Pilgrim

2. 3. 1988

Pilgrim/Poutník
14.6.2007 Autor recenze-Standa Madukas
Firma Arxel Tribe se rozhodla v roce 1997 udělat dobrodružnou adventuru s názvem Pilgrim,která si jako základ bere knihu světoznámého Paola Coelha Magusův deník, který zpracoval tradiční a úspěšné téma-dobrodružství ve středověku.Pokud máte rádi klasické adventury,kde ovládáte vše myší a milujete prozkoumávání všeho co se prozkoumat dá,tak jste na správné adrese.Pilgrim vás o nic neošidí,naopak,přidá ještě něco navíc.Hra ,jak už jsem napsal je situována do středověku,kdy církev měla nesmírnou moc.Jestliže však očekáváte jednoduchou roztržku mezi dobrým kacířem a špatnými inkvizitory,tak budete asi hodně překvapení. Hra jde daleko za rámec jednoduchého klišé.Je tu mnoho otázek pro lidskou duši.Je to výzva pro vaše vlastní smýšlení o životě,o víře.Příběh začíná tím,že vy jako Simon jste povoláni ke svému umírajícímu otci.Jeho poslední přání je,abyste doručil záhadný rukopis muži jménem Petrus do Toulouse. Samozřejmě, jak už to bývá setkáte se s různými překážkami.Musíte se nejprve dostat přes most a pak do města.Jste vrženi do žaláře, kde budete řešit sérii hádanek jako součást únikové cesty.Všechno se strašně komplikuje.Proč je tak těžké najít Petruse?Když hru spustíte tak vás asi zklame jedna věc.Hra se spustí jen v malém okně.Alespoň já jsem nepřišel na to jak to udělat,aby tomu bylo jinak.Při spuštění se vám objeví ve spodní části obrazovky menu.Když na něj kliknete tak se vám zobrazí start new game,load,save,preferencescontinue a exit.Dále je tu hints,což je nápověda.Následuje speech,encyklopaedia a keyword/klíčové slovo/Ve speech se vám budou postupně ukládat všechny dialogy.Historii si prohlédnete v encyclopedii.Specifické informace či záchytné body vztahující se ke hře jsou ukázány v klíčovém slově/keyword/ . Spodní část obrazovky je rozdělená na bag-jsou zde psané položky které v průběhu hry získáte+další důležité věci,dále je tu people/lidé/- osobnosti které mohou přispět do diskuze,respektive lidé o kterých budete diskutovat s jinými a jako poslední je tu items/položky/ -zde se ukládají různé věci,které cestou budete potřebovat.Předměty v bag a items se občas prostřídávají,obojí má funkci jakéhosi inventáře.Když stisknete ESC tak budete přeskakovat animace ve hře.Pokud vám mohu doporučit tak ve hře hodně a často ukládejte.Stane se vám totiž jako mě ,že vezmete určitou věc,kterou jste vzít neměli a pak už nebudete moci vzít věc,kterou jste vzít měli.Je to docela frustrující a musím říci,že to byl dost velký mínus.Naštěstí jsem si to uvědomil a pak už jsem ukládal velmi často.Další věcí ve hře ,která je nepříjemná je občas titěrné hledání správné věci,respektive správné nakliknutí.Proto využijte návodu,který najdete také na našich stránkách.Tedy jen v případě ,že už si nebudete vědět rady.Nyní si řekněme něco o grafice.Já osobně jí hodnotím jako docela příjemnou.Nečekejte žádnou hru stínů a barev.Přesto myslím,že hra určitě v tomto vysloveně nepropadla..Co je ve hře hodně kvalitní je středověká hudba.Naprosto dokonale podbarvuje středověk jako takový.Zvuky jsou takové jaké mají být-vrzání dveří,plápolající oheň,hukot řeky,ruch města.Nadabování postav se moc nepovedlo,některé hlasy vysloveně tahaly za uši.Modely postav jsou poplatné době vzniku,ale nemám k nim nějaké větší výhrady.Moje závěrečné shrnutí je ,že hra i po 10 letech od svého vzniku je hrou zábavnou což je nejdůležitější.Já dávám 75%

Náhledy fotografií ze složky Pilgrim