Rhem 2 The Cave

24. 4. 1987

RHEM II The Cave aneb Cesta tam a ještě dále.
24.1.2007 Autor recenze- Midnight Knight
Nezávislý vývojář Knut Miller,který před časem uvedl na trh first person adventuru RHEM,přichází nyní s jejím pokračováním RHEM II.Stejně jako v prvním díle,u RHEM II se jedná o first person point & click adventuru,v které je nedostatek věcí ve vašem inventáři bohatě vyvážen téměř nekončící lavinou puzzle,velmi náročných,i když logických.Milovníci her typu Myst nebo Riven mne asi(určitě) budou kamenovat,ale kdo nepochopil kouzlo Mystu-což je i můj případ,a bere jej jen jako nutné zlo „když už jsem si to koupil,tak to za skřípotu zubů i dohraju“,nebude nadšený ani z RHEM II.Jinými slovy,jste li pouze vyznavači adventur,v kterých příběh uhání kupředu jak splašený kůň,pouze občas se zastaví na nějakém tom puzzle,jste spokojeni,pokud máte inventář naplněn k prasknutí a rádi si na každém rohu rádi poklábosíte s nějakou postavou..zapomeňte na RHEM II a za ušetřené peníze si raději kupte nějakou „normální“ adventuru.Jsem si dobře vědom toho,že můj pohled na hru je silně neobjektivní,zkreslený,ale jsem zvyklý říkat,co si myslím,ať to stojí,co to stojí,a nemaluju sluníčko tam,kde ho nevidím.O čem tedy vlastně je RHEM II?Pokud jste nehráli první díl,nevěšte hlavu,RHEM II sice navazuje na RHEM tam,kde první díl skončil,ale věci podstatné,o které v prvním díle šlo,se ve hře dozvíte,a věci nepodstatné,inu,jsou nepodstatné.RHEM pojednává o dvou bratřích,Kales a Zetais,kteří prozkoumávají podivný neznámý svět RHEM.Děj se v prvním díle odehrává na povrchu,který je přeplněn potrubím,postupem času bratři odhalují jeho tajemství a tím i přístup do nových lokací,nakonec Zetais nalezne část tajemného hvězdicovitého klíče-a je zde konec dílu prvního,pokračování v druhém dílu.Takže RHEM II začíná tím,že vám v animované sekvenci Zetais předá nalezenou část klíče,a protože na povrchu už bylo prozkoumáno,co se dalo,nastoupíte do tramvaje a hurá,vydáte se pro změnu na průzkum podzemí-úkol je jasný,nalézt zbývající části klíče a zjistit,k čemu je vám vlastně dobrý.Podzemní svět RHEM kupodivu není plný potrubí,zato je to ráj elektrikářů,dráty napravo,nalevo,dlouhé,krátké,modré,žluté,červené-prostě nabídka drátů všeho druhu.Ano,ti z vás,kteří se nyní domnívají,že podstatnou část puzzle bude tvořit skládání drátů dohromady,aby se obnovilo elektrické spojení,domnívají se správně,gratuluji,první,zatím nenáročný puzzle je za vámi.Avšak nejásejte,podzemí RHEM není jen z drátů stvořeno,čekají i jiné puzzle,nejtěžší ze všech je asi „skleněné bludiště“,v kterém otevíráním dveří jedněch se vám zavírají dveře druhé,mnozí zjistí,že jejich pevné nervy až tak moc pevné nebyly.Jak se budete prokousávat podzemím,občas najdete schránku s videovzkazem od bratříčka Kalese,někdy narazíte na nahrávku,na které jsou cizí lidé-tolik asi ke společenskému životu v podzemí(Lidé,které občas uvidíte,nejsou 3D postavičky,jsou to skuteční herci,ale pokud si někdo myslí,že na něj vykoukne Brad Pitt a Angelina Jolie,chtěl by toho od života příliš)Výhodou nelineárnosti hry je,že pokud někde zakysnete,nemusíte tam zákonitě trčet až do vyluštění hádanky,můžete se vydat jinam,a cestou třeba najít potřebné informace,které vám předtím k řešení chyběly.Na různé stopy,indicie,narážíte prakticky po celou cestu,některé jsou jen pomocné při řešení hádanek,bez některých nezískáte přístup do dalších lokací.Hra jede v Quick Time 6.(pokud nemáte,musíte nainstalovat) v rozlišení 800x600,přehledné sympatické ovládání,aktivní předměty jsou dobře vidět-pixel hunting se tentokráte nekoná.Jediné poněkud minus celé hry je při ukládání pozic,je zde pouze 10 volných míst pro uložení,navíc si savy nemůžete pojmenovat,jsou pouze automaticky očíslovány.Přes svůj negativní přístup(marná sláva,pokud nevidím postavu,za kterou hraju-pohledná slečna,na které může spočinout můj zrak,má přednost) přeji všem milovníkům záhad a puzzle dlouhé hodiny dobré zábavy.Názor Karla Freye-recenze na Rhem2 od Midnight Knighta je výstižná. Nejvíc mi to připomíná Riven. Hodnocení bych dal tak 75% jako kompromis. Ten koho Riven oslovil a má rád matematické puzzle (tak jako já) si může ještě 5% přidat. Na dobu vzniku bych očekával o něco lepší grafiku.

Náhledy fotografií ze složky Rhem 2-The Cave