Nancy Drew-The Haunted Carousel
21. 11. 2001
Nancy Drew-The Haunted Carousel
11.července 2008-Autor návodu-Karin Madukas
Hra začíná v Captain's Cove Hotel, v Nancyině místnosti. Na začátku hry si vybereme úroveň Senior. Ve hře se setkáme s Nancyiným přítelem Nedem, s Hannah Gruen, která je Nancyinou hospodyní a je s ní e-mailovém spojení. Nancy má vyřešit záhadu zábavního parku a strašidelného kolotoče. Jeden z dřevěných koníků v noci zmizel z kolotoče, pak se kolotoč sám od sebe spustil. Před týdnem pak zase vypověděl bez zjevných důvodů službu tobogan. Nikdo nebyl zraněn, ale park byl zavřen, dokud se události nevyšetří. O pomoc ji požádala Paula Santos, která je přítelkyní jejího otce. Jděte k psacímu stolu a prozkoumejte laptop. Můžete si i zahrát hru, ale není to důležité pro průběh hry. Dál se podívejte do kufru, kde najdete informační brožurku o zábavním parku. Mimochodem, když si nebudete vědět rady, můžete zavolat mobilem z inventáře svým přátelům.Pak vyjděte ven, mimochodem zatím nechoďte do mycího koutu vpravo od dveří. Tam radši až později, pokud nechcete od žehličky vypálit hotel.Jděte do vchodu vlevo, kde je kancelář hlídače Harlana Bishopa. Během konverzace se ho také zeptejte, kde pracoval předtím, ale jeho odpověď je vyhýbavá. Zdá se, že něco tají. Dostanete přístupovou kartu na atrakce a mapu parku. Také vám promítne kousek filmu, na kterém je zachycen kolotoč v provozu před nehodou a po ní. Prozkoumejte místnost, ale moc toho zde není. Skříňku vám Harlan samozřejmě otevřít nedovolí, tak se podívejte vpravo na rozvodnou skříňku, ve které najdete tři červené přívěsky. Na zdi vpravo od Harlana najdete číslo na policii, tím jej automaticky dostanete do mobilu. Jděte ven a navštivte Joy, hlavní ekonomku parku (na mapě vlevo dole). V této chvíli vám nejspíše zavolá majitelka parku Paula Santos a požádá vás o vyšetření situace ohledně poruchy na tobogánu. Teď si jděte promluvit s Joy, dozvíte se něco o historii parku, o jejím vztahu k Paule a dostanete přístupovou kartu. Joyin otec byl podílníkem parku. Byl však donucen svůj podíl prodat Paule, takže vztah mezi oběma dámami asi moc vřelý nebude. Podívejte se do kartotéky, kde najdete lístek psaný těsnopisem a s anglickým výkladem. Zmiňuje se zde o prodeji jednoho dřevěného koně z kolotoče. Každý z dřevěných koní má své jméno, ale právě jméno toho prodávaného je nečitelné. Bude potřeba se naučit těsnopis. Prohlédněte si staré plakáty na zdech a dvoje noviny. V jedněch se píše o žalobě jakéhosi Lance Huffingtona, který v parku utrpěl zranění. V těch druhých novinách najdete zprávu o objevení kradených šperků, ukrytých právě v jednom z koní asi před 20 lety detektivem Perrisem. Vyjděte ven a mobilem vyberte číslo Captain Cove PD, kde sídlí detektiv Perris. Zjistíte, že zloděj zodpovědný za krádež šperků již zemřel, ale že měl zřejmě komplice, který by u sebe měl mít ještě další šperky. Nyní navštivte Elliotta Chena, hlavního výtvarníka parku. Hned po vstupu se vám povede srazit plechovku s barvou. Elliot se s vámi odmítne bavit, dokud vaši totožnost nepotvrdí Joy. Zatím tedy navštívíme Ingrid Corey, hlavní inženýrku parku. Můžete se porozhlédnout po místnosti, u počítače vás zarazí leták s velmi drahým automobilem a při zkoumání levé strany stolu vás Ingrid nekompromisně zarazí.Tak se s ní pusťte do rozhovoru. Kromě vlastních zdravotních potíží se Nancy dozví o zmizení kopií konstrukce tobogánu, také o minulosti Harlana, který podle všeho lhal. Jděte k Joy, kterou však v kanceláři nenajdete. Místo ní na vás promluví podivný přístroj Miles. Po jakémsi minirozhovoru jděte k psacímu stolu a klikem na papír napíšete vzkaz pro Joy. Také si všimněte okousané tužky. Potom jděte pomocí mapy k herním automatům (Midway games). Nejprve si zahrajte hru Swimers. Vaším úkolem je dostat potápěče do vody a odstranit mu z cesty nástrahy. Není to těžké. Takže když se nám to povede, vyjede z přístroje bonusový žeton. V přístroji vedle za tento žeton obdržíte šroubovák – cena je označená stejným druhem žetonu. Pak se zahrajte hru The Squid Toss. Musíte nastavit směr hodu a sílu hodu nějakým slizem. Po správném hodu si můžete pozici uložit. Po ukončení vyjede další žeton, který zatím nemůžeme použít k vyzvednutí další výhry. Nyní jděte ke kolotoči. Vhoďte přístupovou kartu do přístroje a povozte se. V místě, kde kolotoč míjí jezdec na koni je na tyči umístěn prsten. Ve správný okamžik na něj klikněte a seberte ho. Jízda skončí a vy znovu jděte ke kolotoči, teď už bez přístupové karty vpřed. Jediná možná cesta zde vás zavede k místu, kde stál ukradený kůň a potom do zákulisí k rozvodným skříňkám, ale vaše karta ani na jednom místě nefunguje. Po cestě k Elliotovi vám zavolá K.J.Perris, od kterého se dozvíte, že kumpán onoho zloděje šperků byl nedávno propuštěn na podmínku a dá vám jeho popis. Od Elliota se dozvíte, že originál dřevěného koně byl prodán před dvaceti lety a nedávno ukradená kopie nebyla cenná. Nancy je to trochu divné, proč by si zloděj vybral právě kopii, když jiní koně jsou na kolotoči originální. Rozhlédněte se po místnosti, vpravo od Elliota najdete v bedně několik proužků papírů, které můžete sebrat, ale ve hře je nepoužijete. Vlevo od Elliota v knihovně najdete knihu o kolotoči, kterou si prohlédněte. Na druhé straně místnosti najdete soustruh, na kterém leží jakýsi časopis, ale není vám dovoleno si jej prohlédnout. Vlevo od soustruhu najdete na zemi dodací list na dodávku velkého množství dřeva. Nyní se půjdete podívat k tobogánu. Přístupová karta opět nefunguje, tak klikněte na červený přívěsek a podívejte se na levou rozvodovou desku. Zde zjistíte, že vpravo chybí jedna součástka. Vraťte desku zpátky a prohlédněte si papíry na vnitřní straně krytu. Zde je návod na zapojení obvodů. Zde by vám měla pomoci Ingrid. Dostanete od ní součástku spolu s manuálem, který si prohlédněte. Ještě si musíte půjčit pájku od Elliotta. V dalším rozhovoru s Ingrid si postěžujte na špatné funkce přístupové karty a Ingrid to dá do pořádku. Navštivte Elliotta, od kterého dostanete pájku. Jděte zpět k tobogánu a otevřete rozvodnou skříňku. Umístěte získanou součástku na pravé straně, kde je aktivní místo. Tuto součástku pájkou připojte k drátům nahoře i dole. Pak připojte součástku uprostřed desky nahoře a propojte ji jak s novou součástkou tak i na druhé straně – viz obrázek.
Nyní půjdeme do Strašidelného domu. Hned při vstupu uslyšíte podivné zvuky. Jděte vpřed a seberte klávesnici ze strašidla. Pak jděte dál a dejte se vpravo. Zde se podívejte na další strašidlo č. 10, kterému chybí ruka. Jděte do další místnosti a nad topným tělesem objevíte tajný panel, za ním pak zařízení se známým symbolem. Tentýž má vaše dálkové ovládání v inventáři. Pomocí tohoto dálkového ovládání otevřete menší tajný panel vpravo s otvorem na klíč. Ten však zatím nemáte, tak jděte k Joy. Promluvte si s ní a s Milesem o poznámce, týkající se Joyiny oblíbené melodie. Z rozhovoru vyplyne, že vám pomůže onen neznámý Tink. Musíte ale počkat, až vám zavolá sám. Místo toho jděte k Harlanovi promluvit si o nalezeném dopise, o dálkovém ovládání a o tajném panelu nad topným tělesem. Nic se od něj nedozvíme. Pokračujte cestou k Ingrid. Vysvětlí vám, že se může dovolit drahé auto i hodinky, i když není ve spolku s Lance Huffingtonem. Nakonec vás vyzve k odchodu a vy jděte ke kolotoči. V této chvíli by vás měl volat Tink a dát vám kombinaci ke skříňce v podzemí - 18, 9, 39. Na zámku však použijeme 1,8,9,3,9. Ve skříňce seberte válec č.3 a vyjděte ven. Otevřete skříňku ke hracímu stroji a klikněte na dřevěná dvířka vlevo od nich. Zjistíme klikem, že nástavec na válec je rozbitý. Jděte k Eliottovi a poproste ho o nářadí.
Eliott vám to dovolí a vzápětí kamsi odběhne.
Podívejte se na rýsovací prkno a potom si kousek dál vpravo prohlédněte krabici s 5 koňskými ocasy. Na pracovní stole najdete měřidlo, ke kterému přiložte rozbitý nástavec. Zjistíte, že je dlouhý14 palců . Jděte na druhou stranu k soustruhu. Vezměte dřevěný klacík z koše nalevo a ochranné brýle nad soustruhem. Vložte klacík do soustruhu a vlevo ho zapněte. Pohybujte řezným nástrojem doprava na číslo 12 a hloubku zářezu nastavte vpravo na úroveň 1 /vlevo/. Když něco spletete, vždy si můžete vzít další kus dřívka z koše. Pak jeďte řezným nástrojem jednou vlevo. Nastavte hloubku na úroveň 3 a zapněte. Pak se přesuňte zase o jeden kousek vlevo, síla 3 a znovu zapněte. To opakujte tak dlouho, dokud si Nancy nástavec nesebere hotový. Ještě si prohlédněte u vrtačky časopis, kde najdete číslo na profesora Sukova. V časopise najdete příběh stavitele Kesslera. Kousek vedle vlevo zapněte větrák se zachycenými papírky. Také jděte k pracovnímu stolu a seberte kulatou izolepu za měřidlem. Jděte nyní k hracímu strojku u kolotoče, do skříňky vložte vyrobený nástavec, na něj umístěte válec. Zavřete dvířka, přesuňte páčku vpravo a zmáčkněte Power. Poslechněte si melodii, ale pro její notový zápis bude nejlépe umístit hedvábné papírky z inventáře na píšťaly. Pro Milese potřebujeme prvních 8 not. Papírky ještě přelepte izolepou a znovu zapněte. Pořadí tónů je A, E, D, E, F, E, A, E.
Jděte do Midway games, ale zde vás odchytí Harlan a chce, aby se Nancy ihned dostavila do jeho kanceláře. Trochu si s ním pohovořte a vraťte se do Midway games. Harlan si vás opět vyžádá. Někdo pro Nancy u něj zanechal jakýsi klíček. Teď už snad naposledy jdeme do Midway games. Hra se jmenuje Barnacle Blast. Nejdřív se podívejte na vizitku, kde najdete sériové číslo: KM5200. Klikněte na monitor, přístroj se otočí a vložte přístupovou kartu do otvoru a přečtěte si instrukce uvnitř dveří. Pak k monitoru připojte klávesnici. Vložte klávesnici a klikněte na monitor. Klikněte na obrazovku aktivním kurzorem a před název hry Barnacle Blast napište slovo super a zmáčkněte Ester. Kurzor se přesune mezi závorky, kam vložte KM5200. Přesuňte se k přístroji zepředu, vložte legrační kartu a můžete hrát. Cílem je vystřílet všechny symboly na jeden pokus. Pomocí tlačítka Enter vystřelíte kuličku a šipkami vlevo nebo vpravo pohybujete pálkou a snažíte se odražený míček zachytit a znovu odpálit. Až vystřílíte všechny symboly ve dvou hrách, dostanete dva žetony. Jděte k výhernímu automatu, vyberte si harmoniku a vložte dovnitř 3 žetony z inventáře. Potom půjdeme k Joy a po rozhovoru s ní máme za úkol zahrát melodii na Milesovi. Pořadí tónů bylo: A, E, D, E, F, E, A, E . Očíslujeme si je 1-6 zleva doprava. Kurzor má buď šipku nahoru nebo dolů, takže zmáčkneme šipkou nahoru č. 1, dolů 4, dolů 3, dolů 4, nahoru 5, dolů 4, nahoru1 a dolů 4.
Po správné melodii se dozvíte, že Joyina matka ztraceného koně koupila před mnoha lety. Ale ještě musíte zjistit jméno toho koně. Jděte do Haunted House do místnosti s radiátorem. Znovu otevřete tajný panel nad ním a pomocí ovladače z inventáře i panel vpravo od něj, který následně klíčkem otevřete. Objeví se tajná chodba. Jděte po schodech dolů a seberte kleště před vámi. V této chvíli uslyšíte zvláštní zvuky a nad vámi se objeví jakýsi předmět, hrozící vás zavalit. Rychle klikněte směrem dolů a Nancy se nic nestane. Pokud to nestihnete, použijte druhou šanci. Potom kleště odevzdejte Ingrid, která vám znovu připomene váš nedostatek Niacinu. Pak si ještě promluvte s Elliotem a vraťte se do hotelového pokoje. Jděte tam a e-mailu najdete těsnopisnou příručku. Kdo chcete, můžete si dát pár testů, my ostatní se spokojíme s výsledkem, že jméno koně, kterého koupila Joyina matka, je Glory. Toto jméno napište na lístek v inventáři – (místo na konci). Nezapomeňte si přečíst i e-mail č. 59 s některými záchytnými body. Jméno koně sdělte Joy, díky tomu se dozvíte další podrobnosti z historie i třetí závěrečnou otázku, týkající se strašidla č. 10 ve Haunted House. Jděte tedy tam a prozkoumejte toto strašidlo, zejména jeho hruď, kde najdete další kód. Pomoc najdete u Ingrid, která vám dá chybějící ruku a kleště. Strašidlu připevněte ruku a pomocí kleští ji připevněte 4x. Červený štítek na hrudi strašidla znamená, že do něj nejde elektřina a proto musíme jít k Harlanovi. Také musíte zjistit, jakou přezdívku měla Amélie Kesslerová. V tom by pomohl pomoci Tink, kterému zavolejte. Přezdívku nezná, tak zavolejte profesora Sukova. Dozvíte se spoustu zajímavého i přezdívku Amélie – Spatzi. Ze strašidla č. 10 seberte červený přívěsek a odevzdejte ho Harlanovi. Ten zapojí elektřinu a vy se vraťte zpět ke strašidlu. Otevřete mu hrudník a navolte písmena Spatzi. Nově připevněná ruka se pohne. Potom na její zápěstí dejte prsten z kolotoče. Pohne se i druhá ruka a odhalí vstup do podzemí. Dole vidíte koně jménem Glory. Jděte k němu, ale Nancy na schodech upadne a koně povalí. Objeví se další ukradené šperky a dopis. Vše seberte a jděte do vedlejšího pokoje, což je Kesslerova dílna. Zahněte vlevo a prozkoumejte noviny vedle tiskárny. Kdosi plánuje udělat kopii dalšího koně a prodat ji jako originál. Při cestě ven vás zarazí Elliot. Na konci rozhovoru musíte říct, že mu dáte šperky. V té chvíli Nancy po Elliotovi šperky hodí a vy rychle utečte dveřmi ven. U strašidla vás Elliot dostihne, vy seberte prsten ze zápěstí strašidla. Tím uvolníte jeho ruku, Elliot je omráčen a spadne do podzemí. Pak už jenom následuje pravidelná rekapitulace a konec.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Nyní půjdeme do Strašidelného domu. Hned při vstupu uslyšíte podivné zvuky. Jděte vpřed a seberte klávesnici ze strašidla. Pak jděte dál a dejte se vpravo. Zde se podívejte na další strašidlo č. 10, kterému chybí ruka. Jděte do další místnosti a nad topným tělesem objevíte tajný panel, za ním pak zařízení se známým symbolem. Tentýž má vaše dálkové ovládání v inventáři. Pomocí tohoto dálkového ovládání otevřete menší tajný panel vpravo s otvorem na klíč. Ten však zatím nemáte, tak jděte k Joy. Promluvte si s ní a s Milesem o poznámce, týkající se Joyiny oblíbené melodie. Z rozhovoru vyplyne, že vám pomůže onen neznámý Tink. Musíte ale počkat, až vám zavolá sám. Místo toho jděte k Harlanovi promluvit si o nalezeném dopise, o dálkovém ovládání a o tajném panelu nad topným tělesem. Nic se od něj nedozvíme. Pokračujte cestou k Ingrid. Vysvětlí vám, že se může dovolit drahé auto i hodinky, i když není ve spolku s Lance Huffingtonem. Nakonec vás vyzve k odchodu a vy jděte ke kolotoči. V této chvíli by vás měl volat Tink a dát vám kombinaci ke skříňce v podzemí - 18, 9, 39. Na zámku však použijeme 1,8,9,3,9. Ve skříňce seberte válec č.
Eliott vám to dovolí a vzápětí kamsi odběhne.
Podívejte se na rýsovací prkno a potom si kousek dál vpravo prohlédněte krabici s 5 koňskými ocasy. Na pracovní stole najdete měřidlo, ke kterému přiložte rozbitý nástavec. Zjistíte, že je dlouhý
Jděte do Midway games, ale zde vás odchytí Harlan a chce, aby se Nancy ihned dostavila do jeho kanceláře. Trochu si s ním pohovořte a vraťte se do Midway games. Harlan si vás opět vyžádá. Někdo pro Nancy u něj zanechal jakýsi klíček. Teď už snad naposledy jdeme do Midway games. Hra se jmenuje Barnacle Blast. Nejdřív se podívejte na vizitku, kde najdete sériové číslo: KM5200. Klikněte na monitor, přístroj se otočí a vložte přístupovou kartu do otvoru a přečtěte si instrukce uvnitř dveří. Pak k monitoru připojte klávesnici. Vložte klávesnici a klikněte na monitor. Klikněte na obrazovku aktivním kurzorem a před název hry Barnacle Blast napište slovo super a zmáčkněte Ester. Kurzor se přesune mezi závorky, kam vložte KM5200. Přesuňte se k přístroji zepředu, vložte legrační kartu a můžete hrát. Cílem je vystřílet všechny symboly na jeden pokus. Pomocí tlačítka Enter vystřelíte kuličku a šipkami vlevo nebo vpravo pohybujete pálkou a snažíte se odražený míček zachytit a znovu odpálit. Až vystřílíte všechny symboly ve dvou hrách, dostanete dva žetony. Jděte k výhernímu automatu, vyberte si harmoniku a vložte dovnitř 3 žetony z inventáře. Potom půjdeme k Joy a po rozhovoru s ní máme za úkol zahrát melodii na Milesovi. Pořadí tónů bylo: A, E, D, E, F, E, A, E . Očíslujeme si je 1-6 zleva doprava. Kurzor má buď šipku nahoru nebo dolů, takže zmáčkneme šipkou nahoru č. 1, dolů 4, dolů 3, dolů 4, nahoru 5, dolů 4, nahoru
Po správné melodii se dozvíte, že Joyina matka ztraceného koně koupila před mnoha lety. Ale ještě musíte zjistit jméno toho koně. Jděte do Haunted House do místnosti s radiátorem. Znovu otevřete tajný panel nad ním a pomocí ovladače z inventáře i panel vpravo od něj, který následně klíčkem otevřete. Objeví se tajná chodba. Jděte po schodech dolů a seberte kleště před vámi. V této chvíli uslyšíte zvláštní zvuky a nad vámi se objeví jakýsi předmět, hrozící vás zavalit. Rychle klikněte směrem dolů a Nancy se nic nestane. Pokud to nestihnete, použijte druhou šanci. Potom kleště odevzdejte Ingrid, která vám znovu připomene váš nedostatek Niacinu. Pak si ještě promluvte s Elliotem a vraťte se do hotelového pokoje. Jděte tam a e-mailu najdete těsnopisnou příručku. Kdo chcete, můžete si dát pár testů, my ostatní se spokojíme s výsledkem, že jméno koně, kterého koupila Joyina matka, je Glory. Toto jméno napište na lístek v inventáři – (místo na konci). Nezapomeňte si přečíst i e-mail č. 59 s některými záchytnými body. Jméno koně sdělte Joy, díky tomu se dozvíte další podrobnosti z historie i třetí závěrečnou otázku, týkající se strašidla č. 10 ve Haunted House. Jděte tedy tam a prozkoumejte toto strašidlo, zejména jeho hruď, kde najdete další kód. Pomoc najdete u Ingrid, která vám dá chybějící ruku a kleště. Strašidlu připevněte ruku a pomocí kleští ji připevněte 4x. Červený štítek na hrudi strašidla znamená, že do něj nejde elektřina a proto musíme jít k Harlanovi. Také musíte zjistit, jakou přezdívku měla Amélie Kesslerová. V tom by pomohl pomoci Tink, kterému zavolejte. Přezdívku nezná, tak zavolejte profesora Sukova. Dozvíte se spoustu zajímavého i přezdívku Amélie – Spatzi. Ze strašidla č. 10 seberte červený přívěsek a odevzdejte ho Harlanovi. Ten zapojí elektřinu a vy se vraťte zpět ke strašidlu. Otevřete mu hrudník a navolte písmena Spatzi. Nově připevněná ruka se pohne. Potom na její zápěstí dejte prsten z kolotoče. Pohne se i druhá ruka a odhalí vstup do podzemí. Dole vidíte koně jménem Glory. Jděte k němu, ale Nancy na schodech upadne a koně povalí. Objeví se další ukradené šperky a dopis. Vše seberte a jděte do vedlejšího pokoje, což je Kesslerova dílna. Zahněte vlevo a prozkoumejte noviny vedle tiskárny. Kdosi plánuje udělat kopii dalšího koně a prodat ji jako originál. Při cestě ven vás zarazí Elliot. Na konci rozhovoru musíte říct, že mu dáte šperky. V té chvíli Nancy po Elliotovi šperky hodí a vy rychle utečte dveřmi ven. U strašidla vás Elliot dostihne, vy seberte prsten ze zápěstí strašidla. Tím uvolníte jeho ruku, Elliot je omráčen a spadne do podzemí. Pak už jenom následuje pravidelná rekapitulace a konec.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Nancy Drew-The Haunted Carousel
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář