Druuna Morbus Gravis

1. 5. 2001

Druuna  Morbus Gravis

1.5.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Hra z roku 2002

Protože si nejsem jistý jestli hra u nás vůbec na cd vyšla,tak vám zde přikládám návod k tomu jak spustit americkou verzi.Po nainstalování hry otevřete Start/Ovládací panely/Možnosti data, času, místního nastavení a jazyka/Místní a jazykové nastavení.V záložce Místní nastavení zvolte ve Standardech a formátech: Angličtina (spojené státy).Nyní už hru můžete spustit a hrát.

Mám rád erotické adventury.Roku 1985 italský kreslíř Paolo Eleuteri Serpieri tvoří komiks, v němž se objevuje sexy žena jménem Druuna./kreslí jí údajně podle živé předlohy, jíž je jeho manželka,/Druuna je v kreslené formě mix hororu a erotiky (pornografie)a tak se nelze divit,že si získává velkou popularitu.Úspěch nedává spát tvůrcům PC her a tak společnosti Artematica a Microids vytvoří hru s názvem Druuna Morbus Gravis.Jedná se o akční adventuru zasazenou do hororového prostředí, v němž je důležité přežít za každou cenu.Hned na začátku je třeba předeslat,že hra se od komiksu výrazně liší.Erotické scény zde nenajdete,jediné čím se můžete kochat jsou vnady krásné Druuny.Pokud máte zájem vidět Druunu tak jak ji stvořil Bůh tak použijte cheat,který aktivujete takto-na začátku hry,na levém terminálu pomocí šipek natypujete CHEATON,pak hru normálně spustíte-Connection,a teprve poté,už ve hře,zmačknete F2,vyjede cheat okno,do kterého napište DRUUNA1.O erotické scény jsme sice ochuzeni,ale hororových scén si užijeme víc než dost.Hned na začátku hry se ocitnete v malé místnosti,vyjdete ven do haly,kde je několik zombíků,sesbíráte několik věcí/je důležité je sbírat jinak se nedostanete dál/a pak do další části.Cestou potkáte spousty bestií,zmutovaných monster,magorů,slizounů.O čem vlastně příběh je? Druuna se nachází v jakémsi komatickém stavu, z něhož není úniku. Její mysl je uvězněna v podivném světě, jehož obyvatele napadl zákeřný virus. Ten je mění ve zmutované krvelačné monstra.Úkolem Druuny je zachránit sebe i svého milovaného.Celkem si projdete 24 misí,které jsou plné nástrah a puzzlů, které musíte překonat.Hned zkraje se musím zmínit o jedné věci,která hře dost podráží nohy a tím je příšerné ovládání.Nebudu vám zde popisovat co přesně a jak musíte zmáčknout.Zde máte podrobný návod,který vše do detailu popisuje.Pokud si na dost šílené ovládání zvyknete,tak si hru mnohem víc užijete.Myš ve hře absentuje.Druuna dělá spousty úkonů,třeba skákání je místy dost frustrující,protože musíte najít přesné místo odkud skočit na druhou stranu.K tomu musíte mačkat mezerník a klávesu Z.Důležité je udržet nervy na uzdě,protože v určitých pasážích jsou momenty ,kdy budete asi vzteky prskat.Grafika sice není moc detailní,ale svůj účel plní.Prostředí je předrenderované,postavy jsou ve 3D. Herní požitek vám umocní spousta animovaných sekvencí, které nejen posunují celý příběh, ale dokreslují atmosféru celé hry. Hudba a zvuky jsou kvalitní,stejně tak dabing postav je velmi povedený.Druuna má hodně chyb a i proto v podstatě zapadla ,což je škoda,protože měla slušný potenciál k tomu ,aby měla prodejní úspěch.Autoři bohužel vše uspěchali a hlavně nedotáhli do takové podoby,aby byla uživatelsky příjemná pro většinu běžných hráčů.Pokud jste však fanoušci adventur stejně jako já a dokážete se přenést přes problémy o kterých se v souvislosti s hrou zmiňuji,tak věřte,že Druuna není zase tak špatná hra.Já se u ní hodně dobře bavil.Hodnotit jí nebudu,protože v tomto případě bych byl asi neobjektivní.

Náhledy fotografií ze složky Druuna- Morbus Gravis