Jdi na obsah Jdi na menu
 

Broken Sword 4- The Angel Of Death

28. 3. 2014

TOPlist

Broken Sword 4- The Angel Of Death
8.10.2006 Autor návodu-Standa Madukas
Hlavním hrdinou je starý známý George Stobbart/vyspěl,má mužné strniště/, který se zamiluje do krásné, tajemné ženy jménem Anna Maria.Anna Maria se jednoho dne ztratí a George Stobbart se ji rozhodne najít. Pátrání po Anně jej však zavede na stopu starobylého artefaktu, jež v sobě skrývá velmi nebezpečnou sílu.Jediným vodítkem k tomuto artefaktu, je tajemný spis, o němž se traduje, že je nějakým způsobem spojen s mýtickou substancí zvanou mfkzt, která upadla na více než 2000 let v zapomnění a nyní nastal čas, kdy sehraje důležitou roli.George se bude muset už počtvrté v řadě postarat o záchranu celého světa. Jen Nico mu chybí a chybí nám všem. Ovládání je jednoduché,levým myšítkem zvládáte pohyb,ale můžete se pohybovat i kurzorovými klávesami.Je na vás co vám vyhovuje lépe.Levým myšítkem také mluvíte,prohlížíte,berete a používáte.Inventář se vám zobrazí vždy ,když myšítkem vyjedete na horní část obrazovky.Dole se vám zobrazí ikony,které vám určují dialog s osobami.Kliknutím na položku levým myšítkem ji použijete a pravým prozkoumáte.PDA má funkce notes,phone a connect.
 
Hra začíná animací,kdy jsme účastníky jakéhosi rituálu.
New York Bail Bonds
George Stobbart se vrátí do kanceláře,kde nalézá krásnou dívku, Annu
Mariu,která na něj čeká. Mezitím během rozhovoru se snaží do kanceláře proniknout jakýsi gang. Zločinci mají zbraně takže musíte utéct a to rychle.Seberte golfovou hůl v rohu kanceláře/vpravo za dveřmi/.Použijte golfovou hůl jako páčidlo k otevření dveří na druhé straně kanceláře.Převrhněte skříňku,tím zatarasíte dveře,vyskočte na skřínku a vylezte dírou ve stropě nahoru.Jděte k výtahovým dveřím,které drží Anna Maria a klikněte na ní golfovou holí.Tím dveře zapříčíte.Jděte doprava dozadu k mříži.Je to ventilační jednotka.Klikněte na ní,ale George sám mříž neodtáhne.Najeďte si v inventáři na ikonu Anny Marie a pak ikonou klikněte na mřížoví.Anna vám pomůže mříž sundat a vy pak vytáhněte ventilační jednotku ven.Manipulace s ní je následující-tahejte jí zhruba do poloviny místnosti,pravým myšítkem klikněte a George se pustí ventilační jednotky,stoupněte si nyní čelem ke zdi a začněte tahat ventilační jednotku k výtahu.Myslím,že dál už vám snad radit nemusím.Dotáhněte jí až k výtahovým dveřím a tím dveře zapříčíte a můžete konečně vytáhnout golfovou hůl.Jděte k otvoru ze kterého jste vytáhli ventilační jednotku a vyjděte na plošinu.Jděte ke zdi a po římse přejděte doprava k žebříku.Vyšplhejte nahoru a pak vylezte po žebříku nahoru na věž před vámi.Jděte až na konec a uvolněte řetěz.Z inventáře použijte golfovou hůl a klikněte na řetěz.Tím se zhoupnete na druhou stranu.Jděte napravo ke klice u pootočené věže a použijte jí.Tím věž nasměrujete naproti té,z které jste sem skočili.Anna Maria pak pohodlně přejde k vám.George a Anna Maria jsou v opuštěném skladišti.Jděte doleva a vyskočte na rouru a po ní přeručkujte na druhou stranu,přeskočte rozpadlou podlahu a po římse vejděte do dveří/na druhé straně stojí Anna Maria/. Podívejte se na dveře a vezměte si řetěz napojený na dveře.Klikněte na dveře,ty se zavřou a posuvnou zápatkou je zabezpečte.Klikněte pravým myšítkem na dveře, vyberte ikonu ozubeného kola a v animaci Anna přejde k vám,poté co George vyrazí dveře.Sejděte po schodech až dolů,zjistíte že dveře jsou zavřeny.Vyjděte o patro výše,projděte dveřmi a jděte kupředu.Podívejte se na rouru na podlaze.Otočte se a běžte zpátky ke schodišti ,ale pak zahněte doprava,seskočte dolů a jděte kupředu ke kabelům ,které probíjejí.Opět se vraťte zpátky k rouře,vedle ní je na skříň a na ní je vypínací táhlo.Zatáhněte za něj,vypínač se vrátí do své původní polohy.V inventáři klikněte na ikonu Anny Marie a s ní pak na vypínač.Anna přijde k vypínači a podrží ho.Tímto vypne elektřinu a kabely dole přestanou probíjet.Jděte tedy s Georgem dolů ke kabelům a projděte dál a ž ke dveřím,kde velká bedna blokuje dveře.Bednu odvalte a za dveřmi už na vás čeká Anna Maria/jsou to dveře dole na schodišti,které předtím nešli otevřít/.Jděte kousek doprava vedle dveří.Vidíte roletu a napravo kliku.Zkuste roletu nadzvednout,ale sami to nezvládnete.Použijte ikonu Anny Marie z inventáře na kliku a Anna roletu vytáhne do poloviny.Klikněte na roletu,George jí podrží a společně s Annou Marií uniknou.
New York hotel
U hotelové recepce pozná Maria jednoho z gangsterů a tak se schová a George musí najít cestu do jejího pokoje.Jděte do dvoukřídlých dveří nalevo od recepce. Klikněte na dvoukřídlé dveře a recepční řekne ' potřebujete kódovanou kartu...'Jděte tedy k okénku a promluvte si s recepčním Alfonsem.Dostanete od něj hotelovou brožuru.Klikněte na ní pravým myšítkem a dostanete telefonní číslo hotelu.Promluvte si s Alfonsem ,objeví se vám ikony dole na obrazovce tak je postupně naklikejte.Pak se otočte a jděte k plešatému muži v křesle.Promluvte s ním o všem,opět vyklikejte všechny ikony dole a dozvíte se,že používá kódovanou kartu jako záložku do knihy a že čeká telefonní hovor.Zapamatujte si také ,že se jmenuje Thelwell Minster.Když kliknete na jeho knihu tak zjistíte,že vám kódovanou kartu nedá.Jděte na toalety,/doprava od plešatého muže/v inventáři klikněte na PDA a pak na phone.Zavolejte Alfonsovi na recepci a žádejte o rozhovor s Minsterem,který sedí v křesle.Až odejde k recepci tak běžte ke stolu a klikněte na knihu.
Získáte kódovanou kartu.Kódovanou kartou z inventáře klikněte vpravo na otvor u dvoukřídlých dveří.Jděte po schodech nahoru ,zavolá vám Anna Maria.Je uvězněna na požárním schodišti.Chce ,aby jí George otevřel okno v koupelně.Prozkoumejte žlutou ceduli na schodech,shora se valí žlutý dým.U schodů seberte mrtvého brouka a pak jděte vlevo do chodby.Hned z první místnosti vlevo slyšíte nějaké hlasy,běžte až dozadu ke dveřím vpravo,které hlídá tanečně nadaný bodyguard.Dovnitř vás nepustí,takže můžete zkontrolovat kytku na stole a otevřít okno na konci.Bodyguard ho pak stejně zase zavře.Vraťte se k recepci a promluvte si s Alfonsem.Dozvíte se,že brouci mají rádi dřevo.Jděte k hodinám vlevo,Alfonso vás okřikne,vraťte se zpět k Alfonsovi a promluvte si s ním o hodinách,které se vám zobrazí jako ikona dole.Jděte opět k hodinám a umístěte mrtvého brouka z inventáře na staré hodiny .
Promluvte si s Alfonsem znovu o hodinách. Když Alfonso vystartuje z recepce k hodinám tak rychle klikněte na skleněnou přepážku recepce vpravo a vezměte si zapalovač na pultu.Opět projděte dvoukřídlými dveřmi vlevo/použijte zase kódovanou kartu/a jděte do patra,tam co stojí bodyguard.Pamatujete si ,že když jste otevřeli okno vzadu, tak bodyguyrd ho hned zavřel?Běžte tedy k oknu,bodyguard předvede taneček a pak hned utíkejte ke stolku na které je květina.Bodyguard jde opět zavřít okno a vy rychle použijte zapalovač z inventáře a kytku zapalte.Spustí se požární čidla a začnou kropit prostor.To je přímo vražedné pro bodyguarda,protože si velmi potrpí na vzhled a jeho pomáda ve vlasech tím velmi utrpí.Bodyguard tedy rychle uteče a vy můžete vkročit do pokoje.Jděte do koupelny a když budete hledat okno,které máte otevřít ,tak žádné nevidíte.Jděte k větráku vepředu a vypněte ho.Poté na něj z inventáře použijte provaz a větrák opět zapněte.Párkrát se protočí,zajiskří se v něm a s rachotem spadne dolů.No vida a máme tu otvor,který jsme potřebovali.George zavolá Annu Marii a ta vleze dovnitř.Následuje dlouhý dialog.Po rozhovoru se podívejte na zem vedle postele.Seberte hotelové pero s logem černé kočky.Omrkněte vypáčený sejf a cuban cigáro v popelníku na stole.Vyjděte zpět na chodby a jděte kupředu ke dveřím s kódem ,odkud se ozývá podivný zvuk.Za rohem hlídá bodyguard výtah ,takže se zaměříme na dveře.Nejdříve vezměte z inventáře pero a prostrčte ho dole pod dveře,totéž udělejte i s hotelovou brožurou.Za chvilku vám uvězněná osoba na brožuru napíše kód k otevření/5837X/ a vy klikněte na kódový číselník vpravo u dveří.Uvězněnou osobou je žena jménem Juanita a George má opravdu štěstí,protože je to zase hodně atraktivní kočka.Poté zhlédnete dlouhou animaci a ocitnete se zpět ve své kanceláři.
New York Bail Bonds
Vidíte,že gangsteři navštívili i kancelář Georgeho.Promluvte si s Virgilem a pak běžte dozadu do své kanceláře.Na stole je krabička cigaret,které tu někdo zanechal.Jděte ke dveřím,klikněte na ně a zobrazí se vám mapa.Na mapě vyberte Hotel Alfonso.
New York hotel
Jste v recepci a je tu už i policie.Promluvte si s Juanitou, Alfonsem a vyšetřujícím policistou.Vždy se vám dole zobrazí ikonky a vy vyčerpejte při rozhovorech naprosto všechny možnosti dialogů.Až promluvíte s policistou tak z inventáře vezměte cigarety a klikněte na policajta.Už předtím vám cosi řekl o Martino gangu a teď jste se ještě dozvěděli ,že právě tento gang se zabývá pašováním cigaret a má továrnu na výrobu salámů.Opět na něj klikněte a dole se vám zobrazí ikonka mapy.Klikněte na ní a opět pohovoříte s policajtem.Pak jděte ke dveřím vpravo,klikněte na ně a na mapě se vám otevřela nová lokace-Mama Martino's meat packing.
New York Meat Packing
Za vámi vidíte krámek se salámy.Je to království prodavače Chica.Je to magor do salámů a tak musíte vyslechnout jeho story.Vyčerpejte všechna témata a až už nebude o čem hovořit tak otevřete inventář,vezměte italské cigarety a nabídněte je Chicovi.Ten se z toho skoro podělá,protože jsou to cigára,které naprosto zbožňuje.Nabídněte mu je a on vám dá na oplátku nejlepší salám co má.Vyjděte ven a schovejte se do stínu vedle tří popelnic.Chico za chvilku vyjde ven zakouřit si a vy rychle vejděte do krámku .Seberte zakrvácenou zástěru za pultem.Nyní jste v zástěře a běžte dopředu k náklaďáku,obejděte ho a promluvte si s hlídače.Má dost zvláštní druh humoru,ale pokecat s ním musíte.Pak vstupte do haly,jděte doprava ,po schodech dolů a pak nahoru k cihlové stěně.Na ní je bezpečnostní schránka a v ní nehořlavý kus látky./viz obrázek/Obrazek
Jděte směrem k dopravníku vlevo a zkuste vytáhnout roletové dveře.Nejde to,ale slyšíte divné zvuky jako když někdo někoho mlátí.Projděte vchodem vpravo a jděte k modrým dveřím ,vstupte dovnitř.Slyšíte operní arii,otočte se a vlevo na zdi je lékarnička.Klikněte na ní a vidíte,že v ní je ukryt elektronický snímač karet.Vyjděte zpátky ven a jděte doleva kupředu k drtičce kostí.Drtičku spusťte a pak jí zastavte a vezměte si klíč od drtičky vlevo.Jděte kupředu na dvorek a opět slyšíte ten božský hlas,který se line z malého okénka nahoře.Běžte dozadu doprava k velkému kontejneru a přisuňte ho až k vysokozdvižnému vozíku.Dejte klíček z inventáře do zapalování a pak klikněte na tlačítka vlevo.Kontejner vyzdvihnete nahoru a vy přes vozík a kontejner vyšplhejte až k okénku.Klikněte na něj a stanete se svědky rozhovoru,kdy se dozvíte kde je schován ukradený rukopis.Úkolem je dostat mafiány pryč z místnosti. Vraťte se zpět do vstupní haly továrny a projděte kolem prasat na hácích doleva dozadu až k udírně.Jsou tu dvoje dveře,vy použijte ty vlevo.Pokud na ně šáhnete tak se spálíte.Proto vezměte z inventáře kus žáruvzdorné látky a dveře otevřete.Uvnitř seberte rozžhavené poleno/hádejte čím ho opět seberete?/a pak jděte zpátky k náklaďáku a uvnitř si vezměte kus ledu.Tady si hru uložte,protože budete limitováni časem.Musíte nyní rychle běžet zpátky k okénku,kde jste vyslechli rozhovor a na okno položit nejprve doutnající poleno zabalené v žaruvzdorné látce a pak led.Tím spolehlivě mafiány vykouříte z místnosti.V animaci uvidíte jak mafiáni odejdou.Projděte k dopravníku a vidíte,že roletové dveře jsou nyní otevřeny.Vejděte dovnitř a podívejte se na zkrvavenou židli se sekáčkem vzadu u stěny.Jděte zpátky na začátek do hlavní haly a jděte doleva,kousek od dvou visících prasátek na hácích.Vidíte tu ovládací panel,který spouští posun .V animaci uvidíte jak vyjede mrtvý chlápek.Prohledejte ho a vezměte mu magnetickou kartu.Běžte s ní do místnosti s modrými dveřmi,kde byla lékarnička na zdi.Použijte na čtečku magnetickou kartu a projděte tajným vchodem,který se otevřel, po schodech do mafiánské kanceláře.Jděte ke stolu a z prostředního šuplíku vyndejte kapesník ve kterém je zabalená fotka.V inventáři na něj klikněte a zjistíte,že na fotce je filmová hvězda Lucy Chu.Jděte k trezorové skříni a prozkoumejte jí ,je v ní zamčený tajemný spis.Klikněte na prázdnou výplň v zasklené mozaice a vidíte,že přímo pod vámi je drtič kostí.Jděte zpátky ke skříni a klikněte pravým myšítkem na ikonu zatlačení.George zkusí skříň potáhnout ,ale kolečka jsou zatuhlá a skříň se ani nehne.Běžte tedy zpátky do udírny,tam co jste sebrali poleno a použijte kapesník na maso,které se uvnitř udí.Tím získáte mastný kapesník.Ještě než se vrátíte do mafiánské kanceláře tak běžte k vysokozdvižnému vozíku,vyndejte klíček/pravým myšítkem/ a jděte k drtičce kostí.Drtičku klíčkem zapněte,spusťte a teprve potom jděte nahoru do kanceláře.Použijte mastný kapesník na trezorovou skříň,tím namažete kolečka a pak pravým myšítkem klikněte na ikonku zatlačení a v animaci uvidíte jak drtička trezor otevře.Běžte dolů a vedle drtičky seberte mp3 přehrávač a tajemný spis.Tímto se v animaci přeneseme do Georgovi kanceláře.
New York Bail Bonds
V kanceláři si musíme jako první věc prohlédnout tajemný spis.Tady musíte kliknout na vše co je aktivní a u čeho se vám zobrazí popisek.To znamená všechny sloky,postavy....až to celé zvládnete tak se vám vpravo dole zobrazí šipka na kterou když kliknete tak se vrátíte zpátky do hry.To jen abyste věděli,že musíte spis opravdu podrobně proklikat.Promluvte si s Anne Marií a pak dejte Virgilovi jeho ztracený mp3 přehrávač .Promluvte s ním,vyčerpejte všechny témata a on vám dá jakýsi čip se softwarem,který si George dá do svého PDA .Klikněte tedy na PDA,pak na connect a pak na Lobineau's private server.Nyní se vám zobrazí na PDA jakási mapa světa s tím,že musíte nastavit správnou trasu./viz obrázek/ObrazekDostanete se do databáze Yale university.Odtud se do vašeho PDA stáhne dokument pojednávající o tajném spisu.Projděte si celou dokumentaci/použijte kolečko na myši/a přečtěte si vše,ale hlavně to co je vyznačené červenou barvou./Baphomet, Philippe IV, Klement V (zmíní se o opevněném městě v tajném spise)a Jacques de Molay/.Poté klikněte na křížek nahoře,PDA tím zavřete a běžte ke stolu,kde je mapa respektive tajný spis.Klikněte na ní a pak klikněte vpravo na opevněné město respektive na kupoli.Tímto je určena vaše cesta směr Istanbul.Klikněte na dveře a můžete jet..
Pasha Palace Hotel
George se probouzí,snídaně je na stole.Následně jste s Annou Marií před recepcí.Promluvte tedy s recepční a poté jděte doprava a pak zase doprava do jídelní části.Ze stolu napravo seberte nůž a promluvte si s číšníkem.Pak jděte ke dveřím a klikněte na ně.Zobrazí se vám mapa , klikněte na Topkapi Palace.
Topkapi Palace
Promluvte si se stráží o všem. George potřebuje průkaz totožnosti na vstup do
paláce.Nakonec zjistíte,že jedině jak se dostat dovnitř je získat průkaz novináře Eamona O'Mary,který je také ubytován v hotelu Pasha Palace.Vraťte se tedy zpět do hotelu.
Pasha Palace Hotel
Zkuste sebrat dopis na přijímacím pultu recepce, ale recepční George okřikne.Promluvte s recepční o všem možném,ale hlavně se vyptávejte na O'Maryho.Je do něj úplně hotová a asi by mu stačilo jen kývnout a skočí mu sama do postele.Pak jděte k Anně Marii a promluvte si s ní,aby vám pomohla ukrást dopis, když George bude hovořit s recepční.Jděte tedy zpátky k recepční,v inventáři klikněte na golfovou hůl a pak s ní klikněte na recepční.Zjistíte ,že taky hraje golf a v následné animaci ji George předvede techniku úderu,ale co je hlavní,Anně Marii se podaří sebrat dopis.Hned k ní jděte,promluvte s ní a ona vám dá průkaz O'Mary a mapu.Nyní potřebujete vyměnit fotku na O'Marově průkazu.Vezměte nůž z inventáře a klikněte v inventáři na Georgeho průkaz.Získáte tím fotku s kterou klikněte na průkaz O'Mary.Tím máte průkaz na vstup do Topkapi hotov.Jděte zpátky k recepci a prozkoumejte velkou mapu vpravo,vedle přijímacího pultu. Najděte místo nazvané "lover's vestibule" v Topkapi Palace. Zeptejte se číšníka co ví o tomto místě.Pak jděte ke dveřím a jděte zpátky do paláce.
Topkapi Palace
Je už večer.Jděte ke stráži a ukažte mu padělek O'Marova průkazu totožnosti.Vstoupíte do paláce,vidíte zde několik stráží.Jeden střeží hlavní vstup, což je problém pro George(jestliže mu ukážete padělek Eamon O'Marova průkazu totožnosti tak zjistí,že George je podvodník)Zkuste jít doleva ale tam je další hlídající stráž a nepustí vás dál.Jděte k Anně Marii a řekněte jí ať se pokusí rozptýlit strážného,který tu korzuje. Anna hovoří se stráží vpravo a vy rychle přejděte dozadu k lešení.Vylezte po lešení vpravo až nahoru a všimněte si mobilu položeného na hradbě nahoře ,nad lucernou.Seberte ho,v inventáři na něj klikněte pravým myšítkem a zapište si tel.číslo 555 654 897.Pak zase mobil vraťte zpátky na hradby.Přejděte na druhé lešení,vyndejte z inventáře PDA,klikněte na phone a pak na guard.Tím zavoláte na mobil na hradbě a stráž tím trochu pozmění svou trasu.Vylezte po lešení až nahoru,počkejte až stráž půjde na druhou stranu a vyhoupněte se na hradbu.V animaci se ocitnete uvnitř paláce a před sebou máte okno do kterého se musíte dostat.Není to nic těžkého,až stráž půjde zpět tak jděte za ním a pak se vyhoupněte do výklenku před vámi.Jděte kupředu a v animaci uvidíte strážného se psem na druhé straně.Jděte k výklenku před vámi ,vezměte nůž z inventáře a na aktivním místě seškrábejte omítku.To strážného přinutí se jít podívat co se děje.Jděte rychle na místo ,kde byl a vypijte šálek čaje,který tu má.Za chvilku se vrátí,bude naštvanej a půjde si pro další dávku čaje.Vidíte,že dole zůstal pes a vy ho potřebujete odlákat od vchodu ,kterým prošel strážný.Jděte tedy kousek dál kupředu od výklenku ,kde jste škrábali omítku a vidíte tu viset provaz.Otevřete si inventář,použijte nůž na salám a získáte tak kolečko salámu.Kolečkem salámu klikněte na provaz a máte návnadu pro psa.Pes jako hypnotizovaný zírá na houpající se kolečko salámu,které je však pro něj moc vysoko.Vy však můžete projít pohodlně dolů a vejít branou dál.Jste v muzejní části komplexu.Jděte rovně dolů po schodech,před sebou vidíte počítač.Běžte k němu a pak v inventáři klikněte na PDA ,connect a nakonec na Topkapi security management.Opět se vám zobrazí mapa světa a vy musíte nastavit správný tok./viz obrázek/ObrazekAž to zvládnete tak se vám objeví na PDA nabídka-service system,turn off system a exit system.Klikněte na service system a tím se vám otevřou železné vstupní dveře do muzea.Jsou to dveře směrem k vám od počítače.Vejděte,vidíte že je tu laserový bezpečnostní systém a projít jím je nemožné.Otočte se směrem ke dveřím,kterými jste sem přišli a napravo na zdi vidíte ventilační okénko.Běžte k němu,otevřete ho a vložte do něj hotelovou brožuru/je na ní napsaný kód/a pak jí zapalte.Tím se vám zviditelní lasery,které v určitých intervalech vypínají a to je vždy čas jít k dalším laserům.Takhle to projděte až na konec ke dveřím,kde vidíte vlevo čtyři páky.Zatáhněte a dolů dejte první,druhou a čtvrtou.Dveře se otevřou a opět je tu Anna Maria.Otočte se a jděte napravo.Jsou tu velké dveře a na každé straně je jakýsi mechanismus,který dveře otevře.Musí však být otevřen na obou stranách,takže jděte k Anně Marii a promluvte s ní ./kliknete na ikonku dveří/Ona vám pomůže dveře otevřít a vy se ocitnete u fontány.Musíte se za každou cenu dostat k fontáně,ale jak to udělat?Napravo vepředu vidíte jakousi skřínku na zdi.Běžte k ní,použijte nůž z inventáře a skřínku zkratujete.Tím i vypustíte vodu z fontány.Strážný se půjde podívat co se stalo a vy rychle běžte k fontáně,otevřete si inventář a ikonkou Anny Marie klikněte na fontánu.Ona vám pomůže fontánu odtlačit a vlezte do díry.Jste v palácové kanalizaci.Vidíte zde trubky na zdi a vy musíte pákami nasměrovat tok vody tak,abyste uvolnili kámen ve zdi,vlevo na konci.Když půjdete doleva kupředu tak tu jsou dva kohouty a když půjdete směrem zpátky tak další čtyři páky.Vezmeme to odzadu.Zadní páku dejte do polohy vlevo,další do polohy dolů.Nyní jsou tu dvě páky-tu horní dejte do polohy dolů a tu dolní do polohy vlevo.Jděte ke kohoutu a otočte jím.George musí říci valve cancel.Pak jděte dozadu k poslednímu kohoutu a otočte jím.George řekne valve open a kámen nahoře ve zdi pod tlakem vody povolí a vypadne ven.Klikněte na otvor po kameni a vlezete dovnitř.Je tu tma ,takže se pokuste dojít ke zdi,odkud George sleze dolů.Ocitáte se před dveřmi ,kde je vtisk na ruku a uprostřed namalovaná kresba rytíře.Běžte ke dveřím a klikněte na vtisk ruky u dveří.Pak jděte k Anně Marii a promluvte s ní o vtisku.Ona půjde ke dveřím a vy se rychle postavte na kresbu rytíře uprostřed místnosti.Anna Maria klikne na vtisk a dveře se otevřou.Projděte dál a jděte doleva.Ve výklenku vidíte sochu rytíře,klikněte na ní.Nahoře vidíte symboly hvězdy,kříže a měsíce.Dole máte římské číslice od 1 do 4.Vy musíte do okének nad číslicemi nastavit symboly v pořadí zleva doprava-Měsíc, kříž, hvězda, Měsíc.Toho dosáhnete klikáním na číslice.Až to nastavíte správně tak se vám otevře další socha ve výklenku vpravo.Klikněte na ní a vidíte zde opět čtyři římské číslice a dva symboly-modrý a červený nahoře a to samé dole.Opět klikáním na číslice symboly otáčíte v kruzích a vaším úkolem je, je nastavit odshora dolů,tak aby modrý byl nahoře,červený dole, modrý vlevo, červený dolů.Objeví se třetí socha a podobný princip.Opět zde máte čtyři římské číslice,kterými otáčíte válce před vámi.Vaším úkolem je nastavit správné obrazce na válcích.Takže to vezmeme zleva doprava,odshora dolů.Na levém nahoře nastavte modré pozadí a tři žluté lilie,na pravém nahoře žlutý podklad a dva červení lvy,vlevo dole bílý podklad a dva modří lvy a vpravo dole žlutý podklad a bílá lilie.Hned jak se vám to povede tak klikněte na Annu Marii a v dialogu klikněte na výklenek.Tím se Anna postaví s Georgem do protilehlých výklenků a sjede celá podlaha dolů.Jděte k podstavci na které je okřídlená socha rytíře a klikněte na ní.Spustí se animace a vy pod sebou máte mapu světa a na ní různá města po celém světě.Vy si na ně stoupněte v tomto pořadí-Acre,London,Paris a Cyprus.Musíte to udělat tak ,že kliknete levým myšítkem na příslušné místo ,pak na něj kliknete pravým myšítkem a kliknete na ozubená kolečka.George se postaví na místo na mapě.Až to komplet uděláte tak z podstavce vezměte sošku a postavíte jí na zem.Nyní musíte pohybovat postavcem tak,aby šipka na horní desce ukazovala na následující tři místa na mapě-Konstantinopol,Rome a Alexandria.Takže si nejprve zjistěte ve kterém směru od podstavce jsou a pak jděte k podstavci ,klikněte na něj a zobrazí se vám dole 3 šipky,vlevo,vpravo,dolů.Natočte tedy šipku správným směrem k městu a pak klikněte dole na poslední šipku,která ukazuje dolů.Takhle to udělejte u všech tří měst a tím se vám otevřou dveře vzadu.V animaci George vezme sošku a jsou spolu na hotelu.Anna Maria George nakonec svede a George se ráno probudí po asi dost namáhavé noci dost zmatený,protože soška i Anna Maria jsou pryč a naopak je tu záhadný číšník a policie,která George zatkne.Jsme v cele,jděte doleva a prozkoumejte díru.Nejprve vytáhnete krysu a pak kus ohnutého železa.Jděte napravo a prozkoumejte vystouplý kamenný blok ve stěně.Použijte na něj z inventáře železo a pak na blok klikněte pravým myšítkem a vyberte ikonu ,vyndat blok .Vytáhnete celý blok ven,ale udělá to hrozný kravál a přiláká to policistu.Objeví se tu kněz a jeptiška a po dlouhém dialogu Georgeovi dají hračky.Podívejte se do inventáře a máte tu myš na klíček,pískátko a pytlík.Klikněte na pytlík a získáte další tři položky-kuličky,provázek a kus látky.Kuličky použijte na kanálek v cele a přelezte dírou do vedlejší cely.Klikněte na dveře u cely a policista v animaci půjde k celám,ale uklouzne na kuličkách.Rychle se vraťte zpátky do své cely a klikněte na omráčeného policistu.Získáte tím klíč od cely.Otevřete si klíčem celu.Použijte na policistu provaz a kus látky z inventáře.Tím ho svážete a do pusy mu dáte roubík.Jděte po schodech nahoru a na psa použijte pískátko z inventáře.Jak bude skákat tak rychle seberte konzervu ze stolu,v inventáři klikněte pravým myšítkem na myš a získáte klíček,který použijte na konzervu.Tím jí otevřete a otevřenou konzervu použijte na misku.Tím jsme se zbavili psa a můžeme projít dveřmi dál.Jste opět v muzejní části/nepochopil jsem proč je umístěn George zrovna do vězení v muzeu/Podívejte se z balkonu a vidíte stráže jak korzují sem a tam.Klikněte na vinnou révu na zdi,která se táhne až nahoru na střechu.Tudy se musíme dostat dál,ale je potřeba odlákat stráže.Jděte dolů k muzejním okovaným dveřím a použijte na ně myš z inventáře.V animaci vidíte jak vleze dovnitř,vy rychle běžte zpátky na balkon a až skončí animace,kdy nastane poplach tak po révě vyšplhejte nahoru.Před sebou vidíte policajta,kterého musíte odlákat ,abyste mohli projít dál.Otočte se doleva a jděte ke stěně.Vidíte,že je tu otvor ve stěně.Dejte do něj pískátko z inventáře.Policista se půjde podívat co se děje a vy druhou stranou kolem kupole projděte místem ,kde policista stál a jděte kupředu.Je tu jeptiška a je to naše milovaná Nico!!Bože,jak já jsem rád,že jí konečně vidím.Stejně je George blb,že se vyspal s tou čůzou Anne Marií ,co říkáte?
Pasha Palace Hotel
Nyní hrajeme za jeptišku Nico,takže běžte k recepci a promluvte si s recepční o všem.Nakonec dostanete od recepční klíč k místnosti 505.Jděte s Nico do výtahu a vyjedete nahoru do pokoje .Nyní budeme opět ovládat George a v animaci uvidíte,že se budeme muset dostat do místnosti č.304.Otevřete okno před vámi a klikněte ven.Jsme na římse a musíme se dostat dolů.Myslím,že to není zas tak těžká pasáž,takže vám nebudu popisovat přesně jak máte postupovat.Dávejte si hlavně pozor na siluety policistů v oknech a taky na křik ženských.Využívejte hodně i ručkování.Až budete v místnosti tak jděte do koupelny a klikněte na koš.Získáte zmuchlanou úvěrovou stvrzenku a v ložnici na zemi růženec. Následovně budete vyrušeni a ocitnete se opět u hotelové recepce. Promluvte si s Nico a pak v inventáři klikněte na PDA,pak na connect a následně na credit r us.Nastavte správný tok/viz obrázek/Obrazek a získáte bydliště Anny Marie.Takže další naší zastávkou bude Řím…
Rome Apartment
Zkuste otevřít hlavní vchod,je zamčeno.Promluvte si s mužem,který zametá ulici.Je to bratr Mark a všimněte si růžových rukavic.To je příšernost,co? Promluvte si s ním o všem,řekne vám ,že má náhradní klíč od apartmánu, ale odmítá ho půjčit.Prozkoumejte žlutý vůz,je to Markovo auto.Běžte k muži naproti,na schodech.Je to vágus Archie.Promluvte s ním o všem,řekne vám kde hledat klíč.Je pod levým květináčem u hlavního vchodu. Zkuste mu vzít plesnivý chléb ,který má za zády ale on ho hlídá ostražitě.Jděte tedy pohnout velkým květináčem ,ale zastaví vás opět Mark.Promluvte s Nico o všem a nakonec Nico půjde pohovořit s Markem a vágus Archie,sice trochu přiopilý ,bude se zalíbením sledovat sexy prdelku Nico.Teď je tedy vhodná chvíle pro George vzít plesnivý chléb za Archiem.Použijte chléb na žlutý vůz, přitáhnete pozornost ptactva a hlavně Marka.Jděte rychle ke květináči,klikněte na něj a získáte klíč.Klikněte na dveře a vstupte do domu.Jděte po schodech nahoru k Annině apartmánu,ale je zamčeno.Jděte dozadu k balkonu a vstupte na něj.Napravo se chytněte římsy a přeručkujte na balkon napravo a pak po kabelu na protější stranu.Na balkoně stojí jeptiška a ta vám nedovolí projít dál.Vezměte tedy za kliku,způsobíte hluk,rychle se otočte k zábradlí a odtud přeručkujte rychle doprava až dozadu a po římse na protější balkon.Dveře jsou zavřeny,ale je otevřené malé okno.Vidíte,že dveře jsou zavřeny jen zápatkou,takže na ní použijte golfovou hůl z inventáře,tím otevřete dveře a vstupte do apartmánu.George pustí Nico dovnitř a společně prohledají apartmán.Podívejte se na fotku jeptišky na krbu.Že je Anna Maria jeptiška se mi nechce věřit.V kuchyni na stole je letenka a v ložnici na posteli lístek na italské metro.Klikněte na dveře,George vyjde na chodbu a pohovoří s Markem.Poté jděte ven a jděte doprava.Zobrazí se vám mapa,klikněte na The Vatican.
Rome Monastery
Promluvte nejprve s jeptiškou Angelicou sedící v kanceláři.Pak jděte doleva k bráně a promluvte s příslušníky švýcarské gardy.Podívejte se na zlatý nápis napravo.Je to klášter svatého Michaela.Jděte zpátky a stiskněte zvonek u dveří,vedle brány.Otevře vám mladá řádová sestra Serena.Je to vstup do hostiové továrny,kterou má na starosti sestra Mercy.Promluvte opět s Angelicou. Vraťte se přes mapu zpět do apartmánu Anny Marie.
Rome Apartment
Jděte k přenosnému počítači na stole,klikněte na PDA v inventáři,pak na connect a poté na Vatican server.Opět se vám zobrazí mapa světa a vy nasměrujte tok správným směrem/viz obrázek/Obrazek,získáte tím telefonní číslo na hostiovou továrnu,která je vedle kláštera svatého Michaela.Jděte opět ven a přes mapu se vraťte do Vatikánu.
Rome Monastery
Jděte k okénku kde sedí sestra Angelica/nestůjte před okénkem,schovejte se doleva za zeď/,z inventáře vezměte PDA,klikněte na phone a pak na wafer factory.Dovoláte se do továrny a pak klikněte na ikonu sestry Angelicy dole.Ta odejde,nahněte se do okénka a rychle seberte ze stolu papír a prostudujte ho.Je to rozvrh návštěv a vy zjistíte,že by bylo možné vydávat se za inspektora z hygieny.Zazvoňte tedy na zvonek u dveří vpravo,otevře vám sestra Serena a vy se představíte jako inspektor Steiner.Sestra vás bude provádět po továrně a až skončí s výkladem tak jděte dozadu,do rohu továrny.Vidíte tu krabice,nahoře jednu bílou,klikněte na ní a tím jí shodíte.George jako kontrolor se rozčílí,že se nedodržuje bezpečnost práce a když bude sestra Serena dávat krabici zpátky klikněte na otevřenou krabici na stole,získáte tím hostii.Promluvte si s ní o všem a opět shoďte krabici dolů.Otočte se ke stolu a do krabice,ze které jste vzali hostii dejte plesnivý chleba z inventáře.Pak udělá George trochu dusno,chudák sestra Serena je z toho celá nešťastná.George jí nabídne,že když se s ním vyspí tak ,že nic hlásit nebude a navíc konečně dostanete možnost projít si celou továrnu bez Sereny,která se zatím modlí a přemýšlí co má dělat.Jděte k policím s krabicemi naproti a na krabici s křížem použijte nůž z inventáře.Krabici tím rozříznete a získáte láhev vína.Jděte směrem do obrazovky a nalevo po schodech vyjděte na ochoz a běžte až dozadu k červenému kolesu.Klikněte na něj ,otevře se vám poklop a do míchadla nalijte víno.Jděte zpátky a až sejdete ze schodů tak se pustí dlouhá animace ve které přijde sestra Angelica a ukáže vám jak se na dopravníku vyrábějí hostie.Je tu však zděšení z toho,že hostie získali červenou barvu a červená barva je barva krve.Je to snad znamení?Že by boží hněv?Mezitím co jsou obě sestry naprosto nesoustředěné projděte dozadu ,tam co jste z police vzali láhev vína a uličkou projděte doprava a pak dveřmi na dvůr.Po bednách vyskákejte nahoru,přeručkujte doleva a pak vyskočte nahoru.Jste v zahradě,kde jsou mniši.Musíte se dostat ke dveřím před vámi vepředu.Řešení je vcelku jednoduché.Jděte dopředu k mnichovi,který je otočen zády k vám a do květináče vedle něj napravo dejte kus chleba z inventáře.Pak jděte doleva za živý plot a počkejte na chvilku až bude mnich vepředu u květináče napravo od dveří.Tím máte cestu volnou,protože žádný z mnichů vás nevidí.Uvnitř jděte doleva,po schodech a pak doprava chodbou až na konec.Vstoupíte do studovny plné knih.Jděte ke stolku uprostřed místnosti a otevřete horní pravou zásuvku.Získáte dokumenty týkající se Anny Marie.Spustí se dlouhá animace,objeví se tu dva kněží a mnich.George dostane od otce Gregora vizitku.Poté se opět vrátíte do apartmánu.
Rome Apartment
Vrátíte se do apartmánu Anny Marie a promluvíte si s Nico.Poté vyjděte na chodby a jděte směrem do obrazovky.Za zábradlím jsou napravo dveře.Klikněte na ně,je to Markovo apartmá.Promluvte s ním a pak mu ukažte vizitku otce Gregora.Mark je úplně v šoku a už to není ten strohý chlapík,ale naopak ochota sama. Promluvte s ním o všem a George od něj dostane balíček,který je adresován Anně Marii.Prozkoumejte balíček a zjistíte,že je v něm DVD.Jděte zpět do Annina apartmánu a DVDčkem klikněte na notebook,který tu Anna Maria nechala.Shlédnete ukázku a pak si o tom promluvíte s Nico.Ta odejde a vy jděte zpět k Markovu apartmánu.Klikněte na dveře,Mark otevře a vy klikněte na pero,které je na stolku vlevo za Markem. Je to stejné pero jaké jste našli u Anny v bytě a které máte v inventáři.Klikněte perem z inventáře na Marka. Promluvte si s Markem a snažte se zjistit něco o klubu Black Cat.Jakmile budete vědět, kde klub najdete jděte ven a utíkejte dolů doprava.Objeví se vám mapa a vy klikněte na Black Cat Club.Ještě malá vsuvka-pokud by se vám stalo,že byste chtěli mluvit s Markem o klubu Black Cat a byla by u toho přítomna i Nico,tak prostě tenhle dialog neproběhne.Proto musíte udělat následující věc.Vrátíte se do apartmánu Anny Marie ,s Nico promluvte a ona by pak měla sama odejít z pokoje a vy už se pak můžete vrátit k Markovi..
Rome Black Cat Club
Jděte kupředu,doprava a promluvte si se strážcem,který však nedovolí Georgeovi vstoupit bez členské karty.Vraťte se tedy přes mapu zpátky do Anna Maria's apartment.
Rome Apartment
Vraťte se zpátky k Markovi a promluvte si s ním o členství v klubu.Pamatujete si ,že Markovou favoritkou je herečka Lucy Chu?Použijte tedy pero v inventáři na fotografii Lucy Chu.Tím vytvoříte padělaný, ale vášnivý podpis.Upozorňuji,že ten podpis vám půjde udělat jen v apartmánu Anny Marie,pokud to budete chtít dělat na chodbě tak vám to nepůjde. Ukážete fotografii Markovi,ten je z toho úplně mimo a na oplátku od něj George dostane klubovní členskou kartu Black Cat.Jděte tedy přes mapu zpět do Black Cat Club.
Rome Black Cat Club
V inventáři klikněte na členskou kartu a tou klikněte na strážce.Pustí vás dál.Jděte vlevo do místnosti, kde se sprchuje nějaký muž. Všimněte si ručníku vedle sprchy ,ale George ho nemůže sebrat.Jděte ze sprchové části zpět ke skřínkám a jděte až dozadu směrem k vám do obrazovky.Vidíte tu v rohu květináč s kytkou.Klikněte na něj pravým myšítkem a vyberte ikonku ruky.George odtáhne květináč od zdi.Vidíte,že je tu ventil na který klikněte.Otočíte ventilem,teď už si můžete ručník vzít,protože je tu hodně páry.Po animaci vidíte ,že George je už jen v trenkách,takže běžte ven přes recepci na druhou stranu a chodbami,které jsou červeně vytapetované dojdete až do páry,zabloudit nemůžete.Jděte k obtloustlému muži v brýlích a promluvte s ním.Bože,vždyť je to Duane!!(pamatujte si stejného muže v Broken Sword:The Shadow of the temple?)Promluvte s ním o všem, George pak jde ven, ale je chycen.V animaci vidíte,že je vyslýchán dvěma muži,brutálně mučen a přivázaný ke kancelářské židli.Ty muži asi moc inteligence nepobrali,protože George se může na pojízdné židli pohodlně pohybovat.Dotkněte se vypínače na stěně,králíček duracell začne vibrovat a shodí pohrabáč.Nyní klikněte dvakrát na řetěz,podruhé ho rozhoupáte směrem k poličce a pak klikněte na lahvičku oleje na stole.Tím její obsah vylijete na podlahu.Klikněte opět na vypínač,králíček duracell zase začne vibrovat a spustí takový dominový efekt, jaký jste jaktěživ neviděli.Po téhle vpravdě famózní kombinaci je George opět volný!Jděte k závěsu a klikněte na něj,tím ho odhrnete a vidíte rozmlouvat dva muže.Až odejdou tak klikněte na tlačítko na okenním rámu vlevo.Otevřou se vám tajné dveře vpravo.Projděte zpátky přes chodbu a recepci až do místnosti,kde jsou skřínky a pak klikněte na jedinou aktivní vlevo.Tím bude George opět oblečený a získá všechny položky inventáře.Vraťte se zpátky do páry,tam co jste mluvili s Duanem a sejděte po schůdcích k reliéfní odtokové díře.Pod odtokem je skryt Duane ,takže s ním promluvte o všem.On má klíč od únikového vchodu pro zaměstnance.Spojte v inventáři růženec s kancelářskou svorkou a výsledek použijte na odtokovou díru.Získáte klíč.Jděte zpátky chodbou a na první dveře zprava v chodbě použijte nově získaný klíč.Vstoupíte do prádelny,vyjděte po schodech nahoru ,dveřmi ven do ulice a kupředu.George přepadnou výčitky ,má depresi z toho ,že Nico je nejspíš mrtvá.
Rome Apartment
Nyní vám bude dělat společníka Mark.Vstoupíte do apartmánu Anny Marie a zjistíte,že je tu časovaná bomba,kterou musíte co nejrychleji zneškodnit.George musí zneškodnit bombu do 10 minut!Takže musíme chvátat,času je málo.Nejprve si otevřete PDA v inventáři,klikněte na connect a pak na US Military Field Notes.Opět tu máme mapu světa a musíme nastavit správný tok./viz obrázek/ObrazekNa obrázku vidíte,že jsem vám zakreslil dvě důležitá místa.Jsou to distribuční uzle, kam musíte umístit dvě světlejší potrubíčka.Pokud byste je na tato místa neumístili, tak se tok v daném bodě zastaví.Až to zvládnete tak získáte manuál jak zneškodnit bombu.To znamená,že si opět otevřete PDA , klikněte na notes ,poté na US Military... a prostudujte si celý manuál!Je to velmi důležité,protože se jinak nepohnete dál.Když kliknete na bombu tak vidíte,že nejde zneškodnit holýma rukama,takže klikněte na Marka,promluvte s ním a vezměte si od něj jeho příšerné rukavičky.Pak už s rukavicemi klikněte na bombu a zobrazí se vám spleť drátků.Použijte kancelářskou svorku z inventáře na modrý drát vepředu,zobrazí se vám dole jakási nabídka možností ,vy si vyberte třetí zleva-'Live Trigger Wire' a pak použijte nůž na modrý drátek nahoře,nalevo od hodin./viz obrázek/ObrazekParáda,zvládli jsme to.Bomba je zneškodněna.George získá C4 výbušninu.Nico se vrátila,George zkolaboval a my se podíváme na to, jak si Nico povede v Phoenixu.
Phoenix
Klikněte na džíp a získáte heverovou páku s kterou klikněte na bránu,tím jí otevřete.Jděte dovnitř a jděte kupředu a pak doprava.Vidíte plný kontejner odpadu a vedle dvě bedny.Pohněte bednou napravo od kontejneru,tím se vám zpřístupní brzda na kterou klikněte heverovou pákou z inventáře.Tím kontejner popojede doleva.Přisuňte jednu z beden na místo ,kde stál kontejner.Vyšplhejte nahoru po plošinách až na střechu.Seberte před vámi na zemi kus betonu.Před vámi je jakési zařízení s kterým můžete otáčet kolem dokola.Nastavte ho tak ,aby jeho část,která vypadá jako prak byla natočená na druhou stranu směrem k žebříku na kterém je červená páčka.Použijte na prak kus betonu z inventáře a v animaci uvidíte jak se Nico trefí do páčky a požární žebřík sjede dolů.Sejděte dolů a vylezte na požární žebřík.Odtlačte krabici,ta spadne dolů a potom zatlačte na rouru.Klikněte na rouru a projděte na druhou stranu. Prozkoumejte beton blízko trhliny a potom seskočte dolů.Nico je v kanceláři.Prozkoumejte počítač, otevřete si PDA,klikněte na connect,pak na c.jenkins office 1 a opět nastavte správný tok./viz obrázek/Obrazek Prozkoumejte klávesnici.Potřebujeme zjistit heslo na otevření dveří.Otočte se za sebe a klikněte na svatební fotografii na stole.Je na ní datum 12-08-91.Jděte ke dveřím vzadu vlevo a klikněte na kódovač vlevo vedle dveří.Na otevření musíte čísla z fotky otočit,takže použijte 91 - 08 - 12.Přeskočte na druhou stranu a pak přeručkujte na bedny vlevo a seskočte dolů.Jděte k otvoru v podlaze,na kraji vidíte nějaký papírek.Klikněte na něj a Nico spadne dolů.Projděte dveřmi a jděte do protější místnosti,je to kuchyň. Vezměte hák vzadu u vypínače a pak pohněte stolem,vylezte na něj a z horní skřínky si vezměte žvýkačku.Vyjděte ven z kuchyně a jděte směrem do obrazovky.Před vámi napravo jsou otevřené dveře.Vejděte,je to nějaká převlékárna.Je tu plno skříňek.Bohužel se dveře zavřou a Nico musí najít způsob jak se dostat ven.Jděte ke skřínkám a klikněte na ně hákem z inventáře.Nico jednu ze skřínek vypáčí a získá olej.Jděte ke dveřím,klikněte na ně a pak použijte PDA.Klikněte na connect,admin.pc office7 a pak nastavte správný tok./viz obrázek/ObrazekTím opět dveře otevřete.Vyjděte ven a jděte do dveří vzadu a po schodech dolů.Nechoďte až dolů,ale vejděte do dveří,na kterých svítí zelené světlo.Jděte kupředu a vejděte do otevřených dveří napravo.Spustí se animace,kdy se opět zavřou dveře a objeví se mafiáni.S Nico to už vypadá zle nedobře,ale objeví se tu nový akční hrdina,který všechny mafiány bravurně postřílí.Nico s ním pohovoří ,zapamatujme si jeho jméno,Maynard.V animaci uvidíte skvěle zařízenou laboratoř s odstředivkou,která je schopna vyrobit zlato Nakonec se Nico s novým společníkem ocitá před trezorem.Stoupněte si na bedny vedle sejfu a po nich vylezte do díry nad trezorem.Jděte k ovládacímu pultu ,který však nefunguje,protože je rezavý řetěz.Jděte tedy k řetězu,napravo od ovládacího pultu a použijte na něj olej z inventáře.Teď když je namazaný běžte zpátky k panelu a řetěz pomocí šipek spusťte dolů k trezoru.Skočte na trezor a pomocí háku z inventáře připevněte trezor k řetězu.Jděte k ovládacímu pultu,trezor vytáhněte nahoru a přemístěte ho pomocí šipek na dopravní pás.Jděte kolem dopravníku doprava až dozadu k ovládacímu pultu.Klikněte na místo,kde je chybějící část krytu a použijte na to místo žvýkačku z inventáře.Poté běžte k Maynardovi a z mnoha témat na rozhovor vyberte ikonku s ovládacím pultem.Maynard jde okamžitě k pultu,kopne do něj a pult je opravený.Vyjděte s Nico po schodech k ovládacímu pultu zepředu a klikněte na něj.Nyní se vám dopravník zobrazí z ptačí perspektivy a vaším úkolem je dostat trezor dozadu k Nico.Šipkami pohybujete do čtyř stran,není to nic těžkého.Je mnoho možností,takže zde je jedno z řešení.Klikejte na následující šipky-vpravo,dolů,vlevo,vlevo,vpřed,vpřed,vpravo,dolů,dolů,vpravo,vpřed,vpřed,vpřed,vpřed.Jděte s Nico k trezoru,ale sama jím nepohne.Běžte tedy k Maynardovi a vyčerpejte s ním veškerá témata dialogů a pak se vraťte zpátky k trezoru.Když na něj kliknete tak Nico přijde Maynard pomoci a společně trezor dostanou do odstředivky.Maynard si vleze dovnitř do odstředivky k trezoru a Nico je u ovládacího pultu.Klikněte na pult a spustí se animace,kdy uvidíte Maynarda jak se nemůže dostat ven a pak zmizí.Po animaci vejděte dovnitř do odstředivky a vezměte si výpis z bankovního účtu a klíče.Použijte klíče na otevření dveří naproti ovládacímu pultu.Vzadu jsou i schody,ale ty jsou hlídané mafiány a tudíž tudy cesta nevede.Hned jak dveřmi projdete tak je opět za sebou zavřete a zamkněte je Maynardovým klíčem z inventáře.Vyjděte o patro výše a vlevo na zdi od dveří zhasněte světlo.Poté na dveřní zarážku vlevo od dveří použijte olej z inventáře a pak klikněte na dveře.Docela tupý a neohrabaný mafián přijde ke dveřím,uklouzne na skvrně od oleje a Nico má cestu volnou.Jděte až úplně dozadu směrem do obrazovky a projděte dveřmi vlevo.Hned je za sebou zavřete a opět zamkněte Maynardovým klíčem.Poté jděte doprava k výtahu a klikněte na panel na výtahu.Projděte s Nico na druhou stranu lávky ke dveřím a pak už vidíte jak Nico mizí v džípu v dáli.
Rome Monastery
Vidíte rozmlouvat Nico,George a Marka.Poté se ocitáte v nočním Římě.Promluvte s vágusem Archiem,vyčerpejte všechny témata a pak jděte kupředu ke švýcarské gardě a od nich ještě doleva až k odpadkovému koši.Klikněte na něj a najdete poloprázdnou láhev šampaňského.Vraťte se k Archiemu,klikněte na něj a promluvte si s ním o všem.Nabídněte mu láhev šampaňského výměnou za jeho láhev ,kterou má vedle sebe na zemi.Až mu šampaňské dáte, tak si vezměte jeho láhev a běžte s ní zpátky ke koši.Nalijte obsah láhve od Archieho do koše a použijte na koš zapalovač.Tím jeho obsah zapálíte a přilákáte pozornost stráží.Nyní jděte do dveří napravo,tam co už jste byli.Vstoupíte do továrny na hostie.Teď jděte do dveří napravo,naproti těm kterými jste sem vešli.Uvnitř je sestra Angelica.Nico s ní bude mluvit a pak spolu odejdou dveřmi do haly a George v místnosti zůstane sám.Jděte ke stroji dozadu a mezi velkými nádržemi klikněte na jakýsi lesknoucí se předmět.Je to kus zlata!Pak jděte k dopravníku a klikněte na oplatky.George ochutná a pak se přesuňte k ovládacímu panelu u stroje a klikněte na něj.Za chvilku se vrátí Nico s Angelicou.Angelicu pořádně vyzpovídejte ,pak se spustí animace a do továrny vejde sám kardinál Gianelli.Směřuje do zahrady,takže běžte za ním.Vyjděte po schodech nahoru.Nico se schová doleva do stínu a George bude muset proniknout dál sám.Jsou tu tři mniši ,kteří korzují s lampami po zahradě.Úkolem je projít do předních dveří tak,aby vás neviděl žádný mnich.Není to nic těžkého,počkejte až projdou první dva vepředu za živý plot a vy jděte středem zahrady.Před vámi je další mnich ,který obejde podstavec uprostřed.Vy se tedy dejte na opačnou stranu a vejděte do dveří.Nico nějakým záhadným způsobem proklouzla dokonce dříve než George.Jděte doleva,po schodech a vejděte do prvních dveří vlevo v dlouhé chodbě.Klikněte na pootevřené dveře,vidíte jak kardinál cosi hledá.Klikněte opět na dveře,tím vejdete dovnitř a spustí se dlouhá animace a dojde k zajímavým zvratům.Kardinál je postřelen,Nico odvlečena a George omráčen.Objeví se tu Mark a společně si vyslechnou umírajícího kardinála.Poté vyjděte na chodbu a jděte do další místnosti nalevo a prozkoumejte obraz na stěně,je to archa Ashdodova. Všimněte si v rohu na rámu dvou kostlivců a zapamatujte si polohy čtveřice přesýpacích hodin.Vraťte se na chodbu a jděte zpátky na začátek ke dveřím,kterými jste vešli ze zahrady dovnitř.Před vámi jsou na podlaze zamčené dveře.Klikněte na Marka,promluvte s ním o všem a pak na dveře na podlaze klikněte.George je sám neotevře.Klikněte v inventáři na ikonku Marka a s ní pak na dveře.Tímto vám Mark dveře nadzvedne a vy z inventáře použijte golfovou hůl a opět klikněte na dveře.Tím vypáčíte zámek a sejdete po schodech dolů.Před sebou máte dvě obrovské sochy,okřídlené kostlivce, cheruby střežící vstup.Jako první musíte nastavit správné polohy čtveřice přesýpacích hodin,tak jak jste to viděli na obraze,arše Ashdodově.Takže pro ty co si to nezapamatovali.Zleva doprava-svislá poloha,písek dole,vodorovná poloha,písek vpravo,svislá poloha,písek dole,vodorovná poloha,písek vpravo.Poté pohněte hlavou levého cherubína a pak hlavou pravého cherubína.Vstup mezi cherubíny se otvírá,ale George nemá dostatek času vejít dovnitř.V inventáři klikněte na ikonku Marka a s ní pak na hlavu cherubína,Mark vyleze k hlavě,vchod se otevře a mi můžeme vejít do katakomb.
The Vatican
Jděte kupředu a zkuste otevřít kamenné dveře.Vedle dveří nalevo vidíte žárovku,ale je horká a vzít jí nelze.Vraťte se kousek zpátky na roh a vidíte zde krabičku a z ní jdou rozvody do tří stran.Klikněte na ní nožem z inventáře a tím jí otevřete.Z inventáře použijte na krabičku růžové rukavičky,jděte k žárovce a použijte na ní z inventáře žáruvzdornou deku/fire proof blanket/.Tím žárovku vymontujete a do prázdné objímky umístěte výbušninu C4 z inventáře.Jděte zpět ke krabičce a opět na ní použijte růžové rukavičky.BAAANG!Rána jako hrom a dveře jsou otevřeny.Vejděte dovnitř,spustí se poněkud nepřehledný sled událostí,Mark je postřelen a v přestřelce mafiánů s mnichy se George opět shledá s Anne Marií.Nyní musíte vyřešit čtyři hádanky než se ocitneme ve finále.Zkontrolujte všechny latinské nápisy na stěně a pilířích,jsou to důležité informace k uzavření celého příběhu.Promluvte si s Markem a jeho přítelem a pak jděte doleva dopředu do otevřených dveří.Spustí se animace,napadne vás mnich,ale kde se vzal tu se vzal je tu vágus Archie a dobře mířenou ranou mnicha sejme.Poté klikněte na pravou stranu,na jakýsi obraz na stěně.Zde musíte nastavit polohu křížů ve střední části./viz obrázek/ObrazekPoté se vám dveře otevřou a projděte dál.Je tu další hádanka,musíte stoupat na správné dlaždice,abyste se dostali na druhou stranu.Pokud se vám to nechce dělat stylem pokus omyl tak použijte tento obrázek.ObrazekJděte dál a je tu třetí hádanka.Jděte s Georgem na úzký most před vámi a kupředu.George se propadne dolů a na Anně Marii je ,aby zatáhla za správné páky.Takže na ikony dole klikejte v tomto pořadí Assasin/meč/, Turek/půlměsíc/, Mamluk/symbol lva/, a Templář/kříž/.Tím je George osvobozen a jdeme dál.Jděte doleva k soše templáře a klikněte na ní mapou z inventáře a pak zapalovačem.Tím mapu zapálíte a za sochou se otevřou dveře.Jděte dál,spustí se animace a do kapličky s hrobkou začne unikat plyn.Na hrobce vidíte nějaký nápis,klikněte na něj a pak z inventáře vezměte růženec a klikněte jím na nápis.Tím se vám otevřou dveře a vy jděte dál.Spustí se další animace a vy vidíte,že Nico je připoutána k obřadnímu stolu na kterém jsou dva zlatí cherubíni.Po animaci si vezměte z inventáře golfovou hůl a klikněte na prvního cherubína.Spustí se další animace,objeví se tu záhadný Turek-číšník a bude chtít obřad přerušit.To nedovolí Anna Marie a bude držet Turka v šachu pistolí.Vy opět vezměte golfovou hůl a použijte jí na druhého cherubína na stole.Tím se spustí závěrečná finálová animace.Turek je zastřelen,Nico konečně volná,šílený mnich skočí mezi dva cherubíny a ve finále Anna Maria umírá Georgovi v náručí.No a to je konec této hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo

Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Broken Sword 4- The Angel Of Death

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Logika u puzzlu

(Midnight_Knight, 10. 12. 2006 23:33)

Zdravim,jmenovce.:-)Dohral BS4-bohuzel bez prispeni tvyho navodu(doufam,ze se te to nijak nedotklo..:-)))..aaaale jedna vec mi porad vrta hlavou-EXISTUJE nejaka logika u 'stitovych puzzlu'-tj puzzle,kde skladas dohromady cross,star,moon + dalsi tzv. fleur de lys..Zkousel jsem tu pasaz nekolikrat,zkousel najit nejakou souvislost se symboly na mape..nic..Jediny,na co jsem prisel,byla stara znama kombinace,zkouseni tak dlouho,az trefim tu spravnou..Uniklo mi nekde neco a da se to vyresit rozumne..?BTW Jestli to bude na delsi vysvetlovani,ta do majlu..dik..:-)..A mej se fajn,cus,zas mizim v dal..:-))

Re: Logika u puzzlu

(PLuto, 6. 10. 2012 4:01)

Tak jsem právě dohrál Broken Sword 4. Zrovna tyhle úkoly mi přišly celkem v pohodě, konečně zase bylo potřeba po čase něco kreslit na papír. Zabralo to jen pár minut... Když to vezmu postupně, tak u prvního puzzlu - v pergamenu je posloupnost kříž, hvězda, měsíc a kříž. Na kameni je hvězda, měsíc, kříž a hvězda. Tedy zbývá usadit tu poslední zbývající kombinaci, která na dané pozici ještě nebyla použita, takže měsíc, kříž, hvězda a měsíc. Druhé puzzle je s fleur de lis. Když se podíváte na původní obrázek a budeme se soustředit na červenou fleur de lis, tak ta jde v pozici nahoru, nahoru, doleva, doleva. Čimž dostáváme posloupnost dvou stejných znaků jdoucích proti hodinovým ručičkám, tedy další následující dvě pozice budou dolů. Když se podíváme na modrou fleur de lis, tak ta jde v pozici dolů, doprava, doprava, nahoru. Celkem logicky tedy bude pokračovat sekvece opět proti směru hodinových ručiček, tedy nahoru a doprava. Tím získáme výslednou kombinaci a můžeme jít k poslednímu puzzlu se štítama. I zde se na to dá přijít celkem jasným rozkreslením. Podívejme se na levý horní roh. Máme modrou fleur de lis na zlatém podkladu, další je zlatá na modrém, další je modrá na zlatém, celkem logicky bude tedy poslední zlatá na modrém. Teď ještě získat počet fleur de lis. V řadě 3-1-2-? logicky následuje opět číslo 3. Máme první znak. Pojďme doprava nahoru. Tam máme zlaté lvy na modrém podkladě, modré lvy na bílém podkladě, bílé lvy na červeném podkladě. Dle logiky věci, kdy každý další lev má barvu předchozího pozadí, je tedy jasné, že lev bude mít barvu červenou a jediné zbývající pozadí je zlaté. Číselná řada je tentokrát jednoduchá, za 2-2-2-? nemůže následovat nic jiného. Pojďme na levý dolní roh. Zde máme bílé lvy na červeném pozadí, červené na zlatém, zlaté na modrém. Obdobně jako již předtím, následovat bude logicky barva z předchozího pozadí, takže modrý lev na jediném zbývajícím pozadí, a to bílém. A opět jasná číselná řada 2-1-3-?, takže dva kousky. No a zbývá nám poslední, pravy dolní spodek. Opět tu máme fleur de lis, tentokrát barevně jednodušší. Zde máme zlatou fleur na bílém, bílou na zlatém a zlatou na bílém. Čtvrtá tedy bude celkem logicky opět bílá fleur na zlatém pozadí. A na konci číselné řady 1-3-2-? bude následovat jednička. Voilá, puzzle jsou vyřešeny...

Re: Re: Logika u puzzlu

(stan, 6. 10. 2012 9:19)

díky za upřesnující informace

postřeh

(stan, 11. 7. 2007 21:28)

docela mě překvapilo,že sis všimnul týhle poznámky.dávám do návodů dost často svoje komentáře,kterejma komentuju určitý věci.nechci aby ty návody byli jen takovej suchopárnej text.tak se měj a přeju ti hodně takovejch dobrejch her jako je tahle.

Kreten

(niki, 11. 7. 2007 20:20)

Ten george je ale fakt kreten souhlasim s tebou že ted miluje tu krávu annu marii

Ad straze

(Midnight Knight, 5. 4. 2007 12:50)

No,pokud se Anna Maria pusti do hovoru se strazcem,tak je tam takovy maly figl-kdyz kliknes kurzorem primo doleva po ceste,tak vetsinou narazis na druhou straz a ta te vrati zpatky(ja se tak motal sem a tam asi 5 minut.:-))Nejjistejsi je dvojity klik az na leseni v dalce.
Ale pokud se Anna Maria vubec nechce dat do hovoru/chybi to v nabidce/,tak to fakt nevim.

Straze

(Aktivo, 11. 3. 2007 23:51)

Neviem sa dostat cez straz Topkali Palace. Anna Maria nechce odlakat straz. Je to poskodene ?

Logika jde obcas pryc..;-)

(Midnight_Knight, 12. 12. 2006 6:37)

Bez obav,na znamy zapominam jen odas..:-))Myslim,ze jsme neprehlidli nic,u toho prvniho jsem zkousel vsechno mozny s pouzitim roku 1307,znaku na spodku rukopisu,procital jsem si k tomu celej dokument,jestli v nem neni nejaky voditko..nic..Jediny logicky puzzle asi bylo treti,tam se s davkou trpelivosti a hromadou pokreslenyho papiru dalo(predpokladam) zjistit,jaky barvy a tecky na stitech maji byt..ale protoze ani tam vsech kombinaci nebylo az tak moc,i tohle puzzle jsem resil osvedcenou metodou"otacej ctvrty o 360 stupnu,otoc treti o jeden dil,ctvrty o 360 stupnu.etc..meril jsem si to,a vsechny 3 puzzle touhle metodou mi netrvaly dyl jak hodinu..:-))Mam od zitra de facto volno az do 22.12(pak prez svatky pracju.jako obvykle..:-))tak preju hezky Vanoce,pevny nervy..a nekdy se ti pak ozvu majlem..:-)Cus..

logika u puzzlů

(Stan, 11. 12. 2006 3:34)

ahoj taky tě zdravím,každopádně se mne určitě nedotklo,žes hru nehrál podle návodu.naopak obdivuju tě,že to bez návodů dokážeš.každopádně jsem měl při hraní taky pocit,že u těch puzzlů logika žádná není.jistý jsem si však nebyl,protože anglicky neumím tak dobře,abych měl jistotu že mi nic neuniklo.já to spíš vidím na takovou dost nelofickou vsuvku,která měla hru zatraktivnit,ale to se moc nepovedlo.jinak jsem rád,že jsi se po delší době ozval a až budeš mít zase někdy čas a chut tak se ozvi.

Help

(Powell, 21. 10. 2006 23:23)

Prosim vas nemate nekdo nejaky odkaz nebo neco kde se dovim jak udelat hlavolam s tim PDAckem jak tam tika ta bomba?nemuzu ho ani za boha udelat a pokazde vybouchnu...tady na to navod jeste bohuzel neni...

Re:Pomoc

(Silva, 21. 10. 2006 17:42)

Aha,už to mam.Děkuju moc.Už mi z toho začínalo skoro hrabat.:-)Zatracenej malinkej papírek,sem ho nějak přehlídla no...každopádně díky.

Pomoc

(Manson, 21. 10. 2006 14:40)

Vrať se do bytu a bude tan cosi na stole a Nico odjede,zmizí,pak se vrať zase pokecat s Markem.Pak mi to šlo.

pomoc

(Silva, 21. 10. 2006 12:11)

Naprosto sem se zasekla a ani tvuj,jinak dobrej návod,mi prostě nepomůže.Nevíš prosimtě co mam dělat,když sem se zasekla na tom,že mi farář Mark nechce nic říct o Cat klubu,protože tam pořád stojí Nico a nemůžu se jí nijak zbavit.Zkoušela sem s ní mluvit o tom DVD,ale nenabízí mi to žádný možnosti,i když sem ho už viděla...fakt už nevim co s ní.