Velvet Assassin

17. 8. 1982

Velvet Assassin

17.5.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Velvet Assassin(původně Sabotage) je žánrově 3D stealth akce,která se odehrává během 2.světové války.Hrdinou příběhu tentokrát bude žena,navíc půvabná,konkrétně agentka MI6 Violette Summer(ve skutečnosti Violette Szabo),jejímž úkolem je provádění sabotážních akcí proti nacistům.Projdeme si vojenské objekty ve Francii, Polsku i Německu.Tolik ve zkratce představení hry a nyní si ji rozebereme trochu důkladněji.Dost dám na první rozehrání,na první vjemy ze hry a podle toho pak přistupuji ke hře jako celku.Vím,že je to hodně povrchní a možná i špatné,ale když se podíváte na dívku či ženu a ta ve vás neprobudí jiskru a fantazii, tak se těžko přinutíte k tomu ,abyste jí zvali na rande.Bohužel Velvet Assassin je hra ,která ve mě jiskru nezažehla a ač jsem jí dohrál do konce ,tak nemůžu říct,že by ve hře byl nějaký okamžik,který k jiskřičce neměl daleko.Velmi důležitou roli ve hře,skoro bych řekl zásadní ,hraje světlo a stín.Co také čekat od stealth akce,že?Jenže ať se na mne tvůrci nezlobí,neubráním se srovnání .Sam Fisher/Splinter Cell /sice nebyl ve 2.světové válce,ale stealth akce to je a pořádná.Bohužel Velvet Assassin nemá nic ,čím by mohl konkurovat nebo dokonce předčit tuto klasiku.Tvůrci z hamburského studia Replay se sice snažili,ale jejich snaha na mne působí dost amatérsky. S rozpaky jsem zíral na to jak Violette v morfiovém rauši/hrdinka jen sní?!?/ ,jen tak v kombiné ,si jde zavraždit nácka ,který nic netuše si prozpěvuje nebo píská.Vše vidíte zpomaleně,nejspíš proto,abyste si vychutnali  zabíjení a taky sexy postavičku Violette.Brutalita hlavní hrdinky mne dost překvapila,trochu se podobá hře Wanted.Hrdinka se proplíží za záda nepřátel a pak je bez milosti podřízne.Grafika je taková zvláštní,jsou lokace,které vypadají hodně zajímavě,jsou vyvedeny s citem pro detail,ale pak přijde pasáž ,kde máte pocit,že tvůrci stín a šerosvit využili k tomu ,aby zamaskovali grafickou průměrnost.Obtížnost hry je na pováženou,jsou chvilky ,kdy si myslíte,že demence protivníků je epidemická a pak zas proklínáte autory,protože se nemůžete dostat přes stráže,protože mají ostrosluch i ostrovid a okamžitě vás zastřelí.Je to frustrující o to víc,že si hru nemůžete uložit ,kde chcete,ale jen na určitých checkpointech,které nejsou vždy optimálně rozvrženy.Ve hře sice sbíráte i balíčky,které mají bodovou hodnotu a když nasbíráte tisíc bodů, můžete si vylepšit výdrž,plížení a zásobu morfiových injekcí,jenže to není žádná spása.Mise mi připadali jednotvárné ,i když se vždy trochu změnilo prostředí,stále to byl stín,tma,šero a do toho mihotavé světlo lampiček ,lamp,lustrů.Hodně mě štvalo,že postava sice umí jít do dřepu,ale skákat neumí.Stejně tak když chcete vylézt na bednu tak k ní musíte přijít a až se vám objeví pokyn co máte udělat ,tak teprve poté na ní Violette vyleze,potažmo seskočí.Ovládání je standardní,můžete si nakonfigurovat dle sebe,kamera také nemá žádné slabiny.Zvuky jsou normální,hudba mne ničím nezaujala a dabing postav mi připadal jako jednolitý blok hlasů s výjimkou Violette.Ta je namluvena kvalitní dabérkou,což u hlasů německých vojáků říci nemohu.6 misí vypadá jako,že je to hodně málo,ale nenechte se zmást.Jsou dostatečně dlouhé a neprojdete je jen tak hladce.Proto nějakých 8 až 10 hodin hraní není zase tak špatné .Určité pasáže vám totiž dají dost zabrat.Výběr zbraní je ve hře přímo chudičký.Máte nůž,pistol a po čase i brokovnici,samopal a sniperku.Jenže problém je v tom,že munice je zoufalý nedostatek.Zbraně si nemůžete vzít po mrtvých německých vojácích,jen to co najdete ve skříni.S municí je to stejné.Ale budiž,je to stealth akce,tak nebudeme spoléhat na zbraně,že?Velvet Assassin mne celkem zklamal,nečekal jsem nic světoborného,hra se mi zdá dost stereotypní,což není dobré vysvědčení.Ale abych jen nekritizoval,hrál jsem i daleko horší hry.Dávám 45%

Náhledy fotografií ze složky Velvet Assassin