Jdi na obsah Jdi na menu
 

Jack Keane-The Evil Seed

17. 12. 2005

TOPlist

Jack Keane
2.září 2008 Autor návodu –Midnight Knight

Ovládání podobné jako u ANKH,tj. v inventáři levým myšítkem předměty prohlížíme/otvíráme/,pravým pak používáme,to samé platí při interakci s okolím,lidmi i předměty.Stisknutím TAB se zobrazí úkoly,které máte vyřešit,po stisknutí X se vám zobrazí/skoro/ všechny předměty ve vašem okolí,ať již jsou k prohlíženi,nebo sebrání.Stisknutím SPACE přeskakujete  hrané sekvence,myší můžete odklikávat delší rozhovory.Dvojklik myší Jacka uvede do běhu nebo rychlejšího přesunu do jiné lokace-tady pozor,při běhu má Jack občas tendenci probíhat bez zastávky některé lokace,v kterých většinou je něco užitečného,takže nasměrovat ho tak,aby daným místem neproletěl,dá trochu zabrat.BTW V návodu používám názvy předmětů nebo kapitol tak,jak jsou uvedeny v české verzi hry(poté,co jsem se zklidnil,působí mi zvrhlé potěšení sledovat,jak hluboko pod bodem mrazu se může pohybovat inteligence překladatelů),ale pro lepší orientaci většinou uvedu i název normální,abyste pochopili,co vlastně děláte..:-))

Kapitola první- V nesnázích

Na úvod se dozvíte,kterak doktor T. kuje pikle proti Britskému Impériu,(kteréžto pro změnu vysílá svého agenta,aby zmíněným piklům zbránil),na závěr se T.chystá přijmout novou přisluhovačku(asistentku?) z Ameriky.Přesuneme se do Londýna,kde se dva bouchači snaží,bezvýsledně,z Jacka Keane,našeho hrdiny,vymlátit dluh.Sedíte přivázaní na židli,promluvte si s jedním bouchačem,něco mu řekněte,dostanete ránu,až odletíte kus dozadu,a z kapsy vám vypadne na nedaleko položenou bednu nůž.Protože je nůž mimo váš dosah,promluvte si s gorilou ještě jednou,po druhé ráně seberte nůž a Jack se po krátké bitce ocitne venku z místnosti,kterážto se bohužel nachází na vršku Big Ben.Jděte doleva až k plošině,seberte smeták opřený o barel v její levé části(zaregistrujte hadr pod barelem,nejde zatím sebrat) a v pravé části plošiny rozvažte(použít) uzel.Plošina se vydá směrem dolů,ale bouchači se pověsí na provaz a tím vás zastaví.Použijte smeták na barel a lehčí plošina vyjede zas nahoru,kde byla původně.Seberte se země hadr a jděte po římse doprava,na rohu uvidíte,že váš nůž je kus pod vámi v ptačím hnízdě.Můžete zkusit slézt dolů,ale Jack odmítne pokračovat až k noži,protože na střeše je ptačí trus,takže vylezte zpět nahoru,po římse dál dozadu,a hadr z inventáře namočte v kbelíku s vodou.Na rohu římsy slezte dolů,použijte hadr na trus a pak slezte směrem doleva na ochoz.(No,nějak nevím,osobně bych radši chodil po ptačím trusu než po mokrý střeše,výsledek by byl stejný a bez práce)Jděte po něm doleva,seberte pytel písku a hoďte ho dolů na bandity,tím se posune ručička hodin,Big Ben zabimbá a pták z hnízda uletí.Vraťte se doprava k hnízdu,seberte z něj svůj nůž a vylezte po schodech nahoru na římsu.Jděte doleva a nůž použijte na bezpečnostní čáru(zřejmě to asi spíše bude zabezpečovací lano) a plošina se s vámi vydá za nadšeného Jackova jekotu na cestu dolů.Ocitnete se automaticky v přístavu,seznámíte se s Joe Malým a přijmete jeho požadavek odvézt z Kapského města agenta jejího veličenstva na Tooth Island,za což dostanete deset tisíc.

Kapitola druhá – Plavba

V přístavu v Kapském městě zkuste vybrat peníze z tajné skrýše(je v lodi mezi Mexičanem a vaší posádkou,jinak je celé pozadí označeno jako Odloženo-co tím chtěl autor říci,nevím doteď) a pak si vlevo promluvte s Mexičanem,odhalíte sice,že je to zmíněný agent,ale odmítá s vámi mluvit,dokud bude poblíž vaše posádka.Promluvte si vpravo s jedním členem posádky,odmítá se hnout,dokud nedostanou flašku rumu.Neptuna na všechny.Zaregistrujte vpravo u mola veslici plnou vody a jděte přístavem doleva až k chlapovi,který žebrá před obchodem.Promluvte si s ním,zkuste sebrat dýmku z barelu(je dost špatně vidět) a vlezte do obchodu.V obchodě pokračujte doleva až k zácloně,odhrňte jí a pokecejte se slečnou v černé podprsence,objeví se cestovatel a začne se do vás navážet.Ignorujte ho a otevřete závěs ještě několikrát,dokud se s vámi slečna bude bavit(jen tak pro potěšení) a pak si promluvte s cestovatelem.Můžete se přeptat na všechno možné,nakonec veďte hovor tak,aby dokázal,ze je úspěšný,že navštívil Kanárské Ostrovy a že je bohatý,pak od něj přijměte láhev rumu a poděkujte.Vylezte z obchodu,vraťte se k lodi a flašku dejte posádce,pak vyberte ze své skrýše peníze-urvete přitom prkno-a pak si v klidu promluvte s Mexičanem/agentem/.Říkejte mu,co chcete,ale když se vás zeptá,jestli jste Jack Keane,odpovězte,že jo,jinak budete muset začít celý rozhovor znova.Nakonec vám agent Montgomery dá balík,bez známky,a pověří vás jeho odesláním.Jen počkej,Monty,však na tebe dojde.Jděte dál doleva,na rohu mola si promluvte s Amandou(to je ta holka,co nosí černou podprsenku-i kalhotky,jak jsem při zoomu zjistil),dostanete od ní dopis se známkou a Jack jí nakonec slíbí,že jí sveze na Tooth Island zadarmo.Jděte k chlapovi,který žebrá před obchodem,dejte mu prkno z inventáře,dovolí vám sebrat jeho dýmku,což taky hned učiňte,co kdyby si to rozmyslel.V pravé části obchodu si všimněte u bedny symbolu žebříku a vylezte po bedně nahoru(2x).Po římse jděte doleva,na rohu slezte(1x) a na vosy ve výklenku použijte dýmku.Až odletí,seberte misku a slezte na dvorek.Posbírejte 3 plechovky-bonusy-a všechny tři pak použijte na zbývající kanystr na zemi,tím se vám zpřístupní v Menu položka Bonusový materiál.Vylezte zase 2x na římsu,jděte doprava a 2x slezte až na zem.Jděte ke své lodi,pokračujte doprava až k loďce a do misky z inventáře naberte z loďky vodu.Zkombinujte misku s dopisem od Amandy,potom známku se soukromým pozemkem(ne,nezbláznil jsem se,to jen překladatelé ze všech možností,které slovo Parcel/Balík nabízí,vybrali tu nejméně vhodnou),jděte do obchodu a balík dejte prodavači.(Když už jsme u těch kuriozit,cestou si vedle žebráka můžete na věšáku prohlédnout Továrnu,jinak v normální mluvě Fabric/Látky..:-))Potom dejte prodavači vašich 30 šilinků,můžete si za to ze čtyř věcí,které prodavač má,koupit tři-je jedno,co si vyberete,za každý předmět najdete později jinou alternativu.Návod píšu pro Nůžky,Zapalovač a Olej,ale až bude některého ze čtyř předmětů zapotřebí,uvedu,co jiného se dá použít,pokud dotyčný předmět nemáte.Vylezte z obchodu,jděte doprava pod oblouk,narazíte na posádku-Erika a Lawrence,promluvte s nimi,vyjmenujte,co všechno máte(pokud nekoupíte v obchodě tři předměty,nebudou chtít odplout),odejděte za nimi ke své lodi a odvažte ji.

Kapitola třetí – Vrak lodi

Během přistávání narazíte na skály,Erik,Lawrence i Amanda odjedou v záchraném člunu a vy zůstanete u vraku sami s šíleným Montgomerym.Odmítne odejít po schodišti,pomocí svého vystřelovacího lana zlikviduje místní chrám a pak se stáhne do pozadí,takže je to,jako obvykle,na nás.Promluvte si s Montgomerym,dostanete od něj kus niti a rozbušku,se země u vašich nohou seberte mořskou hvězdici(část bonusu) a vpravo kasičku na peníze.V levé části útesu si všimněte prkna ve vodě a odejděte směrem dozadu do jeskyně.Seberte o truhlu opřenou pušku,v inventáři ji pravým myšítkem prohlédněte,získaný střelný prach dejte do kasičky,pak ještě na kasičku použijte rozbušku.Porost vlevo zlikvidujte svým nožem,ve spodní části obrazovky seberte hvězdici a vylezte vlevo z jeskyně.Na levém konci útesu seberte hvězdici,jděte doprava k lodi a v přiblížení seberte se země další hvězdici.Víc tady zatím není,vraťte se doleva na útes a vylezte na skalní schody.Jděte po schodech nahoru až k trhlině,nejde přeskočit.Do pukliny ve skále u balvanu dejte kasičku se střelným prachem a rozbuškou,a zapalte rozbušku zapalovačem.(Pokud zapalovač nemáte,odstraňte nožem z kompasu sklíčko a sklíčkem rozbušku zapalte)Přeskočte na druhou stranu trhliny(Montgomery se uráčí přijít taky),jděte po dřevěném můstku směrem k sobě a lanoví přesekněte nožem.Přeskočte opět trhlinu,sejděte po schodech dolů,slezte na útes a jděte doprava až k lodi.Seberte z ní červotoče,rybářský prut a svůj vak.Červotoče použijte v inventáři na nit,výsledek připevněte na prut,projděte jeskyní na druhou stranu a vlevo vytáhněte z vody prutem prkno.Projděte jeskyní zpět ke schodům,po schodech jděte až k Montymu a prkno položte na pilíř na zemi.Vylezte na skalní schod vpravo a skočte na prkno,pak si promluvte s Montgomery,aby skočil on,a budete katapultováni na vrcholek skály.V popředí seberte se země klínek a v pozadí modlitební mlýnek,uvolní se hlava sochy a spadne na prkno.Montgomery povyskočí,ale nestačí to.Promluvte s ním a kecejte do něj tak dlouho,až ho přemluvíte,aby se svléknul.(Sice to zatím k ničemu není,ale možná mu bude aspoň chvíli zima..hmm,v tropech..no,nahatej snad nebude tolik sebevědomej)Jděte doleva,u vrcholu krátkého schodiště seberte sáček BollyGlo,pokračujte dál doleva a než dorazíte k dřevěným dveřím,seberte se země kus kamenné hlavy.Pokračujte kolem dveří dál,seberte druhý kus kamenné hlavy,jděte až k navijáku a nalijte do něj olej(pokud olej nemáte,nůžkami otevřete sáček BollyGlo a obsah nalijte do navijáku)Použijte naviják,tím v popředí spustíte lano dolů k moři,seberte se země rybářský háček a vraťte se k dřevěným dveřím.Použijte na ně háček,tím je otevřete a vlezte dovnitř.Se země před sebou seberte pálivé koření,pokračujte kus doleva a seberte brož.Vraťte se přes dveře k navijáku a po lanu slezte dolů.Seberte třetí kus kamenné hlavy a na ústřice na vraku lodi nasypejte koření.Jedna ústřice vyplivne perlu,seberte jí,v inventáři spojte s broží a vraťte se po lanu nahoru k navijáku.Od něj jděte doprava až do místa,kde dole trčí Montgomery a na dřevěnou bednu ve výklenku položte postupně všechny tři kusy kamenných hlav.Bedna se převalí,spadne na prkno a Montgomery je nahoře u vás,současně s jeho akrobatickým číslem se objeví na skále vpravo dívka Shari.Promluvte si se Shari,dozvíte se zajímavé věci,její snoubenec při kolapsu chrámu ztratil paměť,takže si nepamatuje Shari,ani chystanou svatbu(šťastný to člověk,proč na mě tehdy nic nespadlo?),Shari samotná má v plánu stát se obávanou pirátkou,a navíc ztratila svoji čelenku,takže vám odmítá podat pomocnou ruku-tedy spíš liánu,kterou po ní Jack chce.Hoďte jí teda brož vyspravenou perlou,Shari vás ale špatně pochopí a místo,aby vám hodila konec liány,abyste po ní vyšplhali nahoru,liánu usekne a hodí vám jí celou-zřejmě jí taky něco praštilo,nebo to má od narození.Seberte liánu-je sice před Jackem u skály,ale strašně blbě vidět,pokud jí nevidíte,stiskněte X,ukáže se vám,kde leží-a jděte vlevo,do dřevěných dveří a pak opět vlevo,až nad sebou uvidíte dřevěný trám.Použijte na něj liánu a dostanete se konečně do normální džungle.Zatímco je Montgomery uprostřed přednášky o umění přežití v džungli,vynoří se z houští nějaká potvora a milého Montyho odtáhne.Tak,a je vymalováno,jsem zvědav,kdo nám teď vyplatí těch deset tisíc.

Kapitola čtvrtá - Vyrovnání dluhu

Z Montyho zůstala na pasece jen jeho hučka,tak opusťte místo jejího posledního odpočinku jediným možným východem do vesnice,jděte mezi stromy,sejděte po pěšince,a až uvidíte po své levé straně oltář,vylezte k němu a seberte z něj ohořelý kus tyčinky.Slezte zase dolů pokračujte pořád doleva(zaregistrujte v moři rybu),dojděte až k závoře a promluvte si se stráží.Dovnitř vás sice nepustí,dokud se neprokážete nějakým dokladem,ale dozvíte se,že z ostrova létají vzducholodě doktora T.Jděte od závory nahoru k modrému fleku na zemi a vlezte do hotelu.Prohlédněte si poličky-na horní je čisticí prostředek,na spodní terpentýn-,hořící krb a hvězdu,potom použijte zvonek a pokecejte s hoteliérem.Díky krbu má jednohvězdičkový hotel,na svou hvězdu je nesmírně pyšný a dostanete od něj sklenici vody,když už musíte snášet horko hořícího krbu.Jo,nahoru do pokojů vás samozřejmě nepustí,ale s tím jste snad počítali.Takže trocha diverze-použijte na krb sklenici vody a zatímco hoteliér zapaluje opět oheň,seberte z polic čistidlo i terpentýn,na horní poličku pak položte terpentýn a na spodní čistidlo.Potom ohořelou tyčinkou zašpiňte hvězdu,hoteliér se jí pokusí vyčistit terpentýnem a až hvězda odpadne,seberte ji.Promluvte s hoteliérem,za vrácení hvězdičky udělá,co budete chtít,tak si můžete nechat od něj třeba zazpívat O sole mio(nezapomenutelný zážitek) a pak už se nad ním slitujte a řekněte si o klíč do Montyho pokoje.Vylezte po schodech do patra,klíčem si odemkněte a až se Jack zabydlí,jděte do zadní části pokoje,seberte se stolku balíček a v pravé přední části obrazovky červenou ponožku.V inventáři balíček otevřete,čeká vás nemilé překvapení,Monty vašich 10 000 liber vrazil do nemovitostí na ostrově.V inventáři teď máte Montyho ID a „skutek“,jinými slovy listinu o majetku.Jděte ven z hotelu a stráži u brány ukažte ID,nějak se jim nechce věřit,že je vaše.Na jejich otázky odpovězte 2.,pak 3. a cesta do vesnice je volná.(Pokud odpovíte špatně,nic se neděje,promluvte se stráží ještě jednou a omluvte se,že jste podváděli,prohlaste,že jste úplný bahno společnosti a britským úřadům nebudete lhát dvakrát za den-prostě jim lezte do zadku,pustí vás dovnitř)Teď si vesnici trochu zmapujeme.Když půjdete o kus dál po cestě,začne se cesta dělit-doprava se dostanete k obchodu mafiána,rovně dojdete na tržiště(od obchodu mafiána se průchodem dostanete na tržiště taky),Na tržišti,od místa,kde stojí Shari,směrem dolů,je cesta do bažiny.Jděte na tržiště,vpravo od Rupie seberte leták o recitaci básní a pak si s Rupií promluvte-je,mimo jiné,realitní agentka.Dejte jí z inventáře lejstro o vašem majetku,dostanete klíč od svého nového domu.Pak si o kus dál vlevo promluvte s Louise,přemluvte jí,ať vám dá svůj džem(nenechte se zmást řečmi o průšvihu,průšvih si nahraďte slovem jam/džem,jde opět o jeden žertík nezbedných překladatelů hry)Promluvte si se zeleným mužíkem,který vám pořád říká,že jste bramborovej xicht(koleduje si,mrňous,koleduje),pak se Shari,stojící vedle něj.Od Shari jděte dolů do bažiny,kolem poklopu,který je zavřený,až k boudě.Odemkněte boudu klíčem od Rupie a chajda se definitivně  zbortí.Super.Jděte dál doprava bažinou,průchodem se dostanete k hrobu,seberte z něj svíčku,zaregistrujte dveře,které nejdou otevřít a jděte zpět do bažin.Vraťte se k Shari,dejte jí džem,sní ho,a vrátí vám prázdnou sklenici.Pokračujte k Rupii,promluvte si s ní o domku,dostanete za něj deset liber a jeden šilink-ceny nemovitostí v poslední době poklesly.Od Rupie jděte kolem Shari dál doleva přes tržiště až k řezníkovi.Promluvte si s ním,slyšíte,že si brouká nějakou odrhovačku,když se ho na ni zeptáte,popře,že by něco říkal.Ukažte mu tedy leták,který jste sebrali u Rupie,řezník přizná,že se věnuje poezii.Slibte mu,že si to necháte pro sebe,řezník vám za to bude do budoucna dlužný protislužbu.Zajděte si pokecat i k obchodu s mafiánem,ať navážete nějaké ty kontakty,když už jste noví ve vesnici,a pak se vraťte ke strážným.Promluvte si s řidičem slona vedle strážných,bez něj se na letiště džunglí nedostanete a s ním momentálně taky ne-ožralej kočíroval slona a přišel o licenci.Strážným dejte svoje těžce vydřené libry na zaplacení pokuty a pak si prohlédněte na zadku slona rozbité zadní světlo.V inventáři dejte svíčku do prázdné sklenice od marmelády,zabalte jí do červené ponožky a takto vyrobeným provizorním světlem nahraďte to rozbité na sloním zadku.Jděte na trh,promluvte si s Louise o sloním řidiči,půjde strážím říct,že nic takovýho nedělal,protože podle ní v té době byl s její vnučkou(jen kvůli bonusu-teda,abych nebyl špatně pochopen,řidič nebyl s vnučkou kvůli bonusu,když si s Louise promluvíte,máte vy bonus navíc)Promluvte si se stráží,ať řidiči vrátí licenci,pak si promluvte s řidičem a pokud nemáte malou,ni velkou potřebu ve vesnici zůstat,požádejte ho,ať vás vezme na letiště.Zatímco putujete krajinou,střih,v Kapském městě gorily,kterým jste v Londýně utekli,našli vaší stopu a směřují na Tooth Island.No,aspoň tady bude víc lidí.Po nějaké době řidič zastaví slona,na cestu spadly stromy a tak nemůže jet dál-Jack se tedy rozhodne,že bude pokračovat pěšky.Šílenec..ale sympatickej.Odejděte od slona cestou doleva a nahoru,ocitnete se na křižovatce.Takže teď trocha orientace v džungli-směrem vlevo spodem obrazovky se vrátíte ke slonovi.Vlevo prostřední částí obrazovky dojdete k vodě,v které plave nějaká hadí mrcha a nepustí vás dál.Z křižovatky směrem doprava dojdete k spadnutému stromu.A nakonec,cestou vpravo horní částí obrazovky dorazíte ke stromu,na který se dá vylézt.Hodně štěstí.Když jste odcházeli od slona,mohli jste slyšet,že se řidič chystá posvačit,tak se vraťte ke slonovi podívat,co má dobrýho.Nic,co by nás zajímalo,ale vpravo u slona je velká truhla.Otevřete jí,seberte z ní nářadí,v inventáři máte bodec k pohánění slona a dva kusy lopaty.Smontujte lopatu dohromady a vraťte se na křižovatku.Můžete se jít podívat doprava k spadnutému stromu,tady nic nenaděláme,vraťte se na křižovatku a jděte vpravo vrchem ke stromu.Vylezte na něj,2x a v polovině schodů nahoru seberte ořech.Z místa,kde byl ořech,si můžete z vrchu prohlédnout doupě vodní potvory.Vylezte po schodech nahoru a vlezte do průchodu,dostanete se na rozcestí.Jděte doprava kolem vodopádů,dostanete se na druhé rozcestí.Jděte dozadu směrem vpravo,dorazíte z druhé strany k padlému stromu,seberte se země kus dřeva a vraťte se na druhé rozcestí.Pokračujte doleva a dorazíte k plotu,za kterým je letiště doktora T.Můžete zkusit přelézt plot,dostanete ránu-plot je pod proudem.Tak se země alespoň seberte šroubovák,vraťte se vpravo na druhé rozcestí a vraťte se kolem vodopádů do místa,kudy jste nahoru dolezli průchodem.Pokračujte kousek doleva,dorazíte v velké kamenné hlavě a do její otevřené tlamy dejte ořech.Vlevo od tlamy vidíte otvor ve větvi,použijte na něj kus dřeva a vylezte na větev(2x).Vstupte do koruny stromu,uvidíte opičáka,jak šlape a tím vyrábí elektřinu-tak tohle mu zatrhnem,za chvíli.Dojděte až k jeho domečku,na mříž použijte šroubovák,mříž pak seberte,můžete zkusit bodcem zatáhnout za zvonek-opičák vyleze a zase se vrátí-a pak jděte zpět cestou dolů až k místu,kde jste sebrali se země ořech(uprostřed schodů se postavte na plošinku vlevo).Na místo,odkud z vrchu vidíte hada,hoďte mříž a slezte na první křižovatku.Jděte vlevo k hadovi,už vás neprudí,takže můžete pokračovat dál doleva.Dorazíte k ruinám,jděte doleva,asi tak v polovině cesty uvidíte visící liánu,uřízněte jí nožem.Jděte dál,do sloní svatyně,prohlédněte si sloní hlavu a použijte páčku.Uvidíte,jak kamenná tlama nahoře rozlouskla ořech.Jděte doleva k porostu,prosekejte si nožem cestu a vlezte na pěšinku,Jděte po ní,uvidíte masožravou kytku.Dojděte ke kytce,použijte na ní liánu a pak jí lopatou vyhrabejte.S kytkou v inventáři jděte celou cestu zpět ke kamenné hlavě,seberte kus ořechu,v inventáři ho spojte s kytkou a pokračujte dál k opičímu domečku.Položte na podlahu domečku kytku,nožem jí uvolněte od liány,pak použijte bodec na zvonek a sledujte,jak je opice hezky sežrána.Kolem vodopádů jděte k plotu,přelezte ho a promluvte si u okénka se slečnou Gristlovou.V mezičase dorazí k doktorovi T. Amanda a je pověřena úkolem,aby něco zjistila o Jackovi a nechala mu v hotelu jako návnadu papír,na kterém je napsaný určitý rok.Během debaty s doktorem se také dozví,že nějaká rodina Keanů před časem pro doktora pracovala.Náhoda?

Kapitola pátá – Ověřovací zkouška

Hrajete pro změnu za Amandu.Až vás přestane bavit poslouchat Jacka,jak se dohaduje s babiznou u přepážky,odejděte směrem vpravo na vyhlídku.Prohlédněte si dalekohledem dvorek u hotelu,pak jděte k stromu,který blokuje cestu a lano,kterým jsou kmeny svázané,ustřelte puškou.Tak,a cesta dolů je volná.Spodem obrazovky se dostanete na křižovatku,promluvte si s řidičem,řekněte,že cesta už je volná-nemůže odjet,protože nemá bodec.Jděte džunglí do vesnice,podívejte se,že na šňůře u hotelu visí deštník a podvazky,sestřelte to puškou,popojděte kus dopředu a seberte jak deštník,tak i podvazky.Vraťte se do džungle,řidičovi dejte deštník a řekněte,že ho může používat místo bodce.Dostanete od něj za to otvírák a řidič odjede.Vraťte se do vesnice,jděte cestou vlevo k sošce,vylezte k ní a seberte jednu tyčinku.Vraťte se a vlezte do hotelu,podívejte se na pult vpravo,leží na něm dopis.Promluvte si s hoteliérem,do Jackova pokoje vás nepustí.Tak jo,nejde to po dobrým,půjde to po zlým.Vraťte se džunglí na vyhlídku s dalekohledem,dalekohled pomocí otvíráku sundejte,v inventáři ho spojte s podvazkem a pak s puškou.Takhle upravenou pušku položte zpět na podstavec a použijte jí.Teď budete muset jednat rychle.Střelte na hrnec,který je pověšený nad dveřmi,hoteliér vyběhne na dvorek a dveře si podloží zarážkou.Střelte do pověšeného hrnce ještě jednou,hoteliér odběhne pryč od zarážky u dveří.Střelte do zarážky a dveře se zabouchnou,hoteliér je zavřený na dvorku.(Pokud vám to bude dlouho trvat,hoteliér se vrátí dovnitř,než stačíte dveře zabouchnout a budete muset začít znova)Stiskněte Space,abyste vyjeli z dalekohledového modu a známou cestou přes celou džungli jděte do hotelu.Seberte z horní poličky terpentýn,tyčinku použijte na hořící krb a seberte s pultu dopis.Otevřete ho v inventáři,papír je prázdný.Jděte nahoru do Jackova pokoje,terpentýn nalejte do lampy u okna,tyčinkou lampu zapalte a pak na lampu použijte prázdný dopisní papír.Po přečtení zprávy položte na stůl papír s datem pro Jacka a odejděte z pokoje.(Až odejdete,celý pokoj vyhoří,to jen,abyste věděli,co způsobíte,když lezete do cizích věcí)

Kapitola šestá – Jackova past(vzhledem k obsahu kapitoly bych řekl,že spíš než o jeho past půjde o Jackovu minulost.:-)

Hrajete opět za Jacka.Odejděte z lokace doprava na vyhlídku a jděte k místu,kde jste nechali slona.Na křižovatce uslyšíte,jak někdo volá o pomoc.No co,třeba mu někdo pomůže,pokračujte do hotelu a nahoru do pokoje.Pokochejte se zdevastovaným interiérem,potom si prohlédněte dopis na stole a po přečtení ho seberte.Jděte dozadu k posteli a se stěny,kde byly obrazy,seberte tři nehty.(brrr,samozřejmě hřebíky)Vyjděte před hotel,se země seberte kus dehtu a promluvte si se stráží o datu z papíru.Prohlédněte si v inventáři kroniku,stránky,které vás zajímají,někdo vytrhnul.Promluvte si znova se stráží,dozvíte se,že naposled kroniku měl mafián Gopesh,Rupia a Louise.Jděte za závoru,seberte prkno a přečtěte si plakát o tom,že se hledá jistý Murphy.Pokračujte k mafiánově obchodu,vlezte dovnitř,už má otevřeno a zeptejte se mafiána na kroniku.Odejděte na tržiště,narazíte tady na svou posádku,promluvte si s nimi,pak vyzpovídejte ohledně kroniky Rupii a nakonec Louise-té po výslechu řekněte,že jí nevěříte a ať vám kouká urychleně stránky dát,což taky učiní.Ze stránek se dozvíte o Stanici 1,na které při požáru zahynula rodina Keanů,Jack se rozhodne,že musí zjistit,jestli to nebyli jeho rodiče.Promluvte si se zeleným mužíkem a pak s Louise,řekne vám,že o stanici ví Murphy-a ten je momentálně nezvěstný,jak už víme,mám takový pocit,že už vím,kdo to v džungli křičel o pomoc.Nu což,třeba ho ještě nic nesežralo.Jděte směrem k závoře,až dorazíte na místo,kde se cesta dělí k tržišti a obchodu,všimněte si u zdi symbolu žebříku.Vylezte na římsu,jděte na střechu až ke komínu,vylezte na komín a hoďte do něj kus asfaltu.Slezte opět dolů a u stráže seberte nádobu s asfaltem,kterou strážný vynesl ven.Jděte do džungle,na křižovatku a vylezte na schody-najdete zde za batoh visícího Murphyho.Napřed si s ním promluvte a pak ho odřízněte,Murphy zahučí kamsi dolů.Jděte na cestu,kde byl had,Murphy tady stojí,kupodivu celý a zdravý.Promluvte si s ním/představte se stylově -Keane,Jack Keane/,k laboratoři vás zavede,má to jen pár háčků,potřebujete k tomu loď,(kterou nemáte) a dozvíte se,že Murphyho zákazníci většinou jaksi výpravu s ním nepřežijí-učiněný prototyp Murphyho zákonů.No,o přežití se budem starat,až ta chvíle nastane,teď je na prvním místě loď.(V mezičase doktor T. péruje šimpanze,že špatně shodili zásilku a za trest budou příště vykládat náklad vzducholodi)Jděte do obchodu,promluvte si se strejdou Gopeshem,když pro něj něco uděláte,dostanete kladivo nebo štětec na opravu lodi.Řekněte si o kladivo-musíte pro Luigiho obstarat nějaké dobré jídlo.Bez problémů,jděte na tržiště a promluvte si s řezníkem,který vám ještě dluží,dostanete párky s poněkud prošlou zárukou.Tak tohle by se Luigimu určitě nelíbilo.Jděte před závoru a slezte po schůdkách k vodě,hoďte párky rybám,jednu tím tak otrávíte,že jí chytnete.Zpět do obchodu,dejte Gopeshovi rybu a můžete si z regálu vzít kladivo.Tím bysme mohli skončit,ale protože v sázce jsou bonusy,řekněte Gopeshovi,že chcete i štětec.Musíte najít unesenou Lorettu a štětka je vaše(ne,ne a ne,Lorettu musíte vrátit,dostanete pak takovou tyčku,kterou můžete roztírat dehet,kapišto?).Jako by se stalo.Jděte na tržiště,promluvte si s Rupií,dá vám ochotně klíč od poklopu v bažině,zkuste jít po schodech nahoru vpravo od Rupie,ale zatrhne vám to,cesta do horní části vesnice je vyhrazena jen členům Khas..Kahs.Ksah,,no prostě vyvolený partě lidí,mezi který nepatříte.To vyřešíme později.Jděte do bažin,když už jste tady,použijte kladivo na rozbitou loďku a potom odemkněte poklop,najdete sošku Loretty. Odneste ji Gopeshovi,seberte z regálu štětec,jděte do bažin a použijte štětec na loďku.Pak loďku použijte a automaticky se dostaví Murphy.(v mezičase na ostrov dorazí londýnské gorily a najdou váš vrak lodi)Doplujete šťastně s Murphym před laboratoř,dál odmítne jít,ale dá vám flašku oleje.Po pravé,nebo levé,jak chcete,straně cesty odřízněte jednu kapradinu a vydejte se cestou nahoru.Jděte k domku po pravé straně(cesta se Jackovi zdá povědomá,jakoby tudy už někdy šel),seberte kolo od vozu,zvedák a hrst hlíny.Zvedák v inventáři naolejujte olejem,ke kolu připevněte kapradinu,pak použijte nůž na každou dýni-hned to tady vypadá veseleji-a máte bonus navíc.Jděte cestou kousek nahoru k domku po levé straně,seberte trychtýř a pokračujte dál nahoru až před bránu laboratoře.Na bránu použijte zvedák,ale ještě nevstupujte dovnitř,jděte od brány doleva,seberte příručku(prostudujte ji),bednu na květiny a na tyč pověste kolo-začne se hezky točit.Jděte kolem brány doprava až k výtahu,vlezte do něj,uvnitř haly po levé straně otočte kolem ventilu a seberte instalatérské nářadí.Jděte zase ven,vidíte,že trubka praskla a teče z ní voda,vylezte k potrubí,na pravou část trubky použijte nářadí,na levou stranu trubky použijte trychtýř a pak pravou část trubky natočte tak,aby voda vrchem padala do trychtýře.A teď konečně vlezte bránou do laboratoře.Uvnitř seberte hnojivo,nožem prosekejte zarostlou cestu a jděte do zadní části laboratoře.Otevřete na zemi obě bedny a z každé vezměte jedno semínko.Jděte ke stolu,položte na něj bednu na květiny,dejte do bedny hlínu a obě semínka,do mixéru nasypejte hnojivo,vlevo zapněte UV lampu a vpravo otočte ventilem.Voila,chodící zmutovaná potvora je na světě,seberte jí,vraťte se k bedně s hnojivem a od ní jděte doprava,až uvidíte truhlu porostlou kořeny tak,že se do ní nedá dostat.Použijte na kořeny zmutovanou potvoru a pak truhlu otevřete svým nožem.Uvnitř najdete diář svých rodičů a elixír Emerald 13.Elixír je pro doktora Umbatiho v Kalkatě,bohužel než ho tam stačili rodiče dopravit,pozval si je doktor T. na žraločí párty.Takže se budem muset vydat do Kalkaty,ale jak?Vyjděte ven ze skleníku,venku už čeká Murphy,promluvte si s ním,dozvíte se něco o sobě,rodičích i doktorovi T.Jděte cestou doprava k výtahu,vlezte do něj,uvidíte,jak přistane vzducholoď.Jděte k otevřenému kontejneru a vlezte do něj.

Kapitola sedmá – Hon na Jacka

Budeme zase chvíli hrát za sličnou Amandu.Doktor T. vás pověří,abyste odchytili Jacka,pokud to zkazíte,bude to to poslední,co jste pro doktora udělali-tak už aspoň víme,proč má tak vysokou úmrtnost asistentek.Ocitnete se u vzducholodi,vidíte,že Jack se proboural z bedny ven,zlikvidoval opičáky a je teď zalezlý pod kontejnerem.Jděte do přední části hangáru,kde je hromada beden a posbírejte-dvě šišaté koule,dva děrné štítky,krabici s balonem a lepicí pásku(u opice ležící na bedně,druhá páska nejde odtrhnout).Po pravé straně použijte páku,vyjede plošina,jděte na plošinu a do žlábku na straně dejte bednu s balonem.Použijte páku znova,plošina se zasune a urazí vrch bedny.Seberte z otevřené bedny balon a jděte do zadní části hangáru k ventilu.Ustřelte puškou ventil a nasaďte na unikající helium balon.Otevřete zadní stěnu kontejneru,na vrchu bedny jsou po stranách dva sloty,do každého zasuňte jednu děrovací kartu(musíte k tomu vlastnit lepicí pásku,jinak neudržíte obě karty ve slotech).Teď vezměte flintu,choďte po hangáru a zhasněte puškou každou lampu-celkem pět.Až skončíte,spojte v inventáři dvě šiškovité koule,jděte do popředí,postavte se na velké X na zemi a v inventáři spojené koule použijte,vzducholoď odletí.Vlezte do otvoru uprostřed hangáru,který byl předtím blokovaný kontejnerem,Jackovi se sice podaří na poslední chvíli vyrazit dveře,ale Amanda má dobrou mušku a pevnou ruku.Sorry,Jacku.

Kapitola osmá - Jackovo rozhodnutí

Lapený Jack je nucen si vyslechnout přednášku doktora T.,co hodlá udělat s britským imperiem a co s Jackem-Amanda je poněkud zaskočena zjištěním,že Jack bude zaživa ugrilován,chtěla se s ním kamarádit-nakonec oba odejdou a Jack si může konečně v tichu vychutnat poslední chvilky svého života.Uzavřen a svázán ve skleněné kukani,podlaha politá benzínem,jen co vyleze sluníčko,bum,všechno shoří,no není to paráda?Hmm,asi ne,tak s tím něco podnikneme,možná se nám podaří Jackova muka prodloužit.Na první pohled vypadá situace beznadějně,na druhý i třetí taky,což už je podezřelé.Prohlédněte si teda,co všechno máte v inventáři-rodinný prsten,dvě semínka a šilink.Prozkoumejte červené semínko a dozvíte se,že způsobuje nadýmání.No co,hůř už být nemůže,snězte červené semínko(použijte ho na hrdinu),Jack nabobtná a přetrhne provaz,kterým je svázaný.Seberte z vršku sloupu knot a vyčistěte s ním několik oken v popředí(a nebo všechny,jestli máte rádi domácí práce),u jednoho najdete možnost odchodu,klikněte na něj,sotva Jack okno otevře,místnost za ním exploduje.Tak to bylo o fous,teď se dostat z majáku,než celý lehne popelem.Můžete se několikrát proběhnout kolem vršku majáku,ať nejsem sám ten blbej,pak si všimněte,že napravo od dveří je na protějším tmavém svahu světlo,a u něj sotva viditelná postavička.Zahulákejte na tu dobrou duši,je to zelený mužík z vesnice,který si pořád koleduje o průšvih,když vás oslovuje Bramborová tvář.Tváří v tvář smrti překonáme touhu mužíka přizabít a hezky ho poprosíme o pomoc,hodí vám provaz.Jděte kus doleva po ochoze,až najdete stožár,připevněte na něj provaz a slezte po něm o patro níž.Jděte doprava,u beden seberte trofej,jděte doleva k pelikánovi,seberte druhou trofej a dveřmi vlezte dovnitř.Vpravo od dveří seberte velkou zápalku,dál doprava k vitríně,prstenem v ní udělejte otvor a seberte rybářský podběrák.Jděte dál doprava a v popředí seberte třetí trofej.V plamenech zapalte zápalku,jděte doleva,v místech,kde byla zápalka,postavte na podstavce všechny tři trofeje a pak vyjděte ven ze dveří.Použijte podběrák na pelikána,vypadne z něj plechovka,seberte ji a vraťte se dovnitř.Použijte plechovku na gordický uzel vpravo mezi regálem a žebříkem,potom do žebříku strčte,popojede a z regálu shodí krabici.Seberte krabici se země,prozkoumejte ji a najdete v ní dynamit.Položte dynamit na padací dveře uprostřed místnosti a zapalte ho hořící zápalkou.Maják se sice trochu rozloží,ale místo padacích dveří je teď díra,vlezte do ní,vyjdete ven před maják.Promluvte si se zeleným mužíkem,tvrdí,že nemůžete jen tak odejít,jste spjati s ostrovem,bla bla,nakonec se maják zřítí a vy jděte jediným směrem,který je přístupný.Do neznáma.

Kapitola devátá – Jackův trénink

Zelený mužík vám oznámí,že musíte do Danielsova chrámu(že by Jack Daniels?to bych šel taky) projít zkouškami,načež odejde pryč-asi sbírat další byliny,aby byl ještě zelenější.Jděte cestou nahoru,uvidíte oblouk mostu-ale ještě na most nelezte.Pokračujte dál nahoru,vlezte do chrámových dveří a jděte doprava,až kam to půjde.Uvidíte něco jako žlutý trychtýř,zatím nezajímavý,ale pod ním na okraji srázu seberte brouka-bonus.(Pokud si brouka prohlídnete,dozvíte se,že ho máte předat místním autoritám)Vraťte se vlevo dveřmi,jděte dolů v mostnímu oblouku a pokračujte po mostě na druhou stranu(pod mostem vidíte pozůstatky starého dolu),až do dveří.Uvnitř narazíte na mnicha za stolem,promluvte si s ním,podrobí vás zkoušce hledání času-nebo prostoru.Jděte směrem doleva(zaregistrujte dveře,které si můžete jen prohlédnout a vlevo od nich vylezte na podstavec.Pokud chcete najit prostor(anglicky space),prostě zmáčkněte na klávesnici Space klávesu.Pokud chcete hledat čas(nebo nemůžete Space klávesu najít),zůstaňte na podstavci stát jak to tvrdý Y,po nějaký době mnich prohlásí,že jste čas našli.Tak nebo tak,zkouška je hotová a mnich vás pošle za svým kolegou absolvovat druhou zkoušku.Než odejdete,vylezte na podstavec sochy vlevo od mnicha a seberte kriketovou pálku,flétnu a slunečník,pak slezte dolů a jděte vlevo dveřmi směrem dozadu.Dorazíte do palírny,promluvte si s mnichem,cílem vaší zkoušky je opravit destilovací přístroj,opět si můžete vybrat,buď pomocí intelektu,nebo hrubé síly(pokud si s mnichem správně promluvíte,vnuknete mu myšlenku,že jen „Daniels“ je málo,pojmenuje palírnu po vás-Jack Daniels“).Coby lidé postižení civilizací,vyberem si k opravě cestu intelektu.Posbírejte v místnosti tři trubky,jedna je v popředí,než zleva dojdete k mnichovi,druhá je nalevo od mnicha v zadní části,vedle velkého poškozeného ventilu, a třetí najdete vpravo od mnicha,opřenou o nějaký přístroj.Slunečník použijte na dopravní pás úplně vpravo,vlevo na zelenou krabici potrubní pošty použijte Špinavou trubku.Jděte k velkému poškozenému ventilu,na potrubí vpravo od něj použijte Promáčknutou trubku a otočte ventil vpravo od toho velkého poškozeného.Vlevo od velkého ventilu použijte na menší ventil Zrezivělou  trubku a ventilem otočte.Jděte dál doleva ke dvěma ventilům,použijte na ně flétnu a potom oběma ventily otočte.Hotovo.(Pokud chcete problém vyřešit fyzickým násilím,hned jak s mnichem domluvíte,jděte vlevo bez nějakého zdržování k velkému poškozenému ventilu a mlaťte do něj pálkou,až se uvolní)Druhá zkouška je hotová,přesunete se s mnichy před jeskyni posvátného tygra(to je to místo se žlutým trychtýřem) a musíte ho přimět,aby vylez na skalní římsu a zařval.Vlezte do trychtýře,projděte na druhou stranu a pokračujte do jeskyně.Vlevo seberte se zdi pochodeň a pokračujte ke dvěma sloupům s pavučinou.U levého sloupu seberte láhev od kořalky a použijte jí na levou pavučinu,pavouk přeleze na levý sloup(pokud je pavouk na pravém sloupu,Jack kolem něj nechce projít dál),pokračujte dál doprava,na rohu zaregistrujte schůdky dolů a nahoru k vozíku,jděte dál,až narazíte na místo,které nejde přeskočit.Prohlédněte si krápník nad sebou,jak Jack mluví,krápník se začne hýbat,prohlédněte ho ještě několikrát,nakonec krápník díky ozvěně sletí dolů.Nyní můžete přeskočit na druhou stranu,pokračujte kus doprava,seberte barel chlastu a kladivo s kolíkem,pak pokračujte dál dozadu do jeskyně.Uvidíte zadek tygra,jděte blíž-a překvápko,setkáte se s Montgomerym.Následuje druhé nepříjemné překvapení,Monty zabil při férovém souboji posvátného tygra,takže budete muset něco vymyslet,abyste prošli třetím testem.Vedle Montyho seberte další  sud s pitím a vraťte se k pavučinám.Použijte napřed jeden sud na pravou pavučinu,potom druhý sud na levou pavučinu-pokaždé pavouk odvalí sud do vozíku,takže ten postupně klesne o něco dolů.Jděte vpravo za roh,vylezte nahoru k vozíku a hoďte do něj šilink,ten zafunguje jako poslední kapka,vozík se utrhne a spadne dolů.Slezte taky,seberte vozík,slezte ještě jednou dolů a seberte z rozbitého barelu,který z vozíku vypadnul,poklopy.V inventáři na poklopy použijte kolík s kladivem,máte teď kolečka k vozíku,vylezte zpátky na cestu a jděte doprava až k tygrovi.Použijte na tygra vozík,potom kolečka a Jack vytlačí tygra na útes.Zvolte si,jak zařvete-třeba mňoukání je obzvláště povedené,a třetí zkouška je hotová,i když kněží mají pořád taková divný pocit,že všechno nebylo v pořádku.Jejich problém.(Mezitím bouchači,kteří jsou už v džungli,se vyděsí z vašeho hrozného řvaní)Dostanete klíč a můžete jít navštívit nejvyššího kněze.Jděte přes most do místnosti,kde jste hledali prostor,a na dveře vlevo použijte klíč.Pokračujte doleva,až dojdete k našemu známému zelenému mužíkovi.Vyklube se z něj nejvyšší kněz a dostanete od něj úkol-zařídit svatbu  Shari s Vincentem.(Taky už začínáte mít pocit,že menší násilí v jakémkoli množství,spáchané na některých kněžích,je docela dobrý nápad?)Odejděte směrem vlevo z chrámu.přes nádvoří doprava do dalších dveří,pokračujte doleva ke dveřím se zástrčkou,odsuňte jí a dostanete se do staré dobré známé bažiny.Jděte nejdříve k bráně,strážnému dejte brouka,a potom na tržiště,Rupii dejte certifikát od zeleného..ehm,od nejvyššího kněze a jste vpuštěni do horní části města.Další překvapení,poflakuje se v něm jak Monty,tak i vaše posádka-život je prostě k některejm lidem děsně nespravedlivej.Trocha orientace,kde co v horním městě je.Z místa,kde stojíte,když se vrátíte trochu doprava,můžete sejít po schodech do dolního města,pokud po schodech nesejdete a vlezete do dveří kus za schodama,dostanete se na pagodu,kde je Shari.Směrem opačným,doleva,vidíte hned před sebou stolek,u kterého sedí mafián Gopesh,od něj směrem vlevo jsou schody,po kterých se dostanete k Vincentovi.Od Vincenta směrem doprava jsou napřed dveře na verandu,na které je Rupie,druhými dveřmi na konci projdete k lékárně,od které pak vedou schody dolů.Od Gopeshe doprava vidíte starou Louise,dál doprava Montgomeryho,vaše námořníky a nosiče Murphyho.Vedle Murphyho je schodiště,po kterém vyjdete k lékárně a dál,viz předchozí popis,akorát v obráceném pořadí.Uprostřed celého horního města je fontána.Jděte ke Gopeshovi,pokuste se sebrat hrníček,který má na stole,nechce se o něj s váma dělit,tak si s Gopeshem promluvte,půjde dát Vincentovi mafiánskou přesvědčovací lekci,bezúspěšně.Promluvte si s Louise o svatbě,po správné volbě otázek se dozvíte o textu Kela Tara,je to něco jako elixír lásky.Originál byl sice spálen,ale někde ve vesnici existuje kopie,hmm.Od Louise jděte ke skupince vpravo,promluvte si s Montym,námořníky a Murphym,Monty si je najal,aby ho doprovázeli na výpravě za doktorem T.Murphy má vzadu na krosně připevněnou pánvičku,ale momentálně mu ji nemůžeme sebrat.Vylezte u Murphyho po schodech nahoru,vejděte do lékárny,potkáte tady starou čarodějnici slečnu Gristlovou,objednává si benzín do letadla,Až odejde,promluvte si s pohlednou lékárnicí,má na skladě lahvičku elixíru,po jehož vypití se člověk zamiluje do první osoby,kterou vidí.Taky možná zlepšuje paměť.To je dobrá zpráva,ta špatná je,že za elixír chce peníze,které vy jaksi nemáte.Prohlédněte si vlevo u dveří plakát o výkupu vzácných rostlin a odejděte z lékárny.Vlevo od lékárny zkuste sebrat z kokosovníku jeden ořech,ten spadne na zem,rozpůlí se,seberte se země půlky ořechu a projděte dveřmi na druhou část ochozu.Navštivte Rupii na verandě,zkuste sebrat vzácnou rostlinu,nedovolí vám to,tak z verandy odejděte,pokračujte doleva a promluvte si s Vincentem.Můžete mu říkat,co chcete,paměť mu to nevrátí,tak seberte vpravo od Vincenta obvaz a v inventáři ho spojte s půlkami kokosu,dostanete improvizovaná sluchátka.Dolů po schodech,sejděte do spodního města(můžete před tím navštívit v pagodě Shari,ale nic zajímavého neví) a promluvte si s řezníkem.Text Kela Tara mají mniši,řezník vám dá lístek pro mnichy,aby vám text vydali.Přes bažiny jděte do veleknězova chrámu,pokračujte dál doprava do místnosti,kde jste hledali prostor,a povolení dejte mnichovi za stolem,dostanete text Kela Tara,s ním i upozornění,že text může číst pouze osoba,která se chce zamilovat,přitom sama ale nesmí obsah textu slyšet,jinak se stanou příšerné věci.To potěší.S textem se vraťte do vesnice,jděte do horního města a pak vpravo dveřmi do pagody.Dejte Shari nejdřív sluchátka,potom text Kela Tara.Shari začne předčítat,přitom se jí sluchátka trochu uvolní a Shari provede na veřejnosti částečný striptýz-zůstanou jí jen plavky.Tatíček Gopesh jí zavře v pagodě a postaví se na most,takže nikdo nemůže jak k ní,tak do dolní části města.Nevadí,můžete teď jít nerušeně k Gopeshovu stolku a sebrat z něj hrníček.Potom seberte Shariny šaty vlevo u schodů,jděte k Murphymu,promluvte s ním o Shari a seberte z jeho krosny pánvičku.Po schodech nahoru na verandu k Rupii,dejte jí hrníček,až Rupie odejde,pokuste se sebrat vzácnou kytku,spadne vám někam dolů.Jděte k Vincentovi,se země před ním seberte spadlou kytku,jděte do lékárny a vzácnou kytku dejte lékárnici-s tím,že chcete odměnu,holka je sice hezká,ale má poněkud delší vedení,samotnou jí nenapadne,že by vám za kytku mohla něco dát.Řekněte si o elixír lásky,sice si ho schovávala pro sebe a taxikáře Pandu,ale že jste to vy,tak vám ho dá.Dokud jste v lékárně,použijte Shariny šaty,Jack se do nich oblékne,jděte za Vincentem a dejte mu elixír lásky.Vincentovi se vrátí paměť,Rupie se začne hádat s Gopeshem,vy jděte do lékárny a převlékněte se zas do normálních šatů.(sice je to poněkud divné,ale lékárna je jediné místo,kde se Jack může svléknout-asi proto,že lékárnice miluje Pandu,kdo ví).Sejděte po schodech,pokračujte kolem Gopeshe do pagody a Shari vezměte pánví přes hlavu(možná budete muset 2x,při prvním pokusu občas nechce jít Jack k Shari blíž,aby se od ní nenakazil.)A byla svatba a oba spolu žili,dokud se navzájem nezabili,ale to už je jiná pohádka.Jack se rozhodne jít k veleknězovi,vstupte do chrámu a promluvte si se zeleným mužíkem.Musíte se teď vyrovnat se svou minulostí,dostanete od kněze elixír,který musíte vypít na správném místě,aby se dostavil účinek.Odejděte doleva z chrámu,ale nepokračujte dveřmi do vesnice,vlezte do velkých dveří,které vedou ke staré laboratoři.Jack se automaticky změní v malého kluka,je v pokoji a slyší Murphyho,jak mu dává instrukce,aby zmizel,a to tak,že urychleně.Začneme tím,že v pokoji seberem všechno,co se dá,v inventáři máte jen dudlík.Z podlahy vezměte krabici s šaškem,pohádkovou knížku a první kostku.Otevřete vlevo obě strany skříně a seberte druhou kostku,třetí najdete na poličce vpravo.Z poličky seberte taky laso a zamknutou skříňku,laso zkombinujte v inventáři s dudlíkem.Jděte doleva k houpacímu koni,pod houpací oblouky(jsou ostré) položte zamknutou skříňku a koně rozhoupejte,z takto otevřené skříňky seberte na zemi nůž.Z dětské postýlky vytáhněte dvě tyčky a jděte k židli pod oknem.Položte na židli postupně všechny tři kostky a nakonec krabici s šaškem.Jděte doprava ke stolu,vylezte na stůl,seberte z něj pistoli a spojte jí v inventáři s dudlíkem na lase.Na zdi jsou dva prázdné otvory,zasuňte do nich obě tyčky,položte pak na ně knížku a vylezte na horní polici.Jděte po ní doleva,seberte pirátskou loď,v inventáři jí spojte s lasem(+dudlík a pistole)výsledek přivažte k lustru a rozhoupejte,lodí rozbijete okno.Slezte dolů,jděte k oknu,vylezte na něj,nožem odřízněte laso a vylezte oknem ven.Jack utíká,vojáci za ním,Jack sletí z útesu(tak proto asi ten strach z výšek) a to je konec..teda poněkud dlouhé kapitoly.Jack sedí na lavičce a mohutně popíjí,bylo toho dneska na něj moc.

Kapitola desátá – hledání stop

Amanda stojí na balkóně,kouká na Jackův nůž a uvažuje o tom,co jí Jack říkal-že stojí na nesprávné straně.Rozhodne se,že se trochu porozhlédne po doktorově domě,jestli je takový dobrák,jak se jí jeví,nebo je to padouch,jak tvrdil Jack.Hrajete opět za Amandu,podívejte se na podstavec,je na něm hliněný holub.Vytáhněte pušku a do holuba střelte-sice v něm nic nebylo,ale co,stejně to tady není vaše,tak proč si dělat starosti.Jděte od podstavce doleva,uvidíte lavičku,v jejím pravém rohu seberte hrst hlíny,zaregistrujte přívod vody vlevo od lavičky a pak z balkonu odejděte do domu.Prohlédněte si obrazy na stěně,jděte kolem doktorových dveří do pravé části patra,až k hodinám a na ciferník hodin použijte Jackův nůž.Ten sice sletí do hodin,ale podaří se vám s hodin sebrat ručičky hodin.Jděte pravou horní chodbou dozadu do Amandina pokoje,doprava,pokuste se otevřít obě křídla skříně.Pravá část otevřít nejde,použijte na ni hodinové ručičky a křídlo otevřete,najdete kostlivce.Odejděte z pokoje,doktor se vrací do své pracovny a slečna Gristle nadává na gorilu,která jí zase ušpinila podlahu.Promluvte si se slečnou Gristle o všem možném,nakonec jí požádejte,ať vám donese limonádu,až odejde,pokuste se vejít do doktorovy pracovny,Gristle se v tom momentu vrátí-i s limonádou,to byla rychlovka.Spojte v inventáři limonádu s hlínou,získáte bahno,sejděte do přízemí a bahno aplikujte na nohy gorily.Potom na gorilu promluvte,vstane,začne pochodovat a všude udělá bahnité šlápoty,přiběhne slečna Gristle a dá se do uklízení.Za ležící gorilou seberte hnědou lékárničku,jděte do přední části domu,v pravém rohu knihovny vylezte nahoru a seberte kapesník.Slezte zas dolů a jděte po schodech nahoru,rovnou do doktorovy pracovny.Na jedné straně místnosti si všimněte masožravé kytky,v protějším rohu si prohlédněte gramofon a z bedny seberte obraz gorily.U doktorova stolu otevřete glóbus,je v něm flaška chlastu.Promluvte si s doktorem,potvrdí vám,že on je skutečně ten zlý a když s ním zůstanete,dotáhnete to možná až na královský trůn.Poděkujte za všechno a odejděte z pracovny,v levé části patra pověste obraz gorily na místo obrazu slečny Gristle.Jděte za slečnou a požalujte,co gorila provedla,slečna Gristle mrskne po gorile kbelíkem.(Tady je zajímavý moment,kbelík sice přistane za gorilou u pohovky,ale tam ho nenajdete,teleportace?)Jděte kus do popředí domu,seberte kbelík,vyjděte nahoru,na balkón a vlevo natočte do kbelíku vodu.Vpravo pak položte na podstavec lékárničku,střelte do ní a se země pak  seberte stetoskop.Vraťte se do domu,sejděte ke gorile a vodou zalijte žhavé uhlí v ohništi.Seberte kus uhlí,jděte k obrazům a přimalujte uhlím na obraz slečny Gristle knír.Jděte opět za slečnou,povězte jí,co zase gorila provedla,Gristle začne gorilu mlátit smetákem,gorila nakonec uteče do Amandina pokoje.Cestou tak trochu rozmlátí porcelánové ozdoby,doktor T.vyleze z pracovny a jde připravovat své plány na nějaké klidnější místo.Můžeme v klidu vlézt do doktorovy kanceláře,zkuste otevřít trezor vedle masožravé kytky,ale kytka vás k němu nepustí.Napravo od kytky seberte desku klasické hudby,z otevřeného globusu vezměte láhev a jděte ke gramofonu.Položte na něj desku,zatočte klikou a rychle,dokud kytka podřimuje,na ní použijte láhev,kytka se ožere a usne.Trezor můžete otevřít dvěma způsoby,buď na něj přiložíte stetoskop,nebo můžete jít k Amandě do pokoje,gorile dát kapesník,pak si s ní promluvit a gorila vám ukáže kombinaci trezoru tím,kterou rukou se bude zrovna škrábat-to znamená pravé kolečko,2x levé kolečko,pravé kolečko a trezor je otevřený.Amanda v trezoru najde listinu o svém propuštění,vydá se hledat Jacka,nakonec spolu svorně popíjejí a Amanda zjistí,že když se pořádně napije,připadne jí Jack děsně přitažlivý-takže nakonec oba skončí v Amandině posteli.

Kapitola jedenáctá – V jámě lvové

Někdo klepe na dveře-slečna Gristle nese Amandě snídani.Jack,tak jak ho bůh stvořil,prchá oknem a s Amandinou poznámkou,že má hezký zadek,končí na okenní římse,oděn jen do své počestnosti-takže na sobe fakt nemá ani kousek nitě.Jděte po římse doprava-cestou si všimněte deštníku-až k začátku balkónu.Doktor sedí tak,že by vás viděl,kdybyste šli kolem.Otočte kohoutkem vody,z hadice začne stříkat voda a doktor si přesedne.Jděte do domu,cestou si všimněte pily,klíčů na židli a konve.V pravé části patra je slečna Gristle,takže sejděte dolů k ohništi a po levé straně zatáhněte za zvonek.Slečna Gristle jde dolů a vy můžete do pravé části patra.jděte k Amandiným dveřím,slečna slyší,že je někdo nahoře,jde se podívat,sice vás nenajde,schováte se za hodinami,ale zbytek budovy je tím pro vás nepřístupný.Vlezte do dveří hned vedle hodin(v hodinách můžete vidět svůj nůž),gorila si tady čte noviny.U okna zatáhněte roletu,gorila ji utrhne,vrátí se ke čtení a vy můžete vylézt oknem ven a vlézt do okna Amandina pokoje.U skříně najdete šaty,ale na veřejnosti se Jack nechce oblékat(sice nechápu,co mu vadí,když je stejně už nahej,ale jeho problém)Otevřete u skříně napřed spodní šuple,pak obě křídla dveří a seberte šaty,Jack se oblékne,schován za otevřenou skříní.Tak to bysme měli,teď si trochu zaplníme inventář.V pokoji s gorilou seberte tabletky a sošku opice,sejděte do přízemí,u smetáku najdete nit a na nástěnce u venkovních dveří  poznámku,připevněnou magnetem-magnet s nití v inventáři spojte dohromady.Jděte nahoru na balkón,seberte konev,na levé straně balkonu ji naplňte vodou a dejte do ní tabletky.Jděte po římse,seberte deštník,vraťte se na balkon a na doktorovy klíče,které neprozřetelně nechal na vedlejším křesle,použijte deštník.Vraťte se do domu a půjdem najít svůj nůž,opět jsou dvě možnosti-buď jděte k hodinám a použijte na ně magnet na niti,nebo v přízemí vylezte vlevo na knihovnu a na uvolněné prkno použijte pilu,nůž propadne dírou k vám,seberte ho.Je na čase podívat se do doktorovy pracovny-odemkněte jí svazkem klíčů a vlezte dovnitř.Masožravé kytce dejte konev s prášky,trochu se vzpamatuje z kocoviny,dejte kytce sošku opice,zůstane vám z ní v inventáři jen hlava.Jděte k doktorovu stolu,seberte se země pero a postupně otevřete klíčema  všechny zásuvky.V pravé dolní i horní najdete hlavy sošek,v levé horní také,na levou dolní zásuvku po odemknutí použijte nůž,najdete schovanou korespondenci mezi královnou a doktorem-bonus.Na bezhlavé sošky na stole použijte odpovídající hlavy předků,na sošku doktora nasaďte hlavu opice,potom všemi čtyřmi hlavami otočte,zpřístupní se vám tajný panel s telefonem.Jděte k němu a drát pod telefonem odřízněte nožem,přijde slečna Gristle a Jack si sedne za stůl,zády k ní.Použijte v inventáři pero na propouštěcí listinu,změníte jméno,takže výpověď dostává slečna Gristle a pozměněnou listinu jí předejte.Gristle naštvaně odejde,odejděte taky,narazíte na doktora.Doktor T. odlétá balonem,u vchodu nechal opici,aby vás hlídala-použijte na ní třetí nebo čtvrtou frázi a ocitnete se v letadle,pronásledujíce doktora.Má to jen malý háček,doktorova vzducholoď je rychlejší než vaše letadlo,budete se muset něčeho těžkého zbavit-na Amandu zapomeňte,zaprvé řídí,a zadruhé,no,prostě zapomeňte.(nad následující pasáží jsem strávil nejvíc času,iritovalo mě,že mám z ničeho nic v inventáři lepidlo a nenašel jsem pro něj žádné použití.jestli máte nějaký nápad,dejte vědět)Vylezte na křídlo,uprostřed seberte letecký oblek pro opice a nožem z něj odřízněte hadičku.Po obou stranách pak uvolněte barely pod křídlem,letadlo je sice lehčí,ale Jack odhodil palivové nádrže,takže pokud něco neuděláme,bude let podstatně kratší.Slezte z křídla,otevřete po stranách jeden z poklopů(otevřít jde vždy ten,na který dopadl druhý barel s palivem),najdete v něm náhradní palivo plus nějakou blbost,záleží,který poklop otevřete.Uprostřed za Amandou otevřete poklop motoru,zasuňte do něj hadičku a pak nalijte palivo.V tu chvíli na letadle přistane jedna z opic(Jerry) a začne demolovat pravé křídlo.Seberte uvolněnou podpěru křídla a strčte s ní do opičáka,odletí z křídla a přistane Amandě na hlavě,zatáhněte za jeho padák a Jerrry odletí konečně kamsi.Motor hoří,kormidlo je zablokované,zdá se,že tenhle let je jeden velký problém.Jděte do zadní části letadla,seberte zabodnutý šroubovák-vzpomínka na Jerryho,a odšroubujte s ním tyč podvozku.Na pravé(z vašeho pohledu) výškové kormidlo namotejte drát od telefonu a přidejte tyč z podvozku,kormidlo je opět funkční a úspěšně havarujete.

Kapitola dvanáctá - rozhodnutí

Jack se pomalu probírá k životu,hledá Amandu a z pod trosek letadla vytahuje její amputované nohy.Než stačí znova omdlít,vrací se naštěstí živá a zdravá Amanda,oděná jen v černém prádélku,z koupele ve vodě.Po ujasnění si priorit následujícího počínání věnuje Amanda Jackovi svou rozbitou pušku-opravdu hodná holka.Vydejte se doleva od letadla,všimněte si značky v podobě zahnutých rohů a pokračujte cestou dál až k masožravým kytkám.Dál se nedostanete,seberte tedy aspoň ze země kostru a vraťte se k letadlu.Jděte cestou nahoru,pokračujte doprava až k rozcestí před mostem,do stromu na rozcestí řízněte nožem,začne vytékat kaučuk.Jděte dál rovně(cesta ve spodní části obrazovky vede k vrchu vraku letadla) a promluvte si s Vincentem.Pokračujte přes most cestou dál dozadu od sebe(směrem nahoru se dostanete k vršku vraku z druhé strany),na jednom stromě sedí starý známý opičák Jerry,pokecejte trochu,dokud vám na hlavu nehodí ořech,ten potom seberte a pokračujte dál po cestě až k balvanům.Vytáhněte z balvanů bambus,kamení se uvolní,vypadne bedna piva a Montgomery.Seberte jedno pivo a s Montym si promluvte-nehodlá dělat nic,dokud se nenapije pořádně chlazeného piva.To víš,že jo,kvůli tobě asi vyrobíme ledničku,co?Pokračujte cestou dál k doktorovu balónu,objeví se naši známí bouchači,po Jackovi vystřelí,netrefí a zas zmizí.Kolem balonu pořád dál,na konci cesty si všimněte zvednuté plošiny,vpravo od ní prosekejte křoví a seberte kamenný kus značky.Vraťte se trochu zpět po cestě,vidíte jakýsi teleport,vlezte do něj,objevíte se u značky s rohy.Dejte mezi rohy kamennou značku a teď můžete teleportem cestovat oboustranně.(a taky se vám tím uvolnil poslední bonus hry)Opět doprava na rozcestí,dejte se teď spodní pravou  cestou,až dorazíte k vraku letadla,použijte na jeho zadek bambus.Použijte bambusovou páku,odkloníte směr vody a na místo,kde předtím tekla,položte kostru a do ní pivo.Použijte nyní páku 2x,poprvé vodou vychladíte pivo,podruhé opět odkloníte směr,seberte vychlazenou láhev a jděte za Mongomerym.Dejte mu pivo,ale pořád se mu do ničeho nechce,tak si s ním promluvte,nakonec z něj vymámíte hřeben-pilku a gumový pás na stažení břicha.Vraťte se zvrchu k vraku letadla,podívejte se v přiblížení na starý strom,seberte z něj dutou větev a pak strom odřízněte pilkou.Svatebčané jsou uvolněni,jenže z posvátných kamenných hlav vyjedou doktorovy vrtule.Promluvte si s prťavým zeleným mužíkem,musíte nějak svatebčanům ukázat,že za tím vším stojí doktor T.Ach jo.Jděte k letadlu,Amanda z něj mezitím stačila vytahat pár součástí,seberte kliku a odteleportujte se na druhý konec cesty.Plošina je sklopená,jděte po ní k hlavám a vylezte na jednu hlavu.Na kámen pod oknem položte dutou větev,na protější straně do kamenného U dejte gumový pás a potom kokos-rozbijete okno a všichni vidí doktora T.Slezte z hlavy a vraťte se k zelenému mužíkovi,promluvte si s ním,dá vám posvátný předmět,kterým se zbavíte masožravých kytek-ale jak,to už neví,musíte na to přijít sami.(když si nyní promluvíte s Vincentem,oznámí vám,že ho z nějakého důvodu hrozně přitahujete,ale ožení se se Shari,slib je slib)Použijte posvátný předmět na naříznutý kaučukovník,odlijí se v něm gumové kosti,vraťte se k letadlu a od něj jděte ke kytkám.Každé dejte jednu kost,tím jim zalepíte tlamy a můžete po cestě pokračovat dál.Dojdete k zavřeným dveřím s otvorem po obou stranách,zkuste do pravého otvoru strčit kliku,ale Jackovy technické znalosti na to nestačí.Jděte tedy k letadlu,řekněte Amandě,že potřebujete,aby vám pomohla,dojde s vámi ke zmíněným dveřím a pustí se do otvírání.Vylezte mezitím po levé straně na výklenek a zkuste vejít do otvoru,někdy v té době Amanda znásilní zámek a Jack jí zevnitř pomůže dveře otevřít.Oba vlezou do doktorova velínu,doktor prchne,dveře za ním zapadnou a na rozloučenou vám malým oknem prohodí dovnitř bombu.Přesně tohle nám tady chybělo ke štěstí.Seberte u zdi opřenou hůlku a vedle křesla čajovou konvici.Konvicí zkratujte uvolněné kabely na levém ovládacím pultu,zavře se poklop nad bombou a otevře se kulaté okno u dveří.Prostrčte hůlku oknem a dveře otevřete.Projděte dvojími dveřmi až na plošinu s kovovou deskou,desku si prohlédněte(oh no,4,8 15,16,23,42,už zase) a pak jí pomocí nože odšroubujte.Seberte spálenou pojistku a pokračujte pravými dveřmi za Amandou,které doktor utekl.Seberte se země brzdovou destičku,vraťte se dveřmi zpět a na místo vypálené pojistky strčte brzdovou destičku.Zpět k Amandě a od ní do ubytovny,u druhé postele seberte vřeteno,na vedlejší si prohlédněte spícího Jerryho a na stěně vpravo zkuste otevřít poklop-nic.Otevřete poslední zelenou skříňku vpravo,seberte z ní věšák,v inventáři ho namotejte na vřeteno,vraťte se doleva k panelu s tlačítkem a tlačítko stiskněte.Jerry se probere,otevře poklop a odejde skrz něj ke svému balonu,jděte a ním,Amanda se pokouší opravit na plošině dveře,tak jí trochu pomůžem.Cívku z inventáře vložte do pojistkové skříňky vlevo od Amandy,pak už se jen ozbrojte zničenou Amandinou puškou a můžeme hrdě kráčet smrti vstříc.Do už tak velkého zmatku se připletou bouchači z Londýna,nakonec dorazí i Monty v balonu,doktor Montyho vyhodí a balonem prchá odpálit nálože.Amanda ho do balonu následuje,Jack,po hodně dlouhém přemáhání také.

Kapitola třináctá – poslední obranná linie   

Doktor T.potřebuje s balonem vystoupat co nejvýše,což nám dává čas pro naše kalé úmysly.Oběhněte balon na druhou stanu,se stěny seberte lopatu a lana,potom vlezte do kajuty,seberte se zdi podkovu a vedle minibaru otvírák.Podkovu dejte do ohniště,pak ji vytáhněte lopatou,otvírák použijte na minibar,po otevření z něj seberte kbelík ledu a ten hned použijte na rozžhavenou podkovu.Podkovu ještě spojte s lany a vyjděte ven z kajuty.Když se podíváte nad sebe,uvidíte kormidelní kolo(v případě potřeby jděte trochu doprava,abyste lépe viděli),hoďte na něj lano s podkovovou kotvou,balon se povážlivě nakloní,Amanda se kdesi dole drží zuby nehty a doktor kolem sebe střílí jako blázen(no,řekl bych,že „jako“ můžem klidně vynechat)Vyšplhejte se o kus nahoru,zatočte kolem nad sebou a Amanda je zachráněna.Na modrou bedýnku vedle kola použijte nůž,seberte vypadnuvší světlice a hoďte je Amandě.Ta vás začne krýt palbou,takže-napřed zkuste poklop vlevo,zjistíte,že se pořád zavírá,potom se pomocí skoků směrem vpravo přesuňte pod doktora a pokuste se k němu vylézt.Doktor vás sice shodí,ale přitom ulomíte z výzdoby dřevěnou ruku.Seberte ji,přeskákejte zpět vlevo až k zavíracímu poklopu,podepřete ho dřevěnou rukou a opět skákejte směrem doprava,místo k doktorovi ale pokračujte další dva skoky dál vpravo,před sebou uvidíte lano.Následuje „final cut“,nožem lano přeřízněte a je konec.Doktor T.je zničen,Montgomery oslavován za záchranu lidstva a Jack s Amandou? Ti si po vzoru jistého ještě nenarozeného 007 užívají,nikým nerušeni,plavbu na zbytku toho,co z balonu zbylo.Během závěrečných titulků můžete shlédnout velice zajímavé záběry z natáčení(Chtěl bych tenhle klobouk.Ne.Chtěl bych bič.Ne.Dobře,tak mi dejte aspoň tu podprsenku,kterou si Amanda zkoušela),v bonusech si prohlédnout některé aktéry i s jejich hláškami,koncepty vývoje hry,nebo se přepnout do historického modu a hru si zahrát ve dvoubarevném provedení-i když,nemůžu nějak sehnat dostatek argumentů,proč bych to poslední měl dělat já,natož pak vy.:-)BTW Vím,že je návod dost suchopárný,jakoby mě hra nebavila,důvod je ale jinde-jak můžete vidět,je extrémně dlouhý,a to jsem z něj vypustil asi tak 9/10 komentářů,se hrou nesouvisejícími,které mě během psaní napadaly.Kdybych ho psal ve svém tradičním stylu,tak je jednou tak dlouhý.Dík za pochopení.M_K  

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Jack Keane

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

POMOC

(bea, 30. 7. 2012 9:20)

ja somzatial isla podla navodu ale prosim porad som v casti č.4 a a v korune stromu a neviem sa dostat k opiciakovenu domu prosim porad kadial mam ist ak by slo tak prosim dnes