Operation Thunderstorm

26. 1. 1989

Operation Thunderstorm/Mortyr 4

8.únor 2009 Autor recenze-Standa Madukas
Pokračování her a filmů dopadne většinou špatně.Je tomu u pokračování herní série Mortyr jinak?Bohužel ano.První co mne dost rozladilo bylo dost nepovedené video,kdy jste začínali na nádvoří velkého hradního komplexu.Tak nezajímavý průběh jsem už ve střílečce dlouho neabsolvoval.Koridorové hry mají princip vesměs stejný ,ale tady platí dvojnásob,že když dva dělají totéž ,nikdy to není to samé.Stupidní inteligence nepřátel,mizivá interaktivita s okolím/sudy po zásahu hoří,když hodíte granát tak věci vybuchují/,to vše po prvních odehraných misích nabízí otázku ,zda tohle vůbec mysleli autoři vážně.Přece jen za těch 9 let urazili střílečky od začátku milénia kus cesty ,a to co by nejspíš dobře obstálo před 10 lety,nemůže obstát dnes.Grafika na pohled vypadá hezky,ale není to nic ,před čím byste si sedli na zadek.Obtížnost hry je dost směšná,ač nejsem zrovna hardcore hráč a většinou hraji střílečky spíše na nižší obtížnost,tak tady jsem při té nejtěžší měl pocit,že hraju na velmi lehkou obtížnost.Když vás nepřítel zasáhne ,tak jen zčervená obrazovka,vy se schováte za roh a počkáte až se vše vrátí do původního stavu.Žádné lékárničky se nekonají.Co mě na hře zaujalo,byli dobře vykreslené stíny/viz obrázek/
Hra je velmi stereotypní a monotonní.Chybí jí propracovaná náplň misí,nápaditý scénář a hlavně hratelnost a zábavnost.Snad plusem v uvozovkách může být,že hra plynule odsýpá a než se nadějete ,je tu konec.To je další věc ,která se musí autorům vytknout.Pokud si ke hře po sobotním obědě sednete, tak v podvečer máte dohráno a to i s přestávkami na vyčůrání a pokecem s manželkou/přítelkyní,rodiči atd../Příjemné je ovládání,vše si můžete nakonfigurovat podle svých představ.Hra nemá krvavé nároky na hardware,v pohodě si zahrajete na průměrné počítačové sestavě, s dobrou grafickou kartou.Nemohu se ubránit dojmu,že autorům učarovala nacistická symbolika.Všude vidíme vlajky s hákovým křížem,orlice a podobné militaristické propriety.Nic proti tomu,ale vidět hákový kříž v každé druhé místnosti mi přijde přehnané.Polská pobočka City Interactive je sice dost plodná,ale v tomto případě si myslím,že hra není tak kvalitní,abyste jí museli mít doma.Prodává se za 150 korun,což sice není mnoho,ale raději bych doporučil nákup jiných ,starších her,které vás zaručeně pobaví.Ještě jsem zapomněl o co v příběhu jde.Vaším úkolem je zneškodnit tři pohlaváry nacistického Německa-Josepha Goebbelse, Heinricha Himmlera a Hermanna Goeringa.Zklamalo,že si ani nejsou podobní.Goebbels nepajdá,Himmler nevypadá jako kopie Hitlera a Goering není tlustý.Hra o které nemůžu říci ani klasické-uspokojí ale nenadchne.Mortyr 4 mne zklamal a podle toho vypadá i hodnocení-30%

Náhledy fotografií ze složky Operation Thunderstorm/Mortyr 4