tedy PUEZAYTO; Lea po chvilce najde ve skříňce potápěčský oblek a chce se jít někam převléknout)

- doveď Leu do převlékárny napravo (Lea se dojde převléknout a poté zadá do systému další úkoly)

- rozsviť světlo u skříňky v pravém dolním rohu místnosti (Lea skříňku odemkne pomocí Dimitrinkova klíče a najde v ní diskety s daty, fotografii Lysy Montflourové s věnováním a šifrovací manuál; poté vše nahraje do systému)

- zvol v menu DATA, vyber SDÍLENÁ DATA a přečti si složku „Přístupový kód k citlivým datům I. Dimitrinka“ (jsou zde uvedeny Dimitrinkovy kódy pro měsíce Leden až Listopad)

- doveď Leu ke dveřím v levé dolní části místnosti (Lea dveře odblokuje pomocí klíče nalezeného v popelu a vejde do další oblasti)

Místnosti Tyriádontologie

- doveď Leu k psacímu stolu v pravém horním rohu místnosti CT8T (Lea najde disketu s daty S. Alguna a nahraje její obsah do systému)

- zvol v menu DATA, vyber SDÍLENÁ DATA a přečti si složku „Mé znalosti“ (jsou v ní popsány nejnovější vědecké poznatky o Tyriádách)

- doveď Leu do dolní části místnosti a rozsviť světlo na levém čtvercovém objektu (Lea projde do místnosti CT8C a jelikož nefungují světla, zapne záložní generátor)

- naveď Leu směrem nahoru a přepni se v mapě o palubu výše

- nech Leu vyjít po nejbližších schodech na vyvýšenou lávku, poté jí doveď do její dolní části a přepni se na nejbližší kameru

- přepni se v mapě o palubu výše a nech vyjít Leu po schodech na nejvyšší lávku (Lea si zde vše prohlédne a poté se vrátí zpět do místnosti CT8T)

- přepni se v mapě o dvě paluby níže a doveď Leu do horní části místnosti

- aktivuj objekt nalevo (Lea opustí tuto oblast)

Paluba batyskafů, nádrže

- proveď Leu místností až nahoru a nech jí opustit místnost CT8T dveřmi nalevo (Lea vejde do místnosti CT7C)

- zadej v menu uživatelské jméno l.manchekova, napiš heslo archi (z plánku ponorky ve skříňce) a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód ocean (z pošty Kim M. Leeové) a potvrď jej

- přečti si složku „Postup pro připojení vstupu k ponorce a tři klíče“ (je zde uveden postup zprovoznění batyskafu)

- doveď Leu do spodní části místnosti CT7C a nech jí prozkoumat tři uskladněné batyskafy (pouze prostřední z nich je funkční)

- doveď Leu k pravé straně místnosti a přepni se v mapě o palubu výše

- nech Leu vyjít po schodech k budce s ovládacím panelem jeřábu batyskafů (na obrazovce se objeví posuvné ovladače motorů A až D, které slouží pro pohyb jeřábu a jeho ramene)

- přepni se na kameru na protější straně místnosti abys dobře viděl na funkční batyskaf a otevřený vstup do oceánu (tvým úkolem je přesunou batyskaf pomocí jeřábu do oceánu)

- přetáhni ovladač motoru A úplně doprava (jeřáb popojede dopředu)

- přetáhni ovladač motoru B úplně doprava (jeřáb se nakloní dopředu)

- přetahuj pomalu ovladač motoru D doprava dokud Lea neřekne dost (magnet jeřábu se přisaje na batyskaf)

- přetáhni ovladač motoru B úplně doleva (jeřáb se nakloní dozadu)

- přetáhni ovladač motoru C úplně doprava (rameno jeřábu se nakloní dolů)

- přetáhni ovladač motoru A úplně doleva (jeřáb popojede dozadu)

- přetahuj pomalu ovladač motoru D doprava dokud Lea neřekne dost (Lea sejde dolů, přepne se do další oblasti a nastoupí do batyskafu)

Podmořská část lodi

- přepni se na kameru uvnitř batyskafu abys viděl na Leu (mapa batyskafu je zobrazena v menším okénku nezávislém na mapě oblasti)

- zadej kód batyskafu PUEZAYTO a potvrď jej (na obrazovce se objeví ovládací panel batyskafu; nalevo jsou tlačítka provozních systémů, uprostřed šipky ovládání pohybu, pod nimi radar a napravo šipky ovládání ponoru batyskafu)

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složku „Provozní příručka batyskafu“ (je zde uveden podrobný postup zprovoznění batyskafu a popis jeho ovládání)

- zapni na ovládacím panelu hlavní motor batyskafu (MG 48W)

- zapni na ovládacím panelu centrální počítač batyskafu (PŘIPOJIT – V12)

- zapni na ovládacím panelu horizontální, otáčivý a vertikální pohyb batyskafu (MG-25-SX- 01, -02 a -03)

- zapni čelní, dolní a horní světla batyskafu (LB-01, -02 a -03)

- přepni se na vnější kameru batyskafu umístěnou v jeho pravé přední části nad robotickým ramenem (pokud je vidět konec ramena uprostřed obrazovky, je kamera natočena v přímém směru pohybu batyskafu)

- ponoř se s batyskafem o jeden dílek stupnice níže (Lea ti oznámí, že se batyskaf ocitl ve volném moři)

