Lost -Via Domus/Ztracení/
Dodatek-při druhém hraní jsem zjistil,že myší se dá,kromě chůze,ovládat většina zbylých funkcí-zaostřování a přibližování kamery,otáčení,myš i zastupuje funkci Enter,takže s těma klávesama to není až tak hrozný.:-)
Force Majeure
V úvodním intru sedí Elliot v osudném letu 815,najednou se k němu začne sápat divný chlápek,ale než k Elliotovi dorazí,bum bác,letadlo spadne,Elliot se probere uprostřed džungle s amnézií,divnej chlápek je bůhví kde,a my přejímáme ovládání Elliota(jedním z podstatných úkolů bude zjistit,jak se jmenuje,takže hned na začátku víte něco,co on ne) Prohlédněte si sedačku z havarovaného letadla,nějakým zázrakem jste v ní přistáli na zemi(Space) a jděte džunglí(nebo pralesem?,nevím,ale je tam rozhodně plno stromů a jinejch nesmyslů) dopředu,jinam to ani nejde,v dálce před sebou uvidíte na stromě oběšence a na cestě postavu-ženskou,mě můžete věřit,to poznám na kilometr.Jděte,nebo běžte(Shift),ať si zvyknete na rychlý pohyb,k postavě,až dorazíte k oběšenci,zjistíte že za a) oběšenec je pasažér,zamotaný do větví a mrtvý(marný,přistávat na sedadle je bezpečnější) a za b) ženská postava utekla o kus dál po cestě,šibalka jedna.(Pro lepší orientaci všeobecně doporučuju se vždycky při chůzi otáčet na strany pomocí J a G,nebo myší)Prohlédněte si mrtvolu ve větvích a běžte dál za postavou-a příště nezapomeňte na deodorant.Dívčina nyní neuteče,promluvte na ni(Enter),dívka se rozplyne-ne blahem,ale kamsi do éteru,fajn,kromě amnézie máme i halucinace,jen tak dál.Pokračujte dál po cestě džunglí,za jedním ohybem cesty uvidíte další ženskou postavu.Dojděte k ní,je to Kate(moje oblíbená postava seriálu) a promluvte si s ní.*Lišta s hovory je rozdělená na 4 části,otázky aktuální,týkající se toho,co máte udělat,pak všeobecné,jak se kdo má a tak,dál si můžete popovídat o věcech,které máte v inventáři,a poslední možnost je obchodování,k tomu se časem vrátím*Moc se toho od Kate nedozvíte,až vám na otázky řekne několik „nevím“,dá vám aspoň láhev vody,a tím odstartuje váš první flashback k urovnání paměti.
Flashback I
Jste na palubě letadla,před vámi se odehrává stále stejná scéna,(to se týká všech flashbacků),letuška podává Kate láhev vody.Přichází asi nejotravnější část celé hry-fotografování.Musíte ve správný okamžik vyfotit správnou fotku,pro nápovědu,na co se soustředit použijte Remember-ukáže se vám roztrhaná fotka,na které je nápověda.Fotoaparát se používá tak,že šipkami nahoru,dolů přibližujete obraz,šipkami vlevo,vpravo zaostřujete.Aparátem můžete taky pomocí kláves pohybovat na strany a nahoru dolů.Pokud po vyfocení svítí obě kontrolky červeně,je záběr totálně blbej.Pokud svítí jedna zelená kontrolka,záběr je dobrej,akorát potřebuje víc zaostřit. Vaším úkolem je vyfotit předávání láhve tak,aby bylo na fotce vidět,že Kate má na rukou pouta.(Obrázek Flash I foto).
Hodně štěstí,a pro ty,kterým se nebude dařit vyladit foťák,mám potěšující zprávu-tohle byl nejjednodušší snímek celé hry..:-)Až budete mít fotku,přestane se odvíjet ona stejná scéna a vy se rozhlédněte kolem sebe po letadle.Podívejte se pod sebe,prohlédněte ruksak na zemi,otočte se doleva a na vedlejším sedadle se podívejte na fotky a na noviny-nahoře máte vždy lištu,kolik předmětů prohlédnout celkem,a kolik jste už jich prohlédli,je to informační,hra může pokračovat i bez toho,ale se ztrátou bonusů.Až prohlédnete všechny tři předměty,otočte se doprava a promluvte na letušku,flashback skončí.
Divočina
Stojíte opět v džungli před Kate,o které,na rozdíl od sebe,teď něco víte.Neostýchejte se,vybalte na ni tu trapnou záležitost s pouty,Kate začne spolupracovat.Dozvíte se,že na pobřeží vede obtížná cesta,ale kolem běhá pes,který zná cestu,takže stačí ho následovat,snadný jak facka.Kate zůstane zatím v džungli,kdyby ji náhodou hledal nějaký strážce zákona.Pokračujte cestou dál,až uvidíte čokla.Začne jedna z mnoha utíkacích akcí(občas mám pochyby,jestli je to ještě adventura,když většinu času strávíte utíkáním za někým,před někým,střílením a jenom sem tam něco seberete a vyřešíte pár puclů)Cestička je klikatá a pes rychlej,takže se vám pravděpodobně brzo ztratí.Můžete na něj v tom případě volat a podle štěkotu zjišťovat,jestli jste na správné cestě,jistější ale je hned od začátku držet psa u sebe-tj.,pořád na něj volat,pes se v tom případě zastaví a počká,než se k němu dopotácíte a pak stejným způsobem pokračujte dál a dál,až dorazíte na pobřeží.
Trosky
Vylezli jste úspěšně z džungle a před sebou vidíte totální chaos.Lidi leží na zemi,někteří živí,jiní už ne,podle zápisníku byste měli zjistit,kdo potřebuje pomoc.Můžete oběhnout všechny přeživší,ale je to jen ztráta času,a musíte se z dálky vyhýbat motoru letadla,který,na rozdíl od letadla vybuchne,když se k němu přiblížíte-zajímavé,bez vaší přítomnosti tendenci vybuchovat nemá.Takže bez zbytečného povídání,na to bude čas později,se rozběhněte směrem k moři podél trupu letadla,nepřibližujte se ale cestou k utrženému motoru vpravo,až narazíte na Jacka,jak někoho křísí.Zeptejte se ho na pomoc,potřebuje udělat něco s letadlem,aby neexplodovalo.Běžte k zadku letadla,prohlédněte si,a použijte pojistkovou skříň.Musíte obvody propojit tak,aby všechny indikátory svítily zeleně.(Cestou k pojistkové skříni,pokud si troufáte,seberte se země pár kokosů,ve dne jsou lépe vidět než v noci)Pojistky,nebo jak to nazvat,jsou ve trojím provedení-křížové se čtyřmi konci,Téčka s třemi konci a Elka se dvěma konci.Řešení následující,horní řada Elko,Elko,dolní řada Kříž,Kříž.-Elko vpravo nahoře si po vložení natočte do správné polohy.(Obrázek Pojistky I).

Večerní pobřeží Letadlo díky vaší zásluze neexplodovalo,Jack vám prohlédne hlavu,nenajde nic závažného,takže doporučí,ať zkusíte najít něco,co vám patří,možná vám to osvěží paměť.Takže se potloukejte po crashsite,prohlížejte všechno,na co narazíte,promluvte si s lidmi-Sawyer je příjemnej jako obvykle,Sun zatím ještě pořád mluví korejsky,jo a sbírejte všechno,co se sebrat dá,kvůli budoucímu výměnnému obchodu s ostatními Nezapomeňte se vrátit k pojistkové skříni v trupu letadla a seberte z ní všechny pojistky,budete je ještě(mnohokrát) potřebovat a především vyhledejte Kate,dozvíte se od ní,že našla nějaký batoh a nechala ho v zadní části pláže.Takže jděte doprava po pláži,až najdete batoh,je na pravém konci pláže u ohrady z trosek,minout ho nemůžete.Jinak je tady všude plno věcí na prohlédnutí,kolečkové křeslo-Locke ještě v letadle nechodil,CD “You all everybody”,šachy,komix,prázdná zavazadla a možná ještě plno věcí,které jsem přehlédnul. Až najdete batoh a seberete ho,objeví se zas ten divnej chlap z letadla,začne Elliota mlátit a chce po něm kameru.Nejdřív prý hodlá zničit kameru a pak Elliota,takže než upadnete do bezvědomí,máte o čem přemýšlet. A New Day
Pro manévrování při focení můžete používat i WASD,abyste se o kus pohnuli.(Obrázek Flash II foto),.
Po zdařilém vyfocení se přehraje scéna s dívkou a Elliotem,dívka po vás chce,abyste ji vyfotili s rybářem,a pak si s rybářem povídá,dokud neodejde.(Nedalo mi to,zkoušel jsem fotit ze všech možných úhlů,nakonec se mi podařilo dívku vyfotit v několika různých pózách(Obrázek Flash II Alternativní),celý fór je v tom,že na fotce musí být i rybář a musíte mít štěstí,aby byli oba najednou dobře zaostřeni)
Až scénka skončí,dívka zůstane pod verandou,ale než se s ní dáte do řeči,rozhlédněte se kolem a podívejte se na diář vpravo na židli,na noviny vlevo na židli a poslechněte si magnetofon na stolku vedle novin.Teď víte,že dívka je novinářka a jde po nějakém velkém zvířeti.Pak si s dívkou promluvte flashback končí.
Znovu pláž
Z flashbacku si zapamatujete,že dívka oblbnula rybáře tím,že mu lhala(Teda,Elliote,to už je amnézie téměř neslučitelná s životem,nepamatovat si,že se může lhát).Takže už máme plán,jak odlákat Jacka,běžte k němu a řekněte,že se Claire udělalo špatně a omdlela.Jack se rozběhne k Claire a vy,automaticky,do džungle.
Elko a Téčka budete muset nastavit do správné polohy.Po opravení panelu se otevře zavazadlový prostor,ale než k němu půjdete,seberte z panelu všechny pojistky.Ze zavazadlového prostoru seberte fotoaparát a laptop-od teď,když budete něco prohlížet,Elliot může konstatovat,že by se to mohlo vyfotit,v tom případě se vyzbrojíte foťákem a budete dělat fotky,většinou pro extra bonusy,takže není životně důležité je dělat.V kokpitu už nic dalšího nenajdete,vylezte ven,objeví se parta cizích lidí a vy opět dostanete ránu do hlavy.Tentokrát pro změnu od Těch druhých,jeden z nich vám odebere vzorek krve.
VIA DOMUS
Po vyfocení uvidíte scénku,z které se dozvíte,že dívka se jmenuje Lisa Geilhorn,po Ricovi chce informace,a až odejde,na plac vjede na kolečkovém křesle Locke.Rico je teď otočený k vám,ale než s ním promluvíte,opět prohlédněte pár předmětů-na stole poznámku o fotografovi,vedle ní si poslechněte nahrávku o dodání balíčku a vlevo od stolu článek o Sarinu.Promluvte si s Rico,vy i Lisa sháníte informace o chlápkovi jménem Savo,a flashback končí
Noc pod palmami
Elliot teď ví,že Locke dřív jezdil na vozíku,tak si s Locke znova promluvte.Jakmile se zmíníte i vozíku,v půlce slova vás přeruší,OK,baterie vám dá,musíte s ním ale do zásobárny.Locke pak odběhne a čeká na vás na začátku cesty do džungle.Jděte za ním a opět si promluvte.Tak nevím,jestli jsem divnej já,ztroskotanci a nebo Ubisoft-Locke vám oznámí,že na stromech jsou značky,podle kterých se dostanete k zásobárně,on tam na vás bude čekat.Jestli tohle nejsou uměle vytvářený úkoly,tak pak už nevím,co.No,vypneme si do konce hry logické okruhy,jak vidět,nebudem je potřebovat a vydáme se hledat značky k zásobárně.
Značky v džungli
Hned po vstupu do lokace vidíte před sebou korejce Jin,můžete si s ním promluvit,ale kromě ťin ťan ťong se nic nedozvíte.Podstatnější je,že hned vlevo od něj je na stromě značka.Klikněte na ní,ukáže se vám směr další značky,tak tímhle způsobem pokračujte dál džunglí.Asi tak od třetí značky po vás začne někdo střílet,ale s trochou kličkování a utíkání vás netrefí(pokud vás trefí,rozostří se vám vidění a zvyšuje se šance,že vás zastřelí úplně. Pokud jste si,jako já,pořídili pistoli,můžete se při prvním výstřelu schovat za strom a střelce zlikvidovat.Jsou po cestě celkem dva,na každého spotřebujete dva náboje,ale protože po cestě není nic,co by se dalo v klidu sebrat,je to zbytečná ztráta nábojů-těch máte jen 15)Nakonec doběhnete k poslední značce,která vás přenese do další lokace.
Poklop do podzemí
Jděte kupředu,až uvidíte poklop,Locke konstatuje,že jste odhalili další jeho tajemství(tak proč nešel s váma a poklopu se cestou nevyhnul?Jo,sorry,zapomněl jsem,že logický okruhy mám nechat vypnutý,nevšímejte si mě)Na poklopu vidíte „prokletá čísla“,Elliot konstatuje,že by se to mělo vyfotit-nepovinné,je to jen jeden z extra bonusů.Posbírejte kolem poklopu ořechy a láhev s vodou,pak si promluvte s Locke.Chce,abyste ho následovali,přenesete se do nové lokace.
Vidiny v jeskyni
Jděte dopředu,přes most až k Locke,cestou posbírejte papaje,jestli máte místo-ty je vhodné urychleně za něco vyměnit,každá stojí jen dolar a zabírají zbytečně místo v inventáři.Promluvte si s Locke,chce,abyste prošli jeskyní,protože jeskyně zná odpovědi na vaše otázky,on sám na vás počká na druhé straně.Opravdu škoda,že tady nemůžu vytáhnout pistoli,už bych mu jednu odpověď vpálil.Pokud už nemáte louče-nebo svítilnu,kterou má na prodej Sawyer,Locke vám jich pár ochotně prodá.Vyzbrojte se loučí a jděte do jeskyně,jakmile do ní vlezete,ukáže se duch,Lisa stojí v zadní části chodby.Běžte za ní,jak se přiblížíte,Lisa zmizí v temné chodbě.Zapalte louč nebo lampu a běžte za ní.(Docela strašidelné,když tak bloudíte jeskyněmi a z dálky slyšíte Lisu,jak volá“Kde jsi“,“Najdi si mě“)Cesta je dost spletitá,netopýři vám zhasnou i lampu,vyhýbejte se dírám v zemi,časem uvidíte světlou část jeskyně a Lisu,jak mizí za vodopádem.Následujte ji skrz vodopád(pokud máte lampu,nezhasne,hehe),na rozcestí se dejte cestou vlevo,pokračujte až k dalšímu světlému místu s vodopádem(můžete na chvíli zhasnout,ať šetříte),skrz vodopád,přes poměrně úzký kamenný můstek,pořád dál,až dorazíte na další světlé místo a uvidíte Lisu.Sejděte k ní dolů a promluvte na ni.Lisa vám řekne něco ve smyslu,že co se stalo,mělo nějaký důvod,do toho probleskne obraz Lisy,ležící na zemi s prostřelenou hlavou a Lisa je pryč.Skočte dolů z útesu(na sebevraždu je ještě čas,jinam cesta prostě nevede),Elliot se sice potluče,ale kolem je aspoň trochu světla..Pokračujte dopředu,po pravé straně uvidíte kostru,která drží v ruce kompas.Kompas seberte,nad vámi se ukáže Locke,Elliot po něm chce,aby mu pomohl nahoru.Locke chce napřed vědět,co našel,z hlubin jeskyně se mezitím blíží monstrum,když mu Elliot řekne,že kompas,chce ho Locke napřed vidět.Po kratší debatě(na delší není čas) až mu Elliot kompas hodí,začne ho pečlivě studovat(ten chlap je fakt na odstřelení),nakonec vám slavnostně oznámí,že je na něm napsáno VIA DOMUS,což znamená Cesta Domů,a konečně vás vytáhne nahoru.Poznámka-během bloudění jeskyní můžete najít krabici s jídlem/vhodné sebrat,je za ní hodně peněz/ a louč)Konec další epizody.
Až bude snímek hotový,složku si prohlédněte,pak jděte dozadu mezi regály,prohlédněte si dopis a poslechněte nahrávku. Vraťte se k Ricovi,dejte se spolu do řeči,Rico vám řekne,že Savo má schůzku v Hotelu Persephone v čísle 42,do krámku přijde Lisa a rozzuří se,že jí kradete její případ.Přitom zmíní i vaše jméno.(You’re a son of a bitch,Elliot Maslow)
Zpět na pláži
Promlute si s Hurley,ten právě dokončuje svůj příběh o tom,jak získal přezdívku Hurley.Oznamte mu,že už víte,jak se jmenujete,tlusťocha to potěší a rozhodne se,že svůj příběh bude muset lidem vyprávět častěji.Můžete tu radostnou zprávu,kdo jste,říct i ostatním(Kate je prostě úžasná,než stačíte něco říct,prohlásí“Nech mě hádat,máš nějaký dotaz“,a až jí řeknete,jak se jmenujete,je trochu zklamaná-myslela si,že byste mohl být Nick.)a až se toho triumfu nasytíte,vraťte se k bunkru.
Bunkr
Jděte od poklopu(u poklopu byste měli najít tyčinku Apollo,sebrat,je za 50 dolarů) až k řece,kde stojí Sayid,a řekněte mu svoje jméno.Zkontroluje ho v seznamu cestujících a prohlásí vás za oficiálního ztroskotance letu 815.Welcome,Elliot.Dalším hovorem se dozvíte,že pokud vstoupíte do bunkru,přebíráte zodpovědnost za zadávání čísel do počítače.Takže klikněte na nyní aktivní vstup za Sayid a dostanete se do bunkru(jestli jste zvědavý lidi,můžete předtím ještě vlézt do řeky,zaprvé už to potřebujete,a za druhé,na druhé straně řeky mezi skalami najdete pod jedním z vodopádů otvor,kterým se dostanete do chodby,která končí pevně zavřenými dveřmi.To jen tak na okraj,stejně ten vstup časem budete muset hledat)
Swan Station
Až vlezete do bunkru(Sayid stojí uvnitř u dveří ven),pokračujte dopředu chodbou,projdete otevřenými dveřmi a ty se za vámi zavřou.Sayid zjevně nečetl Stopařova Průvodce,protože propadne panice a běží pro pomoc za ostatními.Napřed vás ale upozorní,že pokud začne pípat odpočítávání,musíte zadat čísla do počítače.Seberte po pravé straně pojistku a na levé straně se podívejte na rozvodnou skříň,je jednou že tří,které napájejí otevírání dveří.Mohli bysme ji spravit hned,ale odpočet začne pípat,takže na experimenty teď není čas,najděte urychleně počítačovou místnost.Je po pravé straně chodby,když uděláte od rozvodné skříně čelem vzad,uvidíte ji přímo před sebou.Eventuelně můžete ještě kus chodbou,dveřmi do obývací místnosti a z ní se do místnosti s počítačem dostanete taky.Počítač je uprostřed místnosti,za sebou nad dveřmi můžete vidět,kolik času vám ještě zbývá.Aktivujte počítač a zadejte do něj,s mezerami mezi jednotlivými čísly,sekvenci 4 8 15 16 23 42.Odpočet se vynuluje a začne počítat od začátku,takže máme,momentálně,plno času na prozkoumání bunkru.Sbírejte cestou pojistky a jídlo,pokud máte kam.Vlevo od počítače jsou u zdi tři nesvítící světla a neaktivní páka.Elliot usoudí,že pokud se všechna světla rozsvítí,možná se podaří páku aktivovat.Vraťte se na chodbu k panelu a nastrkejte do něj pojistky:Horní řada Elko,Téčko,Elko,Elko,Prostřední řada Kříž,Téčko,Téčko,Dolní řada Kříž,Elko(obrázek Pojistky 3)Elka a Téčka natočte podle potřeby.
Jedno ze světel se rozsvítí,takže ještě najít zbylé dva panely.Vpravo od spraveného panelu jsou zazděné dveře,kompas ukazuje na ně,takže Elliot bude muset vykoumat,jak se dostat do místnosti za dveřmi.Po pravé straně pří vstupu do obývací místnosti je na zdi barevná kresba s čísly,můžete ji vyfotit-bonus.Druhý panel najdete v obývací části,mezi lékárničkou(vyfotit pro bonus) a oblekem,na kterém je jméno Kevin(vyfotit)Pojistky do panelu dejte:Vrchní řada Kříž,Téčko,Elko,Prostřední Téčko,Dolní Kříž,nic,Elko.(obrázek Pojistky 4)
Druhé světlo se rozsvítí,ještě jedno.(pokud z opraveného panelu seberete pojistky,světlo zase zhasne,takže musíte vystačit s tím,co nasbíráte a máte u sebe).Třetí panel je ve vedlejším pokoji s postelí,vlevo na zdi.Pojistky:Horní řada Kříž,Elko,Elko,Prostřední Kříž,Elko,Elko,Elko,Dolní Elko,Kříž,Téčko(obrázek Pojistky 5)
Uff,třetí světlo svítí,když se teď v místnosti s počítačem podíváte na páku,dá se s ní pohnout.Ale než tu šílenost provedete,můžete ještě vlézt do zásobárny,je v ní plno drahého jídla,v obývacím pokoji si vyfoťte krvavé skvrny na zdi(bonus),v knihovně si prohlédněte zápisník a vyfoťte knihu Utahování Šroubu(The turn of the screw) od Henry Jonese(bonus).Nyní se vydejte do počítačové místnosti a bez bázně a hany zatáhněte za páku.Whoops,co to,odpočítávání nám poskočilo téměř na nulu,všechny dveře okolo se zavřely a celý bunkr osvětluje modré světlo.Podívejte se na uzavřené dveře do obývací místnosti,je na nich vidět v modrém světle kresba-vyfoťte ji.Když použijete počítač,něco se změnilo,chce to po vás zadání cesty domů,ale díky Lockeho latině jsme teď děsně chytrý,takže natypujte VIA DOMUS.Odpočítávání se vynulovalo a modré světlo zhaslo.Na počítači teď máte menu k ovládání dveří a světel.Zadejte D pro ovládání světel,musíte projít testem:3-7-15-31 ?Zadejte 63(dvojnásobek předchozího plus jedna)Druhý test D-F-H-J ?zadejte L a můžete si teď hrát jak s dveřmi,tak i světly.Pokud rozsvítíte Dark light 1 i 2/A,B,obrázek na zavřených dveřích se trochu změní(fotit)Pokud otevřete dveře B a rozsvítíte světlo A(rozsvítí se modré světlo),dostanete se do obývací části a na zavřených dveřích uvidíte druhou kresbu(fotit).Pokud zapnete v ovládání i světlo B,kresba se opět změní.(Tady mi pořád něco uniká,ať jsem zkoušel všechno možné,obrázek 3,který by podle ukazatele měl být,se mi najít nepodařilo)Jakmile otevřete dveře A a vyjdete na chodbu,přiběhne Sayid a Jack,ve vašem laptopu našli poznámky o C4,Sarinu a jiných zbraních,dostanete nakládačku,tentokrát pro změnu od vlastních,a skončíte zavřený v cele.Ve tmě.
Hotel Persephone
Po animaci,v které uvidíte,že jednou z goril je chlap,který vás od začátku hry honí kvůli kameře a že chlápek u výtahu má pod novinami pistoli,si tradičně prohlédněte pár věcí,na stole s laptopem dopis a složku,a na druhé straně haly u skleněných dveří na stolku položený rekordér.Pak si promluvte s Lisou,po krátkém rozhovoru odejde odlákat chlapa u výtahu,abyste mohli jet nahoru-a vzpomínka končí.
Swan station
Elliot si vzpomíná,že byl novinář,na stopě nějakého případu,promluvte s Kate,vysvětlí jí,že věci nejsou tak,jak si myslí Jack a Kate vás pustí ven(tím se vám vrátí do inventáře všechno,co jste v něm měli).Můžete si pokecat s Kate(víc se s ní dělat nedá,sigh),posbírat nějaké nové zásoby,a taky z panelů vytahejte všechny pojistky.Až toho budete mít v bunkru dost,vylezte z něj ven,jděte přes řeku,na druhé straně najděte otvor ve skále,(v levé části skalní stěny, pod vodopádem) a jděte až k zavřeným dveřím.Prohlédněte si je,Elliot usoudí,že bude potřebovat dynamit na jejich otevření.Vydejte se na pláž
Pláž
Poptejte se lidí,kde by tak mohl být dynamit,Charlie vás odkáže na Lockeho(můžete,pokud jste trochu úchylní,požádat Charlieho,aby vám zazpíval You All Everybody-viz válející se CD jeho skupiny první den na pláži v troskách letadla) a pak si promluvte s Locke.Ten tvrdí,že je dynamit moc nebezpečný.Takže si promluvte s Hurley,ten vás odkáže na místo v džungli Black Rock,kde dynamit najdete.Cestou posbírejte především krabice s jídlem a pivo,pokud jste tak ještě neučinili,musíte si od Charlieho koupit pistoli.Jděte do lokace s poklopem,kousek od poklopu najdete praporek,který označuje cestu na Black Rock.Klikněte na něj.
Temné území
Čeká vás opět cesta džunglí,orientovat se budete praporky,po aktivaci vám praporek ukáže směr,kde je další praporek.Monstra tady chodí poměrně frekventovaně,takže vždycky nejdřív hledejte bambusy ke schování a teprve pak se soustřeďte na cestu.Ke konci cesty je vidět světlý automobil,který si můžete vyfotit,ale doporučuju nejdřív najít východ do další lokace a až z ní(budete mít hru uloženou) se vrátit na Temné území,udělat foto a urychleně se vrátit.
Mzda strachu
Dostali jste se na Black Rock,jakmile přijdete ke skále po levé straně,začne po vás nějaký darebák střílet.Protože budeme potřebovat ničím nerušený klid,schovejte se za skálu,vytáhněte pistoli(CTRL)zaměřte střelce-v případě potřeby se posuňte,abyste ho viděli,ale on vás ne-a až bude terčovník červený,stiskněte Shift pro střelbu.Po první ráně zůstane naživu,střelte ho ještě jednou(Poznámka-pokud nyní Black Rock opustíte a zas se do něj vrátíte,střelec tady bude znova!)Až se toho otravy zbavíte,jděte cestou dál,až dorazíte k vraku lodi.Vlezte do lodi dírou v trupu,vyfoťte si na památku kostlivce a nalevo od něj si prohlédněte a seberte dynamit.Dynamit je už starý,takže s ním musíte chodit opatrně,žádné běhání.Pokud se rozběhnete,vlevo máte ikonu dynamitu,tak se začne otřásat.Když se zastavíte,dynamit se uklidní-ale pozor,otřesy se sčítají,takže pokud se zkusíte rozběhnout podruhé,potřetí,vyletíte do vzduchu.Cestu zpět k poklopu nemůžete přeskočit,musíte jít přes Temné území,pěkně v klidu,žádný spěch,ale včas se stihnout schovat před monstrem.Super,přeju šťastnou cestu..:-)Nakonec se dostanete k poslední značce,která vás přenese k poklopu.
Co bylo za dveřmi
Od poklopu jděte k bunkru,přejděte přez řeku k otvoru ve skále a chodbou dojděte až ke dveřím.Dynamit připevněte na dveře,poodejděte ode dveří do bezpečné vzdálenosti,taste pistoli,zaměřte dynamit a vystřelte.Ozve se rána a místo dveří vidíte otvor,tak akorát,abyste jím mohli projít.Vlezte do otvoru po dveřích.
Incident room
Jděte krátkou chodbou,až dorazíte do velké místnosti s přístrojem,který vytváří magnetické pole.Pokračujte vlevo po obvodu místnosti až k počítači.Aktivujte ho,následuje opět test inteligence k přístupu do počítače(Nevím,jestli se počítalo s tím,že obyvatelé zdegenerují,nebo úmyslem bylo,aby se do počítače dostal každý,já bych si tímhle způsobem počítač rozhodně nezajistil)Otázka 1.:26-17-20-11-14-5-(?) odpověď 8(mezi druhým a třetím,čtvrtým a pátým číslem je vždy rozdíl tři,jinak existuje několik možností zjistit,jak by celá řada pokračovala dále-první a třetí čísla rozdíl 6,první a druhá čísla rozdíl 6,kdo chce,může si s tím vyhrát,až nebude mít co dělat),Otázka 2.:Z-X-V-T-(?)odpověď R(ob jedno písmeno),Otázka 3.:GOD is to DOG what 394 is to?odpověď 493(původní psané nazpátek)Naskočí vám menu-můžete si vyzkoušet ping na spojení(pong),ověřit status stanice,až se vyblbnete,zadejte C na odpojení reaktoru.Magnet začne zase správně fungovat,a než odejdete,uvidíte na displeji počítače zprávu ELLIOT MASLOW WE KNOW WHAT YOU DID AND WE WILL FIND YOU.Trochu znepokojivé,nemyslíte?
Whatever it takes
Focení je ztížené tím,že většinu času chlapa s pistolí není vidět.Po vyhotovení snímku si prohlédněte diář na stole u Lisy,noviny na stole poblíž skleněných dveří a knihu hostů u recepce.Vraťte se k Lise,promluvte si s ní o všem,nakonec řekněte,že si s gorilou promluvíte sám.Jděte k hlídači výtahu,řekněte mu,že Lisa je novinářka,která se všude vyptává,co provádí Savo.Gorila odejde k Lise,vytáhne pistoli a odvede ji,Elliot nastupuje do výtahu a flashback končí.
Setkání s Juliet 2
Promluvte si znova s Juliet,řekněte jí,že Lisu jste nezabil vy,ale hlídač.Juliet odpoví,že jste Lisu zradil a to je stejné,jako kdybyste ji zabil sám(Plně s Juliet souhlasím,ještě byla mírná,poslat někoho vědomě na smrt je horší,než kdybych to provedl vlastní rukou,a Elliot,s kterým jsem si od začátku nepadnul do oka,u mne klesl svým uvažováním na samotné dno)Nakonec Juliet vypne sonické sloupy a můžete skrz ně projít.Pozor,až projdete,Juliet je opět zapne,tak se jim vyhýbejte.Promluvte si znovu s Juliet,pokud nemáte louče nebo dost oleje do lampy,nakupte,můžete přibrat i zásobník navíc do pistole(u nakupování jsem mírně zuřil,pokud jsem měl plný inventář,i když jsem v něm prodejem věcí uvolnil místo,stalo se mi,že hra oznámila,že nemám pro uskutečnění transakce místo v inventáři,musel jsem něco jídla vyhodit na zem a pak nakupovat znova)Za Juliet vede cesta do kopce,ale napřed se dejte kolem sonického pole k jezeru(nádherný výhled na krajinu),pak jděte podél stromové linie ke sloupům,asi tak v polovině cesty uvidíte něco v zemi.(obrázek Pearl vstup)
Klikněte na to a dostanete se do Pearl Station.Vyfoťte symbol na zdi(i když není „aktivní“,vyfocením odemknete další bonus-(obrázek Dharma),
můžete posbírat jídlo,pohrát si s počítačem,až vás to přestane bavit,vylezte zase ven,k Juliet,a od ní cestou nahoru do budovy.Sejděte po schodech až ke dveřím,vstupte a jste ve Flame Station.
Flame Station podzemí
Všude kolem je většinou tma jak v pytli,trochu podbarvená červenými nouzovými světly.Bloudit se tady dá skutečně nádherně,poprvé mi nestačila celá zásoba petroleje,který jsem od Juliet skoupil(ani napodruhé,napotřetí..),ušetřím vás toho a pokusím se co nejsrozumitelněji popsat cestu.Apropos,pokud se někomu ve spojení s tmou vybavily pojistky,má dobrý instinkt-akorát je ještě tak najít.Před sebou v dálce vidíte konec chodby,a po své pravé straně drátěnou ohradu.Když se přes ni podíváte na protější zeď,vidíte panel s pojistkami,bohužel kolem žádné dveře,jak se k panelu dostat.Takže musíme najít cestu někde z druhé strany.*Celou cestu sbírejte pojistky,Elka pak obzvláště*Dveře vpravo nic,dveře vlevo nějaké jídlo a manuál ohledně dodávek jídla.Dojít na konec chodby,zahnout doprava,uslyšíte hlas,zřejmě nad vámi,jak někomu říká,že mu vystřelí i druhé oko,jestli nebude zticha.Roztomilý člověk.První dveře,osvětlené,nic zajímavého,vlezte ale hned do druhých,projděte ložnicí,dejte se opět doprava,na první možné odbočce opět doprava-držte se pravé zdi po zbytek cesty,až uvidíte schodiště vedoucí dolů,ignorujte ho,ale jděte úzkou uličkou vpravo od schodů,na konci narazíte na pojistkovou skříň.Než začnete šachovat s pojistkami,zhasněte světlo,je to sice v běžném životě dost neobvyklé,ale potmě na ty pojistky budete vidět taky.Horní řada-Elko,Elko,Prostřední-Elko,Elko,Elko,Dolní-Elko,Elko,Téčko(obrázek Pojistky 6)
Uvidíte,jak se otevřely dveře,ještě posbírejte z panelu pojistky,jeden nikdy neví a vstupte do otevřených dveří,ocitnete se v horních místnostech Flame Station.
Flame Station,shoot od die
Až se pokocháte výhledem do krajiny,jděte do obytné části.V první místnosti seberte munici,slyšíte opět hlas z podzemí,říká,že tuší,že jste nablízku a čeká na vás,nějak se na setkání přestávám těšit.V druhé místnosti si můžete pohrát s počítačem-zadat požadavek na shození palety,poslechnout si záznam,na kterém Elliot říká,že je ochotný obětovat cokoli,jen aby získal ten pravý snímek,taky můžete spustit autodestrukci stanice,ale tím by pro vás hra skončila..:-),v poslední místnosti najdete na stole mapu,vyfoťte ji(tak až tady byla,ta chybějící,co jsem kvůli ní oběhl Swan Station několikrát bezvýsledně dokola).Vidíte dveře,opět slyšíte někoho za nimi mluvit.Vedle dveří je okno,uvidíte přes něj,jak na jednookýho Mikhaila míří chlap,kterej po vás od začátku hry chce fotoaparát(Já bych mu ho s chutí dal a vrátil se za Kate,bohužel to nejde)Postavte se proti dveřím a obrňte trpělivostí,následující pasáž sice určitě nebudete opakovat tolikrát jako já,ale jestli se vám podaří na první pokus,tak jste fakt dobrý.Otevřete dveře-a nic chvíli nedělejte.Pokud se pohnete,nebo vytáhnete pistoli,chlap vás zastřelí.Dlouho jsem hledal nějaké „rozumné“ řešení,jak odpoutat chlapovu pozornost od sebe(jakmile otevřete dveře,míří na vás pistolí),po xy bezúspěšných pokusech sem se musel smířit s faktem,že podle Ubisoftu člověk,který vás sice má na mušce,ale mluví u toho,je pomalejší než vy,který musíte pistoli vydolovat z kapsy,zamířit a vystřelit.(Snažně vás prosím,pokud se do obdobné situace dostanete,lupič bude mířit brokovnicí a vyřvávat,že chce peníze, nezkoušejte tahat z pod pultu vlastní zbraň,fakt,ale opravdu fakt to nefunguje-dejte mu celou kasu a střelte ho pak,jestli chcete,do zad,až se otočí a bude na odchodu)Takže řešení celé situace je takovéhle-otevřete dveře,počkejte,až chlap začne mluvit,taste,zaměřte a střelte,radši několikrát(nejlepší počkat přiměřeně krátkou dobu po té,co mluvit začne,což je asi tak stejně užitečné,jako rada nosit u sebe přiměřeně malé množství marušky)Možná by(vida,to jsem ještě nezkusil,až bude čas,poreferuju,jestli to jde),napřed má kecy,že jste zastřelili jediného člověka,který o vás něco věděl(řekl bych,že pořád lepší o sobě něco nevědět,nežli vědět,že jsem mrtvej) a nakonec místo díku,že ste mu nevystřelili poslední oko,se vynoří několik Těch druhých a dostanete opět nakládačku.
bylo lepší střelit Mikhaila
Worth a Thousand Words
Otevřou se dveře,takže když už sme si s tím dali tolik práce,tak do nich vlezem.Promluvte si s Juliet a potom s Benem,chce,abyste nějak přivedli Jacka na Black Rock,způsob,jakým to provedete,je na vás.Po skončení debaty vás transportuje na pláž.
Opět na pláži
Promluvte si s pár lidma o tom,kde najdete Jacka-je na konci pláže.Žádné bouřlivé ovace,že jste zpátky,možná vaši nepřítomnost ani nezaregistrovali.Jděte tedy za Jackem,řekněte mu,že víte,jak se dostat z ostrova,Jack kupodivu souhlasí,že se s vámi setká na Black Rock.Můžete ještě posbírat nějaké jídlo a koupit si pár zásobníků do pistole,pak jděte cestou do džungle a přesuňte se na Black Rock-tentokrát bez toho,že by vás honila monstra.
Black RockČeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Lost-Via Domus
Komentáře
Přehled komentářů
Je to fakt dobra hra a parba
Foceni
(Midnight Knight, 9. 5. 2008 6:14)Pratele,omlouvam se,nejak mi vypadl presnej popis foceni.Takze,pokud po vyfoceni sviti obe kontroly cervene,je zaber totalne blbej.Pokud sviti jedna zelena,zaber je dobrej,akorat potrebuje vic zaostrit.Jak budu mit cas,nekam to do navodu propasuju.:-)BTW Vono i s tim popisem je foceni obcas desna pakarna..;-)
JohnCZ
(Midnight Knight, 9. 5. 2008 6:09)Nic si z toho nedelej,ja taky ne..;-)Beru to tak,ze ostrov je schopnej vseho..:-DDD.BTW Osobne bych se spis priklonil k opacny verzi,to,co bylo na konci,se mu zdalo,protoze se z toho vseho zblaznil.:-))
Via Domus
(JohnCZ, 7. 5. 2008 15:05)Hele, jak to je s tím koncem ? Já ho nějak nepochopil ! On se dostal do nějaký jiný reality nebo to byl jenom sen ? Nebo co ?
...
(Michelline, 5. 5. 2008 15:51)tak uz sem to taky vyhral....ten konec je ale pěkně debilní...
díky
(Jamtyrek, 4. 5. 2008 20:25)díky, tak už jsem to vyfotil, nevěděl jsem že se dá fotit i z tý druhý místnosti
foto
(ssss, 4. 5. 2008 19:37)
jamtyrek tam sou dvě místa na schování a pak v tom druhym se to má asi vyfotit ale ještě se mi to nepovedlo =D taky bych potřeboval píchnout jak tu fotku:) ale myslim že stojim správně páč na těch roztržcích to vypadá podobně
Jamtyrek
(foto, 4. 5. 2008 19:20)Poradte pls někdo s tou fotkou jak má vyfotit ten kufr, zalezl jsem vedle do místnosti a tam to po mě chtělo enter, tak jse ho dal a už můžu jenom fotit, nemůžu se už pohnout z místa, akortá nevim jak tu fotku vyfotit protože tam vůbec ty šašci nestojej jak na těch útržcích
pls
(ofas, 4. 5. 2008 17:43)ty jo hele potřebuju píchnout tam v tom baraku jak mě tam posle juliet s tou elektrickou stavebnicí pls dík:)
ostření...
(figusson, 4. 5. 2008 15:47)Tak jsem opravdu musel reinstalovat...pak už to fungovalo. :-) Hra supr, ale moc krátká... :-(
I NEED HELP
(Michelline, 3. 5. 2008 12:05)zdravim, potreboval bych pomoct se sestavenim elektrickyho panelu v takovym jakoby baraku, kam vas posle Juliett...
ostření při fotografování (figusson
(ajfel, 2. 5. 2008 20:04)to bych nedelal jen musis vystihnout ten moment jak ma opravdu fotka vipadat taky mi to dalo praci ale slo to nejhorsi asi byla ta posledni to uz sem myslel ze s tim svihnu
ostření při fotografování
(figusson, 2. 5. 2008 18:52)Zasekl jsem se hned na prvním focení :-(...vůbec mi nefunguje zaostřování pomocí šipek...zoom se šipkama funguje. V čem může být problém ? Mám zkusit znovu nainstalovat celou hru ? Díky za radu ! :-)
konec hry
(ajfel, 2. 5. 2008 1:40)tak uz sem tu hru dohral a nenito spatny ale navazuje to na pokracovani a nebojte lisa je ziva :-b
šlo to
(Jamtyrek, 29. 4. 2008 18:47)Tak už jsem se dostal ven, u tý mrtvoly jsem byl minule pořád a toho vodopádu jsem si nějak nevšiml:D
Jamtyrek
(Midnight Knight, 29. 4. 2008 10:36)Jestli to tak nebude,nelyncuj me-ta jeskyne mi dala fakt dost zabrat,ale mam takovej dojem,ze chciplina byla u druhyho vodopadu,zkrz nej se muselo dal,po takovy uzky cesticce,a az potom prislo dalsi svetly misto,na kterym ceka Lisa.:-)
pomoc
(Midnight Knight, 29. 4. 2008 6:09)Od zdechliny musis jit dal,az uvidis Lisu,ktera stoji v jeskyni a prijdes k ni.U zdechliny bylo,mam dojem,nejaky jodlo na sebrani,ale k Lise je to jeste kousek dal(ony ty pohledy,ktery v jeskyni mas,jsou bcas dost matouci)




Dobry
(Razon, 15. 5. 2008 14:53)