Jdi na obsah Jdi na menu
 

Amnesia: The Dark Descent – Destiny Rebellion

Autor návodu: Michal Paclt (mitch.mp@seznam.cz)

ÚVODEM

Jedná se o unikátní uživatelský mód od slovenského autora, který svým rozsahem překonává většinu uživatelských módů. Je zhruba stejně dlouhý jako The Great Work a to už je co říct. Rozhodně vás čeká řada neokoukaných úrovní a modelů, které autor importoval z Machine of Piggs nebo Penumbry. Rozhodně výrazně nadprůměrná záležitost, kterou mohu jedině doporučit.

POZNÁMKA

Návod je psán pro verzi s neoficiálním slovenským překladem. Předem se omlouvám, jestli jsem nějaký název nesprávně opsal nebo vyskloňoval.

ACHIEVMENTY (úspěchy)

Jedná se o nepovinnou složku hry. Pokud ve hře nějak postoupíte dál nebo vykonáte něco mimořádného, objeví se vám zápis v dokumentech, v kategorii Deníky. Bohužel jsem achievmenty nesledoval zas tak důkladně, takže nemohu podat úplně vyčerpávající informace. Navíc Achievment 8 se mi získat nepodařilo. Zřejmě jsem nenašel poslední tajný předmět (první dva jsou mobil a cigareta).

Achivement 1 – za dokončení tutoriálu (výcviku v úvodu hry).

Achievment 2 – za projití zábavním parkem v 1. kapitole, aniž byste zemřeli.

Achievment 3 – za úspěšný vytvoření mezidimenzionálního portálu na konci 1. kapitoly.

Achievment 4 – za nalezení super tajné oblasti.

Achievment 5 – za objevení neznámé entity na prostranství před hradem (je to jeskyně vlevo).

Achievment 6 – za nalezení obrovské krabice s léky.

Achievment 7 – za mučení nevinného tvora.

Achievment 8 – ?

Achievment 9 – za dokončení nepovinné úrovně Klaustrofóbia v 5. kapitole.

Achievment 10 – za dokončení hry dobrým koncem.

- - - - -

Úvod

Po spuštění hry máte několik možností, co udělat. Nejprve však seberte ze stolu vpravo dokument UVOD a dokument Dolezita varovania. Tlačítkem příběh spustíte příběh od začátku, prostředním tlačítkem se přenesete do místnosti, kde si dalšími tlačítky můžete navolit jednotlivé kapitoly hry (m. j. je zde k sebrání dokument VYBER KAPITOLY) a posledním tlačítkem se přenesete do tutoriálu.

KAPITOLA 1 – SÁM PROTI ČASU

Cintorín

Vyjděte ven z hřbitova a vydáte se tak k vesnici.

Vonkajšok

Vlevo si jděte prohlédnout mapu, abyste se do budoucna dokázali ve vesnici zorientovat, a poté jděte stále vpřed a vejděte do Rolfova domu.

Rolfov dom

Jděte do dveří vlevo a za druhými dvířky vpravo najdete lékárničku. Pokračujte do koupelny, kde seberte vpravo 3 křesadla. Vraťte se do vstupní chodby, vyjděte po schodech nahoru a jděte do prvních dveří. U obrazu zapalte svíčku a vezměte si svou odměnu – lékárničku. Ze stolu vpravo seberte lucernu, dokument Osobne poznamky Ralfa Siffera, pakľúč, VELKOU OLEJNIČKU, 2 křesadla a VĚDECKOU KNIHU. Jděte zpět do chodby a vejděte do sousedních dveří. Zde seberte z jedné zásuvky komody OLEJNIČKU. Vraťte se do chodby, sestupte po schodech dolů a vstupte do místnosti vlevo. Dejte do knihovny chybějící knihu (máte ji v inventáři) a regál vpravo od vás se odsune. Běžte se podívat ke stroji času a seberte z panelu vlevo dokument NAVOD NA OBSLUHU. Tím máte prozatím vše splněné a vydejte se do ulic.

 

Vonkajšok

Vyjděte ven a můžete se podívat vlevo do domu Umbakarny, kde seberte dokument Dom Umbakarny. Podle mapy najděte Lekársky dom, odemkněte si jeho dveře paklíčem a vstupte dovnitř. Ze stolu seberte dokument Informácie pre pacientov. Vzadu v truhle leží Modrý zázrak a vlevo za obrazem je v tajném výklenku nukleárna tyč 1. Poté vyjděte zpět do ulic a nyní jděte pro nějaké zásoby do domu na rohu vesnice, kde důkladně prohledejte celou místnosti. Posbírejte dokument SOUVENIRY, OLEJNIČKU, a 9 křesadel. Poté jděte do centra vesnice, kde u odpadkových košů najdete další OLEJNIČKU a také křesadlo. Vedle košů je možné vylézt na vrchol plotu. Nahoře se otočte čelem vzad a doskákejte až k místu, kde je vlevo stříška domku. S rozběhem skočte na stříšku, otočte se vlevo, seskočte na nižší plošinu a doskočte k místu, kde vám v další cestě brání střecha. Klikněte na plošinu vlevo a velkým skokem se přenesete na tuto plošinu. Zde seberte z truhly nukleárna tyč 2. Seskočte dolů a vydejte se do strašidelného domu.

Strašidelný dom

Hned za dveřmi vpravo jsou v zásuvce skříňky 2 křesadla. Jděte vpravo a dveřmi projděte do další místnosti, kde seberte dokument Vycitky. Projděte do místnosti s pavučinami a z rakve vzadu seberte nukleární tyč 3. Projděte do velké haly a z regálu vpravo posbírejte VELKOU OLEJNIČKU a 3 křesadla a v dalším rohu ještě 2 křesadla. Dveřmi projděte do spojovací chodby, kde seberte z výklenku vlevo dokument Jedovate rastliny. Sestupte do sklepa a z regálů vlevo posbírejte OLEJNIČKU, Modrý zázrak a 4 křesadla. Vzadu je ještě truhla a v ní nukleárna tyč 4. Vyjděte ven ze sklepa a ještě se můžete jít podívat do prvního patra. Vpravo v koupelně leží dokument Hrozivy strasiak a zelená chodba vlevo je pastí, kterou si klidně projděte, jestli máte chuť. Na konci ochozu jsou dveře a za nimi UKLÁDACÍ BOD. Poté se můžete vrátit zpět do ulic.

Vonkajšok

Zamiřte do Johansonova domu.

Johnasonov dom

Kliknutím na skleněné dveře jimi projdete. Vpravo vzadu leží na zemi 2 křesadla. Poté se dejte na opačnou stranu místnosti a projděte dřevěnými dveřmi. Z psacího stolu seberte dokument Moj dopis, z přihrádky nukleárnu tyč 5 a ze zásuvky 10 křesadel. Tím máte v tomto domě splněno a můžete vyjít do ulic.

Vonkajšok

Jděte do Hudobného domu.

Hudobný dom

Jděte do chodby vlevo, kde je v jednom proskleném výstavním stolku křesadlo. Vlevo na stěně je malý obrázek a ve výklenku za ním najdete nukleární tyč 6. Vejděte do dveří a z psacího stolu vzadu seberte dokument Poznámky majitela obchodného domu, z přihrádky lékárničku a ze zásuvky 3 křesadla. V místnosti si můžete z gramofonů poslechnout úryvky klasických skladeb, ale nic dalšího tu není, takže vyjděte z domu ven.

Vonkajšok

Jděte do Retro domu.

Retro dom

Vyjděte po schodech nahoru a klikněte na dveře vlevo. Projděte do zadní místnosti, kde leží na stole živá voda. Vraťte se do haly a jděte do dveří naproti. Pokračujte do dveří vlevo a z psacího stolu seberte dokument Good Old Retro a z přihrádky OLEJNIČKU. Tlačítky na stěně můžete vyvolat různé efekty z klasické Amnesie. Pak se můžete vrátit zpět do ulic.

Vonkajšok

Zamiřte k Zábavnému domu

Zábavný dom

Na začátku je UKLÁDACÍ BOD. Máte možnost jít do tří chodeb a v každé jsou dvě zábavné hry. Jestliže budete ve hře úspěšní, můžete si poté v místnosti nad recepcí sebrat ze stolu nějaké předměty. Žebříkem pak slezete šachtou zpět do recepce. Nejprve jděte tedy do pravé chodby. Při první minihře musíte pronásledovat laudanum. Seberte dokument Prvá minihra a dokument DRUHÁ MINIHRA. V místnosti vpravo je PRASA a 3 křesadla. Použijte prase na mříž a o kousek dál kliknutím seberete STENU. Rychle umístněte stěnu vpravo a pokračujte dál. Kliknutím seberte laudanum a dejte do hrochovi do tlamy. V druhé hře musíte trefit míčem neviditelného brankáře v bráně, což je docela jednoduché. Následně se vydejte prostřední chodbou a vlevo seberte dokument TRETIA MINIHRA a vpravo THE 4TH MINIGAME. V první hře musíte vyjít po schodech nahoru a naházet všechny lahvičky s chemikáliemi dolů, abyste vyhubili myši. V druhé hře jen odpovídáte na otázky, takže to je snadné. Nakonec vstupte do levé chodby, kde najdete VELKOU OLEJNIČKU a poté na stole dokument THE 5TH MINIGAME a dokument THE 6TH MINIGAME. U první hry musíte v časovém limitu najít páčidlo a poté zabít 5 monster. V jedné postranní místnosti jsou k sebrání 4 křesadla. Při druhé minihře si musíte povyskočit a sebrat z postele maso. Chodbami následujte malé pavouky a poté masem nakrmte obřího pavouka.

Vonkajšok

Posledním neprozkoumaným místem je Masiarstvo

Masiarstvo

V kbelíku je OLEJNIČKA a to je tak všechno co tu můžete udělat.

Vonkajšok

Zamiřte zpět do svého domu.

Rolfov dom

Jděte ke stroji času, zastrkejte do zdířek v panelu nalezené tyč a pak už jen sledujte co se bude dít, čímž první kapitolu zakončíte.

KAPITOLA 2 – NESPOKOJENÉ MONSTRUM

Dolné poschodie

Ze stolu seberte ČIPOVOU KARTU 1. ÚROVNĚ, použijte ji na panel dveří a vyjděte do chodby. Dále použijte kartu na druhé dveře vpravo, projděte do postranní chodby a seberte ČIPOVOU KARTU 2. ÚROVNĚ. Vraťte se do chodby a pokračujte vlevo, kde se můžete jít podívat di místnosti, kde se povalují dvě monstra. U televize leží 3 křesadla a za dvířky je lékárnička. Vyjděte ven a zpřístupněte si dveře na opačné straně chodby. Promluvte si s monstrem za oknem a poté pokračujte do temné chodby.

Rozcestie

Dejte se vpravo a seberte z výklenku sekeru. Jděte opatrně po trubkách a dávejte pozor, ať nespadnete do zelené jedovaté vody. Na konci chodby je vlevo děravá zeď a právě na ni použijte sekeru. Projděte opatrně mezi lasery a pomocí drápů z inventáře zničte dřevěné dveře vlevo. V místnosti seberte z truhly živou vodu a vraťte se do chodby. Na pravé straně je dřevěný kryt šachty, který rovněž zničte drápy. Prolezte do chodby, kde zpod stolu vpravo seberte lékárničku. Vyjděte po schodech nahoru.

Horné poschodie

Dejte se vpravo a monstrum zezadu zabijte drápy. Vstupte do úklidové komory vlevo a ze stolu seberte dokument UDRZBAR. Vraťte se do chodby a o kousek dál vejděte do dveří vpravo, kde seberte ČIPOVOU KARTU 3. ÚROVNĚ a dokument CHYBA. Vyjděte zpět do chodby a pokračujte vlevo k recepci. Ze stolu seberte dokument DATABAZA PACIENTOV a vpravo léky. Poté prohledejte skříňku a seberte mobil a OLEJNIČKU. Vyjděte z recepce zpět do zadní chodby a dejte se vlevo. Vpravo ve skříňce na zdi je lékárnička. Vstupte do dveří a dejte se vpravo. Zezadu zabijte další monstrum a dalšími dveřmi projděte do sousední místnosti, kde prohledejte skříňku vlevo a seberte z ní 6 křesadel. Nyní se vydejte na opačnou stranu chodeb, kde jsou elektronické dveře s červeným zápisem nahoře. Otevřte si je kartou, projděte na konec a ze stolu seberte dokument POSLEDNY ZAPIS a lékárničku. Vraťte se do chodby a ještě jděte do chodby s recepcí, kde použijte drápy na prkna na dveřích. Za dveřmi je místnosti, kde je ve skříňce na zdi lékárnička. Tím máte v této úrovni hotovo a můžete se vydat zpět ke vchodovým dveřím, na které klikněte.

