Runaway 2 The Dream of the Turtle

14. 1. 1987

Runaway 2: The Dream of the Turtle

25.12.2006 Autor recenze-Standa Madukas

Kdy naposledy jste hráli opravdu výbornou adventuru? Tento žánr zdaleka není mrtvý, přesto se dá říci,že hry jsou podobné jedna druhé a nápad abys pohledal.Nyní však přichází hra,která je příslovečnou štikou v rybníce.Ano ,Runaway 2 je přesně tou hrou na kterou jsme vzrušeně čekali tak dlouho.Vy kteří máte tak rádi různé cesty kolem světa a exotické končiny si přijdete na své.Začněme tedy příběhem.Již v prvním díle jsme se seznámili se studentem Brianem a jeho půvabnou přítelkyní Ginou.Naši hrdinové jsou na dovolené na Hawaii.Děj začíná tím ,že navzdory Brianovu odporu, Gina trvá na tom, že by se měli vydat více do vnitrozemí, do odloučené oblasti ostrova. Bohužel, postarší pilot/dědula/si trochu schrupne a Brian je přinucený vyhodit Ginu s jediným padákem na palubě z letadla do džungle.Na nás na hráčích je,abychom nasměrovali Brianovu cestu zpět do civilizace, aby se mohl setkat s Ginou.Samozřejmě to nebude snadné, ale Brian je charismatický mladý muž,který si umí poradit v každé situaci.Pokud jste fanoušky prvního dílu Runaway tak věřte,že si vychutnáte i dvojku.Autoři odvedli kus poctivé práce,takže se pustíme do chválení.Začneme tím na čem naše oko spočine se zalíbením a to je grafika.Ta je jedním slovem skvostná.Myslím,že přesně tenhle styl Runaway sluší.Nádherně malované postavičky,překrásné scenérie,prostě nádhera.Hra běží v rozlišení 1024x768.Malované pozadí je v 2D.Dalším velkým kladem hry je skvělý humor.I když pro nás adventuristy dost specifický,ale to je jen dobře.Dalším plusovým bodem je pseudointeraktivní forma hry. Každé prostředí vypadá neuvěřitelně živě, ač si nemůžete vzít skoro nic, co nebudete potřebovat.Je zde mnoho hádanek a řešení jsou zajímavá a nápaditá. Například přechod přes lanový most nad propastí je vyřešen vskutku originálně.Ovládání je klasické,tedy myšoidní a to je dobře.Inventář také nemá chybu a kombinování předmětů nebo jejich sbírání je vyřešeno víc než uspokojivě.Pokud jde o zvuky a ruchy, tak tady také nemohu mít žádné výhrady.Hudba je poplatná prostředí Hawaie,takže těžko mohu nějak objektivně hodnotit,ale naštěstí nijak nevadí a nevzpomínám si,že bych měl chutě stáhnout hudbu na minimum.Dabing postav mi také přijde jako dost podařený.Runaway 2 je zábavný dobrodružný titul,který potěší každého fanouška žánru. Myslím,že tvůrci Runaway série mohou v klidu přemýšlet o třetím díle,protože spokojených hráčů určitě bude mnoho a všichni se budeme těšit na další povedená dobrodružství.Pokud mám hodnotit tak pro mne je to poctivých 80%

Náhledy fotografií ze složky Runaway 2- The Dream of the Turtle