Iron Man

14. 3. 1995

Iron Man

14.6 2008 Autor recenze-Standa Madukas

Po úspěchu hollywoodského Iron Mana vznikla i hra,ale bohužel jak to většinou bývá,hra špatná.Mr. Stark aneb Iron Man se snaží seč mu síly stačí,ale víc než podprůměr to není.Nikdy jsem nepochopil oblibu komiksových hrdinů jako je Superman,Spiderman,Iceman a já nevím ještě jaký ....man.Dětinské příběhy o nepřemožitelnosti létajících hrdinů mi jsou k smíchu,ale Amerika je holt zvláštní a tam kde ke kultuře národa patří Mickey Mause,Kačer Donald a další podobné perly tak se asi nelze divit.Přiznám se,že hra Iron Man je pro mne obrovským zklamáním.Tedy nečekal jsem od příběhu nic světoborného,ale celkový výsledek je otřesný.První co vás vyděsí je grafika.To má být rok 2008?Strohé textury,ostré hrany,neinteraktivní prostředí,sterilita...prostě běs.Paradoxem je ,že když se podíváte na screen ze hry/viz obrázek/

tak to tak hrozně nevypadá,ale věřte ,že je to bída.Ovládání lze překonfigurovat,ale nemůžu říct,že by se mi vše zamlouvalo.No a v neposlední řadě jsou to náplně misí.Po úvodních tréninkových levelech v podstatě hrajete to samé, bez špetky invence.Prostě jen vyletíte do vzduchu a pak už jen likvidujete nepřátele.Scénář nebo spíš příběh sice v podobě plytké omáčky tu je ,ale ten je natolik nepodstatný,že v mém případě jsem chtěl hru co nejrychleji dohrát a rychle zapomenout.Naštěstí jediný klad této hry je,že je krátká,takže pár hodinek stačí k tomu,abyste měli dohráno.Celkem slušně jsou zpracovány animace/viz obrázek/,

ale to je zoufale málo k tomu ,aby to zachránilo celou hru.Jediné co je ve hře výborné je hit Black Sabath Iron Man.Všechno ostatní svojí jednoduchostí a technickou zastaralostí připomíná hry minulých let.Můžete sice v přímém souboji používat komba a pěsti,jenže vše se stále víceméně opakuje a tak to brzo omrzí.Při pečlivém plnění misí získáváte body a za ně si můžete nakoupit vylepšení jednotlivých částí vaší zbroje.Takhle to vypadá jako zajímavý prvek,ale ve skutečnosti to zas tak podstatná věc není.Když se vám nepodaří misi splnit tak začínáte od začátku,žádné checkpointy neexistují.Prostě tahle hra je takovým splácaným dortíkem,aby se stihlo vydání co nejdříve.Taktiku hry ani nemusíte vymýšlet,prostě jen střílíte kolem sebe až do úplného vystřílení nepřátel a zničení bossů.Kdepak takhle hra opravdu nemá vypadat a podle toho vypadá i hodnocení-20%
Jen tak na okraj-kamarád má malý krámek v areálu gymnázia,kde prodává jídlo a pití.Říkal ,že nejvíc jde na odbyt to ,co je nejvíc profláknuté v televizi, v reklamě-např.Red Bull,Snickers,Milka apd.Přitom když koupí podobné zboží,ale výrazně levnější tak je to ležák,který nikdo nekupuje.No a myslím,že Iron Man je něco podobného.Ale na rozdíl od Milky a podobných pochutin se to opravdu nedá strávit,jenže ono si to cílovou skupinu stejně najde bez ohledu na kvalitu.