Barbie Explorer

11. 8. 2003

Barbie Explorer

Hra z roku 2006

11.8.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Jsou produkty,kterým nerozumím,ale to už dnes neřeším,protože je to kontraproduktivní.Mezi takové produkty patří i panenka Barbie.Fiflena,která svou kýčovitostí zahrála na strunu dospívajících děvčátek.No a protože je to prodejní artikl jako hrom,tak proč z něj nevytřískat co nejvíc peněz,že?Mezi dobré produkty,ze kterých se dají vytřískat peníze patří i hry.No a na jednu z nich se podíváme.Barbie Explorer je akční hopsačka z roku 2006.Říkám upřímně hned na začátku,že něco tak odporného jsem už dlouho nehrál.Jestliže se často rozčiluji nad tím ,co jsou autoři schopni pustit na trh ,tak Barbie překonala vše.Dobrodružství nás zavede do různých koutů světa.Barbie se vydává na tajnou misi ve které musí najít čtyři starověké drahokamy.Podíváme se do Tibetu,Egypta a Africké džungle.Barbie ve slušivém klobouku ala Indiana Jones skáče,leze,běhá,houpá se na laně...prostě dívka do nepohody,která umí prostě vše . To vše směřuje k tomu, aby odkryla tajemství Mystic Mirror/Mystického zrcadla/.Barbie se nepokrytě stylizuje do role jakési učesané a navoněné Lary Croft.Jenže srovnávat Barbie a Laru je stejné jako srovnávat kulhavého koně s koněm, který je v plné síle a skáče přes překážky.Barbie Explorer je totiž hra zprasená doslova ve všem.První co vás nepříjemně překvapí je ohyzdná grafika.S polygony se šetřilo a to pořádně.Čekal jsem,že alespoň Barbie bude vypadat trochu k světu,ale pohled na ní je spíš k pláči.Toporná postavička se na obrazovce potácí ,nohy a ruce tak špatně vymodelované,že máte pocit ,že s tou holkou není něco v pořádku.Aby se páni autoři náhodou nepředřeli,tak zapomeňte na nějaké lepší grafické nastavení,to je luxus, který si v této hře nedopřejete.Když se podíváte na obrázky ,tak věřte ,že takhle hnusně hra opravdu vypadá.No nic ,jdeme dál.Jestliže grafika je ošklivá,tak ovládání je přímo šílené.Když budete po cestičce skákat kupředu přes klády ,tak to ještě jde,ale jakmile přijdou nějaké složitější propasti a nástrahy tak začíná horor.Ten je způsoben neskutečnou kamerou.Uvedu příklad,skočíte na plošinku,další plošinka je před vámi,ale kousek víc vlevo než ta na které stojíte.V normálních hrách se s vámi otočí kamera tam, kam chcete skákat.Tady na to zapomeňte. Jenže aby to nebylo jen tohle ,tak musíte vymyslet jak tam skočit.No nebudu vás napínat,musíte zmáčknout klávesu pro vpřed a vlevo a také klávesu pro skok.Tu v pravou chvíli pustit ,protože jinak postavička spadne a začínáte znova.Hra se ukládá až na konci celé mise.Naštěstí začínáte vždy jen od místa ,kde zemřete,takže alespoň nehrozí zákysy.Klávesy nejdou přenastavit,takže používáte směrové klávesy pro pohyb a mezerník pro skok,pravý shift pro akci a Alt pro kotoul.To je vše.Náplň misí je stále stejná...přeskakujete klády,díry v zemi,podlézáte kmeny,ručkujete přes různé pastě,šplháte po skále a pořád takhle dokola.No nevím jestli se u této hry někdo bavil,za sebe mohu říci jediné.Takový shit nemá na PC co dělat, a už vůbec ne ho prodávat.Autoři by se měli stydět,jenže peníze nesmrdí a rodiče svým holčičkám tenhle hnus koupí.Pokud by bylo možné hodnotit hru do mínusu ,tak bych to v tomto případě udělal,fujtajbl.