G-Force

25. 11. 1998

G-Force

25.11.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Nejdříve něco o příběhu.Ben v FBI pracuje na využití zvířat pro zvláštní účely.Najde způsob, jak se zvířaty komunikovat,vycvičí několik morčat, krtka a mouchu, aby zachránili svět před zákeřným miliardářem Leonardem Saberem a jeho elektrospolečností Sabelink.Jenže jak se ukáže Saber není tím zloduchem, za kterého bychom ho mohli považovat.Konec hry je překvapivým rozuzlením,víc však prozrazovat nebudu.Benovi pomáhá zvěrolékařka Marcie.Naopak agent Kip Killian chce jeho program ukončit.Hlavním hrdinou hry je morče Darwin.Je to elitní agent,který má na sobě různé hi-tech věcičky,umí se vznášet,skákat,zrychlit na krátkém úseku,ale nejdůležitější je jeho chytrost a spolupráce s dalšími členy týmu.Sekundují mu Juarezová/taktéž morče,ale ženského rodu/která je jakousi spojkou,která Darwina navádí a radí mu co dělat,Blaster/morče,pro změnu mužského rodu/,to je zase odborník na zbraně,Speckles/krtek/je zase skvělý technolog,Mooche je pro změnu moucha,která se protáhne všude tam,kde Darwin neprojde,vydatně mu pomáhá s průzkumem okolí a pak je tu můj oblíbenec Hurley,který nemá žádnou specializaci.Je to smolař,který se dostává do různých nepříjemných situací,ale když je potřeba dokáže i pomoci. G-Force je akční střílečka ve které se stále něco děje.Hlavním nepřítelem jsou přeprogramované elektrospotřebiče,které na vás útočí ze všech stran.Žehličky,vysavače,mixery,mikrovlnky,toustovače.............prostě vše na co si v domácnosti vzpomenete a co je na elektřinu ,tak to vše vám nedá vydechnout a neustále vás atakuje.Každý spotřebič má své přednosti a zvláště slabiny, na které musíte najít správný recept.Velkým pomocníkem je jakýsi elektronický bič,který Darwin může použít mimo pestré nabídky zbraní.Zbraně si postupně můžete kupovat ve zvláštních automatech,ve kterých si doplňujete i zdraví.Abyste mohli cokoliv koupit ,tak musíte sbírat čipy,které jsou v různých bednách ,nebo vypadnou ze zneškodněných nepřátel.Zbraně však můžete nést nejvíce tři,takže je důležité zjistit,která zbraň na co funguje,popřípadě s kterou zbraní se vám nejlépe zneškodňují nepřátelé.Jsou zde zbraně,které mají jen určitý účel,třeba Sabelink je skenovací zbran s kterou si otevřete dveře a nebo přeprogramujete laserového robota.G-Force sází především na dětského hráče svou roztomilostí všech zvířátek.Morčata patří v mnoha rodinách k domácím mazlíčkům a tak není pro dítě těžké se ztotožnit se stejným zvířátkem ,které vystupuje ve hře jako hrdina,který musí zachránit svět.Autoři si se zvířátky vyhráli,každé je trochu jiné,každé umí něco jiného,ale tvoří skvělý tým,který pracuje na tom ,aby zachránil svět před elektrospotřebiči,které se snaží ovládnout svět.Ve hře jsou zábavné pasáže,mezi ty nejlepší patřila jízda ve zvláštním vozítku,vypadá jako futuristická koule.Hra je sice určena především pro děti,ale věřte,že se skvěle pobaví i dospělák.A pokud si ke hře sednete s dítětem,tak strávíte spousty hodin u hry,která dokáže zaujmout mnoha věcmi.Především je to povedená grafika.Ne,nečekejte engine,který vás posadí na zadek.Hra je trochu poplatná stejnojmennému filmu,takže pokud se vám líbil film,určitě se vám bude líbit i hra.Dalším bonbonkem,který stojí za to je dabing.Protože jsem hrál verzi s českým dabingem a českými titulky,tak musím vyzdvihnout skvělou práci dabérů,protože dabing se opravdu povedl na jedničku.Darwin promlouvá hlasem Daniela Rouse,Juarezová hlasem Jany Páleníčkové,Blastera skvěle nadaboval Pavel Tesař,Specklese si vychutnal Jakub Sainc a Hurleye namluvil Petr Gelnar.Navíc vás Juarezová navádí tak,abyste měli co nejsnadnější cestu k cíli a navíc se vám zobrazuje i cíl vaší další cesty,včetně toho jakou klávesu máte zmáčknout.Ovládání sice nelze nakonfigurovat,ale pokud strávíte ovládání pro pohyb na klávesách W,A,S,D tak nebudete mít větší problémy hrou projít,aniž byste museli nadávat.Hra má i několik nedostatků,jedním z nich je dost špatné ovládání Mooche.Tahle moucha toho umí také hodně-umí zpomalit čas,deaktivovat spotřebiče a přenášet různé předměty jako třeba přístupové karty.Taktéž zvuky a hudební doprovod není příliš zdařilý,vše se víceméně stále opakuje.Plusem  je však hrací doba.Odhaduji to na takových 10-12 hodin,což je parádní.G-Force je hra pro celou rodinu,může si zahrát kdokoliv a bude se bavit každý.Až na několik věcí je to hodně vydařená hra a tak si 82% zaslouží.