Nancy Drew Curse of Blackmoor Manor

28. 1. 1990

Nancy Drew: Curse of Blackmoor Manor

18.6.2007 Autor recenze-Standa Madukas

Série detektivních adventur s názvem Nancy Drew se dostala k číslu 11.Řeknete si,že takhle dlouhá série znamená,že něco se dělá asi dobře a proto to pokračuje.Znáte jistě hodně pc her,které mají také slušně našlápnuto k dlouhým sériím.Namátkou Final Fantasy,Tomb Raider.Žádná série se však nevyšplhala tak daleko jako Nancy Drew.Proč?Jednotlivé díly Nancy Drew jsou totiž prodávané se specifickým tržním segmentem.Ten je zacílen na půvabnější část lidstva-na dívky či ženy.Ostatně už jak název celé série napovídá,hrdinkou je mladá ,bystrá,odvážná dívka s kterou zřejmě není problém se ztotožnit.Když jsem si přečetl sporadické recenze na několik dílů Nancy na našich předních webech,které se orientují na pc hry tak jsem byl překvapen velmi ostrou kritikou a nízkým hodnocením.Už jen to mne odradilo od toho zkusit si nějaký díl zahrát.Jenže pak došlo k tomu,že se mi do ruky dostala první Nancy a pak několik dalších dílů včetně tohoto.Předně musím říci v čem s kritiky souhlasím.Je to předevěím naprostá rutina stále se opakujících postupů.Pokud odehrajete jeden díl tak už víte jaké je ovládání,jak asi bude vypadat grafika,jaké budou zhruba ve hře hádanky atd.To bylo to co nejvíce vadilo.Jenže je tu třeba zdůraznit to specifikum,které jsem už předeslal a s čím recenzenti moc neargumentovali.Tato hra,potažmo série je určena především pro dospívající dívky ve věky 11 až 15 let!!A v tom je to odkrytí problému,proč se s tím asi kritici nedokázali srovnat.Hra totiž působí jakoby stereotypně a nevyvíjí se.Přitom každý díl je umístěn do jiné doby.Jednou jste na Divokém západě,podruhé na tajemném zámku,pak zase jedete luxusním expressem.Tady se autorům nedá upřít snaha.Kvalita jednotlivých dílů občas povážlivě zakolísá,ale přesto mohu s klidným svědomím říci,že v každém díle bylo něco co se mi líbilo a neměl jsem nikdy dojem,že je to hra ,která vysloveně nudí.V tomto díle má Nancy za úkol zjistit původ záhadné nemoci své přítelkyně, žijící na rozsáhlém panství. Děj je prošpikován astrologií, čarodějnictvím, tajnými chodbami, vlkodlaky a jako vždy různými puzzly. Je pravda, že Nancy 11 svým zpracováním nevybočuje z celé řady, ale ten kdo si sérii už zahrál, vždy se těší na další díl, neboť každý díl má jinou atmosféru, jiný příběh, byť ovládání je stejné a grafika víceméně taky. Odpůrci Nancy znovu nejspíš ohrnou nos, my ostatní můžeme být spokojeni. Víme co od Nancy čekat a toho se nám taky dostane mírou vrchovatou.Co říci na závěr?Snad jen,že hře by slušel překlad do češtiny,protože bychom se lépe ponořili do příběhu a více mu rozuměli.Moje hodnocení toho dílu je rovných 60%

Náhledy fotografií ze složky Nancy Drew-Curse of Blackmoor Manor