The Club

29. 3. 1985

The Club

5.března 2008 Autor recenze-Standa Madukas

Mám hodně rád žánr stříleček a 3D akcí,takže si rád zahraji každou hru,která se mi dostane pod ruku.Něco jiného je posuzovat kvalitu jednotlivých her.Jak jsem si ověřil zpětně, tak vůbec nezáleží na tom, kdy byla hra vydaná a jakou má grafiku,ale důležité je pro mě jedno-hratelnost a zábava.Bohužel hned na začátku musím konstatovat,že v obojím The Club selhává.Pojďme si tedy vše trochu podrobněji rozebrat.Bizzare Creations, kteří jsou tvůrci, mně nic neříkají.Z jejich tvůrčí dílny nevzešlo nic co by za něco stálo.První co vás zarazí je velikost hry,je to gigantických 6 GB !!Při takové porci očekáváte přinejmenším grafické orgie,nádherné animace,skvěle propracované lokace a vymazlené postavy.Nic z toho se bohužel nekoná.Modely postav jsou vysloveně ošklivé.Na začátku si vyberete jednoho z 8 týpků za kterého budete hrát.Výběr ksichtů/a to doslovně/ je tragický.Takhle odporné obličeje jsem registroval snad jen v Gears of War.Každý z nabízených týpků má trochu jiné možnosti a schopnosti,ale věřte že ve finále je to celkem jedno.Jednotlivé lokace jsou vesměs těžce lineární,všude máte šipky kudy jít,takže vás hra vodí za ručičku jak nesvéprávného člena společnosti.Vše je řešeno stylem -projdi se po krabici s municí-získáš ji,projdi se po kufříku se zdravím-získáš zdraví.Autoři si zjevně chtěli co nejvíc usnadnit práci.Interakce s okolím je minimální,rozstřelíte sice sudy,ale to je asi tak všechno.Jednotlivé mise se odehrávají v továrních komplexech,v domech,ve vězení,na parníku atd.
Příběh žádný neexistuje.V úvodním tutorialu se seznámíte s pravidly zvláštního klubu ,jehož jste členem.Naučíte se střílet do terčů,získávat munici a rozbít pěstí dveře.To je vše co potřebujete umět.Váš hrdina prostě postupuje vpřed,kosí kvanta nepřátel a jediným úkolem je se dostat ke dveřím s nápisem exit,které efektně vyrazí pěstí.The Club je hra o ničem,prostě jen běžíte jak trotl kupředu,zabijete nepřátele a proběhnete exitem do dalšího levelu.Za každého zastřeleného nepřítele dostanete body podle toho jak ho sejmete.Pokud ho střelíte přímo do čela tak dostanete nejvíc,pokud je to jiná partie tak méně.Do toho můžete přidat nějaký kreativní prvek/kotoul,robinzonáda,otočka/a máte další body navíc.Nic nového pod sluncem,jenže tady to působí tak přiblble,že vás to v podstatě ani moc nemotivuje.Sice se vám za určitý počet otevírají různé bonusy,ale já osobně jsem o ně moc nestál a chtěl jsem hru co nejrychleji dohrát.The Club je tou nejjednodušší arkádovou střílečkou,kde je nejdůležitější výše skore.Hra má celkem 8 levelů,které jsou zpestřeny bojem o přežití.V každém levelu je 6 misí,ty jsou vesměs hodně krátké,takže hra svou délkou také nepotěší.V omezeném časovém úseku musíte odolat náporu nepřátel a přežít.Vše je naskriptováno až hrůza,nepřátelé se vyskytují na těch samých místech,takže hrát úseky opakovaně je nesmírně otravné a nudné.Sice je to dobré v tom,že si můžete skore zvyšovat,protože víte kde kdo zrovna bude,ale zábavné to moc není.Těžký stereotyp,ano to je slovo,které nejvýstižněji vystihuje tuto hru.The Club určitě není hrou ke které se budete vracet a hrát jí stále dokola.Na to je příliš průměrná a nemá v sobě jediný zajímavější prvek.Ovládání je standartní,klávesy si můžete nakonfigurovat tak jak to vyhovuje vám.Naprosto příšerné jsou ve hře zvuky zbraní.Samopal zní jak nějaká dětská hračka.Možná si řeknete,že je to přece o tom nasbírat co nejvíce bodů,stále se zlepšovat a vylepšovat si skore.Pokud vám jen tohle stačí k dobré zábavě, tak tuhle recenzi prostě neberte vážně,protože vaše pocity ze hry jsou diametrálně odlišné od těch mých .Jak vidíte,hru jsem pořádně sepsul,ale není opravdu nic co by mne na této hře zaujalo.Hodnocení podle toho i vypadá-40%