Left 4 Dead

10. 10. 1992

Left 4 Dead

9. 1. 2009 Autor recenze- Marek Steiner

Znáte něco odporného,děsivého, silného,co má jen jeden úmysl-zabít vás.Ano už jsou tu,otravní zombíci.Pozor,toto je hra pro fanoušky hororů,akce a krve.Valve-mají s tímto žánrem zkušenosti,přestože jsou jen dirigenti,na hře totiž pracují lidé z Turtle Rock Studios.Valve je tvůrcem série Half-Life,vydali dva díly a ještě pár povedených datadisků.Tato série je opravdu legenda.Pamatuji si,že jsem zaslechl jednu věc,co se Valve týče od Mikoláše Tučka,redaktora Score.Říkal,že byl na prezentaci této hry a také si hru s kolegy vyzkoušel.Najednou přišel ředitel Valve a začal s nimi diskutovat o hře.Sympatický počin.Ve hře je použit systém "The Director".Připadá vám,že vás řídí nějaký režisér.Hra totiž dynamicky reaguje na váš postup a uzpůsobuje tomu obtížnost.Hra vám zabere poměrně slušnou hrací dobu,má 4 kapitoly,jedna vám zabere hodinku. Left 4 Dead má také čtyři hlavní postavy.Bill,starý dobrý zabiják.Francis,bez brokovnice se neobejde,frajer. Kravaťák Louis z tmavou pletí,má styl,s Uzinou umí zacházet.Poslední je žena,tmavovláska.Používá jen pistoli,ale o nějakého profíka s pistolí se nejedná.Je to spíše chodící lékárnička,moc toho nevystřílí,ale bývá to většinou ona,kdo zůstane naživu a kdo vás ošetří.Left 4 Dead nemá nejlepší grafiku,ale pokud jde o zábavu o tu je postaráno.Hra má velice působivou atmosféru.Hudba ujde,je dynamická.Jsou tu také speciální bossáci.Bommer,který na vás vyplivne sliz vám zamlží obrazovku,naštěstí vás nemůže zranit.Poznáte ho,že uslyšíte krkání a dokonce i prdení.Hunter,lovec,který vás stáhne k sobě a zaútočí na vás, se pozná podle výkřiků.Smoker vypuzuje nakažlivé plyny.Witch, čarodějnice,je nejnebezpečnější bossák.Pozná se dětským pláčem,můžete jí i obejít,ona si vás nevšimne pokud na ní nebudete svítit baterkou a pálit kulky. Je opravdu nebezpečná.Příběh není úplně originální,čtveřice odhodlaných lidí se rozhodne vyvraždit oblast plnou zombíků. Jsu sice velmi zkušení,ale žádný med to pro ně nebude.Když jsem viděl trailer,těšil jsem se na cutscény. Bohužel,žádný filmeček v průběhu hry se neobjeví,jen v menu.Co se týče umělé inteligence,ta si zaslouží pochvalu.Ve hře jsou 4 úrovně obtížnosti-easy, normal,advance a expert.Když hrajete kampaň sám,tak na experta jsem neměl problém,ale ve více hráčích už přituhne,opravdu jde cítit ten rozdíl.Čtyři kapitoly jsou rozdělené na pět checkpointů.Při dokončení checkpointu vstoupíte do místnosti,kde na vás bude čekat plný stůl lékáren, zbraní a munice.Každá kampaň má svoje vlastní prostředí,díkybohu.Hra je hororovým FPS, ale leknul jsem se bohužel jen ojediněle.Přitom jsem viděl spoustu míst,kde by se to dalo využít.Multiplayer je opravdu špička na PC tohoto roku,když nepočítám World of Warcraft nebo Guild Wars.Co se týče příběhové linie,tak ta vám moc času nezabere,já jí dohral za 6 hodin.

Verdikt

+

1. Haldy zombíků.