Jdi na obsah Jdi na menu
 

Amnesia The Dark Descent Penumbra: Necrologue

Autor návodu-MichalPaclt (mitch.mp@seznam.cz)

ÚVODEM

Předpokládám, že většina fanoušků Amnesie už hrálo dnes už legendární adventurní sérii Penumbra, dřívější počin autorů Amnesie. Tvůrci z Ruska se za pomoci původních autorů rozhodli vytvořit neoficiální pokračování této série s názvem Necrologue. Hra začíná přesně tam, kde skončil druhý díl Black Plague. Requiem nepočítám, protože není ani jasné, zda třetí díl je vlastně plnohodnotným pokračováním – jednak kvůli krátké herní době a jednak proto, že je na pováženou, zda se děj odehrává ve skutečnosti nebo jen ve Phillipově choré mysli. Přenášíme se tudíž zpět do laboratoře, kde Phillip za pomoci nasbíraných chemikálií vypudil z mysli Clarence, schizofrenní alter ego, které – jak se ukázalo – bylo ve skutečnosti částí Tuurngaita.

Necrologue rozhodně není jen amatérským dílem a nastavenou kaší, jak je tomu u jiných módů Amnesie. Autoři odvedli opravdu excelentní práci a snažili se vytvořit co nejkomplexnější obraz světa Penumbry. K tomu přispívá i to, že několik úrovní je převzatých z předchozích dílů a postup jimi je pochopitelně odlišný. Navíc se vám zpřístupní v těchto úrovních i místa, která dříve nebyla přístupná. Tyto staré úrovně jsou zakomponované do nových a snadněji tak například pochopíte to, jak se omráčený Phillip dostal z konce prvního dílu do vězeňské cely na začátku druhého dílu. Kromě toho si zasluhuje chválu celá řada dalších věcí, například originální příběh, který rozvíjí a posouvá děj dál, inovativní prvky (nová monstra, nové objekty ve hře, pohyblivý most mezi sektory základny, teleportace do minulosti plynová past dva rozdílné konce hry a jiné) a v neposlední řadě délka hry, která dalece přesahuje délku kteréhokoliv z předchozích dílů.

INSTALACE HRY

Jedná se mód hry Amnesia: The Dark Descent, což znamená, že bez nainstalování Amnesie hru nespustíte. Na tom jakou jazykovou verzi hry máte nainstalovanou nezáleží. Hru extrahujte nebo extrahovanou překopírujte do adresáře Amnesie. Rozklikněte složku Necrologue a najděte adresář Spiele exe (v anglické verzi to bude nejspíš Game exe). Mělo by tam být 5 souborů, které překopírujte do adresáře Amnesie (ne do adresáře Necrologue; v takovém případě vám hra nebude fungovat). Spouštěcí soubory jsou dva – jeden je určen pro steamovou verzi Amnesie a druhý pro nesteamovou verzi). Pak už jen zbývá vytvořit zástupce na ploše a můžete se do toho dát.

UPOZORNĚNÍ

Tento návod je psán pro německou verzi hry. Německá a ruská verze jsou totiž opatchované a mírně pozměněné. Pokud s jedním z těchto dvou jazyků nemáte problém, doporučuji jim dát přednost. Jde o to, že hráči na fórech hlásí problémy s anglickou verzí a v některých případech dokonce pády hry. Je možné, že v současnosti jsou chyby již opravené, ale to jsem neměl možnost zjistit. Pokud vlastníte starší počítač a v některých úrovních vám přesto bude hra padat, neměňte základní nastavení rozlišení a grafiky, které si hra při prvním spuštění hry automaticky zvolí. Pokud jste je už změnili a nepamatujete si původní nastavení, odeberte v složce s uloženými pozicemi hry soubor Settings a poté hru znovu spusťte.

ULOŽENÉ POZICE

S tímto návodem uveřejňuji i uložené pozice. Zda fungují i v anglické verzi jsem nezkoušel. Nekopírujte si je všechny do uložených pozic, ale jen ty, které potřebujete, protože hra ukládá jen asi 10 pozic a ostatní starší se mažou.

- - - - -

Intro

Začínáte v laboratoři. Ze země seberte Taschenlampe, a až se rozsvítí počítač na stole, klikněte na něj. Bude následovat rozhovor s dr. Amabel Swansonovou. Poté se vám ozve Clarence, který se vrátil do vaší mysli. Až skončí jeho monolog jděte ke vchodovým dveřím a vyjděte jimi ven na chodbu.

Infizierte Gange

Nyní je zapotřebí prozkoumat celý rozsáhlý komplex chodeb. Najděte si nejlépe nějaké místo, kde visí na stěně mapa, abyste se lépe orientovali. Poté prozkoumejte postupně všechny dveře. V jedné místnosti je ukládací artefakt. Najdete v ní Kassette. Prozkoumejte rovněž strojovnu a vlevo na římse najdete Harken mit Seil (v anglické verzi je v oblasti označené jako Foyer). Jděte do severovýchodní části chodeb, kde je vstup do další podobné místnosti. Ze stolu seberte dokument Uberlebende's Notiz a poté prohledejte zásuvky vpravo a seberte dokument Forschung des Virus. Dál v místnosti vpravo v polici jsou BATERIEN a v koupelně ve skříňce na zdi Schmerztabletten. Vyjděte zpět na chodbu a nedaleko (rovněž v severovýchodní oblasti) je místo, kde je poškozené zábradlí. Použijte na toto místo lano z inventáře a slezte dolů. Pokračujte spodními chodbami jedinou možnou cestou až ke dveřím, kterými projděte, a následně sestupte po krátkém schodišti a pokračujte dál podivně ozářenou chodbou. Na rozcestí se dejte rovně (obě odbočky jsou slepé a nic v nich není) dokud nedojdete ke dveřím do další úrovně, do kterých poté vstupte.

Sammler

Po levé straně je díra ve zdi a za ní malá dílnička. Seberte ze stolu dokument Arbeit's Notiz a ze zásuvky stolu Harz. V nedaleké polici leží Lötkolben. Vraťte se do chodby a vlevo jsou dveře vedoucí do malé místnosti. Zpoza dveří vpravo uslyšíte podivné zvuky. V této místnosti seberte ze stolu BATTERIEN, ze zásuvky Der Kondensator, z prosklené skříňky vlevo Schmerztabletten a z regálu vlevo Kabel. Vyjděte ven z místnosti a pokračujte do ohybu chodby, kde leží na zemi mezi bednami další Kabel. Harz a Lötkolben můžete rovnou v inventáři spojit a vznikne vám Das Harz mit dem Lötkolben. O kousek dál v chodbě vám v další cestě brání vodou zatopená chodba. Tudy se zatím dál nedostanete. Vraťte se zpět do dílny a zaměřte svoji pozornost na rozbité rádio na stole. Postupně do rádia vložte Der Kondensator, Kabel, Kabel a nakonec Das Harz mit dem Lötkolben. Poslechněte si zprávu z rádia, ze kterého se vám ozve – váš starý kamarád Red. Poté se propadne strop místnosti (někdy to může trvat déle). Vylezte nahoru jako po žebříku a jděte do dveří rovně. V zásuvce psacího stolu jsou BATTERIEN. Odtáhněte těžkou bednu, nadzdvihněte poklop a slezte dolů. Kliknutím na panel dveří si otevřete průchod zpět do dolní chodby. Zatočte ventilem na zdi a slete po žebříku dolů úzkým otvorem. Na konci podzemní místnosti je porušené potrubí. Uchopte vypadlou trubku a nasaďte ji na své místo. Vraťte se po žebříku nahoru a opět zatočte ventilem na zdi. Tím jste si odčerpali vodu z vodní nádrže, která vám předtím v chodbě bránila v cestě. Slezte dolů po žebříku a poté po dalším žebříku vylezte opět nahoru. Zajděte do místnosti vlevo a seberte ze stolu dokument Die verschlossene Tür. Prohledejte zásuvky a skříně a seberte ještě Alter Schlüssel a BATTERIEN. Nyní se vraťte známou cestou zpět na začátek a jděte do chodby, kde se zpoza zamčených dveří ozývaly podivné zvuky. Použijte na tyto dveře klíč z inventáře a v tom okamžiku se na vás vyřítí monstrum. Vyhněte se mu, vběhněte do místnosti a seberte ze země Schraubendreher. Nyní se vydejte zpět do místnosti, kde jste sebrali klíč. Použijte šroubovák na kryt ventilační šachty, odstraňte kryt a kliknutím na vchod vlezte dovnitř. Lezte vpřed a budete pokračovat do další úrovně.

Tiefkühlzimmer

Prolezte na konec šachty a seskočte dolů. Octli jste se v mrazáku a monstrum za vámi zavřelo dveře. Abyste nezmrzli, prohledejte bedýnku a vyjměte z ní utrženou lidskou ruku. Přibližte ji k dlaňovému čidlu a dveře se otevřou. V chodbě seberte z odpadkového koše Schmerztabletten. Vstupte do dveří vlevo a z šatní skříňky seberte BATTERIEN. Vraťte se do chodby a nyní vejděte do kanceláře vpravo. Ze stolu seberte dokument Anleitung „Computer für Anfanger“ a ze zásuvky stolu BATTERIEN. V sousední místnosti seberte ze stolu dokument Meine Meinung über die Experimente. Poté se zaměřte v první místnosti na počítač. První soubor v počítači obsahuje dokument Einfluss der Kälte a třetí ikona vám otevře kryogenickou komoru. Pro zrušení / opuštění počítače stiskněte klávesu Skok. Vyjděte zpět do chodby a jděte naproti do kryogenické místnosti. Pohněte pákou na stěně směrem nahoru a komora za vašimi zády se otevře. Klikněte na mrtvolu a získáte CD. Jděte zpět k počítači a vložte do něj CD. Najeďte na soubor Codes for Staff a přidáte si do zápisníku dokument Passwörter. Můžete ještě otevřít kryoboxy v ostatních místnostech, ale tam nic k nalezení není. Vraťte se zpět do místnosti, kde jste vylezli z ventilační šachty a opět do ní vlezte, abyste se vrátili do předchozí místnosti.

Sammler

Vylezte z ventilační šachty a na klávesnici na stěně naťukejte kód 3715. Tím si otevřete mohutné dveře venku na chodbě, do kterých poté vejděte.

Abwasserleitungen

Octli jste se v bludišti chodeb, kde se pohybuje monstrum. Nejprve se dejte vlevo a na konci chodby je zavřená mříž. Otočte ventilem a za mříží je vzadu pod potrubím ARTEFAKT (1/10). Vraťte se do chodby a dejte se vlevo a rovně. Musíte se dostat k dvojici mříží, které lze otevřít ventily na stěně. Za levou mříží nic není, ale za to pravou je chodba, která končí žebříkem vedoucím vzhůru. Vylezte po něm nahoru a přenesete se do další úrovně.

Laboratory

V místnosti, kde nyní jste, jsou v prosklené skříňce na stěně Schmerztabletten. Vyjděte na chodbu a jděte do dveří přesně naproti. V malé skladištní místnosti leží na polici regálu Streichholzbox. Vraťte se do chodby a vstupte do dalších dveří vpravo. V místnosti seberte Kassette. Jedna šatní skříňka je zamčená a zřejmě je v ní cosi důležitého. Vyjděte zpět do chodby a nyní vstupte do dveří na konci chodby. Vlevo na stěně jsou v lékárničce další Schmerztabletten. Dveřmi na druhé straně vyjděte na další chodbu, dejte se vpravo a poté hned do dveří vlevo. V místnosti posbírejte celkem 5 Substanz. Dalšími dveřmi vstupte do sousední místnosti, kde seberte ze stolu dokument Notizen über Säure a další 4 Substanz (dva poslední předměty jsou ukryty ve skříňkách v rohu). Jestli chcete, můžete kliknout na promítačku a prohlédnout si snímek na plátně. V malé postranní místnosti jsou ještě Schmerztableten. Vraťte se zpět do místnosti před jídelnou. Vlevo je laboratorní aparatura, ve které budete muset vyrobit kyselinu. Otočte kohoutkem na plynové láhvi a sirkami z inventáře zapalte hořák. Poté nalijte do skleněné nádoby postupně SO3, Trg a Distilled Water. Seberte hotový výrobek – Acid. Jděte zpět do místnosti se zamčenou šatní skříňkou a použijte na ni kyselinu. Otevřte skříňku a seberte Schlüssel. Tím si odemkněte zamčené dveře v chodbě a vstupte do malé kanceláře. Vlevo na polici jsou Batterien a v jedné zásuvce leží dokument Anatomische Beobachtungen. Vpravo ve výklenku pod psacím stolem je tlačítko, které stiskněte. Odklopí se regál a budete tak moci vlézt do ventilační šachty a pokračovat do další úrovně.

Der Wohnbereich

Vyjděte dveřmi ven na chodbu a zajděte do prvních dveří vpravo. Z police seberte Schmerztabletten a vraťte se na chodbu. Vstupte do druhých dveří vlevo a v malé místnosti prohledejte zásuvky psacího stolu a seberte FACKEL. Vraťte se do chodby a pokračujte na rozcestí, kde si prohlédněte mapu chodeb. Dejte se vpravo, poté ještě jednou vpravo a rovně, kde vejděte do druhých dveří. Ze zásuvky psacího stolu seberte FACKEL, ze zásuvek skříněk vlevo BATTERIEN a z nedalekého regálu Elektrobattery. Do magnetofonu vložte kazetu z inventáře a poslechněte si nahrávku. Vraťte se do chodby a jděte zpět na poslední rozcestí, kde se dejte vpravo. Vejděte do dveří vpravo, což je koupelna, a z lékárničky na stěně si vezměte Schmerztabletten. Vyjděte zpět do chodby a dejte se vpravo. Na dalším rozcestí jděte nejprve vpravo, avšak chodba končí závalem. Uchopte nějaký předmět a hoďte ho proti elektrické skříňce na zdi. Poté znovu hoďte nějaký předmětem tak, abyste přerušili elektrický drát uvnitř. Můžete vydat zpět na rozcestí, pokračujte druhou chodbou a vstupte do dveří na konci chodby.

Archive

Dejte se vpravo do galerie, kde klikněte na tlačítko na stěně vlevo vzadu. Skla některých výstavních stolků je možné tahem nahoru odklopit. Seberte Sphere a ARTEFAKT (2/10). V tom okamžiku se však spustí alarm. Pro zrušení alarmu zatáhněte za dvě knihy v zadní knihovně (vpravo od tlačítka). Vraťte se do chodby a dejte se vpravo, kde uvidíte vpravo poškozené kovové dveře. Jedno křídlo dveří lze odtáhnout a vy budete moci vstoupit dovnitř. Vpravo seberte dokument Energieversorgung der Forchungsstation. Poté můžete zkusit otáčet koly u knihoven. Ta hýbají částmi knihoven v uličkách. Pokud takto otočíte kolem úplně vpravo, budete moci vzadu z police knihovny sebrat dokument Die Archive. Vyzkoušejte všechny kola, abyste zjistili co které dělá. Je nutné dostat se do zadní části místnosti za knihovny. Až budete na druhé strAně je možné ještě nastavit regály tak, že z jedné z krajních polic můžete sebrat dokument Výňatek ze zákoníka Archaiků. Jinak za regály je vlevo kryt ventilační šachty, proti němuž hoďte nějaký předmět, skrčte se a prolezte na konec. Vylezete v malé místnosti, kde je vpravo na stěně zamčená skleněná skříňka, ve které jsou nějaké předměty. V blízkém okolí není však žádný předmět, který by byl dost velký na rozbití skříňky. Musíte se tudíž vrátit ventilační šachtou do knihovny, kde si vezměte židli, proneste ji ventilační šachtou a židlí pak skříňku rozbijte. Seberte z ní Medizinische Droge a Schmerztabletten. Vyjděte do chodby a pokračujte vlevo až na konec, kde seberte vlevo z výklenku Elektrobattery. Nyní se můžete známou cestou vrátit zpět na začátek úrovně a vejít do dveří do předchozí úrovně.

Wohnbereich

Běžte ke dveřím do Generator Room, kde naťukejte na klávesnici kód 8643. Dveře se odblokují, tak do nich vstupte.

Generator

Vstupte do dveří vpravo a v zadní místnosti seberte ze šatních skříněk Elektrobattery, BATTERIE a FACKEL. Vraťte se do chodby a zahněte vpravo, kde seberte v místnosti ze skříňky Gas Maske. Vyjděte zpět do chodby a vystoupejte po nedalekém schodišti. Vstupte do malé skladištní místnosti, kde seberte z lékárničky na stěně Schmerztabletten. Vraťte se do chodby a sejděte opět dolů. Pokračujte dozadu do úzké chodby, kde sestupte po schodech dolů a dveřmi vejděte do malé místnosti. Zatočte ventilem na stěně a odklopí se poklop v podlaze. Sestupte po žebříku dolů. Zde budete muset zprovoznit generátor. Vpravo jsou na stěně místa pro tři elektrobaterie. Vložte tam ty z inventáře. Zkuste stisknout tlačítko na sloupu, jak vás navádí Clarence. Na druhé straně místnosti stiskněte vlevo tlačítko a zvedne se roleta. Vpravo na zemi je kabel od ovládacího pultu, který strčte do nedaleké zásuvky a pult je nyní pod proudem. Pomocí jednoduché minihry s tlačítky musíte dosáhnout toho, aby těleso za sklem vysunulo všechna ramena. Tiskněte tlačítka takto: v horní řadě druhé a třetí a v dolní řadě druhé. Zatáhněte za páku na druhé straně místnosti. Poté vylezte po žebříku nahoru, jděte opět do horní strojovny a vyjděte po schodišti vpravo do ovládací místnosti. Na ovládacím pultu stiskněte nejprve druhé tlačítko, poté třetí a pak první. Nakonec zatáhněte za velkou páku směrem vpravo (na 100%) a generátor se rozběhne. Sejděte po schodech dolů a pokračujte zpět na začátek úrovně, kde vstupte do dveří.

Wohnbereich

Známou cestou se dostaňte opět do archívů.

Archive

Jděte na konec chodby, kde jsou prosklené dveře, které byly předtím zavřené. Díky zprovozněnému generátoru jsou nyní průchozí. Počkejte v přechodové komoře než se vám otevřou dveře dál. V chodbě se dejte vlevo a v místnosti za dveřmi prohledejte zásuvky – najdete BATTERIE. Vraťte se do chodby a zajděte do dalších dveří vpravo. Projděte na konec postranní chodby a na konci uvidíte monstrum za bednami. Za vámi padne regál na dveře a jste v pasti. Na polici vpravo seberte Werkzeug a použijte ho na kryt ventilační šachty v levé části místnosti. Prolezte na konec ventilační šachty a na kryt opět použijte nářadí. Nyní vás začne pronásledovat monstrum. Zaběhněte rychle do místnosti, kde jste předtím našli baterii v zásuvce. Pokračujte dveřmi do sousední místnosti, kde opět použijte nářadí na kryt ventilace. Prolezte šachtou až na rozcestí, kde se dejte vpravo a vylezete v malé kanceláři. Ze zásuvky psacího stolu seberte Kasette a hned si ji můžete přehrát v magnetofonu. Nakonec seberte ze země Schlüsselkarte. Poté se můžete známou cestou vrátit na začátek úrovně a vejít do přechodových dveří.

Wohnbereich

Určitě jste si už dříve všimli zamčených dveří v chodbě, které lze odemknout jen čipovou kartou. Použijte na čtečku kartu z inventáře a vstupte.

Sicherheitszimmer

Nejprve klikněte na počítač a proběhne komunikace mezi vámi a dr. Swansonovou. Poté seberte ze zásuvky psacího stolu FACKEL, ze skříňky na spisy vpravo dokument Illegales Experiment a z jedné ze zásuvek dokument Das Ereignis im Laboratorium. Nakonec seberte ze stolu vlevo Comradio a poté se můžete vrátit dveřmi zpět na chodbu.

Wohnbereich

Vysílačkou se vám ozve velitelka záchranného týmu. Dejte se vpravo a hned vlevo a vejděte do dveří na konci chodby.

Unfertiger Komplex

Běžte vpřed a dostanete se do velké podzemní místnosti. Dostaňte se dolů a pokračujte na druhou stranu, kde lze vylézt po žebříku. Na plošině nahoře odstraňte kus vlnitého plechu a zatáhněte za páku na zdi. Slezte po žebříku dolů a všimněte si, že nedaleko vás je zničené schodiště. Přes bednu vyskočte nahoru a dostanete se k otevřeným dveřím, za kterými je chodba zamořená zeleným plynem. Automaticky si nasadíte masku, kterou máte v inventáři. Chodbami snadno najdete cestu ke schodišti, po kterém sestupte. Odstraňte z cesty kus plechu a seberte z palety BATTERIEN. Dejte se vlevo a přijdete do malé místnosti, kde seberte z polive vpravo FACKEL a ze stolu dokument An der Baustelle b606. Cestu dál blokuje za bednou dřevěná stěna, přes kterou se nedostanete. Vraťte se na rozcestí a dejte se druhou chodbou. Přejděte opatrně po trámech nad propastí a tahem do strany otevřte železné dveře. Vpravo je malá místnost a v ní na polici 2 FACKEL. Vraťte se do chodby a pokračujte na rozcestí s dveřmi, nad kterými svítí červené světlo. Dejte se nejprve vpravo a vlevo nahoře na potrubí leží ARTEFAKT (3/10). vraťte se na rozcestí a pokračujte rovně. V malé postranní místnosti vlevo najdete BATTERIEN. Vyjděte zpět do chodby a pokračujte dál. Vpravo je další malá místnost a v ní opět BATTERIEN. Vraťte se do chodby a o kousek dál je v malé místnosti vpravo Batterie. Na koneci chodby jsou zamčené dveře a vlevo za velkou hromadou jsou BATTERIEN. Nyní se můžete vydat zpět na poslední rozcestí a pokračujte do druhé chodby. Dejte se vlevo a poté vpravo. Na zemi uvidíte pozici pro baterii. Vložte tam tu z inventáře a zatáhněte za páku na stěně. Projděte dveřmi a ty se za vámi zabouchnou. Jděte po schodech vlevo nahoru, přeskákejte přes propast a octnete se na dalším rozcestí chodeb. Vstupte do místnosti rovně před vámi a odstraňte regál vpravo. V tajné místnosti najdete blaues Artefakt. Vraťte se do předchozí místnosti a klikněte na tunel ve zdi.

Der Wohnbereich (Requiem)

Vpravo od vás na zemi cosi modře světélkuje. Umístěte sem modrý artefakt a poté na něj klikněte. Přenesete se do minulosti. Projděte do sousední místnosti a poté dalšími dveřmi ven (ty dveře jsou v současnosti nepřístupné). Po průchodu dveřmi se vrátíte zpět do reality a octnete se za zamčenými dveřmi. Před vámi jsou polorozpadlé chodby. Vstupte do místnosti vpravo, kde prohledejte zásuvky psacího stolu a seberte Kassette. Vraťte se do chodby a nyní asi už tušíte, kde jste. Stejnou úroveň jste absolvovali v Penumbra: Requiem. Tehdy jste si mohli vybrat ze dvou cest, avšak tentokrát je jen jedna (zajímavé je, že v anglické verzi hry jdete horní cestou, což je zde naopak). Seskočte dolů a z police si seberte Schmerztabletten. Na stěně je tlačítko, kterým se ovládají dveře na druhé straně místnosti. Je to časový spínač, takže musíte ke dveřím rychle doběhnout a projít jimi než se zavřou. Navíc vás nesmí zaregistrovat bezpečností kamery. Když se budete držet vlevo za sloupy, neměl by to být problém. Budete potřebovat vzít si s sebou železnou bednu, která se povaluje vedle spínače. Dotlačte ji ke dveřím, vraťte se k tlačítku, stiskněte ho a proběhněte dveřmi. Až se zavřou tak podobným tlačítkem na stěně dveře opět otevřte a protáhněte bednu dovnitř. Tu umístěte na spínač na podlaze a otevřou se další dveře. V místnosti je vlevo na stole magnetofon, do kterého vložte kazetu z inventáře a poslechněte si záznam. Pokud chcete můžete kliknout na nápojový automat a poté na kazetu, která z něj vypadne, a ta se změní na plechovku. Poté vyšplhejte po žebříku vpravo nahoru na ochoz. Můžete si jít prohlédnout vodní past, která je však tentokrát nefunkční. Všimněte si malého výklenku nahoře. Přistavte pod něj bedny a vyskočte si pro mysteriöses Artefakt. Vraťte se na ochoz a všimněte si průlezu vpravo nahoře. Přistavte pod něj jednu černou bednu (ty najdete v malé místnosti). Vyskočte na bednu, povyskočte si a klikněte na průlez. V této skrýši byl v Requiem artefakt; tentokrát najdete v zásuvce levého psacího stolu FACKEL a v zásuvce skříňky na spisy BATTERIEN. Prolezte zpět na ochoz a po žebříku sešplhejte dolů. Dejte se do dveří vpravo, projděte opatrně laserovými mřížemi a vyjděte po schodech nahoru. Dveřmi se dostanete do krátké chodby, kde vejděte do prvních dveří vpravo. V šatní skříňce najdete FACKEL. Vraťte se do chodby a pokračujte do dveří na konci. Přijdete na další rozcestí, kde se dejte vpravo. Vyhněte se unikající páře a dveřmi vpravo vstupte do koupelny, kde leží dokument Gefangener des Schicksals. Vraťte se do chodby a pokračujte dál. Vpravo na zdi je ventil, kterým můžete zavřít unikající páru. Vejděte do dveří vlevo a dostanete se na ošetřovnu. Na druhé straně pod lůžkem s mrtvolou leží na zemi Kassette. Pokračujte do sousední místnosti a z prosklené skříňky seberte Spritze. Vraťte se do předchozí místnosti a můžete prozkoumat tělo na lůžku. Vyjděte ven do chodby a po stranách chodby jsou dveře do další úrovně. Zadejte na klávesnici kód 5174 a vstupte.

Grundeingang

Jděte chodbou vpřed až se dostanete do další chodby. Vejděte do prvních dveří vlevo a zatáhněte za páku na zdi vlevo. Vraťte se do chodby a pokračujte dál. Zajděte do dalších dveří vpravo a v kanceláři seberte ze země dokument Brief von Red. Prohledejte zásuvky na spisy a seberte BATTERIEN. Nakonec prohledejte skříňku na stěně vpravo a seberte Schmerztabletten. Vyjděte zpět do chodby a pokračujte až na konec, kde vyjděte po točitém schodišti. Klikněte na dveře, ale dál projít nejde. Vraťte se dolů do chodby a známou cestou se dostaňte na začátek a vstupte do dveří do předchozí úrovně.

Der Wohnbereich (Requiem)

Běžte k mrtvole pod prasklým potrubím. Ventilem v chodbě si vypněte páru (pokud jste tak již neučinili). V inventáři spojte injekci a chemikálii a získáte Gefühlte Spritze. Použijte ji na mrtvolu a poté seberte ze země Eisenstange. Možná jste si všimli, že v chodbě jsou ještě jedny dveře do další úrovně. Použijte na ně páčidlo a vejděte.

Zellen

Opět jste se dostali do úrovně, kterou znáte z Black Plague. V místnostech nic k sebrání není, takže vejděte do druhé místnosti, kde vstupte do ventilační šachty a lezte stále vpřed.

Lüftungswellen

Prolezte na konec ventilační šachty a dostanete se do místnosti, kde je ventilace prasklá. Vstupte do protější šachty, na rozcestí se dejte vlevo a brzy se dostanete k východu. Vpravo od vás uchází mrazivá pára a tudy se dál nedostanete. Seskočte dolů do místnosti, ze které vedou zamčené dveře. Použijte páčidlo z inventáře a dveře vylomte. Za dveřmi se dejte vpravo a vejděte do dveří vlevo. Z šatní skříňky si vezměte BATTERIEN. Vraťte se do chodby a vstupte do dalších dveří vpravo. Pokračujte do sousední místnosti. Projděte otvorem v pletivu a zatočte ventilem. Tím si vypnete páru vlevo od vás. Sousední ventil je příliš horký, tak na něj použijte kliku z inventáře a tím jste si vypnuli i páru ve ventilační šachtě. Vraťte se tudíž k ventilační šachtě, vlezte do ní a pokračujte přes rozcestí rovně dokud se nepřenesete do další úrovně.

Messhalle Eingang

Prolezte na konec šachty, seskočte dolů a vpředu vstupte do dveří do další úrovně.

Messhalle

Projděte jídelnou a vstupte do kuchyně. V zadní místnosti klikněte na batoh vlevo a získáte BATTERIEN a Schmerztabletten. U napůl zavalené chodby trčí železná trubka, kterou vyviklejte a poté seberte Metal Stange. Jděte zpět do jídelny, použijte tyč na dveře vpravo a vejděte do nich.

Gang

V chodbě odkliďte předměty od dveří vpředu a vejděte do nich.

Rooms

Nyní jste v dalším komplexu, který znáte z Black Plague. Jděte stále rovně, vejděte do knihovny vpravo a vstupte vlevo do tejné místnosti, kde jste našli otce. Na zemi leží dokument A Piece od Paper. Vraťte se do chodeb a nyní jděte do příčné chodby, kde jsou po stranách čtvery dveře. Ty jsou však zamčené a musíte na ně použít železnou tyč z inventáře. Nejprve vstupte do prvních dveří vlevo a vzadu v koupelně najdete v umyvadle ARTEFAKT (5/10). Jděte zpět do chodby a vejděte do dveří naproti. V zásuvce psacího stolu je FACKEL a v zásuvce regálu na spisy Kassette. Tu si hned můžete přehrát v magnetofonu za vašimi zády. Vyjděte zpět na chodbu a ještě jděte do dalších dveří vpravo. Vzadu v koupelně jsou k sebrání Schmerztabeltten. Tím máte vše v této úrovni hotové a můžete se vrátit do té předchozí.

Gang

Vyjděte po schodech vlevo a vstupte do dveří do další úrovně.

Komplex

Vejděte do dveří vpravo do šatny. Z lékárničky seberte Schmerztabletten a ze šatní skříňky úplně vlevo BATTERIEN. Vraťte se do chodby a na konci uvidíte laserovou mříž, která vás brání v další cestě. Jděte zpět a vejděte do dveří vlevo. Ve strojovně je třeba zprovoznit generátor. Klikněte na tlačítko a poté musíte ručně stlačit všechny tři lopatky dolů. Prostřední jde jen částečně. Propojte obě lopatky tyčí z inventáře. Stiskněte tlačítko a generátor se rozběhne. Vraťte se do chodby a vstupte do dveří naproti. Klikněte na počítač a promluvíte si opět s dr. Swansonovou. Poté klikněte ještě jednou pro zrušení laserové mříže. Vyjděte zpět do chodby a nyní již můžete pokračovat chodbou dál. Sejděte po schodech dolů, vstupte do dveří na konci chodby a dostanete se do velké místnosti s několika stroji. Vpředu jsou velká vrata, která jsou však zamčená. Na druhé straně místnosti nedaleko východu z chodby vylezte nahoru po žebříku. Shoďte dolů bednu, která rozbije těžkou dřevěnou bednu dole. Slezte dolů a seberte ze země FACKEL. Vejděte do dveří, které předtím blokovala bedna. Skrčte se a vlezte do ventilační šachty. Dostanete se na rozcestí, kde se dejte nejprve vpravo a brzy dojdete k místu, kde je dole kryt, na který použijte kliku z inventáře. Seskočte dolů a prohledejte prostor za bednami – najdete ARTEFAKT (6/10). Ještě prohledejte skříňky a najdete BATTERIEN. Poté se můžete vrátit zpět do ventilace a pokračujte zpět na rozcestí šachet. Nyní se vydejte druhou dosud neprozkoumanou šachtou. Opět přijdete ke krytu, který odemkněte klikou. Seskočte dolů a prohledejte zásuvky – najdete Kassette a Schmerztabletten. Vyjděte z místnosti do chodby a dejte se vlevo. Za vámi se ozve rachot. To z jedné místnosti vyběhlo monstrum a pronásleduje vás. Na konci chodby stiskněte tlačítko vedle dveří a sprintujte chodbami stále vpřed. Vběhněte na schodiště a chodba se za vámi zavalí. Vyjděte nahoru a vstupte do dveří do další úrovně.

Der Aufzug

Dojděte k výtahu, nastupte do kabiny a stiskněte šipku směrem nahoru. Čeká vás dlouhý výstup výtahem na povrch základny. Až výtah zastaví vystupte a vstupte do chodby. Vlevo je vchod do malé kanceláře, kde najdete v zásuvce Schmerztabletten. Vraťte se do chodby a pokračujte do dveří do další úrovně.

Draußenseite

Vyšli jste na velké venkovní prostranství. Mráz vás bude neustále zraňovat, takže po určité době zmrznete. Zachránit se můžete jen vstupem do budov. Pokud byste byli zrovna někde, kde žádné dveře nejsou, najděte alespoň boudu. Tam je sice zima také, ale tu můžete zahnat zapálením sudu s hořlavinou (sirky máte stále v inventáři). Takže od začátku úrovně se dejte mírně vpravo a vstupte do dveří vpravo, což je malá skladištní budova. Uvnitř najdete v lékárničce Schmerztabletten. Vyjděte ven a jděte k mostu, kde zkuste zahýbat pákou. Přejděte na druhou stranu mostu. Před vámi je budova, která je zamčená. Dejte se vpravo a dojdete k boudě, uvnitř které seberte FACKEL. Jděte na druhou stranu zamčené budovy a vejděte do dveří, které vedou do podzemí. Vpravo je kancelář, kde najdete v zásuvce BATTERIEN a také si můžete promluvit s dr. Swansonovou. Rovněž je tu magnetofon, ve kterém si můžete přehrát kazetu z inventáře. Vyjděte ven a pokračujte dál hangárem a na konci vejděte do dveří do další úrovně.

Hangars

Nejprve jděte směrem vpravo a dveřmi vstupte do jakéhosi hangáru. Zkuste zatáhnout za páku na stěně vpravo. Přejděte na druhou stranu haly a vejděte do kancelářské buňky. V jedné ze zásuvek skříňky na spisy BATTERIEN. Tady nastává menší problém: Musíte totož sebrat Benzin. Ten se však objevuje na více místech.

  1. Na začátku hangáru v polici regálu vpravo.
  2. Uvnitř posledního nákladního kontejneru vpravo.
  3. Pod stolem uvnitř kancelářské buňky v zadní části hangáru.

Vyjděte ven z hangáru a naproti je domek, ve kterém najdete FACKEL. Pokračujte dál úzkým průchodem mezi ploty a na konci vstupte do dveří. Vpravo je páka, která ovládá jeřáb nahoře u stropu. Otevřte velký kontejner a přistavte ho pod trosky schodiště. Zatáhněte za páku, vyskákejte nahoru a počkejte si až přijede náklad. Naskočte na bednu a nechte se svézt za plot s ostnatým drátem. Seskočte dolů a prozkoumejte druhý kontejner vpravo – najdete Schmerztabletten. Do prvního kontejneru se dá rovněž vstoupit, ale z druhé strany. Uvnitř seberte Benzin. Dveře kancelářské buňky jsou zamčené. Přistavte k oknu nějaký předmět. Proskočte dovnitř a prohledejte zásuvky vlevo – najdete Schmerztabletten. Odneste bedničku co je pod stolem pod úzkou ventilační potrubí, povyskočte si a kliknutím seberte ARTEFAKT (7/10). Vylezte opět ven, jděte k plotu a vytáhněte zástrčku dvířek, abyste se mohli dostat ven, a následně vyjděte ven z hangáru. Dejte se známou cestou na začátek a vejděte do dveří do předchozí úrovně.

Draußenseite

Jděte opět na druhou stranu mostu, kde je vpravo dole generátor a ovládací páka. Do generátoru nalijte oba kanystry benzínu a poté zatáhněte za páku. Most se přesměruje a vy budete tak moci přejít do dříve nepřístupné oblasti. Pokračujte stále vpřed a na konci prostranství vstupte do dveří.

Der Hauptkern der Station

Běžte vpřed a dojdete do haly se schodištěm. Vyjděte po schodišti na ochoz, přeskočte přes díru v podlaze a vstupte do dveří vlevo. Prohledejte zásuvky skříněk na spisy a najdete BATTERIEN. Vraťte se do haly, dejte se vlevo a poté vpravo. Po straně visí v okně mrtvola. Použijte na ni injekci z inventáře a získáte Spritze mit Blut. Jděte do nedaleké chodby, projděte dveřmi, vyjděte po schodech nahoru a dostanete se do další chodby. Dejte se vpravo, poté na rozcestí vlevo a vejděte do dveří vpravo. V zásuvce skříňky na spisy jsou BATTERIEN a v osobní skříňce FACKEL. Vraťte se do chodby a zpět na poslední rozcestí. Vstupte do místnosti, kde jsou zamčené skleněné dveře. Vlevo od nich je DNA zámek, na který použijte injekci s krví a cesta dál je volná. Klikněte na počítač, otevřte první soubor a nyní musíte přesměrovat most venku. Najeďte směrovými klávesy na horní pozici (Meteostation) a klikněte – most by měl být přesměrován. Známou cestou se dostaňte na začátek úrovně a vyjděte ven pod širé nebe.

Draußenseite

Jděte k mostu a přejděte přes něj. Nedojdete však na konec, protože se pod vámi utrhne a vy spadnete dolů.

Lebender Sektor

Přišli jste o většinu svého vybavení – zbyly vám jen sirky, zvláštní artefakty a vysílačka. Ze země seberte Sphere a nedaleko Waschlappen. V místnosti je několik malých truhel, které otevřte a seberte FACKEL a Schmerztabletten. Dveřmi projděte do sousední místnosti a pokračujte do dveří vpravo. V zásuvce psacího stolu leží dokument Tagebuch des Minenschulleiters 1 a v truhle 2 Schmerztabletten. Vraťte se do předchozí místnosti a jděte dál do protějších dveří. Seberte ze země FACKEL, pokračujte rovně a vejděte do dveří do další úrovně.

Alte Schächte

Komplex chodeb není příliš rozsáhlý a snadno se v něm zorientujete. Jedny dveře jsou zamčené, za dalšími najdete dokument Tagebuch des Minenschulleiters 2.

Alte Lagerung

Nejprve vejděte do dveří vlevo a seberte z regálu Schmerztabletten. Vraťte se do předchozí místnosti a pokračujte do druhých dveří. Z police vlevo seberte BATTERIEN a nakonec odstraňte víko bedny vpravo a seberte 2 FACKEL. Vstupte do dveří vpravo a odstraňte z kouta harampádí. Odklopte poklop v podlaze, avšak chybí žebřík. Vraťte se do předchozí místnosti a jděte skrz mřížové dveře. Vlevo na vrcholu regálu je ukrytý ARTEFAKT (8/10). Na konci je několik kusů žebříků. Jeden zdvihněte a doneste k otvoru v podlaze. Natočte ho tak, aby se spustil dolů a poté by se měl sám umístit na pozici. Seskočte dolů a prohledejte bedny – najdete dokument Zeichen des Minenarbeiters. Na druhé straně místnosti je nahoře další poklop, který rovněž odklopte. Přistrčte si pod otvor nějaký těžký sud a poté vyskočte nahoru do malé místnosti. Prohledejte bedny a seberte blauen Artefakt. Seskočte opět dolů do sklepa, vylezte po žebříku nahoru a vraťte se na začátek úrovně, kde vejděte do dveří do předchozí úrovně.

Alte Schächte

Možná jste si už dříve všimli, že v chodbách je modře světélkující místo. Vložte na toto místo modrý artefakt z inventáře a poté na artefakt klikněte. Přenesete se opět do minulosti. Vejděte do dveří a vytáhněte z místnosti ven na chodbu sud s nápisem TNT. Po návratu do reálu jděte opět do dveří a vpravo na věšáku na stěně visí Schlüssel. Vraťte se do chodby a utíkejte k zamčeným dveřím, o nichž jsem se již výše zmiňoval. Odemkněte si je klíčem a projděte na konec krátké chodby, kde zadejte na klávesnici kód 7352 a vstupte.

Hilfswelle

Chodby před vámi jsou zamořené pavouky. Běžte vlevo až přijdete na konec, kde zatáhněte za páku vlevo na stěně. Tím rozsvítíte a pavouci se za vámi nedostanou. Otáčejte ventilem na sloupu dokud si dolů nespustíte výtah. Poté rychle do výtahu naskočte a nechte se vyvézt nahoru.

Eisenwellen A

Jste v dalším komplexu chodeb. Najděte si nějakou mapu, abyste se zorientovali. Nejprve jděte do Storage, kde prohledejte lékárničku na zdi a seberte Schmerztabletten. Poté jděte do sekce Pump Station, kde najdete na polici regálu Hammer. Nakonec zamiřte do Changing Room (šatna), kde z lavičky seberte Helme von einem Minenarbeiter. Poté prohledejte šatní skříňky a seberte BATTERIE, 2 FACKEL a Schmerztabletten. Nakonec zamiřte k nedalekým dveřím, kterými se dostanete do další úrovně.

Eisenwellen B

Dostaňte se ke dveřím na druhé straně chodby a vejděte do nich. Pokračujte do dalších dveří vlevo, kde leží na stole bedýnka se symbolem výbušniny. Použijte na bednu kladivo z inventáře a poté seberte Dynamit. Vyjděte z místnosti a nyní vejděte do dveří vlevo na konci. Ze stolu seberte dokument Zeitschrift der Organisation a také dokument Karte der Eisenmine. Na mapě si všimněte zakroužkovaného sektoru. Poté se vraťte na začátek úrovně a dveřmi projděte do předchozí úrovně.

Eisenwellen A

Jděte podle mapy na místo, na které je nutné položit dynamit. Jeden však nestačí, takže budete muset sehnat nějaké další výbušniny. Jděte opět do Storage, kde seberte z kouta 2 propanové láhve a odneste je na místo určené pro výbuch. Poté k nim přidejte dynamit a ten zapalte sirkami (máte je pořád v inventáři). Běžte se ukrýt, protože bude následovat mohutný výbuch. Jděte do nově zpřístupněné chodby a poté budete pokračovat do další úrovně.

Eisenwellen C

Dejte se chodbami vlevo a po levé straně uvidíte oheň, který šlehá z trubky. Pokračujte chodbou dál a vpravo jsou padací dveře, které se ovládají pomocí ventilu. Otočte ventilem nadoraz a rychle proběhněte dveřmi. V chodbách toho mnoho k vidění není. V jedné slepé chodbě je k sebrání ARTEFAKT (9/10). Když od tohoto místa půjdete stále vlevo a budete se dívat vpravo, uvidíte zavřené dveře. Projděte dveřmi a dostanete se do ovládací místnosti. Zatáhněte za obě páky – jedna zastaví plyn a druhé znovu otevře padací dveře (ty za vámi předtím zapadly). Vraťte se chodbami ke dveřím, projděte jimi a nyní budete moci bezpečně vstoupit do chodby, kde předtím unikal hořící plyn. Seskočte dolů do zatopené části. Není tam však voda, ale kyselina, tak rychle přeskákejte vpravo a poté budete pokračovat do další úrovně.

Hauptausgraubungsseite

Dojděte na konec chodby a – před vámi se objeví naprosto úžasný výjev. Na první pohled to vypadá jak mimozemská loď. Seskočte dolů na vrchní plošinu lešení. Pak po žebřících sešplhejte až dolů. Jděte k obří stavbě a vejděte dovnitř.

Grabstätte

Běžte rovně a v místnosti seberte vpravo ze stolu Taschenlampe, BATTERIEN a 2 Schmerztabletten. Odklopte víko truhly a vezměte si Howard's Buch. Ten vám poslouží k překladu podivných nápisů na stěnách chodeb (stačí knihu na tyto nápisy použít). Pokračujte chodbami až dozadu, kde jsou na vozíku BATTERIEN. Pokračujte dál až dojdete do... Ale ne! Tady už jsme přece byli v Penumbra: Requiem. Běžte rovně a na lešení vpravo leží další BATTERIEN. Za velkou kupou nákladu vzadu je na zemi FACKEL. Nyní se vraťte na začátek úrovně, kde se dá postranními chodbami sejít do nižšího patra, což také udělejte.

Grabstätte – niedrigere Ebene

Do podzemí se schází dvěma chodbami. U té pravé leží na stole dokument Inoffizieller Ausgrabungsbericht a BATTERIEN. Běžte chodbou rovně a poté se dejte 2x vpravo. U mrtvoly leží batoh, který prohledejte a získáte leerer Container a BATTERIEN. Pokračujte dál chodbami dokud se nedostanete na rozcestí, kde je několik osvětlených kvádrů. Dejte se vlevo a vlevo uvidíte zavalenou chodbu, kde najdete BATTERIEN. Vraťte se na rozcestí a pokračujte rovně. Musíte se dostat na konec dlouhé chodby, kde uvidíte v dálce jakoby dveře. Ony to ve skutečnosti dveře nejsou – alespoň ne přístupné. Vpravo je vchod do zatopených štol. Skrčte se a vlezte do vody. Budete muset plavat pod vodou. Dejte se vlevo až přijdete do místnosti s dvěma sloupy. Za sloupy jsou na podlaze nášlapná tlačítka. Jedno odstraní rošt, abyste se mohli vztyčit a nadechnout se a druhé spustí podivný mechanizmus u stropu. Jděte zpět do zatopené chodby a pokračujte rovně (dříve tam byla železná mříž). Vyjděte ven z vody a v malé místnosti šlápněte na panel na podlaze. Vpravo a vlevo se otevřou dvoje dveře. Za těmi pravými seberte Sphere. Levými se dostanete zpět do komplexu chodeb, aniž byste museli znovu plavat pod vodou. Avšak nejprve uchopte kus rozdrceného kvádru a odneste ho zpět do místnosti, kde byla sféra. Přistavte ho k levému výklenku ve zdi, vyskočte nahoru a seberte ARTEFAKT (10/10). Dostaňte se na začátek úrovně a vraťte se do horní úrovně.

Grabstätte

Možná jste si všimli, že po stranách chodeb jsou dvoje podivné dveře. Na zemi jsou nakreslené červené šipky, které vám cosi napovídají. Jedná se vždy o dvojici nenápadných tlačítek, kterými se dveře otvírají. Za pravými dveřmi je vpravo další artefakt, avšak od něj vás odděluje bazén ledové vody. Za obří sochou je vlevo na stěně páka, za kterou zatáhněte. Voda se vypustí a napustí do bazénku vedle sochy. Můžete buď do vody skočit, zemřete a objevíte se na začátku úrovně, nebo dopředu naházet do vody kamenné kvádry, abyste mohli po nich přeskákat. Velký bazén je tedy vypuštěný, avšak k artefaktu vede žebřík, na který se dá doskočit z kvádru, který je příliš vysoký na to, abyste na něj doskočili zdola. Musíte jiný kvádr nahoře dotlačit do postranní místnosti, kde je uprostřed panel. Umístěním kvádru na panel spustíte mechanizmus, který kvádr rozdrtí na malé kousky. Jeden z těchto kvádrů dotlačte do bazénu a nyní snadno vylezete nahoru na plošinu, kde seberte Sphere. Slezte dolů a jděte do levé postranní místnosti. Vylezte po trámu nahoru na plošinu, kde je monolit. Musíte otáčet jednotlivými částmi, abyste nastavili jistou kombinaci. V tomto případě to bude: nedokončený trojúhelník s nožičkou nahoru, nedokončená šibenice a ovál s nožičkou nahoru. Pokud vám to není jasné jděte na to vylučovací metodou. Lze na to poměrně snadno přijít. Poté se vydejte zpět do chodby, kde si druhé podivné dveře rovněž odemkněte tlačítky na zdi. Za dveřmi jděte vlevo, kde uvidíte v úzkých chodbách cosi světélkovat. Je to písek, na který použijte nádobu z inventáře – získáte gefüllter Container. Běžte do pravé postranní místnosti, kde plošinu s artefaktem odděluje hluboká propast. Vysypte sebraný písek do propasti a ve vzduchu se objeví do té doby neviditelné panely. Po nich snadno přeskáčete na plošinu, kde seberte opět Sphere. Jděte opět do levé postranní místnosti a vylezte po poškozeném žebříku nahoru. Projděte na konec ochozu a sestupte na plošinu s monolitem. Tentokrát zadejte kód: šikmá čára zleva dole vpravo nahoru s nožičkou dolů, kopeček s nožičkou vlevo a nedokončený trojúhelník s oválem vlevo dole. Pokud jste vše udělali správně vydejte se ještě do posledního komplexu místností, kde jste už předtím sebrali první artefakt. Tady je také monolit, ale tady už je kód správně nastavený (udělali jste tak už v Penumbra: Requiem). Zbývá ho jen aktivovat. Trik je v tom, že musíte odstranit dva kvádry z podlahových spínačů nedaleko vchodu. Dveře se sice zavřou, ale následně kvádry opět dejte na spínače, takže se dveře znovu otevřou a zároveň zůstane aktivovaný i monolit. Určitě jste si v chodbách všimli ještě jedněch podivných dveří. Vydejte se k nim, a pokud jsou všechny tři monolity aktivní, budou nyní dveře otevřené. Před vámi je výtahová plošina. Šlápněte na panel na podlaze a rychle naskočte na plošinu. Až vyjedete nahoru běžte k blízkým dveřím, které se automaticky otevřou. Před vámi je portál, který je však neaktivní. Musíte do spodní části portálu umístit všechny čtyři artefakty. Tím portál aktivujete a kliknutím do něj vstoupíte.

Eine andere Welt 1

Octli jste se kdesi mimo prostor a čas. V postranních chodbách jsou na podlaze dva spínače. Z hlavní místnosti na ně přetáhněte dva kvádry – otevřou se vám dveře dál. Nyní jste v bludišti, ze kterého vede cesta jen chodbou, kterou proudí silný ledový vítr a přes který se nelze v tuto chvíli dostat. V bludišti jsou na stěnách rozmístěny písmena jména HOWARD (písmeno A je vedle větrné chodby a musíte se k němu přiblížit sprintem s přískoky). Až stisknete všechna písmena jděte znovu do větrné chodby, proskočte do chodby vlevo a stiskněte dlaňový spínač. Tím jste vítr vypnuli a můžete pokračovat v cestě dál. Po chvíli spadnete na zem a ztratíte vědomí. Až se proberete vyjděte ven z bludiště a jděte po svahu stále dolů. Brzy dojdete k věži, do které vejděte.

Eine andere Welt 2

Vyjděte po dlouhém točitém schodišti až se přenesete na vrchol věže. Vystoupejte na vrchol středového sloupu. Nyní záleží na vašem rozhodnutí. Hru můžete zakončit dvěma způsoby. Buď vstupte do teleportu, nebo jděte k Howardovi, počkejte až skočí a poté skočte za ním. Přenesete se na úplný začátek hry – myslím na začátek prvního dílu (Penumbra: Overture). Jděte k nedalekému žebříku, vylezte po něm nahoru a octnete se venku ve zmrzlé pustině. Jděte roklí stále vpřed a na konci přeskočte přes terénní vlnu. Uslyšíte zahoukání, což znamená že je blízko loď, a konečně jste zachráněni.

Uložené pozice

Čeština

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Kryogenické miestnosti

(Neptunis, 6. 8. 2015 18:03)

Ahoj.Mám taký problém,že som všetko urobil ako je to napísané v tomto návode...Pomocou počítača som otvoril miestnosti a všetky mrtvoly som prekontroloval.Ibaže žiadna u žiadneho zamrazeného objektu som disketu nenašiel!!! Nechápem to.Skúsil som to už 100 krát a tá disketa tam proste nie je!!! :/

Re: Kryogenické miestnosti

(Mitch, 7. 8. 2015 18:24)

Ahoj. Z tvého příspěvku mi není úplně jasné, co přesně máš na mysli? Máš snad na mysli kapitolu Tiefkühlzimmer, kde je zapotřebí sebrat CD v kryogenické místnosti? To CD má u sebe jedna z mrtvol. Pokud však hraješ anglickou verzi hry, je možné, že tam je to jinak. Německá a ruská verze jsou upravené a v detailech se od anglické liší. Pak bych doporučoval zkusit nějaký videonávod na Internetu. Pakliže by i v anglické verzi měla mít mrtvola CD u sebe, tak ti hra nejspíš buguje. Zkus načíst nějakou starší pozici a odehrát hru do krizového místa znovu, popřípadě to zkusit od samého začátku. V módech Amnesie se totiž někdy stává, že se poškodí uložená pozice a určitá činnost nejde provést (nejde vstoupit do dveří, nespustí se skript apod.). Pak stačí jen smazat poškozený save, načíst save z předchozího levelu a zkusit to znovu. Pokud by nic z toho nepomohlo, pak bych doporučoval sehnat uložené pozice a nakopírovat si do hry save za tímto levelem. Na těchto stránkách je odkaz na savy, avšak jsou určené pro německou verzi hry. Zda fungují i u jiných jazykových verzí, nemohu zaručit, protože jsem toto nezkoušel.

Re: Re: Kryogenické miestnosti

(Neptunis, 14. 8. 2015 16:16)

Ahoj...áno,mám na mysli presne túto pasáž,kde musíš nájsť a vziať CD v tých kryogenických miestnosťiach.Nakoniec sa mi to podarilo vyriešiť...reštartol som celé to kolo od začiatku a šlo to.Ten chlapík ho konečne mal.Pred tým som prehľadal všetkých ale ani u jedného zo zamrazených som ho nenašiel. :D A teraz mám ten istý problém s kyselinou,ktorú som zhotovyl z nájdených chemikálií.Kyselina je zhovená,ale zámok neviem rozleptať... :/ :D Takže zrejme pôjdem opäť level od začiatku... :) A dakujem za rady a pomoc.

Re: Re: Re: Kryogenické miestnosti

(Mitch, 18. 8. 2015 10:55)

Myslel jsem si to, že to byly ty poškozené savy. ))) Při hrání módů Amnesie si člověk na toto musí zvyknout. Na druhou stranu jsou módy, u kterých se toto nikdy nestává.