Manhunt 2

15. 11. 1991

Manhunt 2

16.11.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Kladu si otázku,jestli se dá vůbec označit tuto brutalitu za hru.Nejsem puritán,ani nechci mentorovat,vím,že násilí k počítačovým hrám patří,ale Manhunt jej už v prvním díle povýšil na cosi bytostně samoúčelného.Násilí je zde prezentováno v jeho obnažené živočišnosti.Manhunt 2 mi přijde jako když byl šitý horkou jehlou,působí jako melouch,který bylo potřeba do určitého data splnit a už se nekoukalo na kvalitu.Dr. Daniel Lamb pracuje v psychiatrické léčebně na vývoji zbraní založených na drogách.Nechce se však podílet na výzkumu,který je proti jeho přesvědčení, a tak je zavřený do cely a slouží jako jeden z mnoha pokusných exemplářů.Naštěstí se mu podaří při výpadku elektřiny probít se na svobodu.Uprchne společně s psychotikem Leo Kasperem,který mu dělá doprovod.Mise jsou sice přímočaré a lineární,ale jsou okamžiky ,kdy nevíte co máte dělat,respektive musíte udělat něco co po vás hra chce a pokud to neuděláte ,tak prostě budete běhat po okolí a hledat řešení jak dál.Třeba v 5 misi musíte najít ve skříni kleště,kterými odstraníte ventilační mřížku a prolezete otvorem dál.Hra je k uzoufání stejná,prostě naběhnete do nějaké lokace a vaším úkolem je zlikvidovat nepřátele jakýmkoliv způsobem.Sice se zde můžete plížit ve stínu a sejmout nepřátele efektně zezadu,ale je to jen ztráta času,protože když je jednoduše odstřelíte ranou do hlavy ,tak to je rychlejší.Každou misi začínáte beze zbraní,což je také dost nepochopitelné omezení.Vždy když přijde k místu,kde jsou potenciální nepřátele,tak se spustí krátká animace,která nás seznámí se situací a pak už je jen na vás,jak zlikvidujete své nepřátele.Vaše postava toho moc neumí,skok je pro ni neznámou věcí.Pokud se chcete dostat přes nějakou překážku,tak musíte přijít třeba k bedně kliknout na příslušnou klávesu a teprve poté se postava vyhoupne vzhůru.Možností jak zlikvidovat nepřátele je celá řada,základem jsou pěsti,ale proč si ničit klouby,když se ve hře nabízí spousta věcí,které můžete použít jako zbraně.Od klasické basebalové pálky je to třeba cihla,uražené hrdlo láhve,kus nohy od stolu,železná trubka,lopata,sekyra...........atd. Věci které potřebujete/zbraně,lékarničky/se třepotají v prostoru,abyste je nepřehlédli.Působí to dost amatérsky.Postava se občas zasekla v rohu nebo propadla kamsi do vzduchoprázdna a tak bylo jediné řešení-opětovné rozehrání od posledního checkpointu. Kamera je hodně mizerná,podívat se nad sebe nahoru nebo dolů ,pod sebe v podstatě nejde.Grafika hry je otřesná.I při rozlišení 1600x1200 vypadá hodně nehezky i když na screenshotech to tak nevypadá.Jak interiéry tak exteriéry působí velmi chudě,navíc interakce s okolím je v podstatě nulová.Rozstřílet nebo rozbít nejde skoro nic.Animace jsou rozplizlé ,šmouhovaté .Herní doba je zhruba kolem 6 až 8 hodin,což je dost málo,ale on je to spíše klad než zápor.Na výběr máte dvě obtížnosti,hra naštěstí nefrustruje přehnanou obtížností.Ovládání je možné si navolit podle toho ,jak to vyhovuje vám-je to jedno z mála pozitiv.Zvuky a hudební doprovod jsou standardní,tím myslím,že nijak nevybočují z běžné produkce,takže nenaštvou ,ale ani nenadchnou.Manhunt 2 je podprůměrná,hodně brutální akce,kde příběh není podstatný.Dávám 20%

Náhledy fotografií ze složky Manhunt 2