Jdi na obsah Jdi na menu
 

Amnesia: The Dark Descent – Get out Alive

Autor návodu-Michal Paclt  (mitch.mp@seznam.cz)

ÚVODEM

Jedná se o nepříliš známé DLC k Amnesii. Oproti většině jiných DLC má skvěle propracovanou adventurní složku a je o mnoho náročnější. Náročnější je i co se hratelnosti týče, protože obsahuje problematické pasáže (opičí dráhy apod.). Navíc se autoři doslova vyžívali v ukrývání předmětů a to nejen příběhových, ale i těch mimopříběhových.

STATISTIKY

Veškerých pomocných předmětů je opravdu velice málo, takže se vyplatí se jimi šetřit a používat je jen v nejnutnějších případech. Je to horší o to, že hra je o mnoho náročnější než jiná DLC, takže je pravděpodobné, že nebudete hrou procházet tak snadno. Velice málo je tentokrát i křesadel. Co si však zaslouží pochvalu je nadprůměrné množství dokumentů. Jelikož předměty ve hře jsou velice často mazaně poschovávané, předpokládám, že jsem některé předměty nenalezl, takže níže napsané statistiky berte s jistou rezervou.

příběhový předmět – 17

příběhový předmět (mimo inventář) – 2

dokument – 21

artefakt – 3

olejnička – 8

křesadlo – 13

laudanum – 4

lektvar zdravého rozumu – 6

Level 1

Začínáte ve vězeňské cele. Z komody seberte dokument My Personal Note. Poté vytáhněte zbylou zásuvku komody a za ní najdete křesadlo. Odstraňte žíněnku, která je u mříže a objevíte díru v mříži. Prolezte dírou do sousední cely. Seberte dokument Prisoner's Last Note. Pod kamenným stolem je Bucket of Water. Odstraňte končetinu z truhly a odklopte víko. Seberte si lucernu, abyste si měli čím posvítit. I když ještě si chvíli počkáte, protože do ní zatím není žádný olej. V truhle je ještě pod lidskými končetinami schované křesadlo. Odházejte bedny u stěny a najdete vchod do tajné chodby. Seskočte dolů do tunelu. Na rozcestí se dejte vpravo, protože levá odbočka je stejně slepá. Projděte na konec tunelu a vylezete opět ve vězení – tentokrát však na té správné straně. Nedaleko je v proskleném stolku dokument The Key's Location. Najděte si nějaký předmět, kterým byste mohli rozbít sklo. Na bedně u stěny vedle mříží cel leží Rusty Key. Použijte ho na odemčení cely, ve které jste předtím byli uvězněni. Sice to k ničemu není, ale alespoň si vylepšíte duševní stav, když nic jiného. On je tu ten klíč spíš proto, kdybyste zapomněli vzít z cely vědro s vodou a museli se pro něj vrátit, protože zpátky tunelem to nejde. Anebo pro případ, že by vás zabilo monstrum. Prolézat znovu tunelem by bylo zdlouhavé. Takže raději si ty dveře odemkněte. Vezměte si paletu z rohu u ohniště a odneste ji k bílé skříni, kde se vám automaticky umístí do šikmé polohy. Vylezte po paletě a na skříni najdete Silver Key. Ještě rozbijte nedalekou vázu, protože je v ní ukryté laudanum. Nakonec odklopte dvířka kamen a vědro s vodou z inventáře použijte na uhašení ohně. V kamnech se objeví Back Room Key, který se vám bude za chvíli hodit. Klíčem, který jste sebrali ze skříně, si odemkněte dveře a projděte do chodby. V chodbě jsou vlevo na konci zamčené dveře, ke kterým musíte najít další klíč. Vstupte do dveří vpravo a vzadu za bednami a sudy je lektvar zdravého rozumu. Vejděte dveřmi vlevo do noclehárny. Z psacího stolu seberte dokument Prisoner Hide a Key a z přihrádky seberte křesadlo. Další křesadlo je v jedné ze zásuvek. Pod postelí vpravo vzadu je ukrytý dokument Mad Man's Note, obsahující návod k nalezení klíče v kamnech. Právě klíčem z kamen si odemkněte druhé dveře vedoucí z noclehárny. Projděte do místnosti na konci ze stolu seberte Dungeon Key. Po okolním nábytku jsou celkem 3 lektvary zdravého rozumu a v zásuvce komody je ještě křesadlo. Vraťte se do chodby a nově získaným klíčem si odemkněte levé dveře. Dostanete se do bludiště, ale není přiliš rozsáhlé, takže těžko zabloudíte. Držte se stále vpravo, na konci projděte pootevřenými dveřmi a jste u dveří do další úrovně. U židle vpravo leží na zemi lektvar zdravého rozumu. Seberte ho a vstupte do dveří.

Library

Jste v široké chodbě. Dvoje dveře po pravé straně jsou zamčené. Běžte vlevo k soše a z podstavce seberte páčidlo a také dokument Gordon's Letter. Vraťte se na začátek chodby a pomocí páčidla otevřte první dveře. Vstupte do místnosti a z psacího stolu seberte dokument Librarian's Last Note. Dále prohledejte zásuvky psacího stolu a najdete další dokument Librarian's Note a také olejničku. Ještě jedna olejnička leží na posteli. Nyní jděte ke klavíru a na jeho zadní straně najdete tlačítko (1/5). Stiskněte ho. Poté odházejte knihy z police regálu vedle psacího stolu a najdete Library Back Room Key. Tento klíč je od dveří, které jsou za postelí. Zpřístupněte si tyto dveře získaným klíčem a projděte chodbou až do místnosti vzadu. Ze stolu seberte Reading Hall Key a ve spodní polici regálu je ukryté křesadlo. Vraťte se známou cestou do chodby a novým klíčem si otevřte druhé dveře vpravo. Hned za dveřmi vpravo je v polici regálu ukrytý dokument Martin's Diary – Library (1/2) a také olejnička. Ve spodní polici je za lahvemi ještě křesadlo. Další křesadlo je schované za knihami ve spodní polici dalšího regálu vpravo. Dveře na konci místnosti jsou blokovány pomocí mechanismu. Tento mechanismus ovládá několik tlačítek skrytých v knihovně. První tlačítko je ve vedlejší místnosti na klavíru, jak jsem výše popsal. Zbylá čtyři jsou v této místnosti. Budete muset vyházet nějaké knihy z regálů, abyste je našli. Takže další tlačítko (2/5) je z druhé strany regálu, který je hned za dveřmi vedoucími z chodby; následující tlačítko (3/5) je z druhé strany regálu, kde jste našli dokument a olejničku; další tlačítko (4/5) je v regálu v krátké uličce se zhasnutým svícnem přesně naproti uličce s druhým tlačítkem; poslední tlačítko (5/5) je na stěně za dvěmi knihovnami (které při cestě hlouběji do knihovny stojí těsně vedle sebe u stěny). Stisknutím všech tlačítek jste si odblokovali dveře na druhé straně místnosti. Naproti knihovnám, za nimiž je páté tlačítko, je v další knihovně za knihami ukrytý dokument Martin's Diary – Library (2/2). Poté jděte tedy ke zmíněným dveřím a projděte jimi do rozlehlé místnosti s mnoha stoly. Na psacím stole je dokument Report: Jamming Oficces Entrance Door. U zdi jsou dvě komody a v jejich zásuvkách můžete najít olejničku, laudanum, lektvar zdravého rozumu a křesadlo. Vstupte do pravých postranních dveří. Za nimi je podlouhlá místnost. Z psacího stolu seberte dokument The Great Project a vzadu na jiném stole je Hollow Needle. Vraťte se zpět a jehlu z ivnentáře použijte na masívní dveře.

Offices

Ze židle seberte dokument Martin's Diary – Offices. Sejděte po schodech dolů do zatopeného sklepa. Nyní pokud chcete, můžete si splnit takový nepovinný úkol. Běžte vlevo a za druhými dveřmi vpravo je malá místnosti s křesadlem. Zatím tam však nevstupujte. Jakmile totiž vejdete do místnosti, dveře se zabouchnou a jste v pasti. Není žádná možnost jak se dostat ven (alespoň já na žádnou nepřišel). Je tu však možnost jak hru tak trochu převézt. V zatopené chodbě je několik sudů. Dejte je mezi dveře tak, aby se v případě zavření dveří v dveřním otvoru vzpříčily a zůstaly mezi nimi. Hru si uložte a poté vstupte do místnosti. Jde o to, aby vám po zavření dveří zůstala mezi dveřmi dostatečná mezera na to, abyste mohli odejít. Vraťte se na rozcestí a dejte se vlevo. Vpředu jsou bodce, které vám blokují cestu dál. Dejte se vpravo a vstupte do prvních dveří vlevo, kde najdete dokument Martin's Diary – Offices (2/2). O kousek dál je za pravými dveřmi na stole křesadlo. Nyní jděte do protější chodby, kde jsou přechodové dveře do úrovně Storage a vstupte do těchto dveří.

Storage

Vlevo pod paletou je dokument Storage Door Key Matter. Před vámi je jáma a v ní několik fragmentů sloupů. O jeden z fragmentů je opřený trám. Abyste se dostali na druhou stranu, musíte na poslední (nejbližší) sloup u protější strany položit nějaký předmět, jelikož sloup je příliš nízký na to, abyste z něj doskočili na okraj protější strany. Jsou dvě možnosti: Buď si dotáhnete paletu, která je opřená o stěnu u vchodových dveří, nebo na poslední sloup umístíte jednu z beden, která je v jámě. V každém případě až přeskočíte na poslední sloup ještě neskákejte na druhou stranu, ale pokračujte v přeskakování po sloupech směrem vlevo. Z posledního sloupu, když si trochu povyskočíte, uvidíte na dřevěném trámu Storage Room Key. S klíčem se vraťte na sloup s připravenou bednou nebo paletou a dostaňte se konečně na druhou stranu. Až budete tedy na druhé straně rozbijte vázy vpravo a v jedné je schovaná olejnička. Další olejnička je v jiné váze vlevo mezi bednami. Klíčem si otevřte dveře vlevo. Dostanete se vlastně do chodby, vedoucí nad levým okrajem jámy, kde jste na trámu našli klíč. Přineste si nějaké dvě lehčí bedny do zpřístupněné chodby a hoďte je přes jámu co nejdál to jde (aby nespadly do jámy) Přeskočte na trám, poté vpravo na římsu a jděte co nejdál na okraj římsy, abyste dosáhli na mříž, kterou je třeba sklopit. Poté přeskočte přes mříž na druhou stranu jámy. Postavte obě bedny na sebe a zjisíte, že nahoře je výklenek a v něm kladivo. Vraťte se stejnou cestou zpátky na druhou stranu jámy. Zde je možné postupovat alternativním způsobem. Můžete si bednu na začátku v jámě umístit na poslední sloup, ze kterého jste sebrali klíč. Můžete pak vyskočit do postranní chodby z druhé strany, odemknout si klíčem dveře z této strany a zbytek udělat tak jak bylo popsáno. Nyní se zaměřte na druhou postranní chodbu, která vede nad pravou částí jámy. Opět si dotáhněte bednu (tentokrát stačí jedna) a hoďte ji co nejdál. Přeskákejte po trámech, sklopte mříž a použijte kladivo na zamčené dveře. Vpravo leží na stole ARTEFAKT. Bednu použijte na rozbití skla proskleného stolku a seberte si dokument Arrested Traitor. Nyní se vraťte stejnou cestou zpět a po sloupech už snadno doskáčete na druhou stranu, kde jsou dveře vedoucí zpět do Offices, do kterých vstupte.

Offices

Nyní je zapotřebí dostat se za bodáky. Když půjdete chodbou rovně, tak v druhé místnosti vlevo jsou dřevěné bedny. Doneste si dve k bodákům a postavte na sebe. Přeskočte přes bodáky a na dveře použijte kladivo. Za vámi se objeví vodní příšera. Zabouchněte z sebou dveře a vstupte do dveří do další úrovně.

Head's Office

Doporučuji nedoplňnovat olej do lampy. Nechte ji vysvítit. Jde o to, že přechodem do následující úrovně o všechen olej v lampě přijdete. Projděte na konec chodby a vpravo v knihovně zatáhněte za svítící knihu. Otevře se vám ozdobná brána. Hned vlevo u zdi je truhla a v ní olejnička a laudanum. Víko truhly se však zavítá. Musíte rychle otevřít a chňapnout po předmětech. Vpravo jsou zabarikádované dveře, ke kterým však nemáte klíč. Na tomto stole je dokument Letter. Poté prohledejte komodu a najdete křesadlo. Nakonec zaměřte svoji pozornost na psací stůl, na kterém je ARTEFAKT. V zásuvce stolu je dokument First Secret a v přihrádce křesadlo. Strhněte ze stěny obraz za psacím stolem a hoďte na děravou zeď nějaký předmět. Tím si otevřete skrytý tunel. Dveře v tunelu jsou však také zamčené. Běžte a vyskočte nahoru na komodu. V tom okamžiku by se měl objevit Rusty Key na nohách mrtvoly ponořené do fontány. Použijte klíč na dveře v tunelu a objevíte malou komoru, ve které je prosklený stolek. Doneste si nějakou bednu z místnost, rozbijte sklo a seberte Next Room Key. Klíč použijte na dveře vlevo a projděte do další místnosti. Z police regálu vlevo seberte dokument Second Secret. Před vámi jsou očíslovaná pole. Je to lehká hádanka. V některých místech je neviditelná stěna. Musíte projít mezi neviditelnými stěnami jako malým bludištěm a dostat se na druhou stranu. Na zámek dveří vlevo použijte kladivo a vstupte do další místnosti. Tady vás začne nahánět monstrum. Ze stolu seberte dokument Prison Head's Lab Note, v rozbitém okně na římse je olejnička a pod postelí vyčuhuje křesadlo. Na stříšce nad postelí je ještě jedna olejnička. Nyní jsou před vámi troje dveře s nápisy Mind, Darkness a Death. Za dveřmi Death je jen malá komora s monstry, které vás zabijí pokud neutečete. Za dveřmi Darkness je rozsáhlá temná prostora. Po vstupu za vámi zmizí dveře a vy se musíte přes plošiny vrátit zpět na začátek, kde se vám dveře opět objeví. Chodit do těchto dvou dveří smysl nemá. U dveří s nápisem Death je na zemi páka. Umístěte ji do mechanismu nahoře a zatáhněte. Zpod dveří s nápisem Mind se začne linout zelenavá záře. Vstupte do těchto dveří.

Mind

Přišli jste o veškerý olej v lampě, takže doufám, že jste dali na mou radu ze začátku předešlé kapitoly a nechali lampu vysvítit. Nyní si do lampičky doplňte obě olejničky, které jste našli přede dveřmi a můžete vesele svítit dál. Vyjděte z chodby a jste na velkém hřbitově. Vlevo je ARTEFAKT a dokument Graveyard Events. Na hřbitově se mi podařilo najít 2 laudanum a lektvar zdravého rozumu. Každý z těchto tří lektvarů je vždy položený na nějakém hrobu. Jejich polohu lze těžko popsat vzhledem k rozlehlosti hřbitova. Protože však jste už téměř na konci hry, tak jejich sbírání nemá praktický význam. Jen vám mohu napovědět, že jedno laudanum je na jednom hrobě v blízkosti obvodové zdi. Běžte vlevo, kde je u stěny dlouhá řada náhrobních desek a nad každou je páka. Musíte zatáhnout za tu správnou jinak zemřete. Zatáhněte za páku, kde je nápis Dante. Měla by to být – tuším – jedenáctá od začátku. Na konci náhrobků vpravo jsou zamčené dveře. Na zemi leží pohár. Zvedněte ho a vraťte se s ním k desce s nápisem Dante. Nyní, když se otočíte čelem vzad, tak se vydejte uličkou mezi hroby, která vede právě od desky s nápisem Dante. Jděte s pohárem stále touto uličkou vpřed. Po chvíli byste měli před sebou vidět hrob se skleněnou výplní, ve kterém je příruční vrtačka (Handdrill). Pusťte pohár na sklo a vrtačku seberte. Na hřbitově jsou ještě u některých hrobů cihly, které můžete rovněž použít, ale kdo by je na tak velkém hřbitově hledal, že? Zhruba uprostřed je hluboká jáma, do které slezte po žebříku (nebo normálně skočte dolů, protože se nazabijete). Po chvíli se za vámi žebřík zřítí. Najděte Part of Ladder a v jiné části jámy by měl by další Part of Ladder. Obě části žebříku použijte na malý fragment žebříku na stěně u země, čímž si žebřík opravíte a budet moci opět vylézt z jámy ven. Než tak učiníte najděte osaměle ležící mrtvé tělo a použijte na něj vrtačku. Seberte Key from Victim's Head a poté už můžete vylézt po žebříku nahoru. Podívejte se, kde září energetické výboje. Tam jsou zamčené dveře. Odemkněte si je získaným klíčem a vzadu klikněte na těžká vrata. Tím se dostanete konečně pryč. Jděte jen stále vpřed dokud se nespustí závěrečné titulky.

Uložené pozice

Čeština

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář