Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Heaven

18.3.2011 Autor návodu-Midnight Knight+Standa Madukas

Upozornění-zapněte si při hraní kompas,bez něj je hra dost obtížná na orientaci.

Heaven je hra,která má náboženský motiv a čerpá z mnoha křesťanských odkazů.Pokud nedokončíte puzzle ,tak se nedostanete do další úrovně.Příběh je jednoduchý, zemřeli jste a dostali jste se do nebe, kde se sejdete s vaší babičkou. Ta ve hře slouží jako průvodce pro cestu přes sedm nebeských úrovní.Důležitou složkou hry je kompas,v žádném případě ho nevypínejte v kokpitu kosmické lodi,bez kompasu budete bloudit,kompas vidíte ve spodní části obrazovky. Ten vám ukazuje směr , kudy budete muset chodit. Vzhledem k tomu, že scenérie jsou si velmi podobné, je tato pomoc velmi užitečná.

(Hlasy ze zákulisí:Tak jak to vypadá,děvčata,všechno připravený.? Jasně,šéfe,resuscitační jednotka na místě,Madukas nažhaven pro dýchání z úst do úst… Kruci,kolikrát mám říkat,ať se ke mě Madukas při záchvatu nepřibližuje,pořád mě chce strkat jazyk do huby,chci tady Karin,okamžitě,presto,jasný,nebo vám to mám dát ve třech kopiích a originál pověsit na náměstí..? Okej,vy jste tady šéf,jen klid,všechno bude dobrý…V zákulisí utichá dívčí chichot, Midnajt vychází na scénu a se sípotem zavilého kuřáka usedá ke svému compu)Fajn,lidi,napřed pár věcí,než se do toho pustíme.Takže:

Za prvý,ve hře nejsou popisky předmětů,hra je v angličtině,bez titulků,no,ale vzhledem k těm pár větám,který se ve hře vyskytnou to není až tak zlý.

Za druhý,hra má pouze jeden slot pro save,takže pokud se chcete vrátit o kus zpátky,máte smůlu.

Za třetí,malý průvodce,jak vlastně hru rozpohybovat.Po spuštění jste v raketě,když se budete otáčet,narazíte občas na nějaký to aktivní místo.Někde se nastavuje hlasitost zvuku,to nás ani tak moc nezajímá,otočte se směrem dozadu a po kliknutí na aktivní místo byste měli najít panel pro spuštění hry.Natypujte do profilu nějaký jméno,třeba Midnajt,pod tímhle profilem se vám bude hra ukládat(pouze v jednom slotu,opakuji) a až budete psychicky na dně,hru spusťte,zjistíte,že jste zdaleka ještě na dně nebyli.Save se provádí jednoduše,stisknete ESC,tím se hra uloží a vy se ocitnete opět v lodi s panely,po dalším stisknutí ESC hra skončí.

Za čtvrté,pokud je vám váš život milý,nevypínejte v menu kompas(je někde na některým panelu,ale nechtějte po mě,kde),jinak za chvíli zjistíte,že jste,no,někde naprosto jinde,než jste chtěli být.

Za páté,ve hře neexistuje nic jako inventář,vždy se po Nebi pohybujete s jedním předmětem(bez toho,že byste měli konkrétnější představu,jak onen předmět vypadá),až  předmět někde použijete,vrátíte se k babičce pro další,a takhle běháte sem a tam po celou hru.(Z čehož jsem usoudil,že Nebe je perfektní místo pro workoholické roznašeče pizzy nebo pro lidi jako Forrest Gump,který taky běhal bez důvodu,protože mu to připadlo jako dobrý nápad)

Za šesté,pokud vás napadne přeskočit úvodní část,než se ocitnete v raketě,hra se po stisknutí ESC bez varování ukončí,takže to musíte přetrpět.

Za sedmé,chtěl jsem to sice dotáhnout na Midnajtovo desatero,materiálu by se našlo dost,ale už mě to přestalo bavit.I tak si to můžete vytesat do kamene,amen,bratři a sestry.

Za osmé,u Heaven jsem se unudil téměř k smrti,což byl možní záměr nekalé konkurence-abych přežil i psaní návodu,vložil jsem do něj víc šílenství než do všech předchozích dohromady.Takže upozornění,dál čtěte s vědomím,že to s váma může seknout.

Za deváté,od druhé kapitoly jsem předal žezlo Madukasovi,takže ti z vás,kteří neholdují mému vytříbenému psacímu nevkusu(je to sice smutné zjištění,ale takoví jedinci opravdu existují),si mohou oddechnout(a pokud bych to mohl ovlivnit,tak nejen to)

Za desáté,heuréka,dokázal jsem to,Midnajtovo Desatero je na světě,jděte si rychle pro kladiva a dláta.

Kapitola první

Po seznámení s kráskou,z které se vyklube vaše babička(brrrrekeke) zjistíte,že nemáte kam jít,protože čučíte do oblohy..Nevadí,sjeďte kurzorem na zem,otočte se kousek doprava,po chvíli narazíte na aktivní místo,a kdybyste byli náhodou slepí,tak vám ještě nějaký hlas poradí,že máte na ono místo kliknout.Což tedy učiňte,hořící keř,nebo co to je,začne mluvit,ale nic zajímavého,třeba kde je stánek s hotdogy se od něj nedozvíte.Až se vypovídá,otáčejte se dál,narazíte na druhé aktivní místo,pro změnu kruh ve skále,opět klikněte,a když se teď rozhlédnete kolem sebe,zjistíte,že kde se vzala,tu se vzala,je před vámi cesta,takže směle po ní.Cesta se zákeřně dělí,nebojte se experimentovat,po jedné cestě(dřevěný most) se dostanete na kopec,zřejmě,kde si babička dalekohledem prohlíží přilehlé okolí,druhou cestou se pak dostanete skrz velkou bránu do hlavního dějiště hry.Po vstupu do brány se dozvíte něco o mostech,andělských stanicích a tak vůbec,potom udělejte jeden krok vpřed,najdete babičku ve svůdné poloze na lavičce,jděte k ní  a promluvte si.(No,ve svůdné,jak pro koho,pro mě se ta hezká dívčina po zjištění,že je mou babičkou,stala bezpohlavní osobou,pokud bych si mohl vybrat mezi ní a třeba mixérem,rozhodně by mě mixér vzrušoval víc.Tedy,nic proti babičkám,ale mám jak v životě,tak ve fantazii svoje mantinely,za které mě nedostanete ani párem volů) Babička vám předvede,jak se od Ježíše naučila chodit po vodě a aktivuje před vámi jednu tyč na stavění mostů(Jedna věc mě vrtá hlavou-babička se v úvodu zmíní o tom,že v šestnácti letech dala svůj život Ježíšovi,což chápu tak,že se z ní stala jeptiška.Pak ovšem zas nechápu,jak se mohl narodit jeden z Jošuových rodičů,leda,že by v šestnácti porodila a pak šla rychle do kláštera.No,radši se vrátím k tomu mostu,to bude asi nejlepší) Klikněte na zářící tyč,pak přejděte po vzniklém mostu a promluvte opět s babičkou.Dozvíte se,že jste na dobré cestě k ovládací stanici,ale budete potřebovat symbol,který,světe div se,je k dostání u hvězdné brány,kterou jste do tohohle cirkusu vstoupili.Takže udělejte čelem vzad a jděte zpět ke kruhové bráně-kompas vám vždy bude ukazovat,kde odbočit nebo jít rovně,u brány opět stojí babička.Promluvte s ní,aktivuje přístroj na vydávání symbolů,trochu se pootočte,přístroj na symboly se nedá přehlédnout(plus všude vás doprovází hlas,který vám říká,co udělat,kde ,s kým a jak dlouho…..nebo tak nějak) Seberte tedy symbol a jděte podle kompasu,podle toho,jak se kde otáčí střelka,otáčejte se taky,za chvíli dorazíte do jedné(z mnoha) řídící  místnosti,podle kompasu se otočte na levou stranu,kam ukazuje,klikejte na kolo se symboly,všudypřítomný hlas vaše počínání komentuje(ještě můžeš,ještě můžeš,tak,a teď se poď podívat ,co jsi udělal),až hlas usoudí,že je to dobrý,přestaňte na kolo klikat,a podle kompasu se opět vydejte hledat babičku.Najdete jí opět u mostu,vyzve vás,ať se jdete kouknout,co vaše otáčení symboly způsobilo,no,hádat se s ní nebudem,tak dojděte podle kompasu k něčemu,co vypadá jak hrací automat,který bzučí a klikněte na něj.Hlas vám oznámí,že jste zadali správný symbol(tedy za předpokladu,že jste ho dobře zadali,jinak vás pošle pro nový  symbol),tím jste si zpřístupnili druhou část řídící místnosti,máte se tedy do ní odebrat a nastavit v ní správnou barvu andělského kruhu.(po tomhle zjištění jsem poslal logiku do zavřené ledničky kontrolovat,jestli je v ní pořád tma-a raději pomlčím o tom,kam se ubohá logika musela odstěhovat v druhé kapitole,když přišla řada na apoštoly) Takže,vydejte se opět podle kompasu do řídící stanice,otočte se v ní pro změnu doprava a klikejte na barevné kolo,dokud vám hlas neoznámí,že už toho můžete nechat(That’s better).Gratuluji,právě jste zpřístupnili celou první kontrolní stanici,před sebou jich máte ještě pět dalších.Jděte na začátek ke kruhové bráně,vyfasujte od bábi nový symbol a dál už choďte podle kompasu,zdvihejte mosty,kde na ně narazíte,klikejte na všechno,co je ke klikání určený,vždycky,když budete potřebovat další symbol,vrátíte se pro něj k bráně,a tuhle bohulibou činnost budete do zblbnutí opakovat,dokud nebudete mít hotových všech šest kontrolních stanic(Pokud by měl někdo nějaký výhrady,tak tahle činnost musí být bohulibá,jinak by ji po vás velkej šéf asi nechtěl,to je jasný,no ne?) Jediná výjimka vás čeká u páté kontrolní stanice,tam musíte jeden most postavit tak,že vylezete kruhovou bránou ven,kde jste se probrali,po dřevěném postě vylezete na kopec a tam najdete tyč na postavení mostu.Poté se opět vrátíte bránou do labyrintu a budete normálně pokračovat.Ztratit byste se,tedy teoreticky,neměli,kompas vám bude pořád ukazovat cestu.Při každém nafasovaném symbolu dostanete od babičky i nějaký to moudro na cestu,většinou o tom,jak je Bůh moudrý a jak vás miluje.(Mám nutkání se zeptat,jak je možný,když má tyhle dvě vlastnosti,že mě nutí běhat sem a tam,ale protože ještě nedávno lidi s podobnými názory upalovali a já bych rád umřel v posteli,nejraději,když v ní nebudu sám,tak radši budu mlčet.Taková hranice se rozhoří dřív než člověk stihne říct „Já to tak nemyslel“) Až zprovozníte všech šest stanic,dojděte podle kompasu na nové místo,kde na vás pro změnu čeká zápolení s apoštoly.

Kapitola druhá

Dojděte k zářící tyči,klikněte na ní,z vody by se mělo vynořit šest kamenů-pokud jich bude méně,znamená to,že jste některou stanici neuvedli správně do provozu a dál se nedostanete,dokud to nenapravíte.Přejděte po kamenech,jděte pořád dál,až dorazíte na místo,kde je kolem vás dvanáct placek na tyči,na každé je nějaký znak.Mezi dvěma plackami,rovnou proti vám,najdete páku,nad kterou je modrá koule,touhle pákou se po správném nastavení znaků celé zařízení aktivuje-nebo resetuje,pokud jste znaky zadali špatně.Podstatné je,že tuto páku si zvolíme jako výchozí bod nula,od kterého budem počítat placky kolem sebe.Dozvíte se,že nápovědu k tomuhle puzzle najdete na kopci s dalekohledem,můžete se tam vydat a kouknout do dalekohledu.Všechno je sice malé a děsně blbě viditelný,ale dalekohledem uvidíte(měli byste vidět) jména apoštolů,odshora dolů,u každého jména je nějaký symbol.Vaším úkolem tedy bude na stanovišti s dvanácti plackami otáčet placky v takovém pořadí,jak jsou jména apoštolů vidět odshora dolů.Pozor klikáte na placky v pořadí jaké máte níže popsané.Placky se postupně začnou otáčet.Až klikněte na všech 12 placek ,tak nakonec klikněte na páku.Pak se v animaci přenesete do další kapitoly.Malý chyták,James je mezi apoštoly dvakrát,u každého Jamese jsou dva různé symboly,musíte eliminací zjistit,který symbol patří kterému Jamesovi.Apoštolové jdou za sebou v pořadí-1-Judas,2 Simon,3 Thadeus,4 James první,5 Mathew,6 Thomas,7 Bartholomew,8 Phillip,9 John,10 James druhý,11 Andrew,12 Petr.No,a tady už mě přetekl pohár trpělivosti,protože při každém shození hry do okna jsem musel hru skončit a rozjet znova-jinak mi zůstala jen černá obrazovka,takže předávám slovo svému váženému kolegovi Madukasovi,ať si s tím poradí,jak chce,já už toho mám plný zuby.Čágo belo.M_K

Kapitola třetí

Tato kapitola se bude odehrávat s barevnými koulemi/ zelená, žlutá, červená /a se třemi zvířaty/orel, kůň, lev/. Netřeba dodávat, že ke každému zvířeti je potřeba přiřadit správnou barvu. Cílem hry je dostat červenou kouli s obrázkem orla do Transponderu.Projdete nejprve portálem zpátky ke třem pultíkům,které vypadají jako půlměsíc a jsou zbarveny  takto-nalevo je červený pult,napravo žlutý a když půjdete dozadu,tak tam je poslední,zelený pult.Aktivujte třeba ten červený.Pak se vrátíte k babičce,ta vás postaví přes velký stroj s pultem.Klikněte na pult,stroj se roztočí a až bude naproti vám socha orlí hlavy ,tak na pult klikněte.Ten se zastaví a do červené koule se zobrazí podoba orla.Pak jděte opět za babičkou,ta zatočí rumpálem a poté dojděte opět k babičce,ta aktivuje symbol na opasku a v animaci uvidíte jak katapult vystřelí kouli s podobou orla a ta proletí obručí. Babička vám bude poblahopřát. Pokud zvolíte špatnou kombinaci barevné koule a podoby zvířete a nebo přesně nekliknete na pult ve chvíli,kdy před vámi bude požadovaná hlava , tak koule obručí neproletí a rozpadne se. Tento postup zopakujte pro žlutá koule- lev a zelená koule- kůň. Snadné že? Až všechny tři koule a symboly proletí obručí ,tak se spustí animace a vy jděte vpřed.

Kapitola čtvrtá

Tato hádanka je o něco méně obtížná než ta předchozí. Přejděte přes most, podívejte se po obou stranách na sedm sad trubačů. Můžete si všimnout, že je to vždy trojice trubačů, každý ve skupině hraje stejnou notu, ale s různou délkou. Na konci mostu vidíte babičku na úpatí schodiště. Klikněte na ní pro radu. Pokračujte po schodech nahoru, před tunelem vlevo vidíte růžový krystal. Jděte až na nejvyšší úroveň a podívejte se na černý krystal na levé straně. Klikněte na něj, ten zajede do země. Otočte se a jděte dopředu a dolů .  Otočte se doprava ke stěně, vidíte tu notový part bez not.Jděte zpátky nahoru a jděte k ovládacímu pultu, kde klikněte na trubače. Dole pod vámi vidíte trubače,kteří zahrají různě dlouhé noty.Vraťte se k místu,kde je notový part.Vidíte,že tu jsou noty ,celkem 10 not/viz obrázek/Zapamatujte si je a pak sejděte dolů k trubačům. Všimněte si, že vám kompas ukazuje vždy ke kterému seskupení trubačů máte jít. Takže postupně s pomocí kompasu jděte k trubačům a klikněte postupně na trubače takto-Střední trubač,Střední,Střední,Střední,trubač vlevo,Vlevo,Střední trubač,Vlevo,Vlevo a trubač vpravo.Po správném nakliknutí trubačů řekne babička cosi.Vraťte se tedy na schody,jděte nahoru a pak se nalevo otočte k růžovému krystalu,který aktivujte.Krystal zajede do země.Jděte nahoru k ovládacímu pultu,klikněte na sochu trubače.Trubači dole zahrají správnou melodii,spustí se animace ve které uvidíte nejen krásného Pegase,ale i gymnastiku v podání vaší babičky.Společně nasednete na Pegase a odletíte do další kapitoly.

Kapitola pátá

Tato kapitola je krátká a jednoduchá.Létáte stále dokola,v jednom místě je aktivní místo,babička vždy řekne "musíme jít touto cestou." Naklikněte tedy ve správnou chvíli toto místo a takhle proleťte do další kapitoly.

Kapitola šestá

Toto je poslední puzzle,projděte dlouhým tunelem,který je napojen na místnost s portálem.Uvidíte portál nalevo, klikněte na něj a dostanete informační video vysvětlující, co potřebujete k otevření této brány. Otočte se a po schodech jděte ke Creational Gateway. Klikněte na páku,otevře se vám kokpit ,kde vidíte šest míst s kruhovou čočkou. Jsou nazýváni Stvoření květin.Klikněte na první čočku nalevo od tunelu vlevo,tím čočku aktivujete.Projděte tunelem až na konec,kde vidíte sedět nalevo babičku na lavičce.Klikněte na babičku,ta se přemístí k táhlu ,kterým ovládá obrazce,které budete dosazovat do čoček.Jděte podle kompasu zpátky k babičce a klikněte na táhlo,které babička drží v rukou.Na objektivu vzadu se vám objeví různé obrazce.Jako první vyberte obrazec se šipkou uprostřed a vlnkami na krajích.Pak se vraťte Klikněte na čočku napravo od té první na které máte obrazec a poté se opět vraťte tunelem k babičce a na objektivu nastavte obrazec na kterém je cosi jako jablko,jehličí a dole cosi co připomíná paroží.Pak jděte do kokpitu a klikněte na čočku,obrazec se objeví na čočce.Nyní klikněte na čočku nalevo od té první,kterou jste začínali a opět jděte k babičce.Na objektivu nastavte obrazec na kterém je kruh-jedna část je bílá a druhá černá.V kokpitu klikněte na čočku a obrazec se na čočce objeví.Klikněte na čočku napravo od čočky na které je obrazec jablka,jehličí a paroží a pak jděte tunelem napravo opět až na konec,kde sedí babička na lavičce vpravo.Postup je stejný,na objektivu nastavte obrazec na kterém je kruh ,v jedné polovině je slunce a v druhé polovině měsíc a tři hvězdy.Jděte do kokpitu a klikněte na čočku,máte další obrazec na čočce.Pak klikněte na další čočku napravo a opět jděte za babičkou.Na objektivu nastavte obrazec na kterém jsou tři letící husy a pak klikněte v kokpitu na čočku.Nyní už klikněte na poslední čočku v kokpitu a na objektivu nastavte poslední volný obrazec na kterém je zobrazení siluety člověka a za ním je cosi jako chobot slona a ještě nevím co.V kokpitu klikněte na čočku.Spustí se animace,projděte portálem kupředu do poslední úrovně.

Kapitola sedmá

Jakmile jste uvnitř této poslední místnosti ,tak se podívejte nahoru ke stropu klikněte na světlo.Vychutnejte si závěrečnou animaci.Konec hry .

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Heaven

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář