Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Deponia

21.11.2012 Autor návodu-Midnight Knight

Hned po startu nové hry na vás čeká životně důležité rozhodnutí-ne,fakt si Nastěnku nemusíte brát za ženu,když nechcete(ani Ivánka,jsem v tomhle směru open minded,každému podle jeho chuti a potřeb)-musíte si zvolit způsob,jakým budete po zbytek hry otevírat inventář.Protože hra je převážně založena na kombinacích nemožného s nelogickým(zdravím touhle cestou Mušketýra,milovníka naprosto nelogických adventur-sorry,kámo,ale po našich nedávných debatách na tohle téma jsem si tohle opravdu nemohl odpustit..:-D..),zvolil jsem si ovládání kolečkem myši,a aniž bych se chtěl vnucovat,to samý doporučuju i ostatním.BTW V průběhu hry už nemůžete ovládání inventáře změnit,takže raději třikrát zatopte a jednou nařežte dříví.

O zbytek se postará úvodní tutoriál,takže konec žvanění a pustíme se do toho.

BTW Názvy kapitol jsem tvořil kombinací parodií názvů mých oblíbených filmů plus refrény doprovodné písničky Deponie.Snad mě to bůh a budoucí generace odpustí..:-)

Kapitola nultá-Tutorial

Přeskočeno,pokud v něm máte nějaké dotazy,měli byste v obchodě vyměnit hru za jinou.

Kapitola první-Escape from Heaven-Huzzah,he’s off now,goodbye.

(Varování-Deponia je opravdu náročná jak na nervy tak zvrácenou představivost.Úvodních pár minut se odehrává v jednom pokoji,ze kterého nemůžete odejít,dokud všechno nevyřešíte,takže pokud už tady budete potřebovat návod,měli byste se vážně zamyslet,jestli má cenu,abyste v hraní  pokračovali.)

Rufus,náš /anti/hrdina,podniká poslední kroky k útěku z Deponie.Otevřete kufr na posteli,dostanete seznam,co všechno si chcete na cestu vzít-jídlo,štípací kleště,pár ponožek a kartáček na zuby-Rufus zjevně nečetl Stopařova průvodce,jinak by místo toho všeho sebral jen ručník a měl by vystaráno.Zvedněte polštář vedle kufru,najdete ponožku,seberte jí,v pravé části obrazovky seberte z police letlampu a sklenici s olejem.Sejděte průchodem do obývací části pokoje,ze záchodových dveří seberte jeden z mnoha vzkazů od Toni,pak dveře otevřete a seberte z nich čisticí zvon.Nalevo je umývadlo,na něm kartáček na zuby,pokuste se ho sebrat,kartáček odhopsá do tmavého kouta pod schody,takže aspoň do umývadla vylejte olej ze sklenice.Nalevo od umyvadla otevřete skříňku,seberte z ní štípací kleště a nejmenovaný čisticí prostředek,díky kterému se vaše prádlo bude cítit svěží a bělejší.Napravo vidíte dvoje dveře,jedny vedou za dům-tam sice zatím nemůžete,ale udržujte si v pamětí,že tam jsou,druhé vedou do Toniny ložnice,otevřete je,pokuste se vlézt dovnitř a z gilotiny,která sletí k zemi seberte další vzkaz.Vlevo od dveří zaregistrujte lékárničku,zkuste jí otevřít,je zamknutá a Toni má od ní klíč.(Ne nadlouho,jak říkával v podobných situacích jistý čaroděj,žijící na Zeměploše) Sejděte spodkem obrazovky do spodní části místnosti a posbírejte 3 další Toniny vzkazy.na křesle,na druhém umyvadle a na lednici.Otevřete lednici,seberte z ní druhou ponožku,z umyvadla seberte nádobu a vidličku,do nádoby pak natočte vodu,přidejte prací prášek a položte jí na kamna vpravo.Otevřete dvířka kamen,strčte do nich Toniny vzkazy(ano,tohle mají lidi na mysli,když říkají „Strč si to někam“),pak je zapalte letlampou.Nalevo jsou dveře před dům,prozatím nepřístupné,vedle nich na věšáku kabát,prohledejte ho a najdete,euréka,třetí ponožku do páru.Err,no tak teda jen třetí,to máme dohromady jedna žlutá,jedna zelená a jedna modrá,najít ještě několik a máme duhu.Duha je pro romantiky,takže strčte všechny tři ponožky do nádoby na kamnech-jednotlivě,jednu po druhé,potom bublající humus promíchejte vidličkou a v inventáři máte pár ponožek.Na křesle u kamen jsou zbytky jídla,použijte na ně prázdnou sklenici od oleje,a máme zásoby,nejmíň na měsíc.Teď ještě podniknout nějaké kroky ohledně kartáčku na zuby.Když ho zkusíte vytáhnout z jeho tmavého doupěte,uskočí a ještě se vám drze směje.Pod tmavým místem je malý kumbál bez kliky,použijte na něj zvon,pak do vzniklého otvoru strčte nebojácně ruku a vytáhnete past na myši.Použijte na past sklenici s jídlem,past potom použijte na tmavý kout a kartáček je konečně lapen.Vraťte se nahoru do Rufusova pokoje,všechny věci ze seznamu nacpěte do kufru,kufr nejde zavřít,takže ze seznamu odškrtněte štípací kleště,Rufus kufr zavře a vyleze ven za Tonin dům,kde už čeká téměř hotový vynález na opuštění Deponie.

Vpravo kanón se zápalnou šňůrou,tomu se budem věnovat později,vlevo dopravní kapsle,té se,jak napovídá logika,budem věnovat dříve,to znamená hned.Můžete si popovídat s Wenzelem-Rufus mu mimo jiné slíbí,že si může sebrat co chce z jeho věcí,čehož bude již brzy litovat,ale nepředbíhejme událostem.Otevřete dveře kapsle,ve spodní části otevřete zásuvku,vytáhněte z ní baterii a strčte dovnitř kufr.Napravo,vedle kanónu seberte klíč na matice,odšroubujte s ním sedátko v kapsli a protože tady teď nic dalšího nevymyslíme,vraťte se zpět do domu.Vylezte z domu druhými dveřmi před dům(vím,je to matoucí a velmi relativní,před a za záleží na místě,z kterého se na věc díváme,takže si to nebudem komplikovat a budeme se prostě řídit popiskami šipek u jednotlivých dveří),můžete si promluvit s Hannekem u závory,zkusit sebrat se země pálivou papriku-pálí,mrcha,potom klíčem odšroubujte poštovní schránku a vraťte se skrz dům ke kapsli.Strčte schránku do kapsle,otevřete schránku a narvěte do ní baterii,kapsle je dokončená a půjdeme se věnovat kalibrování děla.Klikněte na kontrolní panel děla,čeká vás puzzle,musíte pomocí pák přemístit mířidlo na lanovku,tj. doleva druhý čtverec nahoře(obrázky zaměřování 1, zaměřování 2) Nejsem si teď jistý,jestli je zaměřovadlo vždy na začátku na stejném místě nebo se generuje náhodně,každopádně vždycky,když jsem se pro návod snažil najít nejkratší cestu,zamotal jsem se do toho,takže místo psaní dvaceti posunování bude rychlejší,když to vyřešíte sami.Až dokončíte kalibraci,přijde Toni,můžete si s ní promluvit,jestli chcete,pak hovor skončete,letlampou zapalte zápalnou šňůru,následuje animace,po který skončíte zamotaní v řetěze.Klikněte dvakrát na řetěz,pak vlezte do žlabu a ocitnete se u tří err,něčeho na vysypávání odpadků.Otevřete kufr na zemi,seberte z něj ponožku a jídlo,jídlo pak nasypejte do ozubených kol prostředního přístroje.otevře se poklop a robotická ruka začne čistit ozubená kola.Na otevřený poklop navlečte ponožku,až ruka zmizí,klikněte na otvor s ponožkou,seberte ruku a pomocí mechanické ruky udělejte díru v pletivu levého přístroje.Nad váma se objeví Goal s doprovodem.Vlezte do prostřiženého otvoru a pohrajte si s pákama,je jedno,jak,nakonec Goal tak jako tak propadne odpadkovačem a spadne dolů do Deponie.Po krátké honičce se strážemi sletí tamtéž i Rufus.Takže jsme,kde sme byli na začátku,plus máme na triku v horším případě vraždu,v lepším to bude kvalifikováno jako únos.

Takže se půjdeme podívat,co se s princeznou Goal stalo,ať si podle toho můžeme zařídit alibi.Z místa,kde jste dopadli-vrakoviště s býkem a autem-jděte do města a tam pak do Town Hall.Dozvíte se,že z nebe sletěla holka a radnice se teď rozhoduje,u koho bude bydlet.Jako první seberte z nástěnky vlevo magnety,pak zatáhněte za páku,seberte si pořadový lístek(66,skoro vaše štasný číslo),pak si promluvte s dělníky v popředí a s nezapomenutelným Lotti u okénka.Zjistíte,že další na řadě je Wenzel,který tady jaksi není,takže čekání bude asi dlouhý.Prohlédněte si klobouky dělníků,vylezte ven a zapamatujte si,kde stojí domy se stejnými znaky,jaké na kloboucích mají.*dva nahoře,jeden dole,obrázky Klobouk 1,Klobouk 2* Než to zapomenete,vlezte do aleje,promluvte si s Hannekem,potom na mapu vlevo použijte magnety,umístěte je na místa,kde bydlí čekající dělníci(obrázek Detonace) a zazvoňte na zvonek.Výsledek jděte zkontrolovat do městské haly,pokud jste magnety nastavili správně,všichni tři dělníci budou pryč.Ze země seberte lístek s číslem 63,to už je lepší,ještě tak něco udělat s Wenzelem,ale to počká.Jděte dozadu do zasedací síně,automaticky dojdete průchodem nahoru na podium,kde leží Goal pod bedlivým dohledem doktora/hasiče/policisty Gizmo.Rufus si prohlédne Goal a na chvíli se ztratí ve svých zvrácených sexuálnách fantaziích.Až se probere,promluvte si s Gizmo,Goal by pomohlo,kdyby dostala opravdu silné kafe,žádný problém.Sejděte průchodem do spodní části místnosti,napravo stiskněte knoflík,z otevřených dveří seberte balónky a zaregistrujte přítomnost lepenkové krabice.Odejděte z radnice ven a jděte do aleje. Vlezte do Lonzova baru,dveře uprostřed,nalevo seberte se zdi šipku,napravo od Lonzo reklamu s krávou a pak si s Lonzo promluvte.Až se zeptáte,jestli nemá něco opravdu silného,přestěhuje se Lonzo doprava,na varhanách,který představují pramatku všech espresso předvede ukázku z Fantoma Opery,pak vám dá seznam,co všechno potřebuje k výrobě espressa.Tak jo,jdeme na to,je toho poměrně dost.Se země seberte červený závěs,na stroji otevřete dvě záklopky,do jednoho otvoru se bude lít voda,do druhého sypat prášek,promluvte si ještě s Lonzo o jednotlivých ingrediencích a vylezte z baru ven.U Hannoka si promluvte s papouškem a dejte směrem vpravo,dveřmi vlezete do Gizmovy ordinace.Napravo u postele seberte skalpel a zubní vrtačku,na přístroj s rajským plynem použijte balónek,pokuste se otevřít doktorský kabinet uprostřed ve zdi,marně,potom posuňte páku u dveří dolů do prostřední polohy a ordinace se změní v policejní stanici.Z místa,kde byl lékařský kabinet seberte kouli na nohu,všimněte si,že v cele jsou za mřížema paklíče,zaregistrujte pouta visící u stropu nad pákou a pak posuňte páku dál směrem dolů,místnost se změní na hasičárnu.Uprostřed seberte z otvoru hasicí přístroj,místo něj dejte dovnitř kouli,napravo u tyče seberte azbestové rukavice a pak posuňte páku vlevo do prostřední polohy.Pouta spadnou na zem,seberte je,páku posuňte opět dolů a pouta dejte na poklop napravo od hasičské tyče.Posuňte páku doprostřed,místnost se změní na policejní stanici,ale v cele zůstane otvor s tyčí.Vylezte ven až do města a cestou vlevo dojděte k býkovi,Na nástěnku u býka dejte reklamu,býk se otočí,pak přez reklamu přehoďte červený závěs a vylezte po tyči nahoru do cely.Seberte paklíče,opět slezte po tyči dolů a jděte do města,do svého/tedy Tonina domu.Před vchodem použijte na chili papriku azbestovou rukavici,projděte až za dům,kde jste stavěli kapsli,se země posbírejte letlampu,rachejtli a trychtýř.Na rachejtli použijte skalpel,máte černý prach,odejděte z domu do města a jděte pro změnu do Tonina obchodu-napravo dole.Promluvte si s Toni,až skončíte,pokuste se sebrat z pultu kupóny,Toni to už psychicky nevydrží a začne meditovat.Využijte toho,že je duchem mimo a strčte ruku do kbelíku s háky,Rufus zařve,Toni se probere a výsledkem je,že máme v inventáři hák a klíč od lékárničky.Všimněte si ještě v obchodě mlýnku a tyče,na které by se krásně vyjímal papoušek a vypochodujte ven.Venku zaregistrujte okno,kterým můžete Toni vidět a jděte navštívit Wenzela,dveře vlevo dole,hned vedle Tonina domu.Wenzel se doma v pohodě rozvaluje,zjistíte,že po vašem odchodu se mu podařilo otevřít vaší truhlu po otci a našel v ní proutek na hledání vody.Až s Wenzelem skončíte,jděte uprostřed  nahoru do koupelny,seberte houbu a otevřete dvířka kotle.V inventáři spojte balónek s hákem,strčte ho pak do otevřeného kotle,sejděte dolů,pokračujte vlevo do sklepa a do potrubí navrtejte vrtačkou díry.Muhehehe.Odejděte z Wenzelova bytu a jděte nahoru na střechu k potrubí s vodou.Strčte  do dlouhé roury,ta se otočí a zastaví se o Wenzelův komín.Zatáhněte za splachovadlo,voda proteče do Wenzelova bytu,slezte dolů a jděte se do sklepa podívat na výsledek svého konání,to vždycky potěší.Wenzel je nadšený,že našel vodu a odejde,seberte otcův proutek na hledání vody a odejděte taktéž.Jděte do Tonina domu,namočte houbu v hrnci na kamnech,pokračujte k lékárničce,klíčem jí otevřete a seberte trankvilizér.Namočte v něm šipku,spojte jí s trychtýřem a odejděte ven, na vrakoviště s býkem.Houbou očistěte přední sklo auta,podívejte se oknem dovnitř a jděte do aleje k Hannekovi.Promluvte si s ním o klíčích,řekněte,že se jmenujete Sugarpuff,máte rádi růžovou a vaším koníčkem je balet.Grrr.No,ale dostanete klíče,tak o co jde.Pokračujte doprava do Gizmovy kanceláře,pákou změňte prostředí na ordinaci a potom na doktorův kabinet použijte paklíč.Seberte z otevřeného kabinetu injekční stříkačku a stimulant,pak naplňte zase jeden balónek rajským plynem a vylezte ven z ordinace.Balónek s plynem použijte na papoucha,ten zkolabuje a Hannek vám ho věnuje.Jděte před Tonin obchod,oknem střelte na Toni šipku,pak vlezte do obchodu a seberte z pultu kupóny.Potom strčte do mlýnku černý prach,stimulant a chili papriku,zatočte klikou a z mlýnku seberte rozemletý prášek.Jděte do Town Hall,potkáte Wenzela,který zrovna odchází od starosty,zaregistrujte vedle Lotti prázdné místo v ceduli,kdy se otevírá pošta(dveře napravo),a vlezte vlevo do dveří ke starostovi.Starosta vyleze ze zásuvky,v které spí,promluvte si s ním,dozvíte se mimo jiné,jak váš otec upravoval magnetické pole,aby spal v harmonii s přírodou,až toho budete mít dost,debatu ukončete a starosta zaleze zpět do šuplete.Prohlédněte si celou kancelář,vpravo u dveří psací stroj a na něm krásná zpráva(přeloženo do normálního jazyka „I see You are an idiot“),na starostově stole zkuste interkom-„Next,please“,klikněte na globus a najdete v něm klíčovou dírku,paklíčem se otevřít nedá.Uprostřed stolu je vodní symbol,použijte na něj otcův proutek na hledání vody,otevře se tajná přihrádka stolu,seberte z ní klíč a použijte na zámek v globusu,napravo se ve stěně otevře skrýš s chlastem.Jo,z globusu nezapomeňte vzít sklenici,pak seberte vpravo flašku chlastu,v inventáři na ní použijte proutek,zjistíte,ze pití v sobě obsahuje čistou vodu.Když stisknete zvonek na stole,otevře se šuple,v kterém spal starosta,nějak se mu během vaší přítomnosti podařilo odejít,zajímavé,leč pro příběh nepodstatné.Klikněte na polštář v šupleti,najdete pod ním přístroj na manipulaci s magnetickým polem.Odejděte z kanceláře,jděte na vrakoviště,na býka použijte injekční stříkačku,potom klíčem odemkněte auto,zatáhněte za páku,vepředu otevřete kapotu,baterii navrtejte vrtačkou,na pramen kyseliny pak použijte sklenici.Do sklenice přidejte i krev z injekce a láhev chlastu,pak se seberte a jděte do Lonzova baru.Prášek strčte do otvoru uprostřed přístroje,vodu do tanku na pravé straně a začnou se dít věci.Nakonec to všichni přežijou a máte hrnek espressa.Provedeme malý test,použijte kafe na papouška,ten se probere,takže to bude asi OK.Jděte do Tonina obchodu,papouška dejte na bidýlko,Toni vás  vyhodí ven a začne papouškovi vyprávět,co všechno jste v životě provedli.Vraťte se do obchodu,papouška zase seberte a odejděte pryč.Jděte do městské haly,do zasedací síně,automaticky dojdete až na podium,kde už stoji Gizmo,starosta i Wenzel.Pokuste se Goal strčit do pusy(ale no tak,nechte toho,jo) trychtýř,Gizmo vám to nechce dovolit,dokud tady bude.Fajn,říkal sis o to,plechovko.Takže jděte průchodem do spodní části,lepenkovou krabici zapalte letlampou,Gizmo se promění v hasiče a jde hasit.Vylezte zas na podium,pokuste se opět strčit do Goal trychtýř,starosta i Wenzel jsou proti.Zoufalá doba si žádá zoufalé činy,takže z pultu seberte nejdřív mikrofon a potom stetoskop.Gizmo dohasí a vrátí se,zdá se,že postrádá stetoskop,strčte stetoskop starostovi za opasek,Gizmo se se starostou začne hádat,jestli nejdřív zavře on starostu,nebo starosta vyrazí Gizma,patová situace,takže můžete v klidu dát Goal trychtýř a pak do ní nalít kafe.Goal se probere,koukne na Rufuse..a dá mu ránu,až mu vyletí zub.Pomáhat cizím lidem je prostě o hubu.Rufus se probere v ordinaci,Goal leží v posteli,Gizmo vám oznámí,že holka je sice při vědomá,ale zřejmě si poškodila mozkový implantát,takže je tak trochu nepoužitelná.No,jak na co,umývat podlahu může i s jednou setinou mozku.Promluvte si s Goal,moc se toho nedozvíte,teprv když debatu ukončíte,Goal se trochu probere a chce,abyste kontaktovali Cletuse,jejího snoubence.Skvělý,takže holka je celou dobu zadaná,proč jsme si místo toho všeho radši nesedli k televizi.Promluvte si s Gizmo,pak odejděte z ordinace,musíme najít nějaký způsob,jak kontaktovat Cletuse v Elysium.Snadno se řekne,hůř provede.Jděte do zasedací síně,na podiu spí starosta,jděte k němu nahoru a seberte hodinky,které mu visí u krku.Vraťte se do haly,do cedule s otevírací dobou pošty strčte hodinky,eureka,pošta je otevřená.Vlezte do poštovní místnosti-dveře vpravo,a promluvte si s poštovním robotem,kromě jiného se dozvíte,že ho vzrušují bublinky na plastových obalech těžkých balíků.Zajímavá úchylka.Napravo od robota jsou dva poklopy,otevřete je,uvnitř jsou kočky,bílá kočka vpravo olizuje známky,ta druhá běhá v kole a posunuje tak balíky.Bílé kočce dejte kafe,žluté trankvilizér a pak vylezte nalevo od dveří na operátorské stanoviště.Promluvte si s operátorem,jestli by vám náhodou nevěnoval svoje sluchátka,světe div se,nedaroval.Takže provedeme diverzi na všech frontách.Za operátorem otevřete dvířka pro poštovní holuby a na otevřený otvor použijte přístroj na manipulaci s magnetickým polem.V následujícím puzzle musíte otáčet dostupnými body tak,abyste nakonec dospěli k uspořádání viz obrázek Magnetické pole.Jak už je u takových puzzle mým dobrým zvykem,na první pokus jsem to měl raz dva,při dalších opakováních jsem marně otáčel,čím se dalo,až jsem to nakonec skipoval,takže řešení ponechávám na vás-až bude nejhůř,je tam pořád možnost puzzle skipnout.Až budete s nastavením hotovi,slezte k robotovi,dejte mu jeden kupón z Tonina obchodu,dík nadopovaným kočkám zjistí,že je to těžký balík a musí ho zabalit do bublinkové folie,následně pak díky změnám v magnetickém poli upustí holub balík přímo v poštovní místnosti.(pokud ne,tak je možná magnetické pole dezorientováno,ale ne dostatečně) Chvíli pochodujte po bublinkách,které leží vzadu na podlaze,po několika praskáních se začne robot orgasmicky chvět,takže Rufus opustí poštovní místnost,aby se mohl vyřádit.Pop pop,pop pop pop,ooh,error.Využijeme toho,jděte do města,poblíž Tonina domu je telefon pro tísňové volání,posaďte na telefon papouška a ten začne do telefonu  recitovat všechny Rufusovy hříchy.Vraťte se na poštu,robot je totálně mimo,takže jděte za přepážku a seberte papír,který je přilepený na trezoru.Jsou v něm otvory a u nich čísla,přiložte papír na schránky s čísly(obrázek Trezor) a zapamatujte si,které číslo ze schránky odpovídá číslům na papíru-3,6,4,9.Klikněte na trezor,natypujte 3,6,4,9 a dostanete se do místnosti s rádiem,bohužel bez mikrofonu a sluchátek.Seberte z podlahy kývajícího ptáka,slezte zase dolů,otevřete dvířka pod poštovními schránkami a seberte náhradní kočky.Jděte do starostovy kanceláře,na psací stroj položte kočku,na interkom dejte kývajícího ptáka,vraťte se na poštu a jděte se podívat do operátorské místnosti,jak to tam vypadá.No,zdá se,že robot nebyl jedinej,kterýmu se přepalily pojistky.Seberte z pultu sluchátka,jděte do místnosti s rádiem,strčte do rádia mikrofon i sluchátka a pak klikněte na rádio,Rufus začne hledat Cletuse.Podebatujte s Cletusem,nakonec si s váma po smlouvání sjedná rande na Lower Ascension Station.

Takže se vypravíme na ošetřovnu sebrat Goal a vyrazit s ní na cestu.V ordinaci odhrňte z postele deku,zjistíte,že Goal tam není,místo toho vás Gizmo zavře do cely za zločiny,které se dozvěděl od papouška.Do toho se ještě objeví ozbrojenci,hledající Goal,Gizmo jim řekne,že Goal je u Wenzela.Můžete si promluvit s Gizmo,ale nezdá se,že by vás někdy v příští dekádě chtěl pustit.Takže sáhněte do inventáře,seberte zbývající kočku a položte jí na strom vedle cely,Gizmo se změní v hasiče a jde kočku zachránit,Rufus pro změnu sjede po tyči na vrakoviště.Jděte do Wenzelova domu,zjistíte že za a)Toni se nahá sprchuje ve Wenzelově sprše a za b) Wenzel strčil Goal do sklepa.Wenzela necháme být,sám se dost potrestal tím,že si začal s Toni,jděte do sklepa,otevřete skříň,z ní na vás vypadne Goal a do domu vpadnou ozbrojenci.Zastrčte do dveří otcův proutek na hledání vody a Rufus s Goal vyrazí na místo setkání s Cletusem.

Kapitola druhá-Great mine robbery-Huzzah,who’s gonna care.

Rufus s Goal dorazí k železnici,kde jí složí a jde hledat nějaký dopravní prostředek-taková ženská se pronese,ať do sebe cpe koblihy nebo cereálie,marná sláva.Jděte přez můstek k jeřábu,můstek se s váma propadne,takže máme novou otázku-jak dostaneme Goal na druhou stranu? Něco vymyslíme.Vlezte do jeřábu,zkuste manipulovat pákou,nic,Otevřete skříň s pojistkami,pojistka spálená,jak taky jinak,vyhoďte jí.Vylezte z jeřábu a odejděte po kolejích doprava do tunelu.Zkuste nastartovat důlní vozík,nic,tak vyrvěte z vozíku světlo a pokračujte dál tunelem doprava,dorazíte ke kostlivcovi na semaforu a Doc sedí pro změnu za stolem.Utrhněte kostlivcovi jednu nohu,jeden nikdy neví,kdy bude potřebovat pomocnou nohu navíc.Vpravo u pokračování tunelu seberte zrcadlo,špinavé,otevřete signální světlo,seberte z něj červenou žárovku a místo ní tam dejte normální světlo z vozíku.Zkuste vlézt dál do tunelu,je tam tma,Rufus se vrátí.Promluvte si s Doc,dostanete od něj Avial Power Inventer,ať už to dělá,co chce,bylo to rozhodně od Doc hezký gesto.Takže se mu na oplátku napijeme z jeho flašky,až najdeme hadr,kterým flašku utřeme,budeme  vyrovnaný.Nezapomeňte se Doc zeptat na ženy,dostanete od něj čtyři nápovědy,které se brzo budou hodit.Vraťte se k důlnímu vozíku,pokuste se Avial tentononc napasovat do vozíku,rozletí se na sto kusů,Prohrabejte smetí na pravé straně kolejí,najdete plno součástek.V následujícím puzzle musíte dát součástky dohromady podle toho,co říkal Doc,výsledek by měl být tenhle(obrázek Součástky) Výhodou je,že když sestavíte správně jednu ze tří součástí,tak zmizí,čímž se podstatně eliminuje možnost kombinací.Až skončíte,jednu součástku,jedno kterou,strčte do vozíku,nastartujte ho a projeďte se,dorazíte na stejné místo,ale v opačném směru a před sebou vidíte spínač.Stiskněte ho,vozík se přesune o patro výš.Z bedny nalevo seberte hadr,jděte doleva,stiskněte páku,kterou se rozsvítí signální světlo,pak stiskněte napravo od páky knoflík,otevřou se tajné dveře,kterýma slezete dolů.Jděte ke kostlivci,je teď níž,seberte mu z krku klíč,hadrem utřete flašku,z které jste pili,máte hadr namočený v alkoholu.Očistěte hadrem zrcadlo,pověste ho na kostlivce,Vraťte se k místu,kde stál vozík,vylezte průchodem nahoru,jděte doprava,klíčem otevřete skříňku a seberte z ní velký klíč.Vraťte se ke kostlivci,velký klíč použijte na skříňku u kostlivce,seberte z ní pojistku a dovnitř dejte jeden invertní přístroj,zrcadlo se srovná se světlem a tunel doprava je teď osvětlený.Vlezte do něj,seberte páku,prázdnou flašku a vraťte se.k místu s vozíkem.Páku zasuňte do otvoru vlevo u kolejí,zatím jí nepoužijte,jděte tajným průchodem nahoru,nasedněte do vozíku a odjeďte s ním.Zaparkujete dole,čumákem natočení doleva.Vylezte z vozíku,použijte páku vlevo,vozík se přesune na druhou kolej,vlezte do něj a odjeďte k jeřábu.Vlezte do jeřábu,do skříňky dejte pojistku a pak použijte ovládací páku.Ajvaj,tak tohle muselo Goal opravdu bolet,zřejmě není Rufus dostatečně koncentrovaný.Vylezte zase z jeřábu a jděte pěšky celou cestu až ke kostlivci.Promluvte si s Doc(nová výzva,neklidný),začne vás učit,jak meditovat.Následujte jeho pokyny,prohlédněte si horizont před váma,uvidíte barevná písmena.Po skončení  si s Doc promluvte znova,požádejte ho,aby meditaci zopakoval,a až se bude koukat na horizont,vyměňte svou prázdnou flašku za jeho plnou,pak se s ním znova podívejte na horizont.Odejděte zpět k jeřábu,vlezte do něj,kostlivcovu nohu položte na sedadlo,prohlédněte si horizont a až budete muset říct,kdo jste,vyberte z nabídky PUPUP.Použijte páku jeřábu,Rufus v pohodě naloží Goal na vozík,vylezte z jeřábu,vlezte do vozíku a odjeďte s ním.U páky pokračujte dál v jízdě,abyste se dostali do opačného směru,pak stiskněte tlačítko,kterým vozík dostanete nahoru k mapě.Na pravé straně je mapa,nalevo je teď několik pák a spínačů,musíte všechno nastavit tak,abyste projeli tunely až na druhou stranu.Na mapě můžete sledovat,jaké změny nastávají po stisknutí té které páky,systémem pokus omyl jsem asi po půl hodině dospěl k tomuhle nastavení-zelenou páku posunout nahoru,zbylé dvě nechat,jak jsou,levý spínač natočit,aby na něm svítilo zelené světlo,pravý spínač tak,aby svítilo červené světlo.Když se teď rozjedete,Rufus by to měl okomentovat a projedete bez větších potíží do další části.

Kapitola třetí-South by southeast-Huzzah,get on with the plot.

Rufus zaparkuje Goal v koutě Lower Ascension Station,aby případným cestujícím nebyla na obtíž,a protože Cletus nikde není,porozhlédneme se po okolí,ať máme vnoučatům po letech co vyprávět.Kolem sebe vidíte tři automaty,stiskněte knoflík pravého automatu,dostanete rybu na špejli,po stisknutí knoflíku levého automatu dostanete žvýkačku,no a po stisknutí páky  prostředního automatu nedostanete nic.Napravo od prostředního automatu vidíte tři páky,pokud někdo zjistí,k čemu jsou dobré,uvítám to.Přišel jsem akorát na to,že prostřední páka se po stisknutí urve a zbylýma dvěma se různě rozsvěcejí světla.Budeme tedy páky ignorovat,nalevo od prostředního automatu je regál,když ho odsunete,najdete zásuvku.Strčte do ní zástrčku,která leží na zemi a v prostředním automatu to začne bublat,něco se děje,snad.V inventáři si prohlédněte rybu,Rufus jí sní,zůstane jen špejle,když už brakujete zásoby,prohlédněte i žvýkačku,něco málo z ní pak zůstane v inventáři.Ale zpět k prostřednímu automatu,vyrábí vatu,několik druhů,jeden horší než druhý,páku vlevo od automatu použijte několikrát,dokud Rufus neoznámí,že teď vyrábí fosforovou vatu(obsah automatu bude zelený),použijte na automat špejli a máte fosforovou vatu.Takto vyzbrojeni odejděte do další místnosti směrem doleva.V místnosti jsou dvě chodby,kterýma můžete pokračovat a uprostřed můžete vidět mozaiku.Otevřete poklop pod mozaikou,uvnitř je místo pro osvětlení,bohužel zatím nemáme čím svítit.Jděte směrem doleva,dorazíte do velké haly,kterou z menší části zaplňuje jeřáb(oh,ty krásné vzpomínky),z části větší pak odpadky a zelený sliz.Takže máme už o čem vyprávět,teď se vraťte a jděte prostřední cestou,dorazíte do chodby,v které jsou na stěnách další mozaiky.U levé mozaiky seberte se země kus skla,v inventáři ho podlepte žvýkačkou,u každé mozaiky jsou opět poklopy,pod kterými jsou místa pro osvětlení.Použijte fosforovou vatu na světlo uprostřed chodby,máte teď světlo,můžete si s ním prohlédnout levou mozaiku(taky tu v předchozí místnosti) ale,co je podstatné, mozaiku vpravo,která je z větší části ve tmě si prohlédnout nemůžete,protože je celá špinavá.Tak aspoň seberte v pravém rohu chodby kámen a jděte dál doprava.Dojdete k výtahu,asi je důležitý,protože vstup do něj je na heslo,které,samozřejmě,neznáme.Prohlédněte si hodiny nad výtahem,když si je prohlížíte,hodiny se zastaví.No,aspoň nás nebude tlačit čas.Po pravé straně výtahu otevřete víko od olejové nádrže,dál doprava najdete údržbářský kabinet,otevřete ho,seberte mop,mýdlo a kbelík.Tohle se mě přestává líbit,to už rovnou můžu poslechnout manželku a jít umýt okna.Jděte do místnosti se zeleným slizem,naberte ho do kbelíku,přidejte mýdlo a mop,a pak,jak už asi tušíte,jděte k mozaikám a tu vpravo očistěte.Mop tu námahu nevydrží a zlomí se,jeho pozůstatky máte v inventáři.Prohlédněte si pravou mozaiku,Rufus soudí,že je na ní heslo k výtahu,ale není pořádně vidět.Otevřete poklop pod mozaikou,strčte dovnitř svítící vatu,prohlédněte opět mozaiku a zjistíte,že zrovna v místě,kde je heslo,kus mozaiky chybí.Použijte na mozaiku kus skla z inventáře(podlepené žvýkačkou),a máte před sebou skládací puzzle.Abych pravdu řekl,tyhle puzzle mívám nejradši,ale tohle jedno je tak šílený,že mě při skládání tekly nervy až do sklepa.Až ho téměř celý poskládáte a bude chybět poslední kousek(obrázek mozaika),několikrát se pokuste poslední díl dát,kam patří,nakonec to mozaika nevydrží a celá se rozbije.Tak tohle bylo fakt na zabití.Ze střepů na podlaze seberte žvýkačku,pak pod bývalou mozaikou otevřete pojistkovou skříň,seberte z ní baterku a pak zmáčkněte knoflík,který tam je-nastane restart celého systému,Rufus nastaví nové heslo pro přístup do výtahu.Jděte k výtahu,klikněte na přístupový panel,Rufus natypuje nové heslo a vyjede na střechu,kde nikdo,tu nikdo.V pravé horní části stiskněte páku pod vlajkou,vlajka sjede dolů,seberte jí.Seberte taky v pravé spodní části emblém v podobě praku a protože je tady mrtvo jak na západní frontě,sjeďte výtahem zase dolů.Jděte k mozaikám,uvidíte Cletuse s jedním ozbrojencem,vyslechněte si je,zjistíte,že jediný,co Cletuse na Goal zajímá jsou kódy,které má uložené ve svém implantátu.Rufus taky konstatuje,že je mu Cletus docela podobný,sice ne tak hezký,ale jistá podoba tam je.V inventáři spojte emblém v podobě praku se žvýkačkou,přidejte kámen a nabitým prakem pak rozbijte světlo uprostřed chodby.Teď spojte emblém s tyčí mopu,vzniklým hákem si přitáhněte zbytek osvětlení.Odejděte k výtahu,mop namočte v olejovém tanku,vypadá teď jako Cletusovy vlasy.Vlezte do výtahu a na střeše si jděte popovídat s Cletusem.Dozvíte se,že Deponia měla být zničená,protože se myslelo,že není obydlená.Pak vznikly nějaké fámy,že by tam život mohl být a Cletus byl vyslán na inspekci,zjistit,jak to vypadá,A vypadá to tak,že Cletus se chce držet původní verze a nechat Deponii zničit.Předveďte mu,jak moc Deponii nenávidíte,a pak se vydejte pro Goal,abyste splnili svou část dohody.Majíce na paměti,že v chodbě pořád asi straší ozbrojenec,spojte v inventáři zbytky světla s vlajkou a pak k tomu ještě přidejte naolejovaný mop.Dojděte do tmavé chodby,v inventáři si prohlédněte napodobeninu Cletuse,Rufus to na sebe celý navleče.Promluvte si s ozbrojencem,chce po vás cartridge od Goal,který samozřejmě nemáte.vraťte se na střechu,promluvte si s Cletusem,po chvíli dohadování vám dá záložní cartridge.Sjeďte výtahem do chodby,ozbrojenec vás po krátké debatě pustí dál,dojděte až k automatům,kde jste uložili Goal-a zjistíte,že Goal je pryč.Na zemi je kaluž fosforu,použijte na ní baterku,uvidíte,kam fosforová stopa vede.Než se za ní vydáte,z pravého automatu seberte ještě jednou rybu na špejli,namočte jí ve fosforové kaluži a pak nasviťte baterkou.Následujte stopu do druhé místnosti,opět použijte na stopu baterku,2x,stopa vás dovede do místnosti s jeřábem a  zeleným slizem.Opět použijte na stopu baterku,současně s pokračující stopou se vám ukážou dveře v pravé části místnosti.Vylezte dveřmi ven,opět posviťte na stopu,vede do zavřeného kanálu.U cesty prohrabejte hromadu,najdete v ní stéblo,potom na zavřený kanál použijte tyč s hákem a vlezte dovnitř.Cestu dál blokuje hromada odpadků,za oknem vidíte velrybu.Pověste na hák u stropu nasvícenou rybu,velryba spustí menší zemětřesení a cesta dál je volná.Projděte na druhou stranu,před vámi je pirátská loď,před sebou vidíte truhlu,zamknutou.Vlezte do lodi,v ní je veselá společnost,Doc v sudu,Goal na pohovce a všemu tomu šéfuje kapitán Bozo.Po kratší debatě se vám ukáže obličej Goal v přiblížení,klikněte na jizvu na jejím spánku(obrázek Goal) a vytáhnete její originální cartridge.Doc na cartridge koukne a usoudí,že jí musíte vyčistit.Pod schody seberte oprašovadlo a klíč,můžete Goal strčit do hlavy záložní cartridge,ale Goal začne být tak zmatená,že jí Rufus zas rychle vytáhne.Vylezte z lodi,klíčem otevřete truhlu a prohledejte jí,najdete železný kartáč a plechovku odmašťovadla.Prohlédněte si v inventáři cartridge,uvidíte jí v přiblížení,na levé straně máte oprašovadlo,železný kartáč a odmašťovadlo,takže se můžeme pustit do velkého úklidu.(obrázek Cartridge) Cartridge obsahuje tři oblasti,které musí být čisté-Contact Pins,Chip a Reading head,u každé máte,v jakém stavu zrovna je.Na začátku je Contact pins zaprášený,ostatní dvě části jsou čisté.Musíte čistit tak,aby bylo čistý všechno.Použijte oprašovač na Contact pins,pak na Chip,nakonec na Reading head.Nyní použijte ve stejném pořadí odmašťovadlo.potom opět ve stejném pořadí oprašovač,nakonec ve stejném pořadí použijte ocelový kartáč.Tadá,hotovo,i když má Goal teď trochu poškrábanou hlavu.Promluvte si s Goal,a pak jděte až do místnosti s jeřábem,dál nemůžete kvůli vojákům.Použijte stéblo na zelenou vodu,plavte doleva a vlezte do otvoru,ten se za váma zavře.Teď budete chvíli prolejzat z jednoho otvoru do  druhého(obrázek Otvory) Vlezte do levého otvoru mezi houkačkou a klikou,zatočte klikou,otevře se otvor přímo nad vámi.Vlezte do něj,seberte vidličku a vlezte do kulatého otvoru úplně ve spodní části obrazovky.Vidličku strčte do houkačky,zahoukejte,vidlička zavře odklopenou kapotu a otevře otvor nalevo od kapoty.Vlezte do nově otevřeného otvoru,jděte doleva přez pískající hračku,na levé straně hračku seberte,přejděte podlahu doprava,opět hračku na podlahu položte a znova po ní přejděte,dojdete automaticky k jeřábu.Vlezte do jeřábu,použijte ovládací páku,vojáci jsou pryč a cesta dál volná.Dojděte až na střechu,debatu s Cletusem ukončete,není k ničemu,zatímco si povídá s Goal,seberte z jeho kufru jeho náhradní oblečení a prohlédnutím v inventáři si ho oblečte.Zapojte se do intelektuální debaty,kterou ti dva vedou,použijte na Cletuse „Don’t make me laught”,Cletus na vás vystrčí zadek.Chyťte ho za spoďáry a pověste na stožár,zdá se,že cesta do Elysium je volná,bohužel Goal se o Rufusovi od Cletuse dozvěděla plno zajímavých věcí a už není tak vstřícná.Nedá se nic dělat,až se ukáže její obličej v přiblížení,vytáhněte jí z hlavy cartridge a až sebou sekne o zem,Rufus jí strčí  do hlavy cartridge záložní a jsou na cestě do Elysium.Kdyby to záleželo na mě,tak nechám Goal,aby tam doveslovala,bohužel to na mě nezáleží,takže volte prostřední možnosti a Rufus ze sebe po částech vysouká,že Goal není tak docela sama sebou a vrátí se zpět.Goal se samozřejmě naštve,nechá si vytáhnout záložní cartridge a chce svou původní,ach jo.Sjeďte výtahem dolů,jděte do chodby,tam najdete čtecí zařízení,vytáhněte z něj originální cartridge a jděte zpět k výtahu.Tam už na vás čeká Cletus,po chvíli se přidá i jeden ozbrojenec,takže nakonec nezbývá nic jiného než Cletusovi dát cartridge.(Během téhle scény je dvakrát na malou chvilku aktivní kurzor,marně jsem zkoušel něco provést,nepovedlo se,což však neznamená,že se tam něco provést nedá) Cletus odjíždí s Goal do Elysium,Rufus sice záložní cartridge vyhodí,ale jeden zlomyslný generál v létající krabici jí zachytí.Otáčejte se kolem své osy,dokud zmíněného padoucha neuvidíte,pak chyťte držadlo jeho létacího stroje a,a Rufus se zřítí rovnou do hromady jehel,v ruce však drží záložní cartridge.Stačí to k tomu,aby byla Deponia zachráněná?To se pozná časem..

Huzzah,the chorus guys rule.M_K

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

 

Náhledy fotografií ze složky Deponia