Lost Horizon 2
1.10.2025 Autor návodu- Standa Madukas
Lost Horizon 2 je pokračováním předchozího dobrodružství s Fentonem Paddockem v hlavní roli. Toto pokračování se odehrává 20 let po událostech první hry a zahrnuje skandinávskou mytologii i konfrontaci se Sověty ve stínu studené války.
Prolog
Drážďany
Jděte do obývacího pokoje a seberte deku, pak se vraťte do ložnice a dejte ji své dceři. Jakmile uslyšíte klepání, jděte ke dveřím a otevřete je. Po sebrání klíče se vraťte do obývacího pokoje. Vezměte si lampu nad krbem. Rozsviťte lampu zápalkami z inventáře. Vyjděte znovu na odpočívadlo.Prozkoumejte dveře vpravo. Vložte klíč do klíčové dírky a otáčejte jím, dokud se dveře neodemknou. Otočte klikou a dveře se otevřou. Vstupte do potemnělé místnosti (můžete to udělat pouze tehdy, pokud jste již rozsvítili lampu).Prozkoumejte komodu vpravo a všimnete si, že za ní je ve zdi díra. Posuňte ji úplně doleva, abyste díru úplně odkryli. Vraťte se ke své dceři a automaticky odvedete obě děti do úkrytu. Jděte ještě jednou do ložnice a seberte fotografii matky dětí, pak ji dejte dětem.
Kapitola 1: Za nepřátelskými liniemi
Port Said
Prozkoumejte vozík a poté na něj použijte nůž, abyste získali šrouby a kovové pouzdro. Jděte doprava a seberte ze země 2 prkna, která zkombinujte se šrouby - na další obrazovce vyberte dřevěná prkna, kovové pouzdro, šrouby a poté nůž. Vylezte po pravém sloupu oblouku. Jděte doleva a použijte dlouhé prkno k dosažení dalšího sloupu. Přeskočte na římsu. Proplížte se kolem všech 3 světel, když se stráže nedívají.Na střeše použijte rádiový přijímač(klikněte jím na vaší postavu). Otáčejte číselníky, abyste dosáhli správného signálu: levý číselník na 10 hodin, prostřední číselník na 10 hodin, pravý číselník na 6 hodin; pro dokonalý signál je potřeba trochu si s tím pohrát, ale není to těžké.Prozkoumejte auto a pak se pokuste otevřít kufr. Seberte na zemi rozbitý džbán. Pomocí nože sejměte hadici. Prozkoumejte motorku, uniká z ní olej, a poté na ni použijte čutoru, abyste trochu oleje nabrali do čutory. Použijte tento olej na bránu vpravo a poté ji otevřete pomocí šperháků. Projděte branou.Jděte chodbou dokola, dokud nedojdete k velké místnosti naplněné vodou. Jděte k první plošině a pomocí dřevěného kola spusťte horní chodník. Přejděte tento a další dva chodníky a poté nožem seberte ze země trochu mechu. Mech použijte na džbán k jeho opravě. Vraťte se do první chodby a naberte trochu vody z vodovodního potrubí do opraveného džbánu. Podívejte se dolů do díry v podlaze hned vlevo, pak tam nalijte vodu a nakonec získáte dřevěné kolo. Jděte znovu k první plošině a umístěte dřevěné kolo na stélu. Nyní otočte kolem, abyste spustili pravý chodník. Přejděte ho a jděte novou chodbou k východu.Jděte chodbou až na konec obrazovky a prozkoumejte Tamerovo tělo. Stírejte myšítkem krev kolem kódové karty, dokud neuvidíte celou zprávu. Vezměte hadřík z okraje vany a namočte ho v nedalekém umyvadle. Jděte ven, do předchozí místnosti a pak doprava . Vezměte si hák zleva a pak se vraťte doprava. Nyní jděte znovu ven doleva.Použijte nový hák na kufr auta, abyste ho otevřeli, pak kufr prohledejte, najdete lepicí pásku a montážní klíč. Teď se vraťte zpět dovnitř branou napravo. Použijte hák na žebřík nad kompresorem, abyste ho stáhli dolů. Prozkoumejte plynovou láhev vpravo, pak chyťte hadici a vylezte s ní po žebříku. Nahoře zkombinujte vodní hadici ve svém inventáři s plynovou hadicí, kterou jste přinesli nahoru. Spoj zajistěte lepicí páskou. Nyní prozkoumejte dveře vlevo; vložte konec hadice pod dveře a poté je utěsněte mokrým hadříkem.Slezte dolů a prozkoumejte ventil na horní části plynové lahve. Zkuste jím otočit rukou, poté nasaďte montážní klíč a dvakrát jím otočte proti směru hodinových ručiček. Znovu vylezte nahoru a nyní projděte dveřmi vlevo. Použijte kódovou kartu na vysílačce. Odešlete správnou zprávu Morseovou abecedou (podržením vložíte pomlčku, krátkým stisknutím tečku).Až znovu získáte kontrolu, prozkoumejte vanu a pak do ní vlezte. Venku se k vám připojí Anna, musíte přežít honičku vaší motorky, rychle klikejte myší na požadovaná tlačítka.
Kapitola 2: Stín minulosti
Kesslerova vila
Jděte doleva a promluvte si s chlapcem o všem. Podívejte se na tašku v inventáři(klikněte na ní pravým myšítkem), abyste vysypali její obsah, pak se podívejte na poznámkový blok a vezměte si z něj pero. Jděte doprava a použijte telefonní budku. Vhoďte minci do otvoru na mince nahoře a vytočte číslo z poznámkového bloku: 38658. Zatímco je sekretář pryč, vezměte si koště a použijte ho k sundání míče ze stromu. Sekretář se vrátí zpátky, takže znovu použijte telefonní budku k vytočení stejného čísla a poté prohledejte poštovní schránku, abyste získali pohlednici a časopis.Prozkoumejte nástěnku a plakát, poté si vezměte lepící roh plakátu. Dejte chlapci míč, promluvte si s ním. V inventáři zkombinujte kapesní nůž a časopis. Na další obrazovce vyberte časopis, nůž, lepící kousky plakátu a poté pohlednici. Použijte pero na obrázkovou kartu a poté chlapci nabídněte podepsanou fotografii.Chlapec zabaví sekretáře a vy se ocitnete uvnitř vily. Jděte nahoru a vezměte si hadřík ze zásuvek vlevo. Prohledejte bundu vpravo, abyste našli klíček. Seberte vázu a prozkoumejte ji v inventáři, abyste z ní odstranili květiny. Projděte dveřmi vpravo do pracovny. Vezměte si ze stolu dřevěnou skříňku a klíčkem ji otevřete - uvnitř najdete jodové pilulky, kyanidové kapsle a doutník. Nyní prozkoumejte stůl, abyste získali závěť. Prozkoumejte obě stránky závěti v inventáři. Dále prozkoumejte servírovací vozík a vezměte si z něj lahvičku ginu a lahvičku tinktury.Smíchejte jodové pilulky a lahev ginu a poté použijte lahev ginu na hadřík. Prozkoumejte obrázek hned vedle dveří napravo - použijte na obraz nasycený hadřík (z roku 1940) a třete ho, dokud neuvidíte šipku doleva. Prozkoumejte další obraz vpravo (z roku 1942) a použijte na něj opět nasycený hadřík, abyste odhalili šipku nahoru. Jděte do chodby a totéž zopakujte na obraze na konci chodby (z roku 1768), abyste viděli šipku doleva. Sejděte dolů a prozkoumejte zde obraz (z roku 1835), poté jej nasyceným hadříkem otřete, abyste odhalili šipku dolů.Vraťte se nahoru a do pracovny. Prozkoumejte masku nad krbem, abyste odhalili trezor. Nyní musíte uspořádat šipky tak, aby měly stejný směr jako šipky na obrazech podle data (doleva, dolů, doleva, nahoru). Mačkejte prostřední tlačítko, dokud se trezor neotevře - automaticky si vezmete mapu a zrezivělý klíč.
Les
Podívejte se na mapu a poté na ni použijte mapu z inventáře k určení polohy bočního vchodu. Zkuste vstoupit do budovy, ale je zabedněná. Zamiřte do lesa.Jděte do bodu B na mapě (směrem na východ) a přibližte se k ventilačnímu systému. Seberte ze země několik jedlových šišek a poté použijte kapesní nůž na drát na kmeni stromu vlevo, který drží další kmeny, abyste získali 2 kusy drátu. Odtud jděte do bodu A na mapě (směrem na severozápad) a přibližte se k bažině-močálu. Seberte batoh a rybářský prut. Prozkoumejte prut v inventáři, abyste získali vlasec. Nyní použijte starý rybářský prut k získání igelitových sáčků. Prozkoumejte batoh, abyste získali zapalovač, kartáč na boty a identifikační průkaz. Zkombinujte vlasec a igelitové sáčky - na další obrazovce použijte postupně igelitové sáčky, drát, jedlové šišky, vlasec a poté zapalovač.Připevněte jeden z vašich nových balónků k odtokovým rourám vzadu. Vraťte se k ventilačnímu systému a připevněte druhý balónek na děravou ventilační mřížku. Opusťte tuto oblast a jděte na sever od lesa, kde najdete rozhlednu. Vylezte na ni a nahoře klikněte na oblast na jihu(uprostřed). Opusťte toto místo a nyní jděte ke skalám, které odpovídají bočnímu vchodu vyznačenému na mapě.Až budete v blízkém pohledu, tak vyjděte po cestě vpravo až nahoru a poté prozkoumejte keř, najdete provazový žebřík. Slezte po něm, abyste se dostali k velkým dveřím. Použijte rezavý klíč na klíčovou dírku, abyste se dostali do bunkru.
Bunkr
Prozkoumejte štítek na zdi a poté ho očistěte kartáčem na boty – tím získáte instrukce k zapnutí generátoru. Kapesním nožem vyjměte hřebík z levého horního rohu štítku. Nyní prozkoumejte generátor a postupujte podle instrukcí, které jste právě našli:
- Změna na střídavý proud (otočením knoflíku proudu dole doprava)
- Nastavte proud na 035
- Nastavte napětí na 480
- Stiskněte červené tlačítko
- Použijte zelenou páčku
Nyní umístěte hřebík na místo chybějící páčky (v linii s větráním) a poté ji vypněte(doleva do polohy off). Jděte pravými dveřmi do místnosti A5 a poté projděte levými dveřmi. Seberte gumovou podložku a prohledejte skříňky, abyste získali nějaké staré plechovky a mosazný ventil. Vraťte se do místnosti A5 a pokračujte pravými dveřmi, abyste našli místnost B1. Vezměte kovovou trubku a pokračujte doleva do místnosti D2 a pravými dveřmi. Projděte vypnutým ventilátorem (můžete to udělat pouze tehdy, pokud jste ho dříve vypnuli).Projděte dalšími dveřmi. Zkombinujte gumovou rohož a kovovou trubku a použijte ji na kabel na mostě. Nyní přejděte most, abyste se dostali k velkým zamčeným dveřím. Prozkoumejte dveře a vezměte si uvolněný ventil z pravého horního rohu. Projděte celou cestu zpět ventilátorem, pak jděte doprava a doleva, abyste se vrátili do místnosti B1. Použijte uvolněný ventil na potemnělé prostřední dveře a pak projděte. Vezměte si láhev s plynem z polic vlevo a zkombinujte ji s mosazným ventilem, získáte plynový hořák.Vraťte se zpět k velkým zamčeným dveřím. Pomocí plynového hořáku přepalte řetězy a znovu vložte uvolněný ventil. Nyní otočte ventily do správné kombinace (A-5-vpravo, B-1-vlevo, C-3-vpravo, D-2-vlevo) a dveře se otevřou.Jděte doprava a prohledejte stůl vzadu, kde najdete knihu; prozkoumejte ji ve svém inventáři - 3 operace vztahující se k roku 1942 jsou Alfa, Beta a Pí. Vraťte se doleva a prozkoumejte kartotéční skříň. Otevřete zásuvku odpovídající velkému Pí (2. sloupec, 3. řádek). Podívejte se pod Německé artefakty a najdete tam "AR-E04 Viking Casket 23". Klikněte na ni a zjistíte, že je v regálu 11, slot 1. Vyjděte zpět a dvakrát jděte doprava. Podívejte se na regály vpravo dole a uvidíte, že tu cosi chybí. Podívejte se na stopy po tažení v podlaze, poté prozkoumejte paletu u zdi vzadu a projděte otvorem, který se objeví. Prozkoumejte artefakty na stole, ale lampa spadne. Použijte vypínač na zdi, abyste se setkali s Gwen.Poté, co doběhnete do nové části bunkru, prozkoumejte zazděný východ vpravo a vezměte si uvolněnou cihlu. Prozkoumejte díru v zazděné zdi nalevo, Gwen jí proleze. Přepněte se zpět na Annu a předejte dírou ve zdi Gwen kapesní nůž, větruodolný zapalovač a uvolněnou cihlu. Znovu se přepněte na Gwen a několikrát prozkoumejte(pomocí mezerníku) každý zjevný objekt (ten vlevo bude nakonec identifikován jako lampa). Použijte zapalovač na lampu.Posuňte vozík směrem k bombě. Položte bombu na vozík a poté vozík přesuňte k díře ve zdi. Zkuste protlačit bombu dírou ve zdi, ale Anna to nezvládne. Prozkoumejte vozík;v detailu dejte pod vozík(ne vedle kola) uvolněnou cihlu, použijte kapesní nůž na kolo(tím ho odmontujete) a poté prostrčte kolo dírou ve zdi. Přepněte se na Annu a opravte kolečko pomocí kola. Přesuňte kolečko k díře ve zdi. Přepněte se na Gwen a prostrčte bombu dírou ve zdi.Znovu se přepněte na Annu a posuňte kolečko na rampu nahoru. Jděte doleva a pomocí oranžové konzole přesuňte transportní saně doprava. Poté dejte bombu na transportní saně. Naposledy použijte konzoli a pak se podívejte na sled animací.
Kapitola 3: Mezi frontami
Moskva
Prozkoumejte vzkaz v inventáři a pak se z nádraží vydejte doprava směrem k městu. Promluvte si s paní v kiosku o všem; skončíte s nějakými mincemi, moučníkem a zázvorovou sušenkou. Vraťte se na nádraží, není tu žádný vlak. Položte minci na koleje. Odejděte a dvakrát se vraťte, poté seberte z kolejí zploštělou minci. Dejte si moučník i zploštělou minci do peněženky a vraťte se do města.Jděte k čekací frontě před mauzoleem. Všechno kromě peněženky vám bude zabaveno a uvnitř mauzolea máte pouze 2 minuty. Rychle jděte doprava a prozkoumejte ventilační mřížku. Otevřete peněženku a použijte zploštělou minci na krytky šroubů, zjistíte že mince vám nepomůže. Zatlačte tedy moučník do jednoho ze šroubů, abyste získali otisk, a poté prohlídku dokončete.Vraťte se na nádraží a promluvte si s mechanikem o všem - dá vám šroubovák. Prozkoumejte ho, abyste oddělili čepel od rukojeti. Dejte si tentokrát zázvorovou sušenku do peněženky a pak se vraťte do města.Jděte do fronty a uvnitř mauzolea budete mít další 2 minuty. Znovu jděte doprava, vyndejte z peněženky zázvorovou sušenku, klikněte s ní na stůl a prohlídku dokončete,automaticky dáte zázvorovou sušenku na stůl. Venku vložte šroubovák do peněženky a znovu se zařaďte do fronty. Uvnitř vezměte kliku zleva (strážce bude vaší sušenkou rozptýlen). Jděte doprava a znovu prozkoumejte ventilační mřížku. Otevřete peněženku a poté zkombinujte kliku a šroubovák. Použijte je na šrouby ,schováte se ve ventilačním potrubí, dokud se mauzoleum nevyprázdní.Jděte do přední části a prozkoumejte sarkofág, kde leží Lenin, najdete tajnou základnu. Až se dá voják do pohybu vpravo, tak jděte kousek za ním také doprava. Počkejte, až všichni odejdou v další místnosti, pak se podívejte okny dovnitř, najdete tak Gwen, vstupte tedy dveřmi číslo 2 dovnitř k omámené Gwen.Prohledejte laboratorní plášť, abyste získali klíč . Prozkoumejte zelenou skříňku vlevo a poté ji klíčem otevřete – získáte skalpel. S ním osvobodíte Gwen. Až se vás Anna na něco zeptá, vyberte si jednu z možností.Poté následuje dlouhá animace, kdy jedete ve vlaku a povídáte si. Pak uvidíte co se stane v laboratoři, když zjistí, že Gwen utekla.Až se vám ukáže dopisní obálka, tak klikněte postupně na všechny rohy a dopis tak otevřete.
Kapitola 4: Klamavá bezpečnost
Profesor
Až dorazíte do přístavu, tak budeme hrát za Gwen.Promluvte si s barmanem a pak se vydejte zpátky ven do přístavu. Promluvte si s rybářem vpravo. Jděte k obrazu a podívejte se na něj, pak si promluvte s umělcem a dostanete od něj svůj portrét. Promluvte si o všem se ženou vlevo a pak s prodavačkou napravo od umělce.Vraťte se do baru a znovu si promluvte s barmanem. Sejměte fotografii ze zdi a nahraďte ji svým portrétem. Vraťte se ven a ukažte fotografii umělci. Následuje další animace.Až budete potřebovat uvařit čaj, vyberte si nejprve šálek, konvici a pak čajové vejce.
Kapitola 5: Ostrov bohů
Ostrov Gotland
Jděte vpravo, abyste se dostali do centrální oblasti. Vstupte do hrobového výklenku vpravo a prohledejte podrost, abyste našli klobouk. Vraťte se a vstupte do horního hrobového výklenku, poté prohledejte hromadu harampádí, abyste našli benzínový vařič, ruční kartáč a zednickou lžíci. Vraťte se a vstupte do levého hrobového výklenku, prohledejte harampádí a najděte bič. Vraťte se zpět do výchozí oblasti.Použijte nůž na benzínový vařič. Nyní běžte ke každému ze 4 neosvětlených sloupů; použijte na něj benzínový vařič, pak na něj použijte zapalovač a nakonec ho prozkoumejte. Jakmile to uděláte čtyřikrát, automaticky si promluvíte s Gwen a ona vám dá zápisník. Jděte znovu vpravo a prozkoumejte krypty v každém z hrobových výklenků; přiřaďte je k symbolům v Gwenině zápisníku. Poté se přibližte ke kamennému kruhu uprostřed této oblasti. Musíte kruhy otočit do správné orientace. Od vnitřní strany k vnější by měly být seřazeny takto:
- Kniha: severozápad (Chadwick)
- Kříž: západ (Tiras)
- Váhy: sever (Alaric)
- Růže: východ (Rosa)
- Lev: severovýchod (Lev)
Prozkoumejte černou díru, ale je příliš malá na to, abyste jí prošli. Vraťte se za Gwen a promluvte si s ní, pak se vrátíte k díře. Použijte na Gwen bič , bude spuštěna dolů.Přepněte se zpět na Fentona a protáhněte zapalovač a benzínový vařič černým otvorem. Přepněte se na Gwen a použijte vařič na misku, kterou pak zapalovačem zapalte. Podívejte se na mapu na zemi a přistupte k rakvi vlevo. Otevřete víko a zevnitř vezměte štíty, poté prozkoumejte brnění. Přečtěte si na brnění rytiny a vyčistěte střední část, abyste odhalili 2 symboly. Vraťte se do zbytku místnosti.Podívejte se na štítek pod levým plamenem a poté umístěte štít s vyvýšeným čtvercem do tohoto výklenku. Otočte štítem 8krát proti směru hodinových ručiček – pokud jste to udělali správně, Gwen řekne „Osm“, pokud ne, otáčejte dál. Podívejte se na štítek pod pravým plamenem a poté umístěte druhý štít do tohoto výklenku. Otočte tímto štítem 6krát proti směru hodinových ručiček – pokud jste to udělali správně, Gwen opět řekne „Šest“. Znovu si prohlédněte mapu a uvidíte, že oba červené lasery se spojili v jednom bodě a vaše další lokace byla odhalena.
Kapitola 6: Svět v plamenech
Island
Jděte k vrtulníku a prozkoumejte ho. Sejměte víčko a prozkoumejte přerušené hydraulické potrubí. Seberte modrý kanystr s vodou vedle červeného stanu nalevo, pumpičku vedle geologa a plechovku vedle ohniště. Prozkoumejte motor nákladního auta a nožem seberte hadici a spony. Pak použijte plechovku na olejovou výpust, abyste ji naplnily vodou.Jdi k ohništi a nalijte do hrnce olej z plechovky, pak ho zapalte zapalovačem. Nalijte vodu do hrnce na ohni a skončíte s kanystrem obsahující emulzi.Ještě jednou prozkoumejte vrtulník. Použijte hadici a spony na přerušené hydraulické potrubí. Použijte kanystr na plnicí otvor a poté na něj použijte pumpičku. Vycouvejte a automaticky opustíte tuto oblast.Spustí se animace a je tu další dějový zvrat.
Asgard
Vezměte si svíčku na pravé straně za sloupem( zmáčkněte mezerník, zobrazí se vám všechny aktivní místa) a poté se přibližte k podstavci vpravo. Úkolem je nastavit otáčející se kruhy tak, abyste vytvořili tvar stromu. Podívejte se na stélu hned nalevo od podstavce a vezmete si modrý diamant. Odbočte doprava, vyjdete na prostranství , kde vidíte dlouhý, vinoucí se most, klikněte dole vpravo(východ) , dostanete se k ledové jeskyni. Prozkoumejte mrtvé vojáky a z mrtvoly vpravo si vezměte helmu.Vraťte se dveřmi nahoře zpět na prostranství s mostem a pak jděte do jeskyně vlevo nahoře. Ignorujte vlka a projděte chodbou vpravo. Vidíte tu velkou sochu Vikinga, který drží kopí. Zkuste sebrat kopí, ale je zaseknuté. Zapalte svíčku zapalovačem a poté ji použijte na kopí. Nyní ho seberte. Prozkoumejte bílý diamant na sloupu nad Vikingem a podívejte se na havrana. Havrana můžete rozpohybovat prozkoumáním sloupů. Postupně klikejte na sloupy v tomto pořadí: uprostřed vpravo, nejbližší vlevo, uprostřed vlevo, zadní vpravo a nakonec přední vpravo (je na něm diamant) Havran na tento sloup přeletí a shodí diamant dolů na zem.Nyní seberte bílý diamant. Projděte horními dveřmi a seberte žlutý diamant. Vraťte se do místnosti s vlkem a pomocí kopí seberte batoh z prostřední části místnosti. Prozkoumejte ho v inventáři pravým myšítkem, abyste získali cepín, signální světlici a nějaké oblečení. Vraťte se do ledové jeskyně a znovu prozkoumejte mrtvé vojáky. Cepínem seberte jejich batoh. Otevřete ho v inventáři a najdete dřevěnou skříňku a plechový hrnek. Prohledejte dřevěnou skříňku pravým myšítkem, abyste získali mosazné tyčky, kartáč a lešticí hadřík.Do helmy si naberte sníh ,vraťte se a znovu vstupte do jeskyně s vlkem. Použijte modrý diamant na oblečení, abyste získali nylonovou nit. Použijte kopí na helmu s vodou (vidíte , že už je to voda a ne sníh) , získáte mokré kopí. Poté zkombinujte mokré kopí s nylonovou nití, abyste vytvořili luk. Přidejte k luku mosazné tyčky , tím získáte luk se šípem. Hoďte signální světlici směrem k vlkovi.Vlk zmizí a použijte luk se šípem na zelený diamant nahoře.Až spadne dolů, tak si ho vezměte.Vraťte se ven k vinoucímu se mostu a vstupte do stavení uprostřed (tam co jste začínali tuto lokaci). Musíte umístit 4 diamanty na 4 stély na tato místa:
vlevo vzadu: modrý bližší vlevo: zelený vpravo vzadu: bílý vpravo vepředu: žlutý
Podívejte se na rozsvícený výčnělek, který se nad vámi vytvořil. Vidíte tu 8 různých znaků .Odejděte odtud a projděte jeskyní a místností se sloupy k místu, kde jste dříve sebrali žlutý diamant. Nyní stoupněte na kamenné dlaždice odpovídající jménu Yggdrasila ve výčnělku:je zde 25 dlaždic v 5 řadách v pěti sloupcích. Takže v první řadě stoupněte na dlaždice 2 a 3 , počítáno odleva,v druhé řadě stoupněte na dlaždici 3, ve třetí řadě na dlaždici 3 a 2,ve čtvrté řadě stoupněte na dlaždici 2 a v páté poslední řadě stoupněte na dlaždice 2 a 3.Projděte otevřenou bránou .V další místnosti je celá řada spínačů, které je třeba použít v následujícím pořadí: Levý spínač ,Levý výklenek, Levý spínač,Levý výklenek,Levý spínač,Pravý spínač,Pravý výklenek,Pravý spínač, Levý výklenek, Pravý spínač, Pravý výklenek, Pravý spínač
Nyní pokračujte doprava portálem. V této další místnosti jsou 3 kola a musíte je otočit tak, aby odpovídala směru trojúhelníků v projekci. Otáčejte kola stisknutím tlačítek takto: Levé kolo: směřuje doprava, Prostřední kolo: směřuje dolů, Pravé kolo: směřuje doleva
Automaticky se vrátíte do hlavní budovy. Plechovým hrnkem naberte vodu z fontány vpravo a pak ji jděte dát Gwen.Po krátké animaci je Gwen smetena dolů a její otec pravděpodobně mrtvý .Jděte k řetězu vpravo a použijte ho na vodní kolo, poté použijte druhý konec řetězu na bránu. Použijte páku, vodní kolo vytrhne dveře a vy vyjděte otevřenou branou. Po rozhovoru s Thrymem projděte chodbou vpravo. Prozkoumejte oltář a najděte prsten. Postavte se na kamennou desku vedle oltáře a poté se podle těchto pohybů dostanete k lodi: nahoru, vpravo, dolů, vpravo, nahoru, vpravo, nahoru, vlevo, dolů, vpravo, dolů, vlevo, dolů, vlevo, nahoru, vlevo a dolů,vlevo,nahoru,vlevo,nahoru,vpravo. Použijte prsten na loď.Opusťte tuto oblast a projděte chodbou vlevo. Vylezte ke studni a skočte dovnitř.
Drážďany
Vstupte do domu a promluvte si s mužem, který vám dá klíč. Dvakrát vyjděte po schodech nahoru a poté použijte klíč na dveře bytu. Doktor bude i tak zabit.Skočte znovu do studny a tentokrát vyběhnete nahoru. Vstupte do bytu a prozkoumejte plyšového medvídka, abyste získali fotografii, ale doktor bude znovu zabit.Skočte znovu do studny. Vstupte do bytu a prohledejte knihovnu vpravo, abyste našli skříňku. Hoďte ji do krbu a automaticky opustíte byt. Projděte dveřmi na půdu(dveře vpravo). Podívejte se na polici a vezměte si čisticí tekutinu a hadřík. Zkombinujte tyto dva předměty a použijte je na Dr. Brunnera.Podívejte se na animace a to je i konec hry.
