Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Baron Wittard: Nemesis of Ragnarök

16.3.2011 Autor návodu-Standa Madukas+Karel Frey

Když vyjedete kurzorem na horní část obrazovky tak se vám zobrazí věci v inventáři. Pokud kliknete pravým myšítkem, tak přeskočíte animace.

Za plotem

Poslechněte si nové zprávy od Kate, editorky. Jste fotograf časopisu Wittard Utopia, který vytvořil architekt Baron Wittard. Poté, co opustíte auto se ocitnete za plotem. Kate volá znovu. V inventáři máte kus papíru a videokameru. Podívejte se napravo na ceduli s názvem Welcome to Wittard Utopia. Pak se podívejte nahoru nad ceduli na oznámení na okně. Otočte se vpravo a mrkněte na kamenný podstavec s číslicí IV a červeným tlačítkem. Otočte se vpravo k bráně a podívejte se na ni zblízka. Vidíte, že brána je olepená policejní páskou. Je záhada, jak jste se dostali za plot. Otočte se a jděte 6x směrem dopředu kolem velkého rypadla. Otočte se vlevo a podívejte se na míchačku nalevo. Jděte vpřed, otočte se vlevo a jděte k dalšímu podstavci napravo od míchačky. Vidíte na něm římskou číslici VII a červené tlačítko. Otočte se a jděte kupředu ke kašně se sochou vzpínajícího se koně. Projděte kupředu, otočte se doleva a podívejte se na další podstavec s římskou číslicí VI a červeným tlačítkem. Otočte se, projděte dvakrát vpřed kolem kašny se sochou koně a pak se otočte vlevo. Vidíte tu další podstavec s římskou číslicí III a červeným tlačítkem. Otočte se, jděte kolem kašny 3x vpřed a otočte se vlevo k dalšímu podstavci, na kterém je římská číslice V a červené tlačítko. Jděte zpátky kolem kašny k budově a ke dveřím, na kterých je cedule se zákazem stupu. Podívejte se dolů vlevo do koše, najdete dva letáky. Podívejte se na číslo dole na prvním letáku, je zakroužkované 5735. Otočte se doleva a jděte k velkému červenému nákladnímu kontejneru. Nalevo od něj je vykopaná díra. Podívejte se do díry, vidíte tu volně položený modrožlutý kabel. Nyní projděte kolem kašny zpět k rypadlu a projděte v přední části (kde má rypadlo velkou lžíci) k podstavci, na kterém žádné římské číslo není. Je na něm pouze červené tlačítko. Otočte se doprava a projděte vpřed k otvoru v zemi, který je blokován tyčemi. Nyní využijeme číslo z letáku na podstavce. To znamená, že postupně obejdeme podstavce s číslicemi V, VII, III a V. Na podstavcích vždy zmáčkněte červené tlačítko. Po stisknutí posledního čísla uslyšíte zvuk, jako když se cosi otvírá. Automaticky vám zavolá Kate. Slyšíte rušivý zvuk a hovor je odpojen. Jděte k neočíslovanému podstavci u lžíce rypadla a stiskněte červené tlačítko. Podívejte se na panel, který se otevřel. Cílem hádanky je umístit všechny kovové táhla na střed, na červenou čáru.K dispozici je 5 tlačítek na levé straně, kterými pohybujete táhly do různých pozic. Přepínač ve spodní části je na nule a lze jej použít pro resetování puzzle. Označíme si tlačítka nalevo odshora dolů jako 1 až 5. Postupně tedy klikněte na tlačítka 2, 4, 2, 1 a 4. Uslyšíte zvuk. Jděte od podstavce doprava a dopředu k otvoru v zemi. Vidíte, že tyče jsou nyní pryč. Slezte tedy dolů.

Tunel

 Jděte vpřed, slyšíte muže, jak mluví o mobilním telefonu Alexe. Jděte opět vpřed, světlo stále poblikává, muž hovoří a vám začne bušit srdce. Jděte chodbou vpřed až na její konec a podívejte se na podlahu vpravo. Vidíte, že na zemi je baterka, boty a aktovka. Podívejte se na aktovku a podívejte se na ID kartu: Aaron Ross, domovník z Wittard Utopie. Přečtěte si novinový článek o kolekci Baron Wittard v norštině. Přečtěte si Aaronovi poznámky. Dozvíte se, jak získal amulet. Vezměte si amulet ze sáčku. Odstupte od věcí na podlaze. Amulet mluví! Musíte být Vyvolený a amulet je nyní vaším pomocníkem. Amulet vás varuje před dveřmi napravo, které jsou omotány řetězy. Amulet vám dává návod, jak se odsud dostat. Jděte kupředu a zahněte doleva. Klikněte na poklop větrací šachty a jděte až na konec, kde vylezte poklopem větrací šachty do tunelu. Amulet vám řekne, abyste šli doprava. Jděte přímo ke dveřím. Klikněte na dveře. Bílé dveře jsou blokovány. Otočte se a jděte vpřed k dalším dveřím. Projděte skrze modré dveře. Amulet vás opět poučuje o tom, co dělat dál. Musíte hledat a najít 10 starověkých run. Jděte 3x vpřed a podívejte se na pravou stěnu. Vidíte tu červený symbol 1, který vypadá jako oko. Projděte na konec tunelu a po kovovém žebříku vylezte nahoru.

Kotelna

Podívejte se na pravý kotel a klikněte na kryt s otočným kolem. Podívejte se na stůl vpravo od schodů. Přečtěte si všechny papíry na nástěnce, je tu také vizitka taxi. Přečtěte si dopis na stole od Tonyho, regionální manažera. Z krabice nalevo si vezměte runu 1. Runa se vám uloží dole vlevo vedle amuletu v inventáři. Odstupte od stolu, otočte se vlevo a projděte na druhou stranu. Podívejte se na panel vlevo od schodů. Je tu puzzle. Jedná se o nouzové napájení. Otevřete panel, vidíte očíslované čtverce 4x4. Zatím nemáme dostatek informací, takže od panelu odstupte a otočte se ke třem ovládacím kolům. Zkuste s nimi otáčet, nic se zatím neděje, takže vyjděte po schodech.

Obchodní centrum   

Po obou stranách vidíte obchody. Otočte se vpravo, vidíte dveře s červeným křížem nahoře. Dveře jsou zamčené. Klikněte na otvor nad dveřmi, nahlédnete dovnitř. Podívejte se na stůl s krvavým polštářem. Klikněte na spodní část dveří, odstraňte kryt, vidíte barevná závaží, která mohou být přesouvána. Odstupte od dveří, otočte se vlevo, jděte kupředu a zahněte doleva. Podívejte se na termostat, otočte vypínačem doleva. Odstupte, jděte opět 1x vpřed chodbou a otočte se doleva. Na zdi vidíte barevnou malůvku a na ní žlutý čtverec 1 s plným kruhem uvnitř. Podívejte se na grafickou abecedu na podlaze vlevo od dveří. Pokračujte chodbou vpřed, na chvilku zhasnou světla. Otočte se doprava a podívejte se na bankomat. Opět jděte chodbou kupředu a podívejte se na pohovku napravo. Vidíte opět červený symbol 2. Otočte se od pohovky doleva a zkontrolujte menu kavárny na dveřích. Podívejte se také na plakát na dveřích. Klikněte na kliku dveří, vstoupíte do chodby vedoucí do kavárny. Vstupte do dveří vlevo. Jste v kavárně. Rozhlédněte se kolem sebe. Jděte 2x vpřed, doprava ,vpřed a otočte se vlevo ke stolu. Podívejte se na stůl, vidíte na něm dva znaky  žlutý čtverec 2 a zelený kříž 1. Vyjděte z kavárny a vstupte do protějších dveří. Před vámi je kulečníkový stůl. Podívejte se na dřevěný stůl vpravo, vidíte složitý kruhový symbol se 4 barevnými hromádkami. Opusťte místnost a vraťte se na hlavní chodbu. Pokračujte vpřed. Podívejte se zblízka na trubku na levé straně, je na ní další termostat. Otočte vypínačem doprava. Pokračujte chodbou vpřed a zkuste projít dveřmi s nápisem Blue Delphine vpravo. Dveře jsou zamčené. Podívejte se zblízka na modrou skříňku nalevo od dveří. Je tu další puzzle. Cílem skládačky je umístit všechny dílky tak, aby se všechny dali umístit do panelu vpravo. Existuje několik řešení tohoto puzzle, není to nijak těžké, takže vám sem nedám ani obrázek s návodem. Až dílky do panelu složíte, tak uslyšíte zvuk elektrického připojení. Klikněte na kliku u dveří a vstupte. Rozhlédněte se kolem sebe, jděte vpřed, otočte se doleva a podívejte se zblízka na prostřední umyvadlo. Klikněte na lak na vlasy, pod lakem vidíte zelený kříž 2 na pultě. Pokračujte vpřed, otočte se vlevo a dveřmi vedle skříňky projděte do sprchy. Jděte doleva a kupředu, podívejte se do kbelíku na podlaze, vidíte modrý diamant 1. Projděte dveřmi dopředu, do místnosti s bazénem. Jděte 5x vpřed, otočte se doprava ke kulatému bazénu a klikněte na něj. Na dně vidíte runu. Úkolem je vypustit vodu z tohoto bazénu. Podívejte se zblízka na červený ovládací pult čerpadla v přední části bazénu. Stiskněte na ovládacím pultě tlačítko start v levém horním rohu, tím spustíte pohon na motorovou naftu. Úkolem je dostat manometr do otáček a správným spuštěním ventilátorů zvyšovat tlak. Každý ventilátor se při zapnutí roztočí různými rychlostmi a zvyšuje tlak na manometru. Pokud je tlak příliš velký, systém se vypne a musíte začít znovu. Klikněte na ventilátory tak, aby manometr, respektive jeho ručička stále směřovala doprava. Řešení je několik, jedno z nich je, že spustíte v horní řadě ventilátor první zleva a pak ten poslední. V dolní řadě pak spustíte první ventilátor zleva a pak ten předposlední. Až bude ručička na konci napravo, tak klikněte nahoře na tlačítko pump. Tím se bazén vypustí. Vezměte si runu 2 z vypuštěného bazénu. Otočte se doleva a jděte 4x vpřed do odpočinkové části. Klikněte na malý čtvercový stolek, je na něm sešit. Klikněte na sešit, otočíte stránku, vidíte text a zelený kříž 3. Otočte se k bazénu, jděte vpřed, otočte se vlevo, jděte dvakrát vpřed a otočte se vpravo. Vyjděte po schodech nahoru, podívejte se dolů na zem, vidíte žlutý čtverec 3. Jděte dolů po schodech a po obvodu celé místnosti projděte dopředu k baru. Projděte k akváriu na zdi, napravo od baru. Vidíte v akváriu další žlutý čtverec 4. Otočte se doleva a po schodech vyjděte nahoru na balkon. Projděte na konec a vpravo na zemi se podívejte na papír pod židlí. Jedná se o údržbářský list. Zapamatujte si z papíru  keycode 7536 ke vstupu do kanceláře. Sejděte dolů po schodech, otočte se vlevo a dvojitými dveřmi projděte zpět do chodby obchodního centra. Hned vedle jsou další dvojité dveře, takže jimi projděte. Podívejte se na výtah vlevo. Výtah je nefunkční. Podívejte se na kávovar napravo. Jděte kupředu, zahněte doleva, vpřed a otočte se vlevo ke zdi za výtahem. Vidíte tu další termostat na trubce, je v poloze vpravo, nechte ho tak. Odstupte, otočte se a jděte vpřed. Po točitých schodech vyjděte nahoru. Nalevo jsou zvláštní kamenné židle. Klikněte na trubku za židlí u stěny, je tu další termostat na trubce, otočte jím doleva. Odstupte, otočte se doleva. Vidíte tu dveře na pánské a dámské záchody. Nalevo jsou krabice, na jedné z nich je žlutý čtverec 5. Otočte se a jděte kupředu a podívejte se doleva na dveře, jsou zamčené. Podívejte se zblízka na panel s tlačítkem vlevo od dveří. Od dveří jděte kupředu k dalším dvojitým dveřím a u nich se otočte doprava ke stojanu s letáky napravo. Přečtěte si brožuru v horním stojanu. Zkuste otevřít dveře do muzea, amulet vás varuje před mocnou energií, která drží dveře. Vraťte se dolů po schodech. Projděte dvojitými dveřmi, hned nalevo vedle točitého schodiště. Otočte se doprava, jděte vpřed a podívejte se zblízka na časopis na stole. Přečtěte si Music Magazine. V časopise je puzzle. Odstupte od stolu, otočte se vpravo, vpřed a vlevo. Projděte po obvodu místnosti na druhou stranu, otočte se ke kulaté lávce uprostřed místnosti a pak se otočte doleva a podívejte se na sloup dole. Vidíte tu  červený symbol 3. Pak jděte po obvodu místnosti ke třem krabicím. Klikněte na tu horní, uvnitř najdete runu 3. Uloží se vám do inventáře. Opět se dvojitými dveřmi vraťte do předchozí místnosti. Jděte kupředu na druhou stranu místnosti k recepci. Vidíte, že dveře napravo od recepce jsou zablokovány. Podívejte se na levé straně pultu na pohlednice, vidíte žlutý čtverec 6. Pak se podívejte na knihu mapy Londýna na stole recepce. Jděte doleva od recepce ke dveřím a pak klikněte na dlaždici na zemi, pod ní je další runa 4, vezměte si jí. Otočte se a projděte zpátky k recepci, projděte za pult a podívejte se zblízka na plánky na stole. Jsou tu mapy přízemí, prvního a druhého patra a střechy. Plánky se vám uloží do inventáře. Podívejte se na poznámkový blok, na kterém jsou vypsány symbol a lokace. Pak se otočte vpravo, vidíte tu číselník trezoru, klikněte na něj. Vidíte, že na něm jsou barevné symboly, které jsme viděli během našeho pátrání. Musíme ale najít a spočítat všechny tyto symboly. Nyní se musíme vrátit na začátek do kotelny, takže od recepce jděte nalevo ke dveřím, kterými projděte ven na chodbu a pak projděte celou chodbu až na konec, kde projděte dveřmi do suterénu-kotelny.

Kotelna

Otočte se od ventilů doprava a klikněte na skříňku na zdi. Vidíte panel s očíslovanými čtverci 4x4 podobné puzzle jsme viděli v časopise Music. Cílem hádanky je vepsat čísla do řádků a sloupců tak, aby výsledné číslo bylo 34. Klikněte na jedno číslo a pak klikněte na číslo, které chcete nahradit. Čísla se tak přehodí. Řešení je vícero, zde vám jedno z nich předkládám. V horním řádku zleva doprava nastavte čísla 08, 15, 01, 10. V dalším řádku nastavte 03, 12, 13, 06. Ve třetím řádku nastavte 07, 02, 11, 14. V posledním řádku dole nastavte 16, 05, 09, 04. Jakmile bude ve všech řádcích a sloupcích správný součet 34, uslyšíte zvuk. Nouzové napájení je nyní spuštěno.

Obchodní centrum  

Nyní, když je přístroj zapnutý tak se vraťte zpátky do chodby obchodního centra. Na levé straně u podlahy jsou trubky s termostatem. Jsou tu dva termostaty, které dejte oba do polohy vpravo. Pak projděte až na konec, kde projděte dvoukřídlými dveřmi nalevo do místnosti. Projděte nalevo kolem výtahu do patra po točitých schodech nahoru. Jděte vpřed, otočte se vlevo. Podívejte se zblízka na panel vlevo od dveří a stiskněte tlačítko. Pokud vám  tento vypínač na výtah nefunguje, tak se podívejte za kamenné křeslo nalevo, na zdi je termostat, který dejte do polohy doprava. Tlačítko se rozsvítí červeně a vy projděte dveřmi na balkon s výhledem na vnitřní nádvoří. Podívejte se doleva na stůl, klikněte na pohár nalevo. Zvedněte pohár z talířku. Podívejte se na žlutý čtverec 7 na talířku. Podívejte se na strop, vidíte pohled na budovu s barevnými okny. Zapamatujte si barvy a umístění oken, budete to později potřebovat. Otočte se doprava, jděte vpřed až k dlaždicové mozaice. Klikněte na mozaiku a vidíte, že je to klasické posunovací puzzle. S dlaždicemi ale zatím nelze hýbat, takže zde je to vše. Sejděte z balkonu dolů po točitých schodech napravo k výtahu (naproti automatu na kávu) a tlačítkem si výtah přivolejte. Tlačítko se rozsvítí červeně. Pokud se nerozsvítí, tak jste zapomněli nastavit jeden z termostatů do polohy vpravo.

Výtah a skladiště

Vstupte do výtahu a stiskněte 1 na panelu vpravo od dveří. Vidíte, že cesta je zablokována. Stiskněte tlačítko 2 na panelu a vystupte přes dveře ve druhém patře. Jste ve skladišti. Otočte se doleva a podívejte se na nástěnku na levé zdi. Podívejte se na fotky Odina a na zprávu o krádeži. Otočte se od nástěnky za sebe a podívejte se na zdobenou truhlu v polici napravo dole. Klikněte na ní 3x pro zobrazení postranního panelu. Podívejte se zblízka na otevřený boční panel. Prohlédněte 3x4 sadu žárovek. Některé z nich jsou osvětlené a některé nejsou. Cílem hádanky je vypnout všechna světla. Jedním z řešení je toto: klikněte na žárovky 1, 4, 9, 12, 6, 1, 5, 3, 11 a 8 (žárovky jsem očísloval od 1 do 12 zleva doprava a odshora dolů). Z truhly si vezměte runu 5 . Vyjděte dveřmi na pravé straně od police. Amulet cítí něco, co narušuje energií. Zavolá vám Kate. Chce se s vámi setkat v muzeu Vikingů. Otočte se a vraťte se dveřmi zpět do skladu a výtahem sjeďte dolů do hlavní haly (tlačítko 0). Amulet cítí nebezpečí. Máte další hovor od Kate. Jděte nahoru po točitém schodišti. Je tu další hovor od Kate.

Museum

Vstupte dveřmi vzadu do musea, světla na okamžik zhasnou. Ve vedlejší místnosti  uvidíte jiskření a slyšíte děsivé zvuky. Podívejte se na dlaždice na podlaze. Podívejte se na žlutý čtverec 8. Jděte vpřed a podívejte se na Vikinskou Mytologickou knihu na podlaze. Podívejte se na kus papíru s linkami a tečkami. Přečtěte si knihu, dozvíte se, co každá runa znamená. To vám pomůže dekódovat poznámku na žluté podložce na recepci. Zde je popis jednotlivých run.      

Runy- tvar

 

Jméno

 

Význam

 

Rozpuštění stroje

 

 

 

 

 

 

 

M

 

Mannaz

 

Osoby výděl. činné

 

Viking muzeum

X

 

GEBO

 

Partnerství

 

Údržba

F

 

Ansuz

 

Signály

 

Vnitřní zahrada

diamant s ocásky 

 

Othila

 

Oddělení

 

Velký sál

n s nestejnou výškou

 

Uruz

 

Pevnost

 

Kavárna

E bez střední čárky

 

Perth

 

Zahájení

 

Bezpečnostní úřad

Nakloněný kříž

 

Naudiz

 

Omezení

 

Hvězdárna

Dvojité X

 

Inguz

 

Plodnost

 

Obchodní centrum

Obrácené Z

 

Eihwaz

 

Obrany

 

Wittard studovna

vidlička

 

Algiz

 

Ochrana

 

Byt Wittard

Projděte do další místnosti, podívejte se na displeje napravo a přečtěte si je. Otočte se a jděte kupředu. Světla zhasnou. Opět máte hovor s Kate. Stíny útočí a Amulet vysvětluje cosi o Fenrirovi a Ragnarokovi. Jděte vpřed a otočte se vpravo, mrkněte na zobrazení Vikingské světnice. Podívejte se dolů, vidíte zelený kříž 4. Jděte vpřed. Amulet  vysvětluje další věci o muzeu, Ragnarokovi a runách. Musíte najít všech 10 run a získat jejich energii. Jděte za roh, skoro až na konec a otočte se doprava ke kamennému náhrobku. Podívejte se na žlutý čtverec 9, který je na náhrobku. Jděte kupředu, podívejte se na studnu Hvergelmir a pak jděte doleva do další místnosti, kde se podívejte na repliku vikinské lodi. Nalevo se podívejte na repliku vikinského povozu a na displeji se mrkněte na červený symbol 4. Otevřete truhlu na zadní straně místnosti. Vidíte tu zvláštní háky, klikněte na ně runou ve tvaru M. Tím otevřete puzzle, klikněte na víko truhly a můžeme hrát. Cílem hádanky je umístit všechny kroužky z levé strany na pravou stranu. Větší kruh nemůže být nikdy na menším kruhu. Máte tu 3 tyčky na které kruhy umisťujete. Tyčky si očíslujeme zleva od 1 do 3. Nyní kruhy přemisťujte takto: 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 3 na 2, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 2 na 1, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 3 na 2 ,1 na 3, 1 na 2 ,3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 2 na 1 ,3 na 2 ,3 na 1, 2 na 1, 3 na 2, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 3 na 2, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 2, 1 na 3, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 3 na 2, 1 na 2, 3 na 1, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 3 na 2, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 2 na 1, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 2, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 1, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 2, 1 na 3, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 3 na 2, 1 na 2, 3 na 1, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 3 na 2, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 2, 1 na 3, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 2, 1 na 3, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 3 na 2, 1 na 2, 3 na 1, 2 na 1, 2 na 3, 1 na 3, 1 na 2, 3 na 1, 3 na 2, 1 na 2, 1 na 3, 2 na 3, 2 na 1, 3 na 1, 2 na 3, 1 na 2, 1 na 3 a 2 na 3.

Uslyšíte zvuk, záblesk světla. Amulet vám gratuluje a hovoří o portálu - studni Hvergelmir. Projděte zpátky muzejní expozicí k točitému schodišti a běžte směrem k výtahu. Otočte se doprava za výtah a termostat na trubce přepněte do polohy vlevo. Pak si přivolejte výtah, nastupte a jeďte do druhého patra.

2.patro

Projděte dveřmi do skladiště a dveřmi vpravo projděte na chodbu. Na konci chodby odbočte vpravo. Na konci této chodby je kočárek a zamčené světle modré dveře na levé straně. Vraťte se zpět na druhý konec chodby a podívejte se na bezpečnostní dveře. Podívejte se zblízka na zámek s číselníkem. Zadejte kód 7536. Slyšíte zvuk. Vstupte do bezpečnostní místnosti. Podívejte se zblízka na každý monitor. Pak se podívejte na knihu Runaway Train na stole. Podívejte se na genealogický graf na papíře, který je zastrčen do knihy. Pak jděte na pravou stranu místnosti a podívejte se na aktivní místo na pravém konci stolu na zemi. Vezměte si runu 6. Přejděte na druhou stranu ke skříňkám, otočte se a podívejte se nahoru na zářivku. Vidíte zelený kříže 5 na bočním panelu. Otočte se ke skříňkám a otevřete tu, která je částečně otevřená. Uvnitř skříňky se podívejte na kulatý objekt s runami. Klikněte ve svém inventáři dole na runu, která má tvar znaku jako E bez prostřední čárky. Je tu další puzzle. Cílem hádanky je přesunout všechny zlaté mince vlevo a stříbrné mince na druhou stranu. Očíslujeme si mince tak že stříbrná mince zleva bude začínat 4, další bude 3, 2 a 1. Zlaté mince budou očíslovány zleva od 1 do 4.

Přesuňte stříbrnou minci 1 do prostoru vpravo.

Přesuňte zlatou minci 1 a 2 na levou stranu.

Přesuňte stříbrné mince 1, 2 a 3 vpravo.

Přesuňte zlaté mince 1, 2, 3 a 4 na levou stranu.

Přesuňte stříbrné mince 1, 2, 3 a 4 na pravou stranu.

Přesuňte zlaté mince 1, 2, 3 a 4 na levou stranu.

Přesuňte stříbrné mince 2, 3 a 4 na pravou stranu.

Přesuňte zlaté mince 3 a 4 na levou stranu.

Přesuňte stříbrnou minci 4 na pravou stranu.

Amulet opět promluví. Jděte ke dveřím a podívejte se vlevo dolů. Vidíte tu malou skříňku, otevřete ji, vidíte vypínač. Otočte vypínačem a slyšíte zvuk. Odejděte z místnosti. Jděte vpřed na druhý konec chodby ke kočárku. Projděte do malé místnosti, vidíte světle modré dveře na levé straně. Projděte dveřmi do bytu. Rozhlédněte se kolem sebe. Podívejte se zblízka na plechovku laku na horní části bedny. Vidíte zelený kříž 6 na etiketě. Jděte dvakrát vpřed a odbočte vpravo, vidíte nedokončený pokoj. Podívejte se dolů na zem a vidíte X značky v grafu na podlaze. Poznamenejte si jejich umístění, je to vodítko. Jděte kupředu k zabedněnému oknu. Podívejte se na zem a přečtěte si zprávy v National News. Získáte informace o pohřešovaných dětech. Přejděte ke stěně vlevo od zabedněného okna, vidíte malý otvor na stěně. Projděte otvorem do zařízeného bytu. Pokračujte vpřed do kuchyně, otočte se napravo na polici, je tu talíř s čokoládou. Na talíři vidíte kousky čokolády spojené linkami. Je tu další puzzle. Cílem hádanky je odstranit všechny linky. Spojovací body mezi čokoládou musí zmizet. Zde na obrázku máte řešení jak na které čokolády klikat. Pokud to uděláte správně, tak uslyšíte cvaknutí a z tajné přihrádky pod talířem si vezměte runu 7. Přejděte do pokoje ke konferenčnímu stolku napravo a podívejte se na brožuru budování Utopie - Baron Wittard. Klikněte nalevo na dokument, vidíte zde barevné symboly, které jsme viděli po celé budově. Tento dokument slouží jako klíč k trezoru na recepci ve vstupní hale. Otočte se a jděte do předsálí ke dveřím, kde je nedokončená pokládka dlaždic. Vedle dlaždic vidíte na zemi zelený kříž 7. Klikněte na dveře, na jejich zámek. Automaticky od dveří odstoupíte. Klikněte opět na kliku dveří. Projdete zpět do chodby s kočárkem. Nyní jděte chodbou dvakrát vpřed, otočte se doleva a chodbou projděte až na konec do skladiště. Dveřmi projděte do výtahu, kde stiskněte tlačítko 14 na panelu.

Střecha

Projděte dveřmi a jděte k rozvodné skříni vepředu. Nahoře na skříni se podívejte na zelený kříž 8. Otevřete rozvodnou skříň a uvnitř spatříte tři přepínače umístěné vedle sebe a pod nimi dvě tlačítka. Levý přepínač má 4 polohy, prostřední přepínač 5 poloh a pravý má 4 polohy. Všechny tři přepínače jsou nyní v poloze 1. Tlačítka dole mají černou a bílou barvu. Zatím sice nemáme představu, co se přepínači a tlačítky ovládá, ale nic nám nebrání v tom to vyzkoušet. Nastavte tedy na všech třech přepínačích libovolnou polohu a poté stiskněte třeba bílé tlačítko. Uslyšíte zvuk elektrického výboje. Nyní zkuste stisknout černé tlačítko a všechny přepínače se automaticky vrátí zpět do polohy 1. Z toho vyplívá, že bílé tlačítko nastavenou polohu přepínačů potvrzuje, černé tlačítko naopak polohu přepínačů ruší. Nastavte tedy opět nějakou polohu všech přepínačů (například: levý nechte na poloze 1, prostřední otočte na polohu 2 a pravý na polohu 3). Polohy přepínačů si tentokrát poznamenejte (například: L1, S2, P3) a stiskněte bílé tlačítko. Poté od rozvodné skříně odstupte a půjdeme se porozhlédnout, čeho jsme pomocí nastavených přepínačů vlastně dosáhli. Podívejte se nalevo na vodárenskou věž vzadu a pak jděte kupředu a napravo, kde budete procházet po chodníku skrz kupoli. Podívejte se dolů na chodník, vidíte červený symbol 5. Pokračujte po chodníku vpřed, odbočte vpravo a přejděte na druhou stranu střechy. Podívejte se na vodárenskou věž nalevo  a na další rozvodnou skříň naproti vám. Otočte se doprava ke kontejneru, vidíte na něm žlutý čtverec 10 na pravé přední straně. Otevřete rozvodnou skříň a uvnitř spatříte celkem 20 kontrolek rozmístěných ve čtyřech řadách a pěti sloupcích. Pod kontrolkami je velké ovládací kolo. Pokud jste v první rozvodné skříni bílým tlačítkem potvrdili libovolné nastavení třech přepínačů, měla by jedna z kontrolek v této rozvodné skříni svítit barevně. Nyní je nám tedy jasné, že pomocí třech přepínačů v první rozvodné skříni se nastavuje pozice a barva rozsvícené kontrolky v této rozvodné skříni. Každé takové nastavení je vždy nutné potvrdit bílým tlačítkem, černým tlačítkem se naopak všechna předchozí nastavení zruší. Nyní je potřeba zjistit, kterým přepínačem se nastavuje řádek, kterým sloupec a kterým barva rozsvícené kontrolky. Je jasné, že to v jakém bude rozsvícená kontrolka sloupci musí ovládat prostřední přepínač, protože sloupců je pět a pět poloh má pouze přepínač uprostřed. Z toho, ve kterém sloupci kontrolka je dále vyplívá, která poloha prostředního přepínače odpovídá prvnímu až pátému sloupci. Obdobně lze z polohy kontrolky vydedukovat, že levý přepínač slouží k nastavení řádku a pravý přepínač k nastavení barvy kontrolky. Z toho, ve kterém řádku kontrolka je dále vyplívá, která poloha levého přepínače odpovídá prvnímu až čtvrtému řádku. Jediné co zatím nemáme zmapované jsou barvy, zatím známe jen jednu ze čtyř barev a víme, které poloze pravého přepínače odpovídá. Dojděte tedy zpět k první rozvodné skříni, nastavte na ní třikrát po sobě další tři kombinace přepínačů (hlavně toho pravého) a pokaždé nastavení potvrďte bílým tlačítkem. Dojděte znovu ke druhé rozvodné skříni a nyní by v ní měly svítit čtyři barevné kontrolky. Z toho vyplívá, že pomocí pravého přepínače se dá nastavit zelená, oranžová, fialová nebo žlutá barva kontrolky a víme už také, kterým polohám pravého přepínače jednotlivé barvy odpovídají. Teď jde ale o to, co máme vlastně na panelu s kontrolkami nastavit. Když si vzpomenete na pohled z balkonu, tak jste viděli čtyři patra, v každém z pater bylo pět oken nebo dveří a některé z nich byli osvětlené čtyřmi různými barvami. A přesně to je nápověda pro nastavení barevných kontrolek ve druhé rozvodné skříni. Dojděte tedy zpět k první rozvodné skříni, otevřete jí a nejprve zrušte všechna předchozí nastavení pomocí jednoho stisku černého tlačítka. Tím zhasnete všechny barevné kontrolky ve druhé rozvodné skříni. Poté postupně nastavte a potvrďte rozsvícení správně umístěných barevných kontrolek. Postup nastavení jednotlivých přepínačů a potvrzení jednotlivých barev je následující: L2, S2, P1, potvrďte nastavení zelené kontrolky, L3, S2, P4, potvrďte nastavení žluté kontrolky, L2, S5, P3, potvrďte nastavení fialové kontrolky, L4, S4, P2, potvrďte nastavení oranžové kontrolky. Nyní dojděte ke druhé rozvodné skříni a pokud jste postupovali správně, měly by uvnitř svítit čtyři barevné kontrolky na těchto pozicích: zelená - druhý řádek (shora) a druhý sloupec (zleva), fialová - druhý řádek a pátý sloupec, žlutá - třetí řádek a druhý sloupec, oranžová - čtvrtý řádek a čtvrtý sloupec. (Pokud tomu tak není, musíte dojít zpět k první rozvodné skříni, stisknout černé tlačítko a začít s nastavováním a potvrzováním jednotlivých poloh přepínačů od začátku.) Pokud jste pozice barevných kontrolek zadali správně, otočte ovládacím kolem dole. Zaslechnete zvuk, jako když se někde něco železného posouvá. Otočte se a projděte uličkou mezi kopulemi až ke dveřím do observatoře.

Observatoř  

Otočte se vlevo, vidíte na zemi zelený kříž 9. Otočte se vlevo, podívejte se na šachovnici na které jsou tři koně. Pak projděte dveřmi do observatoře. Podívejte se nalevo na žlutý čtverec 11. Jděte po schodech nahoru a rozhlédněte se kolem. Amulet vysvětluje cosi o observatoři. Jděte po obvodu místnosti ke stolu, na kterém je kniha a na ní zelený  kříže 10. Přečtěte si dopis, který napsal Aaron. Dozvíte se, že nastavení kotle je 112321 a poznamenejte si jména: Sophie, William, Emma a Sarah. Odstupte od stolu a klikněte dole na zásuvky stolu, na levé straně otevřete prostřední zásuvku, získáte runu 8. Odstupte od stolu, otočte se doprava, jděte vpřed, otočte se doprava a podívejte se zblízka na stroj u zábradlí. Klikněte na obrazovku a pak klikněte na tlačítko start. Umístěte runu ve tvaru T na spodní část stroje. Puzzle se otevře. Klikněte na tlačítko play. Vidíte oblohu a na ní 12 zářících hvězd. Vidíte, že hned na začátku blikla jedna z hvězd. Vezměte si papír a tužku, protože pokud nemáte geniální paměť, tak puzzle nevyřešíte. Princip je jednoduchý. Klikněte na jednu z hvězd, ta se rozsvítí a blikne další hvězda. Klikněte na tyto dvě hvězdy, rozsvítí se další. Takhle postupujte s tím, že vždy musíte kliknout na hvězdy ve stejném pořadí v jakém bliknou z sebou. Celkem postupně musíte kliknout na 12 hvězd. Pokud puzzle správně vyřešíte, tak se runa rozpadne a Amulet vysvětluje opět cosi o portálu. Otočte se vlevo a jděte 4x po obvodu vpřed, do levé části okuláru dalekohledu a podívejte se na vnitřní pravou stranu dalekohledu. Vidíte zelený  kříže 11. Vyjděte z hvězdárny a jděte po chodníku mezi kopulemi zpět k rozvodné skříni, kde otočte ventilem dole. Uslyšíte zvuk, jak se něco posunuje. Vraťte se po chodníku mezi kopulemi zpět na druhou stranu střechy. Otočte se vpravo a přes rozbité skleněné dveře projděte do výtahu. Klikněte na tlačítko 0, tím sjedete dolů do vstupní haly.

Obchodní centrum

Vyjděte z výtahu, otočte se vpravo a dvojitými dveřmi projděte do chodby obchodního centra. Jděte vpřed až na konec chodby a pak se otočte vlevo ke dveřím. Klikněte na spodní část dveří, odstraníte kryt a uvidíte válečky, které mohou být přesunovány. Válečky nastavíte tak, jak jste to viděli na podlaze nedokončeného bytu. Když kliknete na váleček, tak ho posunujete směrem nahoru nebo dolů. Nastavte válečky tak, jak to vidíte na obrázku. Po správném nastavení uslyšíte zvuk, vstupte do místnosti se zakrváceným polštářem na stole.Rozhlédněte se kolem sebe. Jděte kupředu ke dřezu. Zhasnou světla, slyšíte jak  někdo vstoupí do místnosti. Když se světlo rozsvítí, tak jděte ke dveřím, slyšíte jak někdo buší na dveře. Pokuste se otevřít dveře. Amulet vás varuje, abyste se nedotýkali dveří. Jděte ke stroji vpravo na stole a klikněte na horní čtvercovou schránku, ta se otevře. Dovnitř vložte runy ve tvaru dvojitého X. Barevné pojistky vpravo jsou aktivovány. Nyní musíme správně nastavit barvy pojistek. Takže odshora dolů a zleva doprava umístěte pojistky těchto barev: Horní řada -zelená, žlutá, fialová, světle modrá. Dolní řada - tmavě modrá, černá, červená, červená. Runa se ve stroji rozpustí. Použijte videokameru, kterou máte v seznamu v horní části obrazovky. Vidíte na kameře stín Fenrira. Po probuzení si vezměte runu 9 ve tvaru obráceného Z ze stolu. Odejděte z místnosti.

Kotelna  

Vstupte do dveří vlevo, jsme v kotelně. Obejděte kotel zleva, odstraňte kryt a dovnitř kotle vložte runu se znakem X. Jděte zpět do přední části kotle a otočte se k ventilům, jsou zde 3 ventily. Očíslujeme si je zleva doprava od 1 do 3. Postupně klikněte na ventil 1 1 2 3 2 1. Runa je rozpuštěna. Amulet vám blahopřeje. Vyjděte po schodech nahoru zpět do chodby obchodního centra.

Obchodní centrum

Jděte 4x vpřed, otočte se vlevo a projděte dveřmi do chodbičky. Projděte dveřmi vpravo do herny, kde se otočte ke stolu vpravo. Všimněte si, že barvy a uspořádání je podobné tomu, které jsme viděli na monitoru, v pohledu na vodní nádrž na střeše.Umístěte runu ve tvaru n na vnitřní pole. Puzzle je aktivováno. Nyní musíte správně umístit barevné hromádky kolem runy. Zde máte obrázek správného umístění.Runa je rozpuštěna. Amulet  říká, že portál je blízko k otevření. Projděte zpět na chodbu obchodního centra. Vraťte se k výtahu, klikněte na jeho dveře a poté vyjeďte do 2. patra.

2.patro

Vstupte dveřmi před sebou do skladu, projděte dveřmi napravo na chodbu, jděte dozadu, odbočte doleva a vstupte do bezpečnostní místnosti. Otočte se doprava, popojděte vpřed, otočte se doprava a podívejte se blíže na skříňku dole u dveří. Otevřete jí ,otočte vypínačem, který je uvnitř a uslyšíte zvuk. Odejděte z místnosti. Jděte vpřed na druhý konec chodby, popojděte za kočárek a projděte světle modrými dveřmi nalevo do bytu. Jděte vstupní halou vpřed, poté odbočte doprava do kuchyně a zde pokračujte doleva ke koupelně. Otevřete dveře vpravo od koupelny a ocitnete se v nedokončeném bytě. Projděte bytem ke vchodovým dveřím a vyjděte ven na chodbu. Otočte se doprava a vstupte do dveří před vámi. Vyjedete výtahem do Wittardova bytu, kde vás přivítá jeho majitel. Jděte chodbou doprava, zaslechnete zvuk výtahu a poté spatříte v animaci stín Fenrira, který na vás chce zaútočit. Po skončení animace zavolá Kate a řekne vám, že Ragnarok zpřetrhal své řetězy a že jeho čas se blíží. Po ukončení hovoru se otočte doleva a projděte dveřmi před sebou do Wittardovy pracovny. Jděte dopředu až k psacímu stolu, podívejte se blíže na jeho pracovní desku, poté na šuplíky v levé části a otevřete šuplík dole. Najdete v něm runu 10 ve tvaru trojzubce, kterou si vezměte. Odstupte od šuplíků a podívejte se blíže na otevřenou knihu položenou na stole. Jedná se o Wittardův deník, který si pročtěte. Dozvíte se tak jak se Wittard setkal s Odinem, o jeho kontaktech s Odinem a proč byla Utopia postavena Ragnarokem a o Vyvoleném. Také se dozvíte něco o Witttardově dědečkovi Rogerovi. V deníku je také založený papír s kresbou Odina a na konci deníku je nakreslený obrázek, který jsme již viděli. Jednalo se o posuvný rébus na balkoně vnitřního nádvoří. Nyní už konečně víme, jak obrázek vypadá celý, takže si ho případně zakreslete. Jděte ke glóbusu v protějším rohu pracovny, otočte se doleva a vysuňte kryt v dřevěném obložení. Podívejte se na obraz ve schránce a uvidíte na něm Wittardův rodokmen. Jména na rodokmenu se dají vzájemně zaměňovat, ale zatím nevíme, jak máme rodokmen upravit. Odstupte tedy od rodokmenu, Dojděte levou stranou k psacímu stolu a podívejte se blíže na zarámovaný diplom na stěně za stolem. Je to ocenění pro barona Wittarda za architektonické inovace a vidíte na něm žlutý čtverec 12. Opusťte pracovnu, přejděte na druhý konec chodby a projděte dveřmi vlevo do obývacího pokoje. Wittard vám vysvětlí důvody, proč se rozhodl pro takovýto vzhled obývacího pokoje. Dozvíte se také, že je zde zařízení na rozpuštění kamenů s runami. Popojděte vpřed, poté doprava do středu místnosti a podívejte se vlevo nahoru. Nad jedním ze sloupů vidíte červený symbol 6. V místnosti též uslyšíte dětský smích – jsou zde snad nějaké ztracené děti? Podívejte se blíže na zástěnu před vámi a otevřete truhlici položenou v její levé části. Uvnitř najdete pohlednici, poznámku, kreslený obrázek a dopis od barona Wittarda. Vše si prohlédněte a přečtěte, poté truhlici zavřete a odstupte od zástěny. Otočte se, jděte vpřed a doprava a všimněte si tlačítka, které je po levé straně kamenné mozaiky se dvěma slunci. Tlačítko je zatím nefunkční, takže se vraťte doprostřed místnosti a přistupte blíže k šachovému stolku. Uchopte do ruky dopis a přečtěte si ho. Wittardova sestra Caroline píše svému bratrovi o jejich matce. V poznámce dole je pak zmíněná i babička Sophie, strýc Jeff, jeho manželka Anita a syn Arnold. Odložte dopis, prohlédněte si rámeček s fotografií postavený vzadu a poté si vezměte do ruky figurku střelce postavenou vpravo od převržené sklenice. Otočte figurku a na její spodní straně spatříte zelený symbol 12. Odložte šachovou figurku a podívejte se blíže na šachovnici položenou na stolku. V levém horním rohu šachovnice je postavená figurka koně, kterou můžete vzít do ruky a přemístit jí na jiné políčko na šachovnici, avšak pouze tak jak se táhne koněm. Každé políčko na které figurku přemístíte se označí symbolem koně. Vaším úkolem je táhnout koněm po šachovnici tak, aby byla všechna její políčka označená. Pokud se spletete, můžete označená políčka smazat pomocí tlačítka s červenou šipkou a poté začít znovu. Jedno z možných řešení vypadá následovně:viz obrázek.Poté co označíte poslední políčko na šachovnici, zaslechnete jakýsi zvuk. Dojděte tedy k mozaice se dvěma slunci, stiskněte tlačítko po levé straně a mozaika se odsune. Uvnitř vidíte výklenek s nakresleným symbolem slunce. Položte do výklenku kámen s runou v tvaru trojzubce, který jste našli ve Wittardově pracovně. Kámen s runou se rozpustí a poté vám zavolá Kate. Z hovoru je patrné, že se snaží barona Wittarda zdiskreditovat. Po skončení hovoru se rozpouštěcí zařízení na runy zavře. Otočte se, dojděte ke dveřím na opačné straně místnosti a opusťte obývací pokoj. Dojděte znovu do Wittardovy pracovny na opačné straně chodby a otevřete panel s rodokmenem ve schránce poblíž glóbusu. Jedná se o rodokmen barona Witarda ale jednotlivá jména jsou zpřeházená. My už ale nyní máme dostatek indicií k tomu, aby jsme mohli dát jména do správných políček. Z Wittardova deníku víme, že Roger je jeho dědeček. Z dopisu na šachovém stolku jsme se dozvěděli, že Caroline je jeho sestra, Sophie jeho babička, jeho strýc Jeff si vzal Anitu a mají syna Arnolda. Z Aaronova vzkazu v observatoři víme, že baron Wittard má babičku Sophii, pradědečka Williama, prababičku Emmu a prababičku Sarah. Z grafu v knize v bezpečnostní místnosti jsme se dozvěděli, že pradědečka Matthewa a Jeffa od sebe dělí dvě generace. Eliminací pak vyvodíme, že Edward a Susan jsou rodiče Horatia a Caroline. Začněte tedy přemisťovat jména na rodokmenu. Nejdříve klikněte na jméno které chcete vybrat, poté na to políčko rodokmenu, kam chcete vybrané jméno umístit. Správně vyplněný rodokmen vypadá takto:viz obrázek.Poté co rodokmen správně vyplníte, uslyšíte jakýsi zvuk a schránka s rodokmenem se uzavře. Otočte se, popojděte blíže ke krbu a podívejte se blíže na jeho spodní část. Odsuňte ochranný kryt dole před trezorem, otevřete dveře trezoru a uvnitř spatříte další zařízení na rozpouštění run. Dejte na postavec kámen s runou ve tvaru obráceného Z, kterou jste našli na stole v obchodním centru. Runa se rozpustí a poté vám opět zavolá Kate. Po skončení hovoru opusťte pracovnu, na chodbě dojděte k výtahu a přivolejte ho jedním z tlačítek  vlevo od dveří. Poté co z výtahu vystoupíte, vejděte dveřmi nalevo do nedokončeného bytu. Jděte bytem vpřed, dojděte až do obývacího pokoje a v levém zadním rohu prolezte otvorem ve zdi do dokončeného bytu. Projděte kuchyní, dojděte ke vstupním dveřím, opusťte hotelový byt a dojděte známou cestou až do výtahu. Podívejte se blíže na ovládací panel výtahu a stiskněte tlačítko s číslem 0. Vystupte z výtahu, otočte se doleva, popojděte okolo výtahu a podívejdte se blíže na termostat nalevo na stěně výtahu. Přepněte ho tak, aby ryska směřovala doprava. Odstupte od termostatu, otočte se doprava a vyjděte po točitých schodech před vámi na balkon. Otočte se doprava, popojděte ke dvojitým dveřím po levé straně a vstupte jimi na balkon nad vnitřním nádvořím.

Balkon nad vnitřním nádvořím

Jděte doprava až k dlaždicové mozaice na zemi, podívejte se na ní blíže a klikněte na ní. Mozaika se vysune a na jejím boku se objeví otvor na rozpouštění run. Vložte do otvoru kámen s runou ve tvaru písmene F a mozaika se zasune. Nyní je aktivované posuvné puzzle. Podívejte se tedy na mozaiku blíže a nyní už jde dlaždicemi posouvat. Vaším úkolem je mozaiku složit tak, aby výsledek odpovídal obrázku z Wittardova deníku.Nejlepší je při skládání mozaiky postupovat zdola nahoru, protože místo bez dlaždice je nakonec v levém horním rohu. Když si tedy jednotlivé pozice dlaždic mozaiky očíslujeme zleva doprava a shora dolů čísly 1 až 25, je jeden z možných postupů následující: 24, 23, 22, 21, 16, 17, 12, 13, 18, 23, 22, 21, 16, 17, 22, 21, 16, 11, 6, 7, 2, 3, 4, 9, 14, 13, 12, 7, 2, 3, 4, 9, 10, 5, 4, 3, 2, 7, 12, 17, 22, 23, 24, 19, 14, 13, 12, 17, 18, 13, 12, 7, 2, 3, 4, 5, 10, 9, 14, 13, 18, 17, 16, 11, 6, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 9, 4, 3, 2, 1, 6, 11, 16, 17, 18, 19, 20, 15, 14, 9, 8, 13, 18, 19, 14, 9, 10, 5, 4, 3, 2, 1, 6, 11, 16, 21, 22, 23, 18, 13, 14, 15, 20, 25, 24, 19, 14, 15, 20, 25, 24, 19, 18, 23, 22, 21, 16, 11, 6, 1, 2, 3, 8, 13, 18, 23, 24, 19, 14, 13, 8, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 24, 19, 14, 15, 20, 25, 24, 19, 14, 15, 20, 19, 24, 25, 20, 15, 10, 5, 4, 3, 2, 1, 6, 11, 16, 21, 22, 23, 24, 25, 20, 15, 10, 5, 4, 9, 14, 19, 24, 25, 20, 19, 24, 25, 20, 19, 14, 9, 4, 5, 10, 15, 20, 25, 24, 23, 22, 21, 16, 11, 6 a 1. Výsledek (před posledním tahem) vypadá takto:viz obrázek.Poté co mozaiku složíte, rozpustí se runa uvnitř a promluví k vám amulet. Máte rozložit ještě poslední kámen s runou. Opusťte tedy balkon nad vnitřním nádvořím a sejděte dolů po točitých schodech vpravo.

Recepce

Dojděte k recepci, vejděte za recepční pult a podívejte se blíže na trezor vpravo dole. Nyní už jsme našli všechny barevné symboly, známe jejich výsledný počet, takže můžeme trezor otevřít. Při našem průzkumu jsme našli celkem 12 zelených symbolů ve tvaru kříže, 1 modrý symbol ve tvaru diamantu, 12 žlutých symbolů ve tvaru čtverce s tečkou a 6 červených symbolů ve tvaru oka. Pootočte tedy mezikružím číselníku označeným zeleným symbolem tak, aby jeho bílá ryska směřovala na dvanáctou rysku, mezikruží s modrým symbolem natočte naproti první rysce, mezikruží se žlutým symbolem natočte proti dvanácté rysce a mezikruží s červeným symbolem natočte proti šesté rysce.viz obrázek.Pokud vše nastavíte správně, uslyšíte pípnutí a trezor se odemkne. Otevřete dvířka trezoru a uvnitř spatříte další zařízení na rozpouštění run. Vložte do držáku poslední kámen s runou, který máte v inventáři, runa se rozpustí a poté k vám promluví amulet. Vaším úkolem je nyní vrátit amulet zpět do portálu. Opět se tedy musíme vrátit ke dveřím s řetězy.

Zpátky k portálu

Takže jděte od recepce ke dveřím vlevo od výtahu, kterými projděte na chodbu. Chodbou projděte až na konec, kde vstupte do dveří a sejdete tak do kotelny. Popojděte vlevo do prostoru před kotlem, otočte se a prolezte poklopem v podlaze. Jděte chodbou vpřed, projděte dveřmi do další sekce chodby, kde dojděte až k ventilační mříži po pravé straně. Prolezte ventilační šachtou a poté se otočte. Na dveřích před vámi už nejsou řetězy, takže je prozkoumejte. Amulet vám řekne, že nyní už můžete do dveří bez obav vstoupit, protože jejich ochrana byla odstraněna. Vstupte tedy do dveří a spatříte portál, z kterého duch Fenrira čerpá energii. Amulet vám řekne, že musíte zprovoznit portál. Klikněte na amulet, tím ho otevřete a objeví se před vámi poslední puzzle v této hře. Cílem posuvného rébusu je dostat velký zelený čtverec do místa dole uprostřed. Jedno z možných řešení je následující. Pro lepší přehled si označíme všechny možné pozice nejmenších segmentů rébusu dle následujícího obrázku.Správný postup posouvání segmentů je tento (pokud segment zabírá více pozic, je číslem v postupu myšlena jeho levá, horní nebo levá horní část): 17-19, 13-17, 15-13, 10-14, 12-11, 11-10, 16-11, 4-12, 2-3, 1-2, 9-1, 13-5, 10-9, 14-13, 11-10, 12-11, 20-12, 19-16, 17-19, 13-17, 10-14, 2-6, 14-13, 6-10, 1-6, 5-2, 9-1, 13-5, 10-9, 11-10, 12-11, 11-15, 3-7, 2-4, 1-3, 5-1, 6-2, 9-5, 10-6, 17-13, 19-17, 15-19, 16-20, 7-11, 3-7, 4-8, 2-4, 1-3, 5-1, 6-2, 13-9, 17-13, 19-17, 20-18, 11-15, 9-11, 13-9, 17-13, 18-17 a 15-14. Výsledek by měl vypadat takto:viz obrázek.Až rébus vyřešíte, zavolá vám Kate a žádá vás, abyste přišli za ní a vzali amulet s sebou. Nyní máte před sebou dvě možnosti, jak dokončit hru, takže si hru uložte, abyste si mohli obě dvě varianty vyzkoušet. V prvním případě uchopte amulet, který máte v inventáři a přetáhněte ho na portál před sebou. (Ve druhém případě amulet na portál nedávejte a vezměte si ho s sebou.) Pak se vydejte chodbou vpravo od dveří, dojděte až dozadu, vylezte po skobách na zdi nahoru a opusťte známou cestu staveniště. V závěrečné animaci si promluvíte s Kate. Její dialog se bude odvíjet dle toho, co jste předtím udělali s amuletem.Konec hry

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Baron Wittard- Nemesis of Ragnarök

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář