Nancy Drew 1- Secrets Can Kill
Tato hra z roku 1998 započala herní sérii, která je známá všem hráčům , kteří mají rádi adventury. Je konzervativní v tom špatném slova smyslu, všechny díly jsou si velmi podobné, co se týká herních mechanismů, ale i co se týče designu, grafiky a scénářů. Tento první díl jsem rozběhal až na stařičkém systému Windows 98, dokonce už i na Windows XP jsem hru nespustil.
13.7.2025 autor návodu -Standa Madukas
DŮM TETY ELOISE
VSTUPNÍ HALA
Přečtěte dopis na stole.Otevřete spodní pravý šuplík, vezměte si telefonní kartu.Vejděte do obývacího pokoje.
OBÝVACÍ POKOJ
Otevřete knihy na stolku – první písmena rostlin dávají slovo MITCH. Otevřete krabici na konferenčním stolku.Otevřete šuplík napravo od pohovky, přečtěte si poznámky a kartu – poznamenejte si písmena/symboly na kartě.Vezměte si dálkové ovládání (TV/VCR) ze šuplíku.Otevřete knihu vedle TV, vezměte si klíč.Použijte klíč na truhlu vedle TV, vezměte si čtvrtdolarovku. Vraťte se do vstupní haly.
VSTUPNÍ HALA
Klikněte na obraz za stolem.Otevřete trezor zadáním symbolů z karty.Vezměte stříbrný klíč z trezoru.Otevřete krabičku uvnitř (vyřešte květinové puzzle), přečtěte zprávu.Zapamatujte si přihlašovací údaje:Uživatel: ELOISE DREW Heslo: O WISE ELDER .Otočte se a kliknutím na dveře vyjděte z domu.Použijte klíč na dveře Paseo Del Mar High School.
PASEO DEL MAR HIGH SCHOOL
Hala školy
Prohlédněte si mapu budovy na nástěnce.Přečtěte si první nástěnnou zprávu:
Find them morning edition
And discover another crime,
Then answer is in black and white
To who will do the time.
Otočte se, pokračujte chodbou doprava a přečtěte si růžový zápisek:
In the face of danger
against a killer if you dare
a very unlikely couple
could be a helpful pair.
Jděte k tělocvičně, všimněte si tabule.Promluvte si s Hulkem Sanchezem , zeptejte se na Jaka Rogerse. Otočte se, přibližte se k nástěnce u tělocvičny, přečtěte tři spodní zprávy.
KNIHOVNA
Otevřete dveře pomocí stříbrného klíče.Přibližte se ke stolečku u recepce – všimněte si zvýrazněných slov na listu k SAT. Jděte doprava k policím s archivy – najděte dvě slovní puzzle: nejprve modrá slova, poté zelená tvořící větu.Prohlédněte knihy: Faces of Violence, Optical Illusions, The Zodiac and You, Protecting Manatees, Palmistry for All, Judo handbook, Boiler Operations, A Sign of the Times, Mysteries Dreams (zvýrazněná: DON'T RUN NANCY), Sign Language (čísla 2, 3, 5; písmena: A, E, J, K → JAKE).Tyto nápovědy vám pomohou otevřít Jakeho skříňku.Opusťte knihovnu, vraťte se za Hulkem – zeptejte se na vše.Vraťte se do budovy, vstupte do Student Union, mluvte s Halem Tanakou – zeptejte se na vše.V další místnosti mluvte s Connie u stojanu na časopisy.Vezměte si telefonní seznam, schází číslo lékárny.Použijte telefonní kartu, zavolejte kamarádům – rady:
- Dostat se do sborovny a na hlavní počítač
- Dostat se do údržby → sklep
- Otevřít Jakeho skříňku
Najděte knihu o kanji v knihovně, symbol na Connie náramku znamená „jeřáb“.Mluvte znovu s Hulkem – dozvíte se, že Halova skříňka je vedle Jakeho. Hal řekne, že Jake chtěl telefon: Jake → písmena na tlačítkách telefonu.Vraťte se k telefonům, najděte nápovědu JAKE (čísla), pak jděte ke skříňce Jakeho („CAFETERIA“ – označeno žlutou páskou).Kód: 5253 Otevřete skříňku, prohlédněte VCR krabici, anglickou knihu, časopis o judu.Klikněte na bundu, spodní část skříňky, vezměte si nůž.Vraťte se za Halem, Connie a Hulkem, vyčerpejte všechny dialogy.Odejděte a vstupte do Dineru.
DINER
Přečtěte menu nad pultem: nápověda: “The bolt cutter you must take…” Přečtěte menu na stole vpravo: „Danger, and Sabotage“.Promluvte si s Darylem – zeptejte se na vše. Otočte se doleva, klikněte na dveře do kuchyně – vstupte.Vlevo vezměte naběračku z černé pánve.Přečtěte instrukce ke fritéze a pracovní plán.Přibližte se ke krájecímu prknu s rajčaty – najděte zprávu. Klikněte na levou spodní část sporáku – naleznete nůžky na větve (bolt cutters).Uložte si hru. Vyndejte nůžky, vraťte naběračku na místo –(jinak výbuch!)Po úspěšné výměně můžete hrát pinball (mincí), jukebox – pak opusťte diner a vraťte se do školy.
ŠKOLA – znovu
Zvenku školy klikněte na okno vpravo, použijte nůž na 3. sklo zleva – vstupte do Teacher’s Lounge.
SBOROVNA
Vraťte se k počítači, přihlaste se pomocí “Key” (na pravé straně).Zjistěte kódy místností – zejména Maintenance room. Prolezte další možnosti, nahlédněte do souborových skříní .Opusťte místnost přes okno, vraťte se do školy.Mluvte s Halem, Connie a Hulkem – abyste se ujistili, že jste vyčerpali veškeré informace.Následně pokračujte k dveřím údržby.
ÚDRŽBA (Maintenance Room)
Na dveřích je Braillovo heslo – použijte znalost z knihy. Otevřete dveře, vstupte do výtahu, sjedete dolů.Vezměte si rukavice z kufříku. Přečtěte si návod na stěně – nemůžete zatím hýbat páčkami, ale můžete kliknout na mřížku vedle kotle.Můžete odejít – vraťte se do dineru.
DINER (znovu)
Mluvte s Darylem – dostanete vzkaz.Odejděte zpět do údržby.
ÚDRŽBA – kotelna
Uložte si hru . Sjeďte výtahem dolů, všimněte si řetězu na páčkách. Rychle použijte nůž -zpřístupníte kotel. Klikněte na: LEVÁ páka → PRAVÁ → LEVÁ → PRAVÁ → LEVÁ – kotel se vypne. Otočte se, vezměte si krabičku zápalek z bedny – zapište si telefonní číslo.Uvidíte poničený ovladač výtahu.Otočte se ke bedně u kotle – použijte rukavice – vplazte se do vzduchovodu, vezměte videokazetu.Po vyjetí ven běžte domů k tetě Eloise.
DŮM TETY ELOISE (konec)
Zapněte televizi dálkovým ovládáním.Vložte kazetu do videorekordéru – sledujte.Jděte k Darylovi do dineru – přizná se, že převážel drogy pro Mitche. Vraťte se do školy, promluvte si s Halem, Connie a Hulkem – nikdo vám nepomůže.
DINER (znovu)
Diner je zavřený, Daryl zmizel. Je čas se s ním setkat – v lékárně. Uložte si hru!
LEKÁRNA (Pharmacy)
Je noc, dorazíte k lékárně – uvidíte Daryla a Mitche mluvit. Sledujte INVENTÁŘ – Connie vyskočí, objeví se ZBRAŇ v inventáři. Klikněte na zbraň.Mitch spatří, že ho chcete zastavit ,okamžitě na něj namíříte. Mitch se vzdá. Sledujte závěrečnou animaci . Nancy opět vyřešila případ!