Shellshock 2- Blood Trails

29. 8. 1986

Shellshock 2: Blood Trails
29.4.2009 Autor recenze-Standa Madukas
Nejspíš ten pocit taky znáte,něco vás nadchne a pak když přijde něco dalšího ,v horším provedení, tak jste zklamáni.Dohrál a dopsal jsem návod k vynikající akční podívané Dark Sector a pak jsem se dal do hraní Armed Forces Corps.Bylo to velké zklamání .Poté jsem rozehrál Shellshock 2: Blood Trails,s tím,že si zase zlepším náladu a to už jsem byl definitivně naštvanej.Tohle mají být hry ,které mají  rok vydání 2009?Proč jsem tak rozladěný ?.Válka ve Vietnamu a blízkém okolí je v PC hrách natolik profláknutá,že bych čekal,že tvůrci her tento rajon zdaleka obejdou a budou hledat jinde.Bohužel Shellshock 2: Blood Trails je zasazen do tohoto regionu .Hlavní postava,seržant Nate Walker,se ocitne v kambodžském Phnompenhu a krátce se setká se svým bratrem Calem.Calovu jednotku vyslali do džungle,aby jistila havarované letadlo s tajným nákladem.Mise se pokazila a zpátky se vrátil jenom šílený Cal,nakažený látkou Whiteknight,což je biologická zbraň,měnící lidi v zombie.Whiteknight byl vyvinut bláznivým doktorem.Scénář sice nic moc,ale budiž.Pokud to bude skvělá zábava tak proč ne,bohužel je to spíš otřesné než zábavné.Tvůrci se snažili vykreslit co nejhororovější atmosféru,jenže se jim to vymklo z rukou.Zástupy zombie působí místy až komicky a respaw zombíků v určitých pasážích je doslova koncentrovaná esence stupidity a otravnosti.Sázka na brutalitu,vystřelené mozky,potoky krve,dětský pláč,bolestný řev.......bohužel tohle v tomto případě vůbec nefunguje a když to srovnám s již zmíněnou hrou Dark Sector, tak je to srovnávání nesrovnatelného.Ač mám linearitu za určitých okolností rád,tak tady je to nuda k uzoufání.Hodně naštvou takové drobnosti,jako je třeba neschopnost vaší postavy poskočit.Nabídka zbraní je standardní,samopaly AK47 a M16,pistole, brokovnice, pušky,bazuka a nezbytný nůž.Máte zde i granáty,světlice a stacionární kulomety.Všechny zbraně jsou realistické,ale až se na vás budou valit mraky zombíků, tak jako nejideálnější je úder pažbou.Ve hře jsou tři stupně obtížnosti,ale není tu nic co by vám přidělalo vrásky ohledně těžké mise nebo její části.Jenže pozor,poslední dvě mise hodně přituhne a vy budete mít co dělat odolávat nájezdům zdivočelých zombíků.Když budete zasaženi ,tak uslyšíte jak vám bije srdce a okraje obrazovky se zalijí krví.Pokud si v ústraní odpočinete, tak jste opět v pohodě.Bohužel se stalo módou,že se používají konzolové prvky,tím myslím stisknutí daných kláves v určitém sledu po sobě.To je věc která mi ve střílečkách prostě nesedí. Grafika hry sice vypadá na obrázcích obstojně ,ale při samotném hraní už to tak dobré není.Prostě tohle není hra ,která by mohla konkurovat hrám jako je Crysis nebo Stalker.Ale abych jen nekritizoval,jsou zde hezká místa s prosvitajícími paprsky slunce,lehkou mlhou a stíny,které dopadají na neprostupnou džungli.Jednotlivé mise jsou vesměs stále stejné,džungle,nějaký chrám,popřípadě bambusové chatrče a do toho nekonečné přestřelky.Animace které rámují děj, jsou graficky stejně nevýrazné, jako celá hra.Hudba a zvuky jsou standardní,není tu nic co by mi vadilo.Myslím,že tvůrci nevěděli co chtějí vytvořit a tak z toho vyšel mix,který nemá nic ,čím by zaujal.Shellshock 2: Blood Trails je nepovedenou hrou a to ve všech ohledech.Brutální zklamání?Ano,myslím že ano.Dávám 30%
Uložené pozice-přístup ke všem 10 misím.

Náhledy fotografií ze složky Shellshock 2 Blood Trails