Twin Sector

19. 5. 1984

Twin Sector
19.5.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Originalita za každou cenu,takhle by se dala ve zkratce nazvat hra Twin Sector.Tvůrci této hry jsou DnS Development z Německa. Adventury ještě stále žijí a právě tato hra svou nápaditostí měla přinést svěží vánek do tohoto žánru.První co vás potěší je velmi hezká grafika.Adventury z Německa většinou dobře vypadají,takže zde to není ,až tak velké překvapení.Povedené jsou animace ve kterých vynikne půvab hlavní hrdinky.Bohužel pohyb postavy je k smíchu.Ashley spíše než chodí tak zvláštně plave nad zemí.Hrdinkou hry je tedy mladá dáma jménem Ashley,která se shodou okolností ocitne na prázdné kosmické stanici úplně sama.I když ona to úplná pravda není,ale na to přijdete sami,nechci vám prozrazovat důležité okolnosti předem. Jediné spojení se světem zajištuje  Oscar,který s Ashley komunikuje na dálku.Ten vám i postupně vysvětluje co se stalo a seznamuje vás se situací na kosmické stanici.Jenže vše se trochu zamotá a objeví se další skutečnosti,které Ashley přinutí změnit scénář hry .Začátek hry je klasický tutoriál ve kterém se Ashley seznámí s prostředím a také se naučí používat  telekinetické rukavice .Ty jsou v podstatě nejdůležitější a podstatnou součástí hry.Bez nich se neobejde jakákoliv akce ,kterou budete provádět.Pokud jste hráli Portal ,tak Twin Sector vypadá jako trochu nepovedený bratříček/nebo sestřička?/Proč?Především je to neustálé používání beden a sudů a jejich následné vystřelování pomocí rukavic.Levá červená rukavice funguje jako magnet ,ale především jako jakýsi výtah. Stačí namířit ve správném úhlu do stropu ,pustit myšítko a letíte nahoru jako katapult.Pravá modrá rukavice umožňuje předměty házet. Uplatníte jí také při pádu z výšky, kdy funguje jako brzda těsně před dopadem. Sílu účinku rukavic regulujete délkou držení tlačítka myši. Kolečkem myši je možné předmět držený rukavicí otáčet.Umírat je ve hře velmi snadné,takže hraní je místy docela frustrující.Používejte tedy  rychlé uložení,abyste nemuseli opakovat dlouhé pasáže.Stále hledáte přístupové karty,pojistky,otevíráte dveře,hledáte tlačítka /třeba na stropě/,prohazujete bedny oknem a nebo zapálenou plynovou bombou odpálíte dveře.Takhle jak to popisuji to možná vypadá zajímavě,ono to i zajímavé je,ale chvíli trvá než si zvyknete ,alespoň já jsem zhruba prvních 5 misí uvažoval o tom,že hru odinstaluji.Jenže pak mě to prostě začalo bavit.Ptáte se proč?Zvyknul jsem si jak na ovládání ,tak i na fyziku hry a rázem to bylo o něčem jiném.Twin Sector je logickou agenturou,kde stále řešíte nějaké hádanky,které vás posunují stále vpřed..Ve hře je celkem 17 misí,herní čas bych odhadoval tak na 12 až 15 hodin v závislosti na tom jak zdatní hráči jste.Twin Sector má dobrou hratelnost i atmosféru,ale jak už jsem předeslal,ne každému tento typ her sedne,takže si dovedu představit i zaryté oponenty této, mnou spíše kladně hodnocené hry.Autoři spojili logické hádanky s příběhem,který je zajímavý .Lokace jsou stále stejné,nečekejte nějaké propracované prostory,připravte se na strohé chodby ,kde najdete jen bedny a sudy.Důležitou roli ve hře hrají lasery a také několik nepřátel ,před kterými je nejlepší utéct ,popřípadě jim zablokovat přístup/zavřít dveře/.Twin Sector není adventurou ,která si vás okamžitě získá.Pokud však vytrváte,zvyknete si na ovládání,tak se budete bavit jako já.Ovšem je tu i možnost,že tuhle hru hodíte do šuplíku zapomenutelných her,byla by to škoda.Pokud hru dohrajete až do konce,tak zjistíte,že autoři si připravili pozici k dalšímu pokračování.Dávám 60%