- vypluj s batyskafem směrem vpřed a dopluj na úroveň podmořské kamery umístěné na mapě vpravo dole

- natoč se s batyskafem mírně doprava směrem na podmořskou kameru umístěnou na mapě vlevo dole a dopluj na úroveň této kamery (Lea tě upozorní na podmořský skalní útvar zvaný „Oblouk Titánů“)

- natoč se s batyskafem mírně doprava směrem ke kameře umístěné na mapě nalevo a vypluj směrem vpřed

- obepluj zprava skalní útvar a dopluj až před kamenný oblouk uprostřed oblasti ZA01

- zapni si na kameře noční vidění a ponoř se s batyskafem o dva dílky stupnice níže

- propluj pod kamenným obloukem (na kterém je umístěna kamera) a pokračuj dále vpřed (Lea ti po chvilce dopřeje trochu odpočinku a požádá tě o doplutí k „Šípovému průchodu“)

- pluj s batyskafem vpřed směrem k trojúhelníkové značce umístěné na mapě nalevo a propluj úzkou průrvou mezi skalami (Lea tě požádá o doplutí ke „Hřebenu Tyriád“)

- pluj stále vpřed skalním průsmykem (na mapě se pohybuješ směrem doleva) až dopluješ před skálu s podloubím

- ponoř se s batyskafem o dva dílky stupnice níže a vpluj pod kamenné podloubí

- pluj podloubím pod skálou směrem vpřed (stáčej se při tom mírně vlevo) a propluj zleva okolo kamenných sloupů (na mapě se pohybuješ směrem doleva mírně dolů a kopíruješ čáru vycházející z trojúhelníkové značky)

- pluj uvnitř skály dál až dorazíš do slepého místa, kde je vpravo od tebe vidět ve skále dutina s horkými prameny (na mapě jsi nyní natočen směrem dolů)

- ponoř se s batyskafem o jeden dílek stupnice níže a pluj skalní průrvou vpřed směrem ke kameře umístěné na mapě dole

- pluj dál skalní průrvou plnou horkých pramenů (Lea tě upozorní na možnost náhlého rozostření venkovních kamer batyskafu v důsledku horka)

- pluj dál podmořským kaňonem, postupně se vynořuj výše a zase ponořuj níže abys kopíroval terén až dopluješ k dalšímu skalnímu útvaru označeném na mapě trojúhelníkem

- nastav hloubku ponoru batyskafu na prostřední dílek stupnice a obepluj tento skalní útvar zleva (na mapě se pohybuješ po kružnici okolo trojúhelníku ve směru hodinových ručiček)

- vypluj z kaňonu do volného moře (na mapě se pohybuješ směrem vlevo dolů) a dopluješ tak před „Hřeben Tyriád“ (Lea tě požádá o odblokování třech zámků vstupu do předsunuté podmořské základny)

- dopluj doprostřed oblasti ZA03, kde se sbíhají tři podmořské kabely (na koncích kabelů jsou umístěné jednotlivé zámky vstupu)

- natoč se s batyskafem souběžně s kabelem směřujícím nahoru (na jeho konci spatříš 1. zámek ve tvaru kruhu)

- přibliž se kamerou na detail zámku a poté připluj s batyskafem až k němu (batyskaf musí být natočen kolmo k zámku)

- zapni si na ovládacím panelu radar, abys mohl přesněji sledovat polohu konce ramene vůči otvoru v zámku

- zasuň pomocí pohybu batyskafu jeho robotické rameno do otvoru uprostřed zámku (Lea tě požádá o odblokování zámku)

- zadej kód U45Z56 a potvrď jej (1. zámek se odblokuje)

- odcouvej s batyskafem od zámku a natoč se s ním souběžně s kabelem směřujícím dolů (na jeho konci je 2. zámek)

- vynoř se o trochu výš a dopluj před zámek na konci kabelu (Lea tě upozorní na blízkost horkých pramenů)

- zasuň robotické rameno batyskafu do otvoru v zámku (pokud to neuděláš dostatečně rychle, Lea díky zvýšené teplotě v batyskafu na chvilku omdlí a ty musíš svůj pokus zopakovat ještě jednou)

- zadej kód L02F38 a potvrď jej (2. zámek se odblokuje)

- odcouvej s batyskafem od zámku a natoč se s ním souběžně s kabelem směřujícím doprava (na jeho konci je 3. zámek)

- dopluj před zámek na konci kabelu a zasuň robotické rameno batyskafu do jeho otvoru

- zadej kód X31M89 a potvrď jej (3. zámek se odblokuje)

- odcouvej s batyskafem od zámku, otoč se s ním a dopluj nad označené místo vstupu uprostřed oblasti ZA03

- přepni se na kameru umístěnou na mapě vpravo dole a natoč jí tak, abys viděl batyskaf

- ponořuj se s batyskafem stále níže dokud nezakotví nad kruhovým vstupem (Lea otevře vstup do předsunuté základny a přepne se do další oblasti; mezitím má další vzpomínku)

Předsunutá základna

- (Lea zprovozní mapu oblasti a poté nastoupí do nákladního výtahu; na obrazovce se objeví ovládací panel výtahu se třemi podlažími základny)

- sjeď výtahem na druhé podlaží základny (Lea vystoupí z kabiny výtahu)

- přepni se v mapě o podlaží níže a rozsviť světlo v kabině výtahu (Lea do kabiny výtahu opět nastoupí)

- sjeď výtahem na první podlaží, přepni se v mapě o podlaží níže a zapni kameru ve velké hale u čtvercového objektu napravo (Lea vystoupí z kabiny výtahu a porozhlédne se kolem; po chvilce spatří pohyb podivného stínu a požádá tě o rozsvícení světla)

- zapni světlo uprostřed horní stěny místnosti kde se Lea nachází (generátor začne vynechávat)

- zapni kameru v místnosti BA02 nalevo (kameru v hale nech zapnutou) a problikni světlo uvnitř této místnosti (Lea do místnosti vejde, aby se zde schovala a najde zde dalšího mrtvého člena vědeckého týmu)

- aktivuj červený objekt na stole (zazvoní telefon a Lea prohledá mrtvolu; zjistí že se jedná o Lyse Montflourovou a najde u ní klíč s mapou; prohlédne si též rodinnou fotografii v rámečku na stole na které je napsáno jméno MADY; poté co Lea zadá další informace do systému, spatří v hale skrz skleněnou stěnu místnosti podivnou nestvůru; na její přítomnost Leu upozornil její přívěšek; na kameře v hale je krásně vidět, jak nestvůra po chvilce řádění proletí Bránou Tyriád a zmizí pryč)

- zadej v menu uživatelské jméno l.montflourova, napiš heslo x22au5001 a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód mady a potvrď jej (jsou zde mimo jiné složky s uživatelskými jmény a kódy Nancy Edwardsové a Jacka Lowela)

- zadej v menu uživatelské jméno n.edwardsova, napiš heslo luxury a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód sensuality a potvrď jej (jsou zde mimo jiné složky s uživatelskými jmény a kódy Michaela Lincolna a Alda Lucianiho)

- zadej v menu uživatelské jméno j.lowel, napiš heslo osssecan a potvrď jej

- prohlédni si osobní složku Jacka Lowela (v její spodní části je kód k bezpečnostním dveřím tunelu)

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód melkhar a potvrď jej

- přečti si všechny složky (v jedné z nich je uživatelské jméno a heslo Paula Guirnische; dozvíš se též něco o Stodvanáctce a o královně Tyriád)

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky Michaela Lincolna

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód order a potvrď jej

- přečti si složku „Poznámky o Diagnóze rozpomínání – 1.část“

- prohlédni si složku „Poznámky o Diagnóze rozpomínání – 2.část“ (text složky je kompletně zakódován)

- vyber text složky a zkopíruj jej pomocí Ctrl+C do schránky

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky I. Dimitrinka

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složku „Klíč k tajným souborům“ (jsou v ní uvedeny kódovací klíče pro 2. a 3. zakódovanou složku „Diagnóza rozpomínání“)

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA a otevři složku „Šifrovací program“

- klikni na tlačítko VIGENEROVA MŘÍŽKA (objeví se okno šifrovacího programu)

- napiš do horního okna kódovací klíč HILL, vlož do prostředního okna pomocí Ctrl+V text ze schránky a stiskni tlačítko DEKÓDOVAT

- přečti si dekódovaný text složky „Poznámky o Diagnóze rozpomínání – 2.část“

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do znovu složky Michaela Lincolna

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA a prohlédni si složku „Poznámky o Diagnóze rozpomínání – 3.část“ (text složky je též kompletně zakódován)

- vyber text složky a zkopíruj jej pomocí Ctrl+C do schránky

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se znovu do složky I. Dimitrinka

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA a otevři složku „Šifrovací program“

- klikni na tlačítko VIGENEROVA MŘÍŽKA (objeví se okno šifrovacího programu)

- napiš do horního okna kódovací klíč ALBERTI, vlož do prostředního okna pomocí Ctrl+V text ze schránky a stiskni tlačítko DEKÓDOVAT

- přečti si dekódovaný text složky „Poznámky o Diagnóze rozpomínání – 3.část“

- zadej v menu uživatelské jméno a.luciani, napiš heslo nialuci a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA, napiš kód hope a potvrď jej (v jedné ze složek jsou uvedeny kódy Michaela Lincolna)

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složku „Postup při otevírání Dveří Tyriád“

- zadej v menu uživatelské jméno p.guirnisch, napiš heslo psi a potvrď jej

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a přečti si složky popisující překlad jazyka Tyriád a Hydroxid Oxydrinu

- zavři všechny složky a problikni světlo ve výtahové kabině (Lea do ní nastoupí)

- vyjeď výtahem na druhé podlaží a přepni se v mapě o podlaží výše

- doveď Leu ke dveřím v pravé části chodby BA03 (Lea zadá do systému nové úkoly; ihned poté odblokuje dveře, dojde k výtahové šachtě BA04, zprovozní výtah, nastoupí do něj a vyjede do kontrolní místnosti BA05)

- přepni se v mapě o podlaží výše a doveď Leu k ovládacímu pultu uprostřed místnosti BA05 (Lea se připojí na intranet a spustí záložní generátory; ty jsou však očividně porouchané a tak Lea zadá nový úkol do systému)

- doveď Leu zpět do výtahu vpravo (Lea sjede dolů a poté dojde zpět na chodbu BA03)

- přepni se v mapě o podlaží níže, veď Leu chodbou směrem nahoru a doveď jí po vysuté lávce až za roh

- přepni se v mapě o podlaží výše a vyveď Leu po schodech nahoru do místnosti BA08 (v horní části místnosti jsou vedle sebe umístěny dva generátory)

