Jdi na obsah Jdi na menu
 

Dreamfall Chapters The Final Cut

3.7.2025 Autor návodu-Standa Madukas

Kniha první: Znovuzrození

Prolog - Zmítání
Začínáme v Zoëině pokoji. Prozkoumejte všechny předměty v pokoji, než vstoupíte do další oblasti – víru naproti posteli s nápisem „duchové“. Pokračujte oblastí a zachraňujte lidi ze snů, dokud nedojdete k malé holčičce, kterou mučí monstrum ze skříně nalevo. Promluvte si s ní a pak si přečtěte  její myšlenky. Pod postelí musíte použít světelnou sílu. Poté přejděte ​​na druhou stranu a vezměte  si baterku z pod postele. Zmrazte čas na monstru ve skříni a pak na skříň použijte baterku a monstrum spalte světlem. Poté rychle otevřete skříň. Pak jděte dopředu k táboráku a promluvte si s Tulákem. Vrátíte se zpět do Zoëina pokoje. Podívejte se na své nevědomé já a poté komunikujte se systémem podpory života vlevo. Použijte svou zmrazovací schopnost času na obrazovce životních funkcí stroje. Zmrazte své tělo časem a poté na něj použijte sílu své mysli. Promluvte si se svým mladším já a vyberte si, jakou cestou se vydáte.

Probuzení - Útěk z Friar's Bapt
Ocitnete se v cele ve vězení, po rozhovorech se u vaší cely objeví chlap , vstaňte z postele, opusťte celu a jděte doleva. Brána je zamčená, takže pokračujte směrem vpřed a odstrčte strážného z umírajícího vězně. Strážný má klíč a šroubovák. Můžete vězni dopřát rychlou smrt, nebo ho nechat být. Použijte klíč na zámek u brány, vyjděte po schodech nahoru a promluvte si s kapitánem. Napravo je koště, vezměte si ho. Pokračujte k otevřené cele a vezměte si z postele polštář. Zkombinujte polštář a koště a použijte ho na otvor v cele,získáte tak do inventáře šipku. Šipkou otevřete zámek a vyjděte o patro výše.Je tu Murron ,apelujte na jeho smysl pro rodinu, aby otevřel bránu a nechal vás pokračovat dál. Ušetřete nebo zabijte Murrona a pak následujte Bachima. Vraťte se zpšt k bráně a spusťte výtah. Otočte se a vezměte si ze stolu ubrousek. Zkombinujte ho se šípem a zapalte ho ohněm na zdi. Zapáleným šípem roztavte tuk na řetězu výtahu. Vylezte po řetězu.Nyní na střeše rychle klikněte na spínačem vpravo vedle brány. Vezměte si meč nalevo.Promluvte si s kapitánem a pak se rozhodněte, zda ho obětujete, nebo ušetříte.

První terapeutické sezení
Po sezení si s Romanem promluvte, jak chcete. Můžete se také podívat do svého spisu, otevřeného na obrazovce u stolu, ale tam není nic zajímavého. Opusťte kancelář.

Přineste Rézovi jídlo
Venku policie obtěžuje majitelku stánku s jídlem.Sledujte, jak se Nela setkává s agenty z Eye. Poté vám zavolá Réza. Jděte si promluvit s Nelou, ženou u výše zmíněného stánku, a pak přineste jídlo pro Rezu. Abyste se dostali k Ruce(Hand), jděte od stánku rovně a sejděte po dvou rampách a dvojích schodech. Z chodby zahněte doprava a jděte rovně, dokud nenarazíte na zeď s plakátem Uminska v pravém rohu. To je budova, kterou hledáme, takže ji obejděte úplně doleva a vstupte do dveří. Réza je nalevo. Jděte si s ním promluvit a dejte mu jídlo. Potom si můžete promluvit se Sullym, nebo prostě odejít.

Práce v Propasti
Tato sekce je rozdělena na dvě části, v závislosti na tom, zda pracujete v Pandemoniu nebo v laboratoři.

Práce v Pandemoniu
Abyste se z The Hand dostali do Pandemonia, jednoduše se vraťte zpět proti proudu řeky.Garáž je vlevo,je na ní nastříkané graffiti Pandemonium. Promluvte si s obrazovkou napravo a vejdeme dovnitř. Po rozhovoru s Mirou komunikujte s robotem na stole.Vezměte si Shitbota a vraťte se ven.Vyberte si libovolný z osobnostních modulů a sledujte Shitbota. Sledujte ho, dokud se nezastaví, a pak si s ním promluvte. Z nabídky vyberte Opravářský program
Sledujte Shitbota a pak si s ním promluvte. Podívejte se na pokyny k údržbě na zdi vpravo. Nasměrujte Shitbota k jedné z rozbitých pojistek a sledujte, jak rozbije další.Poté z nabídky vyberte Bezpečnostní program
Tady vlastně není co dělat.Sledujte Shitbota , který zamíří na náměstí. Zde z nabídky vyberte poslední možnost a přibližte se k robotovi na pravé straně vepředu, který svařuje okna na umělecké galerii, a nasměrujte ho k němu. Sváření má opravdu rád.Poté půjdete zpět do Pandemonia .Promluvte si s Mirou. Odejděte.

Práce v laboratoři
Abyste se dostali z Hand do laboratoře, jděte proti proudu řeky a jděte po schodech po vaší levé straně. Nyní jděte znovu po schodech po vaší levé straně a laboratoř je přímo naproti vám. Jděte po chodníku a zahněte doleva. Laboratoř je u druhých dveří vpravo a je na ní nápis Cape Town University. Vstupte posuvnými dveřmi před vámi nalevo a po rozhovoru s Adou si prohlédněte řasy, které jsou také po vaší levé straně. Poté, co se seznámíte s Kidbotem, můžete si s Adou znovu promluvit, nebo jednoduše odejít. Jakmile budete venku, promluvte si s Kidbotem a pak ho následujte. Po příjezdu k řece si znovu promluvte s Kidbotem a pak ho následujte k prvnímu testovacímu místu. Poté, co ho pošlete prohledat místo, nasměrujte ho k zelenému čtverci. Následujte Kidbota k druhému místu a on ho automaticky prohledá. Namiřte k sudu vlevo a poté k tomu vpravo. Namiřte Kidbota, aby chytil lano na trajektu, napravo od sudu. Použijte lano na Kidbota a nasměrujte ho do levého předního rohu lodi. Namiřte ho k sudu tak, aby byl připevněný k lodi. Namiřte ho k papírové lucerně nad starým zvonem, po vaší levé straně. Nakonec nasměrujte Kidbota k zelenému čtverci.Promluvte si s Kidbotem a pak vás vyruší Mira. Zpátky v laboratoři si promluvte s Adou a pak odejděte.

