Ghajini-The Game

1. 3. 1998

Ghajini The Game

1.7.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Tak nevím jestli poslední dobou vychází tolik špatných her ,nebo jestli už z přílišného hraní nejsem ochotný přimhouřit oko,když se ne vše podaří,ale v tomto případě nemohu než konstatovat ,že hra je špatná ve všech směrech.Řekněme si něco o příběhu.Ten je takovou splácaninou americky laděného thrilleru a indicky přeslazeného a romantického příběhu.Hlavní hrdina Sanjay v podání Aamira Khana/velká indická filmová hvězda/trpí ztrátou krátkodobé paměti,může si pamatovat jen patnáct minut zpátky. Proto má důležité informace vytetované na těle. Chitra je studentka, která potřebuje najít zajímavého týpka pro univerzitní /svůj/projekt. Když Chitra objeví Sanjaya, najde i poznámky v jeho deníku o jeho milostném životě s Kalpanou. Chce zjistit, kdo Sanjay je.Ví,že Sanjay hledá osobu, která je za to zodpovědná. Chitra mu chce pomoci najít pravdu a také zjistit, co se stalo s Kalpanou. Jestli vám to hodně připomíná film Memento,tak jste na správné stopě.Bohužel příběh je jedna věc a jeho převedení do počítačové hry věc druhá.Ono to v tomto případě vůbec nefunguje.

Ovládání

Nelze si navolit a nakonfigurovat klávesy jak potřebujete,ale to není zase tak velký nedostatek.Naštěstí ve hře toho moc k ovládání postavy nepotřebujete.Jen směrové klávesy pro pohyb a pak jen skok a přikrčení se.

Grafika

Nevím jaký engine autoři použili,ale hra vypadá hodně nezajímavě.Lokace jsou téměř prázdné,že byste mohli něco uchopit ,nad rámec toho co vám hra dovolí ,o tom si můžete nechat jen zdát.Vše je hranaté.Graficky hra působí velmi zastarale.Bohužel i postavy nejsou o moc lepší.Hlavní postava je hodně toporná,nelze s ní jít do dřepu,stejně tak se plížit je nemožné.

Zvuky a hudba

Ticho…..ano,ať jsem dělal co jsem chtěl ,tak jsem hrál bez jakéhokoliv zvuku či hudby.Zkoušel jsem různá nastavení,instaloval ovladače…nic.Proto těžko mohu kritizovat to co jsem neslyšel,ale to je další velký mínus ,pro tuto, pro mne němou hru.

Dojmy z hraní

Hned po instalaci se ocitnete v pokoji.Sice nic moc interaktivního tu není,ale přece jen můžete a musíte sebrat pár věcí a pak honem do výtahu.Na ulici už to je znatelně horší.Úděsná prázdnota,před vámi jen policista a několik budov.Hra je sice stealth akce,kdy je prvořadým úkolem dobře se krýt,jenže než se naučíte určité pasáže,kdy máte nepozorovaně projít kolem hlídkujících policistů, tak uteče spousta času.Je příšerné zkoušet jednu a tu samou část stále dokola,což byl můj případ.Policajti mají oči snad i na zádech,protože ač nikde žádného v dohledu nevidíte,/pro jistotu si překontrolujete klávesou R okolí kolem vás/,tak najednou se spustí animace ,kdy k vám utíká policajt a vy hrajete znovu .Poslední dobou mám pocit,že těch špatných her je podezřele mnoho.Ghajini The Game se k nim jednoznačně zařadila také.Na téhle hře je snad jediné pozitivum,hlavním hrdinou  je  tmavý,respektive snědý mladý muž s průměrnou muskulaturou .Navíc je příběh zasazen do Indie,kde se moc počítačových her neodehrává.Ač vždy každou hru hodnotím,tak zde jen konstatuji,že hra je opravdu nepovedeným dílem.