Rozcestie

Vydejte se po trubkách na opačnou stranu chodby, kde jsou vpravo dveře na elektronický zámek. Za nimi je skladištní místnost, kde seberte z regálu OLEJNIČKU a z dvou malých truhel lékárničku, léky a 14 křesadel. Vydejte se po trubkách zpět a vpravo jsou další dveře, které si zpřístupněte poslední kartou. Projděte temnou chodbou a dostanete se tak do další úrovně.

Rolfov dom

Dostali jste se zpět do Rolfova doma, jen v jiném čase. Jděte ke stroji času, seberte dokument AKO POUZIT, zatáhněte za páku a vejděte do portálu.

KAPITOLA 3 – ZVLÁŠTNY NOVY SVET

Prostranstvo

Otočte se čelem vzad a pod přístřeškem seberte lékárničku. Nedaleko je žebřík, po kterém vylezte nahoru, přeskočte přes skálu a z plošiny seberte OLEJNIČKU a léky. V centru prostranství leží na podstavci dokument TELEPORTACNE SYMBOLY. Ostatní podstavce slouží k teleportování se do jiných oblastí prostranství. Vyzkoušejte si to a uvidíte, že vám to ušetří čas. Jinak vpravo vzadu je ještě jeden kamenný přístřešek, kde lze sebrat VELKOU OLEJNIČKU. Vydejte se do centra prostranství a klikněte na druhý podstavec a po přenosu jděte do ledové jeskyně.

Zamrznutá jaskyňa

Běžte do malé místnosti vpravo a seberte dokument Oficiálny telegram a vlevo 2 křesadla. Uchopte pochodeň, abyste v jeskyni nezmrzli, a vydejte se na cestu. V místě, kde ledová stěna blokuje cestu, je několik svíček, které zapalte křesadly. O něco dál se cesta dělí. Nejprve jděte vlevo. Vzadu je UKLÁDACÍ BOD a na stole dokument NEZNAMY DENNIK a křesadlo. Jděte mezi regály, kde najdete 2 VELKÉ OLEJNIČKY, 6 křesadel, za sudy v truhle jsou léky a na regálech vpravo další 3 křesadla. Vraťte se na rozcestí a dejte se vlevo. Přejděte most a na začátku schodiště jděte prozkoumat kout vlevo a také vpravo. Vlevo je lékárnička a vpravo je ve skříňce modrý zázrak. Sestupte po schodech dolů, vyskočte na plošinu, kliknutím seberte Zlatého orla 1 a automaticky se vrátíte do předchozí úrovně.

Prostranstvo

Nyní se pomocí teleportu vydejte k dalšímu vchodu a vstupte do něj.

Zlovestný močial

Přeskákejte po kamenech vpravo a pokračujte dál až na plošinu, na jejímž konci leží léky. Pokud byste museli udělat příliš dlouhý skok, klikněte na místo před vámi a uděláte velký skok. Vstupte do temné jeskyně, vyjděte ven, přeskočte přes záda hrochovi, jděte kousek vpravo, ale nepřeskakujte přes vodu, ale vyskákejte na skálu vlevo a dostanete se na další plošinu. O kousek dál je UKLÁDACÍ BOD a pak vás čeká jeskyně, kde je spousta monster. Na druhém konci leží na zemi dokument MARIONETTENSPIELER. Nyní musíte běžet stále vpřed a nezastavovat se. Na konci seskočte dolů a z pultu seberte Zlatého orla 2.

Prostranstvo

Dostaňte se teleportem ke vstupu do další úrovně a vejděte do něj.

Cesta do temnoty

Držte se v chodbách vlevo a v lávovém poli najdete na zemi ležet Vortex Liquidator. Vraťte se do chodeb a dejte se vlevo. Vrtačku použijte na dveře a cesta dál je volná. Ve vězení najdete vpravo dokument NEJASNY DOPIS. Vejděte do první cely vlevo a ze země posbírejte dokument ZPRAVA PRE TEBA a 3 křesadla. Vyjděte z místnosti a jděte do další cely vlevo a najdete lékárničku. Vraťte se do velké místnosti a nyní jděte do následující cely vpravo a ze země seberte cigaretu a 4 křesadla. Poté můžete ještě vylézt po žebříku nahoru, a když šikovně skočíte dozadu, budete moci ze skrýše sebrat VELKOU OLEJNIČKU a lékárničku. Jinak pokračujte do dveří na konci, projděte temnou chodbou, dejte se vpravo a vstupte do dveří do další úrovně.

