Jdi na obsah Jdi na menu
 

Reprobates

1. 11. 1998

TOPlist

Reprobates

15.listopadu 2007 Autor návodu-Karin Madukas

Nejdřív pár slov úvodem. Především se chci omluvit na problémy, které mohou být a nejspíš budou způsobeny v české verzi hry. Tento návod byl vytvořen na hru v německé verzi, takže jména osob a názvy míst mohou být přeloženy jinak, než jak jsem si je přeložila já. Doufám, že to nezpůsobí větší komplikace a tento návod vám i tak pomůže.

Hra začíná příchodem Pražáka Adama Reichla do garáže. Vyzvedne si auto a po nějaké době narazí do kamionu. Probudí se v podivné železné kajutě. Seberte ze stolku sušenky a láhev s vodou (sušenkami a vodou si budete muset dobíjet energii, tak si hru ukládejte dost často,protože pokud bude ukazatel energie prázdný ,nebudete schopni různých fyzických a podobných úkonů) a vyražte ven. Nejprve spatříte zvonici, ze které by mohl být dobrý výhled. Potom jděte směrem na jižní pobřeží, kde najdete na břehu asiatskou dívku, která s vámi však moc nekomunikuje. Mimochodem při zmáčknutí písmena E na klávesnici, zjistíte směry cest. Pokračujte na východní pobřeží, kde najdete vousatého Ismaela, který je trochu mimo a myslí si, že jste se ocitli v očistci. Dál východně najdete Edwina, který zde prostocvičí. Rozhovor s ním je trochu laskavější. Průzkum ostrova pokračujte západním směrem. Nejprve v buňce č. 7 promluvte s Borisem a v č. 8 s Dorothy. Pak se dejte vpravo a na břehu si promluvte s nesympatickým Hermanem. V buňce č. 10 najdete Danicu, starší ženu v hluboké depresi. Vyjděte ven a jděte zpět k vodě.  Zde na zemi seberte tolik kamenů a větví, kolik můžete. Mimochodem kameny a větve najdete i jinde na ostrově, takže můžete zásobu doplnit. Pokračujte dál na západ. Přijdete k vysokému útesu na břehu. Zde seberte chomáč suché trávy a pokračujte dál vlevo. Jediná možná cesta je nahoru ke kládě zaklíněné ve skále. Zkuste s ní pohnout, ale nejde to. Napadne vás kládu zapálit a pak se pokusit hnout obrovským balvanem. V inventáři spojte suchou trávu s kameny. Tím získáte oheň a kládu zapálíte. Potulujte se po břehu a po nějaké době, když se vrátíte ke kládě, zjistíte, že už shořela. Přesto s ní však nepohnete. Vraťte se tedy k buňce číslo 10 (u Hermana, házejícího žabky). Uvnitř kromě Danici najdete Hermana, nejspíš ji přišel trochu utěšit. Požádejte ho o pomoc s balvanem, s čímž po nějaké chvíli souhlasí. Vyjděte ven a opět trochu prozkoumávejte ostrov. Nic konkrétního udělat nemůžete, protože po nějaké době zazní dva či tři údery zvonu a vy sebou švihnete na zem. Tím končí první den na ostrově. Probudíte se druhý den, vše co jste pracně nasbírali do inventáře je pryč. Tak aspoň nafasujte sušenky a vodu a jděte ven. Z protější buňky vyjde další obyvatelka ostrova, ale vy jděte nejdřív směrem dolů, kde seberte nějaké větve a kameny a pohovořte si s Hermanem. Pak se teprve vraťte zpět, pohovořit si s novým objektem, který se jmenuje Maria. Pak pokračujte na východní pobřeží, kde najdete Ismaela při očistě. Vstupte do buňky č. 5. Edwin vám nemůže pomoci s balvanem, protože je nemocen. Jděte tedy ven a pokračujte mezi buňkami, směrem k útesu. Po cestě si pohovořte s Dorothy a pokračujte k pahorku a pak směrem k sobě dolů. Dojdete až k místu, kde Herman se pokouší odvalit balvan. Trochu nevybíravě vás požádá o pomoc, tak vezměte z inventáře větev a klikněte s ní na balvan. Ten se odvalí a cesta je volná. Jděte ve směru pod zvonicí a potom před zvonici, klikněte na dveře, které jsou zamčené. Na dveřích je visací zámek, který rovněž prostudujte. Adam prohlásí, že pomocí drátu by ho dokázal otevřít. Jděte zpět na východní pobřeží, kde najdete Dorothy. Promluvte si s ní o všem. Dozvíte se, že Yukiko (to je ta první nemluvná dívka)by vám mohla pomoci. Jděte přes pahorek na spáleniště. Zde si s Yukiko promluvte a získáte od ní kus ozubeného kola. Ten použijte na zámek u dveří zvonice. Dveře však stále vzdorují. Proto na dveře použijte 2x kus větve a dostanete se dovnitř. Zde najdete velký balvan svázaný lanem, řetěz na zdi a pod ním uschlé křovisko. Bylo by dobré ho spálit, zde by mohl pomoci Boris. Jděte tedy zpět přes pahorek, po cestě seberte, pokud už žádné nemáte, kameny do inventáře. Vstupte do buňky č. 7. Překvapíte Borise na záchodě. Promluvte přesto s ním a on vám navrhne směnný obchod. Chce nějaké listí ke kouření, které najdete na severním útesu. Je to vlevo od zvonice. U dvou velkých balvanů najdete strmý sráz a pod ním ony Borisovy listy. /viz obrázek/ObrazekProhlédněte si obě místa (hlavně onu rostlinu). Potom zkombinujte v inventáři kámen s klackem a tento nástroj zaražte na srázu. To však nestačí k získání listů. Jděte zpět do buňky č. 8 promluvit si nejprve s Dorothy. Je právě zaměstnaná hubením hmyzu. Pak požádejte Marii o punčochy, které by mohly pomoci při získání listů. Dostanete svolení vzít si je z její buňky č. 4. Jděte tudíž k ní, ale překáží vám Ismael, který se ve vchodu modlí a nepustí vás dovnitř. Nezbude vám nic jiného, než ho trochu pohladit klackem z inventáře a uvnitř z Mariina saka získat punčochy. S nimi se vraťte k rostlině na srázu. Punčochy upevněte k zaraženému kolíku a díky nim se dostanete k rostlině a jejím listům./viz obrázek/Obrazek Po cestě zpět uvidíte Danicu, jak kráčí k jihozápadnímu útesu. Jděte za ní a pohovořte s ní. Teprve potom jděte do buňky č. 7, kde však už Boris není. Najdete ho v buňce č. 9 a výměnou za listy vám dá chomáč suché trávy (zajímavé). Pak jděte směrem ke zvonici a po cestě potkáte Marii, s kterou si rovněž pohovořte. Pokračujte dál ke zvonici, ale nejdřív se dejte vpravo od ní ke srázu, kde stojí Herman. Po rozhovoru s ním již jděte do zvonice. Zkombinujte suchou trávu z kamenem a vzniklým ohněm zapalte suché křoví. Až uhasne, najdete na zemi kámen, který evidentně něco kryje. Sám s ním však nepohnete, tak zvonici opusťte a jděte kamkoli, blíží se konec této části. Další díl začíná dost protivnou mezihrou. Vaším úkolem je pomocí jasně žluté koule rozsvítit světla po celém kotouči. Nesmíte však spadnout do velkých otvorů a srazit se s oranžovými koulemi. Koulí pohybujte pomocí šipek na klávesnici. Jde to dost špatně, ale naštěstí lze hru v jakékoli fázi uložit. Po tomto martýriu je Adam na jeřábu (proboha proč?) . klikněte na Adamův opasek. Ten pak použijte na kladku. Dalším kliknutím Adam vyleze nahoru. Jděte vpravo a klikněte na levé lano, tímto lanem pak na levou kladku. Nakonec po pravém laně slezte dolů. Visíte na háku a když se pokusíte seskočit na traverzu pod vámi, zabijete se. Proto na hák klikněte opaskem a pomocí něj na traverzu slezte. Po cestě vpřed shoďte dolů kbelík a za ním vyndejte z pilíře železnou tyčku. Tu nasaďte do levého pilíře a slezte o patro níž. Z bedny vlevo seberte hřebíky a hoďte je do visícího kbelíku. Ten se utrhne a uvolní tak další cestu. Tím se dostanete k druhé bedně vlevo. Na jejím víku seberte kladivo. Pak jděte vpravo až na konec nosníku, kde seberte hadr. Udělejte čelem vzad a jděte kupředu. Ocitnete se o patro níž. Jděte vpřed na most a dál po něm vpřed. V další konstrukci položte hadr na místě před vámi, kam kape olej. Přejděte přes toto místo a úplně vpravo seberte z pilíře kovovou tyčku, kterou vložíte vlevo do pilíře a slezete dolů (hadr si vezměte sebou). I zde kape olej, tak na něj hadr položte a jděte vpravo. Zkuste kliknout na kladku na plošině výtahu. Nefunguje. Proto pokračujte ještě kousek vpravo a seberte ze země železnou tyč. Potom se vraťte o patro výš – hadr zase s sebou. Kolem beden jděte ještě kousek vlevo a seberte zde přilbu. Pak se vraťte k bedně, kde jste vzali kladivo. V inventáři pomocí kladiva zhotovíte z železné tyče páčidlo, kterým se dostanete do bedny. Její obsah si prohlédněte a pak pomocí pravé myši najdete na levé straně kliku od výtahu. Po cestě zpět k výtahu položte hadr na kluzkém místě ve vyšším patře a pak zde naplňte přilbu olejem, neboť ho budete potřebovat. Vložte klidu do kladky výtahu, polijte olejem a sjedete zase kousek níž. Shoďte dolů sud a podle zvuku Adam odhaduje, jak hluboko je země. Vlevo seberte kus řetězu, namažte ho v inventáři olejem a klikněte na lano kladky. Pokud řetěz nenamažete, přetrhne se a vy jste mrtvi. Klidně si to můžete vyzkoušet, hra se vrátí do místa před jízdou. Seberte vlevo z mříže rukavice a klikněte na červený knoflík navijáku. Lano se utrhne a vy pomocí rukavic slezte dolů. Zde najdete oběšence, kterého nemůžete lépe prozkoumat, protože visí příliš vysoko. Klikněte na klubko kabelů na zemi a pak pravou myší vsuňte do zástrčky druhý konec kabelu zprava. Pak jděte do prostoru za oběšencem a na konci kóje narovnejte kladivem 2 ohnuté tyče. Na tyče položte prkno, které je vedle a zatížíte ho 3 pytli cementu. Přes toto místo ještě přetáhněte další prkno a pak se po lávce dostanete vpravo. Vylezete po mříži nahoru. Prohlédněte si provizorní stůl a vpravo pak klikněte na žebřík. Potom seberete ruční pilu a na zábradlí uvázaného oběšence odřízněte. Po žebříku slezte dolů a prohlédněte si mrtvolu. Potom pravou myší najdete náprsní tašku s dopisem a útržkem papíru. V inventáři si vše pomocí pravé myši prohlédněte. Jděte dál směrem ke dveřím výtahu. Klikněte na zámek dveří levou a pak i pravou myší. Naťukejte číslo z papírku – 763990 a potvrďte klávesou dole. Pak si dveře otevřete a výtah se dá do pohybu. Jede však příliš rychle, tak zkuste zatáhnout za brzdu vpravo od motoru. Když to nepomůže, zkuste si pomoci kladivem. Další pokus učiňte vhozením kabelu vlevo do motoru. Nakonec vše vyřeší páčidlo použité na panel u brzdy. Adam se probudí ve své buňce a tím zjistíme, že se mu vše jenom zdálo. Vezměte si sušenky a vodu a jděte ven. Zde najdete Hermana, jak se rozhlíží po okolí. Promluvte si s ním. Potom jděte známou cestou ke zvonici. Zde zjistíte, že jsou dveře zase zavřené. Vedle zvonice vlevo tedy aspoň doplňte zásobu kamenů a větví. Pak se vraťte zpět a po sestupu z horní plošiny znovu potkáte Hermana. Následuje další rozhovor, po kterém
se odeberte k buňce číslo 10. zde si promluvte s Dorothy, která vám poradí, kde sehnat nástroj k odvalení kamene ve zvonici. Nejdřív jděte za Edvinem, kterého najdete, když půjdete zase zpět ke zvonici a po její levé straně sedí Edvin na zemi – severní plošina. Žádný nástroj však nemá. Vraťte se proto do buňky č. 10, kde je pro změnu Danica, která si vzpomene na hák, který se používá na trhání kokosových ořechů. Měl by ho mít Herman. Takže zase nahoru na plošinu a dál na severní břeh. Zde si nejdřív promluvte s necudnou Marií a potom s Hermanem. Dozvíte se, že hák leží na skále pod vámi a ještě k tomu Herman ztratil čepici. Hák uvolníte pomocí kamene z inventáře. Jděte směrem za Hermanem a ocitnete se na břehu. Zde seberte hák a pak jděte ke zvonici. Zde zkombinujte hák s větví. Nic. Vezměte tedy samotnou větev, zase nic. No, pak to s touto větví zkuste ještě jednou a to se podaří. Dveře se nadzvednou a vy pod ně větev rychle podložte, aby se zase nezavřely. Uvnitř pomocí háku odvalte balvan a najdete zde list papíru, psaný portugalsky. Před zvonicí stojí Edwin, který však portugalsky neumí a s Yukiko se nedá mluvit vůbec. Na náhorní plošině uvidíte Danicu, jak si zálibně prohlíží hloubky pod sebou. Promluvte si s ní a pak jděte do buňky č. 8. Dorothy taky portugalsky neumí a Marie v č. 4 není. Zato zde najdete Hermana, tak si promluvte aspoň s ním. Jděte ven a pokračujte směrem pod pahorek, kde najdete dalšího obyvatele Hanse, s kterým pohovořte. Nakonec vstupte do buňky č. 1. Marie se sprchuje, ale to vám nevadí a promluvíte si s ní. Ochotně slíbí přeložit list papíru. Položte lístek na stůl a jděte ven. Směrem k jihozápadnímu útesu leží mrtvá Danica, která spáchala sebevraždu. U ní sedí Yukiko. Projevte tedy aspoň svou účast a pak pokračujte kamkoli, neboť bude konec této části. Ta další začíná bohužel dalším Adamovým snem. Adam sedí v autě na železničních kolejích. Musí utéct, jinak zemře. Otevřete boční okénko a seberte venkovní zrcátko. Zkuste jím dát znamení vlaku, ale moc to nezabere. Můžete si i zatroubit. Nic platné. Otevřete přihrádku u spolujezdce a seberte deštník. Pak klikněte na stínidlo u spolujezdce. Dolů spadnou klíčky od auta. Klikněte na páčku na středové konzoli. Opěradlo spolujezdce se trochu sklopí dozadu a pak klikněte sedadlo. V inventáři pravou myší povytáhněte deštník. S jeho pomocí klíče povytáhněte zpod sedadla a pak je můžete sebrat. Klíčky vložte do zapalování a nastartujte. Pak už jen sledujte, co se bude dít. Adam rychle ujíždí pryč až havaruje. Auto hoří a na hasicí spray nedosáhnete. Odmontujte stěrač a zkuste na spray dosáhnout. Když se to nepodaří, tak stěrač rozštípněte pomocí uzávěru bezpečnostního pásu a tím pak spray přitáhněte. Adam uhasí oheň a vyprostí se s jeho pomocí i z bezpečnostních pásů. Následuje další mezihra – pánbůh s vámi. Před vámi je něco jako kulatá obrazovka radaru s obíhajícím oranžovým políčkem. Klikněte do prostoru a objeví se zelené pole. Vaším úkolem toto zelené pole protáhnout až do středu kruhu – trojúhelník. To se vám povede jedině tehdy, když kliknete ve chvíli, kdy se k požadovanému trojúhelníku přiblíží oranžové pole. Dost dlouho mi trvalo, než se mi to povedlo. Ale to ještě není té hrůzy konec. Musíte tak učinit 3x a stačí jediná chyba a můžete začít znovu. Takže radím, když se vám to povede poprvé, ihned hru uložte a pak teprve pokračujte. Čas máte totiž jenom jeden. Takže když se vám nebude příliš dařit, soustřeďte se na první trojúhelník v co nejlepším čase, to si uložte a pokračujte dál. Po každém trojúhelníku se více zažlutí mašle vlevo nahoře. Na monitoru máte vpravo nahoře kulaté ikony s portréty obětí havárie a úplně vpravo ikona s křížem znamená čas, který na záchranu obětí máte. Okolo ikon se táhne pásek, který se postupně barví do oranžova jak plyne čas. Proto postupujte rychle. Jděte dál za své auto a vpravo sejděte do příkopu, kde je druhé auto. Auto si prohlédněte a tím se vám rozšíří ikony na další dva nemocné. Nejprve musíte vrak zajistit před pádem do kanálu. Vraťte se ke svému vozu a dál pokračujte na prostranství. Zde se dejte vpravo ke staveništi. Zde si promluvte s mužem, který je posléze zasažen elektřinou probíhající kaluží před vámi tudíž přibude další oběť. Zatím mu nemůžete pomoci, tak seberte u kaluže cihlu a jděte k maringotce. Klikněte dvakrát na dveře, nakonec musíte cihlou rozbít boční okno. Pod schody seberte prkno a položte ho na oj maringotky. Oknem vlezte dovnitř, kde zjistíte únik plynu a omámeného muže – další oběť. Otevřete dveře maringotky a tím získáte nejen klíče, ale zmizí ikona s plynem. Podle délky oranžového kruhu u ikony poznáte, že musíte ošetřit muže na staveništi. Mezi policemi seberte gumovou holinku vlevo a venku vpravo od schodů u beden najdete tu druhou. V inventáři obě holínky spojte a utíkejte na staveniště. Holínkami klikněte na kaluž. Projdete, ale holínky zůstanou v bahně. Objeví se další rébus. Musíte zablokovat elektrické výboru a naopak životadárné oranžové kapky nechat projít k srdci. Až získáte více než 100 bodů jste vítěz. Z kufru auta seberte hever, lano a izolační pásku. Potom jděte ke kůlně, kterou odemkněte klíčky z inventáře. Z police vpravo seberte hasicí přístroj a z bedny dole pomocí pravé myši kleště. Na zdi kůlny se vlevo podívejte na pojistkovou skříňku. V inventáři obalte kleště izolační páskou a odštípněte kabel, visící ze skříňky. U zdi před východem ze staveniště seberte prkno a po něm přejděte kaluž. Užíkejte ke svému vozu a pomocí hasicího přístroje ho uhaste. Teď je na řadě muž v maringotce. Uvnitř vpravo od rozbitého okna klikněte pravou myší na vařič. Při bližším pohledu seberte nůž. Jeho pomocí otevřete skříňku a zavřete přívod plynu. Teď prohledejte kabát vedle dveří ven. Najdete kapesníky, které pravou myší v inventáři oddělíte. Jděte k umyvadlu a pravou myší otevřete skříňku na zdi vedle. Zde najdete lékárničku, kterou otevřete v inventáři pravou myší. Pak klikněte na umyvadlo, oddělený kapesník namočte do vody a s ním klikněte na Adama. Pak na něj ještě použijte celou lékárničku. V polici vlevo od umyvadle prohlédněte rádio a vyberte z něj baterky. V polici proti vařiči najdete baterku, do které vložte baterie a jděte ven. Pokračujte kolem svého vozu ke svodidlům nad příkopem a upevněte k nim lano. Slezte do příkopu a konec lana upevněte k nárazníku. Přejděte k řidiči vozu. Klikněte na něj nejdřív levou a pak pravou myší. Objevíte zdravotní průkaz, který si v inventáři prohlédněte. Tím zjistíte, že řidič trpí srdeční chorobou a potřebuje svůj lék. Obejděte auto na druhou stranu. Na hraně kanálu leží brašna, ze které léky nejspíš spadly do kanálu. Vraťte se na prostranství u staveniště a pokračujte směrem k mostu. Zde se dejte vlevo. Najdete dvě stavidla a zkuste otočit koly u obou. Kolo zadního stavidla je zrezivělé. Vložte pod něj hever a zvedněte stěnu jeho pomocí. Pak zatočte kolem prvního stavidla. Vodu z příkopu tím vypustíte. Vraťte se tudíž k autu u kanálu, slezte až dolů a prohlédněte si mříž. Pak si do ní ještě posviťte baterkou a uvidíte lékovku. Baterku si odložte na schod vlevo a pak znovu pravou myší klikněte na mříž. Na léky nedosáhnete, tak je přitáhněte rozpůleným stěračem. Jděte k řidiči a zkuste mu dát jeden prášek – pravým klikem na lékovku ho získáte. Nejde to. Tak pomocí nože tobolku rozřízněte a prášek na řidiče aplikujte. Jděte ke spolujezdci. Dveře otevřete kleštěmi. Žena vypadne napůl ven. Pomocí nože odřízněte z tašky na zemi kus řemínku. V inventáři si pravou myší odloupněte jeden kapesník, pak levým klikem vytáhněte ženu z vozu. Pomocí kapesníku jí uvolníte zapadlý jazyk a řemínkem z tašky jí zaškrťte krvácení na noze. Na zranění použijte lékárničku a ikona ženy zmizí. Adam automaticky vyběhne na silnici zabránit další nehodě. Utíkejte ke svému autu, ale pak vám dojde, že olejová skvrna by mohla být hodně nebezpečná. Proto jděte zpět do příkopu a pomocí nože odloupněte kryt zadního kola vozu na straně spolujezdce. Pomocí tohoto krytu pak na dvoře staveniště naberte písek z hromady za kaluží. Pískem posypejte olej na silnici. Pak jděte ke svodidlům a zde seberte na zemi reflektor a ze svodidel kleštěmi odštípněte odrazku. Pak už jde Adam k vozu a signalizuje přijíždějícímu vozu. Vůz zabrzdí Adamovi na noze a Adam omdlí. Probudí se ve své buňce. Seberte si vodu a potravu a vyjděte ven. Přijde k vám Marie, tak si s ní promluvíte 2x. Kousek dál asi uprostřed obrazovky seberte kameny a větve, co se vám vejdou do inventáře. Pak jděte na západní břeh. Zde najdete nového obyvatele Simona v obleku. Podle řeči by to mohl být právník. Po rozhovoru s ním jděte zpět a vstupte do buňky č. 2, zde si promluvte s Hermanem. Pak jděte mezi buňkami k Edwinovi před jeho buňkou. Po rozhovoru s ním vstupte do č. 6. Zde si promluvte s Evou. Jděte směrem k pahorku a v buňce č. 9 si promluvte se sprchujícím se Hansem. Před č. 8 čeká na rozhovor i Dorothy. Nyní jděte ke zvonici na horní plošině. Vedle ní seberte suchou trávu. Na dveře zvonice použijte nejdřív větev, jako druhý pokus větev zkombinujte s kamenem a tím dveře zpřístupníte a můžete vlézt dovnitř. Nejdřív odvalte kámen na zemi. Na úvaz lana na trámu použijte oheň, který získáte v inventáři spojením kamene a trávy. Na oheň ještě hoďte 2 sušenky, aby hořel déle. Pomocí odvaleného kamene vylezte ven a jděte na horní plošinu doplnit zásobu větví. Pak se vraťte ke zvonici a doplňte i zásobu suché trávy. Ve zvonici už oheň dohořel, tak si vezměte uvolněné lano a vraťte se na plošinu, kde si promluvte s Hermanem, který staví past na ptáky. Po rozhovoru s ním pokračujte k východnímu útesu a zde si pro změnu promluvte se Simonem. Adam by rád prozkoumal místo pod útesem, ale Simon mu zde evidentně překáží. Vraťte se z plošiny dolů a cestou mezi buňkami jděte k velkému kameni. Zde pohovořte s Hansem. Na západním břehu pak vyzpovídejte Evu a Marii./viz obrázek/Obrazek Potřebujete odlákat Simona z jeho místa. Marie je sice ochotná vám pomoci, ale nejdřív musíte odnést její boty k Dorothy. Proto jděte zpět k balvanu a pak na východní břeh. Zde si promluvte s Edwinem, který při koupání objevil jeskyni. Vedle je Dorothy, tak jí dejte Mariiny boty. Na horní plošině pak vidíte, že Marie plní slib a laškuje s Edwinem. Jděte k útesu na východě, slezte po liáně dolů. Na strom upevněte lano a do jeskyně se dostanete klikem na střed monitoru. Uvnitř jeskyně klikněte na suché místo na zemi. V inventáři rozdělejte oheň a dejte ho na toto suché místo. Vlevo od ohně seberte oštěp a pak se vraťte nahoru. Lano si vezměte zpátky a po liáně se vyšplhejte nahoru na útes. Vlevo seberte další suchou trávu a jděte ke zvonici. Zde si promluvte s Evou a Edwinem. Jděte dolů z horní plošiny a vpravo vložte do úkrytu oštěp a lano. /viz obrázek/ObrazekPak znovu na horní plošinu a na severní břeh. Zde vás čeká rozhovor s Edwinem a s Hansem. Po Hansově odchodu zkombinujte kámen s větví a použijte toto na skálu. Akci opakujte ještě 2x na vedlejší místa. Pak už se jen jděte projít kamkoli, bude konec kapitoly. Ráno si vezměte sušenky a vodu. Jděte pod pahorek, kde seberte 3 větve u balvanu. V č. 1 si promluvte se Simonem a v č. 2 s Hermanem. Vraťte se k Adamově buňce a zde pohovořte s Marií. Pak pokračujte mezi buňkami a pohovořte s obyvateli buněk č. 5, 6 a 7. jděte pak vpravo a seznamte se s Michelle. V buňce č. 9 pak pohovořte s Hansem. Cestou mezi buňkami jděte na západní pobřeží. Zde najdete vzkaz, který si v inventáři přečtěte a dejte se podél pobřeží k úkrytu s oštěpem a lanem. Oboje seberte a jděte nahoru ke zvonici a na severní pobřeží. Použijte větev na skálu a vstupte do úkrytu. Cestu ven vám zatarasí balvan. Seberte vpravo láhev. Po té s zvenčí ozve hlas, který po vás právě tuto láhev požaduje. Tak jí tedy podejte ven. Prohlédněte si řetěz pod člunem a pak vlevo od něj vylezte na kamenné schody ve skále. Zkuste vytáhnout hák z podpěry, ale nezadaří se. Vpravo seberte kámen a hoďte ho na zadní část člunu. Pomocí větve vytáhněte konečně hák z podpěry a seberte ho. Vezměte konec řetězu a upevněte ho na balvan u vchodu. Hák spojte v inventáři s větví. Kliknutím na vchod zavoláte o pomoc, zkuste to aspoň 2x. po nějaké chvíli se zvenku ozve přivolaná Eva, která běží pro pomoc. Jděte ke schodům ve skále – při této cestě by se zvenku měl ozvat Hans. Nahoře seberte kámen a hoďte ho na další opěrný kolík na zádi člunu. Člun se převrátí a balvan odvalí. Teprve potom si promluvte s Hansem. Sejděte z horní plošiny dolů a jděte na západní pobřeží. Uvidíte úprk Edwina a Marie. Jděte za nimi a uvidíte mrtvého Simona. Marie nad ním křepčí nějaký tanec, nejspíš je v šoku. Cestou mezi buňkami jděte do č. 10. vyzpovídejte zde přítomné dívky a obdržíte nejen informace o tom, co se stalo se Simonem, ale i další písemný vzkaz. Mezi buňkami podél západního břehu najdete Edwina. Také je zdrcen ze Simonovy smrti. Jděte na horní plošinu. Zde kousek nad útesem asi ve středu obrazovky najděte místo, kam upevníte lano a slezete dolů. /viz obrázek/ObrazekVlevo na kameni seberte Hermanovu čepici a jděte jedinou možnou cestou dál až na malou pláž. Pomocí oštěpu nabodněte jednu rybu a pomocí téhož oštěpu vyšplhejte nahoru. Kolem zvonice jděte na severní pobřeží. Zde do pasti na ptáky vložte rybu a vraťte se z horní plošiny, po západním pobřeží k buňce č. 2. zde si promluvte s Hermanem, který utěšuje Marii. Odevzdejte mu jeho čepici a dozvíte se o dalším zprávě, kterou měl u sebe Simon. Jděte zase nahoru na plošinu, ke zvonici a na východním útesu najdete Hanse, který vám předá další zprávu. Zde končí kapitola a následuje další Adamův sen. Adam se probudí ve skladišti zrušené nemocnice. Vlevo vyšroubujte z lampy žárovku a z postele seberte kus hadru. Vpravo ze země pak vezměte kus trubky. Vyjděte na chodbu a podívejte se do okénka protějších dveří. Kusem hadru ho zkuste vyčistit, ale nestačí to. Vraťte se do skladiště a hadr položte na místo, kde kape voda ze stropu. Jděte na konec chodby a zkuste otevřít dveře vlevo. Pak se vraťte pro mokrý hadr a vyčistěte jím okénko. Uvnitř nevidíte nic než ponožky, ale ty jsou vám povědomé. Udeřte trubkou na okno a pak na dveře. Zevnitř se ozve majitel ponožek – Edwin. Klikem na okno si s Edwinem promluvte. Vpravo u dveří klikněte na černý vypínač, je však rozbitý. Znovu si promluvte s Edwinem. Nad dveřmi je mřížka větracího otvoru, zkuste na ní hodit tyč. Pak požádejte o pomoc Edwina a hoďte trubku znovu. Potom zkuste do otvoru hodit žárovku, ale to není dobrý nápad. Edwin přijde na jiný nápad a vysune z otvoru šňůru, s jejíž pomocí k němu žárovku dostanete. Edwin si rozsvítí, najde klíč a otvorem vám ho hodí. Klíme otevřete dveře na konci chodby. Je to pitevna a laboratoř. Uvnitř za dalšími dveřmi to vypadá skoro jako mučírna, ale vpravo je kancelář. Na zdi vpravo od dveří seberte klíč, /viz obrázek/Obrazekvysvoboďte Edwina a spolu se vraťte do kanceláře. Zde si s Edwinem promluvte a jděte se podívat na mrtvoly vepředu.
Po jejich prozkoumání se vraťte do pitevny. Mezitím se Edwin dostal do místnosti za zamčenými dveřmi. Promluvte s ním a pak zazvoní telefon. Vezměte sluchátko, ale hovor je pro Edwina. Po rozhovru s Edwinem na psací stůl položte trubku. Edwin jde k telefonu a potom do místnosti s mrtvolami. Jděte za ním, ale Edwin vás omráčí. Pro probuzení se vraťte do místnosti s mrtvolami, které však mezitím zmizely. Prohlédněte si krev na zemi a jděte po krvavé stopě až k Edwinově cele. Klikněte na dveře levou i pravou myší. Telefon zazvoní znovu. V kanceláři ho zvedněte a promluvte s Edwinem. Zjistíte, že je šílený – to však celkem bylo jasné už dřív. Jděte do pitevny a na stole před oknem klikněte na otevřenou knihu. Pak klikněte na žaluzii a přečtěte si vzkaz. Na podnose vpředu seberte skalpel, který na stole vpravo použijte na lampu. Jděte do místnosti bez mrtvol. Vlevo jsu chladící boxy. Otevřete č. 3 a jejího obyvatele umístěte na nosítka. Potom kliknutím na nosítka jste v pitevně. Podívejte se na mrtvolu blíž a použijte na ni skalpel. Pak k ní ze země přidejte kabel. Pomocí tohoto triku pěkně vyděsíte Edwina. Jděte do kanceláře a do dveří vlevo. Jdě v chodbě u východu z nemocnice. Jděte do dveří vlevo do laboratoře. Dveře za sebou zavřete a přisuňte před ně skříňku zleva. Laboratoř si nyní můžeme v klidu prozkoumat. Ze šuplíku pod policemi vlevo získáme sirky. Ze stolu naproti seberte chirurgický nástroj. V té chvíli pochopíte, proč je nutná barikáda u dveří. Šílený Edwin Adama vypátral a teď se dobývá dovnitř. Prohlédněte si na zemi fotografii, která spadla ze zdi vpravo od dveří. Jde o stejnou laboratoř, jen trochu v mladším vydání a v trochu jiném sestavení. Jděte k protější zdi a fotku klikněte na skříňku se spadlou policí. Zjistíte, že za ní jsou ukryté dveře. Klikněte na skříňku a na prkna použijte chirurgický nástroj. Vstupte do místnosti za skříňkou a ze sloupu vlevo seberte cylindr od lampy. Na lampě chybí knot. Skalpelem si uřízněte kus provazu vedle. V inventáři z něho uřízněte ještě menší kousek a ten použijte místo knotu do lampy. Sirkami lampu rozsviťte. Jděte zpět do laboratoře. Vpravo klikněte na prkna a pak přivažte lano k noze odsunuté skříňka. V objevené místnosti za konec lana zatáhněte a tím jste před Edwinem ukryti. Ze stojanu u operačního stolu seberte roušku. Pak si skalpelem udělejte otvor ve skříňce ve dveřích a uvidíte číhajícího Edwina. Všimněte si, že na stole za ním jsou dvě nádoby s naloženými hlavami v lihu. Ta pravá je Simonova. Roušku z inventáře klikněte na Edwina a pak spusťte rozhovor Simonovým hlasem. Jak to dopadne, uvidíte sami. Další den na ostrově. Nafasujte proviant a venku doplňte zásobu kamenů a větví. Jděte cestou mezi buňkami k č. 7 a absolvujte rozhovor s Evou. Pak jděte směrem k pahorku k č. 9 a promluvte s Hansem a Michelle. Pak pokračujte k západnímu břehu a v č. 8 pohovořte s novou obyvatelkou Jadwigou. Venku pohovořte s Marií. Pokračujte cestu kolem Marie na horní plošiny, kolem zvonice na severní břeh. Z pasti si vezměte chyceného ptáka. Jděte stejnou cestu zpět a promluvte si s Hermanem. Pokračujte potom vpravo a nahoře na útesu uvidíte Daniciny brýle. Jděte mezi buňkami k č. 7, kde vám Eva dá další zprávu, kterou si přečtěte. Jděte k pahorku, kde si promluvte s Hansem. Kolem přejde Michelle, tak ji následujte směrem k jihu, kde si s ní promluvte – musíte počkat na okamžik, kdy po běhu nabírá dech. Michelle vám dá gumičku do vlasů. Vraťte se k útesu s brýlemi. V inventáři spojte větev s gumičkou a brýle sestřelte dolů. Když vyčerpáte zásobu kamenů, vedle vlevo jsou další. Zaměřte tak, aby brýle byly překryty místem na praku, kde se rozdvojuje. Seberte spadlé sklíčko vpravo a jděte zpět na břeh k Evě. Dozvíte se, že Edwin zmizel. Jděte k č. 8 a půjčte si ploutve. Pokračujte vpravo k č. 10 a 2x si promluvte s Michelle. Jděte potom k balvanu a promluvte si s Jadwigu a Hansem. Pak se vraťte na horní plošinu, kde je další rozhovor s Hermanem. Pak jděte vpravo. Sklíčko z inventáře použijte na Adama, který si s ním vyřízne čip. Ten vložte do racka v inventáři. Po liáně vpravo jděte dolů. Na kořeny stromu použijte sklíčko. Přiběhnou 3 dívky se s vámi rozloučit. Znovu použijte sklíčko na kořeny a pak už se jenom dívejte na Adamův únik. Ocitnete se na břehu sopečného ostrova. Seberte větve a jděte směrem k sobě. Vidíte, že zde nejste sami. Po rozbitém můstku vlevo jděte až do chatky. Pomocí větve vyndejte z okenice vlevo hák a zkombinujte ho s další větví. Vyjděte z chatrče a jděte po můstku zpět. Po protějším můstku vylezte nahoru a jděte ke studni. V pravé části obrazovky nasbírejte maximální množství kamenů a jedním z nich shoďte kokos z palmy. Pak jděte ke kostelu a vstupte do zvonice. Na jejím vrcholku pomocí upraveného háku klikněte na uvázané lano. Sestupte o schod níž a lano ho’dte na protější věžičku. Chyťe konec lano a jste bezpečně na zemi. Jděte ke troskám kostela a nadzdvihněte pomocí háku uvolněnou dlaždici pod schody. Seberte náhrdelník a pokračujte ještě dále vpravo. Zde pod palmou natrhejte žluté bobule – pozor jsou jedovaté. Vraťte se ke studni. V této chvíli jsem zjistila, že Adam hlady moc netrpí. Jeho čáru života jsem měla prázdnou a nic se nedělo. Vystupte na okraj studně a přivažte lano na trám nad studnou. Pak slezte dolů. Podívejte se na náhrobní kámen, zejména si všimněte podtržených písmen. Seberte vlajku ze zdi a za ní objevíte trezor. Kombinace čísel jsou právě ta podtržená písmena z náhrobního kamene M D I C. Římské číslice znamenají 1599. nejdřív klikněte na první políčko vlevo dole a pak klikáním na růžici nahoře do políčka dostanete č. 1. stejně postupujte u ostatních políček na 1599. Trezor se otevře a vy seberete domorodého bůžka. Vylezte ze studny, vezměte si zpět provaz a dejte se vlevo do vesnice. Zde přítomné domorodce si usmiřte postavením bůžka na vrcholek totemu vlevo. Vstupte do vesnice a hned na kraji si natrhejte oranžové plody jako potravu. Dítěti stojícímu vpravo darujte korálky z inventáře. Dozvíte se o muži v buši jménem Dieter. Jděte dál vlevo, ale cestu hlídá ozbrojený domorodec. Vezměte z inventáře kámen a hoďte ho po domorodci ve chvíli, kdy se vzpřímí a prohne dozadu. Jděte vlevo a na větev před vámi přivažte lano. Po něm slezte dolů. Vylezte na výstupek před vámi a pak přeskočte doprava.z vodopádu se napijte a tím se vám doplní energie na plný stav. Do skály vedle liány u vodopádu upevněte klacek s hákem a vyšplhejte nahoru. Tam se dejte nejdřív vlevo na průzkum – moc pěkné, a pak se vraťte zpět a dejte se vpravo do džungle. Zde natrefíte na divoké prase. Když přeskočíte strom na zemi před ním, zaútočí na vás. Proto nejdřív v inventáři zkombinujte kokosovou skořápku se žlutými jedovatými bobulemi. Prase je zlikvidováno. Přelezte strom a svalte dolů kámen trochu vlevo. Jděte zpět na křižovatku a dejte se vlevo. Zde tkoučku vodu přehraďte 4 kameny, které najdete na kraji skály. Zde se již zase začněte posilňovat oranžovými plody – tedy pokud to Adam potřebuje. Vytvořená hráz na vodě však protéká, tak si pomůžeme vlajkou z inventáře. Ze vzniklého jezírka se napijte. Pomocí větve hoďte do propasti kmen, ležící vedle hromady kamení. Vezměte si zpět vlajku, jděte zpět na křižovatku a slezte dolů. Vezměte si zpět hák. Nyní jděte podél skály směrem k severu. Přeskákejte zeleně porostlé výstupky pod vodopádem a na konci upevněte do skály hák s větví a vylezte nahoru. Zde přelezte schody vpravo a dejte se doleva na útes. Cestu hlídají jedovatí hadi, ale vy na ně hoďte vlajku a přelezte přes ně. Dál jděte rovně, vylezte na útes a tam se dejte vpravo do džungle. Přijdete k Dieterově chatrči. Vstupte dovnitř. Proti vstupu na polici najdete jeho deník. Ve chvíli, kdy si ho dočtete, vrátí se jeho majitel. Po rozhovoru je ochoten vás doprovodit k vulkánu. Adam se probudí v Dieterově chatrči. Seberte láhev vody a ze stěny lano se sekerou. Venku čeká Dieter, tak ho následujte. Po cestě si nasbírejte červené plody jako potravu a pokračujte za Dieterem. Po chvíli vás Dieter opustí a Adam je u lávového pole. Vylezte na balvan před vámi a sekerou poražte kmen na něm. Po vzniklém můstku přejděte na druhou stranu. Pokračujte vpřed po skalní cestě k úpatí hory. Přejděte ke skalní stěně, pokryté balvany. Mezi nimi musíte najít cestu nahoru. Jděte vždy tak dlouho, dokud nemusíte volit ze dvou směrů. Správná volba je zde: 1. vpravo, 2. vlevo, 3. k vrcholku vlevo, 4. vpravo, 5. v tomto místě použijte sekeru na skálu. Přijdete k vraku kovové vzducholodě. Podívejte se dovnitř, kde najdete laserovou zbraň. Pak vrak opusťte. Když se chcete vrátit, zjistíte, že cesta zmizela. Na plošině najděte tři aktivní body na 3 hromadách kamení. Shoďte dolů ten vpravo a uprostřed. Potom v inventáři spojte lano a sekeru. Toto umístěte na kameny vlevo a cesta dolů je připravena. Dole jděte vpravo až přijdete k můstku, kde hlídkuje robot. Ve chvíli, kdy je k vám zády ho zastřelte laserovkou. Pak jděte zpět až na výchozí místo, kde jste začali šplhat po skále mezi kameny. Musíte znovu nahoru a zde je zase bodový postup: 1. vlevo, 2. vlevo. Dojdete k místu s trubkami a velkou skříní. Vylezte na skříň a pak se dejte vlevo. Dojdete k základně. Po žebříku vlevo vylezte na přistávací plochu a po dalším žebříku vpravo nahoru. Zhruba v těchto místech jsem znovu zjistila, že Adam nepotřebuje jíst. Takže pokud už nemáte potravu, tak se moc nelekejte. Jděte ke svému robotovi a seberte mu laserovou zbraň. Vraťte se zpět na přistávací plochu. Adam se ukryje právě včas, aby mohl pozorovat přistání létacího stroje. Jděte potom do hangáru a schovejte se za bedny vpravo. Pozor, místo není nijak označeno. Z lodě vyjde robot a ve chvíli, kdy je ve dveřích zády k vám ho zastřelte. Stejnými dveřmi jděte do chodby, kde stojí ještě jeden robot, který se nabíjí v jakési nabíječce. Zbraň na něj neúčinkuje, tak střelte na páku u nabíječky a tím robota zneškodníte. Já jsem to nejdřív neudělala a kupodivu se robotovi dalo vyhnout a pokračovat dál. Nicméně vy to jistě uděláte. Vlevo jsou dveře do ubikace a vpravo je teleport. Vše je zavřené, tak jděte do velína vzadu vlevo. V koši na odpadky najdete dopis, který si přečtěte. Na stole seberte malý nožík, jděte zpět do chodby a vpravo na schody. Dole najdete mrtvého Thomase. Vezměte mu digitální zápisník, pak mu nožem uřízněte prst. V inventáři pravým klikem zápisník otevřete a můžete skládat puzzle. Jediná rada – levou myší dílky posunujete, pravou myší je otáčíte. Po složení si přečtěte pohlednici/viz obrázek/Obrazek a vraťte se k ubikacím. Pomocí uříznutého prstu se dostanete dovnitř. Stejným prstem si otevřete Thomasovu skříňku č. 6. seberte laptop a z kabátu list papíru, který si přečtěte. Pravou myší laptop otevřete a zadejte heslo CANDY. Je zde sice 6 míst, ale místo 6. písmene zmáčkněte ENTER. Zde je nejspíš zase jedna z chyb, kterých je v této hře vícero (např. odpadnutí nutnosti Adama krmit). Na obrazovce potom klikněte na ikonu pošty vlevo nahoře. Další heslo je SANDRA a ENTER. Zde počet políček souhlasí. Zmáčknutím ikony koše vpravo nahoře si přečtěte zprávu. Pomocí prstu zase vyjděte ven a jděte do velínu. Zde zmáčkněte červené tlačítko a objeví se hologram na levé zdi. Klikněte na něj uříznutým prstem. Zde musíte zadat kód, který povede ke zničení základny. Je zde další zajímavost, o které jsem nepochopila smysl. Vtip je v tom, že čísla obsažená v kódu nezadáte na numerické klávesnici, ale použijete čísla nad písmeny a to ještě bez zmáčknutí shiftu. Ten kód je 97getout43bkw. Zadejte ho 2x za sebou. Jděte k teleportu, ale nedostanete se dovnitř ani pomocí prstu. Jděte tedy do haly hangáru, kde najdete Evu, se kterou si promluvte. Dostanete od ní šroubovák. Jděte do chodby a na schody. Zde vidíte větrací šachtu, na kterou zkuste šroubovák, který je však příliš krátký. Jděte po schodech dolů a pak do sklepa. U dveří s nápisem GX 25 vpravo použijte šroubovák na trubky. Kousek trubky spojte se šroubovákem a tím otevřete větrací šachtu a i s Evou se tak dostanete na teleport. Ve chvíli, kdy se na hologramu objeví kolečko s nápisem TELEPORTER START pomocí prstu kolečko zmáčkněte a jste zachráněni i s krásnou přítelkyní.Konec hry.

Neměl jsem do čeho píchnout(bez poznámek,laskavě,jo.?),tak jsem si pohrál s Reprobates,protože mám rád alternativní řešení.Zde jsou plody mé práce:
1.Na ostrově nemusíte nijak šetřit jídlem.Pokud se vám stane,že Adam nemá sílu a v inventáři máte jen prázdnou láhev a obal od sušenek(i když nevím,jak by se vám to za normálních okolností stalo,strávil jsem půlhodinu poskakováním z místa na místo,aby se totálně vyčerpal,všechno snědl a pak se zas totálně vyčerpal),stačí zajít do bungalovu,kde jsou buď sušenky nebo voda a prázdný obal z inventáře vyměnit za plnou láhev nebo sušenky.-co se stane,když sníte i tuhle náhradní zásobu,nevím,až tak dlouho poskakovat z místa na místo bylo moc i na mě..:-)
2.Oštěp a lano nemusíte na konci,eeh,tuším 4.dne schovávat do úkrytu,pokud ho neschováte,náhradu získáte další den v jeskyni s lodí.Po vytažení skoby z trámu spojíte skobu s klackem,vzniklým výtvorem přesekáte lano u lodi a seberete ho.Rybu v moři pak ulovíte tím samým nástrojem-je možné provést ale pouze v případě,že nemáte oštěp,pokud ho máte,je druhý nástroj neaktivní.Stejně tak lano v jeskyni neseberete,pokud už jedno máte z úkrytu.
3.V Reprobates je několik dosti hnusných zákysů,narazil jsem na dva.
V jeskyni s lodí,když vás zavalí balvan,pokud se budete snažit odvalit ho klackem,klacek vám zmizí z inventáře,pokud tímhle způsobem přijdete o všechny klacky,nevytáhnete skobu a pokud jste si předešlý den neschovali věci do úkrytu,dál se pak ve hře nedostanete.
Ve snu v márnici,hned v první místnosti,kde se Adam probere,když seberete hadr a strčíte ho na podlahu pod kapající vodu,bez toho,že byste předtím suchým hadrem zkusili otřít okno na chodbě,zůstane hadr pořád suchý,a bez mokrého hadru se opět dál nedostanete.
V obou případech nepomůže nic jiného,než load poslední dobré pozice.
M_K
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Reprobates

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

prosba o pomoc

(Jirka, 19. 2. 2012 2:03)

Prosím o pomoc,momentálně již nevím co dál -pomalu to vzdávám!
Dostal jsem se na základnu,získal prst s otiskem,složil pohlednici na digitálním zápisníku,ze skříňky 6 sebral laptop,na laptopu je šestimístný heslo.Dle návodu by mělo být heslo CANDY (získáno z pohlednice).Zadal jsem tedy heslo CANDY a zmáčkl ENTER -nic nového se nestalo,stále bliká šestá pozice hesla na laptopu!!A co teť-poradí někdo ??HELP.

prosba o pomoc

(Jirka, 19. 12. 2011 15:46)

Prosím o pomoc,momentálně již nevím co dál -pomalu to vzdávám!
Dostal jsem se na základnu,získal prst s otiskem,složil pohlednici na digitálním zápisníku,ze skříňky 6 sebral laptop,na laptopu je šestimístný heslo.Dle návodu by mělo být heslo CANDY (získáno z pohlednice).Zadal jsem tedy heslo CANDY a zmáčkl ENTER -nic nového se nestalo,stále bliká šestá pozice hesla na laptopu!!A co teť-poradí někdo ??HELP.

Ještě maličkost

(Midnight Knight, 16. 8. 2010 2:02)

Ohledně druhého robota na základně.Karin sice píše,že kolem něj projdete i když ho nezneškodníte-s tím naprosto souhlasím.Ovšem,pokud ho nezlikvidujete,až vlezete do velína a seberete papír z koše,robot se přibatolí a zabije vás.Takže ho fakt radši zlikvidujte..-))

Pomooc

(Tygrpavel, 16. 12. 2009 21:20)

Zdravim jsem úplně v pastí nemůžu najít tu helmu u těch beden už jsem tam hodinu a už jsem na prášky,moc prosím o pomoc.

odpověd

(stan, 11. 11. 2009 20:56)

jsem rád,že se ti návod líbil a taky dík za upozornění na další zákys.chybičky ve hře jsou a je dobře,že na ně upozorníme ostatní hráče

Další zákys

(gachik, 11. 11. 2009 18:47)

V první řadě díky za návod, bez něj bych se asi přes pár míst těžko dostával:-).
Jinak jsem narazil na další zákys. Když jsem byl zavalený v jeskyni, nedal jsem láhev Simonovi, ale nejdřív jsem zkusil vypáčit skobu z podpěry. Ve chvíli, kdy se spustila animace, jak Adam páčí klackem skobu - zvenčí opět promluvil Simon, že chce láhev a animace se přerušila. Od té chvíle byla skoba dál zaražená v trámu, ale už byla neaktivní. Bez skoby jsem nemohl získat lano a bez lana jsem se nemohl spustit pro Hermanovu čepici a ulovit rybu. Zkoušel jsem všechno možné asi hodinu, ale jediné řešení bylo nahrát starší pozici. Podruhé šla skoba vyndat normálně.

odpověd

(stan, 7. 11. 2009 15:25)

tak to je fajn,že ti náš návod pomohl

dik

(dusan, 7. 11. 2009 11:39)

dik za navod nevěděl jsem si radi stim kodem ve studni fakt moc dik.

Suchý hadr

(Midnight Knight, 3. 3. 2009 9:50)

Kačenko,věřím ti,že ti to šlo-ale věř i starýmu kozákovi,že sem hodinu zkoušel všechno možný...a nic(a na tak omezeným prostoru moc věcí,co dělat,kam kouknoou,není)..asi sem měl nějakou špatnou konstelaci planet,tak se mi to kouslo..:-))

Dík

(Martina, 9. 2. 2009 10:28)

Ahoj, moc díky za návod. Co se týče zákysů, taky jsem dala hadr na zem, odešla z místnosti a vrátila se, jinak se nenamočil. Souhlasím s Kačenkou, jsem hrou taky velice příjemně překvapená. Čekala jsem, že to bude mnouhem horší.

Suchý hadr

(Kačenka, 25. 1. 2009 23:20)

Hru jsem uspěšně dohrála A neodolala a zkusila si dát suchý hadr pod kapající vodu aniž bych ho předem použila na kulaté okno.A vida,mě to šlo,jen jsem musela vyjít ven a to stačilo,aby byl hadr mokrý.Možná je nutné jen kouknout na to okno a zjistit,že je špinavé.Děkuji za návod a musím říct,že jsem hrou překvapená.Podle recenzí to měla být mizerie,ale já mohu konstatovat,že to nebylo tak špatné.Příjemnou zábavu.

lahke

(kikster, 28. 12. 2008 19:41)

a este by som chcel poznamenat ze ta prva medzihra v druhom sne je jednoducha a vobec sa netreba stresovat staci byt len obozretny a zvladnete vsetky tri

Reprobates

(kikster, 23. 12. 2008 10:10)

je to super hra strasne haluzne su Adamove sny skoro ma z nich slahlo inak dobry horor podla mna najlepsi sen je v tej nemocnici s tym psychopatom myslim ze sA VOLAL Edwin alebo tak nejak proste super hra rozhodne LEPSIA ako nibiru ta hra mala strasne trapny konec ak mat skype tak mi napiste na mail vas nick : kikster@azet.sk

Sopka?

(Midnight Knight, 1. 7. 2008 2:35)

No,to je vec predstavivosti,co tam kdo vidi.:-)S tim preskocenim je to trochu 'tricky'.Az nahodis na vrchu hak,slezes o jeden stupen niz a hodis lano na vezicku,
lano se zacne houpat!,
takze musis vystihnout spravny moment,kdy na nej Adam dosahne a kliknout-jinak samozrejme sleti.Hral jsem Reprobates nekolikrat,ale vzdycky jsem se tam na paty pokus maximalne trefil..:-)
Skoku zdar..:-))

Sopka

(kukačka, 29. 6. 2008 11:53)

Nevite jak preskocit tu sopku u kostela?Nahodim hák, ale vzdy spadnu no.Kam je treba presne kliknout?At kliknu kam kliknu,pokazde ten trubela spadne.

good job

(Junkman, 6. 3. 2008 22:53)

diki za navod som si pri niektorych situaciach nevedel dat rady.Inak diki za navod