Delaware St. John Vol.1- The Curse of Midnight Manor

20. 8. 2001

Delaware St. John Vol.1: The Curse of Midnight Manor
25.5.2007 Autor recenze-Standa Madukas
Protože už se věnuji adventurám delší dobu tak do určité míry jsem schopen poznat hned na začátku jestli hra za něco stojí či nikoliv.Delaware St. John Vol.1-The Curse of Midnight Manor je jednoznačně hrou,která si vás získá okamžitě.Jste vtaženi do zvláštní situace.Jste sami v opuštěném, velkém panství,které je ponořeno do tmy.Delaware,mladík za kterého hrajete, je vůbec zvláštní hrdina.V určité věci se vymyká.Má mimosmyslové vize,kterými dokáže rozmlouvat s mrtvými,respektive s jejich duší.Jeho spolupracovnicí je Kelly Bradford,která se zabývá vyšetřováním paranormálních jevů.Hned na začátku musíte najít generátor a pokusit se ho nahodit.Jste ve spojení s Kelly,která se vždy v určitých intervalech ozve a pomáhá vám řešit záhady.Proč je panství prázdné?Proč tu nikdo není?.Takové otázky si kladete stále a odpovědi jsou postupně odhalovány.Delaware St. John Vol.1-The Curse of Midnight Manor je klasickou klikací adventurou,kdy vše ovládáte jen levým myšítkem.To je myslím dobrá zpráva pro ty, kteří nemilují akční pasáže.V této hře taky jsou ,ale tím že je ovládáte myší a navíc nejsou těžké ,tak se pro vás určitě nestanou frustrací.Inventář máte dole v liště a stále ho vidíte.Nikdy se vám v něm nenahromadí mnoho věcí,takže pár okének opravdu stačí.Napravo od inventáře máte telefon,fotoaparát a magnetofon.Grafika určitě není to na čem tato hra stojí,ale svůj úkol plní.Líbí se mi kvalitní práce světla a stínů a protože se pohybujete na dost sešlé usedlosti tak vlastně ani není nutné očekávat,že hra bude ohromovat skvělou grafikou.Kvalitně jsou zpracovány zvuky.Když budete hrát hru večer se sluchátky na uších tak se možná občas i otočíte a možná vám i přeběhne mráz po zádech.Atmosféra je totiž to nejdůležitější co dělá tuto hru zajímavou a napínavou.Vše je podbarveno jemnou,nevtíravou hudbou,která dovede navodit správnou náladu.Hra není vystavěna na hezkých animacích,ani není prošpikována těžkými puzzly,ale přesto jsem se u ní velmi dobře bavil.Protože je to vlastně první díl ze zatím tří vydaných tak je třeba říci,že start je to velmi kvalitní.Jedna věc mi však vadí a tou je délka hry.Sice si asi budete místy lámat hlavu na určitými situacemi ve hře jak postupovat dál a tím se čas natáhne,přesto musím říct,že jen dvě mise jsou opravdu málo.Autoři sice slibují 10 pokračování?!,ale pokud má každé pokračování mít jen dvě kapitoly či mise tak to je opravdu málo.Takže pokud mám hodnotit je to 65% ,hlavně proto že tento epizodický způsob vydávání her není dobrý a krátkost hry je velkým mínusem.