Amnesia: The Dark Descent – An Unfinished Task: The Beginning
Autor návodu: Michal Paclt (mitch.mp@seznam.cz)
ÚVODEM
Temnota se rozprostřela nad vaší zemí. Nic si nepamatujete a nechápete co se kolem vás děje. Musíte stůj co stůj tyto záhady objasnit. – Jedná se o hrůzostrašné a depresivní dobrodružství ze světa Amnesie, které rozhodně ční nad průměr. Příjemným zpestřením hry jsou halucinace a jejich prolínání s realitou. Zřejmě měl vzniknout i další díl hry, ale pravděpodobně se tak nestalo.
- - - - -
Sewers
Hra začíná vaším pádem do hluboké šachty. Vstupte do nedalekých dřevěných dveří a na konci chodby leží dokument So it beginns... a vpravo u stěny Key. Odklopte víko truhly a seberte 3 křesadla. Vraťte se do první chodby a klíčem si odemkněte kované dveře. V louži oleje leží lucerna. Na konci odklopte mřížový poklop v zemi a seskočte dolů. Pokračujte zatopenou chodbou a na rozcestí zahněte vlevo. Zatáhněte za páku na stroji a vraťte se na rozcestí. Jděte dál rovně a na konci jsou otevřené padací dveře, kterými projděte. Z dřevěné desky vpravo seberte Castle Key: Sewers, odemkněte si tímto klíčem dveře do další úrovně a vejděte do nich.
West Wing
Vstupte do místnosti, která je celá od krve. Na stole vlevo je dutá jehla a vedle jehlanu vpravo leží na zemi kladivo. Jděte k zamčeným dveřím vpředu a poté se otevřou jedny z postranních dveří. V malé místnosti seberte dokument Where is he?! a vzadu u kbelíku leží páčidlo. Vraťte se do velké místnosti s jehlu použijte na zámek mřížových dveří vlevo. V místnosti za dveřmi najdete na zemi obřadní dýku. Můžete s její pomocí zabít vězně, ale pokud chcete dosáhnout dobrého konce hry, nezabíjejte ho. Vyjděte zpět do velké místnosti a jděte ke dveřím vlevo. Vylomte je pomocí páčidla, avšak podivná síla vás odmrští zpět. Seberte ze země u dveří znovu páčidlo a opět dveře vylomte. Na dveře v další místnosti použijte kladivo a ty se poté zpřístupní. Za vámi uhání monstrum, takže se ukryjte za dveře rovně před vámi. Počkejte až monstrum rozbije dveře a poté se rozpadne na prach. Vyjděte zpět do místnosti a pokračujte do dveří vpravo. V prostřední zásuvce komody jsou 2 křesadla a poté oknem sledujte co se bude dít v sousední místnosti. Následně vejděte dveřmi do místnosti a ze zásuvky na zemi vlevo seberte OLEJNIČKU a ze zásuvky v komodě laudanum. Pokračujte do chodby a v místnosti na konci seberte z podstavce Castle Key: West Wing a dokument Getting Warmer. Nyní se vraťte zpět do velké místnosti a klíčem si odemkněte dveře naproti. Pokračujte stále vpřed podivnou pokroucenou chodbou a vejděte do dveří do další úrovně.
Cellar
Gravitace je podivně převrácena. Přeskákejte po stěnách stolů ke dveřím, které otevřte a vstupte do nich. Konečně se vrátíte do reálu. Vlevo leží na velké bedně křesadlo, o kousek dál na polici regálu A Key a poté vejděte dveřmi do malé skladištní místnosti, kde za bednami leží lektvar zdravého rozumu a další 2 křesadla. V pravé části místnosti je regál a na něm OLEJNIČKA a ještě 2 křesadla. Vzadu je pak psací stůl a v jeho přihrádce další OLEJNIČKA. Klíčem si odemkněte dveře vpravo a v následující místnosti jsou vpravo na regálu 2 křesadla a v přihrádce psacího stolu Barn Key a dokument Farm Work: Page 4. Vraťte se do velké místnosti a jděte ke dveřím vpravo, které po chvíli rozbije monstrum. Jděte do chodby a přenesete se opět do podivného snového světa. Projděte mezi pavučinami rudého slizu a vstupte do dveří do další úrovně.
Outside
Jděte k velké soše anděla a poslechněte si co vám chce říct. Vlevo u domu je přístřešek a v regálu pod ním 2 OLEJNIČKY a 3 křesadla. Na dveře tohoto domu použijte klíč z inventáře a vejděte do domu.
Barn
Ve skříni vlevo jsou za předměty laudanum a lektvar zdravého rozumu. Na druhé straně místnosti je vězeňská cela a pod postelí leží Thief's Key a dokument Here Lays My Enemy... Na druhé straně místnosti se objevilo monstrum, tak kolem něj rychle proběhněte a vyjděte zpět na nádvoří.
Outside
Klíčem si odemkněte dveře domku vlevo a vstupte.
House 2
Prohledejte přihrádku zadního psacího stolu a seberte lektvar zdravého rozumu. Prolezte oknem ven a vzadu seberte Neighbor Key a dokument We did nothing to do this... Tím máte v této úrovni splněno a vraťte se na nádvoří.
Outside
Klíčem si odemkněte poslední dveře vlevo a vejděte.
Ending
V truhle před vámi je OLEJNIČKA. Obraz na stěn vpravo se dá odstranit. Za ním je výklenek, který je však prázdný. Na psacím stole leží dokument …, pod stolem OLEJNIČKA, v přihrádce laudanum a v zásuvkách 2 křesadla. Vzadu na stěně je páka, kterou zatáhněte směrem nahoru. V místnosti se odklopí regál. Slezte dolů do tunelu a prolezte na konec. Vyjděte po schodech nahoru a na konci je psací stůl, kde leží pilka na kosti, dokument And ever so close... a v přihrádce OLEJNIČKA. Sestupte po schodech dolů a pilku použijte na prkna vlevo. Vzadu v místnosti je hořák a na něm leží A Hot Key. Jděte po schodech zpět nahoru a klíčem si odemkněte druhé dveře vlevo. V chodbě jsou vlevo spuštěné padací dveře, takže jděte do dveří vpravo. Na konci je pod deskami na psacím stole Machine Room Key a v přihrádce další OLEJNIČKA. Vraťte se zpět do chodby v prvním patře a dveře vpravo rozbije monstrum. Za nimi najdete 2 křesadla a vzadu u stěny na zemi lektvar zdravého rozumu. Vlevo za bednami je OLEJNIČKA a další 2 křesadla. Zdobené dveře si odemkněte klíčem a octnete se ve strojovně. Přeskákejte přes balvany a zatočte dřevěnou klikou nadoraz. Jděte zpět do chodby s padacími dveřmi, protože ty jsou nyní otevřené. Jděte stále vpřed, přeskákejte po objektech až dorazíte ke vznášející se bytosti. Nyní máte na výběr ze dvou možností, jak hru zakončit.
- Až bytost domluví vražte do ní obřadní dýku, kterou máte v inventáře za předpokladu, že jste nezabili vězně v cele v úrovni West Wing. Pokud jste vězně zabili máte smůlu.
- Nedělejte nic a po chvíli přiběhne monstrum, které vás srazí k zemi a pošle na začátek hry.