Ankh-The Tales of Mystery
Assil přijde domů.V pokoji na posteli vezměte špinavou košili a také stříbrnou minci.Jděte doprava ke skřínce ,klikněte na velkou modrou vázu a získáte kartáč bez štětin.Váza vychýlí skřínku,kterou otevřete a vezměte si otcovo roucho a ramínko na šaty.Vyjděte po schodech nahoru,podívejte se na rozbité okno vpravo a na koš s květinou nad schodištěm.V inventáři spojte košili a roucho a získáte něco jako lano.Klikněte na lano a pak na koš.V animaci Assil vyskočí ven rozbitým oknem.Venku jsou dva vrahové,Tarok a Blackey.Hovořte s nimi -postupujte v dialogu odspoda nahoru.Hlavně s Tarokem vyčerpejte všechna témata.Dozvíte se ,že mají velký hlad a dostali za úkol zabít Assilova otce.Dáte jim minci z inventáře.Po rozhovoru jděte stále dolů a pak vstupte na bazar.Promluvte si o všem s Vulkánem.Dozvíte se o paláci,strážích,rybách a převozu.Jděte kousek dál a promluvte si s Fatimou,která prodává v krámku.Pokud chcete tak si můžete popovídat i se starou dámou,která tu korzuje,ale nic podstatného se od ní nedozvíte.Vyjděte kousek nahoru a promluvte si s mužem s brýlemi,který tu má také krámek.Je to téměř slepý krejčí.Po rozhovoru vám dá tupé nůžky s tím,aby jste mu je nabrousiliPoté přejděte na druhou stranu a vezměte si kousek melounu.Jděte až k plakátu na kterém je banán a něco jako zákaz.Je to upozornění ,že v krámku se prodávali ilegálně dovezené banány a proto byl zavřen.Je tu však citron a pomeranč.Obojí si vezměte.Vyjděte po schodech nahoru a promluvte si s vinařem.Po rozhovoru vyjděte až nahoru a v animaci uvidíte jak strážný odvádí nějakou ženu.Jděte kousek doprava a promluvte si s tlustým mužem a jeho otrokem.Otrok se trochu vytahuje,ale jinak se z rozhovorů nic moc nedozvíte.Jděte doleva/viz obrázek/
Nejprve v inventáři zkombinujte jehlu a nefunkční kompas a tím opět získáte fungující kompas.Popojděte o obrazovku vpřed ,směrem do pouště a uvidíte jak se vám v dolním pravém rohu zobrazí kompas.Vždy když budete mít pocit ,že nějak bloudíte a nebo se budete jen chtít rychle vrátit k molu tak stačí kliknout na tuto ikonu.Postupte tedy kupředu směrem do pouště.Nalevo vidíte mrtvý strom na které je suchá větev./viz obrázek/
Jděte kupředu až k prodavači suvenýrů Bakshishovi.Promluvte s ním a dozvíte se o červených škorpiónech a konkurenci,kterou poslal do Gizy.Jděte od prodavače doleva dopředu k tlapě Sfingy a uvidíte zvláštní mechanismus.Vraťte se zpět a jděte do Gizy. Giza
Vidíte zde tři muže a dva velbloudy.Zde musíte donutit velblouda ,aby prošel očistou v mycím stanu vpravo.Nejprve si promluvte s Ras El Tinem.Chce ,abyste mu umyl velblouda.Dá vám pro něj i jídlo.Běžte ke stanu a podívejte se na mechanismus před vstupem vpravo.Z inventáře použijte suchou větev na mechanismus a máte jakousi kliku.Nyní vezměte z inventáře jídlo pro velblouda a dejte ho na velký tác před vstupem do stanu.V animaci uvidíte jak velbloud přijde před misku a začne žrát./viz obrázek/
Klikněte kupředu a v animaci uvidíte jak Assil objeví skálu,která vytváří něco jako fata morganu.Jinak zde nic není,takže klikněte dole vpravo na ikonu a přenesete se na molo k převozníkovi.Promluvte s ním ,ale chce zaplatit a vy peníze nemáte.Naštěstí máte pirátskou vlajku tak mu jí dejte.Bude nadšený a doveze vás kam budete chtít.Promluvte s ním ještě jednou a on vás odveze zpět do Káhiry.Nyní jděte až na začátek bazaru,kde prodává krásná Fatima.Promluvte s ní o mapě s pokladem.Ona ji prodá jen za zlato.V inventáři spojte srst z velblouda a hřeben bez štětin a získáte něco jako štětec.Štětcem očistěte v inventáři špinavou sochu a získáte zářící a lesklou sošku.Sošku dejte Fatimě a ona vám dá mapu s pokladem.V inventáři se podívejte na mapu.Nyní jděte vedle ke slepému krejčímu a podívejte se na upoutávku,že i poslední krokodýlí kabelka byla prodána.Promluvte si s ním o všem možném a pak jděte ke staré dámě,která se tu prochází nahoru dolů.Klikněte na její krokodýlí tašku a mluvte s ní.Je dost protivná,takže to chce trpělivost,ale nakonec vám tašku sama dá.Nyní se opět vraťte k převozníkovi a ten vás odveze zpátky do pouště.Jděte do skalní oblasti,podívejte se na mapu v inventáři a jděte dozadu doleva tam kam jste předtím nemohli.Sejděte dolů po příkré prudké cestě a dole si promluvte se třemi muži-Šalomem,Ephraimem a Samuelem.Pokecejte s touto veselou trojicí.Jsou to prima kluci,trochu hluční,ale jsou v pohodě.Potřebujete aby vám vyrobili speciální krokodýlí kostým.Až se k tomu dostanete a oni budou ochotni vám ho udělat tak jim z inventáře postupně dejte krokodýlí zuby,lebku zvířete a krokodýlí kabelku.Za chvilku od nich dostanete krokodýlí masku.To je zde v tuto chvíli vše,takže se vraťte zpět ke skalám nahoru a až se vám vpravo dole objeví ikona tak na ní klikněte a budete zase stát před převozníkem ,který vás odveze zpět do Káhiry.Jděte před královský palác,ale ještě než vejdete na nádvoří tak si v inventáři vezměte masku.Vejděte na nádvoří a v animaci uvidíte jak stráže strachy utečou a vy se dostanete až před samotného Faraona. Kapitola 2
Faraon je asi veselý chlapík se smyslem pro humor,ale asi se docela nudí a tak to Assil odnese a skončí v hladomorně.Nejdříve si promluvte s Gemotepem,majitelem stánku s ovocem,který prodává u zdi hladomorny.Sice ho nevidíte ,ani on vás ale slyšíte se.Promluvte s ním hlavně o Osiris.Poté se podívejte na krysí díru/viz obrázek/
Podívejte se na palácovou zahradu a stráž na mostě.Jste nyní uvězněni v palácovém pekařství.Musíte tedy najít cestu jak se odtud dostat.Podívejte se na mlýnský kámen ,velký modrý džbán a velký grill.Vyjděte po žebříku vlevo nahoru.Přečtěte si knihu jak udělat extra dlouhou bagetu.Seberte obilí z pytle vpravo a přejděte po římse na druhou stranu kde je mlýnské vodní kolo.Vidíte,že budete potřebovat hodně dlouhou a tvrdou bagetu,aby jste přešli na druhou stranu.Vraťte se dolů,dejte obilí na mlýnský kámen a pak si vezměte mouku.Umístěte mouku na grill a pak klikněte na velký džbán.Sledujte proces pečení.Bagetu vezměte ve chvíli až projde třetím procesem ,kdy získá černohnědou barvu.To už je dostatečně tvrdá na to ,abyste jí mohli použít jako lávku.Pokud se vám jí nepodaří upéct dost tvrdou tak si cyklus zopakujte.Mouky je dost.Vyjděte nahoru a jděte až dozadu k vodnímu kolu.Vezměte bagetu z inventáře a klikněte na mezeru mezi římsami.V animaci uvidíte půvabnou dceru Faraona.Bageta bohužel rupne,ale Thara vám pomůže nahoru.V tuto chvíli vidíte,že vám v pravém dolním rohu naskočila ikona Thary a Assila.Můžete teď vždy přepínat bud na jednoho nebo druhého,podle toho jak to hra bude vyžadovat,včetně používání inventářů.Takže nyní jako Thara běžte stále rovně až na konec,tam vyjděte do věže.Podívejte se na stráž na mostě a pak na látkový banner v okně.Přepněte se na Assila a jděte dolů po schodech k vodnímu mlýnskému kolu.Použijte páku,čímž snížíte hladinu vody,ale páka se rozbije.Přejděte přes dříve ponořený most kupředu na ostrůvek.Klikněte na velkou palmu vlevo a dostanete se až k Faraonově hostině.Podívejte se na lodičku Faraona na vodě.Vzít jí nemůžete,takže běžte ke stolu a vezměte si červeného raka.Jděte až nahoru ,projděte kolem dlouhého stolu až dozadu a seberte vidličku,která je zabodnutá do opěradla židle./viz obrázek/
Kapitola 4
Poslechněte si Osirisův monolog o jeho plánech jak naložit s Assilem a Faraonem.Cesta Assila a Thary se na chvíli rozchází a vy opět budete hrát jen za Assila.Sledujte kterak Assilovu ruku ovládá Osiris a na zdi na malbě vidíte co s ním provede-nakope ho.Jděte na tržiště a poslechněte si od otroka a jeho zvěsti o tom,že zmizela dcera Faraona.Zjistíte ,že je banánová prohibice a že se nedá sehnat lahodný nápoj slunce Káhiry,který má rád otrokář.Jděte za prodavačem vína a o nápoji si s ním promluvte.Najdete ho vlevo pod schody od místa,kde hovoří otrokář se svým otrokem.Pokud mu banány přinesete tak vám nápoj namíchá.Musíte však z nabídky /jak silný nápoj chcete namíchat/vybrat druhou možnost.Tím si řeknete o namíchání silného drinku,který vám/otrokáři/ podrazí nohy.Když zvolíte první možnost tak vám prodavač namíchá slabý drink,který s otrokářem nesekne a druhou možnost nedostanete.Jděte zpátky k převozníkovi a promluvte si s mudrcem vlevo.Poté se nechte odvézt do pouště Jděte do skalní oblasti a pak směrem k příkré a prudké cestě.Slyšíte lamentovat džina -vysloužilce.Promluvte s ním a zjistíte,že mu spadla lampa do vody pod vodopádem.Slibte že mu pomůžete a sejděte po cestě až dolů.Vidíte ,že lampa leží ve vodě ,ale je daleko od břehu a nejde sebrat.Je tu krásná Thara,takže si s ní promluvte.Zjistíte,že se přidala ke skupince tří veselých izraelitů,banánových rebelů se kterými i spí.Mrcha jedna!Chce,aby se k nim Assil taky přidal.Běžte si tedy promluvit s trojicí veselých mladíků a jakmile vás přijmou mezi sebe dostanete od nich prkno.Jděte od nich doprava na most a na rozbité místo použijte prkno z inventáře.Přejděte most,protáhněte se dírou a jste na tajné plantáži banánů.Seberte vědro a utrhněte si jeden banán.Vraťte se zpátky na tržiště a jděte k obchodníkovi s vínem a dejte mu banán z inventáře.Bude za to něco chtít,takže mu dejte prázdnou láhev z inventáře.Pak už v inventáři budete mít koktejl ,který potřebujete.Jděte k otrokáři a koktejl mu dejte,ale je to zhýčkaná bestie,protože k tomu chce koktejlový deštníček.Jděte zpět do paláce/ulička mezi krámkem Dinára a Olgy/ tam kde je zahradní žranice,vezměte vědro z inventáře a naberte vodu.Poté jděte k spícímu muži,vezměte plné vědro z inventáře a muže touto sprchou probudíte.Je to hledaný vůdce karavany od vodopádu.Vraťte se do pouště,jděte do Gizy a podívejte se na Bakshishe,muže stojícího před domem.Pak jděte k Sfinze.Jděte až ke stánku se suvenýry a z koše vpravo vepředu vezměte koktejlový deštníček.V inventáři spojte koktejl s deštníčkem a vraťte se zase zpět do Káhiry na tržiště a dejte koktejl otrokáři.S ním to praští a vy si vezměte jeho klíče,které má za pasem.Klíči klikněte na otroka a tím ho osvobodíte od pout.Promluvte si s ním a on vám na oplátku pomůže vyndat lampu z vody pod vodopádem.Automaticky se tam přenesete,otrok lampu vyloví a vy jí dáte džinovi.Džin vám za odměnu prozradí, kdo a kam unesl faraónovu dceru a otrok vám dá svůj vybitý stroj času.Vraťte se zase do Káhiry a jděte na velké nádvoří před palácem,hned vedle arabského velvyslanectví.Promluvte si se stráží o Faraonově dceři a riziku z toho plynoucím.Stráž vás pustí a vy jděte stále kupředu až přijdete přímo před Faraona.Promluvte s ním o jeho dceři a on vám dá slib,že když dceru přivedete zpět dostanete její ruku a půl království k tomu.Nakonec vám dá dost zvláštní klíč od Sfingy-ruku se řetězem.Jděte tedy zase zpátky ke Sfinze a použijte zvláštní klíč na mechanismus vlevo od stánku.Je to ta kamenná tlapa.Vstupte dovnitř a vidíte,že se vám zobrazil jakýsi ukazatel.Nenechte se jím znervóznit a vůbec ho nesledujte,na hru to vliv nemá.Vejděte tedy do haly a Assil dostane přesný zásah kamenem.Jděte směrem k vám do obrazovky a vpravo.Vidíte lešení,ale chybí něco ,aby se dalo vyšplhat nahoru.Podívejte se na úhoře,který plave v obrovském akváriu ve středu haly.Seberte a přečtěte si první část pergamenu na bedně vepředu před akváriem.Jděte nalevo a podívejte se na koleje od vozíku v písku.Seberte kladivo ,které je vzadu nahoře.Jděte směrem k vám do obrazovky a vlevo vyjděte po dřevěné rampě nahoru.Po cestě seberte druhý pergamen a opět si ho přečtěte.Nahoře se podívejte do akvária,vezměte vědro a klikněte jím na vodu.Budete mít opět vědro plné vody.Pokračujte po rampě doprava a dolů a všimněte si pytle cementu,který je pod rampou.Z inventáře použijte kladivo a klikněte na pytel.Tím ho shodíte dolů.Jděte až na konec rampy a vidíte třetí ,poslední pergamen.Bohužel se k němu zatím nedostanete.Běžte tedy zpět až dolů do haly a jděte pro pytel cementu,který jste shodili dolů.Jděte doleva ,tam kde jsou koleje od vozíku a klikněte na ně pytlem cementu z inventáře.Pak použijte vědro s vodou a vezměte si betonovou formu.Nyní máte něco jako žebřík.Jděte napravo k lešení a použijte na něj žebřík z inventáře.Vylezte nahoru a pak po dalším žebříku až ke třetímu pergamenu,který si přečtěte.K němu dostanete navíc klíč.Nyní jděte po rampě až nahoru a vstupte do hlavy Sfingy.Seberte fíky na bedně vlevo a do mechanismu vpravo vložte klíč z inventáře.Uvidíte animaci ve které se objeví Dinár,promluvte s ním a Assil poněkud zvláštním způsobem opustí toto místo a zůstane viset jen pár centimetrů nad fakírským lůžkem.Naštěstí to dobře dopadne a vy se vrátíte do Káhiry a běžte domů.Vidíte,že Assilův otec hovoří se dvěma vrahy.Běžte si s nimi promluvit a oni za chvilku odejdou.Promluvte s otcem a zeptejte se ho na klíč.Bohužel už zapomněl kde je.Vejděte do domu a běžte úplně nahoru do patra a zde vidíte zvláštní točitý mechanismus.Klikněte na něj a v animaci uvidíte jak se celý protočí a dole v přízemí se otevře přihrádka.Jděte dolů a z přihrádky plné dokumentů si vezměte klíč,který vypadá jako oko.Běžte si ještě promluvit s otcem a pak se opět vrátíte do útrob Sfingy./musíte si opět otevřít tajný vchod /Vyjděte až do hlavy Sfingy a klíč s okem vložte do mechanismu vlevo.Sjede vám něco co velmi připomíná splachovadlo.Zatáhněte za něj a tím vypustíte obrovskou nádrž,která prochází Sfingou.Jděte tedy k vypuštěné nádrži ,ale když budete chtít vstoupit tak zjistíte,že máte málo energie.Vrátíte se tedy zpět do hlavy Sfingy a jděte doprava za mechanismus.Vezměte fíky z inventáře a hoďte je do díry.Poté do díry skočte a dole u fakírského lůžka seberte již otevřené fíky a snězte je.Uvidíte jak se vám doplní opět energie.Opět otevřete tajný vchod na kamenné tlapě Sfingy,vyjděte nahoru a vstupte do vypuštěné nádrže.Vezměte si elektrického úhoře a v inventáři ho spojte s vybitím strojem času.Tím se přenesete ke skalám v poušti a po této fatě morgáně se vrátíte zpět do nádrže,ale v inventáři už budete mít závaží,které vložíte do kamenného podstavce vpravo.Žluté velké dveře se otevřou a vy vstupte.Jděte až do místnosti plné věcí a vepředu u stolu si vezměte baseballovou výbavu.Pak se probudí roztomilá mumie,promluvte s ní a ona půjde ke tlačítku vlevo.Jděte za ní a vstupte do teleportu,kterým se přenesete do závěrečné části hry.
Kapitola 5
V podzemí, říši boha Osirise je pořádná tma, naštěstí máte diamantovou čelenku, která umožní vidět.Jděte kupředu a pekelnému šakalovi hoďte baseballový míček z inventáře.Je to přece jen hravý pejsek.Jděte až před ozubenou bránu a promluvte s ní.Bohužel je nějaká zmatená.Jděte doprava a odsuňte kryt na pojistkách.Vidíte znaky a barvy.Zleva jsou to modré oči,červená paměť,žluté myšlení a zelené uši. Vyndejte šňůru ze žluté pojistky myšlení a dejte ji na pojistku, která šňůru nemá. Tím bránu zblbnete úplně a nabídněte jí své přátelství. Ona vás pustí dál a vy jste na prahu velkého finále.
Stojíte před Osirisem v jeho podzemní svatyni.Vidíte svázanou dceru Faraona a taky Dinára.Mluvte s Osirisem,ale v žádném případě mu nedávejte ankh.V pravou chvíli se objeví Thara .Assil jí hodí ankh,ale Osiris Assila očaruje a ten začne honit Tharu. Jako Thara jděte za rozbitý sloup vlevo (musíte si najít správné místo) a v animaci uvidíte, jak se sloup zřítí a Assila zabije.Naštěstí se Thaře podaří zásluhou ankhu a magie Assila přivést k životu.Vyjděte s Assilem ven z podzemní svatyně a v animaci uvidíte, jak Assil,Thara a dcera Faraona utíkají před Osirisem.Venku před Sfingou vás zastaví prodavač suvenýrů.Strčte do něj a on sebou do hlubin vezme i Osirise.Ocitáte se před Faraonem i s Tharou.Vychutnejte si konec této hry.
Čeština
Náhledy fotografií ze složky Ankh-The Tales of Mystery
Komentáře
Přehled komentářů
jenže když chci sebrat košili řiká že by pobíhal raději nahý než aby si ji vzal... a když chci vzít ten štetec.. tak řiká že je nepoužitelný.. tk co mám dělat
No jo,ale co na to Thara..?
(Midnight Knight, 21. 2. 2007 20:31)No,je sice pravda,ze fantazii se meze nekladou,ale predstav si ten dopad na chudaka Tharu.Na zaklade rozsirenyho "na kazdym sprochu je pravdy trochu" si o ni lidi zacnou myslet buhvi co je zac a chudak holka pak zustane s vostudou a na ocet..;-)Chapej,ze jako rytir se musim kazdyho takovyho bezpravi na zene zastat,nastesti tohle zatim,zduraznuji zatim,porad jeste patri do kategorie 6 rozbitych uren-varovani..:-)))
fantazie
(stan, 21. 2. 2007 10:33)víš do každý hry dávám takovou trochu mystifikaci,která však na postup hrou nemá žádný vliv.no a tohle je jedna z nich
Thara a revoluce-4.kapitola
(Midnight Knight, 20. 2. 2007 20:15)Stane,musim se zastat Thary a jeji pocestnosti.Assil ji sice podezira,ze s Izraelitama spi,ona to ale popira.Takze vzhledem k presumpci neviny by se napred muselo dokazat,ze s nima spi,abys ji moh takhle narknout..:-)
ummmmmmm
(domča, 6. 8. 2013 18:39)