Sniper- Ghost Warrior

5. 7. 1986

Sniper Ghost Warrior

5.7.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Pokud si na něco vytvoříte názor,jen těžko ho měníte.Polští City Interactive jsou pověstní svou kvantitou,ovšem s kvalitou jejich her je to o poznání horší.V poslední době to byl doslova tragický Alcatraz,podprůměrný Wolfschanze 2 a velmi průměrný Terrorist Takedown 3.Všechny tři hry jsem si zahrál a tak když jsem četl celkem příznivé upoutávky na Sniper Ghost Warrior ,byl jsem spíš skeptik než optimista.Prostě pověst a renomé firmy, která dělá špatné hry, nutí k opatrnosti.O čem ve hře jde? Isla Trueno je překrásný džunglenoidní ostrov v Jižní Americe,který se podobá tomu co známe z Crysis.Vojenský režim generála Vasqueze obsadil důl, kde se těží uran,takže je možné vyrobit atomovou bombu. Spojené Státy vyšlou tým Delta Force, aby zabránili nejhoršímu.Základem je dostat se do blízkosti generála a zlikvidovat ho.Zažijete si dvojí hraní za příslušníky speciálních jednotek.Jeden je odstřelovač a druhý upřednostňuje spíše akci.Zvláště mise ,kde je potřeba někoho zlikvidovat sniperkou jsou celkem povedené.Pokud zacílíte přesně a trefíte protivníka do hlavy ,tak se okamžitě spustí animace ve které uvidíte dráhu letící kulky zpomaleně, a následnou rychlou smrt nepřítele.Naštěstí zde nejsou ty krkolomné pozice mrtvých nepřátel,jako tomu bylo v Alcatrazu či Wolfschanze 2.Sniper není jen o tichém zabíjení,ale jsou tu mise ,kde musíte vzít do ruky samopal či kulomet a zvolit akční cestu.Byl bych raději,kdyby byla celá hra postavena na sniper kampani,ale autorům se možná tenhle způsob zdál příliš stereotypní a fádní,takže zvolili jistější cestu.Při míření sniperkou musíte zadržet dech a ve správné fázi vystřelit.Většinou nemáte dost času na zamíření,takže musíte jednat rychle a hlavně přesně.Pokud si budete chtít po běhu vystřelit ze sniperky ,tak to sice můžete,ale tím jaká bude vaše tepová frekvence, tak si troufám tvrdit,že váš cíl netrefíte ani náhodou.Prostě si musíte dát chvilku pauzu na vydýchání a pak se můžete zaměřit na cíl.Maskování snipera je podobné jako v Call of Duty,tady autoři zjevně kopírovali.Hra běží na enginu Chrome 4,ten je a bude základem pro všechny tituly vydávané City Interactive.Grafika hry je na první pohled velmi hezká,na druhý už vidíte nedostatky v podobě špatných textur.Sniper se snaží graficky  konkurovat  titulům jako je Crysis nebo Call of Duty,ale zjevně se mu nedostává potřebné kvality,takže po čase začne být vše okoukané.Na začátku každé mise dostanete úkol ,a je na vás jak se k němu postavíte a jakou cestu zvolíte.Linearita je tu jasně určená i při celkem solidní rozlehlosti mapy si nemůžete vybrat kudy chcete jít vy.Konkrétně já jsem zvolil jednu z možností jak si zkrátit cestu,že jsem skočil do vody a přeplaval na druhý břeh.Bohužel vydrápat se na břeh bylo nemožné,koridor byl jasně určený.Mise plníte jak ve dne tak i v noci,celkem si projdete 16 levelů,každá mise vám zabere tak 30 až 50 minut,takže herní čas je hodně solidní.Některé mise jsou povedené,například mise Guardian Angel se mi zdála jako nejpovedenější  z celé hry.Jsou zde však i menší nedostatky.Nelze v podstatě nic moc rozstřílet,pouze klasické sudy s hořlavinou.Stejně tak nelze zničit terén kolem sebe , tak jak se to povedlo v Bad Company 2.Bohužel i hraní na nejtěžší obtížnost není doladěno.Nepřátelé jsou v tomto případě doslova bystrozrací a vidí vás dřív než vy je.Autoři zvolili klasický sytém sbírání lékárniček a doplňovaní zbraní,což se mi jeví jako správný krok.Část vašeho života je sice to klasické...rychle se někam schovat a neumřít,ale zbytek už je na tom kde a kolik najdete lékárniček. Už zmíněná volnost pohybu je hodně omezená .Zbraňový arsenál je celkem bohatý od klasického nože až po různé granáty.Základem je však sniperka ,je zde i moje oblíbená-Dragunov.Ve hře jsou jak checkpointy ,kde se hra uloží automaticky,tak i klasické uložení,kde si uložíte ,kde chcete vy.Velmi dobrou pomůckou je kompasová mapa,která vám ukáže vše podstatné,včetně umístění nepřátel.Ovládání je klasické,můžete si nakonfigurovat klávesy jak to vyhovuje vám.Postava naštěstí může dělat všechny běžné fyzické úkony jako je zalehnutí,běh či skok.Dabing ,zvuky a hudba jsou taktéž na velmi solidní úrovni,zvláště zvuky zbraní mne mile překvapili.Autoři se zjevně hodně inspirovali akčními hity posledních let,vytáhli si z nich to nejzajímavější a ono to kupodivu vytvořilo celkem kvalitní mix a dobrou akční hru.Ovšem stále je na čem pracovat.Když však půjdou City Interactive touto cestou ,tak se v budoucnu možná můžeme dočkat opravdu kvalitní hry po všech stránkách.Dávám 70%

Náhledy fotografií ze složky Sniper Ghost Warrior