Seznamte se s Barutim v ústředí kampaně
Abyste se z Pandemonia dostali do kanceláří kampaně, vraťte se po řece směrem k Hand. Místo abyste šli doleva, jděte rovně a náš cíl je na konci. Z Laboratoře se tam dostanete tak, že jdete rovně po schodech nahoru a dvakrát se dejte doprava. Pak dvakrát jděte dolů po schodech doleva a odbočte doprava. Jděte rovně kolem Hand a náš cíl je na konci. Promluvte si s Barutim a seberte žeton 2 000 juanů. Queeniina loď je jen kousek dál po řece od Pandemonia, ale pokud pracujete v laboratoři, v podstatě se stačí vrátit zpět po řece a najít loď s drakem v čínské čtvrti. Promluvte si se slepou dívkou před lodí a pak se podívejte na prodejce.Dva obchodníci zde prodávají víno baiju, které potřebujeme. Prvního zatím obejděte a jděte k druhému, který se hádá se zákazníkem. Až se dostanou do patové situace, použijte na obchodníka žeton jüanů. Promluvte si s ním o baiju. Nyní se vraťte a promluvte si s prvním obchodníkem. Vraťte se k druhému obchodníku a použijte žeton k zaplacení 2 000. Až konečně získáte baiju dejte ho slepé dívce. Pak jděte na loď a promluvte si s Queenie,starou dámou.

Najít Nelu
Nela není u svého stánku, ale je tam vzkaz s informací, kde ji najdete, mezitím s vámi bude hovořit malá holka.Až odejde, tak jděte po schodech dolů, jakoby k řece, ale proběhněte od ní na druhou stranu. Těžko se to popisuje, ale musíte najít budovu se zelenou fasádou,zářící fasádou s nápisem The Ollective, je to přímo pod laboratoří. Nela hovoří s ženou,stiskněte klávesu V, tím se přiblížíte a pak vyberte z nabídky ucho, poslouchejte z povzdálí za zábradlím o čem hovoří a až žena odejde , tak si promluvte s Nelou. Poté se vraťte do uličky k Barutimu. Takže jděte víceméně rovně, jděte doleva, projděte tržištěm (Souk) a ve slepé uličce odbočte doprava, pak znovu doprava. Vidíte, že Barutima si podávají dva muži a pak ho další muž s golfovou holí ho praští do koulí. Držte se celou dobu v povzdálí a až odejdou , tak si promluvte s Barutim. Okamžitě jděte domů, když z nabídky kliknete na Home, tak se domů dostanete automaticky. Domů se jinak dostanete v podstatě co nejdál proti proudu řeky a jděte po schodech doleva. Váš byt je pod cedulí Sunny Living . Doma si promluvte si s Rézou.

Mezihra
Popadněte polštář , mimino ho přemístí, klikněte na postýlku a mimino vyleze ven.Sledujte a jděte za modrým oparem. Vyjděte z pokoje a pak jděte doprava do kuchyně směrem k tátovi. Když na něj kliknete , tak táta vás sebere a dá zpátky do postýlky, takže  tedy projděte kolem táty , jděte doprava za vozík s kolečky a pod stůl. Sledujte modrý opar a zkuste se dotknout kliky. Dotkněte se maminky a pak jděte opět ke dveřím , mimino nedosáhne na kliku,maminka vám otevře dveře. Seberte chrastítko na podlaze před vámi a sledujte co se bude dít.

Kniha druhá: Rebelové 

Zkoušky
Z vašeho pokoje jděte doprava a pak doleva. Naším cílem je střed hlavní místnosti s kulatým stolem, kde stojí Likh a Shepherd. Po rozhovoru s nimi se ocitnete opět ve svém pokoji, hovoří s vámi Shepherd. Až odejde ,rychle vyjděte z pokoje a projděte opět do hlavní místnosti a promluvte si s Shepherdem .Poté se pohybujte po vnějších okrajích hlavní místnosti a promluvte si postupně s Jakaiem, Likhem, Enuem a generálem. Vraťte se za Shepherdem a vyzvedněte si úkol, dá vám také lahvičku. Vraťte se do svého pokoje a převlékněte se. V hlavní hale sejděte po schodech dolů a jděte do tunelu vlevo. Promluvte si se svými spolubojovníky Likhem a Enuem a pak nastupte na loď.Teď se ocitnete v Marcurii , kde máme tři hlavní úkoly a jeden možný volitelný úkol, který zahrnuje Arna Stonta. Začínáme s Krtkem, protože je nejblíž, pak skočíme k Zrádci, protože je na cestě.

Najděte krtka a pomozte mu
První odbočka vlevo, otevřete dveře a projděte po schodech do suterénu.Promluvte si s Krtkem, proberte všechno co se dá a pak odejděte ven.Vyjděte po schodech nalevo a dveřmi po vaší levici a jste na Magickém trhu. Kapsář Bipo vám prošacuje kapsy, promluvte s ním a prozatím ho nechte být.Vyjděte z trhu vlevo a technicky vzato jsme na cestě běžce, ale musíme dojít do bodu, kde se běžec objeví. Jděte tedy doprava a v dálce nalevo uvidíte schody. To je to, co chceme. Jakmile budete v dolní části schodiště, objeví se běžec, takže ho následujte. Zastaví na křižovatce ve tvaru T a dívá se na cedule, kudy má běžet .Prohoďte tedy cedule pro pravou a levou stranu. Pokud to uděláte správně, objeví se opět běžec, dívá se na cedule a dá se doprava. Sledujte ho do slepé uličky.Šípy je běžec zabit. Seberte dopis z jeho těla a vraťte se ke Krtkovi, kterému dopis předáte.

Najděte zrádce
Od krtka jděte opět vlevo na Magický trh, kde opět potkáte Bipa poté, co se vás pokusil okrást. Sledujte ho, pak Bipo půjde přes ghetto, vy projděte branou se stráží a znovu Bipa sledujte.Místo, kam musíme jít, je naproti přes cestu a pak vpravo. Promluvte si se strážcem, pak se tu objeví naštvaná žena, která roztrhá list a dvě části spadnou na zem, takže si je vezměte. Dožeňte ji a promluvte si s ní, získáte třetí kus listu. Spojte všechny tři kusy listu a pak ho prozkoumejte.Vraťte se ke strážci a řekněte heslo Čest a Lidskost( Humanity).Strážce vás pustí dovnitř , je tu projev týpka z Národní fronty , poslouchají ho diváci. Po zhlédnutí scény s projevem si prohlédněte přítomné. Na každého z nich použijte všechny dostupné smysly. Až řečník skončí s projevem tak z jednání Národní fronty odbočte doprava a zahněte doprava. Gerdi Stont(Slib Arna Stonta) sedí dole u schodů vedoucích nahoru.Promluvte s ní.Po rozhovoru s Gerdi se vraťte na magický trh a odtud jděte ke dveřím , kde jste hovořili s krtkem. Stojí tu skupinka tří lidí. Promluvte si s Likhem a pak jděte za ním. Musíte najít na Magickém trhu chlapa v modré košili a slaměném klobouku, který voní po kafru nebo levandulovém oleji.Až ho najdete, tak se spustí animace a vy vidíte, jak si chlápka podali vaši přátelé.

Zničte zásilku zbraní
Abyste se dostali k dokům, sejděte pravým východem na Magickém trhu a pak před vámi je po pravici velká brána s jedněmi otevřenými dveřmi. Hned jak dveřmi projdete, tak vidíte, že tu neustále prochází hlídač sem a tam.Takže si dávejte pozor , aby vás neviděl. Kousek doprava vepředu jsou bedny plné černého prachu. Vezměte si špetku prachu. Hned napravo od beden je malá plošina, která se táhne do jezera, s lanem visícím na konci na krátkém sloupu. Vezměte si ho. Poté projděte dveřmi zase zpátky a hned napravo od otevřených dveří jsou bedny s kusy křesadel. Vezměte si ho. Dále podél zdi, na protější straně, jsou sudy s olejem. Namočte lano do jednoho ze sudů. Hned za sudy s olejem, uprostřed krátké zdi, jsou ocelové hřebíky. Vezměte si jeden.Zase projděte otevřenými dveřmi do doků. Umístěte na správné místo lano a poté prach. Umístěte hřebík na konec lana.Použijte na hřebík křesadlo. Poté uvidíte a uslyšíte obrovský výbuch a to znamená konec přepravy zbraní.

Kohout a kotě po třech zakázkách v Marcurii
Nyní musíte najít v hostinci u kohouta a kotěte své dva přátele Likha a Enu.Když od dveří k dokům půjdeme rovně , tak hostinec  je vlevo, orientujte se podle vývěsního štítu na kterém je namalovaný kohout a kotě.Po vstupu do hostince promluvte s výčepním a dejte si něco k pití.Poté jděte po schodech nahoru a promluvte si se zrzavou kočkou Annou.Vraťte se dolů za Likhem a Enu.Sledujte je, respektive jděte s nimi .Při procházení městem Likh chytne vystřelený šíp svými nemagickými apoštolskými schopnostmi a tím vám zachrání život.Poté se zúčastníte briefingu v hlavní hale. Pak jděte za Na'ane do jednoho z pokojů a promluvte s ní o všem.Pokud jste mlčel/a, konfrontujte ji a rozhodněte se, co uděláte.

Zoëin první sen
Poté se ocitnete ve snu, otočte se a promluvte si s Abnaxusem. Sledujte ho a teleportujte se přes propast. Znovu si s ním promluvte.Podívejte se dolů doleva a pak se teleportujte.Podívejte se na Lux a poté se ho dotkněte.

Druhé terapeutické sezení
Oblečte se a vyjděte ven. Po rozhovoru s agentem EYE jděte do Romanovy kanceláře.Abyste se tam dostali, odbočte doleva, opět  doleva a jděte dolů po schodech. Jděte víceméně rovně k fontáně (u Hand) a jděte nahoru po schodech doleva. Jděte nahoru po schodech doprava, po rampě před vámi a náš cíl je na konci cesty.Než půjdete dovnitř, promluvte si s Nelou o Hanně a pak vstupte do Romanovy kanceláře, promluvte s ním a pak opět vyjděte ven.

Laskavost pro Barutiho
Pamětní fontána je hned před budovou The Hand. Dostanete se tam tak, že jdete rovně a pak doprava a sejdete po prvním bezbariérovém schodišti po levé straně. Jděte doprava a uvidíte Barutiho, který se opírá o zábradlí před budovou The Hand. Stejně tak se můžete zastavit u Rézy, když už jste tady.

Krádež dat
Jděte proti proudu řeky a uvidíte garáž vlevo, na které je nastříkaný nápis Pandemonium.Cestou uvidíte jednu z Hanniných vážek,kamarádek . Sledujte ji k poklopu, dívka v poklopu zmizí, ale k tomu se později vrátíme.Projděte do garáže Pandemonia a vezměte si od Miry datový tracker a vraťte se ven. Aktivujte software a po telefonickém rozhovoru s Mirou sledujte šipku.První přístupový bod je Queeniina loď, ale tento bod nemůžeme použít. Další je na umělém slunci před vaším bytem. Další je nahoře (vedle laboratoře), ale je zablokovaná, takže jděte po schodech u řeky.Poslední přístupový bod je v logu WATI, šipka vás k tomuto logu navede, popisovat kde logo je , je zbytečné. K Miře se můžete vrátit až po nalezení Hanny, takže pokud jste tak ještě neučinili, udělejte to hned.

Hledání Hanny
První poklop, který potřebujeme najít, je hned nalevo od velitelství EYE,je to tam co protestují demonstranti, je to tam co parkují obrněná vozidla příslušníků EYE. Poklop je nalevo na zemi, seberte z něj klíč se žlutou hlavicí. Další je část hlavice klíče je naproti od vašeho bytu,zde seberte z poklopu modrou hlavici klíče.Jinak do ulice, kde bydlíte se snadno dostanete tak, že od garáže Pandemonium půjdete kousek nahoru a ulicí projdete do prostoru, kde nalevo je váš dům, kde bydlíte a napravo je ten poklop s modrou hlavicí. Nyní se vraťte k poklopu , který je nad garáží Pandemonium, tam co jste viděli lézt dovnitř dívku. Sejměte v inventáři modrou hlavici z klíče a nasaďte na něj žlutou. Žlutým klíčem otevřete poklop a vstupte dovnitř.Najdete zde dívku, zkuste si s holkou promluvit, ale moc sdílná není.Jděte po proudu řeky dopředu a po vaší levici uvidíte věž s agentem EYE naproti ní, zkuste poklop otevřít, ale agent EYE vám to nedovolí. Aktivujte tedy létajícího adbota, jakmile se adbot dostane před vás požádejte ho o plný zvuk . Se zakrytým výhledem na vás agent neuvidí, znovu připojte modrý klíč, abyste otevřeli poklop a vstupte dovnitř.Prozkoumejte věci a vezměte si obrázek na zdi. Vraťte se s ním k dívce , tam co už jste byli. Ukažte jí obrázek. V krabicích zde najdete růžovou hlavici klíče.Věž, kterou potřebujeme najít, je na samém konci této ulice, ale na opačné straně než Hand. Jděte tedy k poklopu , nasaďte růžovou hlavici klíče na kliku a vstupte do poklopu. Podívejte se dovnitř potrubí a promluvte si s Hannou,dostanete od ní fialového motýla. Vraťte se ke slepé dívce u lodi, promluvte s ní a ona vás pustí ke staré dámě Queenii, ta sešteluje fialového  motýla a pak můžeme pokračovat s krádeží dat. Jděte za Mirou do Pandemonia, promluvte s ní a pak vyjděte ven.Poté jděte do Hand, kde si promluvte se Sullym a po rozhovoru směřujte za Barutim do Seraph kavárny, kde uvidíte venku sedět Barutiho.Kavárna je hned nalevo ,vedle vašeho bydliště, takže to najdete v pohodě.Promluvte s ním a po rozhovoru jděte domů.Váš byt je pod cedulí Sunny Living hned vedle. Doma si promluvte si s Rézou.

Anamnéza
Začínáme u Kohouta a Kotěte. Ulvic-hostinský vás osloví cestou ven.

Najít Annu
Venku od hospody jděte na sever a pak u fontány se dejte doleva. Jděte rovně až k velkému kamennému schodišti po vaší pravici, jděte po něm , kam až to jde a dejte se doleva. Pokračujte nahoru schody a pak na mýtinu s lavičkami po vaší levé straně. Anna je vedle plotu, promluvíte s ní.

Varujte krtka
Nyní musíte jít cestou kolem doků dolů, protože druhá cesta je zablokovaná. Promluvíte s krtkem.

Najděte azádského důstojníka
Venku jděte rovně od dveří Krtka a je to hned vpravo – venku stojí voják.

Vytvořit odklonění
Projděte na Magický trh, kde si promluvte s Bipem, která je na fontáně uprostřed Magického trhu. Poté si promluvte s Písečnou čarodějnicí, která má stánek nalevo, a požádejte ji o písečnou čarodějnici. Až bude rozptýlená, zkuste jí sebrat chemikálie,ale ona si vás vždy všimne. Požádejte Bipa o pomoc.Musíte ho žádat opakovaně, až se vám v nabídce slov objeví help.Bipo s vámi půjde k čarodějnici.Opět s ní promluvte a požádejte opísečnou čarodějnici. Až bude rozptýlená, nasměrujte Bipa k chemikáliím.Až se krádež podaří, tak jděte za Bipem, který je u piknikového stolu naproti vpravo.V inventáři se vám postupně objeví 5 položek, které Bipo ukradl.Tyto položky zkombinujte mezi sebou tak, aby vám vznikli-
Svítící koule – ropuší varlata a sluneční esence.
Ohnivý prášek – karmínová drobenka a popel Irhadi.
Do voskované papírové,červené tuby dejte ohnivý prášek a poté svítící koule. Můžete Bipovi také dát písečnou čarodějnici, pokud chcete.Vydejte se za azadským důstojníkem směrem k domu a Bipo vás bude následovat. Až budete poblíž,dejte Bipovi červenou tubu s výbušninou a nasměrujte Bipa ke strážnému a on odpálí ohňostroj.Voják bude pronásledovat Bipa a vy vstupte dovnitř a rozhodněte se, co s důstojníkem uděláte.Po několika animacích je čas vrátit se ke Starkovi.

Propast, Zoein byt
Nasaďte si masku .

Promluvte si s Barutim nebo Rezou o datech.
To závisí na vašich předchozích volbách.Pokud jste dal data do Hand, jděte tam.Pokud jste Barutimu dali data, jděte do velitelství kampaně. Abyste se tam dostali, zahněte doprava u fontány před Rukou. Jděte doleva, pak znovu doleva a pak zahněte doprava a vstupte dovnitř.Já jsem dostal za úkol jít za Sullym, který stojí před Hand. Po rozhovoru s ním jsem dostal úkol najít Nelu.

Sledujte Nelu
Najít ji není těžké, stojí v uličce naproti velké fontáně u Hand. Promluvte s ní , pak jí následujte a pak utíkejte, až k tomu budete vyzváni.

Kniha třetí: Říše
Tuto knihu začínáme jako Sága, je o několik let starší než dříve.

Mezihra II
Jděte se podívat na tatínka. V kuchyni jsou dvě kresby. Jedna je pod přehnutou částí čajového vozíku. Musíte vozík sklopit ,respektive až zvednete bok, tak kresbu získáte. Druhá je na vysoké polici vedle tatínka. Musíte požádat o pomoc tatínka, ale je zaneprázdněný, takže si tuhle kresbu budete moci vzít jako poslední.V jídelně je jedna kresba. Je na jídelní židli .V herně s krbem jsou dvě kresby. Jedna je na zdi u dveří do haly, napravo od maminčina portrétu a druhá je u křesla u krbu, je schovaná v rohu.Z haly jděte nahoru. Napravo je vypínač. Rozsviťte  a na krabicích najdete kresbu.Zbývající tři kresby jsou v ložnici. Zavřete dveře do ložnice, abyste získali tu na zadní straně dveří. Další kresba je v domečku pro panenky. V hudební skříňce je další kresba, ale k jejímu otevření potřebujete klíč. Abyste klíč získali, zavřete domeček pro panenky a vezměte si klíč a hudební skříňku otevřete.Řekněte tátovi, aby vám sundal poslední kresbu a pak sním opět promluvte a řekněte mu,že jste sesbírali všechny kresby.Teď je musíte umístit na zeď do svého pokoje, pořadí je následující: White dragon, The Big City,The First Shift,Crow,Rolling Man,An Ancient Evil,The Stone Disc,White dragon Reborn,Among

Machinace
Začínáme rozhovorem s Likhem nebo Enuem. Je tu i Bipo.Po rozhovoru jděte rovně, doprava a pak doprava, abyste se dostali k hostinci u Kohouta a Kotěte.Hovoříte s přáteli, nyní je vaším úkolem získat nářadí pro otevření potrubí.V hospodě sedí údržbář, kterého musíme uspat, takže je potřeba přinést speciální bylinu. Po odchodu z hospody jděte dvakrát doleva. Pod obloukem je vpravo dům. Prozkoumejte spící kozy nalevo od domu a vezměte si bylinu Večerní píseň, objeví se tu Anna, popovídáte s ní.Pak se vraťte do hostince a dejte Ulvicovi Večerní píseň.Ten to nasype do džbánu a džbán dá údržbáři, který to vypije a usne jak špalek. Otevřete bednu s nářadím vedle mechanika a vezměte si nástroj na otevření potrubí a mapu údržby.

Prozkoumejte potrubí
Vyjděte z hospody a vpravo za domem, kde jsme našli spící kozy, je přístupový panel do potrubí.Použijte na něj nástroj a potrubí tak otevřete. Další přístupový panel je přímo naproti, na konci uličky.Ještě než na druhou stranu půjdete tak si u oblouku všimněte beden, jsou v nich naskládané trubky.Vezměte si jednu zahnutou a jednu rovnou trubku.Jděte tedy do uličky, kde otevřete nástrojem potrubí a vložte do něj zakřivenou trubku. Seberte kovovou kouli, která vypadla ven. Jděte po vedení potrubí a odposlouchávejte stráže co říkají.

Chytání krysy
Vraťte se zpět k oblouku, kde jste si vzali trubky .Je tu Bipo a kousek od něj i krysy.Promluvte si s Bipem a pak si vezměte ze stolu sýr. Jděte ke spícím kozám a utrhněte bylinu Večerní píseň.Smíchejte bylinu se sýrem a tuto návnadu hoďte krysám a pak chyťte krysu, která usnula. Vložte krysu do přístupového panelu vedle kozího domku. V animaci vidíte, že stráže opustili své stanoviště, takže tam rychle jděte a vstupte do budovy, kterou předtím blokovaly stráže.Sejděte po schodech doprava a jděte k  inženýrovi.Čeká nás dlouhý dialog nejprve s inženýrem a poté i s generálem.Poté se ocitnete v hostinci, kde opět proberete s přáteli vše potřebné a pak se přesuneme Zoëina bytu.

Náhradní palivový článek

Jsme v Zoëině bytě. Jídlo dvakrát promíchejte a pak přidejte sůl a pepř. Poté vypadne elektřina, takže jděte rovně a doprava, abyste otevřeli skříňku. Zatřeste palivovým článkem.Je potřeba ho vyměnit, protože je vadný.Po rozhovoru s botem sledujte šipku a vstupte do Pandemonia. Promluvte si s Mirou. Vezměte si palivový článek z krabice nalevo od Jukeboxu. Vraťte se do svého bytu a po krátké návštěvě u Queenie zapojte palivový článek, respektive ho vyměňte za ten vadný. Poté si vezměte ze stolu masku na sny. Po snu se rozhodněte co uděláte, drsňák s ostře řezanou tváří vás zachrání.

Podzemí
Následujte Hannu. Zde jen otvíráte bránu tím, že zatáhnete páku dolů a Hanna vám zase na druhé straně bránu podrží. Následujte Hannu,objeví se tu její kamarádka a dá vám krabici . Až začne krabice pípat, prozkoumejte ji a otevřete krabičku. Prozkoumejte špendlík.Vpravo projděte dvěma branami a zahněte doleva. Vpravo, za branou, je přístupový bod, použijte na něj špendlík z inventáře.Poté následujte Hannu až do skladu.

Sklad pana Londona
Jděte mezi regály rovně, zahněte doprava a pak znovu doprava. Jděte rovně, na konci jděte doleva a pak dvakrát doprava do oblasti s roboty a skenerem. Aktivujte zrezivělého shitbota. Opusťte tuto oblast tak, že se dvakrát otočíte doleva a dvakrát doprava, shitbot vás následuje. Po vaší levé straně, hned před vámi, budou osvětlené krabice. Vezměte si žeton do robota. Vložte žeton nenápadnosti do shitbota/kidbota. Nyní se vraťte k prvnímu strážnému naproti vchodu.Ještě předtím však jděte do uličky, tam co jste už byli a vezměte si haulbota a další ovladač.Nasměrujte nenápadného robota, aby přesunul velkou bednu blízko mužů střežících pana Londona. Až strážný přejde dopředu ke krabici , tak jděte vpřed a vstupte do uličky, která je nyní nehlídaná. Vezměte si modul catcherbota nalevo. Vložte čip haulbota do kidbota/shitbota a nařiďte mu, aby přesunul těžkou bednu blízko místa, kde stál strážný. Robot přenese těžkou krabici do uličky,otevřete jí a vezměte si zevnitř ilegálního masku na sny. Za vámi vpravo je několik krabic s dokumenty. Potřebujeme získat Penninga, kterého najdete ve druhém sloupci zleva, v dolní řadě.Vezměte zařízení s antihmotou . Nyní se musíte vrátit zpět ke skeneru, kde jsme našli shitbota/kidbota, a naskenujte antihmotu.Vložte modul catcherbota do vašeho botového kamaráda. Jděte doprava a pak doleva, kde je chlap přivázaný k židli. Nasměrujte catcherbota na chlapa, aby mohl robot chytit míček.Až budete mít míček, tak jděte k otevřeným vratům, kterými jste do haly přišli.Nasměrujte robota-chytače s míčem na alarm. Nyní už můžete skladiště opustit. Nejprve pohovoříte s Hannou a pak s Mirou.

Přechod
Ocitnete se v místnosti.Klikněte na košík na pultě, je tu je vrána v hnízdě . Po rozhovoru vránu naveďte na lustr, kde vidíte kliku. Vezměte si kliku od vrány ,použijte kliku na dveře a vyjděte ven.

Hledání rebelů
Jděte do hostince u Kohouta a Kotěte (vrána vás bude navigovat, takže jí sledujte) a promluvte si s Ulvicem o Rebelech. Opusťte hospodu a po rozhovoru s vránou jděte dvakrát doleva. Pokračujte rovně po cestě, dokud nedojdete k otevřené bráně. Před branou zahněte doprava, po levé straně bude vůz a po pravé Elgwan. Uvidíte vývěsní štít s nápisem Smithy Green, projděte do dvora a zaklepejte na dveře naproti vám.

Nastupte na vzducholoď do zajateckého tábora
V enklávě si promluvte s kým chcete, nebo nemluvte, a pak seběhněte dolů a naloďte se na loď do Marcurie. Jakmile budete v Marcurii,  přibližte se ke strážím u brány napravo dostatečně blízko, abyste je slyšeli mluvit. Jeden z nich odejde a vy nenápadně zlikvidujte toho, co zůstal,ale až se otočí zády. Zatáhněte za páku, abyste otevřeli padací mříž. Pak projděte otevřenou branou a po rozhovoru s Annou/Alaynou projděte dveřmi. Proplížte se za stráž a zlikvidujte ho. Zazvoňte na zvonek na nástupišti do vzducholodě. Vezměte si Likha, nebo ho nechte doma, výběr je na vás.

Kniha čtvrtá: Zjevení
Cesty
Vidíte tu poletovat vránu jak zoufale vykřikuje Zoë,Zoë.Po rozhovoru se Shepherd a Enu se můžete rozhlédnout a promluvit si s lidmi.Vrána sedí na sudu , kousek od Shepharda, promluvte si s ní o April. Pak jděte do Kianova pokoje,pozorujte Jakaie, jak se podezřele chová , promluvíte s ním. Pak jděte do knihovny, což je nejvzdálenější oblast nalevo v hale s ložnicemi, jděte z hlavní haly. Promluvte si nejdříve s Enu a pak s generálem, dříve slepým Bobem, který má klíč od Abnaxova příbytku, který vám dá. Pak si promluvte si se Shepherdem a nastupte na loď do Marcurie.

Abnaxův příbytek
Pokud Ulvic nebyl zatčen, můžete se cestou zastavit u něj v hostinci a promluvit si s ním, případně ho varovat před Jakaiem. Jděte rovně a u fontány odbočte doleva. Projděte bránou a dívejte se po levé straně , až přijdete k rozpadající se kamenné zdi,stále se točte doleva a sejděte po schodech dolů.Nejprve si promluvte s vránou na sudu a pak si promluvte si s Onorem Hilerissem, vyčerpejte všechny možnosti dialogu. Vra´tte se k vráně a nechte vránu , aby naletěla na Hilerisse. Řekněte Hileressovi, že vrána je u vozu, pošle tam strážce. Jděte k vráně a nechte jí letět k vozu. Hysterický Hileriss po vráně hodí kámen, ten uvolní sudy a ty zpacifikují strážce. Hileriss odejde od dveří, takže použijte klíč z inventáře, který vám dal generál. Vstupte dovnitř. Klikněte na kulatou knihu na stole, vyruší vás Brian. Po rozhovoru s ním musíte sesbírat čtyři vzkazy. Dva vzkazy najdete přímo na podlaze, jeden vzkaz je na polici a poslední vzkaz najdete nahoře v patře,u pravého dolního rohu postele (vzkaz neuvidíte, jen se vám zobrazí ikona ruky).Dejte postupně Brianovi všechny čtyři vzkazy. Seberte pak upadlý vzkaz a dejte ho také Brianovi. Sejměte mapu ze zdi a jděte ke dveřím, promluvíte s Brianem a pak vyjděte ven.

Najděte mláďata
Promluvíte s vránou, pak jí následujte. Jděte tedy rovně, projděte kolem stráží a jděte za zelené loutkové divadlo po vaší pravici a promluvte si s Roperem. Sledujte představení. Roper poté bude odveden vojáky.Promluvte si s Vránou.

Na lodi
Pokud je s vámi Likho, promluvte si s ním nebo spěte. Pokud ne, sledujte další animace.

Umbrae
Začínáme tím, že se necháte shodit z Elgwanu, což je zvláštní zvíře podobné brontosaurovi a promluvíte si s vránou a pak s Benem. Jděte poté po cestě stále vpřed, dokud se nedostanete k domu. Odstraňte větve a plevel a zaklepejte na dveře. Objeví se velká příšera .Promluvte si s ní a pak použijte svou schopnost mysli.Když příšera zaútočí, použijte schopnost ruky a sundejte dveře nahoře. Poté jděte k příšeře dostatečně blízko, aby se objevila ikona přesýpacích hodin, použijte ji a až budete dostatečně blízko, sáhněte po kameni srdce.Tak se dostanete dovnitř do doupěte.

Jagino doupě
Pokračujte v chůzi k zářícímu fialovému kameni,musíte to tak dělat do té doby, dokud nepotkáte Babu Jagu. Čeká vás dlouhý dialog .Rozhodněte se, co sestrám dáte.Poté se vrátíte k Benovi.Objeví se tu i krtek, takže si popovídejte a po dalších animacích postupujeme dál.

Ge'en - Vězeňský tábor
Jděte k obří bezhlavé soše vpravo, hned napravo od ní můžete vylézt po zdi s několika viditelnými úchyty. Prozkoumejte je, chyťte se prvního výběžku a pokračujte nahoru.Jděte na druhou stranu sochy a vylezte po liáně. Až dosáhnete konce prstů sochy, přeskočte na chodník.Projděte kolem stráží s dálkovým dalekohledem a skočte na zřícenou věž. Z ní můžete vidět dveře dolů po schodech. Jakmile ze dveří vyjde strážný, pozorujte že pomocí kódového panelu na zdi zadává přístupový kód.Vylezte na římsu,vraťte se ke dvěma strážným, kteří hlídají, a vezměte si dalekohled. Vraťte se zpět a pomocí dalekohledu pozorujte strážného, ​​jak zadává kód. Zapamatujte si pořadí a hned jak strážný odejde, tak seběhněte dolů a zadejte správný kód a projděte otevřenými dveřmi .

Věž Ge'en
Je tu několikero dveří, ty, které hledáme, jsou Úřad pro vědecký pokrok. Až strážný vyjde ze dveří, jeho klíč se zasekne v zámku.Převrhněte ohniště, abyste odlákali jeho pozornost,ale musíte převrhnout takové, abyste zůstali neodhaleni a ve stínu. Až strážný půjde za hlukem z pádu ohniště, tak utíkejte ke dveřím, kde se mu zaseknul klíč.Vezměte klíče, které tam nechal, otevřete si správné dveře a pak klíče opět vraťte do dveří, kde se zasekli.Uvnitř vědeckého křídla se rozhlédněte. Naším cílem je stůl napravo. Jděte ke stolu, otevřete prostřední zásuvku a vyjměte ji, položíte jí na stůl. Poté klikněte na spodní zásuvku a otevřete ji. Vezměte si hlavu a položte ji na sochu před stolem. Třikrát s ní otočte doprava.Objeví se korpulentní dáma s pistolí, připravená vás zabít.Objeví se tu však Likho a odvede její pozornost. Až se bude chystat střílet, otočte sochu tak, aby se otočila doleva, tím se otevře poklop v podlaze a korpulentní dáma spadne do jámy mrtvými těly. Poté bude několik animací.

Lux
Jděte vpřed, dokud se před vámi neobjeví dlouho hledané Purpurové hory.Pokračujte dál kupředu, na první křižovatce odbočte doleva a na druhé doprava. Pomalu se přibližte k Oularovi, napoprvé uteče, takže se vraťte kousek zpátky, pak k němu opět jděte a promluvte s ním. Ukáže vám kudy jít za Abnaxusem. Jděte tedy rovně, dvakrát zahněte doprava a pak se snažte dostat po žebříku nahoru, objeví se Oular a vynese vás nahoru.Promluvte si s Abnaxusem o všem co se nabízí. Pak budete u lůžka, kde leží Lux. Jděte blíž k lůžku a použijte kámen duší na Luxe.Je čas se probudit, tentokrát doopravdy, takže vidíte, že Zoë vstala z postele a prochází se po pokoji.

Mezihra III
Sára je opět starší, ve věku puberťačky. Pohovoří s tátou a ten pak odejde.Tátovy brýle jsou přímo před vámi na knize na stole. Vezměte je a nasaďte si je( kliknete brýlemi na Sáru). Brýlemi uvidíte znamení. První je na stropě místnosti, ve které se nacházíme. Poté si sundejte brýle a dotkněte se postupně fotografie na zdi, okna a škrábanců na podlaze.Vždy když kliknete na jednotlivé věci, tak se musí propojit se znamením na stropě.Pak projděte do jídelny , nasaďte si brýle a uvidíte dveře v cihlové zdi mezi jídelnou a kuchyní. Sundejte si brýle a dotkněte se postupně kresby, kufru a zednické lžíce.Musí se opět propojit se znamením. Přejděte do poslední části, nachází se ve vaší ložnici, nasaďte si opět brýle a podívejte se na vaší fotografii, napravo od postele, je tu poslední znamení. Sundejte si brýle a dotkněte se postupně rakety na nočním stolku u postele, nedokončeného obrazu ve stojanu a učebnic nalevo od obrazu. Opět se musí propojit se znamením .Poté použijte medailon z inventáře na Sáru. Vstupte do otevřeného portálu.

Kniha pátá: Redux

Odvolání
Intereagujte s postelí, abyste znovu usnuli a byli probuzeni někým známým.Dvakrát si promluvte s Wonkersem, opičkou.Po kliknutí na displej nalevo od postele se zobrazí sedm různých řádků.Klikejte na kartu na květinách tak dlouho, dokud je nebudete moci získat. Totéž udělejte s rodinnou fotografií na nočním stolku, fotografií Zoë a Rezy a fotografií Zoë z promoce. Prohlédněte si blíže všechny čtyři fotografie ve svém inventáři.Poté si promluvte s Wonkerem. Projděte se po obvodu místnosti, jakmile se přiblížíte ke zdi, všechno by mělo zbělat, respektive objeví se bílé kachličky po celém obvodu místnosti. Vyjděte dveřmi za postelí.Jděte dolů chodbou.

Znovu Ge'en
Rozhodněte  se, co uděláte se sestrou a co si myslíte o generálovi Hamim.Poté opět následuje několik animací.

Rebelové se shromáždili v hostinci u Kohouta a Kotěte
Promluvte si se všemi, s nimiž chcete, a pak si popovídejte s Annou/Alaynou, která stojí opřená u dveří.

Najděte si cestu do věže
Jděte od hospody doleva a pak doleva a pak doprava k velkému kamennému schodišti, kde se shromáždil dav v čele s Onorem Hilerissem. Promluvte si s vránou, která je zavřená v kleci na hranici. Vezměte si džbán ze stolu po vaší levici.Jděte k obchodníkovi s vínem a požádejte ho o ochutnávku jakéhokoli vína. Vezměte si degustační pohár a nahraďte ho prázdným džbánem. Teď si dejte další ochutnávku vína, ale zvolte ať vám obchodník nalije víno Dragon Fire. Nalijte víno na podpal před hranicí.V animaci uvidíte jak Hileriss zapálí pochodní hranici, ale oheň se přenese i na něj a začne hořet.Vezměte vidle v kupce sena nalevo od stolu, kde byl džbán . Kian vidlemi otevře klec s vránou. Tím jí zachráníte před krutou smrtí, popovídáte s ní a pak se podívejte na další video.

Sklep
Jděte za bar a doprava. Až vrána domluví, tak prozkoumejte prkna napravo a pak do nich kopněte. Dojděte na konec sklepa.Vrána proletí dírou na druhou stranu. Budete muset určit  pořadí tónů : Vysoký, Střední, Vysoký, Nízký. Vraťte se do předchozí místnosti a prozkoumejte lucernu nalevo a vezměte si ji. Použijte vejce na díru. Pořadí symbolůna které kliknete  je: Vpravo, Prostředek, Vpravo, Vlevo. Poté veslujte, vesluj na lodi.Opět zhlédnete několik animací.

Věž
Stojíte na visutých lávkách, jděte kupředu a zatáhněte za páku, abyste spustili zvednutou část lávky a pokračujte až k Roperovi. Připlížte se k němu zezadu a chyťte  ho. Až vás bude chtít bodnout, udeřte ho pěstí.Zatáhněte za páku vpravo a promluvte si s Ferdowem skrze trychtíř. Promluvte s vránou a pak jděte ke stoji nalevo a přepněte stroj do manuálního režimu stisknutím prostředního ze tří červených tlačítek.Opět se vraťte ke konzoli s mluvící trubicí.Promluvte si s vránou a pak jí nasměrujte k panelu přímo naproti vráně na protější lávce.Až vrána odletí, tak jděte doprava a zatáhněte za páku.Objeví se tu Udana a po rozhovoru s Kianem ho obejme a poté bodne.Objeví se tu tajemná postava s maskou a zabije i vránu zlomením vazu.

Laboratoř Jiva
Jděte chodbou a jděte doprava. Podívejte se na inkubační moduly a pak jděte doprava ke skeneru, kde si přečtěte zprávu. Použijte přístupový panel a projděte kulatými dveřmi do chodby.Jděte doprava, přístupový panel do další části je zamčený. Otočte se a jděte doprava, vyhněte se stráži. V uličce naproti prozkoumejte mrtvé tělo a vezměte si jeho doklad totožnosti. Poté se vraťte k zamčenému panelu a použijte na něj doklad totožnosti. Projděte kupředu a opět použijte přístupový panel naproti vám. Zavřete dveře a jděte doprava. Pomocí přístupového panelu vstupte do řídicí místnosti.

Klášter, laboratoř
PNyní nás čeká série animací. Nejprve se ocitnete na jakémsi slavnostním shromáždění a poté se ocitnete zpátky v laboratoři , kde je uvězněna Zoe v kapsli.Poté se ocitnete v klášterní místnosti, přečtěte si deník, který napsal Brian. Promluvte s vránou a pak opusťte komnatu a jděte doleva, doprava a doleva.Vidíte před vámi Briana. Postupujte vpřed, jděte na konec plošiny, směrem k ohni.V animaci uvidíte jak oba muže pohltí temnota.

Mezihra IV
Lano visí na hácích u dveří. Špachtle je v kuchyni, na sporáku. Elixír by měl být mezi lektvary na levé straně kuchyně směrem k jídelně, ale je prázdný.Otevřete kompendium, což je kniha vlevo. Z knihy se dozvíte jak namíchat elixír. Květy krvavého bahna jsou na jídelním stole. Listy prázdného dubu jsou na nočním stolku ve vaší ložnici. Silný alkohol je láhev baiju v obývacím pokoji na zdi, respektive na polici u vchodových dveří, vlevo. Vraťte se do kuchyně, vidíte prázdou baňku do které postupně vložte nejdříve alkohol, pak listy a nakonec květy. Baňku s elixírem si vezměte . Seberte palici před schody a nalevo od hraček, u vchodových dveří. Vraťte se do jídelny vidíte dveře na zdi mezi kuchyní a jídelnou. Otevřete tyto dveře , vidíte cihlovou zeď. Použijte palici na cihlovou zeď.

Vypadnout z tohoto místa
Ocitáte se mezi mechanismem točících se kol a koles. Otočte se a jděte až na konec.Na konci je mezi velkými kolesy mezera. Vraťte se vpravo, je tu modulátor točitého momentu. Vložte špachtli do modulátoru a pak ji zatáhněte dolů. Projděte mezerou mezi zastavenými kolesy.Jděte doprava a vpřed. Jděte doprava a na konci připevněte lano k zábradlí a pak slezte dolů. Použijte elixír na Kiana.

Nejdelší cesta
Následujte vránu ke každé ze vzpomínek.Zjistíte jaký je Brian hajzl a zlosyn.

Unikněte z modulu
Ocitneme se zpátky v laboratoři. Musíme uniknout z modulu.Podívejte se na vír uprostřed místnosti. Podívejte se na zkreslení reality na stropě. Použijte sílu ruky na konzoli vašeho modulu. Použijte sílu mysli na Helenu. Použijte sílu ruky na konzoli modulu. Použijte sílu ruky na tlačítko, ke kterému Helena jde.Spustí se řada animací, takže se jen díváte.

Dostaňte se k Prorokovi
Hrajete za obživlého Kiana,jděte doleva a zatáhněte za páku na konci. Vyjedete nahoru , kde pokračujte vpřed po plošině. Jděte k ozubeným kolům s řetězy ,chyťte se řetězu nalevo, abyste vylezli nahoru.Spustí se opět řada někdy až otravných animací.Až budete opět hrát za Kiana, tak jděte vpřed, vyhněte se projektilům a pak vylezte po spojce na konci naproti Roperovi na plošinu. Jděte k Brianovi a vezměte si Gorimonovo kopí, kterým Kian probodne Ropera.

Řídicí místnost
Opět je tu řada animací a až se tu objeví Brian, tak na něj použijte všechny čtyři super schopnosti.Tím Briana definitivně zlikvidujete.Opět následuje řada animací .

Rebelská enkláva naposledy
Jděte do hlavní haly. Prozkoumejte památníky hrdinů na stole. Pak si promluvte se Shepherdem/Likhem.Objeví se ti i Enu.Opět následuje řada animací.

Epilog: Ti, kdo chodí mezi světy
Sára je už stará paní s holí.Aktivujte krb. Jděte ke křeslu, s tím že se posadíte,ale otočíte se automaticky k oknu. Jděte tedy otevřít okno, dovnitř vletí pták. Po rozhovoru s ptákem si jděte sednout do křesla.Objeví se tu April a tím končí náš příběh.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář