Dreamkiller

2. 11. 2001

Dreamkiller

2.11.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Ryzí střílečky,kdy se jen drželo myšítko a tuny valících se nepřátel válcovala vaše zbraň byli před lety dost populární.Serious Sam byl zářným příkladem toho, jak lze takovou celkem bezduchou hru udělat zábavnou a chytlavou.Autoři Dreamkiller vsadili na stejný nápad,jenže se potvrdilo přísloví,když dva dělají totéž ,nikdy to není to samé.Trochu nezvyklé je,že hrdinkou je psycholožka Alice Drake,která se dokáže dostat do myslí svých pacientů,trpících nejrůznějšími psychofóbiemi.Je tedy potřeba pacienta této psychofobie zbavit,vyléčit ho.Alice tedy podnikne dost odvážný pokus, kdy se vtělí do těla pacienta,respektive do jeho mozku a vydá se vystřílet tuny monster a stvůr s tím,že tato monstra představují fobii toho kterého pacienta.Nápad to není vůbec špatný,užijete si množství zajímavých prostředí jako je nemocnice,zoo,ocitnete se v přírodě v různých prostředích.Bohužel jen samotný nápad nestačí,autoři sice umně pospojovali fobie s různými monstry a stvůrami,ale naprosto chybí to co tak bavilo na Serious Samovi a to je zábavnost a těšení se na další level.Jednotlivé mise se liší sice prostředím a monstry,ale co zůstává zoufale stejné je stereotyp střílení a postup hrou.Přijdete do místnosti,vystřílíte všechny monstra,objeví se vám zelená šipka,projdete do další místnosti a tak pořád dokola.Je tu sice několik zajímavých pasáží,jenže to jsou opravdu jen drobky,které vás spíš naštvou než namlsají,protože si řeknete, proč hra nemá právě takový spád a zábavnost.Dreamkiller je lineární střílečkou,u tohoto typu her je přirozené,že není cílem autorů ,aby hráč bloudil a hledal řešení kudy projít dál,jenže právě přímočarost v tomto případě hře ublížila a pasuje jí do role hodně průměrné střílečky.Zbraní ve hře není mnoho,můžete si je prohazovat,jak to vyhovuje vám.Klasicky nechybí rotační kulomet,granátomet a laserové dělo.Zajímavou zbraní je paprskomet.Každá zbraň má pět stupňů účinnosti,bohužel po přechodu mezi úrovněmi se vylepšení ztratí,stejně jako v případě, že zemřete.Ovšem jsou tu části,kdy se bude muset Alice obejít beze zbraně.Naštěstí umí rukou zapálit protivníka,případně ho odhodit.Za zmínku stojí ,že Dreamkiller vznikl v České republice,v pražském Mindware Studios,kteří jsou tvůrci výborné akční střílečky Cold War či pokračování Painkillera-Overdose. Graficky se dá hra označit za průměr.Jsou tu mise,respektive části ,které vypadají dobře,ale je to jen několik úseků.Dreamkiller neměl velké ambice a tak nelze říci,že by to bylo velké zklamání.Prostě je jen další z řady budgetových titulů. Ovládání je příjemné ,klávesy si můžete nakonfigurovat jak to vyhovuje vám.Zvuky jsou kvalitní,myslím,že se povedl i dabing.Hudba solidně podkresluje depresivitu různých prostředí.Herní dobu bych odhadoval zhruba na 8 hodin.Dreamkiller nabízí jednoduchý koncept-usedni k monitoru,popadni myš a o víc se nezajímej,jen střílej a postupuj vpřed.Jednotvárnost a stereotyp hru degradovali na víceméně rychle zapomenutelný titul a i proto dávám jen 50%