Agatha Christie-Evil Under the Sun.

12. 6. 2004

Agatha Christie-Evil Under the Sun

16.února 2008 Autor recenze-Standa Madukas

K dalšímu dílu série Agatha Christie jsem přistupoval s určitou opatrností.Předchozí hra Vražda v Orient Expressu mne dost zklamala a tak jsem byl dost skeptický i v tomto případě.Hoši z The Adventure Company chrlí adventury jak na běžícím pásu a i když je vidět v jejich hrách zažitý standart a stereotyp, tak nemůžu říct,že by se mi většina her z jejich dílny nelíbila.Po instalaci a spuštění nás detektiv Hercule Poirot seznámí s dalším příběhem.Ten je, jak už to u detektivek bývá ,značně spletitý a snad jen geniální detektivové jako je Holmes nebo Poirot dokáží v hrozivém propletenci najít a určit vraha.Nejinak je tomu i u tohoto příběhu.Rok 1940,i pro Anglii začíná válka,Hastings je na návštěvě u svého přítele,geniálního Poirota.Je večer,okna zatemněna kvůli možným náletům,takže čím si vyplnit černou hodinku?Poirot začne vyprávět jeden ze svých zapeklitých případů,vypraví tak sugestivně...Ocitnete se na ostrově v hotelu,kde se stane vražda.Kolem břehů ostrova se potuluje německá ponorka.Na ostrove 'straší',je tam sídlo pašeráků heroinu,někdo v jedné škole daleko od ostrova přepadá školačky-to všechno se během hry vyřeší..no a nakonec se řeší i vražda,ke které v průběhu hry dojde.Opět jsou zde větvené dialogy,na vás je zjistit jak se věci mají a snažit se posunovat příběh stále vpřed.Není to jednoduché,protože pokud chcete jít do dalšího dne tak musíte splnit jednotlivé úkoly.Chvilku bude trvat,než se zorientujete na ostrově,ale pak už to bude rychlá jízda.Ve hře sice chybí mapa,ale je tu velmi rychlý přesun z obrazovky na obrazovku,takže nehrozí ,že byste nervozně čekali na jednotlivé přechody.Hra má hezkou grafiku,poplatnou předešlým dílům.Sice to není žádný zázrak,ale nedá se říci,že by se na to špatně koukalo.Vše ovládáte myšítkem,takže je to klasika,stejně jako otevírání inventáře nebo notesu.Vše je přehledné,stačí jen najet na okraj horní obrazovky a vybrat příslušnou ikonku.Ve hře se setkáte s dvacítkou postav a to je na můj vkus víc než dost.Velmi zajímavý je způsob,jakým je hra podávána-Poirot líčí Hastingsovi příběh tak sugestivně,že se Hastingsovi zdá,jako by u toho byl.Takže ve hře se sice pohybuje Poirot,ale to,co dělá,koná na popud Hastingse-z toho pak občas vznikají zajímavé situace,kdy Hastings chce něco dělat,ale Poirot odmítá,protože ON takové věci v životě nedělá..takže vznikají docela schizofrenní scény,kdy se Poirot baví (nebo i hádá)sám se sebou(někdy i během hovoru s jinou osobou)-právě tohle považuji za největší plus a oživení celé hry.Poirot neustále běhá po ostrově a sbírá informace.Zajímavé ve hře je privátní pátrání Hastingse/magic finger/,kterým mu Poirot pomáhá,když na něj u Poirota na stole kliknete,ukáže vám u ikony osoby,kterou vyberete,jestli s ni chcete promluvit,prohledat něco a tak podobně-ke konci hry pak princip,na kterém magic finger pracuje,Hastings odhalí sám,když se správně ptá,nebo mu to Poirot prozradí.Jednotlivé postavy nejsou graficky příliš dobře vykresleny a pohyb v animacích je vysloveně směšný.Poirot chodí jak revmatik ,navíc má nohy dost divně do O a tak vypadá jak fotbalista v penzi.Hudba dovede navodit slušnou atmosféru,ale není tak výrazná,že by vás bavilo zaposlouchat se.Když jsem hru rozehrál tak mě to moc nebavilo,stále jsem jí odkládal a přerušoval,ale když jsem se do toho pustil naplno tak jsem zjistil,že mě to dost baví a tak jsem to hrál až do samého konce v jednom kuse.I když má hra své mouchy tak chytlavá hratelnost dělá hru zajímavou.Já dávám 70%

Náhledy fotografií ze složky Agatha Christie-Evil Under the Sun