Dream Chronicles 2 The Eternal Maze

27. 2. 2001

Dream Chronicles 2 The Eternal Maze
27.2.2009 Autor recenze-Standa Madukas
Dream Chronicles 2 The Eternal Maze vyšla už v roce 2007,ale já s k ní dostal trochu později.Žánrově je těžké hru jednoznačně zařadit.Je to takový mix adventury,zábavné hry,hlavolamu,hádanek.Hodně se to podobá Mystu,ale určitě ne tím,že by tu byli tak těžké hádanky,ale spíše mystickým příběhem a částečně i grafickým ztvárněním.Hra sice není těžká,ale tím,že hledáte zdlouhavě předměty se stala výzvou k tomu,abych hru dokončil.Ovládání je velice příjemné,na vše stačí jen myš.Grafika je opravdu k pokoukání a když se podíváte na obrázky, tak mi jistě dáte za pravdu.Nádherné jsou scenérie hučícího vodopádu,bublající fontánky,roztočených motorů atd.Výborná hudba a kvalitně zpracované zvuky dělají hru hodně přitažlivou a vytvářejí spolu s grafikou fantastickou kulisu. Hra má zajímavý scénář,navazuje na první díl,kdy Faye zachraňuje Fidget a její dceru Lyru ze spárů magické Lilith.Ve hře sbíráte jednotlivé předměty a ty pak používáte ve hře jako součást děje,který vás posunuje neustále vpřed.Přitom ještě sbíráte perly.Opravdu frustrující je titěrné hledání věcí a předmětů,které jsou tak důmyslně ukryty,že i když projedete každý kousek obrazovky,tak požadovaný a hledaný předmět nenajdete.Sice vám pomáhá záblesk mihotavého lesknoucího se modrého světélka,ale ne vždy vám zobrazí vše co potřebujete.Tady dávám palec dolů,protože některé předměty jsou tak odporně schovány ,že i při opakovaném hraní jsem měl problémy s jejich nakliknutím.O sbírání perel jsem se už zmínil.Vždy když perlu najdete tak se vám uloží do knihy,do náhrdelníku, a zněj posléze vytvoříte Dream Jewels-Drahokam,který můžete použít jako nápovědu ve hře,ale jen v určitých úrovních.K tomu však musíte z hádanky rekonstruovat větu.Musíte z jednotlivých slov složit kompaktní větu.Upozorňuji,že není nezbytně nutné sesbírat všechny perly k tomu,abyste dokončili hru.Důležitým prvkem ve hře je výše vašeho skóre.Ve hře se bohužel nemůžete vrátit a sesbírat Dres Reces/perly/ k lepšímu dokončení úrovně.Proto vám doporučuji,pokud vám jde o výši skóre tak nejdříve sesbírejte perly a teprve poté se soustřeďte na řešení hádanek.Všechny předměty ,které ve hře najdete i upotřebíte.Nemůže se stát ,že by vám v inventáři něco přebývalo.Pro jednotlivé položky se budete i vracet,takže předměty,které předtím na scéně nebyli,při zpětném procházení se najednou objeví.Pozor na to.Zkouškou trpělivosti je bludiště na konci hry.Pokud máte špatnou orientaci jako já ,tak se pořádně zapotíte.Byl jsem mile překvapen jak mě hra bavila a tak dávám zasloužených 65%
Recenze
Drahokamy
Zde vám jako nápovědu dávám odpovědi na to,jak na otázku zareagovat
DREAM PUZZLE 1/ DREAM JEWEL OF ABALONA
Otázka: "What lies beyond the walls of the dream prison where Lilith sent me?"
Odpověď: "Outside the prison walls lies the place where the fairies originated.
DREAM PUZZLE 2/ DREAM JEWEL OF CASSOPEA
Otázka: " Why would a mortal like me be trapped in this Ancient's Place?"
Odpověď: " Fairies do not want the mortal world to know about their secret ways of life."
DREAM PUZZLE 3/ DREAM JEWEL OF OSIRIS
Otázka: "What should I know about Merrow?"
Odpověď: "Merrow is an inventor who left the fairy realm and so lost his powers."
DREAM PUZZLE 4/ DREAM JEWEL OF NEREUS
Otázka: " What does Lilith want with my husband."
Odpověď: "If Fidget becomes her husband, Lilith will have total control over the dreams of mortals."
DREAM PUZZLE 5 /DREAM JEWEL OF RHIANNON
Otázka: "What is the Tower of Dreams?"
Odpověď: "The tower is where the Fairy Lord watched over all, and where the Dream Librarian resides."
DREAM PUZZLE 6/ DREAM JEWEL OF FREY
Otázka: Why isn't the Fairy Lord stopping Lilith's evil actions?"
Odpověď: "The Fairy Lord went out on one of his quests, but never returned."
Záchytný bod: "One missing pipe leans against a pillar" This clue is for the organ room.
DREAM PUZZLE 7 /DREAM JEWEL OF MONTU
Otázka: "What does the Dream Librarian do?"
Odpověď: "The Dream Librarian prints knowledge of fairy life into volumes of books."
DREAM PUZZLE 8 /DREAM JEWEL OF ARACHNA
Otázka: " What does this all have to do with my family?"
Odpověď: "Lyra could be the Chosen Child because she is the daughter of a mortal and a fairy"

Bludiště na konci je opravdu tvrdý oříšek.Zde vám dávám mapku podle které se orientujte.Nejprve seberte tři klíče,poté klíči otevřete tři truhly z kterých si vezměte oblázky a ty umístěte na tři hlavy.Získáte zvláštní klíč,který vám otevře dveře na konci.Projděte,vezměte si lahvičku a poté se bludištěm vraťte k ležící postavě.Klikněte na ní lahvičkou a tím máte dohráno.

Náhledy fotografií ze složky Dream Chronicles 2 The Eternal Maze