Serious Sam HD- The First Encounter

12. 6. 1986

Serious Sam HD The First Encounter

12.6.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Hra z roku 2000 se dočkala nového grafického kabátku.Tato čistokrevná, frenetická střílečka byla ve své době dost oceňována a i já jsem si jí zahrál s chutí a rád.Jenže jaké to bude zahrát si to po 10 letech znovu s vylepšenou grafikou?Nebudu tu dělat nějakou srovnávací studii.Chorvatští Croteam přišli ve své době s nápadem vytvořit bláznivou střílečku u které vypneš mozek a jen prostě střílíš kolem sebe a likviduješ desítky a stovky nepřátel.Je zajímavé,že Serious Sam je i po těch letech pro mne stále tou zábavnou střílečkou .Děj a příběh hry je takový...Země je ve 22. století ohrožována mimozemskou rasou/ Mental/, která se kdysi utkala se Syřany.Je potřeba využít syrský artefakt, který může poslat jednu osobu zpět v čase a změnit tok dějin. Volba padá na vás,Serious Sama. Jste vysazeni do Egypta a váš boj může začít.Zapomeňte na nějakou inteligenci nepřátel,jejich jediným úkolem je vrhnout se na vás ,nikam neuhýbají,nekryjí se.V obřích arénách ,na volných prostranstvích to ani dost dobře nejde.Je zajímavé,že když Serious Sama srovnám s podobnými hrami jako je Will Rock,Dreamkiller nebo Painkiller: Resurrection tak je převyšuje o několik stupínků.V čem to vězí?Základem je nadsázka a smysl pro humor.Croateam na nás jakoby pomrkávají a říkají něco v tom smyslu-ber to jako nadsázku,něco co v podobném typu her nenajdeš.Když slyšíte řev borce,který se k vám blíží bez hlavy,s koulemi v rukou ,tak se úsměvu neubráníte.Ve hře se obejdete bez mapy,zákysy nehrozí,snad jen občas se může stát,že se někde u zdi zasekne nepřítel a vy hledáte další postup hrou.Stačí ho jen zlikvidovat a zase už pokračujete dál.Občas zmáčknete nějakou kamennou dlaždici,která vám otevře další postup.Je tu naštěstí Netricsa,počítač,který má Sam implantován do hlavy.Ukládají se do něj veškerá data a statistiky a navíc vám i radí jak postupovat dál.Arsenál zbraní je široký a rozmanitý.Od pistole ,brokovnice,samopalu,raketometu a tak dále se propracujete až k dělu,které svými koulemi ničí a válcuje vše co stojí v cestě.Velká je i rozmanitost nepřátel,od kostlivců,obřích hlav,vojáků,zuřivých býků,malých a velkých ptačích robotů,přerostlých škorpionů a dalších potvor se dostanete i k obřím bossům jako je ohnivý muž nebo ďábel na konci.Ve hře si nevystačíte s tím,že prostě jen budete mířit na nepřátele a likvidovat je.Podstatné je být neustále v pohybu,uhýbat a také sbírat zbraně a zdraví.Bohužel mínusem je vysoká cena,nevidím důvod proč si kupovat nového Sama jen proto,že prošel faceliftingem. Není důvod proč si nezahrát 10 let starého Sama. Je to naprosto stejné a navíc zadarmo/tedy pokud už původního Sama máte/Ovládání je příjemné,navolíte klávesy jak to vyhovuje vám a hurá do boje.Herní doba za kterou jsem Serious Sama dohrál byla 6 hodin,což není mnoho,ale zase se ani chvilku nenudíte,nehrozí žádný zákys,takže i plynulost akce přispívá k výborné hratelnosti .Zvuky ,hudba,dabing...to vše je bez nějakého zádrhele,ale nečekejte žádný zázrak.Zvláště hudební doprovod je hodně průměrný.Obtížnost hry má několik stupňů, hratelnost je vyvážena citlivě tak,aby nehrozilo nějaké opakování se, nebo dokonce zákys kvůli vysoké náročnosti.Hra mě i po 10 letech nezklamala,ale nevidím důvod kupovat nový remake jen proto,že má vylepšenou grafiku.Když si nainstalujete starého Sama ,vytáhnete grafiku na maximum,tak hra bude vypadat k světu pořád bez nutnosti vytáhnout z kapsy několik stokorun.Dávám 75% za stále kvalitní znovuhratelnost,ale 0% za to,že jen graficky vylepšená hra stojí tolik.

Screenshot
Recenze