Terminator Salvation

3. 8. 1985

Terminator Salvation

3.8.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Čtvrtý díl o Terminátorovi /myslím tím film/nedopadl zrovna nejlépe,takže od hry,která byla vydána souběžně s filmem, se taktéž zázraky nečekali.Poslední dobou raději vyčkávám,než si některou hru opatřím a i Terminator Salvation, mne hodně odradil od koupě ,dost nízkým hodnocením recenzentů.Nakonec jsem neodolal,hru nainstaloval a zde vám předkládám jak to vidím já.Hned po první animaci mi dechberoucí animace vzala dech.Není to ukázka z filmu?,říkám si,prostě něco tak neskutečně realistického ,jsem už hodně dlouho v žádné hře neviděl...a že jsem jich odehrál.Jedním slovem,animace jsou fakt boží,vychutnával jsem si je.Grafika je velmi kvalitní,při rozlišení 1600x1200 vypadalo vše naprosto dokonale.Skvělé interiéry,ale zvláště exteriéry jsou naprosto úžasné.Co se týká grafiky tak Terminator Salvation ode mne dostává velkou jedničku.Hlavní představitel filmu Christian Bale odmítl jakoukoliv spojitost se hrou,takže i podoba hlavního hrdiny musela být upravena.Bohužel mě osobně hlavní hrdina moc nesedí,vypadá jak mladý Mexikánec,kterému stěží mohu věřit,že je zodpovědný splnit tak těžký úkol.Namluvení postav je kvalitní.Nyní něco o příběhu,ten nekopíruje filmovou předlohu.Dostaneme se do roku 2016.Je zde už John Connor (v této době ještě není vůdce odboje),i dvě ženy, Rose a Angie.Tato trojice se vydává zachránit skupinu lidí, kteří uvízli na území Skynetu, přestože se jejich šance na přežití zdají nulové.Scénář celkem zapadá do Terminatorské ságy.Terminator Salvation je ryzí střílečkou,takže nečekejte nějaké filozofování.Jen krátké věty,které vysvětlí situaci a jdeme do akce.Mimochodem české titulky do hry jsou povedené,lokalizace je bez výraznějších chybiček.Terminator Salvation je lineární střílečkou,kde nelze uhnout z cesty,prostě musíte dojít od bodu A do bodu B a tak pořád dokola.Jsem překvapen jak strašně moc, to většina recenzentů kritizuje,přitom si myslím,že důležité je ,jestli se u hry bavím či nikoliv.A já se bavil opravdu dobře.Bohužel  krátkost hry je opravdu ostudná.Pokud budete hrát na tu nejlehčí obtížnost ,tak za 3 hodiny a něco máte dohráno, a to je za ty peníze opravdu hodně málo.Ve hře nelze ukládat,musíte projít checkpointy,hra se automaticky uloží sama.Je to celkem dobře rozvrženo,jen na konci je to trochu horší.Zbraně poberete jen dvě,což je docela málo,takže si musíte stále hlídat ,jestli máte dostatek munice, a v případě potřeby zbraně raději vyměnit za jiné.Hodně používejte granáty,jsou velmi účinné a v boji vám mnohokrát pomůžou.Zbraní je ve hře minimum-samopal,brokovnice,granátomet a panzerfaust.Vaše postava neumí skákat,ale umí se krýt.Krytí je alfou a omegou celé hry,pokud se nebudete  krýt za sloupy,zátarasy,auta a další věci ,tak hodně rychle zemřete.Trochu nemile mne překvapilo,že nepřátelé nejdou za vymezený prostor,kde se kryjete,takže můžete být v klidu.Přestřelky jsou nádherné,někdo nejspíš namítne,že jsou stejné a stereotypní,ale pokud uvážíme herní čas ,tak než se nadějete máte dohráno.Bojujete hlavně proti Spiders (T7-T), kteří jsou zranitelní pouze v zadní části hlavy,poletujícím robotům Wasp,bojovým lodím Hunter Killer,Terminatormotorkám,ale hlavně a především proti T-600.Naštěstí není tak těžké se jich zbavit jako ve filmu. Stačí panzerfaust,jedna přesná trefa a je po nich.Boje jsou velmi zábavné.Zvláště mise,kdy doprovázíte v džípu autobus je hodně povedená.Jinak většina lokací je dost podobná.Inteligence nepřátel je celkem dobrá,otáčejí se ve směru,kde jste.Naopak členové vaší jednotky/později ke konci hry vás bude víc/spolupracují příkladně,navzájem si hodně pomáhají.Ovládání je příjemné,můžete si klávesy navolit,jak to vyhovuje vám.Kamera je také dobrá,Johna Connora sledujete z pohledu třetí osoby.Zajímavě je vyřešeno zdraví,respektive ukazatel hlavního hrdiny.Při akci vám ubývá,lékarničky ve hře nejsou,takže jediný způsob je pobít nepřátele.Teprve poté se vám zdraví doplní automaticky.Někdy se vám po chvilce odpočinku,někde v ústraní,doplní automaticky.Hudba ve hře je opravdu výborná,skvěle podbarvuje atmosféru a v souběhu se zvuky vytváří velmi povedený mix.Pokud by nebyla hra tak ostudně krátká a také tak drahá,tak by si ode mne vysloužila velmi slušné hodnocení,takhle je to pro mne jen 60%

Náhledy fotografií ze složky Terminator Salvation