- problikni rozsvícené světlo v pravé horní části pravého generátoru (Lea zde odhalí problém v podobě zaseknuté převodovky generátoru a požádá tě o nalezení dílny s nářadím)

- doveď Leu doprostřed místnosti pod generátory a poté vlevo dolů ke dveřím dílny

- nech Leu vejít do dílny pomocí světla v její horní části (Lea zde najde obří hasák)

- doveď Leu zpět k rozbitému pravému generátoru (Lea dotáhne hasák až ke generátoru a opraví pomocí něj rozbitou převodovku; práci Ley můžeš sledovat nejbližší kamerou nahoře; po dokončení opravy dojde Lea nahodit i druhý generátor nalevo, který naštěstí funguje)

- doveď Leu zpět ke schodům napravo a přepni se v mapě o podlaží níže

- nech Leu sejít dolů po schodech a doveď jí po vysuté lávce a chodbou BA03 až k výtahové šachtě BA04 (Lea vyjede výtahem nahoru a vejde do kontrolní místnosti BA05)

- přepni se v mapě o podlaží výše a doveď Leu k ovládacímu pultu uprostřed místnosti BA05 (Lea zkontroluje funkčnost ventilace základny a zadá do systému nový úkol; poté použije ovládací panel pro otevírání Dveří Tyriád, který se objeví na obrazovce)

- stiskni tlačítko „OTEVŘÍT DVEŘE TYRIÁD“, zadej Lincolnovo heslo TEO13 a potvrď jej (na obrazovce se objeví ovládací panel pro obrazec Dveří Tyriád)

- přepni se na mapě o dvě podlaží níže a zapni kameru uprostřed rozlehlé haly vedle dvou válcových nádrží (v okně kamery je vidět blikající obrazec pokrývající Dveře Tyriád; na tyto dveře je zároveň promítáno pět segmentů obrazce, jejichž polohu, velikost a natočení lze měnit pomocí ovládacího panelu; tvým úkolem je překrýt všemi pěti promítanými segmenty odpovídající části obrazce na dveřích; až bude každý ze segmentů ve správné poloze a velikosti, rozsvítí se více a už s ním nepůjde hýbat)

- vyber na ovládacím panelu segment 1, otoč ho (jezdec doprava) o 180 stupňů, posuň ho do levého dolního rohu a trochu segment zmenši (jezdec doleva)

- vyber na ovládacím panelu segment 2, otoč ho (jezdec doleva) o 90 stupňů, posuň ho dolů mezi zatím neposunuté segmenty 3 a 4 a trochu segment zvětši (jezdec doprava)

- vyber na ovládacím panelu segment 3, otoč ho (jezdec doleva) přibližně o 60 stupňů, posuň ho do výšky zatím neposunutého segmentu 5 a do pozice 45 stupňů vpravo nahoru od již umístěného segmentu 1 a trochu segment zmenši (jezdec doleva)

- vyber na ovládacím panelu segment 4, otoč ho (jezdec doleva) o 90 stupňů, posuň ho nahoru nad již umístěný segment 3 (mírně vlevo) a zvětši segment na maximum (jezdec úplně doprava)

- vyber na ovládacím panelu segment 5, posuň ho nad již umístěný segment 2 (mírně vlevo) a trochu pod úroveň již umístěného segmentu 4 a trochu segment zmenši (jezdec doleva) (po úspěšném otevření Dveří Tyriád Lea zadá nové úkoly do systému)

- zavři ovládací panely a doveď Leu k výtahu napravo (Lea sjede o podlaží níže a dojde až do chodby BA03)

- přepni se v mapě o podlaží níže a nech Leu nastoupit do nákladního výtahu uprostřed (na obrazovce se objeví ovládací panel výtahu)

- sjeď výtahem na první podlaží základny (Lea vystoupí z kabiny výtahu)

- přepni se v mapě o podlaží níže a zapni kameru ve velké hale u čtvercového objektu napravo (na podlaze haly leží rozbitý robot)

- rozsviť světlo před prosklenou stěnou, které je nejblíže u robota (Lea dojde k robotovi a pokusí se jej přeprogramovat; poté se vrátí zpět)

- zadej kód ST038RX12 a potvrď jej (na obrazovce se objeví ovládací panel robota; šipky nahoru a dolu slouží pro jízdu robota vpřed nebo vzad, šipky vpravo a vlevo slouží pro otáčení robota okolo jeho osy a tlačítko uprostřed slouží pro vyslání útočného elektrického výboje okolo robota; Lea tě požádá o vyzkoušení opraveného robota)

- popojeď s robotem vpřed (Lea tě požádá o vyřazení ostatních hlídacích robotů z provozu)

- přepni se na kameru vpravo nahoře, abys na roboty lépe viděl a vyřaď všechny tři hlídací roboty z provozu (nejlepší je vždy popojet do určité vzdálenosti k robotovi tak aby tě nemohl zasáhnout výbojem, počkat až vyšle elektrický výboj, ihned poté k němu popojet blíže a vyřadit ho z provozu vlastním výbojem; jeden z robotů je povalen na zemi a nevysílá žádné výboje, takže jeho zneškodnění je jednodušší; po vyřazení všech robotů z provozu Lea vejde do velké haly, projde otevřenou Branou Tyriád a přepne se do další oblasti)

Zóna Tyriád, Katedrála

- (Lea prozkoumá místnost T02 a najde zde přenosnou a endoskopickou kameru; poté zadá nové úkoly do systému)

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky Paula Guirnische

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a pročti si složky „Přátelský komunikační protokol“, „Jazykový slovník“ a „Jazyková sada – technická data“ (jsou zde uvedeny tabulky a popis použití základních komunikačních prostředků s Tyriádami)

- aktivuj objekt položený na válcích vpravo (Lea najde další vylepšení kamer a nahraje ho do systému; jedná se o audiopřekladač jazyka tyriád, který se na kamerách zapíná pomocí funkce FEROVIZE)

- problikni světlo na válcích vlevo (Lea najde další datový registr a nahraje ho do systému; získáš tak dálkový ovladač jazykové sady pro komunikaci s Tyriádami)

- zvol v menu JAZYKOVÁ SADA (na obrazovce se objeví ovládací panel jazykové sady; v jeho horní části je pět použitelných feromonů označených písmeny řecké abecedy; když najedeš kurzorem myši nad jednotlivá písmena, dozvíš se podrobnější informace o chemickém složení a různých účincích jednotlivých feromonů; feromony se dají vzájemně kombinovat a lze tak získat další druhy účinků)

- zvol například feromon epsylon (v dolní části ovládacího panelu se na levé straně  kombinačního pole objeví jeho písmeno a zároveň se zpřístupní tlačítka nastavení stupně intenzity uprostřed)

- stiskni tlačítko intenzity 0 (uvolníš tak feromon epsylon o intenzitě 0 a Lea pocítí jeho krátkodobý emoční účinek)

- zavři okno jazykové sady a přepni se na přenosnou kameru, kterou má Lea připevněnou na svém rameni

- vyveď Leu z místnosti T02 a převeď jí přes lávku směrem nahoru (Lea se s tebou domluví na způsobu komunikace pomocí kamery; pokud budeš chtít aby se Lea otočila na místě určitým směrem, otáčej pohledem přenosné kamery do strany a sleduj při tom natáčení symbolu Ley na mapě) 

- veď Leu dál směrem nahoru až dojde doprostřed místnosti T01

- nech Leu přejít schůdky nalevo a zkus jí dovést dále doleva (cestu dál blokují rostliny rozlezlé po zemi)

- počkej chvilku na místě (Lea dostane nápad vyslat na rostliny feromony)

- zapni na přenosné kameře ferovizi a namiř jí na prostředek rostliny před Leou (na obrazu z kamery se objeví zaměřovač a ohraničené okolí zaměřené rostliny)

- zvol v menu JAZYKOVÁ SADA a zvol na ovládacím panelu kombinaci dvou feromonů gama (písmeno feromonu gama se objeví na obou stranách kombinačního pole)

- zvol stupeň intenzity II (vyslaný feromon zaúčinkuje na rostlinu a ta uvolní cestu dál)

- veď Leu dál směrem vlevo nahoru a cestou se obdobným způsobem zbav několika dalších roztažených rostlin (na rostlinu vpravo za schůdky je potřeba zvolit nižší stupeň intenzity I)

- doveď Leu klikatou chodbou vlevo až nahoru a aktivuj objekt na jejím konci (Lea najde východ a přepne se do další oblasti)

Zóna Tyriád, Křižovatka

- (Lea spatří Tyriádu a tak se před ní raději schová)

- posuň si mapu oblasti tak, abys viděl místnost T03 (Lea se nachází u vstupu v její horní části)

- zapni přenosnou kameru a aktivuj na ní ferovizi (Lea se osmělí a promluví si s komunikační Tyriádou Miilyan; Tyriáda Lee vysvětlí její důležité poslání a poté prchne před hlídkující bojovou Tyriádou; Lea zadá nové úkoly do systému)

- veď Leu směrem dolů po levém okraji místnosti a nech jí přejít po můstku na pravou stranu

- nech Leu pokračovat směrem doprava až na zlom půlkruhů stěny místnosti

- problikni světlo na protějším zlomu dole (Lea dojde na protější stranu místnosti)

- aktivuj nejbližší objekt v dolní části místnosti (Lea se přepne do další oblasti a zažije další vzpomínku)

Zóna Tyriád, Hornatý les

- zapni si přenosnou kameru a také nejbližší kameru v místnosti T04 (můžeš tak lépe sledovat pohyb hlídkujících bojových Tyriád, kterým je potřeba se vyhnout; pokud náhodou na bojovou Tyriádu narazíš, začne s Leou komunikovat pomocí feromonů; nemá však zatím cenu v komunikaci pokračovat, jelikož Lee chybí důležitý feromon omega; Lea je proto po chvilce z lesa vykázána a po krátkém snu se ocitne opět před pravým nebo levým vstupem v horní části místnosti)

- nech Leu jít směrem dolů podél pravého okraje místnosti a dávej přitom pozor na přítomnost bojových Tyriád

- v pravém dolním rohu místnosti nech Leu pomocí přenosné kamery otočit směrem doleva a zaměř ferovizi na rostlinu před Leou

- zvol v menu JAZYKOVÁ SADA, vyber kombinaci dvou feromonů gama a vyšli je na rostlinu s intenzitou účinku II (rostlina se stáhne a uvolní Lee cestu dál)

- nech Leu pokračovat směrem dolů až do místnosti T05

- zapni kameru v dolní části místnosti a zaostři jí (v pravé dolní části místnosti tak spatříš zvláštní rostlinu, ze které vycházejí modré bubliny)

- nech Leu dojít až k rostlině (cestou odstraňuj pomocí feromonů gama překážející rostliny)

- (Lea zkusí z rostliny získat feromon omega, ale bezúspěšně)

- zvol v menu JAZYKOVÁ SADA, vyber kombinaci dvou feromonů alfa a vyšli je na rostlinu s intenzitou účinku I (rostlina se na chvilku přestane pohybovat)

- rychle a ve správný okamžik použij na rostlinu kombinaci dvou feromonů beta (nebo delta) a vyšli je na rostlinu s intenzitou účinku I (Lea získá z rostliny feromon omega, jehož použití se zpřístupní na ovládacím panelu jazykové sady)

- veď Leu směrem nahoru a použij feromony gama na překážející rostlinu

- aktivuj nejbližší objekt (Lea se přesune do předchozí oblasti)

Zóna Tyriád, Křižovatka

- zapni přenosnou kameru (pokud nejde vybrat protože se překrývá s dalšími objekty na mapě, vypni dočasně zobrazení světel a objektů)

- otoč Leu pohybem kamery směrem nahoru a veď jí pomocí zapínání světel směrem nahoru

- v dolní části místnosti nech Leu projít trochu doprava a poté jí nech jít směrem nahoru

- na spojnici oblouků otoč Leu směrem doleva a ulož si hru

- nech Leu jít směrem k horní části místnosti T13 (Lea cestou zaslechne cynický Loydův hlas a následně je jím shozena do propasti; Lea naštěstí přistane na jedné z plovoucích rostlin takže se jí nic nestane)

- zvol v menu PERSONÁL a přeni se do složky Paula Guirnische

- zvol v menu DATA, vyber OSOBNÍ DATA a prohlédni si složku „Různé odezvy feromonů“ (je zde uvedeno, že Toulavá rostlina se při použití feromonů beta+beta nebo delta+delta začne pohybovat směrem ke zdroji vysílání)

- nasměruj Leu na nejbližší Toulavou rostlinu a vyšli na ní s pomocí jazykové sady kombinaci dvou feromonů beta s intenzitou III (rostlina se k Lee přiblíží, Lea na ní přeskočí a poté se rostlina i s Leou přesune na své původní místo)

- zopakuj stejný postup s dalšími nejbližšími Toulavými rostlinami tak, aby se Lea dostala až nahoru a nacházela se na mapě v pravé horní části propasti (poté co se Lea dostane až nahoru, spatří na okraji propasti Loyda; Lea se tedy k němu pomocí Toulavé rostliny přiblíží; z rozhovoru s Loydem vyplyne, že sestrojil bombu kterou chce odpálit a zničit navždy svět Triád; Lea poté zažije další vzpomínku)

Zóna Tyriád, Nejvyšší sněm

- (Lea je unesena bojovými Tyriádami a přemístěna na Toulavé rostlině na neznámé místo; zde je zadržena a čeká jí soud; poté co je předvedena k přelíčení do soudní místnosti, promluví s Leou neznámý předsedající muž; Lea se nyní musí sama obhájit před pěti generály Tyriád, aby mohla být zproštěna viny a propuštěna na svobodu)

- zapni si kameru vpravo dole od kruhové soudní místnosti, abys měl lepší představu o postavení všech pěti generálů (generálové jsou postaveni v půlkruhu a pro další postup si je označ čísly 1 až 5, kdy generál 1 stojí hned vedle předsedajícího muže a další generálové jsou rozmístěni v půlkruhu proti směru hodinových ručiček; mezi generály 3 a 4 je cesta, kudy byla Lea přivedena před soud)

- vypni kameru v místnosti a nech si zapnutou jen přenosnou kameru s aktivovanou funkcí ferovize a jazykovou sadu (předsedající muž Leu vyzve, aby se nejprve obhájila před generálem 1)

- natoč se na generála 1 a odpověz mu správně na všechny jeho otázky (každá otázka se vždy zobrazí v podobě kombinace feromonů v okně kamery a to v prvním řádku v hnědých buňkách; každý generál se nejprve představí z jaké je kasty a to kombinací alfa+alfa nebo beta+beta; na tuto první otázku vždy odpověz opačnou kastu, tedy beta+beta nebo alfa+alfa s intenzitou III; další otázky už mají náhodné kombinace různých dvou nebo třech feromonů; na tyto otázky je potřeba odpovídat negovanou vlastností; pokud tedy generál položí např. otázku beta+delta, odpověz beta+delta+omega s intenzitou III; pokud generál položí např. otázku alfa+gama+omega, odpověz mu alfa+gama s intenzitou III atd.; pokud se v odpovědi spleteš, máš jednu možnost opravy odpovědí na další položenou otázku; poté co se Lea obhájí před generálem 1, vyzve jí předsedající muž aby se obhájila před generály 2 a 3)

- natoč se na generála 2 a odpověz mu na otázku kasty

- ihned poté co vyšleš feromony se natoč na generála 3 a odpověz mu též na otázku kasty

- ihned poté co vyšleš feromony se natoč zpět na generála 2 a odpověz mu na jeho otázku

- pokračuj tímto způsobem s odpověďmi na další otázky střídavě generálovi 2 a 3 dokud se Lea úspěšně neobhájí; generálové se v otázkách střídají v pořadí 2-3-2-3-2-3; je potřeba odpovídat rychle a správně abys byl úspěšný; dobré je nečekat než vyslaný oblak feromonů dorazí až ke generálovi, ale otočit se na dalšího generála ihned po jejich vyslání; jedině tak se dá sekvence otázek a odpovědí stihnout; poté co se Lea obhájí před generály 2 a 3, vyzve jí předsedající muž aby se obhájila před generály 3, 4 a 5)

- začni tedy odpovídat těmto třem generálům nejprve na otázky kasty a poté jim správně a rychle odpověz i na jejich další otázky, dokud se Lea úspěšně neobhájí (generálové se v otázkách střídají v pořadí 3-5-4-3-5-4-3-5-4; pokud se při některé z odpovědí spleteš a včas to nenapravíš správnou odpovědí na další otázku, musíš začít znovu od generála 1; poté co se Lea úspěšně obhájí před všemi pěti generály, vynese předsedající muž závěrečný rozsudek a zprostí Leu viny; Lea ale musí ještě zneškodnit nastraženou Loydovu bombu a až poté bude propuštěna na svobodu; Lea si tedy vezme potřebné náčiní, opustí soudní místnost a přesune se do předchozí oblasti)

Zóna Tyriád, Křižovatka

- (Lea zažije další dramatickou vzpomínku a poté se ocitne v oblasti s Toulavými rostlinami; poté co Lea dojde k nastražené bombě, domluví se s tebou na postupu jejího zneškodnění; pokud má být daný drát v bombě přestříhnut, máš vyslat feromon alfa; pokud nemá být přestříhnut, máš vyslat feromony alfa+omega; Lea poté pro jistotu zapojí endoskopickou kameru a zasune jí do bomby, abys získal lepší představu o zapojených drátech; poté začne jednotlivé dráty vytahovat a ptát se co s nimi; pokud chceš, můžeš se nejprve podívat do Loydovy složky na způsob zapojení bomby, abys nechal Leu přestříhnout ty správné dráty vedoucí k časovači)

- začni neprodleně se zneškodněním bomby

- první drát hnědé barvy nech být (alfa+omega)

- druhý drát červené barvy nech Leu přestříhnout (alfa)

- třetí drát žluté barvy nech být (alfa+omega)

- čtvrtý drát zelené barvy nech být (alfa+omega)

- pátý drát modré barvy nech Leu přestříhnout (alfa)

- (po úspěšném zneškodnění bomby Lea raději opustí toto nebezpečné místo a přesune se do jiné oblasti)

Zóna Tyriád, Větrný pramen

- veď Leu chodbou směrem vpravo nahoru a převeď jí přes lávku na druhou stranu

- nech Leu jít klikatou chodbou stále dál směrem doprava, nahoru a poté zpět doleva (Lea dojde do míst s podivnými rostlinami)

- nech Leu pokračovat chodbou směrem dolů a poté vlevo dolů

- převeď Leu po lávce na druhou stranu a nech jí pokračovat chodbou směrem doprava

- aktivuj dveře na konci chodby, zadej kód XX25K12 (z Lowelovy složky) a potvrď jej (Lea se přesune do další oblasti)

Zóna Tyriád, Rostoucí Hlubina

- zapni přenosnou kameru, kterou má Lea na sobě a natoč Leu směrem doleva

- doveď Leu k začátku kruhové chodby (cesta směrem dolů je zavalena)

- doveď Leu na opačnou stranu kruhové chodby a na křižovatce jí nech odbočit doleva

- nech Leu pokračovat směrem doleva (Lea se opět setká s komunikační Tyriádou Miilyan a promluví si s ní; poté co Tyriáda Leu seznámí s jejím dalším posláním, vyzve jí, aby jí následovala)

- doveď Leu před místnost T15 vlevo dole a vypni si v mapě zobrazení světel

- aktivuj jedny dveře místnosti T15 (Lea vejde dovnitř a po dalším dialogu vloží ovladač jazykové sady do ovládacího panelu Hlubiny; do jazykové sady se nahraje poslední chybějící feromon psí nezbytný pro komunikaci s Hlubinou)

- otevři jazykovou sadu (feromon psí je automaticky přítomen v horním kombinačním poli)

- zahaj rozhovor s Hlubinou představením se a to kombinací feromonů delta + delta + psí s intenzitou III

- sděl Hlubině svůj duševní stav (poslušnost) a to kombinaci feromonů epsylon + beta + psí s intenzitou III

- sděl Hlubině pokyn naléhavosti (potřeba) a to kombinací feromonů beta + psí s intenzitou 0 (Hlubina přijme dialog s Leou a na oplátku vyšle zpět důležité informace ohledně cesty; Miilyan zjištěné povětrnostní údaje přeloží a Lea je ihned zaznamená do sdílené složky v systému; poté přistoupí k ovládacímu panelu, aby zadala kód cesty)

- zvol v menu PERSONÁL a přepni se do složky Paula Guirnische

- zvol v menu DATA, vyber SDÍLENÁ DATA prohlédni si složku „Parametry cesty“ a poznamenej si zjištěné povětrnostní údaje

- zvol v menu DATA, vyber CITLIVÁ DATA a otevři složku „Seznam cest a jejich vysvětlení“

- vyhledej v uvedených tabulkách číselný kódy pro jednotlivé povětrnostní údaje (severozápadnímu větru střední rychlosti odpovídá kód 05, zvolna stoupající teplotě 23 stupňů odpovídá kód 03, klesající vlhkosti 18 procent odpovídá kód 10 a stabilnímu tlaku 939 mbar odpovídá kód 12; výsledný kód cesty je tedy 05031012)

- zadej na ovládacím panelu kód 05031012 a potvrď jej

- (následuje dojemná závěrečná animace).Konec hry.

Uložené pozice
Čeština
Obal na cd/dvd
Recenze
Videoukázka


 

Náhledy fotografií ze složky The Experiment (Experience - Experiment 112)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Lea nereaguje

(stan, 9. 3. 2015 21:39)

ahoj Václave,tak to ti asi neporadíme,Karel Frey si s návodem opravdu vyhrál,takže kdoví,v čem je chyba.Zkus si stáhnout uložené pozice pod návodem a zkus to znovu odehrát z nejblišší uložené pozice.

Re: Lea nereaguje

(Václav, 10. 3. 2015 10:39)

Ahoj.Díky za radu,asi to udělám takhle.Napadlo mě ješte stáhnout patch,jestli tam není nějaká chyba,ale když je to originál,tak nevím.Stáhnu nejbližší další pozici a tenhle kousek přeskočím.Jinak návod je skvělý a věřím,že to dalo hodně práce.Ještě jednou díky.

Lea nereaguje

(Václav, 9. 3. 2015 17:47)

Ahoj.Po několika letech to opět zkouším dohrát,tentokrát přesně podle návodu a zůstal jsem na stejném místě: Poté,co se Lea vrátí z místnosti CT8C do místnosti CT8T,zůstane stát a nereaguje na světla ani objekty.Vše mám splněné a mám českou originální verzi.Díky.

P.Guirrnisch

(Pepa z depa, 22. 3. 2012 0:04)

Prosím o radu. Nikde ve hře ani v návodu se mi nepodařilo najít kód do soukromých souborů P. Guirmische, potřebný k přístupu do tabulky a získání závěrečného kódu. Neví někdo kde je? Díky.

pomoc

(Lucka, 22. 5. 2011 12:55)

Dělala jsem vše přesně podle pokynů, ale v místnosti 2P04 v Zdravotní jednotce na 2.palubě nedokážžu identifikovat tu správnou chemikálii.. Nastavím klimatizaci na 37 stupňu, ale Lea tu lahev nedokáže stále najít.. Ať dělám, co dělám.. Jak to mám tedy udělat..? V čem jsem udělala chybu..?

Re: pomoc

(Karel Frey, 25. 5. 2011 12:19)

Pokud má Lea problém najít (při nastavených 37 stupních) tu správnou láhev, tak zkus na klimatizaci nastavit 37,1 stupňů. Pokud láhev nenajde ani v tomto případě, opusť místnost, vrať se do ní a zkus police s láhvemi prohledat znovu.
Když se ti to povede, dej mi prosímtě vědět jaký konkrétní postup ti pomohl a já to kdyžtak doplním do návodu.

Re: Re: pomoc

(Lucka, 26. 5. 2011 16:48)

Vyzkoušela jsem snad všechny možné kombinace teploty a prostě nic.. Možná se to trochu pokazilo, když jsem chytla vir do compu.. před prázdninama to instaluju i do notebooku.. a uvidíme..Ale i tak dík..

Vznešená rada

(Marka, 16. 4. 2011 19:44)

Strašně moc prosím o pomoc. Už to zkoučím (všelijak) 4 dny a nemohu se dostat dál. Prostě mi ta řeš s generály vůbec nejde.

Re: Vznešená rada

(Karel Frey, 12. 5. 2011 15:55)

Rád bych ti pomohl, ale nevím v čem konkétně máš problém. Jediné co ti tedy v tuto chvíli poradím je obrnit se trpělivostí a postupovat přesně podle návodu.
Taky jsem se v tomto úseku hry hodně trápil, největší problém jsem měl abych se stíhal otáčet a odpovídat správným generálům. A navíc jsem musel snížit rozlišení hry (hrál jsem to totiž na slabším počítači), aby bylo otáčení plynulé a nezadrhávalo se:-) Ale myslím že díky tomu triku, kdy nečekáš na odpověď ale ihned se otáčíš na dalšího generála to zvládnout jde.

už chápu

(Karel Frey, 14. 10. 2009 14:29)

Anglicky "agenda" je česky "zápisník". Hledej tedy složku s názvem Zápisník.

já taky ne

(Karel Frey, 13. 10. 2009 16:34)

Je možné že v oficiální české verzi hry se ta složka "Agenda" jmenuje jinak. Já jsem hrál anglickou verzi počeštěnou neoficiálním překladem. V každém případě postup v návodu by měl fungovat, pokud máš splněno všechno před tím.
Až tedy Lea najde Dimitrinkův zápisník a nahraje ho do systému, měla by se ve sdílených datech objevit nová složka, ve které bude ta tabulka s datumy a hesly.

nechápu

(o.zeman, 12. 10. 2009 20:30)

ahoj.měl bych dotaz k získání hesla i.dimitrinka, pokud si to ještě pamatuješ. píšeš o získání hesla z tabulky pomocí vedlejšího hesla mondayjuly. to jsem rozluštil, ale tabulka není k nalezení, mezi soubory není žádná složka agenda. je možné že máš jinou verzi hry? napiš prosím na tutatis@email.cz.dík (mám teď vydávanou verzi za tři kila v češtině ale i složky se jmenují jinak)