Jdi na obsah Jdi na menu
 

Mozart – Le dernier secret
 
16.12.2009 Autor návodu: Karin Madukas
12.11.2014 Revize návodu: Karel Frey
Stránky kde se dá stáhnout poangličtění francouzské (nebo holandské verze) jsou zde:
http://shinji-nerd-life.blogspot.de/2012/05/mozart-conspirators-of-prague-full.html
Kapitola 1
Píše se rok 1788, Mozart je v Praze, kde byla uvedena jeho opera Don Giovanni. Jeho žena Constance zůstala ve Vídni. Po vyčerpávající premiéře má Mozart noční můru. Zdá se mu, že jeho mecenáš rakousko-uherský císař Josef 2. je v nebezpečí. V současnosti probíhá válka s Prusy a Mozart ve snu viděl jakýsi kostel, zednáře a nepřítele s černou maskou.
 
Kapitola 2
Mozart se probouzí kolem 8. hodiny ráno v hotelu v Praze. Po špatné noci se potřebuje nejdříve ze všeho se posilnit šálkem kávy. Prohlédněte si hotelový pokoj. Vlevo si v mlýnku umelte kávu a dejte si ji do inventáře. Vpravo otevřete skříň a vyndejte z ní měděný kotlík a naběračku. Pak si do místnosti pusťte oknem vpravo trochu vzduchu. Kotlík naplňte vodou z umyvadla vlevo od okna, nasypte do něj umletou kávu v inventáři. Přejděte k hořícímu krbu vlevo a na jeho levém kraji seberte háček, který do krbu pověste. Na háček pověste kotlík s vodou a kávou a chvilku počkejte, až se káva uvaří. Pak naberte jednu naběračku kávy a tu vylijte do šálku na levém rohu stolu vedle. Klikem dopřejete Mozartovi jeho ranní kávičku. V té chvíli se ozve zaklepání na dveře a kdosi volá Mozartovo jméno. Jděte do chodbičky vpravo, ale je zde tma. Na levé straně seberte svíčku, v krbu ji zapalte a zapálenou svíčku upevněte na svícen, který najdete v chodbičce vpravo. Pak můžete otevřít dveře. Je zde pan domácí, který Mozartovi vyřizuje vzkaz od dr. Mazziniho, aby se dostavil do paláce. Domácí však trvá na tom, aby Mozart zaplatil dlužné nájemné. Zkuste si s ním promluvit, nenápadně zdůraznit, že jste přítelem samotného císaře, ale domácí trvá na svém. Na pravé straně stolu vezměte peněženku. V inventáři s ní klikněte na ikonu se šipkami vpravo. Objeví se čerstvě opravené hodinky a klíče, které Mozart náhodou našel u hodináře (a nějak je zapomněl odevzdat). Protože nemáte žádné peníze, dejte domácímu alespoň ty hodinky. Domácí se s tím spokojí a odejde. Teď ovšem musíte jít k cembalu vpravo od skříně a zahrát si jednu krásnou skladbu. Až toho budete mít dost, prostě někam klikněte a pak odejděte z pokoje. Dole v hale na Mozarta čeká Haüfer, ředitel koncertní síně. Žádá Mozarta, aby se dostavil na zkoušky. V rozhovoru s ním mu Mozart sděluje, že je povolán do paláce a navíc mu Haüfer dluží peníze i přesto, že opera Don Giovanni měla nevídaný úspěch. Ředitel však vyplatí zálohu teprve až Mozart odevzdá své další dílo, ke kterému se zavázal. Jděte tedy zpět do svého pokoje, z postele seberte nedokončenou druhou část partitury a položte ji na stůl. Nyní před sebou v detailu vidíte první ze třech listů nedokončené partitury a zdá se, že některé její noty nejsou na správném místě, proto jsou označeny různě zbarvenými orámovanými políčky. Pokud je políčko s notou modré, stačí notu posunout na jiné místo v rámci stejného notového řádku, pokud je však políčko červené, je notu nutné přesunout na jiné místo mimo daný notový řádek. Nahoře máte číslicemi vyznačený maximální počet chyb, které můžete při opravě partitury udělat. Pokud maximální počet chyb vyčerpáte, položte nedokončenou partituru na stůl znovu a můžete jí začít opravovat od začátku. Pokud chcete opravu partitury začít znovu ještě před jejím dokončením, například když máte velký počet chyb a už nevěříte, že byste to zvládli, stačí kliknout na křížek vpravo nahoře. Vyberte tedy dvě libovolná barevná orámovaná políčka s notami, tím je mezi sebou vzájemně prohodíte a pokud je to správně, jedno nebo obě políčka zmizí. Takto pokračujte dál, dokud nezmizí všechna barevně orámovaná políčka. Je to jednoduché, takže nebudu psát pořadí. Až dokončíte první list partitury, pokračujte stejně na dalších dvou. Správná řešení jsou následující: Obr. Partitura 1, Partitura 2 a Partitura 3. Hotovou druhou část partitury pak ukažte dole v hale Haüferovi, který je nyní trochu upokojen a svolí, že se Mozart dostaví do koncertní síně až po návštěvě paláce. Vyjděte levými dveřmi ven na ulici, kde pan domácí zametá chodník. Zeptejte se ho na cestu k paláci. Je to však příliš daleko, takže domácí vám doporučí kočího Dubčeka (!), který je kupodivu nedaleko vlevo i s fiakrem. Dubček však mluví jenom česky. Požádejte tedy pana domácího, aby vám pomohl tlumočit. Z trochu tajuplného tlumočení vyplyne, že Dubček je ochoten Mozarta dovézt do paláce, ale musí mu zaplatit předem. Mozart je tedy nucen znovu požádat Haüfera o zálohu na své Divertimento. Vraťte se do hotelu a s Haüferem jděte do Nosticova divadla, kde probíhá zkouška.
 
Kapitola 3
Je 9 hodin ráno a Mozart musí nejprve najít první část své partitury a taktovku. Partituru den předtím zapůjčil Haüferově ženě Alexe. Pohovořte si s mužem v recepci a podívejte se na bustu Handela vpravo. Potom jděte vlevo po schodech nahoru. Zde si prohlédněte bustu Vivaldiho a vstupte prvními dveřmi vlevo do hudebního salonu. Na pohovce pod polštářem najdete vějíř paní Alexy. Na stolku v rohu leží list papíru, ale hledaná partitura to není. Nějaký papír leží i na klavíru vlevo. Seberte z něj krmení pro Haüferova papouška, jehož bidýlko vedle klavíru je prázdné. Na židli leží kniha Harmonie a když jí prozkoumáte, vypadne z ní dopis od Mozartova přítele Haydna, který usoudil, že Mozart se má ještě hodně co učit. Kniha Harmonie je k tomu nejlepší. V inventáři se vám pak kniha Harmonie objeví vlevo jako samostatná ikona. Vyjděte z pokoje, kde už postává právě paní Alexa. Při rozhovoru zatlačí Mozarta zpět do hudebního salonku. Vypadá to, že jejich vztah je trochu neformální. Je ochotna vrátit Mozartovi partituru první části Divertimenta výměnou za ztracený vějíř. To můžeme klidně učinit, takže konečně máme v inventáři i první část partitury. Flirtování pokračuje, ale v nejlepším se objeví Haüfer a Alexu si odvede. Vyjděte ven a pokračujte chodbou dozadu do prostor vyhrazených řediteli. V hale sedí jakýsi čtenář, kterého se Mozart zeptá na kapelníka. Ten dosud ještě nedorazil, ale náš čtenář má klíč od jeho šatny a také tam Mozarta odvede. Z kapsy kabátu vlevo získáte taktovku a tím už máme vše k zahájení zkoušky. Jděte ven, prohlédněte si bustu Bacha a dveřmi vpravo jděte do sálu, kde tři hudebníci už ladí své nástroje. Jděte vpravo od dveří, kterými jste sem vešli. Zde stojí Haüferovi a čekají na zkoušku. Promluvte si s Haüferem, který je ochoten zaplatit Mozartovi zálohu, pokud se mu zkouška bude líbit. Jděte na jeviště. V inventáři spojte obě části partitury a celou partituru pak dejte hudebníkům na jejich stojánky. Pak klikněte taktovku na dirigentský pultík v popředí. Objeví se notový part. Klikněte taktovkou na bílé kolečko. Ozve se trojí zaklepání na zahájení skladby a pak se kolečko začne pohybovat ve směru dirigování. Musíte taktovku udržet v tomto kolečku, jinak zčervená, hudebníci začnou hrát falešně a vy nezískáte všechny hvězdy, které vidíte nahoře. Úkol je zjednodušen tím, že všechny hvězdy získat nemusíte, popř. můžete začít znovu. Haüfer je spokojen, takže Mozartovi dá peníze a chce zpět vrátit taktovku, takže mu jí dejte. Po skončení rozhovoru jsme automaticky u hotelu.
 
Kapitola 4
Je teprve 11 hodin, doba odjezdu do paláce byla s Dubčekem dohodnuta na 12 hodin. Podívejte se vlevo na plakát. Je to reklama na dřevěné hudební nástroje. Prodavač je hned vedle a ukáže se, že je Mozartův velký fanoušek. Dokonce mu daruje malou flétnu. Vstupte do hotelu, kde vás rozhořčený domácí požádá o okamžité odstranění holuba z vašeho pokoje, neboť domácí zvířata jsou na pokojích zakázána. Jděte do pokoje a vidíte, že na skříni se skutečně uhnízdil holub. Nasypte do hrnku na stole krmení a když holub přilétne, prohlédněte si ho. Je to poštovní holub a má pro Mozarta zprávu od jeho přátel, svobodných zednářů. Chystá se tajná schůzka a Mozart se má na ni také dostavit. Čas schůzky je zašifrovaný a má být stejný, jako je posvátné číslo učedníků Ježíše Krista. Otevřete inventář a klikněte vlevo na knihu Harmonie. Hned na její první straně je vlevo skladba s názvem „Le Chiffre Sacré“ (The Sacred Number) a vpravo je partitura s názvem „Les Apprentis“ (The Apprentices). Klikněte na partituře dole na symbol taktovky a pak známým způsobem oddirigujte skladbu. Po získání většiny hvězd ukončete dirigování a klikněte ve skladbě vlevo dole na symbol rozšifrování zprávy. Objeví se vám mřížka s písmeny. Zde musíme odstranit 5 nebo více písmen, aby zpráva dávala smysl. (Poznámka: písmen které musíte odstranit může být i více, záleží na tom, kolik hvězd jste získali za dirigování skladby.) Klikněte tedy na ta písmena, která v textu přebývají, musí vám tam zůstat jen tato slova: „CHIFFRE TROIS EST SACRE“ (NUMBER THREE IS SACRED). Svaté číslo je tedy číslo 3 a to je i doba schůzky. Už je pomalu čas jet do paláce, ale ještě se musíme postarat o holuba. Nakrmený už je, ale bude potřebovat vodu. Dřez u okna je prázdný, ale dole v ulici je kašna. Sice rozbitá, ale voda v ní je. Seberte ze skříně měděný kotlík. Ze svícnu v chodbičce seberte zbytek vosku ze svíčky a nahřejte ho na žhavých uhlících v krbu. Změklým voskem ucpěte v inventáři dírky flétny a vyjděte na ulici. Jděte směrem k fiakru a vlevo najdete kašnu. Utěsněnou flétnu použijte místo kohoutku, naplňte kotlík vodou a vraťte se do pokoje. Otevřete okno, nalijte vodu do dřezu a nechte holuba odletět. Cestou k fiakru oznamte domácímu, že problém s domácím zvířetem je vyřešen. Dubčekovi dejte peníze a klikněte na fiakr.
 
Kapitola 5
V paláci je Mozart požádán o posečkání, než přijde dr. Mazzini. Na stole vpravo leží partitura, kterou si vezměte. Promluvte si se sluhou u dveří. Říká, že císař není přítomen, všichni jsou zaměstnáni válkou s Prusy, která se zrovna nevyvíjí dobře. Armáda má velké ztráty. V další místnosti si promluvte se správcem, který také není příliš optimistický. Jděte vlevo a promluvte si s Dr. Mazzinim, který je bratrem císaře Josefa 2. Císař leží zraněn ve vedlejším pokoji. Mazzini se domnívá, že Mozartova hudba mu uleví. Mozart se tedy rozhodne, že pro císaře složí ihned speciální skladbu. Otevřete dveře vlevo od Mazziniho a ve skříni vezměte psací potřeby. Zkombinujte je v inventáři s partiturou a položte to celé na stůl vpředu. Klikněte na připravené věci a komponování je třeba poopravit známým způsobem. Správné řešení je následující: Obr. Partitura 4. Po skončení jděte k cembalu vpravo vyzkoušet si výsledek svého snažení v podobě dokončené partitury. Mozart začne hrát, ale nástroj je rozladěný. Požádejte tedy správce, aby zavolal ladiče. Ladič však momentálně v paláci není, takže Mozart dostane ladičku, aby tak učinil sám. Klikněte ladičkou na cembalo a uvidíte 4 klávesy, které mají světlejší barvu. To jsou ty rozladěné tóny. Nad nimi je možno otáčet odpovídajícími ladícími kolečky, kterými se napínají nebo povolují struny. Doleva bude tón vyšší, doprava nižší. Vpravo máte 4 ikony. Ta nahoře mění tóninu, vpravo ruka s notami – správné naladění nástroje. Ruka bez not – momentální tón kláves, ikona ladičky – uslyšíte jednotlivé klávesy. Nalaďte tedy cembalo takto (zleva doprava): první kolečko pootočte jednou doprava, druhé jednou doleva, třetí nechte jak je a čtvrté pootočte jednou doleva. Když se vám podaří cembalo naladit, nástroj sám od sebe začne hrát. Odměňte se poslechem dalšího Mozartova kousku. Potom klikněte na cembalo partiturou z inventáře. Mazzini otevře dveře a my vidíme zraněného císaře v posteli. Mazzini poté požádá Mozarta, aby po Praze rozšířil zprávu, že se císaři daří již dobře, jen si potřebuje odpočinout. Mozart to slíbí a jde na schůzku se zednáři.
 
Kapitola 6
Ve 2 hodiny odpoledne je v kanceláři velmistra zednářů Schultze. V předpokoji stojí muž v livreji u okna a nedovolí Mozartovi vejít do kanceláře, protože nemá slavnostní oblek. Ten si můžete vypůjčit v šatně. Jděte tedy na druhou stranu místnosti, kde odhrňte červený závěs a seberte šerpu s košilí. Vraťte se ke sluhovi, který vám sdělí, že ke slavnostnímu obleku chybí ještě rukavice. Můžete se pokusit získat je od bratrů, kteří jsou také v předpokoji. U stolu uprostřed vidíme muže, který studuje jakousi kresbu stroje. Prohlédněte si nákres a pak si promluvte s Peterem Englanderem, bratrem z lóže ve Vídni. Sdělí Mozartovi, že obřady zednářů ve Skotsku probíhají podle dokumentů sepsaných Hiramem, zakladatelem Zednářské lóže. Dokumenty byly nalezeny v kapli Rosslyn. Je rovněž znepokojen způsobem, jakým se podobné obřady konají ve Francii. Nicméně náhradní rukavice nemá. Proto si promluvte s mužem, sedícím na pohovce. Je to Hans Keller, zednářský mistr a šéf policie v Praze. Jako takový je informován o finančních problémech Mozarta. Dál se dozvíme více o zednářích, kteří podle Kellera existovali již ve starověkém Egyptě a jsou mezi nimi i stavitelé pyramid. Keller může půjčit Mozartovi rukavice, chce ale po něm vyřešení hádanky stavby Šalomounova chrámu v Jeruzalémě. Jděte si znovu promluvit s Englanderem. Zeptejte se ho na stavební zásady chrámu. Dozvíme se, že zásady jsou vytesány v pilířích chrámu Šalamouna. V této chvíli zabliká kniha Harmonie v inventáři. Najděte si v ní na levé straně skladbu „Les Deux Collonnes“ (The Two Columns) a na pravé straně najděte partituru „Le Temple“ (The Temple). Zpřístupní se nám opět dirigování, takže budeme zase rejdit myší sem a tam. Po skončení se opět dozvíme, že ze šifrované zprávy musíme odstranit jistý počet písmen. Klikněte na ikonu vlevo a odeberte ta písmena, která brání správnému přečtení nápisu jenž zní: „FORCE ET STABILITE“ (FORCE AND STABILITY), což v překladu znamená pevnost a stabilita. Sdělte svůj výsledek Hansi Kellerovi a díky tomu Mozart dostane klíč od skříňky v Radě komory. Zde by měly být pomůcky k vyřešení chrámové hádanky. Jděte dveřmi vpravo od Kellera. Zde Mozart najde svého přítele Ilana Havla, se kterým je nutno si pohovořit. Havel se domnívá, že by Čechy měly být nezávislé na Habsburcích, ale o tajemství chrámu nic neví. Vpravo vidíte velkou komodu. Klíčem si ji odemkněte a ze dvou zásuvek vyberte dvě sady ozubených koleček Stability a Pevnosti. Vraťte se do salonu a vlevo od kanceláře si prohlédněte zlatou vitrínu na zdi. Mozart zjistí, že na dvířkách je obraz Šalomounova chrámu. Spojte v inventáři obě sady koleček a klikněte jimi na vitrínu. Uvnitř vidíte části věže, kterou je třeba postavit. Vpravo jsou kolečka různých velikostí a vaším úkolem je umístit kolečka na jednotlivé části věže tak, aby po kliknutí na ikonu věže vpravo dole se jednotlivé části věže přesunuly na prostředek. Na první část nahoře dejte 25-zubé kolečko. Na druhou část 50-zubé, na třetí část dejte nahoru 10-zubé a dolů 25-zubé, na poslední čtvrtou část dejte nahoru 10-zubé a dolů 40-zubé kolečko. Pak klikněte na ikonu a věž je postavena. Sdělte Kellerovi, že jste hádanku vyřešili a tím pádem dostanete rukavice. Nyní musíte najít místo, kde se Mozart bude moci převléknout. Projděte dveřmi za zády Eglandera do sálu Zakladatele. Zde sedí se zavázanýma očima jakýsi muž u klavíru. Nevšímejte si ho zatím a jděte za jeho záda. V inventáři spojte rukavice s ostatním oblečením a klikněte tím vším na paraván. Když je Mozart správně oblečen, může jít do přijímacího salonu a sdělit sluhovi, že je připraven k audienci u Schultze. Jděte tedy do jeho kanceláře, kde se dozvíte, že muž sedící u klavíru je Anton Epoch, kandidát na přijetí do lóže a Mozart si má poslechnout jeho skladbu. Jděte tedy k Epochovi a poslechněte si jeho údajný výtvor. Hru si přijdou poslechnout i Keller a Englander. Mozart se ale rozčílí, neboť ve skladbě pozná vlastní dílo a Epocha označí za plagiátora. Jděte to sdělit i Schultzovi, který se však domnívá, že tato skutečnost by neměla bránit Epochovu přijetí mezi zednáře. Je třeba ihned zahájit hlasování, kterého se zúčastní všichni přítomní bratři. Mozart dostane hlasovací urnu a zároveň Schultzovi oznámí, že císař je v paláci a vede se mu dobře. Schultz je rád, že se nepotvrdily zvěsti, že císař je po bitvě nezvěstný, případně i mrtvý. Jděte do konferenčního sálu (vpravo od Kellera) a na stůl položte hlasovací urnu. Pak si promluvte s Havlem, od kterého se dozvíme, že Mozart ještě bude potřebovat kružítko, trojúhelník, pravítko a kladivo. Mozart mu řekne o plagiátorství Antona Epocha. Havel ví, že Anton je syn Michka Epocha, velmi vlivného muže a přítele Schultze. Pokud chce Mozart zůstat oblíben, měl by se s ním spřátelit. Vraťte se do salonu a promluvte si s Kellerem. Ten usoudí, že Mozart se musel zmýlit a Anton není žádný podvodník. Když si promluvíte s Englanderem tak zjistíte, že ten má názor trochu jiný. Již dříve si všiml, že přijímání nových členů se řídí podivnými pravidly. Mozart od něj získá trojúhelník. Jděte do Schultzovy kanceláře a na stole vpravo seberte kladivo. V sálu Zakladatele, kde stále ještě sedí Anton, vlevo od něj na zdi visí obraz zakladatele Hirama. Pod ním seberte kružítko a na stole vlevo pak pravítko. Nyní máme již vše potřebné, takže všechny tyto nalezené věci položte vedle hlasovací urny (pokládejte je po levé straně urny, předměty ale budou ve výsledku ležet na opačné straně) v konferečním sále. Pak běžte sdělit Schultzovi, že hlasování může začít. Dostanete černou a bílou kuličku – černá znamená ne, bílá ano. Vyberte si sami, zda chcete Antona přijmout k zednářům nebo ne a pak příslušnou kuličku vhoďte do urny. Schultz chce, aby byl informován o výsledku hlasování i Antonův otec a odejde.
 
Kapitola 7
Je pět hodin odpoledne a Mozart zaslechne zděšený hlas Schulze a jeho volání o pomoc. Běžíme za hlasem a v místnosti Zakladatele najdeme Antona, ležícího na zemi. Mozarta napadne, jak zjistit, zda žije. Běžte proto do salonu a na stole pod vitrínou s majákem seberte zrcátko. Klikněte jím na Antona a výsledek je jasný, Anton je mrtev. Keller chce co nejdříve odstranit tělo z těchto míst, Schultz zase chce Antonovu smrt utajit. To však bude nemožné. Když všichni opustí místnost, zahájí Mozart vlastní vyšetřování. Seberte Antonovu nedokončenou partituru, ležící na zemi a klikněte s ní na kalamář na stole. Opravte skladbu známým způsobem. Správné řešení je následující: Obr. Partitura 5. Pak hotovou partiturou klikněte na klavír. Všimněte si světelného prasátka, které přes hrajícího Mozarta přejede. Mezitím hovoří Schultz s Kellerem o smrti Antona. Keller se domnívá, že to byla vražda a pachatelem bude někdo z přítomných zednářů. Schultz upozorňuje na Mozartovo podivné chování a slibuje svoji pomoc při objasňování případu. Když Mozart dokončí hru, jděte za klavír a odhrňte žlutý závěs. Za ním je výklenek se zamřížovanými dvířky – zamčenými pochopitelně. Za dvířky je vidět starodávný relikviář. Jděte do salonu, kde si promluvte s Havlem, který však nic neví o Antonově smrti. Pokračujte tedy do Schultzovy kanceláře, kde z pracovního stolu seberte klíč. Tímto klíčem otevřete mřížovaná dvířka v sále Zakladatele. Mozart si všimne emblému ve tvaru dvou písmen V, symbolu zednářů. Jděte do konferenční místnosti, vezměte si zpět všechny věci položené u hlasovací urny a zase se vraťte zpět k relikviáři. V inventáři spojte kružítko s trojúhelníkem a klikněte tím na relikviář. V té chvíli přijde Keller a nechá Mozarta zatknout. Ví, že Mozart nemá dobrou pověst, potýká se s nedostatkem peněz a skandál s plagiátorstvím by mu citelně ublížil. Proto je podezřelý z Antonovy vraždy.
 
Kapitola 8
Mozart se ocitne v cele. Pokud chce dokázat svou nevinu, musí se dostat ven. Použijte zrcátko na mezeru mezi mřížemi a zjistíte, že vpravo je ještě jedna cela. Klikněte na ní a objeví se rovněž zavřený Havel (podobnost čistě náhodná?). Havla uvěznili za jeho politické názory, je mu však podivné, že Mozarta jako císařova přítele, uvěznili také. Má podezření, že vše je namířeno proti císaři. Nyní však, pokud nechtějí skončit jako mrtvoly, musí pryč. Klikněte na Havlovu celu a zjistíte, že zámek je výtvorem firmy Epoch. Klikněte na vedlejší celu klíčema, které Havel našel u hodináře. Má však krátkou ruku. Proto seberte zhášedlo, visící vlevo u mříží, zkombinujte ho s klíči a takto je podejte Havlovi. Nyní bude hrát jako Havel. Odemkněte si pomocí klíčů celu. Venku Havel zjistí, že Mozartova cela je uzamčena visacím zámkem a musí se odemknout jiným klíčem. Jděte vlevo a promluvte si s dalším vězněm. Ten je asi pomatený, protože povídá něco o archandělovi Gabrielovi. Vpravo od cely seberte ze zdi dřevěnou pálku. Strážného jste si jistě všimli a prohlédli. Havel od něj musí získat klíče. Promluvte si s vězněm znovu a strážný vás okřikne. Naproti cele se schovejte ve výklenku. Vězeň začne znovu vyprávět své vidiny a strážný ho přijde utišit. V té chvíli ho Havel pálkou omráčí a sebere mu klíče. Teď už můžete Mozarta osvobodit a vrátit mu hodinářovy klíče. Vraťte se k cele vlevo, pro jistotu znovu promluvte s vězněm, pokud bude reagovat, a jděte nahoru po schodišti. Ocitáme se na pražských střechách. Vpravo vidíte lešenářské lávky na protější budovu. U jedné lávky je rozbitá kladka. Přejděte na druhou stranu a z hromady dřeva získáte dřevěný kolík na opravu a z kladky odmontujte zlomené kolečko. Jděte k Mozartovi a vypůjčete si od něj kladivo. V inventáři spojte rozbité kolečko s pálkou a klikněte tím na kladku. Pak zkombinujte kladivo s dřevěným kolíkem a přidejte na kladku. Automaticky se ocitneme na ulici, kde se Mozart s Havlem rozloučí, protože jde shánět důkazy své neviny.
 
Kapitola 9
Je 8 hodin večer, když dorazí do sídla lóže. Schultz je stále ještě v kanceláři, takže si s ním promluvte a požádejte ho o odemčení relikviáře. Mozart si myslí, že by v něm našel důkazy své neviny. Schultz to však odmítá, protože jen nejvyšší mistr může obsah relikviáře pochopit. Zeptejte se ho na Antona Epocha. Schultz zapře, že by ho znal. Na pracovním stole seberte z vah jedno závažíčko a vraťte se do salonu. Odhrňte červený závěs a z bílé uniformy seberte zlatou nit. Jděte do sálu Zakladatele, prohlédněte si ho (měl by jít otevřít napnutým provázkem) a v inventáři spojte zlatou nit se závažím. Použijte výsledek na relikviář a ten se otevře. Uvnitř najdete lebku, dokumenty a v popředí blýskavého mechanického skaraba. Ten tedy vydával to světelné prasátko, když zde Mozart hrál na klavír. Klikněte v inventáři klíči na brouka, čímž se vám otevře celý jeho vnitřní mechanismus. Vpravo nahoře vezměte podložku s čísly a přesuňte ji na nejspodnější část brouka. Nyní je třeba navolit nahoře čísla 1 a 2, uprostřed 1 a 2, dole 2 a 2. Nakonec klikněte na kolečko dole, pro natažení brouka. Tím jsme upravili správný pohyb všech noh brouka a následkem toho mu zezelená a začne se kývat tykadélko. Položte brouka na klavír a klikněte na nástroj Epochovou partiturou. Mozart hraje a po chvíli se skarab začne pohybovat. Otevřete knihu Harmonie, vlevo budete mít skladbu „Le Coeur“ (The Heart) a vpravo nalistujte partituru „Le Scarabée“ (The Beetle). Dirigujte a podle vaší úspěšnosti budete zase odstraňovat písmena. Výsledkem musí být nápis: „POUVOIR SECRET DU PREMIER“ (SECRET POWER OF THE PREMIER). To opravdu vypadá na vládní spiknutí. Zavřete knihu a jděte k Schultzovi. Ten vezme na vědomí, že Mozart opravil skaraba (ani mu nevynadá, že otevřel relikviář), ale nepřipouští, že by brouk mohl patřit rodině Epochů a měl něco společného s Antonovou smrtí. Zeptejte se ho na zlaté číslo, které bylo na relikviáři. Schultz ví, že zakladatel svobodných zednářů Hiram toto číslo používal při stavbě domů, ale jeho hodnotu si vzal do hrobu. Více by mohl vědět Peter Englander, který zkoumá Hiramovy dokumenty, nalezené v kapli Rosslyn. Englander bydlí v domě Masonova bratra Robertsona.
 
Kapitola 10
To už je asi 9 hodin večer. Dveře jsou otevřené, ale v hale je velký pes, který ho nechce pustit dál. Klikněte na něj skarabem, který si sedne psovi na hřbet a svým rytmickým vibrováním ho uklidní. Jděte dál do haly. Zde vidíte troje dveře. Ty vpravo jsou zamčené. Zkuste tedy ty prostřední. Uvnitř je kancelář, kterou si prohlédněte. U zdi stojí hodiny s obrovským kyvadlem, na němž je namalovaná planeta země. Dál si prohlédněte psací stůl, hlavně zásuvku, ve které najdete malou podobiznu a kovový váleček. Vpravo odhrňte zelený závěs, za kterým najdete dřevěné obložení s obráceným nápisem. Použijte na něj zrcátko a nápis si můžete přečíst – něco v tom smyslu, že sluneční výšiny vedou ke strážci tajemství. Mozart pochopí, že právě v tomto domě najde odpověď na spoustu otázek. Otevřete si knihu Harmonie. Vlevo skladbu „Les Mysteres“ (The mysteries), vpravo partituru „L´Échelle“ (The Ladder). Zadirigujte si a potom dešifrujte zprávu tak aby zněla: „LE SEPTIEME BARREAU“ (THE SEVENTH BAR). Rozumí se tím sedmá příčka žebříku ke Slunci. Zavřete knihu Harmonie a vraťte se do haly. Jděte levými dveřmi do knihovny. Vlevo od dveří leží na stole kniha o tajemství čísel, ze které se Mozart dozví, že zlaté číslo je číslo 13. Naproti leží další kniha na pohovce. Jejím autorem je Luigi Galvani. Seberte vedle ležící lupu a přejděte ke knihovně. Vlevo dole seberte půlku obalu na knihu. Další půlku obalu najdete, když vylezete na žebřík a Mozart zapátrá vlevo od něj. V inventáři pak obě poloviny spojte. Nyní to vypadá jako jakýsi podstavec s nápisem: Základnu hlídají Titáni podle zákona zlatého čísla. Nesmíš udělat chybu, jinak vše zůstane utajeno. Vylezte znovu na žebřík (sedmý stupeň) a Mozart nahoře najde sošku boha Atlase. To je Titán, který drží na svých bedrech celý svět. Přejděte do kanceláře a otevřete si dvířka u hodin. V inventáři spojte sošku se základnou. Pomocí svého zednářského pravítka na ně klikněte, čímž boha natočíte v úhlu 13 stupňů. Nastavenou sošku na podstavci pak postavte pod kyvadlo hodin. Nyní se zdá, že Atlas opravdu drží na ramenou svět. Uslyšíte cvaknutí a na místě za zeleným závěsem se objeví dveře do tajné místnosti. Vejděte tam a vlevo na zdi vidíte blikající tajemnou postavu se zahaleným obličejem. Klikněte na ní a Mozart konstatuje, že se podobá muži s maskou, kterého viděl ve snu. Pokračujte dál doleva podél zdi a zjistíte, že obraz je promítán na zeď projektorem. Prohlédněte si ho a otevřete jeho boční stranu. Zdá se, že uvnitř něco chybí. Vlevo dolů vložte miniaturu, kterou jste našli v kanceláři a nad ní kovový válec. Na zdi teď vidíte jiný obraz, ale je však rozmazaný. V inventáři klikněte lupou na ikonu se šipkami vpravo, tím lupu rozeberete na držák lupy a čočku. Získanou čočku tedy dejte do objektivu promítačky. Nyní se objeví obraz císaře a Mozart si uvědomí, že Mazzini ho obelhal. Promítnul mu v paláci tento obraz a přitom císař vůbec v paláci nebyl. Vyjděte ven z tajné místnosti a ještě než jí opustíte, uslyšíte zvuky jakési potyčky. Znovu klikněte na dveře a v kanceláři potkáte napůl oblečenou ženu, která se představí jako cikánka Vana. Promluvte si s ní a Mozart jí potom zapůjčí zrcátko, aby se mohla upravit. Jděte do haly a pokračujte do pootevřených dveří vzadu. Zde pro změnu najdete také polonahého Englandera s roubíkem a svázaného. Než mu může Mozart pomoci, je sražen Vanou k zemi.
 
Kapitola 11
Další scéna se odehrává v 10 hodin večer na Karlově mostě, kde hodlá skupinka cikánů Mozarta hodit do Vltavy. Promluvte si s Vanou (postava úplně vlevo). Vana se ptá, čím si Mozart chce zachránit život, co nabídne výměnou. Než může Mozart odpovědět, objeví se přítel Havel. Jako zastánce nezávislosti Čechů, zná Vanu a její přátele. Zastává se Mozarta, který ho vysvobodil z vězení. Hnutí za nezávislost však potřebuje peníze, takže bez výkupného se Mozart z problému nedostane. Klikněte na Havla a Mozart svěří svůj život do jeho rukou (vy teď tedy budete hrát jako Havel). Promluvte si s Vanou a až jí navrhnete hru 31, jeden z cikánů rozloží na zemi herní desku a hazardní karetní hra může začít. Jedná se vlastně o hru „oko bere“ s tím rozdílem, že hrajete tak, abyste nepřesáhli součet karet vyšší než je 31. Musíte však zároveň mít větší součet než oba vaši soupeři. Klikem na bank získáte další kartu, klikem na ikonu ruky vpravo od banku předáte hru dál. Pravidla jsou známá, takže dodám jenom to, že musíte získat nejvíce bodů ze všech po celkem 11 kolech hry. Pokud prohrajete, klikněte na rohož položenou na zemi a zahrajete si znovu. Až vyhrajete bude Mozartův život ušetřen, ale Vana považuje za příliš nebezpečné Mozarta propustit a uvězní ho tedy ve své maringotce. Pokuste se otevřít dveře vzadu. Jsou zamčené a zároveň vidíte, že cikáni táboří pod mostem a jeden z nich je na stráži. Vlevo vzadu seberte z improvizovaného oltáře se svíčkami svatou sošku. Vpravo v popředí Prozkoumejte polštář a objevíte pod ním tarotové karty. Nyní klikejte na tarotové karty tak dlouho, dokud neobjevíte kartu se skarabem. Karta má název „Oko slunce střeží dva světci“. Vpravo za sebou vidíte police s malou zamčenou skříňkou nahoře. Na jedné polici leží list papíru a Mozart zjistí, že to je ona partitura, kterou napsal Anton Epoch. Jak se sem dostala? Je zde něco připsáno: První tóny původního allegra připraví cestu po kamenném mostě. Seberte nedokončenou partituru objevíte pod ní klíček, který se hodí k zamčené skříňce nahoře. Odemkněte jí tedy, otevřete její dvířka a seberte uvnitř uložené housle se smyčcem. Položte partituru na stůl vlevo, pak použijte brk s inkoustem a je před námi další oprava partitury. Zde už je více not na nesprávném místě, takže oprava není tak jednoduchá, ale zase máte víc možností udělat chybu, než v předcházejících případech. Správné řešení je následující: Obr. Partitura 6. Až se  vám to povede, seberte druhou část opravené partitury a otevřete okno vlevo. V inventáři oddělte housle od smyčce pomocí ikony se šipkami vpravo. Pomocí smyčce otevřete okenici a Mozart vyleze ven. Jděte dozadu na most, postupujte po mostě směrem k sobě a sledujte sochy svatých po obou stranách. Na druhé straně mostu najdete sochu svaté Lutgardy, patronky chrámu Sacared Coeur. Umístěte pod podstavec sochy (do mezery v kamenném zábradlí) sošku z cikánského vozu. Na boku Karlova mostu se pod sochou objeví kulatý vchod do nitra mostu. Sejděte po schodech dolů pod most a zkuste tajný vchod otevřít. Je zamčený, takže na vstup použijte housle (opět složené v inventáři) se smyčcem. Vstup se poté co Mozart zahraje na housle odemkne, takže vlezte do tajné místnosti, kde vidíte další dveře v egyptském stylu – i tyto dveře Mozart viděl ve svém snu. Na obrazu boha slunce Ra chybí oko. K dalšímu postupu bude Mozart potřebovat hodinky. Aby je vyplatil od svého bytného, musí dostat své peníze od Haüfnera. Vraťte se na most, kde už na Mozarta čeká jeden z cikánů. Promluvte si s ním o egyptských dveřích uvnitř mostu. Prý vedou k chrámu, který byl kdysi používán Římany a byl zasvěcen bohu Mithrovi. Cikán miluje Mozartovu hudbu, zvláště Figara. Klikněte na něj houslemi se smyčcem a kousek mu tak přehrajete. Po skončení skladby cikánovi vraťte jeho památeční housle a Mozart je volný.
 
Kapitola 12
V 11 hodin večer přijde Mozart do Nosticova divadla. Promluvte si s mužem, stojícím u schodů. Je to Mozartův fanoušek a chtěl by jeho podpis. Vyjděte po schodech vlevo nahoru a pokračujte dozadu do ředitelny. Zde sedí Alexa, Haüfner zde není. Promluvte si s ní, Alexa chce, aby jí Mozart dal roli v jeho další opeře. Mozart souhlasí a hned chce začít cvičit. Alexa má však bolesti v krku, takže prosí o šálek teplé vody s medem. Seberte prázdný hrnek ze stolku v popředí, opusťte místnost a vejděte dveřmi nalevo do hudebního salonku. Popojděte doleva ke krbu, nad ohněm visí kotlík s vodou. Vpravo u krbu na zemi seberte pohrabáč, použijte ho na žhavý popel v krbu a oheň se tak rozhoří. Po chvíli naberte z kotlíku do hrnku horkou vodu, opusťte místnost a sejděte po schodech zpět do vstupní haly. Za dveřmi vpravo od recepce je dirigentova šatna, kde ve skříňce najdete med a kus chleba. Pomocí ikony se šipkami je oddělte na bochník chleba a sklenici medu, med pak nalijte do šálku s horkou vodu. Dojděte opět do ředitelny, dejte hrnek s horkou vodou a medem Alexe, která se hned cítí lépe a může začít cvičit. Klikněte na Alexu a můžete nyní začít dirigovat její operní zpěv. Alexa pak Mozartovi za odměnu prozradí, že klíč od ředitelny je pod bustou jednoho německého skladatele. Opusťte místnost a jděte dolů do vstupní haly. Zde pokračujte do chodby za recepcí až k dirigentově šatně. U ní klikněte na bustu Johanna Sebastiana Bacha a vezměte si ukrytý klíč od Haüfnerovy kanceláře. Pak se vraťte do ředitelny a Alexe klíč dejte. Alexa odemkne dveře a bude hlídat, aby Mozarta nikdo nepřekvapil. V ředitelně sedí na bidýlku papoušek se slušnou slovní zásobou, takže si s ním promluvte. Pak klikněte na piano a zahrajte si další skladbičku. Papoušek se připojí se zpěvem písně Papageno a vyloudí ze sebe solmizační slabiky Fa-Mi-La-Sol-Do. Po ukončení produkce jděte doprava ke knihovně. Po najetí kurzorem na knihovnu zjistíte, že knihy mají místo názvů noty. Solmizační slabiky zanotované papouškem odpovídají notám F, E, A, G a C. Vysouvejte tedy knihy z knihovny v tom pořadí, jak zpíval papoušek. Vlevo na zdi se objeví trezor, který prozkoumejte. Pyramidy nahoře a dole jsou hrací válečky. U každé z nich je kolík, který lze stisknout. Když si stiskem každé z pyramid přehrajete úryvek skladby tak zjistíte, že by se dala z úryvků složit skladba celá. Abyste tedy trezor otevřeli, je potřeba stisknout ve správném pořadí kolíky u každé z pyramid tak, aby se skladba přehrála od začátku do konce tak jak má znít. Když si kolíky označíme zleva doprava nahoře 1, 2, 3 a dole 4, 5, 6, tak je správné pořadí stisku kolíků toto: 3-6-1-4-5-2. Trezor se otevře a v té chvíli přistoupí k Mozartovi Alexa, která mu dovolí vzít si jen tu částku, kterou je Haüfer Mozartovi dlužen. Správná částka je zaznamenaná v jedné z jeho knih. Jděte k psacímu stolu proti knihovně a otevřete šuplík. Zde najdete seznam všech knih, ale písmo je tak malé, že nelze přečíst. Jděte tedy do vstupní haly a pak pokračujte do chodby za recepcí. Zde vejděte vpravo do koncertního sálu a dále dozadu, kde si promluvte se sedící ženou. Je to hudbymilovný fanoušek a ráda by měla od Mozarta něco na památku. Na sedadle v řadě před ženou leží monokl, který si vezměte. Spojte ho s držátkem od lupy a provizorní lupou pak prozkoumejte seznam knih. Účetní záležitosti Mozarta jsou v knize s partiturou Dona Giovanniho číslo 527. Dojděte opět do ředitelny, popojděte doprava ke knihovně, otevřete skříňku pod knihovnou a účetní kniha svázaná provázkem je vaše. V inventáři klikněte knihou na ikonu vpravo, získáte provázek a otevřenou účetní knihu, kterou ukažte Alexe. Tím získáte peníze a můžete si vybrat, zda vám bude Alexa ještě chvíli dělat společnost, nebo ne.
 
Kapitola 13
Později jde Mozart zpět do svého hotelu, ale před vchodem hlídá jeden z Kellerových policistů. Musíme ho nejdříve odlákat. Vpravo dole u dveří vedlejšího domu zapomněl lampář dlouhé bidlo, které si vezměte a použijte ho na svítící lampu, tím otevřete její prosklený kryt. Pak na bidlo v inventáři přivažte provázek a přidejte k tomu ještě zhášelo, které jste našli ve vězení. Nyní použijte zhášelo na konci bidla na otevřenou lampu a tím jí zhasnete. Nyní jděte levou stranou ulice dozadu a vpravo od fontány seberte kámen. Kousek se vraťte a na zídce vpravo prozkoumejte aktivní místo. Mozart usoudí, že odtud ho policista nevidí. Nyní hoďte kámen na vitrínu na protější straně, čímž vyplašíte smečku krys. Pak z inventáře seberte chleba a klikněte jím na krysy, které se usadili poblíž schodiště vedoucího k hotelu. Policista jde krysy rozehnat a vy můžete nepozorovaně vejít do hotelu. Promluvte si s majitelem, který už ví, že je Mozart na útěku. Když se dozví, že Mozart chce vyplatit kapesní hodinky, vyndá zpod pultu malou skříňku, ve které uchovává všechny cennosti. Zámek však nejde otevřít a pokud se skříňka otevře násilím, vylije se uvnitř lahvička s kyselinou, která zničí veškerý obsah. Prozkoumejte skříňku, je na ní znak firmy Epoch. Zkuste tedy otevřít skříňku pomocí klíčů z inventáře, ale moc nepochodíte, protože jeden z klíčů se v zámku ohnul. Jděte tedy nahoru do Mozartova pokoje a seberte z podlahy hned u dveří hrací kartu. Vypadá to, že je na ní něco napsáno neviditelným inkoustem. Na druhé straně jsou iniciály IH – Havel. Podržte kartu nad zapáleným svícnem, písmena tam jsou, ale špatně viditelná. Jděte tedy k mlýnku na kávu v druhé části pokoje, umelte si jednu porci a rozemletou kávou potřete hrací kartu. Havel píše, že se stal obětí spiknutí a důkaz jeho neviny Mozart najde u hodináře. Jděte dolů a použijte hrací kartu na skříňku. Bohužel se kyselina uvnitř rozlije a obsah skříňky včetně hodinek je tak znehodnocen. Nyní ovšem chce domácí po Mozartovi peníze. Takže mu dejte ty z inventáře, znovu si s ním promluvte a požádejte ho o službičku. Má zabavit policistu venku, aby Mozart mohl odejít. Po nějaké chvíli se tak stane a Mozart vyjde ven z hotelu. Na ulici vidíte velmistra Schultze, se kterým si promluvte. Je prý velmi překvapen, že je Mozart obviněn z vraždy. Ví, že je nevinen, protože celou dobu byl s ním. Mozart je přesvědčen, že to celé je práce rodiny Epochů, jen neví, jak s tím souvisí mechanický skarab. Schultz Mozartovi sdělí, že skarab je egyptský symbol moudrosti a porozumění. Epochovi jsou vlivná rodina, která se podílela na stavbě Staroměstského orloje. Schultz je dále překvapen chováním Michka Epocha, který zprávu o smrti svého syna přijal dost vlažně. Michek se připojil k odnoži zednářů Rosicrucianům, kteří spolupracují s Wöllnerem, předsedou vlády Pruska. Chtějí obnovit staré egyptské obřady a tvrdí, že vlastní první manifest zednářů, sepsaný zakladatelem Hiramem. Schultz se pak vrací do kanceláře a Mozart se ocitá u Staroměstského orloje.
 
Kapitola 14
Otevřete knihu harmonie, na levé straně máte skladbu „Le Premier Manifeste“ (The First Manifest), na pravé straně najděte partituru „Le Rose-Croix“ (The Rosicrucians) a pak známým způsobem dešifrujte zprávu ve znění: „APPEL DE LA FRATERNITE“ (CALL TO FRATERNITY), neboli výzva bratrství. Dveře do Staroměstské věže jsou zamčené. Na levé straně vidíte vedle radnice bílý dům s freskami, ve kterém bydlí Epochovi. Klikněte na osvětlené okno v nejvyšším patře a pak jděte ke dveřím za rohem. Vlevo visí znak rodiny. Zaklepejte na dveře a sluha vám sdělí, že jeho pán není přítomen. Mozart říká, že má zprávu od Rosicrucianů. Odpovězte mu správné heslo: „Appel de la Fraternité“ (The Call to Fraternity). (Poznámka: pokud se vám volba tohoto hesla neobjeví v nabídce rozhovoru napoprvé, musíte na dveře zaklepat ještě několikrát, dokud se toto heslo v nabídce neobjeví). Maskovaný sluha pak Mozarta pustí dovnitř a odvede ho do hudebního salonku, kde může počkat na Epocha. Na pravé zdi visí velký portrét Michka. Vlevo od něj visí malý oválný portrét Antona. Mozart zjistí, že to není ten, kdo zemřel v lóži. Anton je tedy stále naživu. Podívejte se na nízkou vitrínu s hodinkami. Jedny si Epochovy hodinky si automaticky vezmete. Pak jděte směrem k sobě a podívejte se do druhé části místnosti, kde je na zdi velký vyřezávaný panel, evidentně zamaskované dveře, znak na nich je podobný tomu z tajných dveří pod Karlovým mostem. Zkusíme je tedy otevřít stejným způsobem. Klikněte na cembalo, ale to je rozladěné. Vraťte se zpět do první části místnosti a vyjděte ven na chodbu dveřmi vzadu nalevo. Promluvte si se sluhou stojícím u schodiště, ladící klíč viděl někde v šuplíku dole v hale. Sejděte po schodech o patro níž, zde otevřete zásuvku u komody a kýžený ladící klíč v ní najdete. Vraťte se nahoru do hudebního salonku, použijte klíč na cembalo a nalaďte jednotlivé tóny již známým způsobem a to takto (zleva doprava): 2x vpravo, 3x vpravo, 1x vpravo, 2x vpravo, 1x vpravo, 1x vlevo, nic, 1x vlevo. Ve chvíli, kdy jste hotovi, vstoupí sluha dovnitř a ptá se Mozarta, zda něco nepotřebuje. Mozart mu odvětí, že zde dál posečká na Epocha. Klikněte znovu na cembalo a Mozart zahraje úvodní melodii 38 symfonie, kterou hrál předtím na housle u Karlova mostu. Poté co hra skončí, otevřou se vzadu ve stěně zamaskované dveře. Vejděte do zpřístupněné tajné místnosti, kde sedí na židli povědomý muž. Je velmi podoben císaři, mohl by být jeho bratrem. Promluvte si s ním. Je však pomatený a tvrdí, že Mozart je archanděl Gabriel. Mozart si uvědomí, že je to onen vězeň z podzemí. Do hudebního salonku mezitím dorazí Michek a Mazzini. Mluví o svržení císaře a o příjezdu císařova bratra Leopolda den po atentátu. Rosicruciani proti němu nic nemají. Mazzini a Epoch se chystají vejít do tajné místnosti, takže se Mozart musí nějak ukrýt. Z křesla vzadu seberte černý plášť a vpravo ze zdi sundejte černou masku. V inventáři to spojte dohromady a pak použijte plášť s maskou na prázdný stojan vpravo od dveří. Z rozhovoru Epocha s Mazzinim se maskovaný Mozart dozví, že pomatený muž v tajné komnatě je prostý sedlák, kterého je schopen Epoch řídit mechanickým skarabem. Na spiknutí se podílí i Keller. Když muži odejdou, podívejte se na obrázek  nad maskami na zdi vlevo od okna. Obrázek představuje obrácenou pyramidu. Na rohu stolu uprostřed místnosti je pro změnu položené mechanické zařízení, sloužící k manipulaci ke skarabem. Jděte zpět do hudebního salonku a popojděte do jeho přední části, kde vám maskovaný sluha oznámí, že jeho pán právě dorazil. V té chvíli vejde do místnosti i Epoch sám. Mozart mu vysvětluje, že jeho syna nezabil a chce svou nevinu dokázat. Epoch si je jeho neviny vědom, protože jeho syn prý žije. V salonku zakladatele Zednářské lóže totiž nešťastnou náhodou zemřel jeden z jeho sluhů. Mozart se dovtípí, že ona nehoda jistě souvisí se špatným ovládáním skaraba. Mozart chce mluvit s Antonem, ale není mu to dovoleno. Michek Epoch chce po Mozartovi, aby zahrál Antonovu symfonii. Najal z tohoto důvodu celé divadlo. Nezáleží na tom, zda budete či nebudete souhlasit. Epoch položí Antonovu partituru na stůl a odejde. Jako dozor zde zůstává maskovaný sluha, to jen pro případ, že by chtěl Mozart utéct. Klikněte na nedokončenou partituru položenou na stole. Nyní je nanejvýš nutné ji změnit, protože Mozart má podezření, že právě tato hudba může ovládat mechanického skaraba. Upravte tedy noty známým způsobem. Správné řešení je následující: Obr. Partitura 7. Pokud budete úspěšní, získáte třetí část partitury a Mozart přehraje příslušnou část na cembalo. V té chvíli zůstane maskovaný sluha stát jako solný sloup a Mozart si toho všimne. Protože muž na nic nereaguje, sundejte mu z krku nepohyblivého skaraba, kterým byl předtím sice ovládán, ale díky hře upravené partitury byl deaktivován. Jděte do tajné místnosti a použijte skaraba na přístroj položený na rohu stolu. Uvnitř skaraba umístěte jednu destičku úplně nahoru a druhou úplně dolů. Na té horní nastavte dvojku do levého spodního rohu a na dolní destičce dejte dvojku do pravého spodního roku. Na ostatních místech nechte samé jedničky. Pak klikněte na natahovací knoflík na spodní straně brouka. Tím máte skaraba v pohotovostním režimu. Vraťte se do hudebního salonu a klikněte partiturou na cembalo. Mozart zahraje a tím přeprogramuje brouka na pohyblivého skaraba, kterého nyní dejte zpět na krk sluhy. Až sluha přijde k vědomí, myslí si, že Mozart je jeho pán Michek Epoch. Přikažte mu odemknout dveře ven. Příkaz je okamžitě splněn. Pak ho požádejte o domovníkovy klíče, které rovněž ihned dostanete. Nakonec se ho zeptejte na Antona Epocha. Ten je uvězněn na tajném místě. Opusťte místnost, sejděte po schodech dolů a opusťte dům dveřmi nalevo. Venku jděte dozadu ke Staroměstskému orloji, jehož hlavní vchod můžete nyní pomocí klíčů od sluhy odemknout. Až budete uvnitř, klikněte na skříňku v horní části mechanismu orloje. V její horní části vidíte trubadúra, který se může pohybovat určitou trasou. Ve spodní části skříňky vidíte 7 prázdných políček a ještě pod nimi je 7 hracích kovových válců s hroty. Když kliknete na spodní část některého z válců, uslyšíte část velmi známé melodie. Kliknete-li na horní část válce, můžete ho přesunout do některého z prázdných políček. Vaším úkolem je tedy rozmístit všechny hrací válce do prázdných políček tak, aby po jejich přehrání za sebou zahraná melodie správně navazovala. Jedině tak po otočení kličkou vlevo dole figurka trubadúra projde danou trasou. Pokud si dole seřazené válce označíme zleva doprava čísly 1 až 7, je jejich správné rozmístění v prázdných políčcích zleva doprava následující: 5, 1, 6, 2, 3, 7, 4. Po splnění úkolu se otevřou tajné dveře a objeví se Anton Epoch, kterého zde uvěznil jeho otec. Anton je rád, že vidí Mozarta, ale není příliš překvapen. Je mu jasné, že svým plagiátorstvím Mozarta poškodil. Ví o spiknutí svého otce i o tom, že v pražském podzemí se skrývají pruští špehové. Skaraba vyvinul on a jeho otec. Když potřebovali další peníze na vývoj, přijali pomoc od Kellera a tím byli zapleteni i do jeho špinavých obchodů. Michek Epoch byl následně Kellerem donucen ke spolupráci při odstranění císaře. Dále se dozvíte, že v podzemí Prahy byla postavena egyptská pyramida, kterou je možno otevřít čtvrtou částí Antonovy symfonie. Do pyramidy se Mozart může dostat jen pomocí Epochových hodinek, které už máme v inventáři. Systém zámku dveří je stejný jako je dráha Slunce. Mozart jde tedy na Karlův most odhalit tajemství pyramidy.
 
Kapitola 15
Jsou asi dvě hodiny ráno, Mozart je v táboře cikánů poblíž mostu. Sebere na zemi pohozené housle  se smyčcem. Pak jděte dozadu na most a dojděte až k soše sv. Lutgarda. Postavte sošku do skuliny pod jejím podstavcem, čímž se pod mostem znovu objeví tajné dveře. Sejděte po schodech dolů a klikněte houslemi na tajný vchod. Mozart zahraje melodii a vy poté vstupte dovnitř. Vložte do dveří pyramidy Epochovy hodinky. Nyní je potřeba vytyčit dráhu slunce stiskem čtyřech symbolů zobrazených na dveřích. Stiskněte tedy symboly v tomto pořadí: horní symbol (východ Slunce), symbol vpravo (nejvyšší bod denní dráhy Slunce), spodní symbol (západ slunce), symbol vlevo (noční dráha Slunce) a nakonec znovu symbol nahoře. Dveře pyramidy se poté otevřou. Vejděte dovnitř a dveře pyramidy se za vámi zase zavřou, takže není cesty zpět. Uprostřed chrámu vidíte výtah, který je chráněn ohradou vytvořenou elektrickým obloukem. Projděte vchodem vzadu. Naproti schodišti je sloup s velkým plochým reliéfem egyptského boha, který má magický kámen Ankh kolem krku. Vlevo seberte kovový stojan. Prohlédněte si hieroglyfy na zdi vpravo, které ale Mozart zatím neumí přečíst. Vraťte se zase zpět k výtahu, zkombinujte v inventáři stojan s pohrabáčem. Pak tím klikněte elektrický oblouk a tak ochranu okolo výtahu zrušíte. Na podlaze výtahu seberte semínka pro papouška, které dokazují, že Haüfer je jedním ze spiklenců. Prozkoumejte páku ve výtahu. Poloha dolů je uzamčena, takže vyjedete nahoru a dostanete se na jedno neočekávané místo, čímž je koncertní sál Nosticova divadla. Sejděte po schodech do hlediště a vyjděte dveřmi vzadu do chodby. Pod Bachovou bustou seberte klíč od Haüferovy kanceláře a jděte známou cestou k ředitelně. Odemkněte dveře klíčem a vejděte dovnitř. Papoušek na bidýlku u dveří vás hned přivítá a vy jděte doprava až k psacímu stolu u okna. Za chvíli přiběhne Alexa v domnění, že je tu zloděj. Mozart si chce promluvit s Haüferem. V té chvíli Alexa slyší, že Haüfer s Michkem přicházejí a nechce zde být svým manželem přistižena. Mozart se proto schová za závěs v zadní místnosti s tím, že se s Alexou později sejdou v hudebním salonku. Alexa odejde a Haüfer s Epochem plánují velké oslavy. Za chvíli však zase odejdou, protože papoušek pořád dokola křičí, že chce kakao. Na stole vedle závěsu je šálek s kakaovým práškem, který si vezměte a zkombinujte ho v inventáři s chlebem. Chléb posypaný kakaovým práškem pak podejte papouškovi. Napapaný papoušek začne potom vykřikovat něco o časované bombě a hodí na zem klíč od výtahu, který seberte. Pak vyjděte na chodbu a jděte vlevo do hudebního salonku. Alexa zde již čeká a žádá Mozarta, aby si k ní přisedl. Pokud se rozhodnete Alexu odmítnout, dozvíte se, že její manžel a Epoch jsou staří přátelé a v poslední době jsou stále spolu. Opusťte místnost a jděte dolů do vstupní haly. Pokračujte za recepčním pultem do chodby a pravými dveřmi vejděte do koncertního sálu. Za modrým závěsem na podiu je výtah, kterým sjeďte zpět do velkého sálu v pyramidě.
 
Kapitola 16
Nyní jsou asi 3 hodiny ráno. Použijte klíč na zamčenou páku ve výtahu, pak znovu páku použijte a sjedete dolů do nitra pyramidy. Zde vidíte cely a v té vpravo je zavřený Peter Englander. Promluvte si s ním. Je ochoten Mozartovi zodpovědět všechny otázky, ale musí ho nejdřív vysvobodit. Mříže jsou již dost chatrné, takže nedají moc práce. Jděte k cele vlevo a zde získejte uvolněnou tyč. Potom seberte kus lana ze zábradlí v popředí, spojte ho s tyčí a tím pak roztáhněte mříže u cely Englandera. Ten pak Mozartovi sdělí, že již Hiram použil při zabezpečení chrámu elektrické energie. Po dlouhá léta bylo toto řešení zapomenuto, až po objevení původních dokumentů v Rosslyn se znovu objevilo. Mozart Englanderovi řekne o bombě, ale toho spíš zajímá jeho návrat do Skotska. Jediné, co je ještě ochoten udělat, je pomoc při vstupu do chrámu. K tomu je totiž potřeba 2 lidí. Následujte Englandera doprava a zatáhněte za levou páčku ve spodní části vstupu do chrámu. Englander udělá to samé s pravou páčkou a dveře se otevřou. Mozart ještě dostane lahvičku se solí a pak Englander odejde. Vstupte do chrámu a jděte dál směrem k sobě. Na druhé straně chrámu vidíte dva muže v císařských šatech. Promluvte si nejprve s tím vlevo. Je to onen pomatený císařův dvojník a v jeho mysli není nic nového. Blábolí pořád něco o tom, že všechno je bez Boha a nic s ním. Vypadá to jako nějaké zaklínadlo. Promluvte si tedy s mužem vpravo. Aby se rozhovořil, musíte mu nejprve sundat z obličeje železnou masku. Poté co tak učiníte, spatří Mozart skutečného císaře, který ho žádá o pomoc. Pro jistotu se ještě císaře zeptejte na pár věcí, které může vědět jen on. Vše je uspokojivě zodpovězeno. V té chvíli dorazí Michek Epoch se dvěma muži. Epoch ironicky složí Mozartovi hold za vyřešení všech hádanek, díky čemuž se dostal až sem. Promluvte si s ním. Epoch chce pomocí mechanických skarabů vytvořit armádu lidských robotů, kteří mu pomohou získat vládu nad světem. V této snaze ho podporuje pruská vláda, zejména první ministr Wöllner. Po tomto přiznání Epoch odchází i s oběma císaři, aby pokračoval ve svém plánu. Mozartovi tedy moc času nezbývá a navíc je nyní uzamčen v pyramidě. Jděte zpět ke vstupním dveřím. Podívejte se na Horusovo oko, které je na nich vyryté a až vám zabliká kniha Harmonie, pusťte se do dirigování. Vlevo bude skladba „La Porte“ (The Door), vpravo si nalistujte partituru „L´Illumination“ (The Enlightment). Výsledná zpráva má znít: „REGARD NOIR DU DIEU FAUCON“ (THE BLACK EYE OF THE HAWK GOD), neboli černé oko sokolího boha. Musíme tedy najít něco černého do dveří s Horovým okem. Běžte tedy opět do druhé části chrámu a na levém trůnu seberte kamenný klíč ve tvaru symbolu Ankh. Pak prozkoumejte i pravý trůn, jsou na něm vyryté symboly větru, vody, nebe a země. Zapamatujte si nebo poznamenejte pořadí těchto symbolů, bude se nám ještě hodit. Po levé straně chrámu nyní otevřete truhlu a najdete v ní automaticky hromádku kotoučů ze tkaniny, hromádku kotoučů z mědi, hromádku kotoučů ze zinku, pero a černý inkoust. Nyní použijeme sůl od Englandera, kterou nasypte do umyvadla vlevo od truhly. Do solného roztoku pak ponořte disky ze tkaniny a získáte tak kotouče nasáklé slanou vodou. Jděte zpět ke vstupním dveřím a klikněte na ně inkoustem. Tím se Horovo oko otevře a vy před sebou vidíte baterii, jejíž energie slouží k odemykání mechanismu dveří. Baterie je však nefunkční, protože v ní schází některé z kotoučů. Prázdná místa je tedy třeba doplnit kotouči, které máme v inventáři. Musí však být splněna podmínka, že dva stejné kotouče nesmí být umístěné vedle sebe. Správné řešení obsazení prázdných míst je zleva doprava následující: měď, tkanina, zinek, měď, tkanina, zinek, tkanina. Až baterii zprovozníte, vstupní dveře chrámu se otevřou. Vyjděte ven, dojděte k výtahu, použijte páku uvnitř a vyjedete o patro výš. Nahoře najdete stráž s maskou, se kterou si promluvte. Chce po vás heslo, takže si vzpomeňte na pomateného dvojníka a jeho zaklínadlo (Všechno bez Boha a nic s ním) a stráž odejde. Projděte dveřmi vzadu, jděte k pilíři s plochým reliéfem a podívejte se blíž na jeho horní část. Podle Antona odkryje další cestu čtvrtá část jeho symfonie. Umístěte na plochý reliéf ve spodní části sloupu kamenný klíč ve tvaru symbolu Ankh, ale to nestačí. Vpravo na zdi nyní vidíte čtyři čitelné symboly, které jste předtím spatřili i na trůnu v podzemním chrámu. Prozkoumejte tedy nejprve některý z nich a Mozart usoudí, že by měl symboly stisknout v určitém pořadí. Pořadí symbolů na trůnu bylo vítr, voda, nebe a země, takže stiskněte symboly na stěně ve stejném pořadí: Souffle (breath), Humibité (humidity), Céleste (celestial arch), Terre (earth). Nyní se pilíř otevře. Uvnitř jsou varhany a na nich leží čtvrtá část partitury Antonovy symfonie. Zkombinuje pero s inkoustem a klikněte s tím na partituru.  Opravte ji známým způsobem. Správné řešení je následující: Obr. Partitura 8. Pak čtvrtou část opravené partitury seberte, klikněte s ní na varhany a Mozart skladbu přehraje. Pilíř je vlastně výtah a tak vyveze Mozarta do prostor kostela sv. Mikuláše. Jděte vlevo a Mozart se vydá hledat nastraženou bombu.
 
Kapitola 17
Další pokračování je v 7 hodin ráno na Karlově Mostě. Je zde Havel, Vana a Mano. Havel je rád, že je Mozart naživu, Vana však stále ještě není přesvědčená. Mano chce vědět, na čí straně Mozart vlastně je. Odpovězte, že na straně Josefa II. To se cikánům líbí. Nyní si promluvte s Havlem, který Rosicruciany neuznává a měl starost, aby se k nim Mozart nepřidal. Nakonec si ještě promluvte s Vanou. Vraťte jí sošku svatého a jste nuceni si ještě jednou zahrát hru 31. Tu už znáte, takže klikněte na hrací stolek rozložený na zemi a můžete začít. Svou výhrou přesvědčíte Vanu o své upřímnosti. Než se přátelé rozejdou, dívají se přes okraj mostu na Prahu, která je sice nejkrásnějším městem na světě, ale ve velmi nebezpečné době. Večer se Mozart, Havel a Vana konečně vydají zneškodnit bombu, když se na mostě náhle objeví Keller, střelí na Vanu, která spadne do Vltavy a Havel se ji vrhne zachránit. Promluvte si s Kellerem, snaží se z Mozarta dostat nějaké informace a nakonec ho donutí jít do divadla.
 
Kapitola 18
Je 20 hodin večer a Mozart je v ředitelně Nosticova divadla s Epochem, Mazzinim, Haüferem a sluhou v masce. Epoch se posměšně raduje, že Mozart je v divadle včas i přes svůj odpor. Plán je takový, že na konci koncertu bomba vybuchne a až pravý císař zemře, nahradí ho jeho dvojník, který je snadno ovladatelný díky skarabovi. Skaraba dostane i Mozart, aby dělal vše, co mu Epoch nařídí. Mazzini se postará o to, aby císař byl na koncertě přítomen. Vidíme Havla, jak hovor poslouchá. Musí se pokusit Mozarta osvobodit. Nyní hrajete za něj a máte u sebe kompletní Antonovu symfonii. Jděte nahoru po schodech. U dveří ředitelny je maskovaný sluha, kterého prozkoumejte. Havel si uvědomí, že by potřeboval jeho livrej. Vezměte bustu postavenou poblíž a použijte jí na sluhu. Ten Havla pronásleduje do vstupní haly, ale to neměl dělat, jelikož přijde o svou livrej a masku. Nyní jděte v převleku za sluhu dozadu do ředitelny. U dveří do kanceláře stojí další sluha. Řekněte mu, ať vás pustí dál, ale sluha nereaguje. Takže použijte známé heslo (Všechno bez Boha a nic bez něj) a sluha odejde. Havel pak vejde do kanceláře, kde Mozart sedí u cembala a preluduje. Na Havla však nereaguje, takže je už očividně pod vlivem skaraba. Ve druhé části místnosti na Havla, v domnění že je to sluha, promluví Haüfer. Má problémy s revmatismem a chce svůj lék, který je v dirigentově šatně za recepcí. Dojděte tam tedy a promluvte si s Antonem Epochem, který už je zde. O bombě už ví, zároveň řekne, že bomba exploduje, když Mozart zahraje skladbu přesně tak, jak ji Anton napsal. Musí se tedy upravit. Anton dá Havlovi po skončení rozhovoru jakýsi nekompletní Hiramův magnetizér na ovládání skaraba. Seberte ze skříňky láhev elixíru pro Haüfera a pak jděte do koncertního sálu naproti šatně, kde už je vše připraveno na zahájení koncertu. Popojděte doprava do zadní části hlediště. Za Mazzinim stojícím za poslední řadou sedadel si všimněte jeho lékařského kufříku. Vezměte si z něj lahvičku uspávacího prostředku a spojte ho v inventáři s elixírem. Pak se vraťte do vstupní haly a pokračujte po schodech nahoru až do hudebního salonku. Na klavíru v druhé části místnosti seberte položenou strunu od klavíru. Dojděte do ředitelny a dejte Haüferovi uspávadlo, které hned účinkuje a Haüfer se složí na kanape. Spojte v inventáři magnetizér se strunou a použijte kompletní Hiramův magnetizér na hrajícího Mozarta. Tím ho zbavíte skaraba a můžete si s ním promluvit. Havel Mozartovi sdělí, že musí upravit Antonovu partituru, ale na koncertu se má tvářit, že je stále ovládaný skarabem. Havel pak odejde do koncertního sálu. Nyní hrajete opět jako Mozart a máte u sebe Antonovu symfonii. Jděte vpravo a na stole seberte dirigentovu taktovku. Antonovu partituru pak použijte na brk s inkoustem postaveným na stole stůl a opravte ji. Správné řešení je následující: Obr. Partitura 9. Seberte Antonovu upravenou symfonii, opusťte ředitelnu a dojděte přes přízemí až do koncertního sálu. Hudebníci jsou již připraveni. Dejte partituru na stojánek hudebníků umístěný úplně vpravo a pak poklepejte taktovkou na dirigentův stojánek uprostřed. Již během dirigování zjistíme, že několik sluhů v maskách se dostává z vlivů skarabů. Epoch běží Mozarta zneškodnit, ale Havel ho pošle do podzemí. Nyní musíte dirigovat tak, abyste získali alespoň 5 hvězdiček, jinak bomba vybuchne a vy musíte začít znovu. Nakonec uslyšíte výstřel, Anton je postřelen a leží u zdi, nahoře u bomby stojí jeho otec a hrozí, že bombu znovu aktivuje. Vzadu za sebou vidíte dřevěného koníka s vozíkem na dřevěné plošině. Nahoře v popředí visí velký vak jako jejich protiváha. Seberte vzadu na zemi velké protizávaží a pověste ho na protizávaží visící nahoře v popředí. Vozík i s Mozartem vyjede nahoru. Epoch na Mozarta vystřelí a zároveň spadne dolů. Prozkoumejte 2x po sobě kovovou masku připevněnou na jednom z válců vpravo a v přiblíženém pohledu pak klikněte na křížek vpravo nahoře. Uvnitř otevřené masky byste měli nyní vidět tři destičky, podobné těm ze skarabů. Uchopte levou destičku a dejte ji do políčka dole. Pravou destičku dejte do políčka vpravo nahoře a prostřední destičku dejte do políčka vlevo nahoře. Nyní na jednotlivých destičkách nastavte zleva doprava a shora dolů tato čísla: vlevo nahoře 211, vpravo 241, dole nechte 1111. Pak použijte natahovací kolečko po pravé straně a kryt v masce se odblokuje. Klikněte na kryt a po radě od Antona jak postupovat dál se před vámi zobrazí zapalovací mechanismus uvnitř bomby, kde počítadlo ve spodní části odpočítává od 150 vteřin do 0. To je tedy přesně stanovený čas, ve kterém musíte bombu deaktivovat, jinak vybuchne. Je třeba oddálit od sebe dvě elektrizující kovové koule pomocí některých z pěti ozubených koleček seřazených vlevo dole. Když si jednotlivá ozubená kolečka označíme zleva doprava čísly 1 až 5, je správné řešení je následující: Do políček vlevo dejte nahoru kolečko 4 a pod něj kolečko 2, do políček napravo dejte nahoru kolečko 3 a dolů nedávejte žádné kolečko. Pak stiskněte tlačítko po pravé straně a bomba je zneškodněna. V závěrečném rozhovoru se zachráněným panovníkem se dozvíme, že spiklenci byli zatčeni, pouze Mazzini zmizel. Císař tak zůstává u moci a Mozart se těší na další dobrodružství.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář