Jdi na obsah Jdi na menu
 

The Book Of Unwritten Tales

30. 6. 1996

TOPlist

The Book Of Unwritten Tales
19.6.2009 Autor návodu-Midnight Knight
Po stisknutí Space se vám obrazí všechna aktivní místa.Každý,opakuji každý předmět je nutno nejdříve prozkoumat(lupa),teprve potom se vám u věcí objeví  ikona nářadí nebo ruky,pokud předměty prozkoumáte 2x po sobě lupou,většina z nich zmizí,ty,u kterých ikona lupy zůstane,budete moci s největší pravděpodobností v budoucnu nějak použít.Někdy pod lupou najdete věci až po prozkoumání pravou myší,v návodu tato místa popisuji,ale,jsem člověk omylný,takže pokud na uvedeném místě dotyčný předmět nenajdete,vyzkoušejte průzkum pravou myší,i když ho v návodu nebudu zrovna uvádět,a teprve až potom,když věc nenajdete,si stěžujte..:-)Jak je mým dobrým zvykem,návod píšu podle německé verze hry,takže pokud některé názvy postav nebo předmětů nebudou korespondovat s tím,co vidíte na svém monitoru,no,snad si s tím nějak poradíte.:-)
BTW Jsem rasista,takže gremlini,goblini,gnomové,orkové a jiní příslušníci ras,se kterými nemám společné kořeny,mi navzájem splývají a zřejmě si je v návodu budu často plést.Nejde z mé strany o diskriminaci fantasy světa,stejným způsobem se mi pletou navzájem Japonci,Číňané,Korejci či Vietnamci.Děkuji za pochopení a všem výše uvedeným se omlouvám,nemůžu za to,je to zakořeněno kdesi v hlubinách mého myšlenkového procesoru a nový si už těžko pořídím..;-)
Kapitola první-Prolog
Ivo
Po úvodní sekvenci visíte coby princezna Ivo(celé jméno její výsosti uvádím v recenzi) na létající potvoře,na prvních několika obrazovkách se pomocí tutorialu seznámíte s ovládáním.Klikněte někam na červené tělo potvory,tím se přesunete do poněkud pohodlnější polohy.Prohlédněte si vlající lano(dále budu psát jen o používání,sbírání,prohlížejte všechno automaticky),potom ho použijte,přehoupnete se na nákladní plošinu s klecí.Promluvte si s uvězněným gremlinem,je to archeolog,profesor Mac Guffin.Prohlédněte si vlevo vrchní část létající potvory,pak upevnění klece a opět si s Mac Guffinem promluvte,dostanete od něj bič.Použijte bič na levou horní část,Ivo si otráveně zabrouká znělku Indiana Jonese a přenese se do horní části.V místě,kde se Ivo krčí,seberte tyč od vlajky,prohledejte bednu,seberte z ní lano s hákem a spojte ho s tyčí.Pomocí upravené tyče seberte meč na druhé straně a slezte dolů ke kleci.Pokuste se mečem přeseknout lano,na kterém klec drží,pak si promluvte s Mac Guffinem,opět použijte meč na lano od klece a sledujte,co se bude dít.Na nějaký čas se bohužel s krásnou elfkou rozloučíme a přeneseme se na zem za hobitem/gnomem Wilburem
Wilbur
Se stolu vedle hospodského seberte páčidlo,otevřete s ním bednu na podlaze vpravo a přečtěte si manuál k ovládání robota.Jděte směrem doleva,všimněte si na zdi mapy-pro pozdější použití a pokračujte doleva do kuchyně.Vpravo od dveří seberte smetí,potom síť,když už děláme velký úklid,seberte i kuchyňské odpadky a nakonec z kamen konvici na kávu.Pokuste se hrábnout vlevo do hrnce se zeleným obsahem,vynoří se z něj cosi odporného,takže toho prozatím necháme a vrátíme se do lokálu k robotovi.Nasypejte do robota odpadky,úspěšně se nastartuje,prozkoumejte pravou myší myší díru,najdete v ní chlupy,strčte je do robota,až robot myš vyžene,nasypejte do něj i smetí,ať nám nepřekáží v inventáři.Oznamte hostinskému svůj životní úspěch a směrem doprava vylezte před hospodu.Na Wilbura se zřítí klec s profesorem,dostanete Prsten a než se stačíte rozkoukat,profesor i s klecí opět zmizí.To nám ten týden hezky začíná.Dokud jste venku na mraze,seberte krápník a plachtu,krápník strčte do konvice na kafe a vlezte do domku s otáčející se anténou.Pohrajte si se zlatou koulí,za trest po místnosti začne létat mechanická ryba,možná to nebyl nejlepší nápad sahat na všechno,co vidíme.No,stalo se.Můžete si napravo na zdi prohlédnout obrázek své povedené famílie,potom,nepoučitelní,vyzkoušíme vlevo,k čemu slouží všechny ty páky.(Poznámka-po vstupu do každé nové lokace doporučuji jako první vyklikat veškeré nepotřebné předměty,ulehčí vám to život)Jednou pákou se zpřístupní obývací pokoj,druhou kuchyně,zbylé dvě jsou jen na okrasu a po použití zmizí.V kuchyni seberte ječmen,modrou láhev s kuchyňským čistidlem,nůžky,otevřete kuchyňskou skříňku a seberte z ní zelenou fiolu s hnojivem.Přepněte páku na pokoj,seberte batoh,tenisovou raketu,potom v inventáři spojte raketu se sítí a chyťte létající rybu.Slezte po schodech dolů,otec po vás chce heslo pro dnešní den.Jedno je jasný,váš fotr je blázen a jestli jste po něm,tak se máme na co těšit.Odpovězte mu „Atomový útok“,až se uspokojenému staříkovi svěříte se svým posláním,prohlédněte si dílnu.Seberte lano,umělou ruku a bednu s nářadím.Použijte nářadí na modrou láhev s čistidlem,láhev přišroubujete k umělé ruce.Na batoh použijte lano,potom plachtu,vyrobíte si padák.Létací rybu strčte vlevo do svěráku,pak si s otcem promluvte,co všechno budete na cestu potřebovat a odejděte z dílny ven před dům.Vlezte do hospody,až si s hostinským promluvíte,upadne opět do bezvědomí,sedí pod mapou a když se jí pokusíte sebrat,zabrání vám v tom.Hmm.Ustřihněte hostinskému nůžkami kus fousů a strčte je do robota,vida,místo pod mapou se uprázdnilo.Seberte mapu se zdi,jděte do kuchyně a na zelený hrnec použijte ruku s čistidlem,hrnec,tady vlastně helma,je váš.Konvici,v které máte krápník,položte na kamna,krápník roztaje a máte v konvici vodu.Vraťte se do domku,do dílny za tatíkem,promluvte si s ním,potom odšroubujte z létací ryby ve svěráku ozubené kolečko,dejte ho otci a odejděte opět do hospody.Promluvte si s hostinským,dejte mu vodu v konvici a ječmen,potom si prohlédněte známou myší díru,najdete v ní kus chmelu.Jděte do svého domku,do květináče vlevo dejte kus chmelu,pak superhnojivo a až chmel během chvíle vyroste,seberte ho z květináče.Vraťte se do hospody,předejte hostinskému chmel,s korbelem podezřele zeleného piva se vraťte do svého domku do dílny,pivo dejte otci,ten vás za odměnu vystřelí v raketě.Než Wilbur dopadne,podíváme se za Ivo.
Ivo
Než se vydáme do domku,prozkoumáme,co se dá provést venku.Prohlédněte si krb s komínem,vlevo od komína seberte dřevo,nalevo od hromady dřeva seberte kropicí konev.Nadzvedněte květináč nad hromadou dřeva,najdete křemen na rozdělávání ohně.Sebrané dřevo dejte na ohniště,přejděte ke studni,zatočte její klikou,potom na provaz upevněte konev a Ivo automaticky nabere do konve vodu.Konvici upevněte nad ohništěm a,ať je nějaká změna,promluvte si s modrým ptákem Tschiep-Tschiep,který sedí na zahradním strašákovi.Úžasné,co elfové poznají z několika pípnutí.Na zahradě jsme prozatím skončili,jděte do domu.Nalevo u komína prozkoumejte na zemi spodní prádlo,je červené.Z komína seberte pověšený stříbrný štít,napravo od komína otevřete sarkofág a promluvte si krátce s mumií.Štít umístěte do rámu na levé zdi naproti komínu,přejděte do pravé části domu,prozkoumejte bednu s nářadím,najdete v ní síto.Přečtěte si rozevřenou knihu,dvakrát za sebou,pak vpravo od knihy seberte staré pergameny a pokuste se otevřít krabičku napravo od knihy,nejde to.Naproti sarkofágu je velká truhla,odstraňte z ní prkno a na písek uvnitř použijte síto,najdete malý klíček.Otevřete s ním krabičku vedle knihy,uvnitř najdete automaticky kus papíru,prohledejte otevřenou krabičku ještě jednou,seberete z ní kamenný kotouč.Kotouč umístěte na zařízení vedle bedny s pískem a máte zkompletovaný kamenný kávovar.Promluvte si s kávovarem,dostanete z něj kávová zrnka,takže rychle vypadněte před dům,abyste náhodou nezačali mluvit i s toaletou.Napravo od ohniště je kamenný mlýnek,dejte do něj kávová zrnka,zatočte kolem a máte rozemleté kafe.Na ohniště přidejte ke dřevu staré pergameny,křemenem zapalte oheň a pak posuňte nad oheň konev s vodou.Konev s horkou vodou seberte,jděte do domu ke kávovaru,do konvice s vodou nasypejte v inventáři rozemleté kafe a potom konvicí zalijte šálek u kávovaru.Z kávovaru se vysunou ruce,hrnek s kafem seberou a po chvíli čekání se otevře vstup do sklepa.Tolik námahy pro jedny dveře,dá se říct,že chápu tvory,kteří Mac Guffina strčili do klece.Slezte do sklepa,tedy spíše do kobky,seberte tyč,která se podezřele podobá té,kterou Indy Jones používal k nalezení archy úmluvy,takže aspoň máme představu,co na nás asi čeká.Seberte nůžky,pokuste se otevřít mříž napravo,prohlédněte si zbytek vybavení sklepa a vylezte před dům.Promluvte si s modrým ptákem,podělte se s ním o radost z toho,co se vám zatím všechno povedlo,potom na zarostlý hrob úplně vlevo u domu použijte zahradní nůžky.Přečtěte si jméno na hrobě,jděte ke vchodu do domu a na okenici nad vchodem použijte tyč nalezenou ve sklepě.Vlezte do domu,všimněte si,jak se nám uvnitř hezky odráží světelný paprsek,a otevřete znova sarkofág,podruhé už se dá s mumií trochu normálně debatovat.Až si navzájem objasníte,že nejste Mortimer,řekněte mumii,že vás Mortimer poslal,aby se mumie ujistila,že Mortimera opravdu znáte,položí vám několik kontrolních otázek-pokud jste si všechno v domu a jeho přilehlém okolí pořádně prohlédli,budete mít v nabídce i správné odpovědi-červená,Kinski,234.Pokud odpovíte správně,mumie na vás vyplivne diamant,ten si v inventáři zasaďte do tyče a jděte do sklepa.Seberte tyč z inventáře,na podlaze najděte otvor a tyč do něj zasuňte.Prohlédněte si zrcadlo vlevo,světlo se od něj neodráží správným směrem,3x s ním otočte,nakonec paprsek projde krystalem v tyči a mříž vpravo se otevře.Prohlédněte si knihu,která byla za mříží,Ivo ji automaticky sebere.
Kapitola druhá-Ve městě
Wilbur přistane u bran města,promluvte si se strážným,ten nakonec odejde,následujte jeho příkladu a jděte taky dovnitř.Pokračujte městem až k druhé bráně,tam už sedí náš hlídač,do horní části města vás nepustí,pokud nebudete mít potvrzení,že ovládáte magii.Zaregistrujte u strážného na zemi tašku s jídlem a vraťte se o jednu obrazovku zpět.Dveře vlevo,nad kterými je magický pentagram,jsou zamknuté,takže snadná volba,vlezte do dveří vpravo.Uvnitř se pokuste promluvit si s mágem,který na počítači hraje jakousi odnož Dungeon Masters.Takového člověka k normální řeči nepřinutíte,dokud je počítač provozuschopný,takže bude zapotřebí malá sabotáž.Až s ctihodným mágem Markusem domluvíte,seberte se stolu u dveří zavařovací sklenici,z bedny těsně u mága seberte pilu a pokračujte druhými dveřmi do servrovny.Pilou nařízněte židli vlevo u dveří,pokuste se sebrat inkoust vedle naříznuté židle,dokud je v místnosti opičák,Wilbur ho nesebere.Prohlédněte si kartotéku v popředí,pak ji trochu zpřeházejte,opičák seskočí ze svojí židle,karty urovná a vrátí se na svou židli.Zpřeházejte kartotéku znova,a zatímco jí opičák rovná,vyměňte vlevo naříznutou židli s židlí opičáka.Dobrý pokus,ale na odstranění opice to nestačilo,jděte ven,k zadní bráně a promluvte si se strážným o opici,dostanete banán.Vraťte se směrem doleva až před první bránu,u ukazatelů cesty nadzvedněte kámen a do sklenice z pod něj naberte pár brouků.Jděte opět do servrovny a opičákovi dejte sklenici s broukama a banán,Markus i se spoluhráčem konečně odpochodují pryč od počítače.Vyjděte až na ulici a opět se do servrovny vraťte,opice je pryč a můžete sebrat inkoust.Vylezte zase na ulici a vlezte do druhých dveří navštívit ctihodného Markuse,promluvte si s ním,abyste dostali diplom mága,musíte mít kouzelnickou róbu,hůlku,no a samozřejmě taky plno zlata,prostě klasika.Nezapomeňte se zeptat,kde by se věci daly sehnat,od Markuse dostanete mapu přilehlého okolí,mimo jiné vám poslouží i pro rychlý přesun mezi lokacemi.Než odejdete,porozhlédněte se po pracovně,v krabici u vstupních dveří najdete jehlu s nití a tři různobarevné lahvičky,napravo od vstupních dveří seberte křišťálovou kouli.Napijte se z lahviček,je jedno v jakém pořadí,poslední lahvička vás vždy zmenší(dočasně) a zůstane vám v inventáři.Protože o peníze jde vždy až v první řadě,a navíc jejich získání je trochu komplikované,vyřešíme svou finanční situaci jako první.Vytáhněte z inventáře mapku a přeneste se k maringotce s věštcem-na mapě kruh vlevo dole.(Druhou možností je vyjít před město a jít normálně z rozcestí jako slušní lidé)Prohlédněte si hrací kolo a křišťálovou kouli na stole,napravo v popředí seberte pírko,pak si s chlapem v turbanu promluvte a nechte si věštit z koule.Hmm,tak jeho koule je buď rozbitá nebo koupená z třetí ruky,o budoucnosti neví naprosto nic.Prohlédněte si pořádně klece v popředí,pak se na ně chlapa zeptejte,zatím co bude u klecí,vyměňte svou kouli z inventáře s tou jeho.Promluvte si s chlapem,zeptejte se na budoucnost,chlap upadne do tranzu a začne věštit.Zkuste si zahrát na výherním kole,musíte třikrát uhodnout barvu,na které se kolo zastaví.Tady si hra generuje barvy náhodně,takže vám jen popíšu,jak vyhrát,zbytek musíte udělat sami.Poprvé se do barvy strefíte jen náhodou,šance,že byste trefili všechny tři,je prakticky nulová,takže až prohrajete,promluvte si s chlápkem znova a nechte si věštit,jaké barvy budou při příští hře.Jak jsem říkal,je to trochu komplikované,chlap totiž dokáže odpovědět pouze na pět otázek,potom se z tranzu probere.Na výběr máte při každé otázce buď(příklad,barvy se vždy mění) „je to červená nebo modrá ?“, „je to žlutá ?“,“je to zelená ?“,chlap buď zakývá hlavou nahoru dolů-ano,nebo zavrtí hlavou do stran-ne.Takže,pokud vezmeme příklad,který jsem napsal,pokud se ho zeptáte na „červená nebo modrá“ a odpoví ne,při druhé otázce se zeptejte,jestli je to žlutá.Pokud opět odpoví ne,víte,že je to zelená.To samé platí,pokud při „buď a nebo“ odpoví kladně,pouze s tím rozdílem,že se zeptáte,jestli je to modrá.Až zjistíte první barvu,řekněte mu,že se budete ptát na další a provedete stejné kroky,jako při první barvě.Nakonec oznamte,že se budete ptát na další,poslední barvu-a zjistíte,že nemáte dostatek otázek,abyste barvu věděli.Takže můžete jít hrát na kole s tím,že budete znát první dvě barvy a u třetí budete mít šanci 50-50,že se náhodou strefíte,což osobně považuji za dost neefektivní a zdlouhavou metodu(kolo se pokaždé točí tím pomaleji,čím déle hru opakujete a při poslední barvě se nestrefíte)Nebo-dáte si věštit barvy s tím,že první barvu musíte uhodnout na první pokus,to znamená,že se budete ptát pouze na konkrétní barvu,pokud se netrefíte,rychle odklikáte zbytek otázek a začnete s věštěním znova.Každá metoda má své plus i mínus,na nějakou třetí metodu,která by fungovala stoprocentně,jsem nepřišel,takže je na vás,jak budete barvy hádat.No,až budete barvy znát,požádejte o další hru na kole,a odpovídejte barvy,které jste se předtím tak pracně dozvěděli,(pokud máte hosip,radši si je vždy zapisujte)až vyhrajete,budete mít pytel zlaťáků pro Markuse.Vraťte se,po mapě nebo po cestě do města,měli byste být svědky toho,jak obchodník na ulici pronásleduje krysu.Až se uklidní,promluvte si s obchodníkem,hůlku vaší velikosti nemá,nějakou kouzelnickou látku by sice měl,ale chce za ní peníze,dobytek jeden,ty naše mu ale nedáme,neměli bysme čím zaplatit Markusovi.Obchodník ale shání Masku krysího krále,možná,když mu jí seženeme,něco z toho kápne.Jděte kousek doprava před hernu,vpravo od ní je kanalizace,v ní by se maska mohla skrývat,napijte se ze zmenšovací lahvičky-sice se zmenšíte,ale do kanalizace se pořád nevejdete.Vraťte se k obchodníkovi,promluvte s ním,dostanete magický prsten.Vraťte se ke kanalizaci,použijte prsten,potom se napijte zmenšovadla a vlezte do kanalizace.Vyskočí na vás myš s šavlí,promluvte si s ní,myšák chce něco velkého k jídlu,pak by se dalo o nějaké spolupráci uvažovat.Jak taky jinak.Seberte vpravo kus zeleného slizu a vylezte ven z kanalizace.Jděte doprava k bráně,zkuste ze strážného vymámit sendvič,zahraje si o něj s vámi karetní hru  „Master of dragon slayer’s defender” a vyhraje,protože má lepší kary,takže sendvič zůstává jeho.Prozatím.Jděte k Markusovi,promluvte si s ním o kartách,dostanete sice super karty,ale jsou roztržené a polovina z nich chybí.Tak se dívám,že jsem cosi přehlédnul,zpětně se mi to nechce dopisovat,takže jděte do herny,po pravé straně počítače,kde seděli hráči,je lepicí páska,seberte jí.Až vyjdete na ulici,uslyšíte myšáka,jak na vás volá,promluvte si s ním skrz mříž kanalizace,dá vám druhou polovinu karet,v inventáři lepicí páskou obě poloviny spojte a jděte k strážnému.Ukažte mu slepené karty,nechce s takovými hrát,jděte zpět k Markusovi,promluvte s ním,dostanete brožuru o pravidlech,která říkají,že s takovými kartami hrát můžete.Jděte opět ke strážnému,ukažte mu pravidla,zahrajete si,vyhrajete a dostanete sendvič.Jděte ke kanalizaci,nelezte do ní,protože sendvič by se zmenšil s vámi,dejte napřed mříži sendvič myšákovi a teprve potom do kanalizace vlezte(po prvním úspěšném zmenšení lezete do kanalizace automaticky zmenšení)Dostanete odměnou Masku,než ale odejdete na čerstvý vzduch,promluvte si s myšákem o věcech,které ještě potřebujete.Venku dejte obchodníkovi Masku,promluvte si s ním a dostanete látku.Přeneste se mapou k věštci a hned se zas vraťte,na kanalizaci vidíte bílý  kapesník,znamení,že myšák pro vás něco má.Prozkoumejte mříž,seberte vzor,jak mají vypadat kouzelnické šaty,v inventáři pak použijte jehlu na látku a šaty jsou hotové.Hrábněte do kanalizace ještě jednou a vytáhnete magickou hůlku.Heuréka,jdeme k Markusovi,předejte mu zlato a ukažte magickou hůlku,nyní,abyste získali diplom,musíte absolvovat tři zkoušky,získat magický amulet,vytvořit magický nápoj a předvést v praxi nějaké kouzlo.Prohlédněte si knihovnu vedle Markuse,najdete v ní knihu,z které získáte do inventáře list,jaké ingredience potřebujete k výrobě magického nápoje-u každé položky je okénko,které se po získání příslušné věci odškrtne.Vlevo od knihovny seberte křišťálovou lahvičku,hned vedle ní je na stole lis,dejte do něj zelený sliz z kanálu,zatočte s ním a máte odškrtnuté dvě položky,šest jich zbývá.Pokračujte v průzkumu stolu,najdete peppermint a v malé krabičce cosi,co jsem si pomocí slovníku přeložil jako Tučné Astmatické Larvy,nebudem se zabývat jejich metabolismem,podstatné je,že nám ze seznamu zmizely další dvě položky,jde to nějak podezřele lehce.Odejděte od Markuse ven,následuje mezihra,v které vidíte,že vaše kroky jsou bedlivě sledovány.Alas,poor Wilbur…pardon,to už je z úplně jiné hry,takže až vyjdete od Markuse,vlezte do kanálu,promluvte si s myšákem o ingrediencích do nápoje,opět vylezte a přesuňte se k věštci.V popředí vlevo seberte ze žluté kupky mrkev a pak si promluvte s věštcem,pokud mu přinesete klobouk a králíka,ukáže vám kouzlo.Když se podíváte na mapku,vidíte,že vpravo dole je nyní přístupná bažina,takže se do ní přesunem,možná narazíme na Jožina.Po příchodu do bažin prozkoumejte strom,který vypadá,jako by se zúčastnil natáčení Vřískotu,najdete na něm něco  červeného,neodvažuji se hádat,co,i translátor zalezl zahanbeně do rohu při spatření slova schweißaxerin .Pokračujte průchodem ve stromu do pravé části obrazovky,prozkoumejte kostru a seberte z ní červy-v biologii jsem,až na některé partie spolužaček,nevynikal,takže mám poněkud zmatek v tom,jaký je rozdíl mezi červy a larvami,a které ze zmíněného jsou larvy a co patří mezi červy,no,nakonec jsem to nějak zvládnul,tak se v tom snad vyznáte taky.Pokračujte k lodnímu vraku,po příchodu hned vlevo u vchodu seberte muchomůrku,vedle knihy uprostřed vezměte lano,prohlédněte si cylindr nad sebou,také knihu uprostřed,pak si promluvte se silně depresivním Smrťem.Pokuste se do knihy něco inkoustem napsat,ale Smrť vám to nedovolí,suchar jeden.Tak jen zaregistrujte kamna napravo od Smrtě a vyjděte z bažin na rozcestí před branami města.Vidíte toho hezkého králíčka?Pokuste se ho chytit,nedá se,mrcha jedna,jen počkej,králíku,přivažte na strom vedle králíka provaz,na provaz pak dejte mrkev a sledujte,jak se králík po letu vzduchem rozplácne o zem.Tak,králík by byl,ještě pekáč,brambory a omastek,ehm,tedy vlastně ještě klobouk a nechat si zajít chuť.Vejděte do města,pokud jste si v bažinách vše prohlédli a vyzkoušeli,měl by si teď obchodník balit svých několik švestek.Promluvte si s ním,apelujte na vaše přátelství,dostanete od něj pytlík,v kterém po prozkoumání najdete rachejtle.Pokračujte ke kanalizaci,vidíte bílý  kapesník,hrábněte do kanálu,najdete v něm poslední věc do vašeho nápoje,jakési tykadla nebo rohy.Jděte do Markusovy pracovny,na stole před ním rozdrťte tykadla v hmoždíři,nyní máte vše potřebné a můžete se pustit do vaření-u téhle pasáže jsem přišel o poslední zbytky svého mládí i sexappealu,tak hodně štěstí.Klikněte na kotel,uvidíte ho v přiblížení,po pravé straně máte jednotlivé přísady(obrázek Vaření) a Wilbur bude komentovat,co dělat,Pokud dáte špatnou ingredienci nebo nebudete správně míchat,směs doposud vytvořená vybuchne a začnete míchat znovu.Podruhé hodně štěstí.Dejte do kotle muchomůrku(první vlevo nahoře) a míchejte směrem doleva,dokud směs v kotli nebude zelená.Po správném zamíchání přečte vždy Wilbur další instrukce.Dejte tedy do kotle extrakt zeleného slizu(levý sloupec úplně dole),míchejte směrem doleva,dokud směs nebude fialová.Vložte do kotle červené cosi(levý sloupec,jediná červená věc,nezaměnitelné)a míchejte směrem doleva,dokud směs nezčervená.Pak míchejte ještě do doby dokud směs neztmavne.Přidejte drcená tykadla(pravý sloupec dole),míchejte směrem doleva až směs po třetí změní barvu na modrou,přidejte červy(pravý sloupec nahoře)Nyní přijde,alespoň pro mne,největší opruz celé hry-do kotle vložte astmatické červy(to bílé v pravém sloupci) a musíte nyní  míchat pomalu a pravidelně-4x směrem doprava,až se v kotli změní barva,2x směrem doleva a po změně barvy 3x doprava,každé zaváhání,špatný pohyb myší znamená výbuch a vaření od samého začátku.Do třetice hodně štěstí a pevné nervy.Až to zvládnete,přidejte peppermint,poslední přísada,a míchejte směrem doprava,dokud nebude mít směs v kotli zlatou barvu.Po úspěšném vaření klikněte někam mimo kotel,vyjedete z přiblížení a v inventáři máte lahvičku s magickým nápojem.Gratuluji.Přesuňte se ke Smrťovi a do kamen vedle něj strčte rachejtle.Zatímco bude Smrť zkoumat,co se to s jeho kamny děje,napište do knihy-inkoustem nebo perem-svoje jméno.Promluvte si se Smrtěm,ten mávne kosou a je po vás.Krajina kolem,viděná pohledem duše,je poněkud černobílá a depresivní,takže s tím raději rychle něco uděláme.Až se vynadíváte na svoje bezvládné tělo na zemi,odejděte z obrazovky,ocitnete se u Markuse-jako duše máme zřejmě jen omezené možnosti pohybu.Vlezte do magického zrcadla,vylezete z něj s magickým amuletem,vraťte se ke Smrťovi a oznamte mu,že jste s ním,eh,jak to říct slušně,no,že jste ho podvedli a vaše jméno jste do knihy mrtvých napsali sami.Což znamená,že vlastně mrtvý nejste a můžete se vrátit do svého těla.Jasný jak facka,no ne?Až budete opět ve své kůži,Smrťovi se omluvte,navrhněte mu změnu povolání,pak odcestujte k věštci,promluvte si s ním a vraťte se do bažiny.Jděte doprava,kde byla kostra,najdete tam Smrtě,jak kope hrob,promluvte si,naposledy,se Smrtěm,lehne si do hrobu,předá vám svůj cylindr a Wilbur hrob zasype.Dojemná scéna.No,dosti sentimentu,jděte k věštci,dejte mu králíka i cylindr,ukáže vám kouzelnický trik.*Tady je fakt hnusná chyba-pokud si s Markusem neujasníte podrobnosti ohledně kouzla,u věštce sice nebudete mít v nabídce,že chcete naučit kouzlo,ale můžete mu oznámit,že králíka i cylindr máte a on si oboje vezme.Když ho až potom požádáte,aby vás kouzlo naučil,souhlasí,ale chce klobouk a králíka,oboje sice má,vy už ne a můžete tak akorát nahrát poslední uloženou pozici*Odcestujte k Markusovi,oznamte mu,že všechno máte,nakonec mu předvedete kouzlo a dostanete konečně diplom.Odkráčejte ke strážnému,oznamte mu,že máte diplom,budete předvedeni před vrchního mága Alastaira,Wilbur mu ukáže Prsten,ten pracuje na principu hologramu z Hvězdných Válek,takže sice neuvidíme galaktickou princeznu,ale mrňavého gremlina Mac Guffina,jak z Wilburovy dlaně žádá mága o pomoc.Po skončení holoprojekce jest Wilbur vyhozen na ulici a vrchní mág se mění do své původní podoby záporné postavy.Muheheheee.
Jste v přístavu,nalevo od vás loď,u ní dvě postavy,za vámi budova,odkud vás právě vyhodili,a směrem doprava je brána do spodní části města.Promluvte si s ženštinou u lodi,pak v popředí u bedny seberte síť a lano(musíte počkat,až k vám ženská bude otočená zády,lano je totiž její),promluvte si ještě s chlápkem u lodi,on tvrdí,že není pirát,ženština tvrdí,že je,jediný,na čem se shodnou,že jeho jméno je Kapitán Nate.Pověsit je oba a je to vyřešené.Nakoukněte do budovy Magie,mág Alastair zmizel,takže můžeme uvnitř nerušeně páchat nemravnosti,ale protože nás čeká něco mnohem zajímavějšího,ano,tušíte správně,je za tím ženská,vylezte zas z budovy ven,jděte doprava,až projdete bránou do spodní části města,narazíte na Ivo,jak se pokouší přesvědčit stráž,aby ji pustila dál.No,hodně štěstí,krasotinko,my už víme,jak to tady chodí.Ale protože a jelikož,nenecháme dámu na holičkách a pomůžeme jí,každý dobrý skutek přece bývá po zásluze potrestán a představa Ivo v koženém obleku s bičem a pouty..hele,Mide,jestli ti to nedošlo,teď píšeme  návod a né povídku do Harlekýna,tak si ty svoje ujetý představy strč někam.Okej,už tam jsou,kde jsme to..jo,pomůžeme Ivo dostat se do horní části města.Promluvte si s Ivo,dozvíte se o knize,oba máte vlastně stejný cíl,tak se dohodnete na spolupráci,promluvte si se strážným,ale nevypadá to,že by chtěl Ivo pustit dovnitř.Takže na to budeme muset jít z jiné strany,doslovně.Projděte bránou do horní části města,lano přehoďte přes zeď-hned vpravo,těsně vedle vstupní brány,Ivo po laně vyleze do horní části města a oba se odeberete do domu Magie.Od této chvíle se můžete přepínat mezi Wilburem a Ivo,občas Wilbur  nedokáže něco,co zvládne Ivo a naopak.Prohlédněte si vršek skříně u vchodových dveří,je na něm kus papíru,pokuste se ho sebrat,ale nedosáhnete na něj.Takže se přepněte pomocí ikonek v levém horním rohu na Ivo,papír se skříně seberte,je to kopie mapy,v inventáři si přečtěte i knihu,kterou u sebe máte.Prohlédněte si otevřenou encyklopedii Fantastiku uprostřed místnosti,pak mapu na levé stěně místnosti a přepněte se zpět na Wilbura.Prohlédněte si encyklopedii,a protože tady prozatím nic nevymyslíme,vylezte ven před budovu.Jděte do pravého rohu,seberte lano,po kterém Ivo vylezla nahoru,předejte Ivo lahvičku s elixírem a vydejte se do spodní části města navštívit Markuse-Ivo z pochopitelných důvodů zůstane zatím v horní části města.Až vlezete k Markusovi,zjistíte,že tam není,prohlédněte jeho stůl,najdete na něm vzkaz a kouzelné brýle.Vraťte se do horní části města a přepněte se na Ivo,je načase se zbavit té protivné ženštiny v přístavu.Mimochodem,je to ork(orka?) a jmenuje se Elizabeth Ma’Zaz,už tohle stačí jako důvod,aby se s ní nejednalo v rukavičkách.Promluvte si s Ma’Zaz,slušně jí požádejte,aby aby Kapitána Nate pustila,odmítne,tak jí vyzvěte na zápas v páce.K tomuto souboji se obě dámy přesunou k bednám s nákladem.Poprvé Ivo prohraje,nevadí,dejte jí vypít elixír,dodá jí sílu,ještě zaregistrujte prkno,na kterém Ma’Zaz stojí a dřevěné podpory lodi přímo nad ní a vyzvěte jí opět na souboj.Zatímco se obě dámy mezi sebou přetahují,přepnete se automaticky na Wilbura.Položte síť na prkno,na kterém orka stála,lano přehoďte přez lodní výztuhu,potom lano připevněte k síti a jeho druhý konec přivažte k bedně napravo.Přepněte se na Ivo,jinak by ty dvě zápasily do nekonečna,zápas skončí,jako Ivo nebo Wilbur strčte do bedny,ani jeden nemá dost síly,takže si přivolá toho druhého na pomoc a společně bednu shodíte.Past sice nezafungovala,jak by měla,ale Ma’Zaz nakonec sletí z prkna do moře sama.*Nemusíte mít obavy,nic se jí nestalo,ještě se s ní časem setkáme*S pocitem dobře odvedené práce odpochodujte do budovy Magie,pokud nejste v postavě Wilbura,přepněte se na něj a na encyklopedii použijte magické brýle.Nyní si můžete v encyklopedii vybírat témata,o kterých se chcete něco dozvědět,je jedno,jestli si přečtete nebo ne něco o Alastairovi nebo Sordia,co nás zajímá,je položka Krun Pak.Po pročtení přejděte k mapě na stěně a podívejte se na ní.Jako první musíte najít Rotkieselburg-z místa,kde na mapě začínáte kousek doleva a pak nahoru,nemůžete ho minout.Až ho správně označíte,budete na mapě vyznačovat cestu podle toho,co vám bude Ivo povídat,hra je v tomto směru velice tolerantní,vlastně stačí označit koncový bod a pak na něj klikat až do konce a cesta bude vyznačená-jinak,pokud chcete postupovat správně,jednotlivé body jsou přibližně tam,jak je vyznačeno na obrázku(obrázek Mapa)-koncovým bodem je druhý ostrov.Až cestu vyznačíte,jděte ven a promluvte si s Nate,připojí se k vám a odletíte na ostrov.
Kapitola třetí – Zapomenutý chrám
Přistanete před vchodem do chrámu,tedy abych byl přesný,Nate zaparkuje s lodí na vrcholu chrámu,tam prozatím i zůstane,Ivo a Wilbur jsou dole před chrámem,ovládat můžete jen Ivo.Začneme s klasickou obhlídkou,kde co sebrat,vlevo od chámových dveří seberte kýbl s vodou,hned vedle něj provaz a pak si promluvte s Nate,hodí vám sklenici od marmelády a usne.Je fajn vědět,že máme společníky,na které se můžeme kdykoliv spolehnout.Z místa,kde po rozhovoru Ivo stojí,seberte na kameni rybí kostru,potom ve spodní části nalevo od Wilbura klacek.Kýbl s vodou vylejte na hnědé místo za Ivo,potom z toho místa posbírejte žížaly.V inventáři spojte rybí kost s provazem,potom s klackem a na vzniklý prut napíchněte žížalu.Použijte prut na moře,po poněkud nezvyklém rybolovu budete mít v kýblu rybu.Po pravé straně dveří si prohlédněte včelí hnízdo,zkuste do něj hrábnout a pak si promluvte s Tchiep-Tchiep(je ve spodní části obrazovky,možná budete muset trochu sejít dolů,abyste ptáka viděli).Ivo ptáka požádá o pomoc,pták odláká včely,rychle do hnízda hrábněte pro med,než se vrátí-musíte ale mít sklenici od Nate,bez ní med neseberete.Sklenici s medem položte na výběžek vlevo od chrámových dveří,nachytáte do sklenice světlušky.Možná by nebylo od věci,seznámit vás s tím,proč tohle všechno vlastně provádíte-po stranách dveří jsou otvory,vpravo dva,vlevo taky,když si je prohlédnete,zjistíte,co do kterého otvoru patří.Takže,světlušky dejte do pravého horního otvoru,do pravého dolního kýbl s rybou a do levého spodního červy.Otvor pro „vzduch“ zůstal prázdný,promluvte si s Tchiep-Tchiep,vletí do otvoru a dveře se otevřou.Vstupte dovnitř,Wilbur i Nate vás následují,uvnitř se pod vámi propadne podlaha,Wilbur zaparkuje o jedno poschodí níž,Nate o dvě poschodí dole,Ivo se podařilo zůstat v původní chodbě.No skvělý.Všimněte si na zdi čtyř kruhů se symboly a jděte průchodem do další místnosti.V popředí seberte z kostry mačetu,vraťte se do chodby a přesekněte mačetou kořeny nad propastí.Nyní může Ivo z chrámu ven,takže klikněte na visící kořen,přehoupnete se na druhou stranu propasti a vylezte před chrám.Z otvorů po stranách dveří seberte kýbl a sklenici,vraťte se do chrámu,jděte do místnosti s kostrou,do sklenice naberte zelenou vodu,sklenici dejte pak do kýblu a kýbl připevněte na prut.Jděte k propadlé části chodby a předejte Wilburovi pomocí prutu sklenici se světlem.Wilbur vám přečte symboly,které našel na zdi a pak předá světlo dolů Natovi.Symboly jsou-šnek s dlouhým krkem,ryba bez hlavy,větev a hvězda.Podívejte se na kruhy,můžete s nimi teď otáčet,nastavte na nich uvedené symboly a po pravé straně pak stiskněte knoflík.(obrázek Symboly 1) O patro níž se otevře průlez,přepněte na Wilbura a prolezte do místnosti s platformami pro přesun mezi spodními dvěmi patry.Všimněte si balvanu vedle platformy napravo,ale zatím s ním nejde nic dělat,takže vlezte na platformu,sjedete dolů a platforma vlevo vyjede nahoru.Zajímavé.Po kořenu mezi oběma platformami vylezte nahoru-Nate vám pomůže,prohlédněte si balvan,dalo by se s ním teď manipulovat,ale pravá platforma je dole.Jak u blbejch ve čtyři ráno.Pomocí levé platformy tedy sjeďte dolů a po kořenu vylezte hned zase nahoru,přepněte se na Nate,stoupněte si na levou platformu,přepněte na Wilbura a kámen převalte na pravou platformu.Wilbur sjede dolů,Nate nahoru,přepněte na Nate,jděte doleva a odvalte balvan,který blokuje cestu dál doleva.Přepněte na Wilbura,stoupněte si na pravou platformu,přepněte na Nate a stoupněte na levou platformu,Nate sjede dolů,Wilbur nahoru.Přepněte na Wilbura,jděte doleva,prolezte otevřeným tunelem a vylezte po žebříku nahoru do patra,kde je Ivo a potom vylezte po žebříku ještě jednou nahoru.Wilbur je nad místností s kostrou,automaticky hodí Ivo krystal,který našel,potom prohledejte zem,kde Wilbur stojí,najdete desku s vyrytými symboly.Seberte jí,sešplhejte o patro dolů,jděte k Ivo a desku jí předejte.*druhou možností je hodit desku Ivo z místa,kde jste jí našli,ale stejně jednou budete muset slézt,no,je to na vás*Přepněte se na Ivo,jděte ke kotoučům  se symboly a nastavte na nich první sloupec znaků z desky od leva(obrázek Symboly 2),o jedno patro níž se mezi platformami otevře otvor,a v patře,kde je Nate,se objeví páka.Přepněte na Nate,stiskněte páku,v intervalech začne na platformy téct voda a tím se platformy pohybují nahoru a dolů.Přepněte na Wilbura,slezte po žebříku do patra,ve kterém se otevřel otvor,vlezte do něj,najdete druhý krystal a opět ho hodíte Ivo.Vraťte se do patra,v kterém je Ivo a přepněte na Ivo.Pomocí kruhů navolte prostřední sloupec z desky(obrázek Symboly 3),v patře s Natem se vlevo uvolní velké kolo.Přepněte na Nate,jděte doleva ke kolu a zatočte s ním,dolů sjede kamenná deska.Přepněte na Ivo a navolte poslední sloupec z desky(obrázek Symboly 4),komoru s Nate zaplaví voda a Nate se dostane o patro výš.Přepněte na Nate,po žebříku vylezte nahoru a připojte se k ostatním.Přepněte na Ivo,jděte do místnosti s kostrou,v pravé části vidíte modrý krystal,na stěnu vpravo i vlevo od krystalu umístěte jeden krystal a potom ke každému krystalu pošlete jednu postavu-je jedno,kam koho dáte,ale postava,která bude u prostředního krystalu,bude potom pokračovat ve hře.Demokraticky se shodneme,že to bude Ivo,(jak konstatuje Nate,její předností je,že je sexy,akorát se neví,k čemu jí to bude dobré)takže Wilbura pošlete,ať stiskne krystal vlevo,Nate aby stisknul krystal vpravo,potom s Ivo stiskněte prostřední krystal.Po krátké debatě krystal stiskněte znovu a vlezete do další části chrámu.Vpravo od loďky seberte pádlo,u prostředních zavřených dveří posbírejte ze země kameny,potom prohledejte kruhovou nádobu vlevo,najdete v ní sardinky a kamenný kotouč.Nad prostředními zavřenými dveřmi je otvor,prolezte jím do místnosti za dveřmi.(Pokud budete hrát za Wilbura,dveře otevře magickou hůlkou,Nate by si musel sebrat u loďky tyč a s ní dveře otevřít)Uvnitř prohledejte zásuvku,najdete v ní druhý kotouč,zásuvku potom opět otevřete,přejděte doprava k přístroji,na kterém jsou už dva kotouče a přidejte zbylé dva,které jste našli.Nyní budete muset nastavit u kotoučů správné znaky,nevím,jestli se pokaždé generují jiné,nebo jsou pořád stejné,otočte vždy jedním kruhem,pak stiskněte čudlík na vrcholu kruhů,dole jsou čtyři kontrolky,pokud se na některé rozsvítí žlutá,jste blízko,pokud zelená,strefili jste se.Tímhle způsobem nastavte kruhy tak,aby všechny čtyři kontrolky svítily zeleně(obrázek Kruhy) a v místnosti se začnou točit kola jakéhosi mechanismu.Se země vedle kruhu seberte cylindr,nad ním vedle soukolí zasuňte pádlo,potom vpravo od vstupních dveří stiskněte nepřehlédnutelný knoflík.Pokud hrajete za Ivo,dveře si zevnitř otevřete pomocí kola po levé straně dveří,pokud jste dveře coby Nate nebo Wilbur už otevřeli zvenčí,jsou otevřený.Vyjděte ze strojovny,vidíte,že dveře,kterými jste přišli,jsou otevřené,jděte se tedy podívat,kde jsou vaši kolegové,cestou seberte oba krystaly ,až dojdete k propadlé podlaze,uvidíte darebáka Munkuse,jak kráčí do útrob chrámu.U spadnuté podlahy seberte rybářský prut,vylezte ven před chrám a vidíte,že vaši přátelé jsou svázaní a hlídá je trol.Nic se s ním nedá prozatím udělat,takže se vraťte před strojovnu,uvidíte Munkuse,jak se snaží otevřít dveře vlevo.Nějak mi ten tvor leze na nervy,jsem pro likvidaci,někdo proti?Fajn,tak jdeme na to.Vlezte do strojovny,na zem před otevřenou zásuvkou vylejte olej ze sardinek,pak jděte doprava a cylindr zasuňte do potrubí,ať vidíte,co to udělá,celkem slušná pecka.Cylindr se země zase seberte,vyjděte ven a hoďte na Munkuse kámen,Ivo se schová ve strojovně a Munkus se jde podívat,co se to děje.Jakmile bude na zemi,ihned po získání ovládání zasuňte cylindr do potrubí,pápá,Munkusi,Ivo ho ve strojovně zavře.Prohlédněte znova oválnou nádobu vlevo od dveří,najdete v ní zrcadlo,jděte ven před chrám a zrcadlem posviťte na trola.Ten se začne rozčilovat a upadne mu kyj.Zkuste na kyj hodit prut,ale trol by vás viděl,klikněte na svázané parťáky,ti začnou trola rozptylovat a můžete udici na kyj použít.Potom opět posviťte na trola zrcátkem a je po trolovi.Automaticky dojdete ke dveřím,které se Munkus pokoušel otevřít,otevřete je,vlezete dovnitř a ocitnete se v …..tmě.Tápejte kolem sebe v  temnotách(Ivo si můžete osahat jen jednou),až se vám podaří sesbírat nádobu se skleněnými otvory a kartonovou krabici.Krabici v inventáři otevřete,najdete v ní  menší krabici,po jejím prozkoumání zjistíte,že je to něco vysušeného,snad medůza,soudě podle obrázku na boku krabice.Ať je to,co chce,do nádoby teď naberte vodu a nádobu pak použijte na krabici,máte světlo.Prohlédněte si sud na okraji zelené louže,pak se přepněte na Ivo,sud použijte,Ivo se s jeho pomocí dostane na druhou stanu louže.Seberte dřevěnou desku,pokuste se vytáhnout ze skály truhlu,sebrat kus gramofonu,skočit do jámy,nic z toho nejde,takže se pomocí sudu vraťte k Wilburovi.Dejte prkno Wilburovi,přepněte na Wilbura,prkno použijte na sud a přeplavíte se pro změnu jako Wilbur na druhou stranu.Seberte troubu od gramofonu,přidělejte jí na roh na zemi,zkuste na roh zafoukat,nic se nestalo.Klikněte na díru v zemi,po krátkém přemlouvání do ní Wilbur vleze a po dlouhé době opět vyleze,v inventáři máte lano a poklop od sudu.Vraťte se pomocí prkna k Ivo,dejte víko od sudu na sud,Wilbur vleze do sudu a Ivo na sudu přeskotačí na druhou stranu.Tak,to bysme měli.Dejte Ivo lano,přepněte na Ivo,lano připevněte na truhlu ve skále a vytáhněte jí.Z hlubin se přitom ozvalo podivné zařvání,ale nevšímejte si toho,to jen větříček.Bednu otevřete a prohledejte,najdete v ní obří naslouchátko.Předejte naslouchadlo Wilburovi,přepněte na Wilbura,naslouchadlo připevněte k rohu.Cvičně do rohu foukněte a pak si s jeho pomocí promluvte s monstrem v hlubinách.Odpovězte,že jste Wilbur,dostanete Artefakt,na zpáteční cestě narazíte na Munkuse,který zajal Nateho,po krátké bitce skončí Ivo bůhví kde,a Wilbur se s Nate přenese do podivné krajiny.
Kapitola čtvrtá – Zdivočelá země
Divná to země,ještě podivnější mravy,hlava nabodnutá na kůlu a přitom pořád mrkající nevěstí nic dobrého.Wilbur zmizí,Nate dostane přes hlavu a když se probere,je v podzemí a začne debatovat se zombáky.Jsem zvědav,jestli tohle uhradí pojišťovna. Po uvítacím dialogu s chlápkem,kterému pořád padá hlava,si promluvte s plačící nevěstou,pak ze sarkofágu vlevo od ní seberte kus látky a vyjděte z kobky do místnosti,v které je klaun a Gulliver-to je ten s padací hlavou.S oběma si promluvte,u Gullivera se nedá přehlédnout,že má na chlapa příliš vyvinuté poprsí-tělo není jeho,patří nějaké Esther.Rychle v místnosti posbírejte žlutou barvu,plechovku s lepidlem,nit,lepidlem potřete v inventáři kus látky a vypadněte ven do normálního světa.Ne,že by to nějak pomohlo,ale za pokus to stálo.Venku před kryptou seberte červené kamení,houbu a v popředí kus papíru,z kterého se vyklube mapa okolí-prozatím po ní není kam cestovat.Tvařte se,že nevidíte očividně živou hlavu na kůlu a paladina,který si libuje v růžové barvě a jděte doprava k táboru orků.Pokuste se otevřít bránu,na hradbu vyleze strážný a oznámí vám,že vás dovnitř nepustí,dokud z vás nebude pořádný bojovník-což se dá volně přeložit tak,že musíte mít magickou zbroj a to zas pro nás znamená plno lítání od čerta k ďáblovi.Proč jen věci nejdou aspoň pro jednou udělat snadně.Nevadí,vpravo od brány seberte kus papíru,vlevo prohledejte hromadu,seberte z ní modré květiny,několik prken,zaregistrujte přítomnost lisu a vraťte se před kryptu.Promluvte si s hlavou,patří Esther,jejíž tělo nosí Gulliver,bližší kontakt ale s hlavou nenavážete,protože vám to paladin nedovolí.Promluvte si s paladinem,pokaždé,když slyší nebo řekne „zombie“,tak si odplivne,no,osobně jsem ten poslední,který by ho za to odsuzoval.Nalevo od paladina otevřete jeho truhlu a seberte z ní růžovou kouli,opravdu zajímavá zbraň.V kopcích za paladinem vidíte indiánský stan,vydejte se do něj,vedle vchodu seberte misku,na opačné straně rozbité měchy a vzadu se zdi seberte péro.Měchy vyspravte látkou s lepidlem,vedle sedícího šamana otevřete truhlu a seberte z ní šminky,v hmoždíři roztlučte modré květiny,pak i červené kameny a nakonec si promluvte se samotným šamanem,aby náhodou nenabyl dojmu,že ho totálně ignorujeme.Vraťte se do krypty,promluvte si s Gulliverem,nakonec mu dejte měchy,promluvte si s šaškem a sejděte do kobky k plačící nevěstě.Promluvte si s ní o štítu,její milovaný pohřešovaný Maxmilián jeden měl,ale nevidí žádný důvod,proč by vám měla říkat,kde je.No,s ženskou si snad ještě dokážeme poradt,co myslíte?Seberte v inventáři papír a perem na něj napište dopis od Maxmiliána,tvořivosti se meze nekladou,pak nevěstě dopis zkuste dát,ale nechce ho,protože nemá pečeť,ach ty ženy.Vylezte nahoru,vlevo od šaška použijte dopis na svíčku,máte dopis pokapaný voskem,slezte zase do krypty,při bližším ohledání sarkofágu napravo od nevěsty najdete erb,použijte na něj dopis a potom dopis předejte nevěstě.Dozvíte se,že štít mají Ogrové sídlící nedaleko a na mapě se vám zpřístupní jejich tábor.Než se někam vydáme,všimněte si kaluže slz vedle nevěsty a rozmočte v ní drcené červené kamení,máme červenou barvu.Modrou barvu smíchejte s červenou,dostanete lila,pak modrou smíchejte se žlutou a dostanete zelenou-mísením barev můžete dostat i oranžovou,ale ta nám bude k ničemu,už tak vlastně nevíme,k čemu nám budou ty zbylé barvy.Vyjděte z krypty,jděte k šamanovi,promluvte si s ním o paladinovi,po chvilce přemlouvání(řekněte šamanovi,že je to váš přítel) vám pro něj vyrobí nápoj,pokud bude mít potřebné ingredience.Ach jo.Vraťte se k paladinovi,na zem,kam si odplivuje,postavte misku,potom si s ním promluvte,nejdříve o vlasech,dostanete jeho hřeben,potom s ním tak dlouho mluvte o zombie,až naplive plnou misku,tu pak seberte.Jděte do krypty k nevěstě,prohlédněte si urny po levé straně a urnu paladina seberte.Jděte do šamanova stanu,promluvte si s ním,Nate mu dá postupně všechny potřebné věci,s nápojem jděte k paladinovi a přemluvte ho,aby se napil.Řekněte mu,že nápoj obsahuje nula kalorií,dejte mu nějaký vznešený název,nakonec se Nate přetransformuje do paladina.Coby paladin vlezte do krypty,předvedete tam show,pak se Nate vrátí opět do svého těla.Protože paladin nás už neotravuje,seberte hlavu z kůlu,vejděte do krypty a hlavu dejte Gulliverovi,nebo tedy vlastně Esther,kdo se v tom má vyznat.Láska na první pohled,následuje poněkud nechutná líbací scéna(to si fakt mohli nechat na později,až u toho nebudou kamery),potom si s Gulliverem-Esther promluvte,bude potřebovat blesk k oživení monstra,na kterém pracuje,a odejde ven před kryptu.Zajděte k šamanovi,k další spolupráci budete potřebovat magické houby.Odejděte do krypty,promluvte si s šaškem o houbách,potom na houbu v inventáři použijte lila a pak zelenou barvu.Tak,to bysme měli,ještě houby trochu okořenit,vyjděte ven,dejte houbu Gulliverovi-Esther,vytře si s ní podpaží a magická houba je hotová.Blueeeh.Ještě si s Gulliverem popovídejte o počasí a vraťte se k šamanovi,dejte mu houbu a požádejte ho,aby nějak zařídil blesky,když už je šaman.Dostanete od něj papír s návodem na přivolávání deště,jděte ke Gulliverovi,postavte se na místo mezi ním a stromem vpravo(místo se dost těžko hledá,prostě někam stoupněte,použijte papír a tuhle proceduru opakujte,dokud se netrefíte),použijte návod na tanec,pokud jste se postavili správně,začne Nate tančit.Tanec sestává z mačkání šipek na klávesnici tak,jak se vám zobrazují,máte možnost 2x se splést,pokud se během tance spletete vícekrát,budete muset začnout tanec znova.Je to poměrně jednoduché,mačkáte vždy současně dvě šipky,když se to mě podařilo na pátý pokus,vy budete určitě úspěšnější.Pokud zatančíte správně,zahřmí,z oblohy sjede blesk(přímo do Nate) a Gulliver odejde podívat se na svoje monstrum.Vlezte do krypty,po rozmluvě se spokojeným Gulliverem máte na mapě nyní přístupná tato místa-Dračí jeskyni(vpravo uprostřed),,doupě Ogrů(nahoře uprostřed),a jeskyni skřítků(vlevo dole),na můj vkus se toho nahromadilo nějak moc,měli bysme s tím něco začnout dělat.Jděte po mapě do doupěte Ogrů,hned po vstupu si po levé straně všimněte díry na okraji srázu,někdo by do ní mohl spadnout,tak přes ní položte prkna z inventáře.Pokračujte pak až k Ogra dvojčatům,prohlédněte si mísu s jídlem na zemi,spíše než mísa vypadá jako štít.Promluvte si s dvojčaty,nejdříve jako s celkem,ujasníte si,že levá hlava je Grump,pravá Zloff,a že Grump by pořád jen žral.No,na začátek informací dost,promluvte si s Grump hlavou,dozvíte se,že Zloff je tak trochu alkoholik,pokud mu donesete Ogre koktejl,bude se moci Grump najíst,Grump vám taky řekne,jaké suroviny potřebujete na výrobu koktejlu.Hodnej Grump.Můžete si promluvit i se Zloff,aby se necítil ukřivděný a pak se po doupěti porozhlédneme.Otevřete skříň vlevo od Grump,najdete v ní koktejlové paraple,z vršku skříně seberte koktejlovou sklenici,vlevo od skříňě otevřete pytel a seberte z něj jablka.Ještě seberte destilační hadici a vraťte se před kryptu.Jděte doprava k táboru,do lisu strčte jablka a vylisujte z nich,co se dá.Jděte do stanu k šamanovi,na kotel použijte hadici a potom v kotli jablečnou šťávu destilujte,celkem 3x,dokud nezískáte pořádný Ogre alkohol.Do koktejlové skleničky dejte paraple,zalijte to alkoholem a jděte k Ogrům.Koktejl nabídněte hlavě Zloff,ta sice vytuší,že něco na ní chystáte,ale pozdě,Grump jí omylem sklenicí oslepí a pak vyprázdní štít.Teď by se dal sebrat,tedy,nebýt toho,že proti vám stojí monstrum,které je z poloviny naštvané,že nevidí,z poloviny proto,že má pořád hlad,a mává kolem sebe kyjem-moc jsme si teda nepomohli.V inventáři spojte paladinovu kouli s provázkem a hoďte koulí po dvojčatech,začnou vás honit a vletí do zamaskované díry.Tak,to bysme prozatím měli,seberte štít,vyslechněte si jeho proslov-nevýhoda magických předmětů,jsou příliš užvaněné,a jděte se po mapě podívat do dračí jeskyně.Drak je mírně depresivní,tak s ním rychle absolvujte nezbytnou debatu,co kdyby to bylo nakažlivé,potom v jeskyni seberte kladivo,kleště,kamenou nádobu a kámen.Kámen na kovadlině rozbijte kladivem,najdete v něm kamenný krystal,a protože tady toho prozatím víc nevymyslíme,půjdeme po mapě na návštěvu k trpaslíkům.Na oltáři vidíte magickou helmu,ale ať řeknete cokoli,nakonec to vždycky skončí stejně-trpaslíci vás vytlačí ven před jeskyni.Tak jo,šmejdi mrňavý,koledovali jste si o to,máte to mít.Vraťte se do jeskyně,je v ní trochu tma,ale nějak se v ní snad zorientujete.Na první odbočce vlevo zaregistrujte bazén s vodou,když nakouknete do odbočky vpravo,uvidíte dva trpaslíky kolem nějakého přístroje a taky,že jeskyně vzadu pokračuje někam dál.Pozor-pokaždé,když vás trpaslíci uvidí,vyhodí vás před jeskyni a můžete cestu začít znova,takže se chovejte nenápadně a snažte se,aby vás nebylo vidět.Prozatím tyhle dva trpaslíky necháme na pokoji,jděte chodbou nahoru,a pak hned doleva,přijdete do jeskyně,v které je uprostřed oheň a vpravo od něj nádoba na vodu.Všimněte si pochodujícího trpaslíka,jakmile se od ohně otočí a začne mašírovat k zadní stěně,vystartujte,seberte vak na vodu a vraťte se do chodby,než vás uvidí.Vraťte se k bazénu s vodou,naberte vodu do vaku,vraťte se na poslední rozcestí,místo doleva k ohni jděte doprava,na dalším rozcestí opět doprava,přijdete do prázdné místnosti,seberte z ní dynamit,ten se vždycky hodí,a pod modrou lampou najdete klíč.Vyjděte z místnosti,dejte se směrem vlevo a nahoru,najdete jeskyni s trpaslíkem a loučí na zdi.Hezky zdálky hoďte na louč měch s vodou,v jeskyni je teď tma,takže se v ní můžete pohybovat bez toho,že by vás někdo viděl.Seberte louč,kterou jste předtím uhasili,pokračujte dál dozadu,dojdete k závalu.Dejte do něj dynamit,ale díky naší krátkozrakosti jej teď nemáme čím zapálit,nevadí,to se nějak dořeší za pochodu.Vraťte se chodbou do jeskyně s ohněm,ve správný moment,kdy se nikdo nebude dívat,do ohně strčte louč-druhou možností je,že se přenesete k šamanovi a zapálíte si louč na jeho ohništi.Jděte do jeskyně na začátku se dvěma trpaslíky,z židle vlevo seberte plyšového medvěda a položte ho na pravou židli,trpaslíci se začnou mezi sebou hádat a z jeskyně odejdou.Pokračujte jeskyní do zadní místnosti,truhlu otevřete klíčem,uvnitř najdete magnet.Spojte si v inventáři magnet s provázkem,jděte k závalu,na dynamit použijte zapálenou louč a po výbuchu můžete pokračovat jeskyněmi dál-po výbuchu se práší,takže vás už žádný trpaslík neuvidí.V jeskyni vlevo zaregistrujte žílu ve skále a pokračujte pak doprava až k místu nad oltářem a helmou.Použijte na helmu magnet na provázku,až se helma začne vznášet,Nate k trpaslíkům promluví a ti helmu raději odnesou ven před jeskyni-Woozaa je mocný a jistota je jistota.Sejděte dolů k oltáři,trpaslíkovi dejte kamenný krystal,zatímco je pryč,seberte se země dračí hlavu a z oltáře kus zlata.Jděte ven před jeskyni,buď celým komplexem chodeb zpět,nebo se mapou přeneste někam jinam a pak znova k trpaslíkům,a helmu seberte.Přeneste se k drakovi,dračí hlavu nasaďte na přístroj v podobě draka,který visí nad lávou,potom opraveným potrubím pusťte lávu.Zlato dejte do kamenné nádoby,nádobu do pece,potom jí z pece kleštěmi vytáhněte,použijte na přístroj vlevo na výrobu mincí a udělejte si jednu minci.Minci dejte drakovi,Nate prohrabe drakův úkryt a zjistí,že meč je v dezolátním stavu,najde manuál,jak se magický meč vyrábí a taky hlavici krumpáče.Vraťte se do trpasličích jeskyní,jděte až do jeskyně,kde jste viděli na stěně žílu,se země před žílou seberte kus dřeva,spojte ho s hlavicí krumpáče a nakopejte si trochu mědi.Vraťte se k drakovi,měď dejte do kamenné nádoby,tu pak do pece,z pece jí vytáhněte kleštěmi,ochlaďte ve vodě vedle kovadliny,potom měď položte na kovadlinu,Nate do ní bude mlátit tak dlouho,až jí vyleveluje na level 98.Položte meč na kovadlinu,Nate ho trochu vyková,potom si promluvte s drakem,urážejte ho tak dlouho,dokud se vám v menu neukáže nabídka,aby vám drak pomohl,použijte jí,drak je tak nažhavený,že se mu podaří vyplivnout ze sebe oheň a kouzelný meč je na světě.Děs,tři magické věci a jsou ukecanější než slepičí farma,přeneste se před kryptu,jděte doprava,promluvte si se stráží,ukažte,co všechno máte-tedy,ne všechno,ale jen co se výstroje týče,jste vpuštěni do tábora.A my se podíváme,jakpak se asi daří Ivo.
Ivo
No to je nádhera,Ivo je v kobce,visí za ruce nad zemí,zakovaná v řetězech,ještě by to chtělo devítiocasou kočku posázenou hřebíky-ale no tak,na něčem jsme se dohodli,nepamatuješ?Pamatuju,ale bylo to silnější než já,kde jsme to jen-jo,visí,za ruce.Fajn.Obhlédněte situaci,vedle vás visí jakési podivné stvoření,vpravo na telefonní budce sedí Tchiep-Tchiep,pokud si myslíte,že vaše situace není dostatečně beznadějná,s ptákem si popovídejte,potom promluvte na stvoření visící vedle vás,po krátké debatě proteče stvoření okovy na podlahu a můžete ovládat jak jej,tak i Ivo.Protože kromě citoslovců toho stvoření moc *nenamluví(viz Dodatek)*,tím spíše aby se představilo,rozhodl jsem se mu říkat Adalbert,ignorujíc,co tvrdí popiska.
Adalbert
Seberte se země před Ivo tyč,z kostry vedle pentagramu utrhněte kus látky a tyč s ní omotejte,potom vylezte dveřmi ven.Vedle sebe vidíte trola,má klíče,ale nejdou sebrat.Slezte směrem doleva k potrubí opřenému o zeď,shoďte ho na zem a 3x ho posuňte tak,aby jeho zadní část mířila co nejvíce dopředu,a jeho přední zahnutá část mířila do okénka,za kterým je kobka s Ivo.Vraťte se k trolovi,za jeho zády seberte gumového netopýra a směrem vpravo odejděte na střechu.Barel uprostřed otevřete 3x za sebou,nakonec v něm najdete obrázek,jděte doleva,do černé tekutiny namočte tyč omotanou hadrem,potom strčte do koule vedle černé tekutiny.Vraťte se směrem doprava k robotovi,vedle něj seberte polštář a slezte opět ke trolovi.Strčte tyč do ohně a potom trola podpalte,až uteče,seberte klíče,které po něm zůstaly.Jděte dolů k prknu,které předtím katapultovalo vypuštěnou kouli a položte na prkno polštář.Vraťte se na střechu-pokud byste nyní chtěli osvobodit Ivo,nepomůže to k ničemu,protože trol se zas vrátí před dveře-a na střeše opět strčte do koule,zůstane na prkně na polštáři.Slezte dolů,strčte do koule a pokud jste potrubí správně nastavili,koule skončí v kobce u Ivo.Vraťte se do kobky,klíčem Ivo osvoboďte nohy,o ruce už se Ivo postará sama(sice bych řekl,že po hodině visení za ruce ve vzduchu bude mít klouby v takovém stavu,že když provede veletoč,ruce jí už upadnou úplně,ale co,moje ruce to nejsou),potom dejte Ivo všechny věci,které jste posbírali-z gumového netopýra má ooobrovskou radost,ostatně jako každá žena,který tak cenný dar dostane,potom se na Ivo přepněte.Seberte kouli,prohlédněte si páky vlevo u dveří,páku vpravo od pentagramu a promluvte si skrz mříž s profesorem,kvůli kterému místo abysme leželi na pláži,cestujeme a trávíme čas v kobkách nebo jeskyních.Na dveře dejte obrázek,jděte k mučicímu stroji,natáhněte do něj gumového netopýra,vložte kouli a přepněte na Adalberta.Vylezte ven,klikněte na trola,bude vás následovat do cely a Ivo ho sejme.Dobrá rána,Ivo.Vylezte ven,pořád coby Adalbert,jděte až na střechu a vlezte do džbánu vpravo.Přepněte na Ivo,vylezte ven,seberte kladivo a potom pochodní zapalte prapor.Automaticky se přepnete na Adalberta,až odejde robot,jděte doleva k lebce,seberte z ní pergamen a opět vlezte do nádoby.Až se robot vrátí,vylezte z nádoby,jděte do kobky a pergamen použijte na mříž.Přepněte na Ivo,do zmrzlé mříže uhoďte kladivem a profesor vyleze ven.Promluvte si s ním,dá vám svůj univerzální paklíč,jděte na střechu,paklíčem otevřete truhlu,seberte mince a vraťte se do cely.Klikněte na páku vlevo,nebo vpravo,společně s MacGuffin páky stisknete a uprostřed se otevřou dvířka.Seberte z nich telefonní seznam,promluvte si s profesorem a dejte mu telefonní seznam i mince.
Nate
Po příchodu do tábora se dostaví i naše stará známá Zazi,bude s Nate bojovat.První disciplínou je vrh špalkem do dálky,promluvte si s Orkem,hodí Zazi,hodí Nate a je jasné,že tímhle způsobem turnaj nevyhrajeme.Nalevo si prohlédněte pařez,promluvte si s termity,když jim donesete vhodné dřevo,tak vám pomůžou.Za dřevěným soutěžním špalkem ještě utrhněte jednu větev,bude se časem hodit,a odejděte směrem doprava.Po obou stranách obrazovky si můžete prohlédnout pánev,želví štít,štít a velkou černou pánev-pokud si nechcete zkomplikovat život,doporučuji s nimi prozatím nemanipulovat.Promluvte si s obchodníkem,pak vlezte do stanu,až odejde černý zakuklenec,promluvte si s Wilburem a potom v zadní části stanu seberte kus dřeva s přiloženým dopisem.Vraťte se na první nádvoří,dejte termitům dřevo,zaregistrujte měřicí pásmo za orkem,dřevo s termity použijte na soutěžní špalek a potom špalkem hoďte.Sice jste viditelně nehodili ani teď tak daleko jako Zazi,ale kupodivu pásmo hlásí,že ano,takže jste první disciplínu vyhráli.Odejděte doprava,promluvte si s Orkem,střílí se teď šípem,Zazi trefí střed a vy nemáte ani luk,tak to je trapas.Odejděte opět doleva,promluvte si se zakuklencem vlevo,potom s prodavačem vpravo a opět se zakuklencem,ten odejde.V inventáři spojte péro s větví,máte alespoň šíp,odejděte směrem doprava a zase se hned vraťte,zakuklenec je zpět a dá vám luk.Jděte zase doprava,vejděte do stanu,prohlédněte si kostru a kus z ní seberte,spojte s klackem a máte šíp i se špicí.Vylezte před stan a šíp použijte na terč-tak takhle to skutečně nepůjde,to dřív zabijete sebe než trefíte terč.Použijeme tedy osvědčenou Neo Zen Budhistickou metodu „není důležitá cesta,ale cíl“-Štít napravo od vchodu do stanu natočte jedenkrát,černou velkou pánev vpravo dvakrát a pánev vlevo u dveří na první nádvoří natočte jedenkrát.Želvím štítem nepohybujte.Když nyní vystřelíte,pokud máte vše dobře nastaveno,strefíte desítku,stejně jako Zazi,takže je to plichta,bude to chtít  ještě trochu vylepšit.Jděte doleva,obchodník má magický předmět,když si s ním zahrajete,tak vám ho dá.Promluvte si vlevo se zakuklencem(není vám divný,jak nám ten člověk ochotně pomáhá?..mám tušení,že toho ještě budeme litovat),dostanete od něj papír s odpověďmi(nezapomeňte si papír pravou myší přečíst),jděte k obchodníkovi,promluvte si s ním a dostanete magický kámen.Vraťte se na druhé nádvoří,kámen připevněte na terč,když teď vystřelíte,Zazi netrefí,vyhrajete a můžete odejít na první nádvoří na třetí disciplínu-běh.Když se po velmi,ale opravdu velice dlouhé době Nate dobelhá před tábor a chce padnout před branami,Ork mu oznámí,že Zazi se někde ztratila,takže pokud Nate těch pár metrů překoná,vyhraje.I stalož se,kterak Midnajt předpověděl.Amen.
Wilbur
Jste sice volní,ale bez Artefaktu,kvůli kterýmu se tady plácáte od začátku,tak to teda ne.Vlevo seberte ve stanu klubko,vyjděte před stan,z terče seberte magnet a připevněte ho na klubko.Promluvte si s Orkem,dostanete od něj krabičku,otevřete jí a manuál si přečtěte,dvakrát.Jděte na první nádvoří,na druhém stanu vlevo od vchodu je anténa,pomocí magnetu jí stáhněte dolů a v inventáři jí spojte s mithrilovou folií.Vraťte se do stanu a použijte ten spletenec drátů,který máte v inventáři,skříňka je vaše,jen jí nějak dostat ven ze stanu.Jděte na první nádvoří,promluvte si s termity,naskáčou vám do inventáře,jděte do stanu a sledujte,jak je všechno zase špatně.Nakonec vás Ivo přenese do minulosti.
Nate
Neříkal jsem,že ta obětavost zakuklence je podezřelá?Takže teď je na nás,abychom původnímu Nate hledali všechno,co potřebuje.Vlezte dovnitř,seberte za Orkem jeho pásmo,vyjděte zase před tábor a prohledejte hromadu,najdete splasklý míč.Pokračujte doleva,promluvte si s šaškem před zavřenou kryptou,potom si prohlédněte tři hroby,promluvte opět s šaškem a máte dřevo pro termity.Jděte do šamanova stanu,pásmo vyvařte v kotli,pak si s  šamanem promluvte,dal by si loka ohnivé vody,jak už mají šamani ve zvyku,když jim dojdou lysohlávky.Vydejte se po mapě k drakovi,seberte měděný kotel a přestěhujte se po mapě do doupěte Ogrů.Promluvte si s dvojčaty,trčí pořád v jámě a oznamte jim,že jste Ma’Zaz,potom prohledejte skříň,seberte měděné hrnce a drát.Splasklý míč použijte na ohniště a balón k vytažení dvojčat je hotový.Vraťte se do tábora,pásmo položte,odkud jste ho sebrali,jděte do stanu a dřevo položte na jeho místo vzadu na polštář.Odejděte na nádvoří podívat se,jak Nate vítězí v první kategorii.Vraťte se na první nádvoří,předáte automaticky Natemu papír a odejdete před tábor.Vraťte se,za měděné hrnce kupte u obchodníka láhev kořalky,jděte k šamanovi,láhev mu předejte,kost,kterou vám dá,spojte v inventáři s drátem a vraťte se do tábora.Až předáte Natemu luk,jděte na druhé nádvoří,pak se vraťte na první nádvoří,promluvte si s obchodníkem a dostanete kouzelný prstem.Vydejte se po mapě k Ogrům,prsten na dvojčata použijte,až vyrazí na válečnou stezku proti Zazi,vraťte se do tábora.
Wilbur
Do pytle,který máte v inventáři,strčte Artefakt.
Ivo
Vyjděte z kobky a jděte na střechu.
Hráči
Odložte myš,pohodlně se usaďte a vychutnejte si konec příběhu.

*Dodatek
Zde poněkud dochází ke kulturnímu konfliktu,stvoření z našeho úhlu pohledu sice nemluví,ale vše je relativní.Existují národy,které dokáží pro jeden předmět používat padesát i více různých názvů podle momentálních okolností(slunce zapadající,slunce zapadající a obklopeno duhou,duhou obklopené zapadající slunce,v záři kteréhož se vznáší albatros,to jen jako ukázka),na straně druhé znám člověka,který si po většinu života vystačí se třemi slovy,z čehož dvě jsou citoslovce,nepublikovatelná,a třetím slovem je „pivo“.Takže tvrdit o někom/něčem/ pouze na základě toho,že mu nerozumíme,že dotyčný nemluví,je krátkozraké a svědčí to o aroganci lidstva,které se domnívá,že je na evolučním žebříku nejvýše.Tento dojem je navíc nelogická blbost,protože evoluční žebřík musel nejdříve někdo postavit…JM_K  
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky The Book Of Unwritten Tales

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Prosím o radu

(Naďa, 15. 11. 2015 23:05)

Mám problém v této části: Po příchodu do bažin prozkoumejte strom,který vypadá,jako by se zúčastnil natáčení Vřískotu,najdete na něm něco červeného,neodvažuji se hádat,co,i translátor zalezl zahanbeně do rohu při spatření slova schweißaxerin.
V bažině jsem byla dřív, než jsem se musela podívat sem. Předpokládám, že to něco červeného jsem už vzala, ptž nyní to tam není, jenže u sebe to nikde nemám a ve hře na listu, který obsahuje seznam toho, co musím najít, to také není odškrtnuté. Mohl by mi někdo poradit? Nemohu se dostat dál :(

Re: Prosím o radu

(Midnight_Knight, 18. 11. 2015 18:58)

Ahoj
Při bližším zkoumání návodu jsem zjistil,že se vloudila chybička-teda konkrétně není tam všechno.Teda vlastně všechno tam je,ale dost zpřeházený.To zmíněný červený ze stromu je red devils armpit,neboli červený ďáblovo podaží(časem jsem získal anglickou verzi hry)-jestli ti to pomůže v hledání v inventáři,ale podstatný je,že beetle antler(broučí rohy),který dostaneš od myšáka,musíš rozdrtit v hmoždíři a zelený sliz dát do lisu,aby z něj byl extrakt.Hodím sem seznam všech ingrediencí,celkem jich je 6:
red devil armpi-na stromu v bažinách
bone worms-kostlivcový červi,taky v bažinách,v pravé části.
ghost mushroom-duchařská muchomůrka-u vraku lodi,v levé části obrazovky
mouldy slime-zelený sliz-najdeš v kanále
beetle antler-broučí roh-dostaneš od myšáka
asthmatic fat grubs-astmatický červi,najdeš přímo u čarooděje vedle lisu.
Pokud máš všechy tyhle věci,sliz rozlisovaný a broučí rohy rozdrcený,mala bys mít všechny položky odškrtnutý..:-)
Snad to pomohlo.
M_K

jednička super

(MIC, 28. 4. 2014 15:05)

tahle jednička je super hra. škoda, že dvojka je jen tak krátká

pomoooc :D

(Esterka, 7. 10. 2012 15:25)

prosím ten Nate nechce vzít urnu a pořád u toho jen cosi mele, ale nechce najde tam nic vzít, pořád je tam ta lupa :( a kvůli tomu nemůžu dál...