Priepast temnoty

Jedinou možnou cestou běžte stále vpřed, na konci prolezte nízkou chodbou. Na podstavci však orel není. Nejprve poražte tři malé sloupky a teprve poté budete moci sebrat Zlatého orla 3.

Prostranstvo

Jděte k podstavcům u vstupu do hradu a umístěte všechny tři orly do prohlubní ve směru zprava doleva. Tím zakončíte kapitolu.

KAPITOLA 4 – LAZAROVA VÝPRAVA

Soutěska

Jděte soutěskou vpřed a vpravo leží na bedně živá voda a za jinou bednou na zemi lékárnička. Jděte stále vpřed a vstupte do volitelné oblasti.

VOLITELNÁ OBLAST

Musíte drápy z inventáře zničit 5 soch. Je snadné je nalézt; jen poslední socha je dole v kanálu pod mostem. Poté se vydejte na začátek úrovně, kde vás čeká odměna – živá voda.

Soutěska

Běžte vlevo k pavučině rudého slizu a rozbijte ji drápy. Projděte jeskyní, vyjděte ven a vpravo najdete dokument NEZNAMY LIST a lékárničku. Projděte na konec oblasti a poté se přenesete do další úrovně.

Posledný orol

Drápy zničte dveře a octnete se v sálu plném monster. Projděte na konec a kliknutím seberte Zlatého orla 4. Přenesete se zpět před hrad, kde orla automaticky u umístíte na své místo a cesta do hradu je volná.

KAPITOLA 5 – KLAUSTROFÓBIA

Vstupní hala

Za vašimi zády leží na podstavci dokument SUMAR PRÍBEHU. Když se vydáte do levé chodby, najdete na konci živou vodu; když se dáte vpravo, najdete na konci v mučící panně modrý zázrak. Až budete hotoví vyjděte po schodech nahoru a přenesete se do další úrovně.

Jídelna

Sestupte dolů a ze stolu seberte léky. Projděte na konec jídelny a vstupte do dveří do další úrovně.

Výtahová hala

Prohlédněte si loutky a poté nastupte do výtahu a klikněte na klávesnici, aby se výtah rozjel. Až vystoupíte máte na výběr, zda vejít či přeskočit úroveň Klaustrofóbia.

Klaustrofóbia

Musíte vkládat do otvorů ve stěnách kostky. První dvě umístíte snadno. Na vyvýšenou plošinu se dostanete tak, že povyskočíte a kliknete na okraj. Uděláte tak mega skok. Až budete mít umístěný třetí blok dostanete se k šachtě, kde musíte klikat na jinak zbarvené čtverce a budete se tak dostávat výš a výš. Přejděte vyvýšený okraj místnosti a přeskákejte po plošinách. Jinak zbarvené části slouží jako žebřík. Dostaňte se na konec a dejte do stěny poslední blok.

KAPITOLA 6 – POSLEDNÉ ZÚČTOVANIE

Vpravo na stole leží rozevřená kniha, kterou si kliknutím můžete přečíst. Vylezte po žebříku a z římsy seberte OLEJNIČKU. V prostřední uličce jsou v jednom regálu léky a v levé uličce další OLEJNIČKA. Projděte do chodby a zahněte do místnosti vpravo, kde leží na stole energetická sféra. Poté se dostanete do sálu, kde je zlý duch. Máte dvě možnosti, jak hru zakončit. Buď bojovat, nebo vzdát se. Když kliknete na lektvar hra hned skončí a spustí se závěrečné titulky. Ten lepší konec (boj) je však lepší, tak se pojďme podívat na něj. Klikněte na meč a poté pomocí meče útočte proti monstrům.

 

Přenesli jste se do podivné sféry, kde projděte na konec, uchopte meč a ničte jím přízraky zlého ducha, které se na vás budou řítit ze všech stran. Následně uchopte velký meč a vražte ho do ducha. Poté projděte k portálu, projděte do chodby, uchopte meč a zničte jím démonovo srdce na konci.

Klikejte na tlačítka těžký a lehký útok, abyste démona zraňovali. Občas klikněte i na tlačítko Heal, abyste si vyléčili zranění. Nakonec démona definitivně porazíte.

Jste zpět ve vesnici. Můžete jít navštívit dům Umbakarny vlevo, sebrat dokument Ubakarna House a ze zásuvky 22 křesadel a poté si jít prohlédnout dům, ale není to povinné. Jinak se vydejte k domku, před kterým je UKLÁDACÍ BOD, a vejděte do něj. Tím hra končí.

uložené pozice

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář