Jdi na obsah Jdi na menu
 

Chronicles of Mystery-The Scorpio Ritual

21. 5. 1996

TOPlist

Chronicles of Mystery: The Scorpio Ritual
21.ledna 2008 Autor recenze-Midnight Knight
Není to tak dávno(abych byl přesný,tak 7 a půl měsíce),co jsem dost nelichotivou recenzi Art of Murder od polské Interactive City končil slovy“ ..chce to jen dopilovat tu i tam pár detailů,a možná si pak vaši příští adventuru s potěšením zahraju a všem doporučím.Okej..?..:-)“,a,jak se zdá,polští „chlopaci“ si moje slova vzali k srdci(sebevědomí mi,jak vidíte,nikdy nechybí),takže i já můžu s klidným svědomím splnit svojí polovinu tajné dohody.Poznámka pro Rejpala,Bručouna a ostatní podobná stvoření-je mi jasné,že Chronicles of Mystery nevznikla ze dne na den,takže ani moje případná stížnost u ombudsmana by její kvalitu neovlivnila,beru Art of  Murder jako upoutávku na novou vznikající hru-ale neberte mi nadsázku,a já vám na oplátku nebudu brát iluze…někdy…možná,u mě si můžete být jistí jen tím,že nic není jisté.Ale zpět k Chronicles of Mystery.Nejedná se sice o žádnou perlu,která by aspirovala na ocenění Hra roku,jak tématem,tak i zpracováním se hra řadí do solidního průměru,ale tak výrazným posunem v kvalitě by si zasloužila alespoň cenu Skokan roku-na rozdíl od renomovaného Ubisoft a jejich CSI:New York,které bez zaváhání řadím do kategorie Potápěč posledních dvaceti let,ale o tom až jindy a jinde. Na Art of Murder mě nejvíc vytáčely dvě věci,naprosto nesmyslné,náhodně generované puzzle a dialogy postav vedené stylem „klikej na postavu,dokud se nezačne opakovat“-v Chronicles of Mystery se obě zmiňované věci dostaly na úroveň normálu,puzzle se dají řešit pomocí mozku a ne náhodným zkoušením,a při dialogu se vám zobrazí klasická nabídka,kterou,když vyčerpáte,rozhovor skončí.Pro mne se tím hratelnost i atraktivnost hry zvýšila-pokud pro někoho ne,neberu mu to,stejně jako věřím,že mi nikdo nebude brát víru v Murphyho zákony,moje druhé já a růžové slony.Bohužel,tímto výčtem veškerá zlepšení končí,zbytek zůstává na úrovni Art of Murder-striktní linearita,nemožnost opustit danou lokaci,dokud neprovedu vše,co se provést musí,nemožnost prohlédnout si některý předmět hezky zblízka,než ho seberu-pokud si hru pořídíte a budete sbírat osm kamenů na složení zdi,z kterých se vám do inventáře vleze vždy jen polovina,pochopíte,co mi na tom tak vadilo-a v neposlední řadě násilné,nelogické úkoly-papoušek vám odmítá něco říct,dokud mu neseženete rybu,když ji seženete,papouch jí už nechce,ale kupodivu onu informaci vám už bez problémů sdělí a vám zůstane ryba pro použití na někdy později.Věřím,že třeba tato konkrétní situace by se dala vyřešit mnohem elegantněji,když už pro nic jiného,tak kvůli té chcíplé rybě-no,schválně,zkuste si do papíru zabalit rybu v rozkladu a vydejte se s ní hromadnou dopravou  jednoho konce Prahy na druhý,pokud vás jen do autobusu nepustí,budete mluvit o štěstí,ale spíše bych se přikláněl k variantě fyzického napadení ostatními cestujícími.Ještě mě napadají do očí bijící nesmysly-chlap pozve ve svém bytě Sylvii na skleničku vína,ale místo,aby se oba pohodlně usadili a debatovali u skleničky,postavy stojí uprostřed pokoje jako špatně vyřezaní svatí.Takže v tomhle směru mají v Interactive City ještě hodně k napravování.Tolik asi ke kladům a záporům při hraní samotném,teď se podíváme,o čem Chronicles vlastně jsou.
Mladá spisovatelka/badatelka/archeoložka(opravdu jsem na rozpacích,jaké profesi se vlastně věnuje) Sylvie Leroux dostává od svého strýce pozvání k návštěvě Malty s dodatkem,že strýc něco převratného objevil při vykopávání(strýc je klasický archeolog,naštěstí).Sylvie tedy nelení,sbalí si svých pár švestek-no,to jsem asi přehnal,Sylvie je přece jen dost žensky založená na to,aby si vystačila jen s tím,co má na sobě plus peníze-a odletí na Maltu.Ve strýcově domě zjistí,že nikdo není doma a strýce už nějaký ten den nikdo neviděl,takže místo společného juchání nad vykopanou kostrou krále Agamemnona začíná Sylvie pátrat,kam se strýc ztratil.Ne,nejedná se o záměnu,že bych omylem psal třeba o Tunguzce,jde jen o podobnost čistě náhodnou-otřepané téma je tím nejmenším,co mě u Chronicles of Mystery trápí,plně tvůrce chápu,ve dnešní době,kdy prakticky na každém možném i nemožném místě se nějaká adventura už odehrála,chtělo by to opravdu geniální mozek,aby přišel s něčím,co tady ještě nebylo.(A zcela neskromně si k tomu dodávám,že místo vymýšlení zápletky se věnuji psaní recenze,takže Poláci prostě měli smůlu..:-DD)Ke ztracenému strýci se přidají časem ještě templáři,spiknutí Vatikánu,no,nebudeme si nic nalhávat,téma opravdu není ničím,co by člověka přivedlo do extáze-ale viz o jednu větu výše,pokud nosíte v hlavě nějaký neotřepaný námět,neváhejte,myslím,že v Interactive City by vám za něj dobře zaplatili.I když,jak jsme se mohli přesvědčit na vlastní oči třeba u Reprobates,originální nápad ještě automaticky neznamená úspěch.(BTW V době,kdy tohle píšu,stojí Reprobates 94 Kč,což je asi tak o třetinu méně než všechny různé slevněné kolekce starších her,Reprobates se fakt asi moc dobře neprodává)Takže Sylvie si klasicky chodí po Maltě a více či méně přilehlém okolí,klasicky řeší klasické problémy tisíckrát předtím již vyřešené-a jak se,opět bohužel,v poslední době stalo módou,má,tedy vlastně vy,k dispozici ikonu,která zobrazí všechny předměty kolem vás,kdybyste náhodou nevěděli,jak dál.Pokud bych měl Chronicles of Mystery shrnout do krátkého vyjádření-nic,co by nutně urazilo vaše estetické či jiné cítění,na druhé straně pokud byste stáli před volbou dívat se na Večerníček v televizi,nebo si pustit Chronicles of Mystery,pravděpodobně dáte raději přednost tomu prvnímu.Pokud jste hráli Art of Murder a dohráli do konce bez újmy na zdraví,pravděpodobně si k vám najde cestu i Chronicles of Mystery,ale zázrak,něco v podobě Culpa Innata,od toho opravdu nečekejte.M_K  
 

Náhledy fotografií ze složky Chronicles of Mystery -The Scorpio Ritual

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář