Alcatraz

6. 6. 2004

Alcatraz

6.6.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Pokud se pamatujete na výborný akční film Skála ,tak věřte ,že City Interactive vytvořila hru,která příběhově čerpá z tohoto filmu.Bohužel jestliže film patří mezi povedené akční filmové tituly,hra Alcatraz je přímo otřesný příklad toho ,jak by hra v žádném případě neměla vypadat ./a to se píše rok 2010!!!/Americký generál bývalou věznici obsadí a představuje se skupinou teroristů hrozbu pro USA.Do děje vstoupíte vy ,jakožto kapitán námořnictva.Máte za úkol do věznice proniknout a teroristy zlikvidovat.Hned při prvním pohledu na hru vám spadne čelist o hodně níž.Ať jsem dělal co se dalo,upravit grafiku hry tak ,aby odpovídala standardům roku 2010 se mi nepodařilo.Zrnité,hranaté,otřesně barevné nebo tmavé...asi takhle bych charakterizovat prvotní dojem z grafiky.Hrál jsem dost nepovedených her a Alcatraz tam jednoznačně patří také.City Interactive je vůbec povedená firma v uvozovkách.Jen tak namátkou vám zde předkládám tituly,které tito polští bratři vydali a které patří mezi to nejhorší co jsem kdy hrál-Nina: Agent Chronicles,Battlestrike: The Road to Berlin,The Hell in Vietnam,Marine Sharpshooter 3,Art of Murder: FBI Confidential,Sniper: Art of Victory,The Royal Marines Commando,Biathlon 2009,Shutter Island.Jak je vidět i přes spousty bídných titulů firma stále žije a chrlí další a další hry,které si s kvalitou hlavu nelámou.No nic ,pojďme si tedy představit hru trochu podrobněji.Hned na začátku zjistíte,že hra je těžce lineární.To by ani nevadilo,ale stereotyp je tak úděsný,že jediný klad je ten ,že hra je i ostudně krátká/dohrajete ji zhruba za 3 až 4 hodinky/Alcatraz je prý ve hře rekonstruován podle skutečnosti.Pokud tomu tak opravdu je,tak z příšerné grafiky vlastně ani nepoznáte jestli je to pravda nebo jen mystifikace autorů.Obtížnost hry je nastavena velmi nízko,stačí jen používat sniperku a zdálky postupně zlikvidovat všechny teroristy,kteří vám koridorem nabíhají na smeč.Občas do toho musíte v časovém limitu zneškodnit různé cíle a potažmo i nepřátele,popřípadě sestřelit vrtulník/střelíte do sudů pod ním a vrtulník má po sezoně/Ve hře je několik samopalů,pistolí a pušek,ale stejně nejvíc použijete sniperky na nejrůznější způsoby.IQ nepřátel je tragické,jen pro příklad..hodíte jim granát pod nohy a oni si v pohodě dál povídají,jakoby se nic nestalo.Nebo zastřelíte jednoho a ten druhý až s velkým zpožděním zaregistruje ,že kolega s kterým si povídal je mrtvý.Bohužel to není k smíchu,ale spíš k pláči.Jen jednou se mi ve hře stalo ,že na mne teroristé hodili granát.Postavy nepřátel velmi nepřirozeně nejen chodí,ale i hodně divně umírají.Vypadají při tom jak panáci.Mimochodem i vaše postava vypadá jako kulturista,který hodně zobal steroidy a postava na to poněkud disproporčně doplatila.Malá hlava,mohutný hrudník a ramena,hubené nohy.Ve hře je celkem 10 misí,které jsou si v mnoha ohledech podobné.Jediné co je docela zajímavé je ,že když střelíte do hořlavých sudů/jsou v podstatě na každém kroku/,tak se ozve mohutná detonace a vše v okolí vyletí do povětří.Finálový souboj s generálem je stupidně lehký,takže jediným kladem je ,že hru máte úspěšně za sebou.Je velká nehoráznost prodávat tuto hru za jakoukoliv cenu,možná bych to pochopil jako bonus k nějakému tématicky zaměřenému časopisu,jinak raději ruce pryč a za peníze určené pro tuto hru si kupte něco, co ve vás naladí příjemné pocity.Dávám 10%......a v podstatě i to je hodně.