The Scourge Project- Episodes 1 and 2

4. 7. 1985

The Scourge Project: Episodes 1 and 2

4.7.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Nemám rád epizodická pokračování a přestřelenou obtížnost.Obojí se sešlo v této hře,kterou jsem před hodinou dohrál a za čerstva vám předkládám recenzi.K té rychlosti sepsání mne donutila neskutečná obtížnost ,kdy moje nervová soustava byla vystavená velké zátěžové zkoušce.Autoři nejspíš chtěli protáhnout herní dobu na slušnou porci ,tak udělali tu zhovadilost,že nastavili laťku obtížnosti vysoko,aniž by tu hru otestovali na běžných hráčích.Nejsem žádný zelenáč ,něco her jsem odehrál a i ty ,které se řadí k těm obtížnějším,ale takhle nepříjemně obtížnou hru dlouho nepamatuji.Scénář je typické klišé počítačových her,vžijete se do role žoldáka z čtyřčlenného komanda, které je vysláno organizací The Tarn na planetu,kde se provádějí pokusy na lidech.Musíte najít doktora Reisbecka a získat meteorit.Meteorit má v držení Nogari,což je seskupení,které vládne celé planetě.Sice si můžete navolit jakýkoliv ze  čtyř volitelných charakterů,ale ty jsou si podobné obsahem a náplní.Linearita je přímo otrocká,nelze udělat naprosto nic, co by jí narušilo.V koridorech samozřejmě nejde nic rozstřílet s výjimkou obligátních sudů s hořlavinou.Neskutečný vopruz byli animace,které nešli přeskočit.Některé byli hodně dlouhé a navazovali přímo na děj,takže pokud jsem hrál některou část hry popáté ,tak jsem nadával jako špaček.Inteligence nepřátel je inteligencí debilů,protože pro ně není nutné se krýt.Vědí dobře ,že jim autoři přidali na odolnosti,takže zatímco vy jste zranitelní a po chvilce umíráte,nepřátelští vojáci jsou odolní jako malý tank a než zlikvidujete jednoho ,tak další vám pořádně zatopí.A to nemluvím o bossech,to je samostatná kapitola o které se zmíním níže.Trojice vašich kolegů z komanda ,to je opravdu trojka k pohledání.Marně vzpomínám ve které hře jsem na své spolubojovníky musel neustále dohlížet jako na děti,které dělají lumpárny.Pokud kteréhokoliv z trojice zasáhne nepřítel a kolega se ocitne na kolenou ,tak hádejte ,kdo jediný ho může vyléčit?Ano,hádáte dobře,jste to jen vy.Ovšem lahůdkou je ozdravování během soubojů s bossy.To vaší nervovou soustavu prověří tak rázně ,že možná budete mít stejně rudé vidění jako jsem měl já.Když neošetříte členy vašeho týmu včas,tím končíte a hrajete od posledního uloženého chceckpointu.Ty jsou rozmístěny dost daleko od sebe.Jak vidíte hra si vás pořádně vychutná.I zásluhou častého opakování se herní čas protáhne na slušnou porci.Nevím přesně jak dlouho jsem hru hrál,ale strávil jsem na tom zhruba týden ,hrál jsem po večerech asi tak 3 hodinky/déle ne,protože jsem na to neustálé opakování neměl sílu a nervy/Hra nemá vysloveně špatnou grafiku,je robustní,typu Gears of War nebo Unreal.Ostatně hra běží na třetím Unreal enginu,modely postav jsou docela povedené,ale lokace jsou místy dost hnusné k pokoukání.Zbraně znějí naprosto stejně,je jedno jaký si vezmete samopal,zvuk je jen jeden pro všechny samopaly.Jinak stále otevíráte nějaké dveře ať už hackováním nebo stažením DNA z mrtvých nepřátel.Je to stereotypní a nudné.Ovládání je dost nepříjemné ohledně míření a střelby.Není to jako v klasických střílečkách.Tady musíte nejprve stisknout pravé myšítko a teprve potom levé,kterým střílíte.Chvilku mi trvalo než jsem si zvyknul.Vaše postava neumí klasicky skákat,jen se přehoupnout přes překážku.Podobně jako v Gears of Wars je i zde pohled z třetí osoby s kamerou umístěnou nad pravé rameno postavy.Ve hře je i několik bugů,dost často se mi stalo,že když jsem aktivoval nějaký panel ,tak jsem si musel stoupnout do určitého úhlu,jinak to nefungovalo.Také se mi stalo,že do výtahu jsme nastoupili pouze ve trojici,ale vystoupili jsme jako čtveřice.Přímo neskutečně také působí,že výtahem jedete třeba 2 minuty,nic se neděje a pak teprve výtah zastaví a vy můžete vystoupit.Nepřijde mi to normální.Samostatnou kapitolou jsou bossové.Je jich ve hře několik a souboje s nimi jsou doslova utrpením.To ,že jsou místy nesmrtelní by se ještě snad dalo přežít,ale když bossové zraní trojici vašich spolubojovníků-trotlů,tak máte o zábavu postaráno.Neděláte totiž nic jiného než je uzdravujete a tak pořád dokola,takže se bossovi věnujete jen jaksi mimochodem.Dohrát hru až do konce bylo pro mne utrpení.Příšerný stereotyp hru s výše zmíněnými nedostatky hru totálně potopil a neumím si představit ,že by na tak špatnou hru autoři udělali pokračování.Španělské studio Tragnarion svým titulem nepřesvědčilo,je to názorný příklad toho jak nedělat hry.Vidím to na takových 20%

Obaly na cd/dvd