Tell-Das Spiel zum Film

29. 5. 1985

Tell-Das Spiel zum Film
13.prosince 2007 Autor recenze-Standa Madukas
Legendárního hrdinu Viléma Tella není třeba nijak představovat.Legendu o jablku zná nejspíš každý,trocha znalý člověk,takže autoři hry měli v tomto ulehčenou pozici.Jenže si jí ulehčili více než bychom čekali a než by bylo žádoucí.Předně je třeba říci,že hra je ostudně krátká.Pokud jste trocha znalý adventurista a znáte základní herní principy tohoto žánru tak tuhle hru sfouknete za 3 hodinky a ještě se mezitím stačíte vyčůrat a kousnou do jablka.Tím dalším pomyslným kousnutím do jablka/bohužel kyselého/je téměř nulová obtížnost hry,takže místy si řeknete-je to vůbec možné?Autoři zjevně rezignovali/možná tlačil čas/ na složitější zápletku a hodili nám produkt,který byl zjevně připravován k tomu ,aby podpořil distribuci filmu,který se brzo dostane nebo už dostal do kin.Koneckonců se můžete i po nainstalování hry podívat na filmový trailer v nabídce Menu.Jenom tahle ukázka stačila k tomu,abych si byl jistý,že film se může líbit leda tak v Bavorsku./domácí Švýcarsko nepočítám/Hra pracuje na stejném enginu jak Everlight což je velmi příjemné na pohled.Grafika je vůbec silnou stránkou této krátké hry.Možná pro někoho je to příliš barevné a až přeslazené,ale mě to sedlo.Je to takový ten akurátní švýcarsko-německý styl ala kožené kalhoty se kšandama.Ve hře je plno zvláštních anachronismů-mikrovlnka,přesýpací hodiny na baterie apd.Postavičky jsou také k pokoukání .V návaznosti na krátkou herní dobu je ve hře pouhopouhých 6 lokací!! a protože tu naštěstí není otravně dlouhé loadování tak se budete přesunovat jako blesk.Je tu celkem 8 postaviček,takže i z toho vidíte,že hra je opravdu minimalistickým dílkem.Příběh sám o sobě je jedna velká splácanina a už jen závěrečný komentář ve hře ,kdy se dozvíme ,že Heidi se stala modelkou svědčí o dost ubohém scénáři.Tato hra určitě nebude atakovat přední příčky v prodejnosti a ani se nestane herní legendou,ale může se stát příjemnou víkendovou jednohubkou na kterou zapomenete okamžitě po dohrání.Moje hodnocení je 40%.

Náhledy fotografií ze složky Tell-Das Spiel zum Film